abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118840310
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 10:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, het probleem is vooral dat je "de ouders" aanspreekt, terwijl een hoop ouders het gewoon prima doen, zeker degenen die hier posten, want die zijn over het algemeen behoorlijk bewust met de opvoeding bezig.
En dan roepen dat anderen aannames doen. ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik merk dat je ouders prima kan aanspreken op het gedrag van hun kind. Toen ik nog student was en geen kinderen had werkte ik wel eens in een winkel. Ik heb diverse malen gevraagd of ouders misschien de winkel wilden verlaten omdat hun kind compleet overstuur was. Hier werd altijd gewoon op gereageerd met een reactie als: "Ja natuurlijk, sorry..."

De meeste mensen die klagen over dat ze ouders niet kunnen aanspraken zijn waarschijnlijk gewoon te bang om ouders aan te spreken.
Er zit een wezenlijk verschil als uit naam van je functie vraagt of ze even kunnen wieberen of als argeloze klant, dat zie je zelf toch ook wel.
pi_118840327
Maar goed, deze discussie is eigenlijk zinloos aangezien de niet-ouders hier toch al heen komen met het vooroordeel dat er met geen enkele ouder te praten is over het gedrag van hun kind én dat elk kind zich als een debiel gedraagt in de open ruimte.

Tip voor de niet-ouders: let eens niet alleen op de krijskinderen maar tel ook eens rustige, normale kinderen die je tegenkomt in de openbare ruimte. Ik weet zeker dat deze tweede categorie een stuk hoger ligt dan de eerste. Wij mensen zijn nu eenmaal heel goed in het herkennen van negatief gedrag en zien positief / normaal gedrag vaak over het hoofd.
pi_118840333
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 10:54 schreef Luigi het volgende:

[..]

En toen zei jij...?
Dat de rij achter mij begon. Mevrouw was Oost Indisch doof en herhaalde tegen het 16 jarige pubermeisje achter de counter dat ze toch echt NU dat speelgoedje wilde hebben.
  maandag 5 november 2012 @ 10:56:41 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118840355
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 10:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom probeer je een natuurlijk verschijnsel in de discussie te betrekken terwijl het hier overduidelijk over geconditioneerd gedrag gaat van kinderen? Daar zit een wereld van verschil tussen. Kinderen en babies zijn twee hele andere dingen, welke van de twee wil je het precies over hebben?
Kinderen in verschillende leeftijden zijn per definitie een behoorlijk verschil, een baby, dreumes, peuter, kleuter, 7-jarige, 12-jarige of 17-jarige zijn compleet verschillende zaken, maar over welke groep hebben we het eigenlijk?

De klagende kinderlozen zijn iig wel de groep die met het grootste gemak over een huilende baby klagen, al was het alleen maar omdat ze weinig inzicht in leeftijden en bijbehorend gedrag hebben.

Of het gedrag van een kind natuurlijk, en volstrekt normaal is voor een kind van die leeftijd boeit ze niet, ze vinden het storend, dus ze klagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118840367
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:55 schreef Nielsch het volgende:
Maar goed, deze discussie is eigenlijk zinloos aangezien de niet-ouders hier toch al heen komen met het vooroordeel dat er met geen enkele ouder te praten is over het gedrag van hun kind én dat elk kind zich als een debiel gedraagt in de open ruimte.

Tip voor de niet-ouders: let eens niet alleen op de krijskinderen maar tel ook eens rustige, normale kinderen die je tegenkomt in de openbare ruimte. Ik weet zeker dat deze tweede categorie een stuk hoger ligt dan de eerste. Wij mensen zijn nu eenmaal heel goed in het herkennen van negatief gedrag en zien positief / normaal gedrag vaak over het hoofd.
Leuk, maar daarmee gaat de opkomende trend van slechtere opvoeding door een groot aantal van de ouders tegenwoordig natuurlijk niet gestopt worden. Nu zeg ik niet dat ze hier op Fok zitten, voordat iemand in de rode vlekken schiet, maar dat ze er zijn is evident. Gelukkig zie je dat zelf ook in, dat er krijskinderen en dito ouders zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2012 10:57:36 ]
  maandag 5 november 2012 @ 10:57:05 #181
37295 Luigi
mario pls
pi_118840369
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:54 schreef WRH het volgende:
je merkt gewoon dat ouders er niet goed tegen kunnen als je commentaar hebt op A. kinderen in zijn algemeenheid. B. opvoedkwaliteiten.
Het zijn net mensen he!

En daarnaast heeft iedereen wel commentaar op iets, als je dáár de hele dag rekening mee moet gaan lopen houden... Daarnaast, het is een discussieforum, als je alleen ja- en amenknikkers op je anti-kinderen verhaal wilt, dan ga je maar naar militanteantikinderhaters.nl ofzo.

Nee, ik laat me niks aanpraten idd. Ik vind van mezelf dat ik het verdomd goed doe gezien het eindresultaat en kan me daarnaast níet vinden in de algemenisering dat 'elke ouder er een potje van maakt'. Dat strookt gewoon niet met de praktijk. Als er 3 snotjong in de MacD zitten dan zitten er 30 waar je géén of amper last van hebt.
  maandag 5 november 2012 @ 10:57:57 #182
37295 Luigi
mario pls
pi_118840393
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:55 schreef Nielsch het volgende:

Dit dus. Op het schoolplein of bij de zwemles vallen de 2 a 3 etterbakjes altijd op. Ook mij. Als ik daar de hele club op ga beoordelen die er rondloopt/zwemt...
  maandag 5 november 2012 @ 10:58:23 #183
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_118840404
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 10:53 schreef Scorpie het volgende:
Minder ja. Ook menen ouders zich tegenwoordig extra rechten te kunnen toe-eigenen, zoals het voordringen in de rij bij de McDonalds omdat, en ik quote 'Sebastiaan het speelgoedje uit zijn happy meal niet leuk vind'. Afgelopen zaterdag gebeurt.
Ja, dat is een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.
Maar als ik met mijn kinderen en een volle boodschappenkar in de rij van de supermarktkassa sta, moet ik blijkbaar wel tolereren dat de alleenstaande achter mij mag voordringen omdat-ie alleen een mandje met 5 artikelen heeft?

Jouw voorbeeld heeft niets met specifiek ouders en kinderen te maken.

quote:
Vooroordelen zijn niks anders dan ervaringen uit het verleden.
Dat maakt ze nog niet de waarheid.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_118840412
Laatst stond er een hele lange rij voor het rode licht op het fietspad. Iedereen sloot netjes aan, behalve de oudere man van 75. Die fietste de hele rij voorbij en wurmde zich vooraan. Want ja, stel je voor dat je achteraan sluit met het risico dat je nog een keer voor rood moet wachten. Toen ik de man vroeg waarom hij niet gewoon achteraan sloot riep hij boos uit: "Ik ben 75, ik mag voordringen!"

Okee....

Het is nu niet zo dat ik op dit forum elke oudere ga uitmaken voor een asociale voordringer. Het zou wat zijn als we allemaal zo intolerant worden als sommige niet-ouders hier.
pi_118840436
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 10:57 schreef Luigi het volgende:

[..]
als je alleen ja- en amenknikkers op je anti-kinderen verhaal wilt, dan ga je maar naar militanteantikinderhaters.nl ofzo.

I rest my case...
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_118840437
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 10:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kinderen in verschillende leeftijden zijn per definitie een behoorlijk verschil, een baby, dreume, peuter, kleuter, 7-jarige, 12-jarige of 17-jarige zijn compleet verschillende zaken, maar oker welke groep hebben we het eigenlijk?

De klagende kinderlozen zijn iig wel de groep die met het grootste gemak over een huilende baby klagen, al was het alleen maar omdat ze weinig inzicht in leeftijden en bijbehorend gedrag hebben.

Of het gedrag van een kind natuurlijk, en volstrekt normaal is voor een kind van die leeftijd boeit ze niet, ze vinden het storend, dus ze klagen.
Ik vind babies alleen vervelend als ze over hun toeren zijn en de ouders niet echt snappen hoe dat nou komt :') Zoals een baby van 2 maanden oud in een vliegtuig meenemen, en het dan gek vinden dat ze bij de start en de landing de hele boel bij elkaar krijst, het kind vervolgens super warm heeft en de moeder in kwestie niet echt doorheeft dat haar kind overhit is :')

Herstel, dan vind ik de baby niet vervelend, ik vind de naieve ouders vervelend.

Bovenstaand verhaal gebeurde mij overigens op de terugreis van Fuertaventura 2 maanden geleden.
  maandag 5 november 2012 @ 11:00:40 #187
37295 Luigi
mario pls
pi_118840464
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:59 schreef WRH het volgende:

[..]

I rest my case...
Kennelijk ben je niet gediend van tegengas. Dan is iedere ouder opeens vogelvrij. Ja, zo kan ik het ook!
pi_118840485
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:00 schreef Luigi het volgende:

[..]

Kennelijk ben je niet gediend van tegengas. Dan is iedere ouder opeens vogelvrij. Ja, zo kan ik het ook!
nee je kunt niet begrijpend lezen, mijn reactie slaat niet op het tegengas maar als ik mijn reactie moet uitleggen is het per definitie al redelijk kansloos.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_118840493
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:58 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ja, dat is een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.
Maar als ik met mijn kinderen en een volle boodschappenkar in de rij van de supermarktkassa sta, moet ik blijkbaar wel tolereren dat de alleenstaande achter mij mag voordringen omdat-ie alleen een mandje met 5 artikelen heeft?
Wie zegt dat precies? Waarom draai je het nu tot in de extreme?

quote:
Jouw voorbeeld heeft niets met specifiek ouders en kinderen te maken.
Natuurlijk wel. Hoe in godsnaam dacht mevrouw het recht te hebben om maar even een rij van 5 wachtende klanten te negeren behoudens het voorzien in de wens van haar kleine zoontje? Het is nu niet alsof ze blind, doof en gek was.
pi_118840496
Als mijn dochter haar Happy Meal ding niet leuk zou vinden zou ik zeggen dat ze het in de prullenbak mag gaan gooien.

Verwachte: of ze gooit het daadwerkelijk in de prullenbak of ze besluit het speeltje alsnog leuk te vinden.

Anyway, de twee Happy Meal speeltjes die ze in haar leven heeft gekregen vond ze allebei prima, dus nog niet hoeven zeggen helaas.
  maandag 5 november 2012 @ 11:02:49 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118840526
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 10:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vind babies alleen vervelend als ze over hun toeren zijn en de ouders niet echt snappen hoe dat nou komt :') Zoals een baby van 2 maanden oud in een vliegtuig meenemen, en het dan gek vinden dat ze bij de start en de landing de hele boel bij elkaar krijst, het kind vervolgens super warm heeft en de moeder in kwestie niet echt doorheeft dat haar kind overhit is :')

Herstel, dan vind ik de baby niet vervelend, ik vind de naieve ouders vervelend.

Bovenstaand verhaal gebeurde mij overigens op de terugreis van Fuertaventura 2 maanden geleden.
Dat is ook triest, zowel de reis als het negeren...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 5 november 2012 @ 11:02:55 #192
37295 Luigi
mario pls
pi_118840533
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wie zegt dat precies? Waarom draai je het nu tot in de extreme?

[..]

Natuurlijk wel. Hoe in godsnaam dacht mevrouw het recht te hebben om maar even een rij van 5 wachtende klanten te negeren behoudens het voorzien in de wens van haar kleine zoontje? Het is nu niet alsof ze blind, doof en gek was.
Maar komt dat omdat ze een ouder is of omdat mevrouw gewoon een asociaaltje met nare eigenschappen is?
pi_118840537
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:58 schreef Nielsch het volgende:
Laatst stond er een hele lange rij voor het rode licht op het fietspad. Iedereen sloot netjes aan, behalve de oudere man van 75. Die fietste de hele rij voorbij en wurmde zich vooraan. Want ja, stel je voor dat je achteraan sluit met het risico dat je nog een keer voor rood moet wachten. Toen ik de man vroeg waarom hij niet gewoon achteraan sloot riep hij boos uit: "Ik ben 75, ik mag voordringen!"

Okee....

Het is nu niet zo dat ik op dit forum elke oudere ga uitmaken voor een asociale voordringer. Het zou wat zijn als we allemaal zo intolerant worden als sommige niet-ouders hier.
Maar stel nou dat dit 20 van de 30 keer gebeurt, zou jouw beeld van de ouderen in kwestie niet veranderen? Je doet nu net alsof dit soort dingen incidenteel gebeurt, terwijl we juist betwisten dat dit soort 'anti-sociaal' gedrag steeds vaker voorkomt. Is het dan de maatschappij die verandert?
  maandag 5 november 2012 @ 11:03:37 #194
37295 Luigi
mario pls
pi_118840549
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:01 schreef WRH het volgende:

[..]

nee je kunt niet begrijpend lezen, mijn reactie slaat niet op het tegengas maar als ik mijn reactie moet uitleggen is het per definitie al redelijk kansloos.
In jouw wereld is het al snel kansloos he? Maar goed, probeer het toch eens. In tegenstelling tot jou sta ik er namelijk wél voor open dat ik er naast zit.
pi_118840550
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:02 schreef Luigi het volgende:

[..]

Maar komt dat omdat ze een ouder is of omdat mevrouw gewoon een asociaaltje met nare eigenschappen is?
Zonder haar kind was de noodzaak om voor te dringen niet aanwezig natuurlijk, dus het is lastig te zeggen.
pi_118840555
quote:

[..]

Dus de oplossing was eigenlijk, kleren uit en dan was 't klaar geweest? Dat is wel dom van die ouders ja.
Oh, and that's a bad miss!
pi_118840562
quote:

[..]

Waarom denk jij dat die ouders dat niet snappen? Ik snap soms heel goed waarom een baby overstuur is, maar je kan het dan ter plekke niet direct dumpen in de gracht helaas.
  maandag 5 november 2012 @ 11:04:47 #198
37295 Luigi
mario pls
pi_118840576
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:03 schreef Scorpie het volgende:

Is het dan de maatschappij die verandert?
Uiteraard. Kinderen moéten ook wel mondiger worden want ze moeten optreden tegen iedereen die ze veroordeelt, afserveert en toesnauwt in het dagelijks leven. Brave stille hendrikjes maken geen schijn van kans.
pi_118840584
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 11:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is ook triest, zowel de reis als het negeren...
Ik snap persoonlijk ouders met kleine kinderen die 5 uur in een vliegtuig gaan zitten dan ook niet. Op de terugreis was het overigens erger met een kind 2 rijen voor me, een babie rechts naast me en een kind achter me die elkaar afwisselden met het krijsen :') 5 uur lang gehuil, gekrijs, gejammer en gedram aan moeten horen 8)7

En dan roept zo`n vader vlak na het uitstappen uit het vliegtuig nog dat het 'best goed ging' 8)7 toen moest ik even hard lachen.
pi_118840596
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 11:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zonder haar kind was de noodzaak om voor te dringen niet aanwezig natuurlijk, dus het is lastig te zeggen.
Ik heb jarenlang in een winkel gewerkt en geloof me, ook heel veel mensen zonder kinderen hebben om een of andere reden een noodzaak om voor te moeten dringen... En dan boos worden als je er als verkoper iets van zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')