SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Respect voor de hoeveelheid squats! Ik ga zo even borst, biceps en buikspieren pakken.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:48 schreef kaasplankje het volgende:
Lekker getraind. de pijp was wel een beetje halfleeg omdat ik met zweet op de rug ervoor had staan snoeien. Dikke takken zagen en knippen terwijl ik gisteren zwaar biceps en triceps gedaan had. Op een gegeven moment kreeg ik de boomzaag niet meer in beweging.
Toch nog stevig gesquat:
2x 20 herh. alleen stang 20kg
1x 12herh. 40kg
5x 12herh. 60kg
Verder nog leg curl, standing calf, leg press en schuine buikspieren gedaan. De stiff legged dead lift had ik geen tijd meer voor want de gym ging dicht.
Tot slot even een heet bad thuis dus nu gloei ik als een kaarsje.
Ik ben nu wel koekiegaar. Zo even lekker pasta eten en vroeg naar bed. Morgen zal ik wel stijf zijn.quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:09 schreef keesfietst het volgende:
Respect voor de hoeveelheid squats! Ik ga zo even borst, biceps en buikspieren pakken.
Lekker hoor.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:48 schreef kaasplankje het volgende:
Lekker getraind. de pijp was wel een beetje halfleeg omdat ik met zweet op de rug ervoor had staan snoeien. Dikke takken zagen en knippen terwijl ik gisteren zwaar biceps en triceps gedaan had. Op een gegeven moment kreeg ik de boomzaag niet meer in beweging.
Toch nog stevig gesquat:
2x 20 herh. alleen stang 20kg
1x 12herh. 40kg
5x 12herh. 60kg
Verder nog leg curl, standing calf, leg press en schuine buikspieren gedaan. De stiff legged dead lift had ik geen tijd meer voor want de gym ging dicht.
Tot slot even een heet bad thuis dus nu gloei ik als een kaarsje.
Ja, ik doe ook geen leg extension. Wel leg curl en de stif legged dead lift.quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lekker hoor.
Ik warm ook altijd op met lege stang.
Daarna:
1x 20 herh 12,5kg
1x 20 herh 22,5kg
1x 20 herh 27,5kg
1x 20 herh 32,5kg
1x 20 herh 37,5kg
One leg legpress 4x 20 herhalingen 30-40kg.
Lunges met 4x 20 herhalingen 4-5kg per hand
Leg curl (hamstrings) 4x 35kg
Ik vraag me trouwens af of Leg curl en leg extension wel nuttig is voor fietsen. Bijvoorbeeld bij Leg extension beweeg je net de andere kant op dan bij fietsen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
[ afbeelding ]
Oke dankje!quote:
Mooie site, bladwijzer van gemaakt. Zij noemen het de straight legged dead lift. Net als de squat wel een oefening die correct uitgevoerd moet worden anders rugblessures.quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke dankje!
Dit is een ontzettend mooie site:
Klik op de spieren om alle oefeningen te zien: http://www.exrx.net/Lists/WtMale.html
Als je dan op een oefening klikt, geordend op barble, cable, dumbell, lever etc. krijg je rechts ook te zien welke spier het doel is en welke spieren de synergists.
Erg informatief!
Yep, komt wel precies bij die oefeningen. Met squats moet je ook nooit met je knieën over je tenen heen gaan, dus echt achteruit gaan zitten. Voor mensen die nog nooit hebben gesquat raad ik aan om eerst veel gewicht te oefenen totdat de oefening goed gaat.quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooie site, bladwijzer van gemaakt. Zij noemen het de straight legged dead lift. Net als de squat wel een oefening die correct uitgevoerd moet worden anders rugblessures.
Ivo, hoeveel km rij jij nu per jaar?quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Net terug uit Gent, de Stalen Ros beurs daar. Op een superlocatie, het middenterrein van ' Kuipke. En uiteraard weer wat spulletjes voor m'n fietsen gekocht.
Ik zit nu net onder de 10.000quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ivo, hoeveel km rij jij nu per jaar?
Ik vind celeste een beetje een wijvenkleur, wel mooi frame.quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:54 schreef Patroon het volgende:
Is volgens mij niet duur: http://link.marktplaats.nl/608637384
quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind celeste een beetje een wijvenkleur, wel mooi frame.
Klopt, die is nog wel mooi.quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:54 schreef Tommeke het volgende:
Je hebt op Ameland de TriAmbla. Een offroad triatlon.
Ongeveer 2000km dus totaal. 20 per dag 10 heen 10 terug?quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:19 schreef raptorix het volgende:
Gister door de 1500 KM gegaan voor dit jaar
Daar zit natuurlijk niet me 100 km per week naar me werk bij
Nice, nog mooie dingen gezien?quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Net terug uit Gent, de Stalen Ros beurs daar. Op een superlocatie, het middenterrein van ' Kuipke. En uiteraard weer wat spulletjes voor m'n fietsen gekocht.
Zeker, er stond weer heel wat moois uitgestald. En natuurlijk weer wat ingekocht, interesantste is een Suntour GPX crankstel. Daarmee heb ik die groep nu zo goed als compleet (alleen de remgrepen ontbreken nog, maar die worden vrijwel in dezelfde vorm nieuw geproduceerd).quote:
Ga je elke dag op de fiets dan?quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:19 schreef raptorix het volgende:
Gister door de 1500 KM gegaan voor dit jaar
Daar zit natuurlijk niet me 100 km per week naar me werk bij
Proficiat joeng, het zal alleen niet meevallen je eigen boontjes te doppen na zoveel jaar onder moeders vleugels. Als je me je nieuwe adres pm'd stuur ik je een fles bodylotion!quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
Had ik hier al verteld dat ik per 1 december op mezelf ga?
Mwah, albert die van van 8 tot 10 en op zondag van 10 tot 10 open is, magnetron staat nog in 't huis. Moet goedkomenquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Proficiat joeng, het zal alleen niet meevallen je eigen boontjes te doppen na zoveel jaar onder moeders vleugels. Als je me je nieuwe adres pm'd stuur ik je een fles bodylotion!
Volgens strava zit ik op 4500, maar dat klopt niet helemaal want sommige tochten staan er niet op van begin van het jaar, toen had ik nog geen garmin. Denk dat ik nu eerder op de 5000 zit.quote:
Ik waarschijnlijk ook, al heb ik eigenlijk geen idee. Volgend seizoen mss maar eens alles gaan registreren.quote:
Dit moet worden herhaald, zeker die laatste!quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:06 schreef Patroon het volgende:
Ja woon werk meetellen gaat sowieso nergens over. Strava staat op 4,2k maar mis zo'n 1500km toen ik nog niet alles op Strava deed.
@kano: veel trainen en niets winnen is nog erger dan weinig trainen en niets winnen.
Hij zal wel gedacht hebben, "wat een pannenkoek, zoveel fietsen en niets presteren"
Trainen is voor talentlozen
Idd, de fietskilometers moeten wel wat inhoud hebben. Anders zet ik voortaan mijn Strava ook wel aan als ik 10minuten op mijn stadsfiets naar school fiets, want ja, ik fiets dan toch?quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:13 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dit moet worden herhaald, zeker die laatste!
Overigens, ik loop ook elke dag een paar keer naar de koffiemachine, hoe reken ik dat om naar kilometers op de fiets?
Daarom, eigenlijk zou ik graag een functie zien waarbij je per rit kan aangeven dat je hem openbaar wil maken of niet. Bij niet openbaar tellen de kilometers dan wel mee met het totaal voor de e-penis.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:19 schreef the_critic het volgende:
achja.. doe je strava voor jezelf of voor anderen??Ik hoef niemand iets te bewijzen, enkel mezelf (en ik ben mijn meest kritische volger waarschijnlijk haha)
Wat is dat? Er kwam een keer een foto voorbij met een voorvork in tweeen heb jij zo'n fiets?quote:
Zag laatst een T-shirt met die quotequote:Op zondag 28 oktober 2012 23:24 schreef nogeenmaarten het volgende:
Rechtsonder in beeld zie ik nu dm, maar weet niet wat dat is?![]()
Met die laatste bedoel ik in elk geval de geweldige quote:"Trainen is voor talentlozen"!
En hardlopen is voor bange dieren.
Ik snap je laatste zin niet helemaal.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:55 schreef CyclingGirl het volgende:
eb gehoord dat een bedrijf ons wil sponsoren en een fietsenmerk wat nieuw is net gelancheerd heeft.
Er is een bedrijf dat de ploeg van CG wil sponsoren en dat bedrijf heeft net een nieuw fietsenmerk gelanceerd. Of wij weten welk merk dat is. Dat begrijp ik eruitquote:Op maandag 29 oktober 2012 11:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik snap je laatste zin niet helemaal.
"Een bedrijf ons wil sponsoren" begrijp ik.
"Een fietsenmerk wat nieuw is net gelancheerd heeft" wat bedoel je hiermee?
Ah, een bedrijf heeft net een fietsenmerk gelanceerd en wil CG sponsoren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:10 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Er is een bedrijf dat de ploeg van CG wil sponsoren en dat bedrijf heeft net een nieuw fietsenmerk gelanceerd. Of wij weten welk merk dat is. Dat begrijp ik eruit
@CG: Sorry, geen idee
Ik heb alleen niet zoveel vertrouwen in dat Shimano wiel, er zitten al wat slingertjes in en volgens mij is de cassettebody matig. Of de gebruikte cassette die er op zit nog praat met mijn ketting is vraag 2, en of ze praat met de campa derrie is vraag 3.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:27 schreef Narcotical het volgende:
Kaas, ik zou gewoon eerst optie 3 proberen. Is dat niks kan je altijd nog voor 1 of 2 gaan
Andere body erop en cassette overzetten? (Mits wiel goed genoeg...)quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb alleen niet zoveel vertrouwen in dat Shimano wiel, er zitten al wat slingertjes in en volgens mij is de cassettebody matig. Of de gebruikte cassette die er op zit nog praat met mijn ketting is vraag 2, en of ze praat met de campa derrie is vraag 3.
In dit seizoen zijn losse achterwielen onevenredig duur op marktplaats, want iedereen moet er ineens een hebben voor de Tacxquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:37 schreef Narcotical het volgende:
En een campa wiel op marktplaats op de kop tikken voor de winter?
Ja, dat is ook wel weer zo natuurlijkquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
In dit seizoen zijn losse achterwielen onevenredig duur op marktplaats, want iedereen moet er ineens een hebben voor de Tacx
Nou aan dat Shimano wiel wil ik geen geld uitgeven, want dan kan ik 't beter investeren in een nieuwe velg voor dat Campa wiel, want die naaf is nog prima want record. Dan weet ik iig zeker dat het goed schakelt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:37 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Andere body erop en cassette overzetten? (Mits wiel goed genoeg...)
Nice, ben benieuwd.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:52 schreef Patroon het volgende:
15 november anaerobe drempeltest met 3min protocol bij Guido Vroemen in Amersfoort. Cadeautje uit eigen portemonnee van mijn zorgverzekeraar.
DT swiss maakt volgens mij geen troep, maar het wachten is op ééntwee voor het definitieve antwoordquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nice, ben benieuwd.
Zou dit anders wat zijn?
http://www.bikeparts4u.nl(...)0-aluminium-racevelg
Ik rij op r1900. Stukje duurder, maar heb er al een aantal spaakbreuken tijdens het rijden mee gehad. Uit m'n hoofd drie keer, tijdens bij elkaar iets rond de 12k kilometer. Heb altijd tussen de 77 en 84kg gewogen dus om nou te zeggen dat ik een extreem zwaargewicht ben...quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nice, ben benieuwd.
Zou dit anders wat zijn?
http://www.bikeparts4u.nl(...)0-aluminium-racevelg
Spaakbreuk heb je niet als de velg van slechte kwaliteit is, wel als ze te slap staan of te strak.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:21 schreef keesfietst het volgende:
Ik rij op r1900. Stukje duurder, maar heb er al een aantal spaakbreuken tijdens het rijden mee gehad. Uit m'n hoofd drie keer, tijdens bij elkaar iets rond de 12k kilometer. Heb altijd tussen de 77 en 84kg gewogen dus om nou te zeggen dat ik een extreem zwaargewicht ben...
Rij 95% van m'n ritjes in de polder op vlakke (voor zover de wegen onderhouden zijn) asfaltwegen dus het is niet door mishandeling van materiaal.
Wielset R1900 > http://www.bikeparts4u.nl/dt-swiss-r1900-wielsetquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Spaakbreuk heb je niet als de velg van slechte kwaliteit is, wel als ze te slap staan of te strak.
Welke velg bedoel je eigenlijk? Of wielset RL900? Ken ik niet.
Ik wel, 1x zelfs in de finale van de ronde van Luik voor amateurs, 2e etappe 120km, finalerondje, ik zit goed in een peloton van een man of 80, breekt er een spaak in mijn achterwiel. Uiteindelijk 50e ofzo, nét buiten de prijzen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:52 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb nog nooit een spaak gebroken gehad
Dat is kut! Luik is wel een mooie koers toch? Tandje Hoger ging daar vroegah vaak ook heen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik wel, 1x zelfs in de finale van de ronde van Luik voor amateurs, 2e etappe 120km, finalerondje, ik zit goed in een peloton van een man of 80, breekt er een spaak in mijn achterwiel. Uiteindelijk 50e ofzo, nét buiten de prijzen.
Ja, mooie koers. Ik wil ze graag nog een keer rijden maar dan moet ik wel goed in vorm zijn, anders heeft 't geen zin.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:04 schreef Tommeke het volgende:
Dat is kut! Luik is wel een mooie koers toch? Tandje Hoger ging daar vroegah vaak ook heen.
Als je vooral gaat koerieren met dat wiel zou ik er vooral weinig geld aan uitgeven
Meer afvallen, of sterkere wielen kopenquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:58 schreef kanovinnie het volgende:
2 spaken gebroken in 1 keer, crank kapoet en nu derailleur naar de kloot. Goed jaar.
Hmm, ik moet maar eens goed gaan trainenquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, mooie koers. Ik wil ze graag nog een keer rijden maar dan moet ik wel goed in vorm zijn, anders heeft 't geen zin.
Proloog van 10km ong. en dan 2x rit in lijn van 120km +/- in de provincie Luik.
Misschien aankomend jaar..
Mbt dat wiel heb je gelijk.
Ah, die heb ik denk dus ook nodigquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:49 schreef Holenbeer het volgende:
waar herken ik goede derailleurwieltjes aan?
zijn die van tacx een beetje geschikt voor recreatief gebruik?
http://www.bike-discount.(...)ey-wheels-black.html
ik heb overigens een campa derrie en een kmc ketting, 9 speed
prijzen varrieren ook nogal
Check hier eens: http://www.derks-wielersport.nl/derailleurwieltjes-c-94.htmlquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, die heb ik denk dus ook nodig
LBL, Waalse Pijl, RVV voorjaarsklassiekers die niet op het toerderspalmares ontbrreken mogen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:11 schreef kanovinnie het volgende:
Kennis van me wil grote tochten fietsen.
Vorig jaar heeft ie milaan-san remo gedaan, voor volgend jaar zoekt hij nog een uitdaging. Marmotte? Les Trois Ballons, viking tour? Nog meer toffe tochten?
Niet iets exotischer? Was toch nog zo'n andere cyclo van 240 km waar jullie het laatst over hadden?quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
LBL, Waalse Pijl, RVV voorjaarsklassiekers die niet op het toerderspalmares ontbrreken mogen.
en natuurlijk last but not least Ivo's 300.
Page not found zegt ie, welk boutje?quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:58 schreef kanovinnie het volgende:
Ik moet dat boutje hebben, deze:
http://www.derks-wielersp(...)-campagnolo-rd-ch30-(2st)-p-9702826.html?osCsid=9bca723cb32153a106622fdff9fcf042
Heeft iemand er daar nog 1tje van liggen toevallig? Ik vind 14 euro echt te veel voor 1 verdomde boutje.
