SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Ola ik ben geen toerderquote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, dan maar een ritje maken zonder teller en hartslagmeter en onderweg wanneer je er zin in hebt stoppen voor een bakkie & appeltaart
Lekker hé? Fietsen zonder tellertje.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:30 schreef Patroon het volgende:
Laatste post:
Ola ik ben geen toerder
Morgen ga ik weer zonder teller fietsen.
Wanneer kom je hier fietsen Grip?
Gezien de lengte van de achterpadden is het al een behoorlijk oud frame. Geeft niks, maar wel even opletten of je daar al wel remklauwen met een imbusbout, die een veel kortere schroefdraad hebben, op kan monteren.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 13:32 schreef kaasplankje het volgende:
Nice.
http://vernieuwd.marktpla(...)3e3a&previousPage=lr
Semnoz vanuit Quintal is misschien ook wel mooier, niet heel stijl, wel afwisselend. Mooi tussen de de bomen daar.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:46 schreef Patroon het volgende:
De 20e etappe van de Tour de France gaat vanuit Annecy naar de top van de Semnoz. Ook het stuk vanuit St. Jorioz via Puget zoals ik hem heb gereden zit er in. Helaas doen ze de Semnoz vanuit Quintal en niet zoals ik hem heb opgereden.
ja, ik ben er met 75 bij langs gevolgenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 19:57 schreef No-P het volgende:
[..]
Semnoz vanuit Quintal is misschien ook wel mooier, niet heel stijl, wel afwisselend. Mooi tussen de de bomen daar.
Daar gaat je KOMquote:Op woensdag 24 oktober 2012 18:46 schreef Patroon het volgende:
De 20e etappe van de Tour de France gaat vanuit Annecy naar de top van de Semnoz. Ook het stuk vanuit St. Jorioz via Puget zoals ik hem heb gereden zit er in. Helaas doen ze de Semnoz vanuit Quintal en niet zoals ik hem heb opgereden.
Netjes. Spierpijn na training gister is alweer stuk minder dan vorige week. Vrijdag avond weer. Doel dan is 20x35kgquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:58 schreef kaasplankje het volgende:
Weer goed getraind in de gym. 3e keer deze week.
Straks word je Rambo. Of de omgekeerde Rambo: Chris Hoy.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:58 schreef kaasplankje het volgende:
Weer goed getraind in de gym. 3e keer deze week.
Dat zal niet gebeuren. Ik heb er geen aanleg voor. Ik heb afgelopen winter trainen compleet verwaarloosd door de verbouwing van ons huis en wil nu de achterstand inhalen. Pas in Januari begin ik met duurtrainingen. Eerder hoeft niet ivm met de km's die ik maak voor mijn werk.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:05 schreef keesfietst het volgende:
Straks word je Rambo. Of de omgekeerde Rambo: Chris Hoy.
Als ik m'n best doe haal ik 5 reps met 80 kilo. Maar goed, ik train niet op souplesse. Dat doe ik wel op de fiets met m'n juniorenverzet.
Spierpijn bij mij is ook alweer foetsie van zondag jl. Ik loop weer normaal. Zondag doe ik weer squats. Misschien morgen een korte sessie, maar dat hoeft niet echt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:55 schreef Patroon het volgende:
Netjes. Spierpijn na training gister is alweer stuk minder dan vorige week. Vrijdag avond weer. Doel dan is 20x35kg
Ja, ik heb na 1e x altijd wel week spierpijn. De keren daarna wordt steeds minder. Na paar trainingen bijna geen spierpijn meer. Spieren wennen blijkbaar snel.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Spierpijn bij mij is ook alweer foetsie van zondag jl. Ik loop weer normaal. Zondag doe ik weer squats. Misschien morgen een korte sessie, maar dat hoeft niet echt.
5 reps heb je niet zoveel aan qua wielrennen. Gaat om krachtuithoudingsvermogen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:05 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Straks word je Rambo. Of de omgekeerde Rambo: Chris Hoy.
Als ik m'n best doe haal ik 5 reps met 80 kilo. Maar goed, ik train niet op souplesse. Dat doe ik wel op de fiets met m'n juniorenverzet.
Niet als je rekruterend traint Patroon, dan doe je 85-90% 4-6 herh. 3-5 sets herstel 3-4min.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
5 reps heb je niet zoveel aan qua wielrennen. Gaat om krachtuithoudingsvermogen.
Deze vind ik goed, anderen hier zweren bij de Joe blow van Topeak.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:31 schreef muzas het volgende:
Ik zie door de pompen het bos niet meer. Wil toch een pomp in de schuur met drukmeter. Welke is een beetje goed?
Ah interessant, dat is dus die maximaal krachtfase? Artikel van Adrie van Diemen is conclusie dat krachttraining wel werkt maar alleen met 20-30 herhalingen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Niet als je rekruterend traint Patroon, dan doe je 85-90% 4-6 herh. 3-5 sets herstel 3-4min.
Dan juist wel goed voor wielrennen ivm beter coördinatie en minder gewichtstoename.
Je traint dan wel op verbetering van maximale kracht maar dat gebruik je dan vervolgens voor verbeteren van duurkracht.
(uit boek)
Ja, die slang met ronde messing kop moet je bij de SKS wel bijkopen, want die er bij zit is bagger. Dat kost maar een tientje, en dan heb je een pomp waar je nooit meer vanaf komt. Tenzij je 'm op een parkeerplaats vergeet. Nieuw rubbertje er in af en toe. That's all.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:43 schreef eentwee het volgende:
Ik heb ze allebei, zijn allebei goed. Bij de SKS werkt de rechte messingkop het best. Topeak is goedkoper en pompt makkelijker - minder kracht én minder slagen voor dezelfde druk (gek eigenlijk).
Ja, de maximaalfase van half november tot januari, dan duurgerichte powertraining en fietstrainingen februari tot maart.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:45 schreef Patroon het volgende:
Ah interessant, dat is dus die maximaal krachtfase? Artikel van Adrie van Diemen is conclusie dat krachttraining wel werkt maar alleen met 20-30 herhalingen.
Ah op die fets. Valt me soms wel zwaar om krachttraining (3x per week) met fietsen te combineren. Vooral mentaal vaak lastig me er na een lange duurtraining toe te zetten.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren. Ik heb er geen aanleg voor. Ik heb afgelopen winter trainen compleet verwaarloosd door de verbouwing van ons huis en wil nu de achterstand inhalen. Pas in Januari begin ik met duurtrainingen. Eerder hoeft niet ivm met de km's die ik maak voor mijn werk.
Denk dat het altijd zin heeft. Al is het maar voor een stevigere rug, stevigere buik, etc. Wat iemands persoonlijke doel is is wat anders natuurlijk. Voorbeelden hieronder.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
5 reps heb je niet zoveel aan qua wielrennen. Gaat om krachtuithoudingsvermogen.
Daar heb ik eigenlijk weinig moeite mee. Benen doe ik maar 1 á 2x per week. Daar heb ik wel veel last van op de fiets, maar dat is vooral het eerste half uur.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:07 schreef keesfietst het volgende:
Ah op die fets. Valt me soms wel zwaar om krachttraining (3x per week) met fietsen te combineren. Vooral mentaal vaak lastig me er na een lange duurtraining toe te zetten.
Blow Joe is er in verschillende uitvoeringen. Welke moet ik hebben?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:43 schreef eentwee het volgende:
Ik heb ze allebei, zijn allebei goed. Bij de SKS werkt de rechte messingkop het best. Topeak is goedkoper en pompt makkelijker - minder kracht én minder slagen voor dezelfde druk (gek eigenlijk).
Ja in het begin, zal het voor iedereen, ongeacht het doel goed zijn om wat extra kracht te krijgen. Dit je natuurlijk niet tot een halve bodybuilder transformerenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 00:07 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Ah op die fets. Valt me soms wel zwaar om krachttraining (3x per week) met fietsen te combineren. Vooral mentaal vaak lastig me er na een lange duurtraining toe te zetten.
[..]
Denk dat het altijd zin heeft. Al is het maar voor een stevigere rug, stevigere buik, etc. Wat iemands persoonlijke doel is is wat anders natuurlijk. Voorbeelden hieronder.
Fysiek Chris Hoy:
[ afbeelding ]
Boonen:
[ afbeelding ]
Ik fiets nu niet zoveel dus is het prima combineren. Dinsdag krachttraining gedaan, woensdag 1,5uur herstel. Voel nu eigenlijk alleen nog mijn billen. Ik vind het vooral lastig om met veel spierpijn een hoog cadans te fietsen. Zit dan meestal rond de 90 terwijl ik anders rond de 100 trap.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Daar heb ik eigenlijk weinig moeite mee. Benen doe ik maar 1 á 2x per week. Daar heb ik wel veel last van op de fiets, maar dat is vooral het eerste half uur.
Die hebben ook wel rechte koppen volgens mij? Nadeel is wel dat je ze op het ventiel moet schroeven, duurt gewoon onnodig lang en je hebt kans dat je het binnenventiel mee los draait.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, die slang met ronde messing kop moet je bij de SKS wel bijkopen, want die er bij zit is bagger. Dat kost maar een tientje, en dan heb je een pomp waar je nooit meer vanaf komt. Tenzij je 'm op een parkeerplaats vergeet. Nieuw rubbertje er in af en toe. That's all.
De echte soigne god heeft btw een Lezyne rvs met houten handvat, maar daar moet ook een andere slang op met een messing ronde kop.
Bij gps én hartslag in combinatie met fietsen én rennen moet ik meteen aan Garmin forerunners denken. Maar dan zit je al snel op 100+quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:51 schreef MarsX het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede gps/hartslag meter, maar niet al te duur. Wil hem zowel voor fietsen als hardlopen gebruiken, iemand ervaringen?
Oke, dat heb ik er denk wel voor over. Hoe nauwkeurig zijn die apparaatjes?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Bij gps én hartslag in combinatie met fietsen én rennen moet ik meteen aan Garmin forerunners denken. Maar dan zit je al snel op 100+
Nauwkeurigheid durf ik weinig over te zeggen. Zou wel er op letten dat je er zo'n ding bij krijgt waarmee je 'm op je fietsstuur kan maken. Of je moet 'm om je pols houden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:57 schreef MarsX het volgende:
[..]
Oke, dat heb ik er denk wel voor over. Hoe nauwkeurig zijn die apparaatjes?
Bijvoorbeeld deze: http://www.hartslagmeterc(...)r-110-hrm-heren.html
Aja dat rijd niet lekker volgens mij. Me vriendin heeft een garmin dames model die ga ik een keertje omdoen met het fietsen, alleen werkte de hartslag meter vorige keer niet bij mij (waarschijnlijk andere bouw ofzo?)quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Nauwkeurigheid durf ik weinig over te zeggen. Zou wel er op letten dat je er zo'n ding bij krijgt waarmee je 'm op je fietsstuur kan maken. Of je moet 'm om je pols houden.
Ik heb een cheap-ass harstlagmetertje om m'n pols tijdens het fietsen. Merk er weinig van. Enige vervelende is dat je dus telkens je arm voor je snufferd moet houden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:07 schreef MarsX het volgende:
[..]
Aja dat rijd niet lekker volgens mij. Me vriendin heeft een garmin dames model die ga ik een keertje omdoen met het fietsen, alleen werkte de hartslag meter vorige keer niet bij mij (waarschijnlijk andere bouw ofzo?)
Wat ik wel suf vind van dat ding is dat je de borstband los moet bijkopen. Dan is ie nog 243.-quote:Op donderdag 25 oktober 2012 10:57 schreef MarsX het volgende:
[..]
Oke, dat heb ik er denk wel voor over. Hoe nauwkeurig zijn die apparaatjes?
Bijvoorbeeld deze: http://www.hartslagmeterc(...)r-110-hrm-heren.html
En is er voor alleen gps een goedkoop alternatief? (ik heb geen smartphone)
Nou wat mij betreft is boonen primaquote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja in het begin, zal het voor iedereen, ongeacht het doel goed zijn om wat extra kracht te krijgen. Dit je natuurlijk niet tot een halve bodybuilder transformeren
Ik had trouwens wel verwacht dat Boonen gespierder zou zijn.
[..]
Ik fiets nu niet zoveel dus is het prima combineren. Dinsdag krachttraining gedaan, woensdag 1,5uur herstel. Voel nu eigenlijk alleen nog mijn billen. Ik vind het vooral lastig om met veel spierpijn een hoog cadans te fietsen. Zit dan meestal rond de 90 terwijl ik anders rond de 100 trap.
Volgens mij heb ik dat probleem dus ook, die hartslag censor die me vriendin heeft geeft bij mij ook niets aan..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat ik wel suf vind van dat ding is dat je de borstband los moet bijkopen. Dan is ie nog 243.-
Ik had vroeger een HF meter maar ik ben zo droog op de borst dat de band niet goed aansluit. En dan komt de wind er steeds onder en gaat hij 300bpm aangeven steeds.
Nat maken of gel hielp niet, strakker losser hoger lager, alles geprobeerd. Ja, ik droeg 'm op de huid.
Ik had er vooral last van wind tegen. Windje mee geen problemen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:25 schreef MarsX het volgende:
Volgens mij heb ik dat probleem dus ook, die hartslag censor die me vriendin heeft geeft bij mij ook niets aan..
Op je Bianchi moet je toch ook zo'n Bianchi retrojasje aan?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:25 schreef kaasplankje het volgende:
Mooi voor op de Bianchi Oksel?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tevens mooi:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |