SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
spashtop 2. Echt grappig.quote:
start -> programma's -> opstarten?quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:23 schreef _superboer_ het volgende:
Hoe kun je een programma automatisch laten opstarten bij het starten van windows?
Hebben ze dan al een android versie?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:06 schreef slashdotter3 het volgende:
Khep net de NRC metro app geinstalleerd en zo te zien mag je gratis de volledige krant lezen
5usd is ook niet echt een bedrag om wakker van te liggen, das 3-4 euro ofzoquote:Op zondag 28 oktober 2012 11:38 schreef Hondenbrokken het volgende:
Alle mensen die het startmenu missen, kunnen dit installeren.
http://www.stardock.com/products/start8/
Helaas is het niet gratis, maar ze hebben wel een trial.
quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:38 schreef Hondenbrokken het volgende:
Alle mensen die het startmenu missen, kunnen dit installeren.
http://www.stardock.com/products/start8/
Helaas is het niet gratis, maar ze hebben wel een trial.
Dat is wel een enorme omweg. Soms moet het geluid gewoon direct uit.quote:Op zondag 28 oktober 2012 08:14 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Gaat dat niet gewoon via je charms bar?
Upgrade of nieuwe installatie?quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:01 schreef robin007bond het volgende:
Wow, het is even wennen zeg.
Wel al twee sippe smileys gehad.
de mediamarkt kan gewoon z'n winkel niet indelen, daar hebben ze al jaren last vanquote:Op zondag 28 oktober 2012 13:03 schreef igottagun het volgende:
De windows 8 cd's liggen voor 60 euro naast de snickers en de batterijen bij de kassa in de mediamarkt hier, geeft me een gevoel alsof het niet lekker gaat.
denken dat win8 niet stabieler en sneller loopt dan win7quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:27 schreef mschol het volgende:
[..]
verandering is altijd beter immers
het blijkt maar weer dat jij niet moet denken voor anderenquote:Op zondag 28 oktober 2012 13:45 schreef andreas612 het volgende:
[..]
denken dat win8 niet stabieler en sneller loopt dan win7
denken dat je het beter weet
jij en denken
quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:45 schreef andreas612 het volgende:
[..]
denken dat win8 niet stabieler en sneller loopt dan win7
denken dat je het beter weet
jij en denken
win8 is retesnel swaquote:Op zondag 28 oktober 2012 13:47 schreef mschol het volgende:
[..]
het blijkt maar weer dat jij niet moet denken voor anderen
Dat startmenu is er nu juist niet meer..quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:35 schreef mschol het volgende:
[..]
start -> programma's -> opstarten?
of via register:
HKLM -> software -> microsoft -> windows -> currentversion -> run
De touch cover werkt ook lekker zo te zienquote:Op zondag 28 oktober 2012 14:41 schreef SosuaCafe het volgende:
Ah, rechtermuisknop via start rrchtsonderin geeft een snelmenu voor uitvoeren encconfiguratiescherm enzo.
Staat er wel toch?quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:39 schreef ArnosL het volgende:
Waarom staat er op de Windows RT Tablets met Office 2013 Home and Student 2013 Preview geen Powerpoint? Dat ben je juist als student nodig
Schone installatie. Gewoon geformatteerd en dergelijke.quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:40 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Upgrade of nieuwe installatie?
Ik hem hem schoon geļnstalleerd, hoefde geen drivers of iets te installeren en alles werkt.
je hebt wel je sychronisatie aangevinkt op 'gebruiken als harde schijf' op je mobiel neem ik aan?quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:09 schreef SunTzu het volgende:
Windows 8 laat mij niet toe om mijn Samsung Galaxy S3 te gebruiken als externe hardeschijf.
Er word geen map geopend of niets.
edit: HTC Desire werkt ook niet, dus het ligt aan Windows 8.
Jep, ik heb wel een RTM versie nog. Anders ga ik zo maar even de goede versie downloaden.quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:16 schreef andreas612 het volgende:
[..]
je hebt wel je sychronisatie aangevinkt op 'gebruiken als harde schijf' op je mobiel neem ik aan?
het lijkt mij onwaarschijnlijk de de map zelf is komen te vervallenquote:Op zondag 28 oktober 2012 14:26 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Dat startmenu is er nu juist niet meer..
omdat het de nieuwe look van MS is..?quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:56 schreef Copthorne het volgende:
Dat Microsoft de tablet markt wil veroveren, in Nederland voor 72% in handen van Apple, snap ik. Maar waarom is die nieuwe gebruikersinterface er ook voor de pc?
Release to manufacturequote:Op zondag 28 oktober 2012 15:32 schreef SunTzu het volgende:
Ik lees op verscheidene reacties online dat RTM hetzelfde is als de retail versie. Iemand die dit kan bevestigen?
Tuurlijk, ze willen het wiel opnieuw uitvinden.quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:57 schreef mschol het volgende:
[..]
omdat het de nieuwe look van MS is..?
ik ben er nog niet van overtuigd (iig niet voor desktop gebruik, voor andere zaken zal het vast goed werken)
Ik heb sinds vrijdag Windows 8 Pro en ik gebruik de metro interface bijna alleen maar eigenlijk. Lekker overzichtelijk en ik vind het wel fijn dat ik bijvoorbeeld bij internetten het volledige scherm tot m'n beschikking hebquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:08 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Tuurlijk, ze willen het wiel opnieuw uitvinden.
Maar ik denk dat het toch beter was geweest als ze die nieuwe gebruikersinterface alleen voor tablets hadden uitgebracht. Dan hadden ze zich bij de pc versie van Windows 8 kunnen richten op verbeteringen waar we echt iets aan hebben.
Iemand?quote:Op zondag 28 oktober 2012 14:45 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Ik heb nu W8 erop gezet probleem is alleen dat mijn wifi het niet doet en mijn zwart blijft zwart. Ik kan het scherm alleen zien als ik in veilige modus zit en als ik mijn laptop heb aangesloten aan mijn tv.
Kan iemand mij helpen?
(Drivers heb ik al geļnstalleerd. Als ik de goeie heb.)
heb je een klein scherm toevallig?quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:10 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik heb sinds vrijdag Windows 8 Pro en ik gebruik de metro interface bijna alleen maar eigenlijk. Lekker overzichtelijk en ik vind het wel fijn dat ik bijvoorbeeld bij internetten het volledige scherm tot m'n beschikking heb
Nee, gewoon 15.6 inch en FOK! is bij mij gewoon dezelfde grootte als het in Windows 7 was. Ik gebruik wel Chrome ipv IE10.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:24 schreef mschol het volgende:
[..]
heb je een klein scherm toevallig?
aangezien geen enkele website echt voor breedbeeld geoptimaliseerd is (en het alleen maar meer "hoe smaller hoe beter" wordt) is fullscreen internetten echt een ramp..
ik zit nu op fok fp op een 40" tv met IE10.. en >50% van het beeld is blanco
De retail versie is iets meer up-to-date, maar de RTM versie kan je ook gewoon updaten zodat het hetzelfde is als de retail versie.quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:32 schreef SunTzu het volgende:
Ik lees op verscheidene reacties online dat RTM hetzelfde is als de retail versie. Iemand die dit kan bevestigen?
desktop ook niet. Hoewel ik het meest op de oude desktop vertoef. Voor telegraaf en mail e.d werkt het overigens prima.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:15 schreef mschol het volgende:
mijn gok was best aardig: op m'n mediacenter vind ik de hele metro interface niet al te storend...
meh, ik blijf erbij: voor normaal desktop gebruik zit die interface teveel in de weg..quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:18 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
desktop ook niet. Hoewel ik het meest op de oude desktop vertoef. Voor telegraaf en mail e.d werkt het overigens prima.
quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:58 schreef mschol het volgende:
upgrade kopen voor ¤14,99 indien er in de actie periode een pc met windows 7 is aangeschaft:
https://windowsupgradeoffer.com/nl-NLThanks! Was helemaal vergeten dat ik dus die code nog had. Anders had ik 30 euro betaaldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik heb nu windows 8 geinstalleerd. Werkt tot nu toe prima maar mijn vraag: Ik heb nergens de keueze gehad om de install op disk te branden/usb stick te zetten. Kan dat alsnog?
Bij die upgrade krijg je op een gegeven moment drie mogelijkheden:quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:57 schreef egelhond het volgende:
[..]
Thanks! Was helemaal vergeten dat ik dus die code nog had. Anders had ik 30 euro betaald
Maar ik heb nu windows 8 geinstalleerd. Werkt tot nu toe prima maar mijn vraag: Ik heb nergens de keueze gehad om de install op disk te branden/usb stick te zetten. Kan dat alsnog?
Ik heb het op het werk eens getest op een reserve pc, zelfde specs als de pc waar ik zelf nog win7 opdraai. Boottijd met win 7 is 16 seconden tot op login scherm, met win 8 7 secondenquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:10 schreef Reemi het volgende:
Windows 8 bevalt me prima overigens. Die boot tijd
dan gebruik je toch desktop apps ? die werken net als in win7.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:23 schreef mschol het volgende:
[..]
meh, ik blijf erbij: voor normaal desktop gebruik zit die interface teveel in de weg..
dat komt hoofdzakelijk omdat hij fullscreen gaat.. ik heb op 2x 24" schermen een rothekel aan applicaties die fullscreen werken (games zijn de enige uitzondering)
mogelijk is er iets beschikbaar op de site van de fabrikant van de pc ?quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:19 schreef egelhond het volgende:* ik kan een driver niet installeren voor mn usb 3.0 aansluiting...
misschien iets op je monitor aanpassen ? of je resolutie ?quote:* Ik heb nu geen full screen. Hoe kan ik dit aanpassen?
Die heb je niet nodig, want die zit al in Windows 8 zelf gebakken.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:19 schreef egelhond het volgende:
Nu een uurtje met Windows 8 gestoeid en het bevalt me prima! Het is allemaal net wat anders. Ipv de start knop doe je gewoon rechtermuisknop. What's the problem? 1 uurtje en je weet niet beter. Ik ben tot nu toe tevreden.
Nog wel deze probleempjes:
* ik kan een driver niet installeren voor mn usb 3.0 aansluiting...
quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:57 schreef Reemi het volgende:
http://www.techradar.com/(...)ilable-today-1075175
Waarom kan ik bijna geen een van deze apps vinden in de Store?
Wat enorm helpt is in de store via de Charm-balk naar instellingen -> voorkeuren te gaan en dan beide schuifjes op 'Nee' te zetten.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Wellicht omdat er aparte Stores zijn per land/regio
Dat helpt inderdaad, thanks!quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:10 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
[..]
Wat enorm helpt is in de store via de Charm-balk naar instellingen -> voorkeuren te gaan en dan beide schuifjes op 'Nee' te zetten.
ware het niet dat je elke keer dat je je start menu oproept je alweer met die full-screen interface te maken hebt, nee dank je...quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:33 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dan gebruik je toch desktop apps ? die werken net als in win7.
en gebruik je win8 gui apps alleen als je een touchscreen gebruikt. je kan windows 8 prima zonder windows 8 gui apps gebruiken.
doe ik nu ook dagelijks voor m'n werk.
ik heb die full screen interface voor m'n werk niet nodig. alle programma's die ik veel gebruik staan gepinned op m'n taskbar en zijn dus snel te starten. En als ik af en toe dan wel een programma nodig heb wat ik niet vaak gebruik kan ik deze inderdaad even op het startschem opzoeken, gaan snel dmv scrollen of door gewoon het typen van de naam. Daarna zijn we net zo snel weer terug in desktop mode.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:18 schreef mschol het volgende:
[..]
ware het niet dat je elke keer dat je je start menu oproept je alweer met die full-screen interface te maken hebt, nee dank je...
Ik ben een favoriete gebruiker van het Run menu ipv die desktop. Ik doe uit gewoonte (xp tijdperk) nog sneller win+r en winword, excel, notepad++ en zoquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:18 schreef mschol het volgende:
[..]
ware het niet dat je elke keer dat je je start menu oproept je alweer met die full-screen interface te maken hebt, nee dank je...
Aan de kwaliteit van fifa.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:50 schreef _superboer_ het volgende:
Sinds ik windows 8 heb geļnstalleerd beginnen video's op mijn tweede scherm te haperen indien ik FIFA 13 full screen speel op mijn andere monitor. Aangezien beide monitoren zijn aangesloten op een aparte videokaart lijkt me dat dit niet zou moeten gebeuren. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Klopt, nu moet je of naar de desktop of snel op win+c drukken. Wat je eraan kan doen, is de app 'Clock Tile' installeren. Dan kan je een live tile met de datum en tijd op je startscherm plaatsen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:02 schreef iBenny het volgende:
Ik erger me kapot aan het feit dat ik niet normaal aan het feit dat ik niet normaal ff snel op de klok kan kijken/de kalender kan gebruiken
Die had ik inmiddels ook gevonden als 'alternatief'. Thanksquote:Op zondag 28 oktober 2012 23:22 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Klopt, nu moet je of naar de desktop of snel op win+c drukken. Wat je eraan kan doen, is de app 'Clock Tile' installeren: http://apps.microsoft.com(...)3c-82be-53049fadeb04 . Dan kan je een live tile met de datum en tijd op je startscherm plaatsen.
aan je videodrivers. Klagen bij de leverancier van je videokaart(en)quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:50 schreef _superboer_ het volgende:
Sinds ik windows 8 heb geļnstalleerd beginnen video's op mijn tweede scherm te haperen indien ik FIFA 13 full screen speel op mijn andere monitor. Aangezien beide monitoren zijn aangesloten op een aparte videokaart lijkt me dat dit niet zou moeten gebeuren. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
quote:Op maandag 29 oktober 2012 04:00 schreef sp3c het volgende:
iemand enig idee of blender werkt in Windows 8?
(en zou het werken op een tablet?)
IE in touch mode en IE desktop zijn beide afzonderlijke programma's inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:59 schreef DroogDok het volgende:
Van het weekend erop gezet en werkt prima. En wat is er nu eenmaal veranderd? In plaats van een start-menu heb je een start-scherm. Binnen dat scherm kan je dan weer wat apps e.d. draaien, maar per saldo valt het allemaal wel mee vind ik.
De Volkskrant-app ziet er in elk geval zeer netjes uit en leest prettig.
Het is mij niet gelukt de Wikipedia-app in de app-store te vinden, meer mensen hier last van?
Wat ik verder wel raar en jammer vind is dat als je in de metro-interface (start scherm) in de chrome app pagina's open hebt staan en je schakelt dan het bureaublad en opent chrome daar je niet dezelfde tabs op krijgt. Bij IE is dit ook niet. Het lijkt wel of het twee afzonderlijke besturingssystemen zijn, dit had wel beter gekund denk ik.
ik ken blender niet, maar als het een windows 7 desktop app is verwacht ik dat deze op windows 8 (niet RT) ook werkt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 04:00 schreef sp3c het volgende:
Ga in de store eens via de Charm bar naar instellingen -> voorkeuren en zet beide schuifjes op 'Nee'.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:59 schreef DroogDok het volgende:
Van het weekend erop gezet en werkt prima. En wat is er nu eenmaal veranderd? In plaats van een start-menu heb je een start-scherm. Binnen dat scherm kan je dan weer wat apps e.d. draaien, maar per saldo valt het allemaal wel mee vind ik.
De Volkskrant-app ziet er in elk geval zeer netjes uit en leest prettig.
Het is mij niet gelukt de Wikipedia-app in de app-store te vinden, meer mensen hier last van?
Wat ik verder wel raar en jammer vind is dat als je in de metro-interface (start scherm) in de chrome app pagina's open hebt staan en je schakelt dan het bureaublad en opent chrome daar je niet dezelfde tabs op krijgt. Bij IE is dit ook niet. Het lijkt wel of het twee afzonderlijke besturingssystemen zijn, dit had wel beter gekund denk ik.
Op Windows 8 wel, inclusief die halve tablets, maar op de 'echte' tablets met Windows RT erop werkt het niet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 04:00 schreef sp3c het volgende:
Zonder het vermelden van welke all-in-one pc komt de vraag een beetje over als:quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:07 schreef n00b13 het volgende:
Ervaringen met all-in-one-PC's?
Mijn papa heeft er een van Packard Bell.
Hij is het nu aan het installeren
Nou, ja, ik weet dat niet. Maar ik las ineens op nu.nl dat het niet werkt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:20 schreef very het volgende:
[..]
Zonder het vermelden van welke all-in-one pc komt de vraag een beetje over als:
Ervaringen met auto's?
Mijn papa heeft er nu een van Volvo.
Hij is nu aan het testrijden
Heb je een link van dat artikel?quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:23 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nou, ja, ik weet dat niet. Maar ik las ineens op nu.nl dat het niet werkt.