Oh, zo een. Dat is een speciale want het draad begint pas aan 't eind. Ik heb er geen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:02 schreef kanovinnie het volgende:
Werkt deze link wel?
Zal ff googlen.
Goed idee.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:06 schreef kanovinnie het volgende:
Hmm, ff aan oksel vragen, die had laatst die ene in de soep geramt.
Hij bood mij geldquote:
Vond hij minder moeite dan zoeken en versturen.quote:
Klapstoeltjes zitten ook best lekker.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:08 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Klapstoeltjes zitten ook best lekker.Och ik koop wel 2 fietsstandaards zodat ik altijd in fietshouding kan zitten tv kijken en eten. Kan ik mijn MTB voor gasten neerzettenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Je gaat in een grote slaapkamer wonen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:40 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Bed komt voor het schuine wandje, bank waar ie staat (alles wat je ziet blijft staan)
Achter de keuken zit nog een berging van 6m2, beneden nog een fietsenberging.
Juist. Kan ik alles zo onder mijn bed schuiven!quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je gaat in een grote slaapkamer wonen?
Zakelijk een nieuwe wielset kopen van 300 EUR. Kun je toch aftrekken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:05 schreef kaasplankje het volgende:
Ik had vanmorgen een lekke achterband met de Concorde mistral, bij het wisselen zag ik dat er spaken aan 1 kant helemaal loszaten. Er zitten al deuken in zo erg dat je het voelt op glad asfalt.
Nu dilemma:
-nieuwe wielset kopen á 150.- (niet echt goed idee met pekeltijd in vooruitzicht)
-nieuwe velg spaken of kijken of ik nog een 32gaats heb liggen, kleine kans (spaken 16.- en velg 30/40.-)
-shimano 9 speed wiel steken wat hier ligt en kijken of dat bolt op campa 9 speed.
Benen zijn redelijk tot goed vandaag. Onder de gordel weinig spierpijn.
Heb ik dat?quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:04 schreef Holenbeer het volgende:
he kanovinnie, eindelijk bij paps en mans uit huis?
had je niet beloofd een meet bij jou te organiseren wanneer je op jezelf woont?
Was gewoon een poging waard toch?quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:08 schreef Oksel het volgende:
Hehe, dat boutje. Moet ik voor een boutje van 14 EUR gaan zoeken in een doos met zooi, een enveloppe zoeken, dat ding op de post doen, etc. etc.denk niet dat ik 'm heb trouwens.
Die Campa derrie is het probleem niet, de index van die Ergo Powers wel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb alleen niet zoveel vertrouwen in dat Shimano wiel, er zitten al wat slingertjes in en volgens mij is de cassettebody matig. Of de gebruikte cassette die er op zit nog praat met mijn ketting is vraag 2, en of ze praat met de campa derrie is vraag 3.
Is het een studio? Dan is zo'n muurtje om je slaapruimte van je woonruimte te scheiden best handig.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:40 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Bed komt voor het schuine wandje, bank waar ie staat (alles wat je ziet blijft staan)
Die Tacx wieltjes zijn uitstekend. Ik koop die altijd als vervangingswieltjes. Kijk wel even goed dat je de juiste voor Campa hebt, want die voor Sram/Shitmanco lijken er nog al erg op.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:49 schreef Holenbeer het volgende:
waar herken ik goede derailleurwieltjes aan?
zijn die van tacx een beetje geschikt voor recreatief gebruik?
http://www.bike-discount.(...)ey-wheels-black.html
ik heb overigens een campa derrie en een kmc ketting, 9 speed
prijzen varrieren ook nogal
Ik zeg Mons-Chimay-Mons, altijd op 1 mei, niet zo heel massaal en de mooiste toertocht die er in mijn ogen in de Benelux bestaat. 160 of 220 km. Heb 'm al een paar jaar niet meer gereden maar is voor 2013 een eerste doel om voor te trainen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:11 schreef kanovinnie het volgende:
Kennis van me wil grote tochten fietsen.
Vorig jaar heeft ie milaan-san remo gedaan, voor volgend jaar zoekt hij nog een uitdaging. Marmotte? Les Trois Ballons, viking tour? Nog meer toffe tochten?
mwhoh, misschien was het ook meer in de trend dat het dan evt wel mogelijk was, maar dat ik het gelezen had als een beloftequote:Op maandag 29 oktober 2012 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
Heb ik dat?Moet het wel mooi weer zijn want binnen gaat het wel snel druk worden
Ik vind 't prima hoor.
Welke "snellink" heb je dan? KMC of Sram ketting. Die van KMC kun je volgens mij niet fout monteren en die van Sram, mag je volgens fabrieksopgave niet hergebruiken. Daarom gaan die Sram's ook zo rottig open, terwijl dat met een KMC ketting bij mij nog nooit een probleem geweest is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:55 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
mwhoh, misschien was het ook meer in de trend dat het dan evt wel mogelijk was, maar dat ik het gelezen had als een belofte
Ik denk zo'n deel of 20 geleden, dus ik ga niet terugzoeken.
@buzz,
thanks voor je mening, zal morgen eens een bestelling plaatsen. Samen met de kmc snellink tang waarop (volgens mij ook jij) dit topic mij eens geattendeerd heeft.
Mijn snellink gaat echt verdomd moeilijk. Afgelopen zondag mijn fiets goed schoongemaakt. Met veel wd40 die snellink opengekegen. Ketting goed schoongemaakt, ketting er weer opgezet en dichtgeklikt, bleek ik dat ding er verkeer opgezet te hebbenbeide zijden steken door de achterbrug heen, ipv 1 er binnen en 1 er buiten
![]()
Toen ik zag dat het verkeerd zat was ik zo chagrijnig dat ik de zooi aan de muur heb gehangen en de klus niet geklaard heb. Ik raak die fiets niet aan voor ik een fatsoenlijk iets heb om die ketting op te krijgen. Is bij deze een principekwestie geworden
Oke, maar voor sluiten heb je ook zo'n tang.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:39 schreef Holenbeer het volgende:
sluiten doe je door de ketting te spannen (busjes uit elkaar trekken}. door contant te trappen trek je de slutiing in theorie al strakker. openen door de beide 'busjes' van de snellink naar elkaar toe te drukken. Echter wil dat drukken niet echt bij mij.
je hebt gelijk, en ik geloof dat ik net de verkeerde besteld hebquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, maar voor sluiten heb je ook zo'n tang.
Dan hebben ze hem niet voldoende schoongemaakt..quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:48 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
je hebt gelijk, en ik geloof dat ik net de verkeerde besteld heb![]()
wellicht is zo'n sluittang voor mensen die geen smerige handen willen krijgen
Denk 't niet, ze zullen allemaal wel andere schroefdraadmaten hebben.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:52 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb misschien wel zo'n schroefke kano! Wel van Shimaneau, weet niet of dat past?
Ik ga 'm doorgeven!quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zeg Mons-Chimay-Mons, altijd op 1 mei, niet zo heel massaal en de mooiste toertocht die er in mijn ogen in de Benelux bestaat. 160 of 220 km. Heb 'm al een paar jaar niet meer gereden maar is voor 2013 een eerste doel om voor te trainen.
Deze zijn universeel blijkbaar, ik ga zo'n setje kopen dan. Thanks.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:33 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die Tacx wieltjes zijn uitstekend. Ik koop die altijd als vervangingswieltjes. Kijk wel even goed dat je de juiste voor Campa hebt, want die voor Sram/Shitmanco lijken er nog al erg op.
qua afmetingen weet ik het niet precies. Evenbreed als de woning en anderhalve tot 2 meter diep? Zal het wel opmeten als ik er zit.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Is het een studio? Dan is zo'n muurtje om je slaapruimte van je woonruimte te scheiden best handig.
Je gaat er tenslotte in je eentje wonen, dus het zal niet vaak gebeuren dat er nog visite in de woonkamer zit maar jijzelf alvast gaat slapen
Dat dakterras ziet er wel relaxed uit, hoe groot is dat? Als jij een meet + BBQ achteraf op dat terras organiseert, fix ik een schaal met meer gehaktballetjes dan iedereen opkan
Je kan ook een waterpomptang gebruikenquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:39 schreef Holenbeer het volgende:
sluiten doe je door de ketting te spannen (busjes uit elkaar trekken}. door contant te trappen trek je de slutiing in theorie al strakker. openen door de beide 'busjes' van de snellink naar elkaar toe te drukken. Echter wil dat drukken niet echt bij mij.
edit: als concreet antwoord dus, voor sluiten is geen tang nodig. Voor openen in theorie ook niet, in de praktijk wil het wel handig zijn.
En dan met wielen van 300.- in de pekel gaan rijden?quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:06 schreef Oksel het volgende:
Zakelijk een nieuwe wielset kopen van 300 EUR. Kun je toch aftrekken.
Toch jammer dat je de basics van werktuigbouwkunde niet kentquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:36 schreef Oksel het volgende:
Groot gelijk. Je bent al druk genoeg. Net zoiets dat ik moertjes moet gaan zoeken die 14 EUR kosten
Maak me gek!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:15 schreef kanovinnie het volgende:
Toch jammer dat je de basics van werktuigbouwkunde niet kent
Boutje, moertje.quote:
Kwartslag voor breken stoppen met aandraaien. Tenzij het een grote bout is, dan moet je doorgaan tot het sap uit de bout komt.quote:
Ik zat werkelijk op het puntje van mijn stoel maar vind dit toch wel teleurstellend hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:30 schreef kanovinnie het volgende:
Kwartslag voor breken stoppen met aandraaien. Tenzij het een grote bout is, dan moet je doorgaan tot het sap uit de bout komt.
Belangrijkste:
Lefty loosey righty tighty
Dat gebruik ik serieus altijdquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:30 schreef kanovinnie het volgende:
Belangrijkste:
Lefty loosey righty tighty
Dat is toch iets dat je doet zonder na te denken? Als ze mij vragen welke kant op vast of los is dan zou ik het zo niet weten, maar automatisch draai ik altijd de juiste kant opquote:
Losgetrilt en bij het schakelen eruitgeschoten met alle gevolgen vandien.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Over hoe het komt dat jouw derrieboutje verdwenen is.
Toch jammer dat je de basics van werktuigbouwkunde niet toepast.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
Losgetrilt en bij het schakelen eruitgeschoten met alle gevolgen vandien.
Klopt, zegt mijn baas ook elke dag.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Toch jammer dat je de basics van werktuigbouwkunde niet toepast.
Ik rij nu een jaar met deze:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:09 schreef kanovinnie het volgende:
Iemand hier nog goede tips voor een setje overschoenen die water/winddicht zijn? Kreeg aardig koude voeten vandaag door het water wat er nog in zat...
Kan. Maar ik voorkom liever dat ze nat worden. Ik weet (tenminste, heb gehoord) dat overschoenen er niet 100% voor zorgen dat het droog blijft, maar als het voor 50% werkt vind ik het al goed zat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:13 schreef kaasplankje het volgende:
Haardroger op je werk leggen en die 5 min. in je schoenen steken. Niet te heet zetten.
18 euro, goeiequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik rij nu een jaar met deze:
[ afbeelding ]
Zit strak om de schoen/been en van binnen zit van dat fleece spul, ze zijn gelukkig niet zo dik als die neopreen dingen. Ze zijn water en winddicht en daardoor warm. Waterdicht is trouwens wel tot zover dat bij een stevige regenbui het water wel via je been in de schoen loopt.
Ik vind ze warmer dan van die dikke neopreen dingen en draag ze dus ook als het droog is maar wel koud.
Niet geheel waterdicht, maar een setje BBB Waterflex zijn ideaal als je niet met van die lompe nepreen klompen wilt rijden. Daarnaast zijn die Waterflex absoluut winddicht dus mocht je toch natte poten krijgen dan worden ze vanzelf warm van het soppen. Ja echt geen geintje. Voor minder dan 3 tientjes weet je alles. Ik ben net aan mijn 2e setje begonnen. Rij ik in de winter ook daar weer gesoigneerd mee rond.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:09 schreef kanovinnie het volgende:
Iemand hier nog goede tips voor een setje overschoenen die water/winddicht zijn? Kreeg aardig koude voeten vandaag door het water wat er nog in zat...
Misschien dat label effe eraf halen patroon, dan sluiten ze strakker om je kuit en loopt het water er niet meer inquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik rij nu een jaar met deze:
[ afbeelding ]
Waterdicht is trouwens wel tot zover dat bij een stevige regenbui het water wel via je been in de schoen loopt.
Hmm, ik heb nu al door Patroon laten verleiden. Mochten ze niet bevallen ga ik jouw tip opvolgen!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Niet geheel waterdicht, maar een setje BBB Waterflex zijn ideaal als je niet met van die lompe nepreen klompen wilt rijden. Daarnaast zijn die Waterflex absoluut winddicht dus mocht je toch natte poten krijgen dan worden ze vanzelf warm van het soppen. Ja echt geen geintje. Voor minder dan 3 tientjes weet je alles. Ik ben net aan mijn 2e setje begonnen. Rij ik in de winter ook daar weer gesoigneerd mee rond.
Dat zal ik ook wel ff doen als ze binnenzijn. Goede tip!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Misschien dat label effe eraf halen patroon, dan sluiten ze strakker om je kuit en loopt het water er niet meer in
@kano ik zou voor de xxl 42-45 gaan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:21 schreef Gripper het volgende:
[..]
Misschien dat label effe eraf halen patroon, dan sluiten ze strakker om je kuit en loopt het water er niet meer in
waar koop je ze?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmm, ik heb nu al door Patroon laten verleiden. Mochten ze niet bevallen ga ik jouw tip opvolgen!
[..]
Dat zal ik ook wel ff doen als ze binnenzijn. Goede tip!
Thanks. Had die maat al gegokt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
@kano ik zou voor de xxl 42-45 gaan.
@grip: met het label kan ik hem strak rond de kuiten trekken. Ik wil er ook wel eens een strookje dubbelzijdig klittenband omheen doen. Dan sluiten ze goed af.
Die van Patroon zien er toch gewoon goed uit. Alleen hanteren ze bij Pro nogal een ruime maatvoering terwijl de maten bij BBB zoiets zijn als 43-44 , 45-46 etc. En dan zit die 43-44 bij gewoon heel mooi strak. Maar voor die prijs zou ik lekker die Pro proberen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmm, ik heb nu al door Patroon laten verleiden. Mochten ze niet bevallen ga ik jouw tip opvolgen!
[..]
Dat zal ik ook wel ff doen als ze binnenzijn. Goede tip!
Dat zijn niet dezelfde maar dikke neopreen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://cyclewear.eu/prorace-overschoenen-cold-weather-p-1453.html
Die andere is uitverkocht, och. Ik zie het wel. Ik rij er toch mee in het donker.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat zijn niet dezelfde maar dikke neopreen.
Dat zijn niet die Patroon bedoelt. Dit zijn die neopreen klompen ............... Ik vond ze ook al zo goedkoop....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://cyclewear.eu/prorace-overschoenen-cold-weather-p-1453.html
Ja hoor geen probleem.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:10 schreef Oksel het volgende:
En die speling, gaat die ook weg van dat vet?
Majo?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:14 schreef baaart het volgende:
Met wat voor'n broek rijden jullie in dit weer? Een gewone lange broek? Thermo dingen? Majo?
Lang, met zeem, met bretels, met windstopper op de buik. Heerlijk!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:14 schreef baaart het volgende:
Met wat voor'n broek rijden jullie in dit weer? Een gewone lange broek? Thermo dingen? Majo?
Mijn campa voorbladen zijn onlangs vervangen door TA bladen (oid) 39/53. NIet soignee, wel 80 euro goedkoper en op aanraden van zeer gesoigneerde fietsenmaker te Scheveningen. (12 weet vast wel weer een beter aanbieding.)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:25 schreef Oksel het volgende:
M'n crank kraakt trouwens nogal af en toe. Wat moet ik kopen cq. vervangen? Hoe heet het, en waar koop ik het? Lieve Eentwee, help mij!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh, dit gaat om lager, vergeet bovenstaande.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:25 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Mijn campa voorbladen zijn onlangs vervangen door TA bladen (oid) 39/53. NIet soignee, wel 80 euro goedkoper en op aanraden van zeer gesoigneerde fietsenmaker te Scheveningen. (12 weet vast wel weer een beter aanbieding.)
Die TA zijn volgens Ivo erg goed, meen ik mij te herinneren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:25 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Mijn campa voorbladen zijn onlangs vervangen door TA bladen (oid) 39/53. NIet soignee, wel 80 euro goedkoper en op aanraden van zeer gesoigneerde fietsenmaker te Scheveningen. (12 weet vast wel weer een beter aanbieding.)
12 heeft ze ook goed gekeurdquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die TA zijn volgens Ivo erg goed, meen ik mij te herinneren.
heb diverse TA bladen en kan er niets slechts over zeggen.maken gewoon goede kettingbladen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:25 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Van Shimano toch? Ik kan me niet voorstellend dat dat past. Bedankt voor het aanbod evengoed.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:09 schreef Tommeke het volgende:
Oksel, ff erafhalen en flink wat montagevet ertussen!
@Kano, hoef je die boutjes van mij echt niet?
En idd, die BBB Waterflex zijn geniaal. Ook gevoerd en dus lekker warm.
Korte koersbroek en beenwarmers.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:14 schreef baaart het volgende:
Mag niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:09 schreef Tommeke het volgende:
Oksel, ff erafhalen en flink wat montagevet ertussen!
.
Dat dacht ik ook. Een crank zet je koud vast. Maar dit zal wel een gevalletje kapotte catridge zijn.quote:
Zit er speling op je as? Volgens mij heb je een vierkante as, dan zou je die moeten vervangen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:10 schreef Oksel het volgende:
En die speling, gaat die ook weg van dat vet?
Nu nog een thermoshirt als onderkleding. Verder arm- en beenstukken, een jasje en een windstopper.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:14 schreef baaart het volgende:
Ik sliep gister al bijnaquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:09 schreef kaasplankje het volgende:
Oh, Tommeke, octalink is Shimano hé?
die kast heb ik ookquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:40 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Netjes. Lekker in het wiel gezeten? Net ook rustig 2uren omgeweest, wel wat minder km'squote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:53 schreef Tommeke het volgende:
Net 70 km gefietst in iets meer dan 2 uur. Ging weer lekker hard
Hij is zeker gemotiveerd, dat bevalt me wel.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:50 schreef Tommeke het volgende:
Ik zag dat Vinnie gewoon 104 km had gemaakt!
Alleen gister alweer 14, valt me tegen Vinnie
Ik probeer normaal ook 3x per week benen te trainen (ma, wo, vr) maar doe nu ff rustig aan ivm de test over 2 weken. Gaat me toch behoorlijk in mijn benen zitten, vooral hamstrings lijken achter te lopen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:06 schreef kaasplankje het volgende:
Ik doe deze week 3 krachttrainingen; morgen, zaterdag en zondag.
Vanavond is er nog een alleycat hier in de stad, eigenlijk "moet" ik er een soort van heen, maar ik heb geen zin.
Het kan geen kwaad alles eens grondig te inspecteren. Moeten je naven misschien eens nieuw vet als daar geen onderhoudsvrije lagers in zitten? Ook het balhoofd heeft nieuw vet nodig af en toe, tenzij daar ook onderhoudsvrije industrielagers in zitten. In dat geval kan het ook raadzaam zijn 1x per jaar te demonteren schoon te maken, inspecteren, invetten en weer terug monteren.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:05 schreef Patroon het volgende:
Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar gefietst met deze fiets. Vorige winter heb ik gewoon doorgereden zolang het kon (dus ook met pekel). In het seizoen ketting + cassette vervangen en versnellingskabels zijn ook een keer vervangen. Alles draait goed en heb geen speling/kraak in de crank of andere delen. Is het nu nodig om de fiets een onderhoudsbeurt te geven of kan ik zo prima doorfietsen?
Ik doe maar 1x benen hoor, de andere 2x zijn bovenlijfprogramma's.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:08 schreef Patroon het volgende:
Ik probeer normaal ook 3x per week benen te trainen (ma, wo, vr) maar doe nu ff rustig aan ivm de test over 2 weken. Gaat me toch behoorlijk in mijn benen zitten, vooral hamstrings lijken achter te lopen.
Ik voel ze juist met het fietsen. Gisteren een piramide training gedaan en op de terugweg had ik wel wat vermoeide hamstrings..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:09 schreef kaasplankje het volgende:
Ik doe maar 1x benen hoor, de andere 2x zijn bovenlijfprogramma's.
Hamstrings voel je mss het meest, omdat je die steeds stretched met lopen. Ga maar eens fietsen, dan heb je weinig last.
Vandaag zette ik aan en ik zakte iets door mijn knieën. Toen voelde ik al effect.
Logisch, je hebt zeker 3 dagen nodig om te herstellen na een goede krachttraining. Je kan in die dagen wel trainen maar je ondervind er dan wel last van.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik voel ze juist met het fietsen. Gisteren een piramide training gedaan en op de terugweg had ik wel wat vermoeide hamstrings..
Ja ben ik ook van plan, qua interval trainingen. Ik zal morgen weer eens even in de sportschool kijken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Logisch, je hebt zeker 3 dagen nodig om te herstellen na een goede krachttraining. Je kan in die dagen wel trainen maar je ondervind er dan wel last van.
Neem anders 4 dagen voor de test rust, dat moet genoeg zijn.
Ja, heen. Terug heb ik er nu bij. Das 70 extra.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:50 schreef Tommeke het volgende:
Ik zag dat Vinnie gewoon 104 km had gemaakt!
Alleen gister alweer 14, valt me tegen Vinnie
En, heengeweest?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:06 schreef kaasplankje het volgende:
Ik doe deze week 3 krachttrainingen; morgen, zaterdag en zondag.
Vanavond is er nog een alleycat hier in de stad, eigenlijk "moet" ik er een soort van heen, maar ik heb geen zin.
Volgens mij kan je met 15 km gem. rekenen. Dus een uur of 75-80 denk ik. Waarschijnlijk wat langer, maar niet meer dan 100 gok ik zo. Gebaseerd op wat voor tijdlimieten ivo eerder had.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:26 schreef Holenbeer het volgende:
mooi avontuur Ivo.
Aan wat voor tijdslimieten moet ik denken bij een dergelijke toch?
Nee, ander keertje weer. Morgen weer op de fiets, vrijdag ook. Ik vind het wel even voldoende.quote:
90uur voor 1200km. Bij een start om 8uur 's ochtends, ok 8u20, betekent dit in de praktijk 4 dagen van 300km. Of er dan nog slaap overschiet hangt ervanaf hoe snel je rijdt (en hoe snel het parcours is).quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:26 schreef Holenbeer het volgende:
mooi avontuur Ivo.
Aan wat voor tijdslimieten moet ik denken bij een dergelijke toch?
Haha je fietst 1x boven gemiddeld en moet dat gelijk iedereen die je tegenkomt duidelijk makenquote:Op donderdag 1 november 2012 08:18 schreef kanovinnie het volgende:
ik gooide het op jaloezie van mensen die evenveel km's per 2 maanden maken als ik in 2 dagen
Nee hoor, maar als mensen die zelf 500 km per jaar fietsen allerlei flauwe grappen beginnen te maken geef ik wat tegengas.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha je fietst 1x boven gemiddeld en moet dat gelijk iedereen die je tegenkomt duidelijk maken
Succes!quote:Op donderdag 1 november 2012 08:20 schreef Patroon het volgende:
Zo richting 3e en laatste tentamen van de week, erfrecht. Ben er wel klaar mee..
Het is natuurlijk nog veel cooler om een privé sponsor te hebbenquote:Op donderdag 1 november 2012 10:56 schreef Tommeke het volgende:
Goed bezig kano!
Ik kreeg zondag ook wat semi-lollige opmerkingen omdat er Rabobank op m'n shirt staat. 'haha, word jij nog wel gesponsord?'
Heb gezegd dat dat inderdaad zo is en dat ik daarom in zo'n mooie outfit fiets op een mooie fiets in tegenstelling tot jou.
Toen was ie stil
Die heb ik.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:26 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nog veel cooler om een privé sponsor te hebben
Het is geen schamen, maar geen zin in vragen. Net als toen ik fulltime poker speelde. Dat vertelde ik ook niet aan iedereen om opmerkingen als "dat is gokken en je moet niet alles opeens verliezen" te voorkomen.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:55 schreef keesfietst het volgende:
Ach lekker belangrijk, als je je al gaat schamen voor je hobby?
Klopt. Die heb ik.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:26 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nog veel cooler om een privé sponsor te hebben
Fair enough.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is geen schamen, maar geen zin in vragen. Net als toen ik fulltime poker speelde. Dat vertelde ik ook niet aan iedereen om opmerkingen als "dat is gokken en je moet niet alles opeens verliezen" te voorkomen.
Briljantquote:Op donderdag 1 november 2012 13:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Hier maken ze ook grapjes hoor. Of ik Do en Ping nog gezien heb. Zulk soort dingen.
De Silkroad 1200. Een 1200km brevet door Oezbekistan.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:01 schreef raptorix het volgende:
@mooi avontuur Ivo, welke race is dat?
Triest. Mijn MTB collega's maken ook constant opmerkingen, maar dat is over en weer, want het komt ook van mijn kant.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Ze sporen echt niet hier hoor. Ik heb pas een nieuwe Trek gekocht en dan vragen waar het touwtje van het motortje zit.
Ik draag mijn livestrong armbandje en dan vragen ze of er geen dubbele bodem in zit.
Dat zijn mijn collega'sze fietsen zelf overigens niet. Hebben een hekel aan fietsen.
De enige manier om zulke opmerkingen de kop in te drukken is door er heel overdreven serieus op in te gaan. Dan is de lol er vanzelf af.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:48 schreef CyclingGirl het volgende:
Ze sporen echt niet hier hoor. Ik heb pas een nieuwe Trek gekocht en dan vragen waar het touwtje van het motortje zit.
Ik draag mijn livestrong armbandje en dan vragen ze of er geen dubbele bodem in zit.
Dat zijn mijn collega'sze fietsen zelf overigens niet. Hebben een hekel aan fietsen.
Een andere fietsmaat van me zegt dan altijd heel serieus. "Ik vind dat zo raar om te zien he, hardlopende mensen. Echt heel raar. Net alsof ze achter iemand aanrennen die hun fiets gestolen heeft, zoveel moeite doen ze ervoor"quote:Op donderdag 1 november 2012 15:27 schreef Tommeke het volgende:
'Niet-wielrenners, de leegheid van die levens schokt me'
Mijn vriendin is helemaal van het hardlopen, ik zeg haar altijd maar dat rennen voor bange dieren is
Ja, dan heb ik altijd een herstelmonent/D1 trainingquote:Op donderdag 1 november 2012 15:37 schreef muzas het volgende:
Van die hardlopende blondjes in zo'n strak broekje lekker waggelen. Heb ik he-le-maal niets op tegen.
Mijn manager zat ook een betoog te houden met een andere collega over fietsers. Toen vroeg ik wanneer de laatste keer was dat hun meer bewogen hadden dan de trap op of een broodje eten.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
De enige manier om zulke opmerkingen de kop in te drukken is door er heel overdreven serieus op in te gaan. Dan is de lol er vanzelf af.
(Of vilein reageren in de trant van "ik hou tenminste m'n lichaam in conditie door veel te sporten, en jij kunt jezelf vanavond weer buiten adem en kermend van de pijn in je knieën de trap op slepen, met je overgewicht" )
Misschien niet zo'n heel goed plan, je werkt daar nog maar kort toch?
[..]
Een andere fietsmaat van me zegt dan altijd heel serieus. "Ik vind dat zo raar om te zien he, hardlopende mensen. Echt heel raar. Net alsof ze achter iemand aanrennen die hun fiets gestolen heeft, zoveel moeite doen ze ervoor"
Volgens mij is dat elkaar 'afzeiken' onderdeel van zo'n beetje alle sporten, skiërs vs snowboarders, surfers vs windsurfers vs kitesurfers, mountainbiker vs wielrenners etc..quote:Op donderdag 1 november 2012 15:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Triest. Mijn MTB collega's maken ook constant opmerkingen, maar dat is over en weer, want het komt ook van mijn kant.
Beetje respect voor elkaars hobby moet je wel opbrengen, ookal zit de andere op schaken of dammen.
Ik ga toch geen middelvinger opsteken naar een wielrenner/mountainbiker die iets grappigs zegt over spillebeentjes, mijn vermeende onvermogen of wel/niet gesoigneerdheid?quote:Op donderdag 1 november 2012 15:49 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Volgens mij is dat elkaar 'afzeiken' onderdeel van zo'n beetje alle sporten, skiërs vs snowboarders, surfers vs windsurfers vs kitesurfers, mountainbiker vs wielrenners etc..
Mensen die dat soort opmerkingen oprecht maken die verdienen deze:
[ afbeelding ]
Jawel, als ik me eindelijk eens op de fiets heb weten te gooien, loopt daar zo'n strak geval, met van die wapperende heupen in zo'n geil strak renkostuumpje ergens op het wijde, mooie Gooi en Vechtse land. Heb je weer een volledige training in D1 gedaan voor je het weet. Onpraktisch. Ik gluur veel liever vanaf een terras achter een pot bier.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:37 schreef muzas het volgende:
Van die hardlopende blondjes in zo'n strak broekje lekker waggelen. Heb ik he-le-maal niets op tegen.
Lees zijn pos tnog eensquote:Op donderdag 1 november 2012 15:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ga toch geen middelvinger opsteken naar een wielrenner/mountainbiker die iets grappigs zegt over spillebeentjes, mijn vermeende onvermogen of wel/niet gesoigneerdheid?
Iets veel beters: ik fiets ze gewoon helemaal naar de tering, totdat ze huilend en kotsend om hun moeder roepen
Even er voorbij en heel lange eet/drinkpauze. Heb je eerst vooraanzicht, oogcontact en gedag knikken, daarna quasi nonchalant achteraanzicht.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Jawel, als ik me eindelijk eens op de fiets heb weten te gooien, loopt daar zo'n strak geval, met van die wapperende heupen in zo'n geil strak renkostuumpje ergens op het wijde, mooie Gooi en Vechtse land. Heb je weer een volledige training in D1 gedaan voor je het weet. Onpraktisch. Ik gluur veel liever vanaf een terras achter een pot bier.
Kon net ook lekker rap van A'dam naar purmerreutel. Ook naar huis vanaf Purmerend ging vrij soepeltjes, vanmorgen was wel buffelen.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:18 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Even er voorbij en heel lange eet/drinkpauze. Heb je eerst vooraanzicht, oogcontact en gedag knikken, daarna quasi nonchalant achteraanzicht.
Ruim 2.5u afgetikt net. Stond zoveel wind op IJsselmeerdijk dat ik op sommige stukken rond de 12 à 14km/u reed (op de mtb). Terugweg dan wel weer geracet langs de provinciale weg.
Ah nice, ik las over je eerdere post heen, wat een geweldig advontuur moet dat zijn zeg!quote:
Die was toch van Tim Krabbé? Maar een grotere waarheid bestaat er dan ook niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:27 schreef Tommeke het volgende:
'Niet-wielrenners, de leegheid van die levens schokt me'
Klopt, idd van Krabbé.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die was toch van Tim Krabbé? Maar een grotere waarheid bestaat er dan ook niet.
Rondom het Balatonmeer vond ik 't anders mooi MTB terreinquote:Op donderdag 1 november 2012 22:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt, idd van Krabbé.
Verder: Ivo
Schitterende onderneming en dito verslag.
Het oostblok trekt mij op een of andere manier altijd wel. Ik ben ooit eens op het platteland in Hongarije geweest. Echt een hele ervaring, zou er alleen niet willen fietsen
Dan rij ik toch liever over de honderd de Mont Ventoux af richting Malaucenne.....quote:Op donderdag 1 november 2012 22:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rondom het Balatonmeer vond ik 't anders mooi MTB terrein
Sowieso zou ik in bijna alle andere landen liever gaan MTB'en dan racefiets eigenlijk. Met een fraaie fully van Alpen afdenderen.
Ziet er ook niet verkeerd uitquote:Op donderdag 1 november 2012 22:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dan rij ik toch liever over de honderd de Mont Ventoux af richting Malaucenne.....
Hongarije valt best wel mee hoor. Was vandaag nog in Miskolc en een beetje een toeristische route teruggereden naar Budapest maar de wegen zijn gewoon goed, ook om te fietsen.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Klopt, idd van Krabbé.
Verder: Ivo
Schitterende onderneming en dito verslag.
Het oostblok trekt mij op een of andere manier altijd wel. Ik ben ooit eens op het platteland in Hongarije geweest. Echt een hele ervaring, zou er alleen niet willen fietsen
En dan zeker net als die wannabee downhillers eerst met een gondellift naar boven? Mietjes zijn dat. Een afdaling is de bonus van een beklimming.......quote:Op donderdag 1 november 2012 22:23 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kan mij ook wel bekoren hoor
Vet, dit wil ik wel eens doen.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:23 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit kan mij ook wel bekoren hoor
Maken wel leuke GoPro filmpjes.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:56 schreef Oksel het volgende:
Ja, die downhill homo's vind ik ook allemaal faggot's. Met hun kleertjes en brilletjes. En skipas.
Gelukkig ook veel gondelliften voor Okselquote:Op donderdag 1 november 2012 23:14 schreef Gripper het volgende:
Nou, dan nemen we volgend jaar naar de marmotte ook allemaal de MTB mee. Er ligt een fantastische hoeveelheid MTB trails in die omgeving
Ik ga wel mee, zonder de Marmotte te fietsen. Of is er ook een mietjesafstand voor mij?quote:Op donderdag 1 november 2012 23:14 schreef Gripper het volgende:
Nou, dan nemen we volgend jaar naar de marmotte ook allemaal de MTB mee. Er ligt een fantastische hoeveelheid MTB trails in die omgeving
Ja hoor Buzz.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En dan zeker net als die wannabee downhillers eerst met een gondellift naar boven? Mietjes zijn dat. Een afdaling is de bonus van een beklimming.......
Ik ook. Ook een trektocht per MTB. Lijkt me geweldigquote:
Waarom de Marmotte niet?quote:Op donderdag 1 november 2012 23:23 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik ga wel mee, zonder de Marmotte te fietsen. Of is er ook een mietjesafstand voor mij?
Ik zat toen vlakbij Györ, de wegen waren wel redelijk. Het waren vooral die Magyaren die reden als mongolenquote:Op donderdag 1 november 2012 22:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hongarije valt best wel mee hoor. Was vandaag nog in Miskolc en een beetje een toeristische route teruggereden naar Budapest maar de wegen zijn gewoon goed, ook om te fietsen.
Ik heb dat afgelopen zomer gezien in Les Deux Alpes, echt wel vet hoor. Vanaf Venosc kan je met de telecabine omhoog en zie je die lui onder je door naar beneden racen. Veel van die gasten zijn wel van die hipsters. Maar de grootste mafkezen waren wel mensen in volledig ski-ornaat in midden juliquote:Op donderdag 1 november 2012 22:56 schreef Oksel het volgende:
Ja, die downhill homo's vind ik ook allemaal faggot's. Met hun kleertjes en brilletjes. En skipas.
Same story als de 300 vorig jaar?quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:09 schreef Oksel het volgende:
Nou, ik kom met mijn 88kg die marmotte echt niet op.
Als je vanaf nu alleen nog maar bleekselderij eet, traint als een beest, geen wijnproeverijen en kaasplankjes en om de dag uit eten en andere geneugten meer, dan sta je straks net zo straks als kaas en ik aan de start.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:09 schreef Oksel het volgende:
Nou, ik kom met mijn 88kg die marmotte echt niet op.
Klopt.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:13 schreef Patroon het volgende:
Met 88kg is nog prima een berg op te komen, mits de watts/kg maar in orde zijn.
Als je aanzet zwabberen je wielen altijd wel een beetje, en lopen ze aan in de remblokken, zeker als die erg dicht op de velg staan of als er een kleine slag in je wiel zit. Met droge blokken hoor je dat aanlopen niet zo erg, als het nat is wel.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:19 schreef muzas het volgende:
Een stuk door de regen gefietst... Maakte m'n fiets een raar schavend/aanlopend geluid. Klonk een beetje alsof de achterrem aanliep. Dus ik stoppen kijken, liep prima. En als ik het wiel ronddraaide hoorde je niets.
Weer verder fietsen en tadaa, was het geluid weer.. Als ik stopte met trappen was het ook weg. En juist als ik aanzette werd het schaven/aanlopen harder.
Wat is dit? En wat kan ik er (zelf) aan doen?
Dus toch de rem? Ik was al bang dat het de trapas was ofzoquote:Op vrijdag 2 november 2012 10:27 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je aanzet zwabberen je wielen altijd wel een beetje, en lopen ze aan in de remblokken, zeker als die erg dicht op de velg staan of als er een kleine slag in je wiel zit. Met droge blokken hoor je dat aanlopen niet zo erg, als het nat is wel.
twee oplossingen:
-je remmen openzetten (geen remfunctie meer)
-dure en superstijve wielen kopen.
Het kan trouwens helemaal geen kwaad.
Er zijn ergere dingen om je voor te schamen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:28 schreef muzas het volgende:
[..]
Dus toch de rem? Ik was al bang dat het de trapas was ofzo![]()
Maar valt er niets aan te doen? Remblokjes wat afstellen ofzo? Wat ik schaam me kapot.. maakt best herrie
Haha ja dat is het punt ook niet. Hij maakte echter de herrie ook als ik niet remdequote:Op vrijdag 2 november 2012 10:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Remmen maakt gewoon herrie, deal with it.
Had ik ook naar gekeken. Maar dat is het niet. Verhaal van gripper klinkt wel plausibel, dat zwalken bij het aanzetten.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:32 schreef kanovinnie het volgende:
Ketting tegen derrie aan?
Als je rem aan loopt hoor je het ook als je je wiel los ronddraait...
Jij als WTB-er weet ook wel dat dingen beter kunnen buigen dan barsten.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:35 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk dat je nog best schrikt als je ziet wat een bewging er in je fiets zit als je het in slmo ziet.
Al gekeken of de remmen of wielen goed gecentreerd zijn? Jij hebt toch een fittnessbike? Zitten er cantilevers op of raceremmen?quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:28 schreef muzas het volgende:
Dus toch de rem? Ik was al bang dat het de trapas was ofzo![]()
Maar valt er niets aan te doen? Remblokjes wat afstellen ofzo? Wat ik schaam me kapot.. maakt best herrie
quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Al gekeken of de remmen of wielen goed gecentreerd zijn? Jij hebt toch een fittnessbike? Zitten er cantilevers op of raceremmen?
Kijk maar eens of het wiel goed in het midden van het frame staat, anders even de snelspanner openklappen en weer dicht. Het kan namleijk dat je of het achterwiel er niet recht hebt ingezet, of de snelspanner staat niet strak genoeg waardoor je het achterwiel scheef trapt.quote:
Ik hoop hier nog een tijdje te werken. Ik wilde weg van support en doe nu sharepoint design & development.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
De enige manier om zulke opmerkingen de kop in te drukken is door er heel overdreven serieus op in te gaan. Dan is de lol er vanzelf af.
(Of vilein reageren in de trant van "ik hou tenminste m'n lichaam in conditie door veel te sporten, en jij kunt jezelf vanavond weer buiten adem en kermend van de pijn in je knieën de trap op slepen, met je overgewicht" )
Misschien niet zo'n heel goed plan, je werkt daar nog maar kort toch?
[..]
Een andere fietsmaat van me zegt dan altijd heel serieus. "Ik vind dat zo raar om te zien he, hardlopende mensen. Echt heel raar. Net alsof ze achter iemand aanrennen die hun fiets gestolen heeft, zoveel moeite doen ze ervoor"
Brr Ivo het ziet er koud uit.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:35 schreef ultra_ivo het volgende:
Het is nog donker als ik vertrek. De Oezbeekse nachten zijn lang en koud in oktober. Ik schat dat het maar net boven het vriespunt is. Ik heb gelukkig winterkleren bij me. Thermobroek, thermoonderhemd en fleece handschoenen. Ik heb het allemaal nodig. Net als een muts die ik thuis heb laten liggen. Mijn tempo ligt redelijk voor het tweede deel van een nacht. De weg is rustig. Ook als na 4 uur de bussen weer de weg op mogen blijft het aangenaam fietsen. Kort na zonsopgang komt de damp van de divese riviertjes en irrigatiekanalen af.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net als het tijd is voor ontbijt zie ik een café langs de kant van de weg dat net open heeft. Ik stop en bestel een goed warm ontbijt, thee, rijst en gebakken ei. Eindelijk een plek waar ik ook fatsoenlijk eten zonder vlees kan vinden. Terwijl ik wacht tot mijn eten klaar is zie ik Rob voorbij speren. Veel vroeger dan verwacht. Ik had verwacht dat hij laat zou starten en dan het hele veld zou oprollen. Niet veel later rijdt een Russisch/Oekraïns/Oezbeeks pelotonnetje langs. Net voordat ik vertrek zie ik Paul langsrijden.
Kort daarna kom ik hem tegen als hij even stilstaat. Samen rijden we verder. We rijden een heel stuk van de route van giseravond terug. Toch is het anders nu we er bij daglicht langskomen. Bij de brug over de Amu Darya zien we nu tenminste alle verbodsborden tegen het fotograferen van de brug. Niet dat er ook maar een agent lastig doet. Sterker nog, bij een van de volgende politieposten steekt een agent zelfs zijn hand uit voor een high-five.
In de loop van de ochtend komen we de organisatiewagen met Sjamil en Masha tegen. Zij houden weer een geheime controle. Niet ver daarna verlaten we de bekende route en rijden we verder door. Waar we gisteravond vlak langs de Kazachse grens reden zijn we nu onderweg naar het grensgebied met Kirgizië. Maar eerst moeten we nog door Guliston. Paul stopt hier voor boodschappen, ik even verderop voor een sanitaire stop. Guliston strekt zich kilometers ver uit langs de doorgaande weg. Na Guliston wordt het langzaam leger en armer. Ook het wegdek wordt steeds slechter. Was het gisteren al af en toe redelijk slecht, langzaam verandert nu de kwaliteit van de weg van slecht naar beroerd. Vooral het stuk langs de Kirgiezische grens is in verregaande staat van verwaarlozing. Ik hobbel er nog redelijk overheen met mijn Koga, de mannen op moderne koersfietsen worden hier helemaal gemarteld. Niet dat het voor mij zonder gevolgen is. Vanwege het schudden begin ik langzaam last te krijgen van diverse schuurplekken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het schemert al als ik langzaam weer de bewoonde wereld inrij. De boeren zijn hun vee aan het terugdrijve naar de stal, uit Jizzakh zie ik steeds meer forenzen in overvolle marshrutka's aankomen. Jizzak bereik ik pas in het donker. Vlak voordat ik de stad inrij zie ik twee lampen achter me. Het zijn Hanno en Claus. In de stad raak ik hun weer kwijt. Eigenlijk wilde ik hier eten maar ik kan niet zo snel iets fatsoenlijks vinden. Dus ik rij maar door. Buiten de stad stop ik bij een restaurantje maar de eigenaar is te bezopen om het geheel te vertrouwen. Ik koop snel een fles cola en rij door. Later hoor ik dat Claus en Hanno wat last van hem hebben gehad. Het is wel de eerste dronkelap die ik tegenkom in Oezbekistan.
Helaas kan ik niet weer genieten van de poort van Timur, het is te donker hiervoor. Ik merk dat dit dal een eigen microklimaat heeft. De wind draait en staat nu pal in de rug. Ook is het een stuk warmer. Tijdens de beklimming naar Samarkand kan ik zelfs wat kleren uittrekken in plaats van extra kleren aandoen. Soep rij ik omhoog, geholpen door de wind. Nadat de weg weer bij de doorgaande weg komt wordt het drukker. Zeker als 15km voor de top een hele rij van restaurantjes langs de weg ligt. Hier wordt een helft van de weg opnieuw aangelegd. Het nieuwe stuk is in perfecte staat, zeker omdat er amper auto's rijden. Die hobbelen over het oude stuk weg links. Eindelijk kan ik weer soepel rijden.
Zo'n 10 km voor de top zie ik ineens Rob en Paul staan. Zij houden me aan. Ze zijn helemaal uitgewoond door het slechte wegdek. Zelfs stukken die ik nog als redelijk beschouw zijn voor hen niet meer te doen. Ze willen opgeven en vragen mij om hulp. Ze hebben alletwee geen Oezbeekse SIM-kaart dus bel ik met Daniil. Daarna probeer ik een auto aan te houden voor hen. Na een kwartiertje stopt een Kamaz vrachtwagen. De chauffeur wil hen wel meenemen. Een van de buurtbewoners halt wat touw zodat hun fietsen op het dak kunnen worden gebonden. Nadat ze vertrokken zijn bel ik met Daniil om te melden dat ze eraan komen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelf stap ik weer op en fiets verder. De top is niet meer zover. Zonder tegenslagen bereik ik de stadsrand van Samarkand. Hier wordt het weer oppassen. Stukken perfect asfalt worden afgewisselt met beroerde stukken, een keer duik ik op volle snelheid zelfs een zandbak in. Gelukkig is de Koga goedmoedig en kan ik gewoon rechtdoor rijden. Een Italiaans raspaardje zou hier spartelend onderuit zijn gegaan. De controle van Samarkand bereik ik binnen de tijdslimiet. Het ziet er goed uit, nu verschuift het gemiddelde van 15 naar 13,3km/u. Ik krijg dus een bonus van 5 uur. Die kan ik goed gebruiken en schuif aan voor een fors avondeten. Daarna slaap ik dik 3 uur in een bed. De volgende etappe ziet er op papier makkelijk uit, ik kan wat later vertrekken dan vanochtend.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iedereen individueel. Degenen die een kaartje hebben weten te bemachtigen mogen zich melden, en dan gaan we voor dat aantal personen een huisje zoeken.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:11 schreef Erik92 het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met de inschrijving voor de Marmotte straks, iedereen individueel of samen?
Is het niet een idee om een sms/whatsapp boom op te zetten: als iemand dan ziet dat er ingeschreven kan worden kunnen een hoop mensen snel van op de hoogte worden gebracht.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Iedereen individueel. Degenen die een kaartje hebben weten te bemachtigen mogen zich melden, en dan gaan we voor dat aantal personen een huisje zoeken.
vanaf 31 november heel goed die site in de gaten houden is de enige werkende oplossing denk ik. Groepsinschrijvingen kunnen niet bij de marmotte.
Ik heb de site al 2 weken als startpaginaquote:Op vrijdag 2 november 2012 13:24 schreef Gripper het volgende:
[..]
Iedereen individueel. Degenen die een kaartje hebben weten te bemachtigen mogen zich melden, en dan gaan we voor dat aantal personen een huisje zoeken.
vanaf 31 november heel goed die site in de gaten houden is de enige werkende oplossing denk ik. Groepsinschrijvingen kunnen niet bij de marmotte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |