abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 mei 2007 @ 23:32:23 #151
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_49464628
Damn, net gezien, wat een prachtige film!
Hier kan ik echt nog uren lang over nadenken... heerlijk zo'n film waar je een geheel eigen betekenis aan kunt geven.

Kan er nu nog even niet veel meer over kwijt. Eerst alles even goed verwerken
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_49464931
bijna een week geleden dat ik hem gezien heb, maar hij spookt nog steeds door mijn hoofd. dat is eigenlijk wat iets voor mij een goede film maakt.
pi_49478130
Technisch vond ik de film zoals een film moet zijn, prachtige beelden, geweldige muziek en sterk geacteerd. Helaas dat het verhaal, net als in PI, weer veel te pretentieus en slap is. Voer voor de indierock liefhebbende pseudo-intellectueel dus.

P.S. Ik vond het einde trouwens, die versmelting met het universum, erg iets weghebben van een diepe n2o roes .
  vrijdag 25 mei 2007 @ 13:01:28 #154
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49760365
Na al dat wachten kon het eigenlijk bijna alleen maar tegenvallen, maar dat is niet gebeurd. Mooi drama, geweldig acteerwerk, listig hoe de plots verweven zijn (vaak stoor ik me aan flashbacks maar de rode draad was goed aanwezig zonder dat het verhaal te simpel werd), een puike Clint Mansell-score, visueel redelijk uniek.

Ik ben helemaal niet meer zo van de spirituele ondertonen de laatste jaren, op een gegeven moment heb je al die quasi-indrukwekkende praatjes ook wel gezien, maar ik moest toch wel enkele keren janken bij deze. Film maakte een goed punt, zonder dat 't er dik bovenop lag of dat je gedwongen werd.

Het moet nog even beklijven, maar ik ben er vrij zeker van dat deze film in mijn top 5 komt te staan. Nog ff een keer bekijken over een paar maandjes om het zeker te weten. Voorlopig ga ik voor 9/10.

Is er al een regio 2 DVD met NL ondertitels en extra's? Op Bol.com kon ik 'm niet vinden..
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_49780493
Ik heb de film vandaag bekeken. Echt een mooie film om naar te kijken. De verhaallijn was in het begin wat verwarrend maar het beeld.. en vooral het geluid er ook achter. Geweldig.. Ik vind hem mooier en toegankelijker dan Pi en Requiem for a dream.
pi_49787866
Gister voor de tweede keer gezien.. wat viel ie opeens ontzettend tegen zeg
pi_49789318
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 11:54 schreef ZwarteMagika het volgende:
Gister voor de tweede keer gezien.. wat viel ie opeens ontzettend tegen zeg
Waarom?

En je hebt meneer nog wel in je avater staan
pi_49789405
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:49 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Waarom?

En je hebt meneer nog wel in je avater staan
Ja omdat ik na de eerste keer helemaal enthousiast was.. misschien heb ik 'm in de tussentijd teveel opgehemeld in m'n hoofd ofzo, dat ik met te hoge verwachtingen opnieuw ging kijken. Omdat ik het verhaal nu al kende ging ik op hele andere dingen letten, op de irritante maniertjes van Rachel Weisz bijvoorbeeld Het deed me gewoon haast niks meer, de magie was er een beetje af denk ik
pi_49796306
  zaterdag 9 juni 2007 @ 23:07:09 #160
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_50284294
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 13:01 schreef soylent het volgende:
Na al dat wachten kon het eigenlijk bijna alleen maar tegenvallen, maar dat is niet gebeurd. Mooi drama, geweldig acteerwerk, listig hoe de plots verweven zijn (vaak stoor ik me aan flashbacks maar de rode draad was goed aanwezig zonder dat het verhaal te simpel werd), een puike Clint Mansell-score, visueel redelijk uniek.

Ik ben helemaal niet meer zo van de spirituele ondertonen de laatste jaren, op een gegeven moment heb je al die quasi-indrukwekkende praatjes ook wel gezien, maar ik moest toch wel enkele keren janken bij deze. Film maakte een goed punt, zonder dat 't er dik bovenop lag of dat je gedwongen werd.

Het moet nog even beklijven, maar ik ben er vrij zeker van dat deze film in mijn top 5 komt te staan. Nog ff een keer bekijken over een paar maandjes om het zeker te weten. Voorlopig ga ik voor 9/10.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Aronofsky kanmaar weinig fout doen bij mij. Aan de andere kant kunne hoge verwachtingen diepe teleurstellingen veroorzaken, maar dat deed deze zeker niet. Wat een prachtfilm
quote:
Is er al een regio 2 DVD met NL ondertitels en extra's? Op Bol.com kon ik 'm niet vinden..
Nope. De UK versie heeft alleen maar Engelse ondertiteling en de extra's heb ik nog niet naar gekeken (heb hem even een dagje van mijn werk geleend, hij is namelijk nog onbetaalbaar ). Maar misschien heeft www.play.com wat. Ik had trouwens van Fox en Warner wel wat meer ondertiteling verwacht, maar oh well, ik kijk eigenlijk nooit een film met ondertiteling
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  zondag 10 juni 2007 @ 00:28:02 #161
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_50286635
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 12:53 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Ja omdat ik na de eerste keer helemaal enthousiast was.. misschien heb ik 'm in de tussentijd teveel opgehemeld in m'n hoofd ofzo, dat ik met te hoge verwachtingen opnieuw ging kijken. Omdat ik het verhaal nu al kende ging ik op hele andere dingen letten, op de irritante maniertjes van Rachel Weisz bijvoorbeeld Het deed me gewoon haast niks meer, de magie was er een beetje af denk ik
Te snel nog een keer gekeken.
Ik wacht meestal extreem lang voor de tweede keer kijken. Daarna maakt het niet meer uit hoe lang er tussen zit met kijken... (imo)
  zondag 10 juni 2007 @ 00:29:24 #162
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_50286672
Matig... Matig..
Na Pi en Requiem for a dream had ik er veel meer van verwacht..
Matige film met een suf verhaal.
-
pi_50927161
hele bijzondere film vond ik. ik kende de hele voorgeschiedenis verder ook niet. misschien is dat ook wel beter
  donderdag 28 juni 2007 @ 08:15:52 #164
14827 Kogando
Modelprutser
pi_50927173
quote:
Op zondag 10 juni 2007 00:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
Matig... Matig..
Na Pi en Requiem for a dream had ik er veel meer van verwacht..
Matige film met een suf verhaal.
Inderdaad. Het leuk wel een of andere paddo trip.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_60300463
Gisteren deze film gehuurd.

Nogal veel gemengde meningen over deze film, kan het wel begrijpen naar het zien ervan.

Ik vond hem persoonlijk heel mooi, maar dat komt vast ook omdat het aansluit op m'n eigen kijk op leven dood en dat soort dingen.

Ja, het is een film die typisch interessant lijkt te willen doen door het lekker vaag te houden, maar de boodschap die ik er persoonlijk uitkrijg is er daardoor niet minder sterk op

Ook vanwege de 3 verhaallijnen over zo'n lange tijdsspanne wordt ie nogal eens vergeleken met 2001, maar dat is natuurlijk een strijd die je als film bij voorbaat al verliest, en zo veel overeenkomsten zijn er ook weer niet.

Op imdb krijgt ie een 7,5 en dat is ie wel waard wat mij betreft
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:00:39 #166
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_62743216
Fuck fuck fuckerde fuck fuck...
Ik wil de HD DVD van deze film hebben!!
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_62783360
Ik ben groot fan van Requiem for a Dream, en ik kende het bestaan van deze film niet eens!!

Meteen downloaden.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 17:05:28 #168
10785 Smots
pi_62786980
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:05 schreef Oksel het volgende:
Ik ben groot fan van Requiem for a Dream, en ik kende het bestaan van deze film niet eens!!

Meteen downloaden.
Schaam op jou!
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_62787684
Probeer een HD versie te scoren, ziet er namelijk brilliant uit
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_62789601
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:05 schreef Smots het volgende:

[..]

Schaam op jou!
Tja Smotsje.. ouwe leipo, lang niet gezien, maareh; ik ben een arme student.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 12:36:18 #171
10785 Smots
pi_62807948
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:01 schreef Oksel het volgende:

[..]

Tja Smotsje.. ouwe leipo, lang niet gezien, maareh; ik ben een arme student.

Ik bedoelde eigenlijk dat je je moest schamen dat je deze nog niet had gezien.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 12:36:57 #172
10785 Smots
pi_62807968
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:33 schreef HostiMeister het volgende:
Probeer een HD versie te scoren, ziet er namelijk brilliant uit
Yep.
pi_63052270
Net gekeken... wowie wow wow!! Ook ik kende het bestaan van deze film niet , maar kreeg de dvd van een vriendin van me. Nou, die krijgt ze mooi niet terug he!
  vrijdag 28 november 2008 @ 16:58:12 #174
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_63598952
gisteravond maar eens gekeken, omdat hij zo mooi zou zijn. Ja, de film is inderdaad mooi. Vooral qua special effects, muziek en sfeer. Maar dan het verhaal. Ik snap het niet? En dat terwijl ik andere vrij moeilijke films als memento wel heb kunnen volgen Mijn vriendin snapte de film ook niet..

Misschien iemand die mij het plot kan uitleggen ?
Conformists will be cast away by the tide of history
  vrijdag 28 november 2008 @ 17:39:27 #175
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63599835
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:58 schreef Liquidist het volgende:
gisteravond maar eens gekeken, omdat hij zo mooi zou zijn. Ja, de film is inderdaad mooi. Vooral qua special effects, muziek en sfeer. Maar dan het verhaal. Ik snap het niet? En dat terwijl ik andere vrij moeilijke films als memento wel heb kunnen volgen Mijn vriendin snapte de film ook niet..

Ik denk niet dat je het moet zien als een verhaal maar meer als een spiritueel statement. (Of zo)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 28 november 2008 @ 21:24:15 #176
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_63605936
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 16:58 schreef Liquidist het volgende:

Oke, hier volgt mijn interpretatie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke, dit is heel omslachtig omdat ik de film slechts een keer heb gezien, en dat is een behoorlijke tijd geleden. Maar ik ga hem morgen opnieuw bekijken (mede dankzij dit topic) en zal dan nogmaals mijn mening posten. Ik vond de film (in tegenstelling tot veel mensen) heel erg goed, en redelijk eenvoudig te begrijpen.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  maandag 1 december 2008 @ 11:42:18 #177
10785 Smots
pi_63663966
Afgelopen weekend heb ik de dvd van The Fountain aan iemand cadeau gegeven met daarbij de opmerking dat als ze 'm gaat kijken, dat ik dan graag met 'r meekijk.
  woensdag 10 december 2008 @ 10:14:58 #178
10785 Smots
pi_63898955
YEAH!!! Ik heb de Blu-Ray versie binnen.
  woensdag 10 december 2008 @ 13:35:31 #179
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_63904073
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:24 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Oke, hier volgt mijn interpretatie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke, dit is heel omslachtig omdat ik de film slechts een keer heb gezien, en dat is een behoorlijke tijd geleden. Maar ik ga hem morgen opnieuw bekijken (mede dankzij dit topic) en zal dan nogmaals mijn mening posten. Ik vond de film (in tegenstelling tot veel mensen) heel erg goed, en redelijk eenvoudig te begrijpen.
Het is heel fijn als je de documentaire bekijkt. Dan vallen er veel meer dingen in de film op
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 22 december 2008 @ 16:07:43 #180
10785 Smots
pi_64247987
Mudderfukkert... dat ziet er goed uit....
En d'r staat ook nog meer op de Blu-Ray versie dan op de standaard definition dvd.
WHOOHOO!

En natuurlijk Aronofsky's audiocommentaar dat hier te vinden is:
http://www.darrenaronofsky.com/fountain_com.html

Crap, die link werkt niet meer.
pi_64254526
Ik heb 'm inmiddels 2 keer gezien, maar ik vind 'm zeker niet geweldig. In tegendeel; ik vond 't allemaal nogal vergezocht, maar desondanks toch een 7.0 voor de cinematografie .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 23 december 2008 @ 13:40:40 #182
10785 Smots
pi_64282109
quote:
Op maandag 22 december 2008 19:27 schreef cultheld het volgende:
Ik heb 'm inmiddels 2 keer gezien, maar ik vind 'm zeker niet geweldig. In tegendeel; ik vond 't allemaal nogal vergezocht, maar desondanks toch een 7.0 voor de cinematografie .
Je geeft de film een 7.0 voor de 'filmkunst'? Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaja.
pi_64284141
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 13:40 schreef Smots het volgende:

[..]

Je geeft de film een 7.0 voor de 'filmkunst'? Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaja.

Prachtige, maar mij weinig zeggende, beelden .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 23 december 2008 @ 15:22:28 #184
10785 Smots
pi_64286110
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 14:31 schreef cultheld het volgende:

[..]

Prachtige, maar mij weinig zeggende, beelden .
Kijk, da's heel wat duidelijker.
  zondag 5 april 2009 @ 22:00:21 #185
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67741939
Vanmiddag voor de tweede keer gezien, dit schreef ik erover in het "gezien" topic:
quote:
The Fountain
Toen ik deze film voor de eerste keer zag was ik totaal omver geblazen, spookte hij nog dagen door m`n hoofd en hij kwam uiteindelijk ook hoog in m`n eindejaarslijstje.
Nu, bijna 2 jaar later, was ik benieuwd of ie nog steeds dezelfde impact had en of ik `m dus nog steeds zo goed vond als na de eerste kijkbeurt.
Gelukkig, dat was absoluut het geval. Wat een fe-no-me-na-le film is dit! Echt alles klopt: het verhaal, in principe gewoon een love story dat existentieële levensvragen stelt, zit geweldig in elkaar en wordt op een originele manier verteld. Daarbij is ook een goede montage van belang, die is dan ook ontzettend goed. Verder is het acteerwerk is erg sterk, Jackman en de bloedmooie Weisz zijn samen erg goed. De chemie tussen beide spart van het scherm. Daarnaast zijn natuurlijk de complete vormgeving van de film en de special effects om van te smullen. Het geheel wordt afgemaakt door de briljante soundtrack van Clint Mansell, die perfect past bij de beelden.
Een van de beste en meest originele films van het afgelopen decennium. Briljante cinema die een emotionele mokerslag uitdeelt die de nodige traantjes zal laten vloeien en nog dagen na zal werken.
Perfect!

10/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 05-04-2009 22:09:59 ]
pi_67742132
Heb hem laatst weer gezien maar nu in HD... Echt prachtige film
Er zijn weinig films die me zo vaak weet te raken dan deze.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zondag 5 april 2009 @ 22:16:01 #187
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_67742492
Heb hem laatst ook voor de 3e x gekeken en hij blijft inslaan als een bom.
Ik hoef nu bv de trailer maar te zien of Death is the road to awe te luisteren en BAM, alle skomt boven.
L'Amour menaçant:
  zondag 5 april 2009 @ 22:17:23 #188
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67742546
Hij staat ook nog ferm #3 op mijn Filmlijstje Aller Tijden.

En inderdaad, die soundtrack...
  zondag 5 april 2009 @ 22:57:18 #189
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67743997
quote:
Op maandag 14 mei 2007 11:01 schreef JelleS het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_84576753
Heb 'm vandaag ook maar eens gezien, omdat ik toch al een hele tijd benieuwd was.

Ik vond het wel een erg goede film in ieder geval, maar kan me wel voorstellen dat mensen het niets vinden. Redelijk zweverige film.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:01:34 #191
202348 Susi
Temple of Love
pi_88102330
Wauw, net even deze film gezien. Wát een mooie film, moet 'm zeker binnen niet al te lange tijd nog eens zien. Ahad ie van mij wat langer gemogen.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:22:52 #192
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_88105234
Susi! O+ nu ben je mijn favoriete SL omdat je mijn lievelingsfilm goed vind ;)
L'Amour menaçant:
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:30:57 #193
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_88105499
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:01 schreef Susi het volgende:
Wauw, net even deze film gezien. Wát een mooie film, moet 'm zeker binnen niet al te lange tijd nog eens zien. Ahad ie van mij wat langer gemogen.
Van mij niet O+ Maar ik ga hem ook weer eens zien :)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:59:22 #194
202348 Susi
Temple of Love
pi_88111341
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:22 schreef Ang3l het volgende:
Susi! O+ nu ben je mijn favoriete SL omdat je mijn lievelingsfilm goed vind ;)
:*
pi_89214086
Net gezien. Ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen iets is, maar wat doet dat ertoe? Ik vond hem in ieder geval geweldig. :)

Niet overdreven pretentieus, maar wel veel symboliek en indringend drama, prachtige beelden, prachtige muziek, nouja, het is hier allemaal al gezegd. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')