Dus toen dacht ik, is dat nou wat overdreven, of kun je echt je computer weggooien als Windows 8 er eenmaal op staat.
http://www.nu.nl/gadgets/(...)-all-in-one-pcs.htmlquote:Op maandag 29 oktober 2012 11:24 schreef very het volgende:
[..]
Heb je een link van dat artikel?
Ik heb zelf geen ervaring met all-in-one pc's, maar als het goed is zou dat gewoon net zo moeten werken als een samengestelde pc.
Verdient natuurlijk een grotequote:Oliėn van handen en vingers moeten de schermen na gebruik soepeler maken.
Van die mooie vetvlekken op het beeldschermquote:Op maandag 29 oktober 2012 11:26 schreef n00b13 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/gadgets/(...)-all-in-one-pcs.html
Vooral dit:
[..]
Verdient natuurlijk een grote___!!!
Ook heel Nederland met een potje vaseline naast de computer...quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:28 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Van die mooie vetvlekken op het beeldscherm
Hmm...ik vind het maar een vreemd verhaal.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:26 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Vooral dit:
[..]
Verdient natuurlijk een grote___!!!
Ik heb twee jaar geleden een 22" Touch scherm gehad van HP en dat werkte prima, wat er nu voor problemen zijn weet ik niet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:35 schreef very het volgende:
[..]
Hmm...ik vind het maar een vreemd verhaal.
"Het werkt niet want de schermen zijn te groot"
Geen ervaring verder mee, sorry
Fixedquote:Op maandag 29 oktober 2012 11:33 schreef remi1986 het volgende:
http://classicshell.sourceforge.net/
Voor het tegenhouden van innovatie en krampachtig vast blijven houden aan het oude bekende
quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:33 schreef remi1986 het volgende:
http://classicshell.sourceforge.net/
Voor het terugbrengen van de start knop
Vaag verhaal, lijkt me prima op te lossen met een beeldscherm driver van de hardware leverancier.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:26 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar goed, dat is dus niet cool, want je koopt juist zo'n ding met het uitzicht dat Windows zich meer gaat richten op aanraakschermen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Vaag verhaal, lijkt me prima op te lossen met een beeldscherm driver van de hardware leverancier.
En als het touchscreen niet lekker werkt en je hebt daar olie bij nodig dan lijkt me dat ook een hardware probleem.
klopt, dan moet je voor je zo'n ding koopt je even goed laten informeren door de hardware leverancier. En als zij niet de juiste drivers kunnen leveren een andere hardwareboer zoeken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:48 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar goed, dat is dus niet cool, want je koopt juist zo'n ding met het uitzicht dat Windows zich meer gaat richten op aanraakschermen.
Dat wist toch nog niemand een jaar geleden? Alsof er vorig jaar al drivers waren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 11:54 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
klopt, dan moet je voor je zo'n ding koopt je even goed laten informeren door de hardware leverancier. En als zij niet de juiste drivers kunnen leveren een andere hardwareboer zoeken.
ik snap je probleem niet helemaal, een jaar geleden was windows 8 ook nog niet op de marktquote:Op maandag 29 oktober 2012 11:59 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat wist toch nog niemand een jaar geleden? Alsof er vorig jaar al drivers waren.
Een laptop touchpad hier. Werkt aardig.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:30 schreef InTrePidIvity het volgende:
Heeft iemand hier al een touchpad gebruikt in combinatie met Windows 8? Dus als vervanging van de muis...
Ik bedoelde eigenlijk zoiets:quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Een laptop touchpad hier. Werkt aardig.
Ik moest wel de Windows 7-stuurprogramma's installeren.
Hmm, oké. Dat zou ik niet weten. Ik ben ook wel benieuwdquote:Op maandag 29 oktober 2012 13:50 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk zoiets:
[ afbeelding ]
Vraag me af of het nou fijn werkt, het idee spreekt me wel aan. Op een laptop vind ik het raakvlak te klein en bovendien op een vervelende plek zitten. Maar bij zo'n touchpad vraag ik me af in hoeverre het vlekkeloos werkt en hoe groot de snelheid en nauwkeurigheid is.
Dat is toch gewoon een losse touchpad die normaal vast in een laptop zit (maar dan evt. wat groter)?quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:50 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vraag me af of het nou fijn werkt, het idee spreekt me wel aan. Op een laptop vind ik het raakvlak te klein en bovendien op een vervelende plek zitten. Maar bij zo'n touchpad vraag ik me af in hoeverre het vlekkeloos werkt en hoe groot de snelheid en nauwkeurigheid is.
Dat kan ik wel gewoon hoor, met mijn touchpad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:51 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een losse touchpad die normaal vast in een laptop zit (maar dan evt. wat groter)?
Ik vind het jammer dat die randgebaren op een touchscreen niet op een touchpad werken. Dat je bv. de Charmbar kan openen door vanaf rechts op het touchpad te swipen.
Dat soort dingen bedoel ik dus, of het identiek is aan de besturing zoals die op een touchscreen is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:51 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een losse touchpad die normaal vast in een laptop zit (maar dan evt. wat groter)?
Ik vind het jammer dat die randgebaren op een touchscreen niet op een touchpad werken. Dat je bv. de Charmbar kan openen door vanaf rechts op het touchpad te swipen.
Dat vind ik al gaafquote:Op maandag 29 oktober 2012 13:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat kan ik wel gewoon hoor, met mijn touchpad.
Oh?quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat kan ik wel gewoon hoor, met mijn touchpad.
mja, ik kan dat op mijn lenovo w520 touchpad ook met windows 8 drivers van de lenovo site, maar ik heb het weer uitgezet vanwege te vaak per ongeluk als leftside swipes geinterpreteerde aanrakingen, waardoor er steeds tussen openstaande apps geswitched werd.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:00 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Oh?
Ik bedoel wel dat je, waar de muisaanwijzer op dat moment ook is, gewoon vanaf rechts op je touchpad kan swipen om de Charmbar te openen, ipv met de muisaanwijzer naar de rechterkant van je scherm te gaan om dat te doen.
minesweeper is in de store te vinden als free game appquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:06 schreef Casino.Bob het volgende:
Win8 staat er bij mij nu ook op, was er wel even mee bezig want ik kreeg na het installeren een zwart scherm.. bleek dat mijn tweede monitor (mediacenter) als main scherm werd gezien en die stond uit.
Alles werkt gelikt, waar ik nu nog mee zit is dat als je Windows search gebruikt dat Windows eerst door je apps gaat zoeken ipv systeeminstelling etc.
en geen minesweeper
minesweeper is gewoon te downloaden http://apps.microsoft.com(...)4f-a1b1-009aa412a179quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:06 schreef Casino.Bob het volgende:
Win8 staat er bij mij nu ook op, was er wel even mee bezig want ik kreeg na het installeren een zwart scherm.. bleek dat mijn tweede monitor (mediacenter) als main scherm werd gezien en die stond uit.
Alles werkt gelikt, waar ik nu nog mee zit is dat als je Windows search gebruikt dat Windows eerst door je apps gaat zoeken ipv systeeminstelling etc.
en geen minesweeper
Ja, dat kan ik. Zal er even een filmpje van makenquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:00 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Oh?
Ik bedoel wel dat je, waar de muisaanwijzer op dat moment ook is, gewoon vanaf rechts op je touchpad kan swipen om de Charmbar te openen, ipv met de muisaanwijzer naar de rechterkant van je scherm te gaan om dat te doen.
Mensen die zo graag die startknop terugwillen begrijp ik echt niet. Zet je er toch overheen. Dat was eigenlijk altijd al een domme implementatie. Eigenlijk waren oudere vormen al beter. Meerdere klikken om iets te vinden, scrollen, een hele lijst, etc. etc.quote:
alles op 1 centrale plek hebben is verdomde handig anders, in vista hebben ze er een zoekfunctie ingegooid waardoor hij perfect is gemaaktquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:14 schreef Kenju het volgende:
[..]
Mensen die zo graag die startknop terugwillen begrijp ik echt niet. Zet je er toch overheen. Dat was eigenlijk altijd al een domme implementatie. Eigenlijk waren oudere vormen al beter. Meerdere klikken om iets te vinden, scrollen, een hele lijst, etc. etc.
Eigenlijk was het tov 3.1 al een stap achterwaarts.
ik dus wel, heb jij alles default staan?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:12 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
minesweeper is gewoon te downloaden http://apps.microsoft.com(...)4f-a1b1-009aa412a179
en als ik search op bv. indexing (wat onder settings valt) komt deze gewoon naar boven als keuze, ik hoef niet op settings (of instellingen te klikken)
quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:00 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Oh?
Waarom zou je eigenlijk een app gebruiken in plaats van gewoon naar NOS.nl te gaan?quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:49 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik vind die NOS-app toch wel veruit de beste Nederlandse nieuwsapp die er op dit moment in de Store staat.
mja, niks gewijzigd afaik. Maar kan ook niet vinden dat je settings bovenin kunt zetten.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:17 schreef Casino.Bob het volgende:
[..]
ik dus wel, heb jij alles default staan?
je win8 scherm is dan toch ook één centrale plek met een wat mij betreft prima zoekfunctie.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:16 schreef mschol het volgende:
[..]
alles op 1 centrale plek hebben is verdomde handig anders, in vista hebben ze er een zoekfunctie ingegooid waardoor hij perfect is gemaakt
Ik heb een Wacom Intuos 5 Touch M.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:50 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Naar start? Bedoel je de normale Windows-desktop?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:22 schreef n00b13 het volgende:
Heuj. Stomme vraag eigenlijk, maar hoe ga je in Metro terug naar start? Dus zonder toetsenbord of muis?
Het gebruik van zo'n pen vind ik niet ideaal, daarom vind ik die touchpad zo'n toffe optiequote:Op maandag 29 oktober 2012 14:22 schreef very het volgende:
[..]
Ik heb een Wacom Intuos 5 Touch M.
Dat ding is ideaal met pen als vervanger van muis én touch functionaliteit.
Alleen voor games heb je dan nog een muis nodig
Is even wennen, maar ik vind het echt VEEEEEL lekkerder werken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:25 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Het gebruik van zo'n pen vind ik niet ideaal, daarom vind ik die touchpad zo'n toffe optie
quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Naar start? Bedoel je de normale Windows-desktop?
Volgens mij gewoon door de linkeronderhoek aan te raken.
Hij zei zonder toetsenbord en muis.quote:
al een nieuwere driver geinstalleerd van je grafische kaart leverancier ?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:31 schreef egelhond het volgende:
Toch krijg ik het mn beeld niet fullscreen ?? snap er niks van kan het ook niet op de monitor instellen
Ik heb zo'n pen + pad van Trust en al zal die ongetwijfeld minder nauwkeurig zijn, kan ik toch niet echt wennen aan het navigeren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:26 schreef very het volgende:
[..]
Is even wennen, maar ik vind het echt VEEEEEL lekkerder werken.
Ik werk dan ook bijna 10 uur per dag met zo'n ding. Scheelt een hoop RSI klachten en werkt nog sneller en preciezer ook
ja windows toets op je tablet dan denk ik.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hij zei zonder toetsenbord en muis.
Dan kun je gewoon terug naar start gaan door met je muis in de linkderonderhoek te gaan zitten.
Nevermind. Ook zonder muis.
vaag, volgens mij was die er al op vista certified pc's.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:35 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Jaah. Op mijn all-in-one pc zit die niet.
Naar start vanaf de Desktop. Is onmogelijkquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Naar start? Bedoel je de normale Windows-desktop?
Volgens mij gewoon door de linkeronderhoek aan te raken.
De windows knop???quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:36 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
vaag, volgens mij was die er al op vista certified pc's.
Geloof me aub wanneer ik zeg dat geen enkel pentablet lekker werkt behalve wanneer het een wacom is. Ik ben geen fanboy ofzo, maar ik heb genoeg ervaring. Zo'n wacom kost wel wat, maar die Intuosjes werken zo ontzettend prettig...quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:34 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik heb zo'n pen + pad van Trust en al zal die ongetwijfeld minder nauwkeurig zijn, kan ik toch niet echt wennen aan het navigeren.
ja, op mijn toetsenbord heb ik een windows knop en dat heb ik op al mijn laptops gehad de laatste jaren.quote:
1 centrale plek, waar alles fullscreen werktquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:21 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
je win8 scherm is dan toch ook één centrale plek met een wat mij betreft prima zoekfunctie.
wat is nou het probleem, je start je programma op en je zit weer in desktop mode waarin je prima kunt multitaskenquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:42 schreef mschol het volgende:
[..]
1 centrale plek, waar alles fullscreen werkt(!) anti-multitasken heet dat...
de centrale plek is prima, maar dat moet niet centraal staan
en de zoekfunctie in 8 vind ik tot nog toe gevalletje leuk idee, slecht uitgevoerd
Met een touchscreen? Veeg over je scherm vanaf de rechterkant, dan verschijnt de Charm-bar met een startknop.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:22 schreef n00b13 het volgende:
Heuj. Stomme vraag eigenlijk, maar hoe ga je in Metro terug naar start? Dus zonder toetsenbord of muis?
quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:45 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Met een touchscreen? Veeg over je scherm vanaf de rechterkant, dan verschijnt de Charm-bar met een startknop.
niet als je apps metro apps zijn (of 1 van de apps die je nou net wil/moet gebruiken metro enabled is)quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:44 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat is nou het probleem, je start je programma op en je zit weer in desktop mode waarin je prima kunt multitasken
verschillende mensen, verschillende smakenquote:en daarnaast, zoveel desktop programma's heb ik niet nodig, heb outlook, word, excel en ie op m'n taskbar gepinned. heb het startscherm maar weinig nodig.
zo ver ik em heb gebruikt issie te uitgebreid om direct een goed resultaat tegeven, maar daar valt nog wel in te tweaken gok ikquote:en search werkt voor mij tot nu toe prima. Beter dan ik gewend was in vorige versies.
Overigens, als je vanaf links swiped, kan je snel tussen apps switchen. Swipe je van een van de linkerhoeken, krijg je een overzicht van alle openstaande apps.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:46 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]inderdaad. we have a winner
Dat had ik ook gevonden, maar ik dacht dat het ook vanaf linksonder kon.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:45 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Met een touchscreen? Veeg over je scherm vanaf de rechterkant, dan verschijnt de Charm-bar met een startknop.
Wat is het verschil het het modern UI? Daar heb je het toch ook op een centrale plek? Zeker als je de shortcut-keys een beetje door hebt, ben je met Modern UI echt niet sneller dan met het startmenu. In tegendeel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:16 schreef mschol het volgende:
[..]
alles op 1 centrale plek hebben is verdomde handig anders, in vista hebben ze er een zoekfunctie ingegooid waardoor hij perfect is gemaakt
het grote verschil zittem in de grootte: ik werk op 2x24"quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:54 schreef Kenju het volgende:
[..]
Wat is het verschil het het modern UI? Daar heb je het toch ook op een centrale plek? Zeker als je de shortcut-keys een beetje door hebt, ben je met Modern UI echt niet sneller dan met het startmenu. In tegendeel.
Je besteedt toch niet meer dan een paar seconden op het startscherm? Zie het probleem nog steeds niet zo. Je kan sowieso niet naar een app zoeken en tegelijkertijd op je andere scherm dingen in de gaten houden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:57 schreef mschol het volgende:
[..]
het grote verschil zittem in de grootte: ik werk op 2x24"
als ik dan het start menu open in W8 ben ik het gehele beeldoppervlakte kwijt aan het startmenu..
dat is niet efficient en zwaar onhandig als ik dingen in de gaten wil houden of iets nodig heb wat open staat op het bureaublad..
op een 15,6" schermpje, of enkel schermpje zal het vast leuk werken, maar niet voor mij...
mja, metro apps zijn geen desktop apps inderdaad. Daarom mooi de keus om beide omgevingen beschikbaar te hebben.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:48 schreef mschol het volgende:
[..]
niet als je apps metro apps zijn (of 1 van de apps die je nou net wil/moet gebruiken metro enabled is)
zeker!quote:verschillende mensen, verschillende smaken
okquote:zo ver ik em heb gebruikt issie te uitgebreid om direct een goed resultaat tegeven, maar daar valt nog wel in te tweaken gok ik
vooralsnog vind ik het voor mijn mediacenter een prima OS en voor desktop blijf ik lekker op W7
Je kan Metro-apps en de desktop op één scherm naast elkaar gebruiken. Sleep de Metro-app van bovenaan (je muisaanwijzer wordt een handje) naar links of naar rechts en open dan gewoon de desktop.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:48 schreef mschol het volgende:
niet als je apps metro apps zijn (of 1 van de apps die je nou net wil/moet gebruiken metro enabled is)
hmm... ik kijk vanavond eens wat dat precies doetquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:01 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Je kan Metro-apps en de desktop op één scherm naast elkaar gebruiken. Sleep de Metro-app van bovenaan (je muisaanwijzer wordt een handje) naar links of naar rechts en open dan gewoon de desktop.
Handigquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:01 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Je kan Metro-apps en de desktop op één scherm naast elkaar gebruiken. Sleep de Metro-app van bovenaan (je muisaanwijzer wordt een handje) naar links of naar rechts en open dan gewoon de desktop.
heee, die kende ik nog niet...dat je metro naast de desktop kon snappenquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:01 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
twitter:PatrickWobben twitterde op maandag 29-10-2012 om 14:58:25Werkt best goed hoor dat Windows 8
![]()
reageer retweet
twitter:microsoftnl twitterde op maandag 29-10-2012 om 14:59:46@PatrickWobben <3 Ziet er goed uit! #Windows8 reageer retweet
Hehe... T'is ook gaaf toch. Als mensen blij zijn met je product.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:09 schreef Pino112 het volgende:
twitter:PatrickWobben twitterde op maandag 29-10-2012 om 14:58:25Werkt best goed hoor dat Windows 8
[ afbeelding ] reageer retweet
twitter:microsoftnl twitterde op maandag 29-10-2012 om 14:59:46@PatrickWobben <3 Ziet er goed uit! #Windows8 reageer retweet
![]()
Lopen gewoon heel Twitter af te struinen volgens mij.
quote:
quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:07 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
heee, die kende ik nog niet...dat je metro naast de desktop kon snappen![]()
Je kan dan die scheidingsbalk richting de rand van het scherm slepen om de gesnapte app weg te doen, of juist van de rand af om die ene app groter te maken en de andere te snappen. Of één van de twee apps weer helemaal afsluiten door hem van bovenaan te pakken en naar de onderste rand van je scherm te slepen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:02 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm... ik kijk vanavond eens wat dat precies doet
maar precies in het midden kan dan weer net niet..quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:27 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je kan dan die scheidingsbalk richting de rand van het scherm slepen om de gesnapte app weg te doen, of juist van de rand af om die ene app groter te maken en de andere te snappen. Of één van de twee apps weer helemaal afsluiten door hem van bovenaan te pakken en naar de onderste rand van je scherm te slepen.
Nee, maar dat zou voor zo'n app denk ik ook heel lastig zijn om te implementeren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:29 schreef n00b13 het volgende:
[..]
maar precies in het midden kan dan weer net niet..
Nee. Ik gebruik het alleen al vanaf de Consumer Preview van een paar maanden geleden, dus ik ben er nu al wel helemaal aan gewend en moet ook eerlijk zeggen dat ik het een stuk fijner en sneller vind werken. In het begin wist ik ook nog niet al die handigheidjes en alles en vond ik het ook nog maar niks.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:30 schreef n00b13 het volgende:
Btw. Ben ik nou de enige die echt moet wennen?
uiteraard niet, maar bljkbaar werk je er korter mee dan een aantal anderen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:30 schreef n00b13 het volgende:
Btw. Ben ik nou de enige die echt moet wennen?
Dit is wel een ding inderdaad. Sowieso op welk formaat desktopscherm dan ook. Dat je gewoon je beeld kwijt bent wanneer je erin werkt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:57 schreef mschol het volgende:
[..]
het grote verschil zittem in de grootte: ik werk op 2x24"
als ik dan het start menu open in W8 ben ik het gehele beeldoppervlakte kwijt aan het startmenu..
dat is niet efficient en zwaar onhandig als ik dingen in de gaten wil houden of iets nodig heb wat open staat op het bureaublad..
op een 15,6" schermpje, of enkel schermpje zal het vast leuk werken, maar niet voor mij...
Absoluut. Ik heb wel de eerste Developer Preview geinstalleerd maar dat was heul andersquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:35 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
uiteraard niet, maar bljkbaar werk je er korter mee dan een aantal anderen.
In dat geval schiet je aanpassingsvermogen gewoon tekortquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:00 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Absoluut. Ik heb wel de eerste Developer Preview geinstalleerd maar dat was heul anders
Je weet wat ze zeggen van IT'ers hequote:Op maandag 29 oktober 2012 16:17 schreef very het volgende:
[..]
In dat geval schiet je aanpassingsvermogen gewoon tekort
Dat ze puisten hebben en een bril dragen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:18 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Je weet wat ze zeggen van IT'ers he
Dat ook...quote:
Op maandag 29
oktober 2012 16:20 schreef
very het
volgende:
[..]
Dat ze puisten hebben en een bril dragen?
bestaat dat al? Een VR bril?quote:
Op maandag 29
oktober 2012 16:23 schreef
very het
volgende:
[..]
Dat ze nooit sex hebben, behalve met een VR-bril op?
Ooooooohh....quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:25 schreef n00b13 het volgende:
[..]
bestaat dat al? Een VR bril?
Hoe dan ook... Ik doelde op een gebrek aan aanpassingsvermogen.
naar mijn idee kun je je belangrijkste apss gewoon pinnen op je desktop of zelfs open laten staan en kun je alles prima in de gaten houden en is naar het metro start menu schakelen bijna niet nodig. Dus ja, het is anders dan voorheen. En nee, het gaat m.i. niet voor grote problemen zorgen. Maar goed, dat is mijn meningquote:Op maandag 29 oktober 2012 15:49 schreef Kenju het volgende:
[..]
Dit is wel een ding inderdaad. Sowieso op welk formaat desktopscherm dan ook. Dat je gewoon je beeld kwijt bent wanneer je erin werkt.
wat gaat er dan fout ? foutmelding ? en wat voor gegevens vul je in ?quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:23 schreef n00b13 het volgende:
Hey. Ik kan mijn Ziggo mail niet instellen in de default metro mailclient.
Hij kan geen POP accounts afhandelen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:32 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat gaat er dan fout ? foutmelding ? en wat voor gegevens vul je in ?
en Ziggo doet geen IMAP of ActiveSync (EAS) ? Anders kun je je pop 3 account in een outlook.com adres binnenhalen en deze dan configureren binnen je mail app.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:33 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Hij kan geen POP accounts afhandelen.
Volgende stap, misschien.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en Ziggo doet geen IMAP of ActiveSync (EAS) ? Anders kun je je pop 3 account in een outlook.com adres binnenhalen en deze dan configureren binnen je mail app.
Pfff, dus eerst 7 er op en dan upgraden naar 8. Bummer. Maar wel een serieus verschil met de OEM versie.quote:* De aanbieding geldt van 26 oktober 2012 tot en met 31 januari 2013 en is beperkt tot vijf upgradelicenties per klant. Om Windows 8 Pro te kunnen installeren, moeten klanten Windows XP SP3, Windows Vista of Windows 7 hebben geļnstalleerd.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Een echte volle versie (die je kunt installeren zonder vorige versie te hebben) is de OEM versie.
Maar die is wel gelijk een pak duurder dan de upgrade
http://tweakers.net/pricewatch/308905/microsoft-windows-8-pro-(oem).html
Je kon na het downloaden er ook gewoon voor kiezen om hem te branden op een DVD of een opstartbare USB-stick te maken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:45 schreef n00b13 het volgende:
De Upgrade kan toch ook gewoon clean geinstalleerd worden?
Bij mij vroeg ie in ieder geval wat ik mee wilde nemen (aan apps & bestanden, etc.). Je kan dan ook gewoon voor 'niets' kiezen.
Dat maakt je licentie niet ineens geldig hoor (natuurlijk gaan ze hier nooit achterkomen en zelfs als ze erachter komen, je bent een particuliere gebruiker, ze gaan je echt niets doen).quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:35 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
[..]
Je kon na het downloaden er ook gewoon voor kiezen om hem te branden op een DVD of een opstartbare USB-stick te maken.
Hiermee kan je hem ook gewoon (mits je een licentie hebt) op andere computers installeren. Wat dus mogelijk is, is om op een andere Windows 7-computer een key te kopen voor die ¤29,99, een opstartbare USB-stick maken en hem dan op de beoogde computer installeren.
Niet terug te halen door naar "all apps" te gaan en deze opnieuw te pinnen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik heb perongeluk store verwijderd
Neequote:Op maandag 29 oktober 2012 20:56 schreef bluuf het volgende:
[..]
Niet terug te halen door naar "all apps" te gaan en deze opnieuw te pinnen?
Op het startscherm met je rechtermuisknop klikken en dan rechtsonder op 'Alle apps' klikken werkt niet?quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:02 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Nee
Ik denk dat ik iets te veel heb verwijderd vanuit het start8 menu
Nee de applicatie store bestaat nietquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:04 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Op het startscherm met je rechtermuisknop klikken en dan rechtsonder op 'Alle apps' klikken werkt niet?
Dat is vreemd, want die is niet te verwijderen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Nee de applicatie store bestaat niet
Kiekquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:05 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat is vreemd, want die is niet te verwijderen.
Wat je overigens eens zou kunnen proberen:quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Nee de applicatie store bestaat niet
Onder de Windows Components staat een mapje 'Store'. Klik daarop.quote:User Configuration\Administrative Templates\Windows Components
En wat gebeurt er als je 'store' intypt? Je kan gewoon beginnen met typen als je op het startscherm staat.quote:
het zoeken lukt ook niet, store is niet te vinden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:09 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wat je overigens eens zou kunnen proberen:
Ga naar de desktop. Druk op win+r en typ 'gpedit.msc' in. Druk op enter.
Dan nu, navigeer naar
[..]
Onder de Windows Components staat een mapje 'Store'. Klik daarop.
Rechts staat nu één optie (Turn off the Store application). Dubbelklik hierop. Klik het bolletje 'Niet geconfigureerd' aan en druk op OK.
Open nu weer met win+r die uitvoeren-dialoog en typ 'gpupdate /force' in. Enter, en hij zou het als het goed is weer moeten doen.
Ga naar de Store, ga via de Charm-bar naar instellingen -> voorkeuren en zet beide schuifjes op 'Nee'.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:29 schreef n00b13 het volgende:
En hier ook een probleem met de Store. Heb Windows 8 op 2 apparaten geinstalleerd. Een laptop en een all-in-one.
Op de laptop heb ik meer dan 800 apps beschikbaar. Op de all-in-one nog geen 100.
Iemand al zoiets eerder gehoord?
Aight! Thnx! Wel vreemd. Heldentopic dit.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:42 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ga naar de Store, ga via de Charm-bar naar instellingen -> voorkeuren en zet beide schuifjes op 'Nee'.
Gewoon beginnen tikken?quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:45 schreef kurk_droog het volgende:
Nadeel van die store is dat er geen search in zit? Afgelopen maanden met de weinige apps geen probleem maar nu is het toch wel een chaos. Ook in de store zie je de nadelen van het simplistische van Windows 8, daarom gebruik ik IE, muziek, video en al die andere apps van Microsoft op mail en berichten na ook niet. ( in de store staan wel een aantal aardige apps ).
Verder bevalt Windows 8 zeer goed, in 3 maanden geen vastlopers en Windows blijft lekker snel.
In het hoofdscherm van de Store kan je gewoon beginnen met typen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:45 schreef kurk_droog het volgende:
Nadeel van die store is dat er geen search in zit? Afgelopen maanden met de weinige apps geen probleem maar nu is het toch wel een chaos. Ook in de store zie je de nadelen van het simplistische van Windows 8, daarom gebruik ik IE, muziek, video en al die andere apps van Microsoft op mail en berichten na ook niet. ( in de store staan wel een aantal aardige apps ).
Verder bevalt Windows 8 zeer goed, in 3 maanden geen vastlopers en Windows blijft lekker snel.
Hehe. Maar dan nog kan je in élke app zoeken op die manier beschreven in mijn vorige bericht.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:50 schreef kurk_droog het volgende:
Ja stom natuurlijkIk zat te als ik al op een categorie had geklikt en daar werkt het niet, dom om het dan niet te proberen in het beginscherm.
Ja, nicequote:Op maandag 29 oktober 2012 22:51 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hehe. Maar dan nog kan je in élke app zoeken op die manier beschreven in mijn vorige bericht.
Tsja. Ik snap het wel. Je bent dat toch gewend... Mensen houden niet van verandering: If it ain't broken, don't fix it.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, nice![]()
Snap dat gezeik dan ook niet van mensen dat het drukke priegelige startmenu weg is
Ik heb perongeluk de store uit het start menu verwijderd (start8).quote:
Inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, nice![]()
Snap dat gezeik dan ook niet van mensen dat het drukke priegelige startmenu weg is
Firefox wordt echtquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:03 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Inderdaad.
Hier overigens nog een handige tip bij het indelen van het Startscherm:
Organiseer de tiles in gerelateerde groepen door ze te slepen. Dan, als je een multitouchpad/touchscreen hebt, pinchzoom dan uit. Anders op dat minnetje rechtsonder klikken. Dan, rechtermuisknop op een groep -> Naam aan groep geven. Je krijgt dan uiteindelijk zoiets:
[ afbeelding ]
Enige dat ik nog mis is een fatsoenlijke Metro-versie van Chrome
Het jammere is dat nieuwe tiles er nog dan steeds lukraak tussen gegooid worden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:03 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Inderdaad.
Organiseer de tiles in gerelateerde groepen door ze te slepen. Dan, als je een multitouchpad/touchscreen hebt, pinchzoom dan uit. Anders op dat minnetje rechtsonder klikken. Dan, rechtermuisknop op een groep -> Naam aan groep geven. Je krijgt dan uiteindelijk zoiets:
[ afbeelding ]
Die komen er bij mij gewoon steeds rechts bij? Als ik ze dan wil houden sleep ik ze naar zo'n categorie, of maak ik een nieuwe. Anders haal ik hem direct van m'n startscherm af.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Het jammer is dat nieuwe tiles er nog dan steeds lukraak tussen gegooid worden.
druk? nee, a;thans niet hier...quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, nice![]()
Taalpakket eroverheen rammenquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:10 schreef Jump het volgende:
Lang geleden dat ik een Nederlandstalige Windows gezien heb, brrrr
thnxquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:05 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Op Windows 8 wel, inclusief die halve tablets, maar op de 'echte' tablets met Windows RT erop werkt het niet.
Dat zijn apparaten met een ARM-processor, in plaats van een volledige Intel- of AMD-processor.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
thnx
wat moet ik me voorstellen bij halve tablets?
netboekjes?
wil iig geen windows RT maar echt windows 8
zoals het altijd was:quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Online winkels zijn echt ontzettend inconsistent met het beschrijven van de verschillende edities.
Bevat elk pack nou zowel een 32 als 64 bits DVD of niet? Sommige winkels maken er onderscheid in en hebben het als aparte producten, anderen meldden juist meer 32/64 in de beschrijving.
Voor de volledigheid, ik zoek een OEM, dus geen upgrade.
Ik ben nu veel sneller bij een programma dan onder Metro. Mappenstructuur en dergelijke vind ik wel onbegrijpelijk in Metro, werkt totaal niet op een normale computer imo.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:16 schreef mschol het volgende:
[..]
druk? nee, a;thans niet hier...
priegelig? nee, tenzij je met een 2" touchscreen werkt, maar aangezien WM6 al ruim een jaar of 3 van de markt is is dat probleem ook verholpen..
Aan-/uitknop van je laptop een paar seconden inhoudenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 00:33 schreef ArnosL het volgende:
Hoe zet je vanaf je Metro interface eigenlijk je pc in één keer uit? Ik doe het nu via Afmelden en dan uitschakelen, maar dat moet sneller kunnen lijkt me.
Charm-bar, instellingen, Aan/Uitquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 00:33 schreef ArnosL het volgende:
Hoe zet je vanaf je Metro interface eigenlijk je pc in één keer uit? Ik doe het nu via Afmelden en dan uitschakelen, maar dat moet sneller kunnen lijkt me.
thnx voor de screen, zo ga ik het ook indelen denk ikquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:03 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Inderdaad.
[ afbeelding ]
Goede tip, dit werkt inderdaad. Van ong 50 naar 5000 aps.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:05 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ga in de store eens via de Charm bar naar instellingen -> voorkeuren en zet beide schuifjes op 'Nee'.
Geen idee waarom dit automatisch aanstaat, maar zonder die twee opties vind je véél meer apps.
Echt wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:11 schreef Lamabal het volgende:
Cookie domineert hier toch wel even. Held
Iemand ook hier last van? Krijg het niet voor elkaar kan Catalyst controller niet eens openen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:53 schreef egelhond het volgende:
Nog steeds problemen met mn beeldscherm. Heb dus maar 80% van mn beeld in het scherm. Nu had ik de oplossing gevonden maar dan moet ik iets aanpassen in Catalyst control center. Als ik die open krijg ik deze melding: [ afbeelding ].
Weet iemand hoe ik dit wel ge opend krijg? Heb al opnieuw geinstalleerd maar dat werkt dus niet.
mijn mediacenter heeft er ook last van, ik heb nog geen ati drivers geinstalleerd om de over/underscan proberen aan te passenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:25 schreef egelhond het volgende:
[..]
Iemand ook hier last van? Krijg het niet voor elkaar kan Catalyst controller niet eens openen.
Dat ziet er nice uit!quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:03 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Inderdaad.
[ afbeelding ]
Ik heb thuis een oudere versie van de drivers geinstalleerd. ik denk 12,4. Met deze kan ik de CCC wel niet openen (niks te configureren zegt die), maar kan ik wel minecraft spelen. Nieuwste versie doet het niet (geen opengl drivers blijkbaar).quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:25 schreef egelhond het volgende:
[..]
Iemand ook hier last van? Krijg het niet voor elkaar kan Catalyst controller niet eens openen.
Waarom niet upgraden voor 30 euro?quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Online winkels zijn echt ontzettend inconsistent met het beschrijven van de verschillende edities.
Bevat elk pack nou zowel een 32 als 64 bits DVD of niet? Sommige winkels maken er onderscheid in en hebben het als aparte producten, anderen meldden juist weer 32/64 in de beschrijving.
Voor de volledigheid, ik zoek een OEM, dus geen upgrade.
Wat er op die cd staat weet ik niet. Vaak is de 'upgrade' gewoon te omzeilen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:44 schreef egelhond het volgende:
Een vraagje:
Ik had voorheen windows 7. Nu heb ik de upgrade gedaan voor windows 8.
Deze installatie heb ik helaas niet op cd gezet![]()
Ik kan de cd eventueel nabestellen voor 15 euro. Opzich geen probleem. Heb ik dan de volledige versie op cd staan of is dat alleen de update van windows 7 naar windows 8? Oftewel moet ik de volgende keer eerst windows 7 installeren en daarna upgraden naar 8?
Je hebt een werkende key toch nu? Download gewoon van nieuwsgroepen de officiele windows 8 pro,kost je niks. Die upgrade is inderdaad dat je telkens van windows 7 naar 8 moet gaan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:44 schreef egelhond het volgende:
Een vraagje:
Ik had voorheen windows 7. Nu heb ik de upgrade gedaan voor windows 8.
Deze installatie heb ik helaas niet op cd gezet![]()
Ik kan de cd eventueel nabestellen voor 15 euro. Opzich geen probleem. Heb ik dan de volledige versie op cd staan of is dat alleen de update van windows 7 naar windows 8? Oftewel moet ik de volgende keer eerst windows 7 installeren en daarna upgraden naar 8?
Ok dan, probleempje opgelost... blijkbaar maakt Xbox Live een compleet willekeurige gamertag voor je aan als je voor het eerst inlogt met het Microsoft account van Win8quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:34 schreef Thanatos45 het volgende:
Ok dan, wat me nu is overkomen... Ik download een gratis flipperspelletje uit de Win8 appstore, ik start het op, dan vraagt het spel me of ik ingelogd wil worden in m'n Xbox live account... nu heb ik geen Xbox live account dus ik dacht dat ie me wel zou vragen om er één aan te maken of dat het Microsoft account wat ik heb aangemaakt ook geldt als Xbox Live account. Maar niets van dat alles... de game logged me doodleuk in... met het account van iemand andersZonder om zelfs maar een wachtwoord te vragen. Tenzij de game nu automatisch een Xbox live account voor me aan heeft gemaakt met een compleet willekeurige naam en me ook nog eens gratis een dozijn extra kasten heeft gegeven maar dat lijkt me wel erg sterk.
Nu dus maar op de Xbox live fora gepost met de vraag hoe ik hier vanaf kom want zo gauw ik het spel opstart wordt ik dus automatisch in dat account ingelogd (verwijderen en opnieuw installeren mocht ook niet baten) en ik heb geen zin om te boek te staan als hacker want dat ben ik niet.
DarlyNogWat heb ik als gamertag idd. Die ene kast ("Mars") is gratis inderdaad de rest is betaald.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:30 schreef Thanatos45 het volgende:
[..]
Ok dan, probleempje opgelost... blijkbaar maakt Xbox Live een compleet willekeurige gamertag voor je aan als je voor het eerst inlogt met het Microsoft account van Win8Dat hadden ze wel eens eerder mogen vertellen want ik schrok me de leplazaruspleuristering.
Ik had trouwens ook geen gratis flipperkasten gekregen, ééntje kan je er gratis bij downloaden en de rest moet je gewoon kopen, maar je krijgt al wel vast een preview icoontje. Beetje te snel conclusies getrokken
Zelf niet met de nieuwste drivers voor Windows 8?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:38 schreef egelhond het volgende:
Windows 8 harstikke leuk maar gvd ik krijg er de schijt van dat die klote ati catalyst control center het niet doet en krijg het niet meer aan de praat alles al tig keeropnieuw gedownload en geinstalleerd als t niet lukt vandaag flikker ik 8 erweer af en gaat 7 er gewoon weer op. Wat een kutgedoe zeg sjonge jonge ben echt pissed nu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dan moet je toch echt AMDde schuld geven. nVidia heeft al tijden drivers met windows 8 ondersteuning.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:38 schreef egelhond het volgende:
Windows 8 harstikke leuk maar gvd ik krijg er de schijt van dat die klote ati catalyst control center het niet doet en krijg het niet meer aan de praat alles al tig keeropnieuw gedownload en geinstalleerd als t niet lukt vandaag flikker ik 8 erweer af en gaat 7 er gewoon weer op. Wat een kutgedoe zeg sjonge jonge ben echt pissed nu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://support.amd.com/us(...)deonaiw_win8-32.aspx (32 bits)quote:
Heb ik geinstalleerd maar kan verder niks hiervan openen of vinden. Snap er geen zak vanquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:07 schreef Pino112 het volgende:
[..]
http://support.amd.com/us(...)deonaiw_win8-32.aspx (32 bits)
http://support.amd.com/us(...)deonaiw_win8-64.aspx (64 bits)
Die werken niet?
Hetzelfde trucje haalt Microsoft uit bij Windows Phone 7, maar dan zonder de mogelijkheid die gamertag vanaf de telefoon of vanaf een website aan te passen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:30 schreef Thanatos45 het volgende:
[..]
Ok dan, probleempje opgelost... blijkbaar maakt Xbox Live een compleet willekeurige gamertag voor je aan als je voor het eerst inlogt met het Microsoft account van Win8Dat hadden ze wel eens eerder mogen vertellen want ik schrok me de leplazaruspleuristering.
een image kan je niet zomaar terugzetten op een SSD, let daar op!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:51 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Wat er op die cd staat weet ik niet. Vaak is de 'upgrade' gewoon te omzeilen.
Maar als je hem net vers geinstalleerd hebt, kan je toch ook gewoon met clonezilla een clone van je primaire harddisk maken en die later indien noodzakelijk terugzetten? Dat ben ik namelijk van plan.
Als je bij Device Manager gaat kijken (run > compmgmt.msc), wat staat er als beschrijving van de kaart en welke drivers worden er daar gebruikt?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:09 schreef egelhond het volgende:
[..]
Heb ik geinstalleerd maar kan verder niks hiervan openen of vinden. Snap er geen zak van
wat bedoel je met metro instellingen ? ik denk overigens dat je apps niet gesynced worden, die zul je nog wel apart per systeem moeten installeren verwacht ik. Mogelijk dat instellingen per app gesynced worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:14 schreef HSG het volgende:
Weet iemand hoe ik automatisch mijn apps en metro-instellingen kan synchroniseren? Ik heb alle opties voor synchroniseren aangezet en de computers laten trusten maar helaas geen resultaat.
Nou hoe je alles daar ingedeeld hebt als het gaat om apps.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:47 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat bedoel je met metro instellingen ? ik denk overigens dat je apps niet gesynced worden, die zul je nog wel apart per systeem moeten installeren verwacht ik. Mogelijk dat instellingen per app gesynced worden.
Alleen metro apps zijn zichtbaar. Niet je desktop programma's.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:12 schreef Valyx het volgende:
Als je snel je openstaande programma's/apps wil zien:
Windows Key + Tab, dan krijg je alles te zien wat open staat en kan je aanklikken waar je heen wil (soort alt tab).
Handige functie hierin, druk met je scrollwiel een scherm aan om hem meteen te sluiten!
Je kunt je apps laten syncen via de store volgens mij?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:47 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat bedoel je met metro instellingen ? ik denk overigens dat je apps niet gesynced worden, die zul je nog wel apart per systeem moeten installeren verwacht ik. Mogelijk dat instellingen per app gesynced worden.
My badquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:15 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Alleen metro apps zijn zichtbaar. Niet je desktop programma's.
AMD heeft wel legacy drivers voor Windows 8, zo heb ik op mijn Mobility 3450 ook Catalyst Control Center.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:49 schreef Jump het volgende:
[..]
Zelf niet met de nieuwste drivers voor Windows 8?
Ik heb zelf een HD4870X2, dus voor die reeks zijn er zelf geen Win8 drivers!
Metro IE snappen naast de people hubquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:32 schreef Valyx het volgende:
Overigens behoorlijk irritant dat je youtube sound in de metro versie van IE niet werkt als je bijv, naar de People app gaat, je sound wordt dan gewoon gepauzeerd tot je weer naar de IE app gaat.. Goodbye muziek luisteren via youtube terwijl ik wat anders doe![]()
Heeft er iemand anders trouwens ook het probleem dat sommige videos op websites niet werken in de Metro versie van IE maar wel in de desktop versie?
Gewoon een doorgelinkte youtube video eigenlijk. Krijg alleen een kruisje links bovenin de hoek. Als ik dan de pagina open in desktop-mode doet ie het wel.. Deze blogpost bijvoorbeeld http://blogs.windows.com/(...)rugby-world-cup.aspxquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:48 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Metro IE snappen naast de people hub
en puntje 2, flash video's ?
Metro IE doet alleen whitelisted flash video's.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:06 schreef Valyx het volgende:
[..]
Gewoon een doorgelinkte youtube video eigenlijk. Krijg alleen een kruisje links bovenin de hoek. Als ik dan de pagina open in desktop-mode doet ie het wel.. Deze blogpost bijvoorbeeld http://blogs.windows.com/(...)rugby-world-cup.aspx
bevat 2 videos van youtube, kan ze allebei niet zien in Metro en wel in Desktop mode
Edit: Lijkt erop dat het alleen bij youtube videos is die geresized zijn, zou dit kunnen?
That explains, dat is wel balen :/.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:11 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Metro IE doet alleen whitelisted flash video's.
desktop IE doet alles als je de adobe flash plugin geinstalleerd hebt.
Aha, deze avond eens bekijken. Nieuwe installatie doen deze avond.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:44 schreef Fritessaus het volgende:
[..]
AMD heeft wel legacy drivers voor Windows 8, zo heb ik op mijn Mobility 3450 ook Catalyst Control Center.
http://support.amd.com/us(...)alystlegacywin8.aspx
Geen idee man, maar er is duidelijk iets gebeurd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:31 schreef dockx het volgende:
Ik krijg telkens een melding tijdens de installatie van Windows 8..
En sluiten is de enige optie, er wordt niet eens een oplossing gegeven.
Wat moet ik doen?![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nee, ik heb die upgrade gewoon op een USB-stick gezet, daar van opgestart, hele schijf geformatteerd en toen gewoon Win8 geļnstalleerd. Werd volgens mij niks gecheckd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:35 schreef EdvandeBerg het volgende:
Iemand al gecheckt of de Win 8 upgrade download ook op/over een minder keurige Win 7 gezet kan worden? Vindt er echt een check plaats op authenticiteit van de bestaande install?
Was zelf van plan in Win 8 twee users aan te maken, 1 met de metro-tegels en 1 die direct in de desktop (met startknop) komt. Kan ik af en toe even heen en weer om te zien wat ik nou het beste vindt werken.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:48 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Geen idee man, maar er is duidelijk iets gebeurd.
Maar in welke fase van het installeren gebeurt dit? Tijdens het controleren, downloaden of installeren?quote:
Ik weet wat ik vanavond ga proberenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:49 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Nee, ik heb die upgrade gewoon op een USB-stick gezet, daar van opgestart, hele schijf geformatteerd en toen gewoon Win8 geļnstalleerd. Werd volgens mij niks gecheckd.
Je betaalt eigenlijk gewoon voor de key, met CC of via PayPal, die dan naar je toe gemaild wordt. De download is generiek, dus met één gecreėerde DVD of USB-stick kan je Windows op meerdere computers installeren (mits je voor elke computer een key hebt, uiteraard).quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik weet wat ik vanavond ga proberen![]()
Maarreh, even voor mijn idee; betaal je met credit card of iDeal ofzo alvorens je kunt downloaden? Is het file wat je download al persoonlijk of moet je afrekenen na installatie en bij aanmelding bij Microsoft?
Dit lijkt me niet echt supported:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:27 schreef mschol het volgende:
even vraagje: m'n pa heeft een pc met daarop de rtm van W8 enterprise meegekregen.. is er een mogelijkheid die key te veranderen zonder de hele installatie opnieuw te doen?...
een enterprise key kan ik nog wel aankomen omdat ik een technet abbonement heb.. maar dan moet ik em wel kunnen invoeren...
Goede zaak. Mooiste is natuurlijk een systeem als IOS, waar je gewoon een klein bedrag betaalt voor iedere update. Dit begint er al heel erg op te lijkenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:01 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Je betaalt eigenlijk gewoon voor de key, met CC of via PayPal, die dan naar je toe gemaild wordt. De download is generiek, dus met één gecreėerde DVD of USB-stick kan je Windows op meerdere computers installeren (mits je voor elke computer een key hebt, uiteraard).
Stukje gemak eigenlijk. Mocht ooit een herinstallatie nodig zijn, dan heb ik geen zin om dat in stappen te doen met eerst een oud OS ervoor. Bovendien heb ik niet eens legaal oude versies (ja, een pre-geinstalleerde win7, maar die zal verloren gaan bij de installatie van 8)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:36 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Waarom niet upgraden voor 30 euro?
http://windows.microsoft.(...)M_Prog_FPP_Null_Null
Oude XP erop en upgraden....
Volgens mij kan je die upgrade nadat je hem gebrand hebt of op een USB-stick gezet hebt gewoon volledig opnieuw installeren zonder eerst een oud OS ervoor te zetten hoor. Je krijgt dan gewoon de volledige Windows-installer te zien, precies dezelfde als bij Windows 7.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:00 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Stukje gemak eigenlijk. Mocht ooit een herinstallatie nodig zijn, dan heb ik geen zin om dat in stappen te doen met eerst een oud OS ervoor. Bovendien heb ik niet eens legaal oude versies (ja, een pre-geinstalleerde win7, maar die zal verloren gaan bij de installatie van 8)
ik herken het, maar heb het nog niet geprobeerd opte lossen (een HD5450 in m'n mediacenter)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:37 schreef egelhond het volgende:
Niemand met hetzelfde probleem als mij? Dat je geen full screen hebt na het installeren van windows 8? Ik zit nog steeds met het probleem dat ik maar 80% van het beeld gebruik. Krijg het niet voor elkaar en die hoerige kutupdates van de ati site zijn echt waardeloos. Zelfs de control center doet het niet eens jonge jonge denk dat ik windows 8 er maar weer afgooi
dat schijnt dus niet nodig te zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:00 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Stukje gemak eigenlijk. Mocht ooit een herinstallatie nodig zijn, dan heb ik geen zin om dat in stappen te doen met eerst een oud OS ervoor. Bovendien heb ik niet eens legaal oude versies (ja, een pre-geinstalleerde win7, maar die zal verloren gaan bij de installatie van 8)
Zojuist eens geprobeerd en die doet het perfectquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:44 schreef Fritessaus het volgende:
[..]
AMD heeft wel legacy drivers voor Windows 8, zo heb ik op mijn Mobility 3450 ook Catalyst Control Center.
http://support.amd.com/us(...)alystlegacywin8.aspx
Edit: en ondertussen doet die het elke vijf minuten ongeveer.......quote:The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x00000116 (0xfffffa800d1fb4d0, 0xfffff88003adce6c, 0xffffffffc0000001, 0x0000000000000003). A dump was saved in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Report Id: 103012-6781-01.
met toetsenbord:quote:
Op dinsdag 30
oktober 2012 21:09 schreef
Drakire het
volgende:
Ik heb nu zo'n 12 uur met Windows 8 mogen werken (voorheen met windows
7) en ik vind het echt top! alles is lekker snappy en reageert snel. nog
geen vastlopers of problemen gehad.
Ik vind alleen afsluiten erg onhandig moet je via settings en dan pas
kun je afsluiten, of bestaat hier een app voor?
Nee, die optie kende ik al maar als je bijvoorbeeld nog iets open hebt staan gaat die dat eerst afsluiten dan word het dus Windows + D Windows + D ALT + F4. Het werkt wel maar ik wil gewoon een knopje tussen mn tiles. Zal zo zelf wel even iets maken gewoon een batch bestand met "shutdown -s -t -0" dan een snelkoppeling daarvan tussen de tiles zetten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:24 schreef n00b13 het volgende:
[..]
met toetsenbord:
windows-toets + D
ALT+F4
Is dat beter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |