abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118373916
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:12 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dit is dus absoluut niet waar. In de voorbereiding gaat een hoop werk zitten, zeker als beginnend docent, op een gegeven moment wordt dat ook een automatisme. Maar je hebt ook taken ernaast, zo moet je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in je vakgebied. Heb je suffe vergaderingen of workshops waar je cynisch tot op het bot van wordt daar dat meestal wordt georganiseerd door een didactische geitenwollen sokken kut die binnen een dag weggepest zou worden maar wel alles zogenaamd beter weet. Daarnaast gaat in het nakijken van werk een hoop tijd zitten en geef je meestal gewoon zo'n 6 uur les op een dag.
Ligt waarschijnlijk ook aan het vak dat je geeft en ook aan de leraar in kwestie. Maar ik heb 'n aantal leraren gehad die ons altijd 'zelfstandig lieten werken'. Wat er op neer komt dat ze zelf geen kloot hoefden uit te voeren. Verder mochten leraren bij ons niet meer dan 20 lessen geven per week, en deden ze weken over het nakijken van toetsen.

Maar wellicht was jij 'n veel actiever docent.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 14:33:53 #177
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_118374068
* Whuzz gaat er vandoor. Vergadering afgelopen, snel in de auto naar een klant toe voor review meeting.
En dan vanuit daar rechtstreeks door naar voetbalveld om de kleintjes te trainen. Avondeten doe ik daarna wel. Na het eten m'n zoontje voorlezen en in bed stoppen, z'n lunch voor de volgende dag maken en nog even op de bank met m'n vriendin... en m'n laptop, want morgen presentatie die ik nog even wil doornemen.

En dat allemaal in de wetenschap dat er érgens een leraresje is die vast zoveel meer uren maakt en zulke lange werktijden heeft dat ik niets te klagen heb! :D

:W
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 14:35:42 #178
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_118374133
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:33 schreef Whuzz het volgende:
* Whuzz gaat er vandoor. Vergadering afgelopen, snel in de auto naar een klant toe voor review meeting.
En dan vanuit daar rechtstreeks door naar voetbalveld om de kleintjes te trainen. Avondeten doe ik daarna wel. Na het eten m'n zoontje voorlezen en in bed stoppen, z'n lunch voor de volgende dag maken en nog even op de bank met m'n vriendin... en m'n laptop, want morgen presentatie die ik nog even wil doornemen.

En dat allemaal in de wetenschap dat er érgens een leraresje is die vast zoveel meer uren maakt en zulke lange werktijden heeft dat ik niets te klagen heb! :D

Gast........ echt :')
Zoooooooo druk maar wel de hele dag op FOK! posten.
Doei!
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_118375316
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Zoals al gepost, school begint hier op 8:30, leraren komen om 8:15 op school aan.
Als een leerkracht pas om 8:15 op school is, heeft hij/zij nooit genoeg tijd om de dag voor te bereiden. De meeste leerkrachten zijn er om 8 uur, en veel zelfs nog eerder.
quote:
[..]

Welnee. Ze verdienen net zoveel als een gemiddelde HBO starter. Na een aantal jaar carriere denk ik dat ze wellicht wat minder verdienen dan de gemiddelde HBO-er, maar heel eerlijk gezegd denk ik dat de geïnvesteerde moeite van HBO-ers in elk geval in de technische sector een stuk hoger ligt.
En dat baseer je op wat? Dit is gewoon uit de lucht gegrepen, iets wat niet alleen niet meetbaar is, maar ook is gebaseerd op gebakken lucht. Bovendien is het leraren salaris alles behalve royaal. Het startsalaris is misschien hetzelfde, maar naar 10 jaar werken verdiend mijn vriendin het 3-voudige van wat ik verdien. Ook een HBO-er
quote:
[..]

En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat er genoeg werk is dat een stuk moeilijker is dan basisschoolleraar, dus wat dat betreft moet ik zeggen dat ze ongelijk heeft.
Het is gewoon een normale baan, met een gemiddeld gezien normale werkdruk. Niet zeiken dat het zo zwaar is dus.
Haha :') met die redenering kan ik jouw beroep ook zo onder te tafel schuiven omdat er genoeg beroepen zijn waar je zo weinig hoeft te doen dat jij je kan permitteren om te fokken tijdens een vergadering. :')

Bovendien is het niet zo dat alle leerkrachten zijn zoals de persoon die jouw kind les geeft. Ik zit met ouderavonden met gemak om 10 uur nog op school.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2012 15:10:37 ]
  woensdag 24 oktober 2012 @ 15:13:41 #180
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_118375469
quote:

zo van kijk mij eens druk zijn met mijn werk :')
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_118375839
Ik tegen vriend: "kom donderdag gezellig langs"
Vriend: "nee, donderdag heb ik een zware dag. Dan moet ik van 10 tot 4"

Die vent is dus docent op een MBO. Tegenwoordig is het wat minder, maar vroeger was ie vrijwel altijd om 1400 uur al klaar en soms al om 1200 uur.
Tentamens nakijken zeg je!? Ja, soms. Ouderavonden!? Een paar keer per jaar ja. De rest van het jaar 's middags lekker een beetje door de stad lopen of een middagdutje doen thuis op de bank.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_118375902
quote:

Je salaris zal ook iets hoger liggen schat ik zo in?

Maar als het je niet bevalt kan je altijd nog het onderwijs in toch?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 24 oktober 2012 @ 15:29:30 #183
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_118375974
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:09 schreef Mozy het volgende:

[..]

En dat baseer je op wat? Dit is gewoon uit de lucht gegrepen, iets wat niet alleen niet meetbaar is, maar ook is gebaseerd op gebakken lucht. Bovendien is het leraren salaris alles behalve royaal. Het startsalaris is misschien hetzelfde, maar naar 10 jaar werken verdiend mijn vriendin het 3-voudige van wat ik verdien. Ook een HBO-er

Maar goed, dit komt natuurlijk omdat jij een basisschoolleraar bent. Zelfde gaat in zekere mate op voor 2e graads docenten.
Op het moment dat jij eerste graads wordt verdien je al een stuk beter, laat staan als je verkast naar het hogere onderwijs, hoewel je daar ook vooral verdient aan neventaken.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_118376068
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:54 schreef Mozy het volgende:
Kom een weekje meedraaien in mijn groep acht. Als je aan het einde van de week nog niet gehuild hebt krijg je een lolly.
Ik zou die groep acht laten huilen :'). Je laat je toch niet gek maken door kindertjes uit groep 8? Dan ben je echt een faalhaas hoor..
pi_118376197
topic niet gelezen maar ik denk dat werken op een basisschool een stuk zwaarder is dan op een vmbo bijv.

Vooral fysiek (vooral de echt jongere klassen/groep 1/2/3/)

Hou maar eens 20 kinderen de hele dag continu in de gaten...en je mag geen moment de aandacht verliezen want als er iets gebeurd of mis gaat ben JIJ verantwoordelijk. En dat is nogal wat wanneer het om iemands/een kind gaat.

[ Bericht 15% gewijzigd door DEVIEZEMAN. op 24-10-2012 15:43:15 ]
pi_118376543
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:27 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Je salaris zal ook iets hoger liggen schat ik zo in?

Maar als het je niet bevalt kan je altijd nog het onderwijs in toch?
Ik snap dat niet. Iedereen denkt dat mensen die niet in het onderwijs zitten, wel een stuk meer zullen verdienen... Net alsof iedereen die geen docent is, ruim boven de 3500 Euro per maand zit!?
  woensdag 24 oktober 2012 @ 15:56:52 #187
131603 Afwazig
Serious business
pi_118377001
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:35 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Gast........ echt :')
Zoooooooo druk maar wel de hele dag op FOK! posten.
Doei!
Whuzz is waarschijnlijk zo`n kerel die als je vraagt wat hij doet voor de kost antwoord met "Ik ben Senior Supervising Account Manager" terwijl "Verkoper" ook gewoon voldoet.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 15:58:22 #188
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_118377065
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:56 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Whuzz is waarschijnlijk zo`n kerel die als je vraagt wat hij doet voor de kost antwoord met "Ik ben Senior Supervising Account Manager" terwijl "Verkoper" ook gewoon voldoet.
Dat moet wel idd :D wat een fiasco die gast.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_118377069
quote:
5s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:45 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ik snap dat niet. Iedereen denkt dat mensen die niet in het onderwijs zitten, wel een stuk meer zullen verdienen... Net alsof iedereen die geen docent is, ruim boven de 3500 Euro per maand zit!?
Hij zal niet voor minder dan 2 keer modaal tot 22:00 met Japanners zitten te kletsen mag ik hopen. Dan heeft hij iets niet goed voor elkaar.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:02:40 #190
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_118377258
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:56 schreef Afwazig het volgende:

[..]

Ik heb serieus weleens iemand ontmoet die zichzelf senior salesmanager noemde terwijl hij hoofdverkoper was in de Bijenkorf dat het was geloof ik.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_118377309
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:46 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Flikker toch op, we kregen laatst uitnodigingen voor ouderavonden. We konden kiezen uit:
Wo: tussen 14:00 en 17:00
Do: tussen 16:00 en 18:00
Vr: tussen 16:00 en 18:00

Aangezien ik en m'n vriendin allebei een full-time baan hebben, hebben we een tegenbod gedaan voor Vrijdag vanaf 18:30. En dan moest ik nog m'n best doen om op tijd aanwezig te zijn.

Teamoverleg? Dat doen ze een uurtje op vrijdagmiddag. Zijn ze nóg om 17:00 klaar. Kutkinderen? uh, dat is je beroep. Niet zeiken.
yuppies en strebers die hun carriere niet willen opgeven, omdat ze een kind hebben! :')
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:06:38 #192
131603 Afwazig
Serious business
pi_118377408
quote:
10s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:02 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ik heb serieus weleens iemand ontmoet die zichzelf senior salesmanager noemde terwijl hij hoofdverkoper was in de Bijenkorf dat het was geloof ik.
Zo zijn er legio mensen die "filiaalmanager' zijn. Dan ben je dus het niveau van vakkenvuller ontstegen en mag je met klanten praten.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:32:08 #193
387388 knabbeltje10
I love to design
pi_118378394
@whuzz,
ik begrijp je frustratie, als er familiefeest is, is het ook altijd discussie hierover met
2 hardwerkende arbeiders (nonkel en tante) en de rest leraressen die maar KLAGEN en ZAGEN.
En hun ziekteverlofdagen opsparen om nog langer vakantie te hebben.
pi_118380284
quote:
13s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:25 schreef Puntenjager het volgende:
Ik tegen vriend: "kom donderdag gezellig langs"
Vriend: "nee, donderdag heb ik een zware dag. Dan moet ik van 10 tot 4"

Die vent is dus docent op een MBO. Tegenwoordig is het wat minder, maar vroeger was ie vrijwel altijd om 1400 uur al klaar en soms al om 1200 uur.
Tentamens nakijken zeg je!? Ja, soms. Ouderavonden!? Een paar keer per jaar ja. De rest van het jaar 's middags lekker een beetje door de stad lopen of een middagdutje doen thuis op de bank.
Je wilt niet weten wat voor tyfusvolk er op het MBO rondloopt. Dan kan het echt wel een zware dag zijn hoor.
pi_118380434
quote:
10s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:33 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Je wilt niet weten wat voor tyfusvolk er op het MBO rondloopt. Dan kan het echt wel een zware dag zijn hoor.
Mwoah, voornamelijk chicks die met hem naar bed willen. Echt dus.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:19:43 #196
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_118406110
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:28 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Kom een weekje meedraaien in mijn development team. Als je aan het einde van de week nog niet gehuild hebt krijg je een lolly.

Verzet daarnaast even al je afspraken. Je werkt met 80% Japanners, en zeker als je nieuw bent gaan ze er niet van uit dat je vóór 19:00 naar huis gaat. Als je werk niet af is mag je uiteraard gerust tot later blijven, kantoor is 24/7 open. :)
Oh, en je moet vrijdag op oudergesprek. Dat is om 18:00 uur, want ik wil als docent ook een beetje op tijd naar huis. Dat jouw team nog een meeting heeft tot 20:00 uur (haha, uitleggen aan een japanner dat je om 17:00 weg moet :D ) is niet mijn probleem.

Cola lollies vind ik het lekkerst, koop er maar vast 1 ;)
prima, waar zit je werk? zal het maandag even voorleggen aan mijn leidinggevende. (is btw wel VO)
Where's my fear???
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:22:23 #197
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_118406168
quote:

als ieder zijn prive leven gaat posten dan heeft iedereen het wel druk. Beetje onzin om te zeggen dat je op de bank zit met vriendin en dan gaat zeggen dat je dat druk vind.
Where's my fear???
pi_118406524
Een voltijds leerkracht in België geeft 22 uur les. Nuja, 22 lesuren natuurlijk.. komt dan op iets van een 18 uur werken? Die 3,5 maanden vakantie is er toch ook een beetje over. :')

Heb een boel vrienden die leerkracht zijn en allen 'slepen' ze zich momenteel naar de herfstvakantie volgende week. :')
pi_118412120
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:36 schreef Decrease het volgende:
Een voltijds leerkracht in België geeft 22 uur les. Nuja, 22 lesuren natuurlijk.. komt dan op iets van een 18 uur werken? Die 3,5 maanden vakantie is er toch ook een beetje over. :')

Heb een boel vrienden die leerkracht zijn en allen 'slepen' ze zich momenteel naar de herfstvakantie volgende week. :')
:D

* Whuzz is weer terug hoor! Presentatie ging allemaal prima, helaas was het gister pas 1 uur voor ik in bed lag, dus neuken was er niet meer bij. Vriendin sliep al. :(

Zijn er nog leraresjes met lange tenen die even willen melden dat zij óók heel veel uren moeten werken en dat het heus allemaal echt wel superzwaar is en dus recht hebben om te klagen? ;)

@ iemand hierboven: Ik ben Senior Managing Executive Director Presendent natuurlijk. Beetje mij verkoper noemen. :N
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_118420257
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:46 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Flikker toch op, we kregen laatst uitnodigingen voor ouderavonden. We konden kiezen uit:
Wo: tussen 14:00 en 17:00
Do: tussen 16:00 en 18:00
Vr: tussen 16:00 en 18:00

Aangezien ik en m'n vriendin allebei een full-time baan hebben, hebben we een tegenbod gedaan voor Vrijdag vanaf 18:30. En dan moest ik nog m'n best doen om op tijd aanwezig te zijn.

Teamoverleg? Dat doen ze een uurtje op vrijdagmiddag. Zijn ze nóg om 17:00 klaar. Kutkinderen? uh, dat is je beroep. Niet zeiken.
Dat is toch wel apart, want ik heb op verschillende scholen gezeten. En daar waren de ouderavonden altijd s'avonds, sterker nog alleen s'avonds.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')