Daar heb ik ws. nog meer respect voor dan zo'n lamme zoutzak die thuis zijn handje ophoudt en tegelijktijd de bink op internet uithangt, en zijn vingertje richting iedereen priemt. Zo'n meelijwekkende brompot die zwelgt in zijn zelfmedelijden.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ze kunnen ook hun geld gaan verdienen met de drugshandel, is een prima werkend economisch model. Velen zijn er goed rijk van geworden. Ooh.... wacht....
Je laat je erg kennen nu je subsidie op de tocht staat!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:46 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
En het heilige doel: zoadat RemcoDelft zo goeiekoop mogelijk een huis van iemand af kan troggelen! Fuck the rest.
Omdatt dat gaat over de mensen die een ander huis willen en een te hoge hypotheek hebben op hun huis. Als die mensen blijven wonen boeit 't niet.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarom hoor ik iedere keer weer de term 'restschuld' vallen in de media?
Die mensen hebben toch een dak boven hun hoofd en kunnen hun lage lasten betalen?
Het is geen subsidie. En ik heb overigens geen druppeltje schuldquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je laat je erg kennen nu je subsidie op de tocht staat!
Niet meer dan jij, door met een goedkope pseudopsychologische oneliner proberen te scoren, terwijl je helemaal niet weet of dat op hem van toepassing is want je weet niet of hij de HRA uberhaupt nodig heeft.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik vind dat iedere teruggaaf onzin isquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:50 schreef Grumpey het volgende:
Prima, ik ben voor teruggaven van geld aan burgers,
Ja, de loonbelastingtabellen!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:55 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ik vind dat iedere teruggaaf onzin is
Of het nu voor een zorgtoeslag is of iets anders zoals HRA subsidie
stoppen ermee en de tabellen aanpassen
ja wat dacht je dan, de waterstandtabellen ??quote:
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:56 schreef HD9 het volgende:
[..]
ja wat dacht je dan, de waterstandtabellen ??
Ja, jij bent de enige uitzondering...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Spook maar lekker door ? Ik ben geen karakter uit pacman.![]()
Ik heb zelf ook 50% aflossingsvrij, maar ondertussen is door mijn aflossing discipline 50% allang geen 50% meer. Maar ik ben blijkbaar eenuitzondering hier als ik sommige anderen hoor.
Waarom de kosten bij de banken neerleggen, zij hebben zich netjes aan alle toen geldende regels gehouden?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:43 schreef BertV het volgende:
Nog eerder ben ik voor het wegstrepen van een gedeelte van de hypotheekschuld zodat al die kleine NL-Griekjes niet meer onder water staan... Leg de kosten bij de banken.
Hypotheekbezitters doen maar, maar ik heb als huurder geen zin om meer huur te betalen om zogenaamd de doorstroming te bevorderen.
quote:wo 24 okt 2012, 10:21
Gemiddeld gezin betaalt 1,1 miljoen euro belasting
AMSTERDAM - Een gemiddeld gezin in Nederland betaalt in een heel leven 1,1 miljoen euro aan belastingen. Dat blijkt uit een berekening van het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting.
* Deetch meldt zichquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:58 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ja, jij bent de enige uitzondering...
notquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:59 schreef HD9 het volgende:
Behalve mensen die geldlenen, die krijgen subsidie
http://www.telegraaf.nl/o(...)mln_belasting__.html
[..]
Banken zijn de enige die echt profiteren (of profiteerde nu met de daling van de huizenprijzen.)quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:59 schreef Deetch het volgende:
[..]
Waarom de kosten bij de banken neerleggen, zij hebben zich netjes aan alle toen geldende regels gehouden?
Vrees van niet.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:45 schreef Grumpey het volgende:
Het zal wel samen gaan komen met een ernstig grote belasting-verlaging.
Ja, maar dat snappen politici niet.quote:Prima overigens, de combinatie minder kosten overheid - meer koopkracht van individu om klap op te vangen is goud waard. Zeker omdat deze samengaat met schuldverlaging op de lange termijn.
Je draait het om.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als ze enkel een huis kochten om in te wonen dan hebben ze toch geen restschuld? Een restschuld heb je alleen als je je huis niet langer wenst te gebruiken om in te wonen.
Ik koop een auto in te rijden en vind het volkomen logisch dat ik hierop afschrijf... maar als het op huizen aankomt gelden deze economische basisregels ineens niet meer?
Wat je koopt moet je betalen, wie zich afhankelijk heeft gemaakt van subsidies moet niet gaan jammeren als de subsidie ineens wordt stopgezet. Had je beter gewoon rekenschap mee gehouden toen je besloot om te gaan kopen.
Tja dat is marktwerking voor je. Daar hebben alle hypotheeknemers bewust zich mee ingelaten en nu het een beetje tegenzit beginnen ze te piepen. En ook cumminisme heeft zo zijn nadelenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:06 schreef BertV het volgende:
[..]
Banken zijn de enige die echt profiteren (of profiteerde nu met de daling van de huizenprijzen.)
van de HRA.
Nu denk ik dat het heel lastig of onmogelijk is om banken aan te pakken zolang het nog "commerciële" instellingen zijn. Mgoed, ik ben dan ook een vuile communist.
Wat een trieste reactie... Ook express subsidie noemen...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ook..quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:01 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
ik ben ook de enige uitzondering!
Helemaal mee eens. Maar marktwerking in de woningmarkt werkt dus blijkbaar op langere termijn slecht door teveel ingrijpen door de overheid. Mensen die MOETEN kopen omdat kopen het ideaal is, opgedrongen en gesteund door de overheid met een gigantische luchtbel tot resultaat.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:11 schreef Deetch het volgende:
[..]
Tja dat is marktwerking voor je. Daar hebben alle hypotheeknemers bewust zich mee ingelaten en nu het een beetje tegenzit beginnen ze te piepen. En ook cumminisme heeft zo zijn nadelen![]()
Gezond verstand helpt tegen dit soort problemen dus ik maak me ook geen zorgen ook al staat mijn huis nu onderwater.
Ik heb bewust gekozen voor een huis (en hypotheek) die ik makkelijk kan opbrengen en heb voldoende spaargeld om hem voor een flink deel af te lossen mocht dat financieel voordeliger zijn.
Lenen boven je stand op basis van vertouwen in de waardestijging van je onderpand vond ik 10 jaar geleden al dom maar ja ik ben niet de gemiddelde consument. Het is imho een mentaliteitsprobleem van deze gemiddelde consument en nu lach ik om al die huillies die na het icesave debacle ook nog een restschuld hebben.
QFTquote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:15 schreef HansvanOchten het volgende:
Tsjah ik wil de huurders ook wel eens horen als de huursubsidie stopgezet wordt. Alle argumenten als "wonen boven je stand", "jezelf rijk rekeken", het kost de overheid geld etc kunnen 1 op 1 omgezet worden naar personen die een huis huren.
Bottemline is het gewoon een ordinaire lastenverzwaring omdat de overheid te weinig geld binnenkrijgt / teveel uitgeeft.
de aanpassing van de HRA / huursubsidie gecombineerd met de aanpassing loonbelasting zou zuiver plaats moeten vinden. een eventuele herverdelingaanpassing vh stelsel zou separaat plaats moeten vinden. Blijft het tenminste transparant.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:03 schreef Grumpey het volgende:
Ik hoop wel dat ze het geld gaan gebruiken voor belastingverlaging, anders weet ik eigenlijk zo net nog niet of dit wel zo slimme keus was.
Ja, of aan het afbetalen van de staatsschuld, dat zou ook nog wel eens een goede zijn. Echter, de PvdA kennende zal het vrijgekomen geld wel worden rondgestrooid in Afrika, bij de werklozen en onder ouderen met een overwaarde op hun huis van 2 ton.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:03 schreef Grumpey het volgende:
Ik hoop wel dat ze het geld gaan gebruiken voor belastingverlaging, anders weet ik eigenlijk zo net nog niet of dit wel zo slimme keus was.
Zo gaat dat toch met alles wat verhandelt wordt?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:46 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
En het heilige doel: zoadat RemcoDelft zo goeiekoop mogelijk een huis van iemand af kan troggelen! Fuck the rest.
Goh.... laat het nu net zijn dat subsidies exact dezelfde effecten hebben op elke markt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:50 schreef Grumpey het volgende:
Het is een korting, een korting die zijn doel "mensen in staat stellen een huis te kopen" inmiddels niet meer ondersteunt, en juist door prijsverhoging het tegenovergestelde bereikt.
Ik ben voorstander van het niet innen van belastingen, namelijk het selectief teruggeven van belastinggeld is gewoon niet efficiënt en lijd tot onrechtvaardige lastenverdeling.quote:Het is nu puur een regel in de wet die zonder inhoudelijke grond een deel van onze samenleving spekt. Prima, ik ben voor teruggaven van geld aan burgers, maar doe dit dan via een inhoudelijke keuze, niet gewoon omdat die regeling er nu eenmaal is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |