abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118365621
Nadat Huizenmarkttopic #208: De subsidie op geldlenen is niet van deze tijd op mysterieuze wijze is gesloten ontstond er in [FB] Waar alles zo nu en dan om moderatie smeekt enige discussie over. Daar kwam deze suggestie in langs:

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:

Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!
Als TS stel ik hierbij de HUISREGELS op:
• Post alleen nieuws, in de vorm van een link naar de bron en een samenvatting in 1 of 2 regels. Pleeg geen copyrightschendingen door een heel artikel te kopieren.
• Houd de samenvatting objectief.
• Reageer in dit topic niet op nieuwsberichten, dan wordt het een slowchat, discussie, moddergooien en uiteindelijk gewoon een slotje!
• "Ouder" nieuws bij voorkeur achterwege laten. En mocht je het nodig achten om oudere berichten hier samen te vatten: zet er dan zeer duidelijk een datum bij, dat voorkomt misverstanden, gevolgd door discussie, slowchat, moddergooien en uiteindelijk gewoon weer een slotje...
pi_118365631
....om de realiteit (en de eigen total fuck-up's) te verbloemen
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:34:10 #3
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118365711
Ben wel benieud wat er uit het kamertje gaat komen vandaag.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_118365735
:)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:35:12 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118365740
Ik bespeur hier een steeds hardere reactie van schuldbezitters nu hun hypotheeksubsidie langzaam op de helling begint te staan...
censuur :O
pi_118365770
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:30 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Je kan zo zuur doen als je wil, en zwak is eerder dat constante drammige gekweel en gezuig van je, maar ik ben die belasting niet verschuldigd. Ga behalve een spellingscursus maar een cursus recht doen. :W
Je bent die belasting wel verschuldigd. Alleen gaat de BD jouw subsidie direct verrekenen met belastbaar inkomen. Dat maakt het echter niet minder een subsidie hoor.

Hoe vaak horen we hier wel niet de term huursubsidie gebruikt worden? Tja... dat klinkt tenminste lekkerder hè. Strikt genomen heet het huurtoeslag, is net zo goed een subsidie en word door de BD verrekend met de te betalen belastingen. Zelfde geld voor de zorgtoeslag. Zullen we de HRA voortaan maar de hypotheekrente toeslag gaan noemen om het principe meer duidelijk te maken?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118365776
Ik bespeur een neiging van de speculanten om telkens naar de ander te wijzen
pi_118365783
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:26 schreef Sjabba het volgende:

[..]

???? Elke hypotheek is kopen op afbetaling, niets nieuws aan.
Aflossingsvrij is duidelijk genoeg, de naam zegt het al. Je hypotheek wordt niet afgelost. Dat wil echter niet zeggen dat die aflossingsvrije hypotheek net zo groot is als de waarde van de woning. Heel veel hebben nog een stukje aflossingsvrij (paar procent) op hun woning. Niets mis mee.

maarja, spook maar lekker door.
Spook maar lekker door ? Ik ben geen karakter uit pacman. :+

Ik heb zelf ook 50% aflossingsvrij, maar ondertussen is door mijn aflossing discipline 50% allang geen 50% meer. Maar ik ben blijkbaar eenuitzondering hier als ik sommige anderen hoor. ;)
pi_118365786
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je bent die belasting wel verschuldigd. Alleen gaat de BD jouw subsidie direct verrekenen met belastbaar inkomen. Dat maakt het echter niet minder een subsidie hoor.

Hoe vaak horen we hier wel niet de term huursubsidie gebruikt worden? Tja... dat klinkt tenminste lekkerder hè. Strikt genomen heet het huurtoeslag, is net zo goed een subsidie en word door de BD verrekend met de te betalen belastingen. Zelfde geld voor de zorgtoeslag. Zullen we de HRA voortaan maar de hypotheekrente toeslag gaan noemen om het principe meer duidelijk te maken?
Ik ben die belasting niet verschuldigd. Ga de wet IB lezen.

En noch huurtoeslag, noch zorgtoeslag wordt met de te betalen belasting verrekend.

Ja, als je belastingschuld hebt,. wanbetaler :)
pi_118365868
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik bespeur hier een steeds hardere reactie van schuldbezitters nu hun hypotheeksubsidie langzaam op de helling begint te staan...
Het besef dat zij zich niet rijk gaan lenen begint langzaam maar zeker door te dringen.

De fasen volgens Kübler-Ross

1. Ontkenningsfase (kennelijk gepasseerd)

2. Protest (of boosheid)

Kennelijk zijn we dus in fase 2 aanbeland ;)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118365894
quote:
10s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het besef dat zij zich niet rijk gaan lenen begint langzaam maar zeker door te dringen.

2. Protest (of boosheid)

Ja, naar verluidt verkeer je al een groot aantal jaren in fase 2, dus kennelijk kan dat lang duren
pi_118365896
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

Strikt genomen heet het huurtoeslag, is net zo goed een subsidie en word door de BD verrekend met de te betalen belastingen.
Ehh huurtoeslag wordt tegenwoordig toch ook voor een groot gedeelte door de WBV's opgebracht of heb ik dat nu alleen gehoord en is dat nooit doorgevoerd?
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:40:08 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118365902
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Spook maar lekker door ? Ik ben geen karakter uit pacman. :+

Ik heb zelf ook 50% aflossingsvrij, maar ondertussen is door mijn aflossing discipline 50% allang geen 50% meer. Maar ik ben blijkbaar eenuitzondering hier als ik sommige anderen hoor. ;)
Basp1 is een verstandige (bijna) huiseigenaar _O_
pi_118365906
Het lijkt erop dat het nieuwe kabinet ook de bestaande aflossingsvrije hypotheken wil aanpakken.
Lijkt me goed nieuws voor de huizenmarkt want dan is iedereen gelijk in in hun misère en niet alleen de starters. Iedereen neemt zijn verlies en over 10 jaar is de markt weer normaal.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_118365918
quote:
3s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:40 schreef Deetch het volgende:
Het lijkt erop dat het nieuwe kabinet ook de bestaande aflossingsvrije hypotheken wil aanpakken.
Lijkt me goed nieuws voor de huizenmarkt want dan is iedereen gelijk in in hun misère en niet alleen de starters. Iedereen neemt zijn verlies en over 10 jaar is de markt weer normaal.
De Telegraaf is boos dat ze geen informatie meer krijgen, wacht maar een weekje af :)
pi_118365925
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:40 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Ja, naar verluidt verkeer je al een groot aantal jaren in fase 2, dus kennelijk kan dat lang duren
Ik heb de afgelopen tien jaar in fase 4 gezeten, de depressieve fase.... reken maar dat die het langst gaat duren -O-
pi_118365937
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_118365986
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ehh huurtoeslag wordt tegenwoordig toch ook voor een groot gedeelte door de WBV's opgebracht of heb ik dat nu alleen gehoord en is dat nooit doorgevoerd?
De WBV moeten inderdaad flink afdragen aan de overheid, dus feitelijk betalen scheefhuurders EN flink mee aan de HRA-subsidie en de huurtoeslag. Wat een vuige profiteurs zijn het eigenlijk toch ook :|W
pi_118366007
quote:
10s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

2. Protest (of boosheid)

Grappig dat schijnbaar alle huizenbezitters zichzelf "rijk rekenen" danwel het huis als een beleggingsobject zien.

Veel personen die ik ken hebben een huis gekocht om in te wonen en helemaal niet om "winst" op te maken.

Vergeet niet dat deze mensen vervolgens voor tien duizenden euros aan rest schuld hebben en vervolgens ook nog een een flinke belasting verhoging voor hun kiezen krijgen.
Built for Speed
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:43:26 #21
37248 BertV
Klei indiaan
pi_118366012
Nog eerder ben ik voor het wegstrepen van een gedeelte van de hypotheekschuld zodat al die kleine NL-Griekjes niet meer onder water staan... Leg de kosten bij de banken.

Hypotheekbezitters doen maar, maar ik heb als huurder geen zin om meer huur te betalen om zogenaamd de doorstroming te bevorderen.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_118366028
quote:
Veel zure reacties van scheefleners _O_
pi_118366036
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen tien jaar in fase 4 gezeten, de depressieve fase.... reken maar dat die het langst gaat duren -O-
Nee dank je, ik los liever dingen constructief op ipv als een soort malle Don Quichotte als een wilde om me heen te spuugen. Zouden meer mensen moeten doen ipv iedereen het slechtste toe te wensen, om zich zo beter te voelen.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:44:49 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118366055
quote:
Nu nog de termijnen aanpassen van 30 jaar naar 10 jaar, zodat we er daadwerkelijk binnen 1 generatie vanaf zijn.
censuur :O
pi_118366074
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:43 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Grappig dat schijnbaar alle huizenbezitters zichzelf "rijk rekenen" danwel het huis als een beleggingsobject zien.

Veel personen die ik ken hebben een huis gekocht om in te wonen en helemaal niet om "winst" op te maken.

Vergeet niet dat deze mensen vervolgens voor tien duizenden euros aan rest schuld hebben en vervolgens ook nog een een flinke belasting verhoging voor hun kiezen krijgen.
Nee joh, je bespaart je bergen geld door te huren. Dat is het echte speculeren. Gokken met het dak boven je hoofd, dat is da bomb!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')