abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128754561

(van een tijdje terug)
  FOK!Fotograaf dinsdag 9 juli 2013 @ 13:25:29 #122
372645 spreading
pi_128755736
Photolex, aparte platen waar ik ondanks de al gegeven kritiek toch naar blijf kijken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:49 schreef EdwinMartens het volgende:
Mmm ik vind het niet echt veel.
Het oog wat je ziet is donker, die telefoon(?) tegen der mond is gewoon heel vreemd en geeft het gevoel dat dit meer een snapshot is. Gewoon iets gezien en geschoten.
pi_128755868
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:25 schreef spreading het volgende:
Photolex, aparte platen waar ik ondanks de al gegeven kritiek toch naar blijf kijken.

[..]

Mmm ik vind het niet echt veel.
Het oog wat je ziet is donker, die telefoon(?) tegen der mond is gewoon heel vreemd en geeft het gevoel dat dit meer een snapshot is. Gewoon iets gezien en geschoten.
Het is een stapel kaarten
en is idd geen geposeerde foto, maar een "plaatje" dat ik zag en mooi vond
  FOK!Fotograaf dinsdag 9 juli 2013 @ 13:42:14 #124
372645 spreading
pi_128756358
Die stapel kaarten had ik nou niet direct herkend, maar dat is niet heel erg. Ik had wel geprobeerd om haar gezicht iets lichter op de foto te krijgen. Omdat het geen geposeerde foto is het moeilijker om even een reflectie scherm van stal te halen, maar dat had hier wel veel geholpen aangezien je zo te zien met tegenlicht werkt.
Maar als ik het goed zag heb je vanaf augustus tijd zat om te oefenen met een ander leuk onderwerp en met een aantal leuke mensen (al zijn die wel van een ander forum ;) )
pi_128756518
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:42 schreef spreading het volgende:
Die stapel kaarten had ik nou niet direct herkend, maar dat is niet heel erg. Ik had wel geprobeerd om haar gezicht iets lichter op de foto te krijgen. Omdat het geen geposeerde foto is het moeilijker om even een reflectie scherm van stal te halen, maar dat had hier wel veel geholpen aangezien je zo te zien met tegenlicht werkt.
Maar als ik het goed zag heb je vanaf augustus tijd zat om te oefenen met een ander leuk onderwerp en met een aantal leuke mensen (al zijn die wel van een ander forum ;) )
nou .. hou het op september...
ik vrees dat ik het druk ga krijgen ;)

Ik had 2 sec voor dit plaatje.. na een stortbui
  FOK!Fotograaf dinsdag 9 juli 2013 @ 13:47:37 #126
372645 spreading
pi_128756574
Ik moet beter leren lezen zie ik al;)
pi_128905041
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:25 schreef spreading het volgende:
Thanks. Da's wat ik wil bereiken.

maandag 15 juli 2013 @ 10:19:26 #128
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128963572

Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 15 juli 2013 @ 10:24:51 #129
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128963683
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:19 schreef Stefan het volgende:
[ afbeelding ]
hee, Dana Dead Girl :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_128965321
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 14:36 schreef photolex het volgende:

[..]

Thanks. Da's wat ik wil bereiken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hele gave platen! Zoals we gewend zijn van jou, maar het blijft inspirerend en fascinerend werk! Keep em coming!!
pi_128979707
Ben ook terug aan het fotograferen geslagen met mijn kersversie SLR. Zal straks wat foto's posten hier. Goed topic
graag verwijderen
pi_128993226
Met tegenlicht lukt me niet. Hoe pull ik dit? ;( Mijn model is compleet onderbelicht terwijl de achtergrond ontploft.

graag verwijderen
  FOK!Fotograaf dinsdag 16 juli 2013 @ 08:39:40 #133
372645 spreading
pi_128996271
Inflitsen, verder heeft ze een rare waas voor de ogen.foto zelf vind ik wel tof, op het onderbelichte na
pi_128996422
In dit geval had een reflectiescherm ook geholpen voor een fractie van de prijs van een (mobiele) flitsopstelling
pi_128996605
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:24 schreef fyah het volgende:
Met tegenlicht lukt me niet. Hoe pull ik dit? ;( Mijn model is compleet onderbelicht terwijl de achtergrond ontploft.

[ afbeelding ]
Zorg dat de zon iets meer achter haar hoofd komt, dan heb je waarschijnlijk veel minder last van flares. Verder: flitsen. Gewoon een flitsje met de flitser van de camera zal al een enorme verbetering zijn.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:39:02 #136
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_128997174
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:04 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zorg dat de zon iets meer achter haar hoofd komt, dan heb je waarschijnlijk veel minder last van flares. Verder: flitsen. Gewoon een flitsje met de flitser van de camera zal al een enorme verbetering zijn.
Zelf ben ik groot fan van flares - zeker als je dan nog een flits ertegenin geeft, kan je een subtiel effect krijgen. Zie dit oudje dat ik een jaar of 2 geleden geschoten heb:

Daarbij heb ik een maandje geleden ook nog met flits ge-experimenteerd en een beetje gezocht naar de "Terry Richardson-stijl" van portretten maken. Bij gebrek aan modellen deze twee zelfportretten geschoten:

pi_129016686
graag verwijderen
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:01:01 #138
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_129017908
Ben een newbie! Heb vandaag mijn Canon 600D binnengekregen.
Ik ging wat experimenteren, voornamelijk met wat zelfportretten bij gebrek aan iemand anders ;)
Maar als ik de zelfontspanner inschakel, krijg ik alleen maar wazig beeld. Ik heb geen idee hoe ik dit moet voorkomen, iemand die een simpele oplossing weet?
Ik heb nog 0 verstand van de hele camera en ga dat natuurlijk wel uitpluizen, maar dit soort dingen zou toch wel handig zijn als ik daar nu alvast mee overweg kan.
Ik kan ook niet vinden hoe ik moet inzoomen of uitzoomen :@ Hij neemt nu alles van vrij dichtbij, wat soms jammer/lastig is.

Eerste zelfportret:

Er klopt nog geen snars van, I know.. Vooral dus ook omdat ik nog niet uit kan zoomen en ik nu de camera maar vasthield ipv neerzette en op zelfontspanner zette, omdat daar dus alleen nog maar wazige beelden van kwamen. (Huid)bewerking kan ik ook vrijwel niks van, dus geen gladde huidjes nog :P

[ Bericht 12% gewijzigd door VeerEli op 16-07-2013 20:08:14 ]
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_129018445
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:01 schreef VeerEli het volgende:
Ik ging wat experimenteren, voornamelijk met wat zelfportretten bij gebrek aan iemand anders ;)
Maar als ik de zelfontspanner inschakel, krijg ik alleen maar wazig beeld. Ik heb geen idee hoe ik dit moet voorkomen, iemand die een simpele oplossing weet?
Ik heb nog 0 verstand van de hele camera en ga dat natuurlijk wel uitpluizen, maar dit soort dingen zou toch wel handig zijn als ik daar nu alvast mee overweg kan.
Ik kan ook niet vinden hoe ik moet inzoomen of uitzoomen :@ Hij neemt nu alles van vrij dichtbij, wat soms jammer/lastig is.

Eerste zelfportret:
[ afbeelding ]

Er klopt nog geen snars van, I know.. Vooral dus ook omdat ik nog niet uit kan zoomen en ik nu de camera maar vasthield ipv neerzette en op zelfontspanner zette, omdat daar dus alleen nog maar wazige beelden van kwamen. (Huid)bewerking kan ik ook vrijwel niks van, dus geen gladde huidjes nog :P
Zoomen ligt aan je lens. En je hebt een vrij grote aperture lijkt het, waardoor je DOF (gebied dat scherp is) vrij klein is en je zo moeilijk in focus staat. Kan de 600D niet het schermpje eruit kantelen, zo kan je bijvoorbeeld de autofocus op servo instellen, live view aanzetten en je gezicht laten focussen met zelfontspanner. De servo zorgt ervoor dat de autofocus je gezicht blijft focussen ook al verplaats je je (voorzichtig)
graag verwijderen
pi_129018472
Overigens is het voor vrouwen wel zo vleiend als je het contrast (achteraf) beperkt, hoe meer contrast hoe harde de schaduwen en relief in je huid.
graag verwijderen
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:54:13 #141
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_129019922
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:19 schreef fyah het volgende:
Overigens is het voor vrouwen wel zo vleiend als je het contrast (achteraf) beperkt, hoe meer contrast hoe harde de schaduwen en relief in je huid.
Ja, ik weet dat het mijn huid niet bevorderd, maar ik houd van deze sfeer en contrast. Wat je hierboven benoemd ga ik morgen even naar kijken, hoewel ik de zelfontspanner wel deed met het schermpje eruit gekanteld, alleen je ziet dan niks, komt tijdens die 10 sec niks op het schermpje :')
pi_129034982
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 20:01 schreef VeerEli het volgende:

Eerste zelfportret:
[ afbeelding ]

In- en uitzoomen doe je door aan de grote ring op de lens te draaien (als je een zoomlens hebt, maar ik neem even aan van wel).
Overigens zou ik de zelfportretten even laten voor wat het is. Begin eerst eens met landschappen, of bloemetjes, of andere dingen die stil blijven zitten :)
  woensdag 17 juli 2013 @ 09:46:03 #143
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129035393
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

In- en uitzoomen doe je door aan de grote ring op de lens te draaien (als je een zoomlens hebt, maar ik neem even aan van wel).
Overigens zou ik de zelfportretten even laten voor wat het is. Begin eerst eens met landschappen, of bloemetjes, of andere dingen die stil blijven zitten :)
waarom, het portret is prachtig en kan zo op de cover van een nieuwe Nicci French
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:10:31 #144
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_129037342
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik ben er inmiddels achter dat dat met m'n huidige lens (50mm f1.8) niet kan :D
De zelfportretten laat ik sowieso niet voor wat het is. Ik heb veel fotoshoots gedaan en het lijkt me geweldig om nu eindelijk helemaal vrij te kunnen zijn in wat ik wil maken; qua make-up/accessoires/sfeer/enz.
Dus zelfportretten ga ik heel veel mee oefenen juist. Sowieso vind ik portretten en mensen fotograferen interessanter dan een bloemetje, no offence. Hoewel ik ook wel mooie natuurfoto's wil maken hoor :)
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:46 schreef Stefan het volgende:

[..]

waarom, het portret is prachtig en kan zo op de cover van een nieuwe Nicci French
:D!
pi_129037699
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:10 schreef VeerEli het volgende:
Ik ben er inmiddels achter dat dat met m'n huidige lens (50mm f1.8) niet kan :D
Nee, die kan dat dus niet. Wel een fijn lensje, trouwens.
quote:
De zelfportretten laat ik sowieso niet voor wat het is. Ik heb veel fotoshoots gedaan en het lijkt me geweldig om nu eindelijk helemaal vrij te kunnen zijn in wat ik wil maken; qua make-up/accessoires/sfeer/enz.
Dus zelfportretten ga ik heel veel mee oefenen juist. Sowieso vind ik portretten en mensen fotograferen interessanter dan een bloemetje, no offence. Hoewel ik ook wel mooie natuurfoto's wil maken hoor :)
Dat mag natuurlijk. Ik denk alleen dat het verstandig is dat je eerst een klein beetje de basistechniek van het fotograferen begrijpt. Hoe bedien je de camera, wat is sluitertijd, diafragma en de relatie daartussen, en welke invloed hebben die zaken op de foto etc. Het maken van goeie portretten (en helemaal zelfportretten) is m.i. technisch één van de meest lastige onderdelen van fotografie. Vandaar mijn advies om daar dus niet mee te beginnen, doe ermee wat je wil.
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:27:42 #146
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129037789
Als je er niet mee bezig bent kun je t ook niet leren, als portretten je ding is dan doe je dat, maak je fouten en leer je er van. Landschap vereist andere technieken en als dat je niet ligt moet je t ook niet doen
  woensdag 17 juli 2013 @ 11:43:04 #147
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_129038231
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, die kan dat dus niet. Wel een fijn lensje, trouwens.

[..]

Dat mag natuurlijk. Ik denk alleen dat het verstandig is dat je eerst een klein beetje de basistechniek van het fotograferen begrijpt. Hoe bedien je de camera, wat is sluitertijd, diafragma en de relatie daartussen, en welke invloed hebben die zaken op de foto etc. Het maken van goeie portretten (en helemaal zelfportretten) is m.i. technisch één van de meest lastige onderdelen van fotografie. Vandaar mijn advies om daar dus niet mee te beginnen, doe ermee wat je wil.
Oh, maar dat wil ik ook zeker allemaal leren hoor! Maar ik wil niet pas met zelfportretten beginnen als ik dat allemaal onder de knie heb. Bovendien vind ik sfeer en uitstraling/gevoel in een foto veel belangrijker dan techniek. Ik heb met fotografen gewerkt die veel werk hadden voor bureaus etc juist door die dingen, terwijl het technisch soms niet eens klopte/volgens de boekjes was. Nou snap ik dat ik zeker moet leren over sluitertijd, diafragma, goed scherpstellen, effecten creëren enzovoort, maar dat wil ik mede ook in zelfportretten doen, ook om wat Stefan hierboven zegt :D
pi_129038446
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:43 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Oh, maar dat wil ik ook zeker allemaal leren hoor! Maar ik wil niet pas met zelfportretten beginnen als ik dat allemaal onder de knie heb. Bovendien vind ik sfeer en uitstraling/gevoel in een foto veel belangrijker dan techniek. Ik heb met fotografen gewerkt die veel werk hadden voor bureaus etc juist door die dingen, terwijl het technisch soms niet eens klopte/volgens de boekjes was.
Van de regels afwijken kan goed uitpakken, maar doorgaans alleen wanneer de regels bekend zijn en bewust worden gebroken. Eerst leren lopen, daarna pas gaan rennen ;)
quote:
Nou snap ik dat ik zeker moet leren over sluitertijd, diafragma, goed scherpstellen, effecten creëren enzovoort, maar dat wil ik mede ook in zelfportretten doen, ook om wat Stefan hierboven zegt :D
Prima, doe vooral de dingen die je leuk vindt. Het zal alleen bij lange na niet de snelste manier zijn om de boel een beetje onder de knie te krijgen en uiteindelijk de foto's te maken die je voor ogen hebt.
  woensdag 17 juli 2013 @ 12:04:51 #149
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129038897
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 11:51 schreef DonJames het volgende:

Het zal alleen bij lange na niet de snelste manier zijn om de boel een beetje onder de knie te krijgen en uiteindelijk de foto's te maken die je voor ogen hebt.
Juist wel, trial and error
pi_129040556
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 12:04 schreef Stefan het volgende:

[..]

Juist wel, trial and error
Als het voor jou werkt, prima.. Maar voor de meeste mensen is het niet de juiste weg. Er is ook echt geen één fotocursus die begint met:
les 1: probeer maar wat.
Les 2: probeer nog eens wat, maar dan beter dan les 1.
Les 3: blijf proberen

Natuurlijk hoort trial and error erbij, maar ga mij niet vertellen dat dat sneller werkt dan iemand eerst even de basis uitleggen. No way.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')