Ja, zo doen ze dat in Tsjechiëquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jouw kind zat eerst op een Tsjechische school?
Zou ik mijn kind ook leren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, je moet kinderen voorbereiden op de echte wereld, niet laten denken dat ze er met tekenen en acteren wel zullen komen bijv. Daar krijg je van die kansloze subsidiejankerds van.
"boehoe, ik kan niet meer in mijn blote reet voor 3 man publiek een slapende slak uitbeelden in 3 uur"
Vind ik te makkelijk Frank ! Dat is helemaal niet hoe een mens van nature in elkaar zit, of op zijn minst niet alle mensen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:13 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Oorlogen en uitbuiting zijn een van de eigenschappen van de mens, dat zit in de mens. Waar veel mensen zijn ontstaat verdeeldheid en die verdeeldheid zorgt voor irritatie en een zeker superieuriteitsgevoel wat weer tot oorlog leidt. Daar ontkom je niet aan, zo steekt de mens nu eenmaal in elkaar.
Niet iedere mens, maar de geschiedenis heeft aangetoond, mensen kunnen nu eenmaal niet met elkaar leven. Er ontstaan altijd verschillen en er zal altijd een groep zijn die zich beter voelt dan de ander en dus krijg je oorlog.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:14 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dat is wel erg kort door de bocht. Niet ieder mens zit exact hetzelfde in elkaar.
En wat ook nog aangetoond is is dat de zeespiegel niet stijgt door smeltende poolkappen maar door water van het land, de bergen en allerlei rotzooi in de zee.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:42 schreef Frank_Drebin het volgende:
Met kennismaking met een multiculturele samenleving met het oog op een steeds in sterkere mate toenemen van globalisering vind ik op zich niets mis, maar het moet niet doorslaan; alles aan een bepaalde cultuur is dan maar goed en vooral alles maar dan ook alles moet je tolereren en vooral niet kritisch naar kijken. De middenweg is soms weg - kennismaken met andere culturen en door middel van kennis verdraagzaamheid in de hand werken, prima, we moeten ten alle tijden kritisch blijven.
Die milieu bs is sowieso al te achterlijk - sterker nog, het is inmiddels recent aangetoond dat de afgelopen 8 jaar de Aarde niet verder is opgewarmd. Maar desondanks worden kinderen nog steeds met allerlei idealen als het ware bang gemaakt. Waar het aan ligt? Denk dat een groot deel meespeelt dat de maatschappij steeds meer feminien is geworden; alles moet met praten opgelost worden en als iemand stout is geef je die een knuffel. Ik denk dat we daar in de toekomst nog wel wat last van gaan krijgen.
jawel, het verhaal van lord of the flies is echt geen totale fictie hoor.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Vind ik te makkelijk Frank ! Dat is helemaal niet hoe een mens van nature in elkaar zit, of op zijn minst niet alle mensen.
Een beetje meer educatie en inzichten verwerven en we kunnen die kwesties achter ons laten. Dat is wat de übermensch geloof ik inhield. Maar veel is er niet van begrepen helaas.
Heb ik ook vernomen. Mijn eerste onderwijs in NL heb ik aan de UvA gevolgd.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:07 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ach ja... Indoctrinatie hoort er bij op school.
Maar echt okee is het niet nee.
Dat snap ik, ik veroordeel je ook niet op je mening en deels heb je natuurlijk ook gelijk ! Maar de echte wereld is gewoon maakbaar, het is maar net waar wij als mensen de nadruk op leggen, alles is wat dat betreft cultureel bepaald.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, je moet kinderen voorbereiden op de echte wereld, niet laten denken dat ze er met tekenen en acteren wel zullen komen bijv. Daar krijg je van die kansloze subsidiejankerds van.
"boehoe, ik kan niet meer in mijn blote reet voor 3 man publiek een slapende slak uitbeelden in 3 uur"
In een ideale wereld respecteert iedereen elkaars vermogen de ander naar de gene zijde te jagen. Dat is zo.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:15 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Niet iedere mens, maar de geschiedenis heeft aangetoond, mensen kunnen nu eenmaal niet met elkaar leven. Er ontstaan altijd verschillen en er zal altijd een groep zijn die zich beter voelt dan de ander en dus krijg je oorlog.
Het is nu eenmaal geen knuffelparadijs.
Je mist mijn multi-cultipunt ...quote:
Geen idee wat dat is, zal er eens naar zoeken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
jawel, het verhaal van lord of the flies is echt geen totale fictie hoor.
Piggy.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:16 schreef HeatWave het volgende:
jawel, het verhaal van lord of the flies is echt geen totale fictie hoor.
Correlatie is geen causualiteit.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:14 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Broeikaseffect
Misschien moet je zelf eens terug naar school
Voorbeelden van broeikasgassen zijn waterdamp[2] (veroorzaakt 36-70% van het broeikaseffect, wolken niet meegeteld), kooldioxide (CO2, veroorzaakt 9-26%), methaan (CH4, veroorzaakt 4-9%) en ozon (O3, veroorzaakt 3-7%).
Want wat stoot een auto uit? Kooldioxide en CO2
heel goed
Zo is de mensheid. En de mensheid is nu eenmaal door en door verrot.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:38 schreef Roellie80 het volgende:
Erger vind ik het natuurlijke menselijke egoïsme. Fuck de wereld, zolang ik maar meer geld heb
Schaam je!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Geen idee wat dat is, zal er eens naar zoeken.
Twee miljoen jaar roofdier zijn krijg je er niet zomaar uit.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:22 schreef Frank_Drebin het volgende:
Vrede zit nu eenmaal niet in de mens, evenals beschaving. Dat is een farce en dat kunnen we alleen verbergen als het goed gaat zoals in het Westen.
Maar als ik vandaag al het voedsel en water van de planeet zou halen slaan we elkaar binnen 2 dagen de hersens in voor een stukje brood en een glas water. Mensen die denken dat er geen geweld in de mens zit.
Dat is omgedraaid redeneren, je geeft aan dat relatieve vrede dus maakbaar is, kwestie van tijd tot het tot normaal gedrag zal inslijten. Dat de mens weer bovenkomt bij een hoop ellende zegt niet zoveel, anders dan dat we dat dienen te voorkomen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:22 schreef Frank_Drebin het volgende:
Vrede zit nu eenmaal niet in de mens, evenals beschaving. Dat is een farce en dat kunnen we alleen verbergen als het goed gaat zoals in het Westen.
Maar als ik vandaag al het voedsel en water van de planeet zou halen slaan we elkaar binnen 2 dagen de hersens in voor een stukje brood en een glas water. Mensen die denken dat er geen geweld in de mens zit.
Ik heb nul komma nul opleiding ja....Geef me wat tijd om alles in te halenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Schaam je!
Een prachtig boek. En voor filmkijkers: de jaren zestig filmversie!
De natuur kent geen moraal. Mensen wel. Zo verrot is de mensheid niet hoor.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:22 schreef valek het volgende:
[..]
Zo is de mensheid. En de mensheid is nu eenmaal door en door verrot.
We hebben een laagje beschaving en als dat wegvalt zijn we gewoon dieren. Tenminste, ik geloof niet echt meer in de mensheid.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De natuur kent geen moraal. Mensen wel. Zo verrot is de mensheid niet hoor.
We zijn gewoon zoogdieren, wat dacht je dan?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:25 schreef valek het volgende:
[..]
We hebben een laagje beschaving en als dat wegvalt zijn we gewoon dieren. Tenminste, ik geloof niet echt meer in de mensheid.
waar dus de uitdaging ligt is in dat laagje beschaving zo lang te kunnen behouden dat het een ingesleten patroon wordt, en dat dat de oude dierlijke instincten als het ware overstijgt of zodanig op de achtergrond verdwijnt dat het geen invloeden meer heeft.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:25 schreef valek het volgende:
[..]
We hebben een laagje beschaving en als dat wegvalt zijn we gewoon dieren. Tenminste, ik geloof niet echt meer in de mensheid.
Daarom kan men wel opgevoed worden met wat "overdreven linkse indoctrinatie" om zo het eindresultaat nog een beetje aardig en vriendelijk voor de medemens te makenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:22 schreef valek het volgende:
[..]
Zo is de mensheid. En de mensheid is nu eenmaal door en door verrot.
Dus we zijn ook gewoon "beesten".quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
We zijn gewoon zoogdieren, wat dacht je dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |