abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:10:14 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_118493623
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:10:33 #2
259886 pessie
pi_118493642
Ik eindigde met:

Bar hoe was het zwemmen?

Knap Ymme!

Ik ben ook even heel trots: Nathan heeft vanochtend 5 plasjes op zn potje gedaan! En 7 op de vloer, but who cares... Hij loopt wel goed door :')
pi_118494047
Whoohoe wat knap Nathan!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_118494343
Nathan is er ook vlug bij :Y Maar in het begin van de zindelijkheidstraining bij Thomas vond ik ook dat hij enorm veel naar het potje ging, altijd ook maar voor een beetje, maar dat zal er gewoon bij horen :)
pi_118494828
Wat knap Nathan!! Sofie heeft vanmorgen haar verjaardagsfeestje gehad. Enorm gezellig, niet superdruk. Ze heeft een boel duplo gekregen. Nu is ze even uitwaaien met N. Ze was erg hyper, en ik gokte dat slapen niet zou lukken.
*poef* nu is het weg
pi_118495488
Hier was de eerste les peutergym een daverend succes. De les was in het thema herfst en er moesten blaadjes verzameld worden, we hebben gekropen als een egeltje, gesprongen als een eekhoorn en nog meer van zulks. Lisa deed al ontzettend goed mee en volgde braaf de opdrachtjes op die de juffrouw gaf. :)
Over haar zere teen heb ik haar niet horen klagen en dat terwijl ze zelfs gymschoentjes aan had. Oh, wat ik wel goor vond, alle andere kindjes liepen op blote voeten, ik moest gelijk denken aan vieze wratten enzo. :X. Misschien ben ik te smetvrezerig, maar doe dan op z'n minst gewoon sokjes aan.

Nathan, wat goed! Hier is het ook zo begonnen hoor. Gaandeweg steeds meer plasjes in de pot dan ernaast en nu gaat het zelfs met poepen 9 van de 10 keer goed.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:43:58 #7
259886 pessie
pi_118498552
KJ, klinkt als een leuk feestje!

Nikki, klinkt leuk dat peutergym. En handig te weten hoe het bij jullie ging.
pi_118499620
Sokjes zijn veel te glad, ik vind juist blote voeten eigenlijk heel fijn voor die kleintjes.
Iig die van mij zijn/waren veel behendiger op blote voeten en dat vond ik zeker voor de gym erg belangrijk :Y
pi_118502148
Nathan loopt idd lekker door ;). Maar knap hoor!

Nikki, leuk dat peutergym. Sokjes zijn veel te glad vermoed ik.
Op school bij de oudste gymmen ze ook nog op blote voeten, dat schijnt fijner te zijn dan gymschoenen voor ze nog. Of je moet hele soepele gympjes hebben.
Kan me je voetwratten"angst" ook wel voorstellen, ik bibber er ook een beetje van.
Fake it till you make it...
pi_118504029
Onthoudt jullie peuter ook zo goed? We zijn vandaag met de auto aan een restaurant gepasseerd waar we maanden geleden 1 keer zijn gaan eten en waar Thomas een ijsje heeft gegeten. Vanaf dat moment zit hij nu echt te jengelen achter een ijsje -O-
pi_118505690
Onze peuter heeft echt fases of bepaalde tijden op de dag dat hij wel/ niet zelf kan spelen. En soms heeft hij net een klein zetje nodig dat je hem iets voorstelt om te doen bv een puzzel of samen de treinbaan opbouwt en het dan vanzelf goed gaat met alleen spelen.

Mart zonder speen *G*. Hoe ging het vanavond Ymme?

Tico, ik vroeg dat over het zwemmen. Nu is jouw nog jongste wel iets ouder dan de mijne. Zie het gewoon niet echt voor me: zwemmen met mijn peuter en dan ook tegelijkertijd op. Een baby van 6 maanden letten. Daarom dacht ik misschien de grote straks als hij naar school gaat op echte zwemles en dan misschien babyzwemmen doen terwijl de grote op school is.

Of ik zou kunnen kijken naar peuter/ kleutergym. Moet je daarvoor als ouder veel meedoen?

Bar, veel plezier met het zwemmen morgen.

Nathan *G* voor de plasjes op het potje.

Nikki, fijn dat peutergym zo leuk was.

Leonieke, ja die van ons wel iig. Die kan ook dingen van maanden geleden vertellen enzo. Dus wij mogen geen belofte doen, die wij niet nakomen, want hij vergeet het echt niet :P

Even 2 vraagjes:
Wat zijn jullie trucs om je peuter te bewegen op te ruimen en wanneer doe je dat?

Moeten jullie voor de aanmelding van de echte zwemles ook ¤10 betalen aan administratiekosten?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118505790
tinu, selene doet kleutergym. dan moeten de ouders verplicht opbokken hier :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118506405
Peutergym doen we hier niet (ik weet zelfs niet of ze dat hier organiseren), maar binnen een week (een week! :o ) gaat Thomas naar school en daar zullen ze volgens mij heel wat turnles/sport hebben, dus dat komt ook wel goed :Y

Thomas weet trouwens heel goed wat hij wil van de sint:

Alleen jammer dat we dit eigenlijk gingen kopen voor zijn verjaardag omdat hij nu nog iets te klein is en het dan beter weer is. Maar hij zag hem in de winkel staan en was er niet meer van weg te slaan (hij had hem ook al in het boek van de winkel gevonden en keert er altijd op terug).

Dit wordt nogal iets in de winter als hij er niet mee naar buiten kan :o
pi_118506425
Simmu, oh de ouders zijn er dan helemaal niet bij? Ik dacht dat ze er wel bij bleven en het net zo ging als bij het baby/ peuterzwemmen. Maar misschien verschilt het tussen zwemmen en gym of verschilt het per organisatie of is die van de baby/ peuterles anders dan die van de kleuters?

Leonieke, is dat een traktor.

Onze weet ook heel goed wat hij als sint cadeautje wil, het hektor voertuig van bob de bouwer. En wij zijn een brief met uitgeknipte en geplakte cadeauwensen aan het maken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118506683
Yups, een traktor... één van ongeveer 2 meter lang als je hem helemaal in elkaar steekt (graafmachine, traktor en aanhangwagen). Vraag me niet waar we hem gaan zetten, daar ben ik nog niet helemaal uit :')

Hij is gewoon helemaal weg van zo'n grote machines...
pi_118506737
Tinu, normaal zit Jen op school op vrijdag. Straks ga ik wel weer met 2 kinderen. Dan gaan de bandjes om bij Leyla en hou ik me vooral bezig met mini. Mini is uiteraard binnen 30 mins klaar en gaat den denk ik slapen en dan kan ik me bezig houden met leyla. Ik ben er natuurlijk al 2 gewent. Met 3 tegelijk... Ja, dat wordt een uitdaging.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118506777
oh, nee. de gymjuf wil echtechtecht heel graag (...) dat de ouders van de kleuters weg zijn en weg blijven. dat stoort. heel erg. de kinderen van gymklas van groep 3 en 4 die na groep 1 en 2 zijn moeten ook opzouten en krijgen op hun falie als ze dat niet doen. net als de ouders :+

we hebben een ouderwetsche gymjuf. zo'n echte *) maar ze is ok, kent haar pappenheimers en selene vindt haar ook ok, dus tis me best :) eens per maand is er wel kijkdag en mag iedereen wel meekijken. laatste keer was leuk, want sangdrax had toevallig ook vrij, en wij keken actief mee. dus met juichen voor kindjes die niet durfden en toch deden enzo *O* ze vinden ons hier nog altijd een beetje raar, maar dat geeft niks, volgens alle partijen :P
pi_118506819
misschien moest ik wel even vermelden dat dit gym ter voorbereiding op turnen is. dus niet kleuterpret ofzo (nja, tot op zekere hoogte zekers wel!) maar echt gericht oefenen met dingen. op kijkdag wordt meestal dan gedemonstreerd waar ze voor oefenen O+
pi_118506894
Hahaha flink ding Leonieke...
Oh wat spannend over een week al naar school! Heeft hij er zin in??

Tinu.. Gelukkig hier een dame die graag opruimt.....
Al van heel uk af aan helpt ze goed mee..
Ik geef haar meestal gerichte opdrachten. "O. zet de boeken terug in de kast"... ipv 'ga je opruimen?'
This zelfs zo erg dat ze nu af en toe eerst persee wil opruimen voordat we bv gaan eten haha... Als ik zeg van och laat maar staan dat doe ik als jij slaapt... "Neheheee opruimen!!"
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_118506899
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:49 schreef leonieke het volgende:
Peutergym doen we hier niet (ik weet zelfs niet of ze dat hier organiseren), maar binnen een week (een week! :o ) gaat Thomas naar school en daar zullen ze volgens mij heel wat turnles/sport hebben, dus dat komt ook wel goed :Y

Thomas weet trouwens heel goed wat hij wil van de sint:

[ afbeelding ]

Alleen jammer dat we dit eigenlijk gingen kopen voor zijn verjaardag omdat hij nu nog iets te klein is en het dan beter weer is. Maar hij zag hem in de winkel staan en was er niet meer van weg te slaan (hij had hem ook al in het boek van de winkel gevonden en keert er altijd op terug).

Dit wordt nogal iets in de winter als hij er niet mee naar buiten kan :o
hoezo zoudie in de winter er niet mee buiten kunnen? dat ding ken toch prima sneeuw scheppen :?
ravi heeft trouwens ook zoiets :@ waar die eigenlijk nog niet op past :@ maar hij is zo wild van tractoren :@ nja. een eenvoudige versie van deze dus ^O^
pi_118507148
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:01 schreef Lamb29 het volgende:
Hahaha flink ding Leonieke...
Oh wat spannend over een week al naar school! Heeft hij er zin in??
Enorm :Y Nu toch nog :') 6 november misschien niet meer ;)
Maar hij mag met zijn nichtjes naar school, opa brengt hem, oma komt hem halen. Groot feest dus. Volgende week zaterdag gaan we zijn rugzakje en brooddoos halen en hij heeft daar zelfs al zin in ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:01 schreef simmu het volgende:

[..]

hoezo zoudie in de winter er niet mee buiten kunnen? dat ding ken toch prima sneeuw scheppen :?
ravi heeft trouwens ook zoiets :@ waar die eigenlijk nog niet op past :@ maar hij is zo wild van tractoren :@ nja. een eenvoudige versie van deze dus ^O^
Dat geeft de burger moed ;) Ik zie die tractor hier alleszins geen maanden in de doos zitten want dan worden we hier allemaal gek ;) Maar ja, even wild dus :Y Een graafmachine of een kraan is ook nog OK, maar toch heel wat minder dan de tractor. Hij heeft ze echt allemaal geprobeerd in de winkel vandaag :')
pi_118507259
Als ik ga opruimen helpt Sofie altijd wel mee. Meestal doen we een rondje opruimen voor t slapengaan. De duplo gaat dan in de bak, en de boekjes op hun plek. Ze is dan ook echt aan het opletten of er geen ander speelgoed in de duplo bak gaan.

Ze heeft vanmiddag niet geslapen, ze was te hyperdepieper van alles. Nu is ze ook nog wakker, even in het kader van de wintertijd enzo.
*poef* nu is het weg
pi_118507396
Oh, opruimen, meestal ook 's avonds voor Thomas gaat slapen. Maar helemaal alleen doet hij het niet. Er moet altijd wel iemand helpen. Hij is dat ook wel zo gewoon van bij de onthaalmoeder. De ene dat gaat het beter dan de andere ;) (soms lukt het helemaal niet hoor).

En wintertijd... ik hoop dat hij er ook een uurtje bij doet vannacht ;)
pi_118507751
ravi ruimt heel vaak uit zichzelf op als hij klaar is met iets O+
heeftie van mij :P ik heb echt een pest hekel aan chaos

pi_118524859
Mex ruimt ook vaak op, zet hij zijn bord op het aanrecht of gooit de vieze luiers van Nena op...errug handig. Helpt altijd met de vaatwasser en met stofzuigen, wel leuk, maar duurt heeeeel lang.
Van mij heeft ie het niet iig :P

Hij kan trouwens heel goed alleen spelen, maar zelfs dan word ik af en toe gek van het spelen en aandacht geven...we zijn maar mensen, ja toch?

Goed zo nathan!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')