abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Lieve Belg zondag 28 oktober 2012 @ 20:18:33 #61
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_118550912
quote:
11s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:10 schreef Reemi het volgende:
Windows 8 bevalt me prima overigens. Die boot tijd _O_
Ik heb het op het werk eens getest op een reserve pc, zelfde specs als de pc waar ik zelf nog win7 opdraai. Boottijd met win 7 is 16 seconden tot op login scherm, met win 8 7 seconden :D

Wat is trouwens de officiële prijs voor een Engelstalige versie? Geen upgrade.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:19:00 #62
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_118550947
Nu een uurtje met Windows 8 gestoeid en het bevalt me prima! Het is allemaal net wat anders. Ipv de start knop doe je gewoon rechtermuisknop. What's the problem? 1 uurtje en je weet niet beter. Ik ben tot nu toe tevreden.

Nog wel deze probleempjes:
* ik kan een driver niet installeren voor mn usb 3.0 aansluiting...

* heb tijdens de installatie geen optie gezien ( of over het hoofd gekeken) om windows 8 back up op een cd te branden. Heb ik nog die mogelijkheid? Kan hem gewoon nabestellen maar dat kost 19 euro extra beetje onzin vind ik er zal anders vast wel iemand zijn die hem voor mij wil branden :) ?

* Ik heb nu geen full screen. Hoe kan ik dit aanpassen?

[ Bericht 4% gewijzigd door egelhond op 28-10-2012 20:32:09 ]
pi_118551899
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:23 schreef mschol het volgende:

[..]

meh, ik blijf erbij: voor normaal desktop gebruik zit die interface teveel in de weg.. :)
dat komt hoofdzakelijk omdat hij fullscreen gaat.. ik heb op 2x 24" schermen een rothekel aan applicaties die fullscreen werken (games zijn de enige uitzondering)
dan gebruik je toch desktop apps ? die werken net als in win7.
en gebruik je win8 gui apps alleen als je een touchscreen gebruikt. je kan windows 8 prima zonder windows 8 gui apps gebruiken.

doe ik nu ook dagelijks voor m'n werk.
pi_118552011
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:19 schreef egelhond het volgende:* ik kan een driver niet installeren voor mn usb 3.0 aansluiting...

mogelijk is er iets beschikbaar op de site van de fabrikant van de pc ?

quote:
* Ik heb nu geen full screen. Hoe kan ik dit aanpassen?
misschien iets op je monitor aanpassen ? of je resolutie ?
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:04:07 #65
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_118554271
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:19 schreef egelhond het volgende:
Nu een uurtje met Windows 8 gestoeid en het bevalt me prima! Het is allemaal net wat anders. Ipv de start knop doe je gewoon rechtermuisknop. What's the problem? 1 uurtje en je weet niet beter. Ik ben tot nu toe tevreden.

Nog wel deze probleempjes:
* ik kan een driver niet installeren voor mn usb 3.0 aansluiting...
Die heb je niet nodig, want die zit al in Windows 8 zelf gebakken.
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_118554738
quote:
15s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:57 schreef Reemi het volgende:
http://www.techradar.com/(...)ilable-today-1075175

Waarom kan ik bijna geen een van deze apps vinden in de Store?
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Wellicht omdat er aparte Stores zijn per land/regio
Wat enorm helpt is in de store via de Charm-balk naar instellingen -> voorkeuren te gaan en dan beide schuifjes op 'Nee' te zetten.
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:15:26 #67
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_118555180
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:10 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

[..]

Wat enorm helpt is in de store via de Charm-balk naar instellingen -> voorkeuren te gaan en dan beide schuifjes op 'Nee' te zetten.
Dat helpt inderdaad, thanks! ^O^
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_118555373
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:33 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dan gebruik je toch desktop apps ? die werken net als in win7.
en gebruik je win8 gui apps alleen als je een touchscreen gebruikt. je kan windows 8 prima zonder windows 8 gui apps gebruiken.

doe ik nu ook dagelijks voor m'n werk.
ware het niet dat je elke keer dat je je start menu oproept je alweer met die full-screen interface te maken hebt, nee dank je...
pi_118555927
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:18 schreef mschol het volgende:

[..]

ware het niet dat je elke keer dat je je start menu oproept je alweer met die full-screen interface te maken hebt, nee dank je...
ik heb die full screen interface voor m'n werk niet nodig. alle programma's die ik veel gebruik staan gepinned op m'n taskbar en zijn dus snel te starten. En als ik af en toe dan wel een programma nodig heb wat ik niet vaak gebruik kan ik deze inderdaad even op het startschem opzoeken, gaan snel dmv scrollen of door gewoon het typen van de naam. Daarna zijn we net zo snel weer terug in desktop mode.

Ik zie er wel naar uit om iets van een convertible laptop/tablet te hebben zodat ik werk kan doen in desktop mode en 's avonds op de bank met de tablet. En dat alles op één device.
  Lieve Belg zondag 28 oktober 2012 @ 21:29:56 #70
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_118556304
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:18 schreef mschol het volgende:

[..]

Ik ben een favoriete gebruiker van het Run menu ipv die desktop. Ik doe uit gewoonte (xp tijdperk) nog sneller win+r en winword, excel, notepad++ en zo :D
pi_118556940
Ik draai nu ook W8 op m'n Acer laptop, lekker op een SSD schijf _O_
pi_118557430
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:15 schreef Reemi het volgende:

[..]

Dat helpt inderdaad, thanks! ^O^
Best wel inderdaad. Nu krijg ik in de groep 'Sociale netwerken' 107 resultaten ipv 1 :P
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:00:20 #73
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_118558366
Goed, ik heb het nu ook min of meer goed geïnstalleerd staan, maar het was wel een gedoe... Eerst weigert mijn BIOS om de Win8 CD the booten vanuit m'n externe DVD speler (ik heb de OEM versie gekocht omdat ik een schone installatie wil kunne doen), dus moest ik eerst m'n kast openschroeven om één van m'n interne aan te sluiten (had ze beiden ontkoppelt zodat ik een ouwe IDE schijf aan kon sluiten). Toen ik m'n kast versleepte achter m'n bureau vandaan hoorde ik echter twee keer een harde knal tegen de zijkant van m'n kast, in de buurt van het ventilatierooster waar m'n CPU achter zit (zit nog wel nog een metalen plaatje voor, maar toch). Nu hoor ik een ritmisch zacht getik wanneer m'n pc aan staat dus ik hoop niet dat ik nu m'n CPU half gesloopt heb :') Maar hij doet het nog steeds :P

Goed, toen wilde de CD wel booten, installatieproces ging verder prima, alleen was om te één of andere reden nederlands de enige taal die ik kon kiezen bij de installatie. Gelukkig in de settings redelijk snel de mogelijkheid gevonden om een english language pack te downloaden (ik haat nederlands in windows, gebruik altijd engels).

En toen kwam het leukste, m'n geluidskaart... model is alweer een aantal jaartjes oud (X-Fi XtremeMusic) dus ik vreesde er al een beetje voor... en ja hoor, de drivers op de Creative site stonden (die er ook nog eens een half uur over deden om gedownload te worden) waren niet compatibel met Win8.

Dus toen op zoek gegaan naar 3rd party drivers. Die waren er gelukkig, dus ik downloaden en installeren... maar geen geluidskaart in de device manager. Toen maar eens wat verder gaan speuren en op een gegeven moment iemand tegen gekomen met hetzelfde probleem. Wat bleek? Win8 lust geen non-signed drivers. En dat niet alleen, het geeft je zelfs niet de optie om ze gewoon te installeren na een melding. Nee, daarvoor moet je eerst in de general computer settings naar geavanceerde opstart opties gaan, de installatiebescherming voor niet-gesigneerde drivers uitschakelen, en 't ding opnieuw opstarten... lekker omslachtig dus.

Afijn, drivers gedelete, opnieuw geïnstalleerd en hij deed het! :D En volgens mij zelfs met een beter geluid dan eerst. Alleen kostte dit geintje van Microsoft en Creative me dus wel zo'n anderhalf uur aan tijd en frustratie.

Maar ik moet zeggen dat het prima draait. Metro UI ziet er leuk uit voor op deze hobby- en game pc (het is eigenlijk een gigantisch startmenu en zo moet je het ook zien. Voor onderhoudstaken en zakelijk gebruik kan je gewoon de "ouderwetse" desktop gebruiken) en moet zeggen dat IE 10/metro/whatever er erg mooi uit ziet zonder window en taakbalk eronder. Is even wennen om op die manier te surfen maar je hebt wel een stuk beter overzicht over de website, denk dat dit echt een verbetering is voor tablets en ultrabooks die het met een relatief klein schermpje moeten doen.

Goed, dat was mijn verslag tot zover, ik ga nu eens uit testen hoe League of Legends op Win8 draait.
pi_118560848
Sinds ik windows 8 heb geïnstalleerd beginnen video's op mijn tweede scherm te haperen indien ik FIFA 13 full screen speel op mijn andere monitor. Aangezien beide monitoren zijn aangesloten op een aparte videokaart lijkt me dat dit niet zou moeten gebeuren. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
pi_118560926
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:50 schreef _superboer_ het volgende:
Sinds ik windows 8 heb geïnstalleerd beginnen video's op mijn tweede scherm te haperen indien ik FIFA 13 full screen speel op mijn andere monitor. Aangezien beide monitoren zijn aangesloten op een aparte videokaart lijkt me dat dit niet zou moeten gebeuren. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Aan de kwaliteit van fifa.
Because you know i'm all about that ass
  Lieve Belg zondag 28 oktober 2012 @ 22:55:02 #76
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_118561082
Enige nadeel dat ik tot nu toe heb is dat ik oudere drivers moet forceren voor mijn grafische kaart, omdat de nieuwe blijkbaar de OpenGL niet goed doen voor Minecraft.

Als iemand werkende drivers heeft waarbij Minecraft ook werkt, grafische kaart is een HD 4870 X2.
pi_118561395
Ik erger me kapot aan het feit dat ik niet normaal aan het feit dat ik niet normaal ff snel op de klok kan kijken/de kalender kan gebruiken
pi_118561875
Dat irriteert me ook, ik ben nog op zoek naar een klok/datum die gewoon altijd rechts onderin beeld blijft staan.

Als je gewoon in desktop mode bezig bent heb je de tijd er wel bij staan voor zover ik weet. Die gebruik ik alleen nooit :P
pi_118561921
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:51 schreef blow... het volgende:

[..]

Aan de kwaliteit van fifa.
Waarom ging het in Windows 7 dan wel zonder problemen?
pi_118562202
quote:
10s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:02 schreef iBenny het volgende:
Ik erger me kapot aan het feit dat ik niet normaal aan het feit dat ik niet normaal ff snel op de klok kan kijken/de kalender kan gebruiken
Klopt, nu moet je of naar de desktop of snel op win+c drukken. Wat je eraan kan doen, is de app 'Clock Tile' installeren. Dan kan je een live tile met de datum en tijd op je startscherm plaatsen.
pi_118562227
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:22 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Klopt, nu moet je of naar de desktop of snel op win+c drukken. Wat je eraan kan doen, is de app 'Clock Tile' installeren: http://apps.microsoft.com(...)3c-82be-53049fadeb04 . Dan kan je een live tile met de datum en tijd op je startscherm plaatsen.
Die had ik inmiddels ook gevonden als 'alternatief'. Thanks
  Moderator maandag 29 oktober 2012 @ 04:00:37 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_118565560
iemand enig idee of blender werkt in Windows 8?

(en zou het werken op een tablet?)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_118566146
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:50 schreef _superboer_ het volgende:
aan je videodrivers. Klagen bij de leverancier van je videokaart(en)
  maandag 29 oktober 2012 @ 08:25:31 #84
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_118566328
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 04:00 schreef sp3c het volgende:

http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_118566714
Van het weekend erop gezet en werkt prima. En wat is er nu eenmaal veranderd? In plaats van een start-menu heb je een start-scherm. Binnen dat scherm kan je dan weer wat apps e.d. draaien, maar per saldo valt het allemaal wel mee vind ik.

De Volkskrant-app ziet er in elk geval zeer netjes uit en leest prettig.
Het is mij niet gelukt de Wikipedia-app in de app-store te vinden, meer mensen hier last van?

Wat ik verder wel raar en jammer vind is dat als je in de metro-interface (start scherm) in de chrome app pagina's open hebt staan en je schakelt dan het bureaublad en opent chrome daar je niet dezelfde tabs op krijgt. Bij IE is dit ook niet. Het lijkt wel of het twee afzonderlijke besturingssystemen zijn, dit had wel beter gekund denk ik.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_118567134
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 08:59 schreef DroogDok het volgende:
Van het weekend erop gezet en werkt prima. En wat is er nu eenmaal veranderd? In plaats van een start-menu heb je een start-scherm. Binnen dat scherm kan je dan weer wat apps e.d. draaien, maar per saldo valt het allemaal wel mee vind ik.

Het is mij niet gelukt de Wikipedia-app in de app-store te vinden, meer mensen hier last van?

Wat ik verder wel raar en jammer vind is dat als je in de metro-interface (start scherm) in de chrome app pagina's open hebt staan en je schakelt dan het bureaublad en opent chrome daar je niet dezelfde tabs op krijgt. Bij IE is dit ook niet. Het lijkt wel of het twee afzonderlijke besturingssystemen zijn, dit had wel beter gekund denk ik.
IE in touch mode en IE desktop zijn beide afzonderlijke programma's inderdaad.

Wikipedia heb ik gevonden. Weet niet meer of ik daarvoor m'n locatie in regioinstellingen in het configuratiescherm even op US heb gezet, maar ik heb hem.

Anders vind je hem hier:

http://apps.microsoft.com(...)51-acce-59a5b5c2b7c8
pi_118567178
quote:

ik ken blender niet, maar als het een windows 7 desktop app is verwacht ik dat deze op windows 8 (niet RT) ook werkt.
pi_118568043
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 08:59 schreef DroogDok het volgende:

Ga in de store eens via de Charm bar naar instellingen -> voorkeuren en zet beide schuifjes op 'Nee'.

Geen idee waarom dit automatisch aanstaat, maar zonder die twee opties vind je véél meer apps.
pi_118568059
quote:

Op Windows 8 wel, inclusief die halve tablets, maar op de 'echte' tablets met Windows RT erop werkt het niet.
  maandag 29 oktober 2012 @ 11:07:18 #90
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118570005
Ervaringen met all-in-one-PC's?
Mijn papa heeft er een van Packard Bell.

Hij is het nu aan het installeren :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')