quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:02 schreef drumstickNL het volgende:
soz; zag niet dat ik lapo had
lapo:
waarom zou je in godsnaam dit niet in 3D kijken
Omdat 3D totaal NIETS toevoegd en het alleen maar vreselijk afleidend is.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:02 schreef drumstickNL het volgende:
lapo:
Oh je hebt de film al gezien? Vertel er meer over.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:22 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Omdat 3D totaal NIETS toevoegd en het alleen maar vreselijk afleidend is.
Het is de slechtse uitvinding sinds lange lange tijd.
Goed 3D is echt wel mooi, zie Avatar.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:22 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:28 schreef wolfrolf het volgende:
Ik vind het kut en kan er niet tegen
omdat ik een tyfyskoppijn krijg van 3d en ik kan er niet langer dan 15 minuten naar kijken.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:02 schreef drumstickNL het volgende:
lapo:
Dit eigenlijk, verder geen last van het hele 3d gebeuren, maar ik wil ook zien wat er op de achtergrond gebeurt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:47 schreef Lemans24 het volgende:
Dat je focus tot in het extreme voor je bepaald wordt, is wel een groot nadeel.
Idemquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:13 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
omdat ik een tyfyskoppijn krijg van 3d en ik kan er niet langer dan 15 minuten naar kijken.
Het erge is nog, het leidt de filmmaker ook af zodat er aanzienlijk meer tijd aan een paar mooie plaatjes wordt besteed dan aan het scenario. Niet dat Jackson daar uiteraard hulp bij nodig had...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:22 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Het werkt al niet als je bij 1 van de 2 ogen een zeer lichte afwijking hebt. Vrij irritant.quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:53 schreef Brammie1 het volgende:
Ik heb de 2D-bril besteld omdat ik door een ongelukje als kind bijna blind ben aan 1 van m'n ogen. Dan werkt een 3D-bril niet.
Het is een heel ander verhaal hoorquote:Op zondag 28 oktober 2012 14:54 schreef Xan21 het volgende:
Tot nu toe echt alleen maar het -kijk dit karakter is ook terug- gevoel bij de trailers, niks nieuws, Het lijkt me meer een ode aan lord of the rings...
In de film ook wel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:51 schreef Dawnbreaker het volgende:
het speelt zich ook af voor lord of the rings, tenminste in het boek wel
En ik dacht dat IK erg was met voorspellingen over Jacksons gebrek aan tekstvastheidquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:51 schreef Dawnbreaker het volgende:
het speelt zich ook af voor lord of the rings, tenminste in het boek wel
Lekker late reactie: dat ziet er best aardig uit. Ik vraag me wel af of hij de hype gaat laten herleven van jaren geleden. Ik gok van niet, want ik vind het het verhaal er niet naar. Wel tof dat ze al in de trailer een lied hebben gestopt. Naar mijn idee (vreemd genoeg?) een van de pluspunten uit het boek.quote:
Zijn die er? Wat goed.quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:53 schreef Brammie1 het volgende:
Ik heb de 2D-bril besteld omdat ik door een ongelukje als kind bijna blind ben aan 1 van m'n ogen. Dan werkt een 3D-bril niet.
Jep. www.2d-glasses.comquote:
Ik denk inderdaad dat het bij actie-scene's moeilijk is vast te houden aan het 3D effect. Ook met de hogere FPS.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:19 schreef wolfrolf het volgende:
Vandaag trouwens naar Frankenweenie geweest en daar zat de trailer van The Hobbit in 3D voor. Heb hem in 3D gekeken ook en, het moet gezegd worden, het lijkt er op dat PJ het op de juiste manier heeft aangepakt... alleen bij de wat wildere stukjes werd het wat verwarrend en blurry.
Daarna maar weer mijn 2D bril opgezet.
quote:Op maandag 5 november 2012 11:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Eerste track (Radagast the Brown) is vrijgegeven:
quote:Op maandag 5 november 2012 11:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Eerste track (Radagast the Brown) is vrijgegeven:
Briljant. En ze kosten dus maar een paar dollar? Laten we hopen dat het een gat in de markt blijkt en ze ook in ons kikkerlandje verkocht gaan worden.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:16 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Jep. www.2d-glasses.com
Brilletjes met 2 identieke lenzen waardoor je alleen het beeld ziet dat voor het linkeroog geprojecteerd wordt.
Het enige wat mij is opgevallen is dat je de onderitels soms heel flauw ziet ghosten. Maar dat zie je ook als je in 3D kijkt... Alsof het licht van die letters niet 100% goed gepolariseerd word of iets dergelijks.
Buiten dat kleine detailtje ben ik erg erg erg tevreden er mee.
quote:Wat ook werkt is een zonnebril van Polaroid, heb ik eens een keer in de zomer voor de grap geprobeerd, en die werkt de 3D ook weg (gepolariseerde glazen ).
Je kan via die website gewoon importeren hč.quote:Op maandag 5 november 2012 23:14 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Laten we hopen dat het een gat in de markt blijkt en ze ook in ons kikkerlandje verkocht gaan worden.
Zo'n megafilm boycotten? Die film gaat lachend 1 miljard binnenhalen wereldwijd, mark my words. Succes daarmeequote:Op maandag 5 november 2012 23:21 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Dat snap ik, maar dat is wel plan B en C.
Of ik kan gewoon de bios boycotten en de dvd kopen later (of downloaden).
9 euro + 1,50 bij Pathé (als je een bril erbij neemt 2,50)quote:Op maandag 5 november 2012 23:33 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Er zijn zoveel films die je in de bios kan zien, joh.Ik bedoel niet dat ik hun 10 euro door de neus wil boren. Of wat kost een 3d kaartje tegenwoordig?
Neem aan dat het water wel oplicht opzo.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:14 schreef xzaz het volgende:
In het boek is de ontmoeting met Smeagle trouwens helemaal in het donker, was benieuwd hoe ze dit oplossen. Met maanlicht midden in een berg?
Ik denk dat de voorverkoop over een week a 2 weken wel van start zal gaan bij de diverse bioscoopketens.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:50 schreef Beardslasher het volgende:
Heeft iemand een idee wanneer de (IMAX) kaartjes in de verkoop gaan?
Dan moet er wel ergens licht vandaan komenquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:29 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Neem aan dat het water wel oplicht opzo.
Ik mis bij mezelf juist een beetje die 'spanning'. De trailers zijn leuk maar nog niet overtuigend en het verhaal zelf is in mijn ogen een stuk minder goed verfilmbaar dan LOTR. Ik ben juist bang dat ie ondanks alle liefde waarmee volgens mij aan deze film is gewerkt, hij toch tegen gaat vallen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:12 schreef kurk_droog het volgende:
Die trailer die in Pathe komt ook, jammer dat ze daar niet die zware LOTR muziek ook hebben, maakt toch wat meer indruk dan!
Kijk trouwens echt uit naar deze film!!!
De gehele productie is in native 3D gefilmd met Red Epic 5K camera's in 3Ality 3D camera rigs.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:43 schreef johannes_vermeer het volgende:
Weet iemand of het weer eens in 3d is? Daar houd ik namelijk helemaal niet van, maar de Hobbit film(s) zou ik natuurlijk dolgraag zien.
Is net een hele discussie over geweest.. lees 't lekker terugquote:Op dinsdag 6 november 2012 17:43 schreef johannes_vermeer het volgende:
Weet iemand of het weer eens in 3d is? Daar houd ik namelijk helemaal niet van, maar de Hobbit film(s) zou ik natuurlijk dolgraag zien.
Ik stel gewoon een vraag, niet zo chagrijnig.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:22 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Is net een hele discussie over geweest.. lees 't lekker terug
ben niet chagrijnig, jij bent luiquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:24 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik stel gewoon een vraag, niet zo chagrijnig.
Wolfrolf, bedankt voor het antwoord.
Ik ga toch niet alles doorlezen in de hoop dat mijn vraag mogelijkerwijze wel of niet reeds behandeld is?quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:24 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ben niet chagrijnig, jij bent lui
er is nogal een verschil tussen 'alles moeten doorlezen' en even op de 1e pagina (van dit topic nota bene) kijkenquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik ga toch niet alles doorlezen in de hoop dat mijn vraag mogelijkerwijze wel of niet reeds behandeld is?
Dat is toch puur toevallig dat het daar net over gaat op pagina 1 van dit topic? What are the odds. Maar goed, ik heb inmiddels ook die reacties doorgelezen, toch bedankt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:26 schreef andreas612 het volgende:
[..]
er is nogal een verschil tussen 'alles moeten doorlezen' en even op de 1e pagina (van dit topic nota bene) kijken
Ik heb de Hobbit echt te lang geleden gelezen dus ken het hele verhaal niet meer maar je kan best gelijk hebben daarin. Ik vind die wereld gewoon ontzettend vet en heb wel vertrouwen in Peter, maar we gaan het zienquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:37 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik mis bij mezelf juist een beetje die 'spanning'. De trailers zijn leuk maar nog niet overtuigend en het verhaal zelf is in mijn ogen een stuk minder goed verfilmbaar dan LOTR. Ik ben juist bang dat ie ondanks alle liefde waarmee volgens mij aan deze film is gewerkt, hij toch tegen gaat vallen.
Maar hopelijk zit ik er finaal naast
quote:Op woensdag 7 november 2012 10:28 schreef xzaz het volgende:
Wat ze in de eerste film gaan stoppen is mij ook een raadsel. Zoveel actie komt er niet voor in de eerste 3 hoofdstukken van het boek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
quote:Op woensdag 7 november 2012 10:58 schreef Jivis het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 november 2012 12:28 schreef xzaz het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
quote:Op woensdag 7 november 2012 10:28 schreef xzaz het volgende:
Wat ze in de eerste film gaan stoppen is mij ook een raadsel. Zoveel actie komt er niet voor in de eerste 3 hoofdstukken van het boek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 november 2012 13:07 schreef KrentebolHooft het volgende:
Nee, dat is er uit geknipt nadat men besloten heeft er 3 films van te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Oh! Heb je een bron voor deze info?quote:Op woensdag 7 november 2012 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, dat is er uit geknipt nadat men besloten heeft er 3 films van te maken.
Drie, zelfs! Ik dacht twee delen.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, dat is er uit geknipt nadat men besloten heeft er 3 films van te maken.
Ja, diverse bronnen hebben dit bevestigd, maar met name de scroll die is veranderd geeft hier bewijs van:quote:Op woensdag 7 november 2012 14:31 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Oh! Heb je een bron voor deze info?
Mooier wel, qua verhaal vind ik het moeilijk. Het is toch wat minder episch dan Lotr allemaal.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:13 schreef Buitendam het volgende:
Afgelopen zaterdag naar James Bond geweest in de Imax zaal, daar draaiden ze de trailer van The Hobbit op datzelfde scherm en whoa... Ik vond LotR helemaal geweldig, maar deze lijkt mogelijk NOG mooier te worden.
Moet haast wel, het boek is 1/8e van LotR, schat ik?quote:Op woensdag 7 november 2012 14:43 schreef Jivis het volgende:
[..]
Mooier wel, qua verhaal vind ik het moeilijk. Het is toch wat minder episch dan Lotr allemaal.
Jep, hoewel The Hobbit wel een stuk prettiger leest. LotR had een stuk korter gekund, zonder alle slaapverwekkende beschrijvingen van Tolkienquote:Op woensdag 7 november 2012 14:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Moet haast wel, het boek is 1/8e van LotR, schat ik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach, PJ gaat het klusje wel klaren verwacht ik.
Amen.
Nu is het alweer een paar jaar geleden dat ik the hobbit las, maar komt hij voor in dat avontuur?quote:Op woensdag 7 november 2012 15:02 schreef Syntix het volgende:
Wanneer komt Aragorn in de film(s) voor?
Nee.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nu is het alweer een paar jaar geleden dat ik the hobbit las, maar komt hij voor in dat avontuur?
Volgens de officiële tijdslijn is Aragorn 10 ten tijde van The Hobbit. Dat is vermoedelijk teveel gevraagd van Mortensenquote:Op woensdag 7 november 2012 15:02 schreef Syntix het volgende:
Wanneer komt Aragorn in de film(s) voor?
Hij zou theoretisch dan nog in film 3 kunnen voorkomen, dat over de tijd tussen de Hobbit en LOTR gaat.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Volgens de officiële tijdslijn is Aragorn 10 ten tijde van The Hobbit. Dat is vermoedelijk teveel gevraagd van Mortensen.
quote:Op woensdag 7 november 2012 14:57 schreef Jivis het volgende:
[..]
Jep, hoewel The Hobbit wel een stuk prettiger leest. LotR had een stuk korter gekund, zonder alle slaapverwekkende beschrijvingen van Tolkien. Maar dat maakt aan de andere kant ook wel de boeken natuurlijk, de hele wereld van Middle-Earth.
Die hele battle zal er waarschijnlijk beter uitzien dan de veldslagen uit LOTR terwijl die eigenlijk veel groter waren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach, PJ gaat het klusje wel klaren verwacht ik.
.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
ja, maar alsnog niet erin geloof ik.. wel jammer, vond aragorn echt een baas in LotRquote:Op woensdag 7 november 2012 17:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij zou theoretisch dan nog in film 3 kunnen voorkomen, dat over de tijd tussen de Hobbit en LOTR gaat.
Mortensen kan dat wel verkopen heurrrrrrquote:Op woensdag 7 november 2012 17:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Volgens de officiële tijdslijn is Aragorn 10 ten tijde van The Hobbit. Dat is vermoedelijk teveel gevraagd van Mortensen.
Als ze 5K resolutie 48fps CGI maken is het wel heftig ja.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:44 schreef student_2.0 het volgende:
Lord of the rings liep enorm voor met special effects. Ik had in een van de blogs van peter gezien dat deze keer de resolutie en 3d enorm revolutionair zullen zijn. Weet iemand daar iets meer over of is dat meer marketing?
Hij schiet zijn films in 48 frames per seconde, waar we al tientallen jaren eigenlijk 30 fps zijn gewend. Die hogere frame rate én het feit dat hij met Red Epic 3D camera's schiet zal voor een ongekend hoge resolutie en scherpte zorgen. Tevens denk ik dat het qua 3D de effecten van Avatar zal gaan oversteigen, dus ja revolutionair.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:44 schreef student_2.0 het volgende:
Lord of the rings liep enorm voor met special effects. Ik had in een van de blogs van peter gezien dat deze keer de resolutie en 3d enorm revolutionair zullen zijn. Weet iemand daar iets meer over of is dat meer marketing?
Kijk anders die dev blogs; is een hele aflevering over.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:44 schreef student_2.0 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ik heb die gezien maar ik vroeg me af of dit nu echt iets speciaals wordt of dat andere topfilms deze techniek ook al gebruiken :p Die blog is toch marketing dus in hoeverre is het waar dat het iets revolutionairs wordt?quote:Op woensdag 7 november 2012 22:48 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Kijk anders die dev blogs; is een hele aflevering over.
edit: ff link opgezocht; rest van de afleveringen zijn ook de moeite waard.
Inderdaad is het altijd wel een stukje marketing; al is het gebruik van betere camera's / meer FPS e.d. geen grapje. En daardoor is het dus toch wel aardig vernieuwend.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:50 schreef student_2.0 het volgende:
[..]
Ja ik heb die gezien maar ik vroeg me af of dit nu echt iets speciaals wordt of dat andere topfilms deze techniek ook al gebruiken :p Die blog is toch marketing dus in hoeverre is het waar dat het iets revolutionairs wordt?
quote:Op woensdag 7 november 2012 22:50 schreef KrentebolHooft het volgende:
Beorn? Die zit in film 2 (en waarschijnlijk ook 3)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Een bioscoopfilm is 24 fps en niet 30.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hij schiet zijn films in 48 frames per seconde, waar we al tientallen jaren eigenlijk 30 fps zijn gewend. Die hogere frame rate én het feit dat hij met Red Epic 3D camera's schiet zal voor een ongekend hoge resolutie en scherpte zorgen. Tevens denk ik dat het qua 3D de effecten van Avatar zal gaan oversteigen, dus ja revolutionair.
Klopt, foutje.quote:Op donderdag 8 november 2012 09:22 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Een bioscoopfilm is 24 fps en niet 30.
Midden december komt de eerste film uit.quote:
Volgens mij zijn bijna alle bioscopen in NL uitgerust met 2K projectors en kunnen die niet meer dan 24/25 fps aan dus het zal wel loslopen.quote:Op donderdag 8 november 2012 10:28 schreef Jivis het volgende:
De kritiek was toch dat het door die 48fps te steriel oogde en het 'sprookjesachtige' er een beetje af was?
In Echt hebben ze 4K projectors van Sony hangen.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:10 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Volgens mij zijn bijna alle bioscopen in NL uitgerust met 2K projectors en kunnen die niet meer dan 24/25 fps aan dus het zal wel loslopen.
En er is sindsdien vast nog heeeeel veel post production gedaan.
Ik zei daarom ook bijnaquote:Op donderdag 8 november 2012 12:29 schreef vosss het volgende:
[..]
In Echt hebben ze 4K projectors van Sony hangen.
Mooi beeld hoor
Goeie vraag, IMAX is wel 4K geloof ik.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:33 schreef drumstickNL het volgende:
Hoeveel FPS draaien die IMAX bioscopen dan?
Ow daar las ik overheen dan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |