Waarom?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:54 schreef ZwarteMagika het volgende:
Gister voor de tweede keer gezien.. wat viel ie opeens ontzettend tegen zeg![]()
Ja omdat ik na de eerste keer helemaal enthousiast was.. misschien heb ik 'm in de tussentijd teveel opgehemeld in m'n hoofd ofzo, dat ik met te hoge verwachtingen opnieuw ging kijken. Omdat ik het verhaal nu al kende ging ik op hele andere dingen letten, op de irritante maniertjes van Rachel Weisz bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:49 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Waarom?![]()
En je hebt meneer nog wel in je avater staan
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Aronofsky kanmaar weinig fout doen bij mij. Aan de andere kant kunne hoge verwachtingen diepe teleurstellingen veroorzaken, maar dat deed deze zeker niet. Wat een prachtfilmquote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:01 schreef soylent het volgende:
Na al dat wachten kon het eigenlijk bijna alleen maar tegenvallen, maar dat is niet gebeurd. Mooi drama, geweldig acteerwerk, listig hoe de plots verweven zijn (vaak stoor ik me aan flashbacks maar de rode draad was goed aanwezig zonder dat het verhaal te simpel werd), een puike Clint Mansell-score, visueel redelijk uniek.
Ik ben helemaal niet meer zo van de spirituele ondertonen de laatste jaren, op een gegeven moment heb je al die quasi-indrukwekkende praatjes ook wel gezien, maar ik moest toch wel enkele keren janken bij deze. Film maakte een goed punt, zonder dat 't er dik bovenop lag of dat je gedwongen werd.
Het moet nog even beklijven, maar ik ben er vrij zeker van dat deze film in mijn top 5 komt te staan. Nog ff een keer bekijken over een paar maandjes om het zeker te weten. Voorlopig ga ik voor 9/10.
Nope. De UK versie heeft alleen maar Engelse ondertiteling en de extra's heb ik nog niet naar gekeken (heb hem even een dagje van mijn werk geleend, hij is namelijk nog onbetaalbaarquote:Is er al een regio 2 DVD met NL ondertitels en extra's? Op Bol.com kon ik 'm niet vinden..
Te snel nog een keer gekeken.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:53 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Ja omdat ik na de eerste keer helemaal enthousiast was.. misschien heb ik 'm in de tussentijd teveel opgehemeld in m'n hoofd ofzo, dat ik met te hoge verwachtingen opnieuw ging kijken. Omdat ik het verhaal nu al kende ging ik op hele andere dingen letten, op de irritante maniertjes van Rachel Weisz bijvoorbeeld![]()
Het deed me gewoon haast niks meer, de magie was er een beetje af denk ik
![]()
Inderdaad. Het leuk wel een of andere paddo trip.quote:Op zondag 10 juni 2007 00:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
Matig... Matig..
Na Pi en Requiem for a dream had ik er veel meer van verwacht..
Matige film met een suf verhaal.
Schaam op jou!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 15:05 schreef Oksel het volgende:
Ik ben groot fan van Requiem for a Dream, en ik kende het bestaan van deze film niet eens!!
Meteen downloaden.
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:01 schreef Oksel het volgende:
[..]
Tja Smotsje.. ouwe leipo, lang niet gezien, maareh; ik ben een arme student.
Yep.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:33 schreef HostiMeister het volgende:
Probeer een HD versie te scoren, ziet er namelijk brilliant uit
Ik denk niet dat je het moet zien als een verhaal maar meer als een spiritueel statement. (Of zo)quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:58 schreef Liquidist het volgende:
gisteravond maar eens gekeken, omdat hij zo mooi zou zijn. Ja, de film is inderdaad mooi. Vooral qua special effects, muziek en sfeer. Maar dan het verhaal. Ik snap het niet? En dat terwijl ik andere vrij moeilijke films als memento wel heb kunnen volgen Mijn vriendin snapte de film ook niet..
Misschien iemand die mij het plot kan uitleggen ?
Oke, hier volgt mijn interpretatie:quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:58 schreef Liquidist het volgende:
gisteravond maar eens gekeken, omdat hij zo mooi zou zijn. Ja, de film is inderdaad mooi. Vooral qua special effects, muziek en sfeer. Maar dan het verhaal. Ik snap het niet? En dat terwijl ik andere vrij moeilijke films als memento wel heb kunnen volgen Mijn vriendin snapte de film ook niet..
Misschien iemand die mij het plot kan uitleggen ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oke, dit is heel omslachtig omdat ik de film slechts een keer heb gezien, en dat is een behoorlijke tijd geleden. Maar ik ga hem morgen opnieuw bekijken (mede dankzij dit topic) en zal dan nogmaals mijn mening posten. Ik vond de film (in tegenstelling tot veel mensen) heel erg goed, en redelijk eenvoudig te begrijpen.The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 21:24 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Oke, hier volgt mijn interpretatie:Het is heel fijn als je de documentaire bekijkt. Dan vallen er veel meer dingen in de film opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oke, dit is heel omslachtig omdat ik de film slechts een keer heb gezien, en dat is een behoorlijke tijd geleden. Maar ik ga hem morgen opnieuw bekijken (mede dankzij dit topic) en zal dan nogmaals mijn mening posten. Ik vond de film (in tegenstelling tot veel mensen) heel erg goed, en redelijk eenvoudig te begrijpen.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Je geeft de film een 7.0 voor de 'filmkunst'? Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaja.quote:Op maandag 22 december 2008 19:27 schreef cultheld het volgende:
Ik heb 'm inmiddels 2 keer gezien, maar ik vind 'm zeker niet geweldig. In tegendeel; ik vond 't allemaal nogal vergezocht, maar desondanks toch een 7.0 voor de cinematografie.
Prachtige, maar mij weinig zeggende, beeldenquote:Op dinsdag 23 december 2008 13:40 schreef Smots het volgende:
[..]
Je geeft de film een 7.0 voor de 'filmkunst'? Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaja.
Kijk, da's heel wat duidelijker.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Prachtige, maar mij weinig zeggende, beelden.
quote:The Fountain
Toen ik deze film voor de eerste keer zag was ik totaal omver geblazen, spookte hij nog dagen door m`n hoofd en hij kwam uiteindelijk ook hoog in m`n eindejaarslijstje.
Nu, bijna 2 jaar later, was ik benieuwd of ie nog steeds dezelfde impact had en of ik `m dus nog steeds zo goed vond als na de eerste kijkbeurt.
Gelukkig, dat was absoluut het geval. Wat een fe-no-me-na-le film is dit! Echt alles klopt: het verhaal, in principe gewoon een love story dat existentieële levensvragen stelt, zit geweldig in elkaar en wordt op een originele manier verteld. Daarbij is ook een goede montage van belang, die is dan ook ontzettend goed. Verder is het acteerwerk is erg sterk, Jackman en de bloedmooie Weisz zijn samen erg goed. De chemie tussen beide spart van het scherm. Daarnaast zijn natuurlijk de complete vormgeving van de film en de special effects om van te smullen. Het geheel wordt afgemaakt door de briljante soundtrack van Clint Mansell, die perfect past bij de beelden.
Een van de beste en meest originele films van het afgelopen decennium. Briljante cinema die een emotionele mokerslag uitdeelt die de nodige traantjes zal laten vloeien en nog dagen na zal werken.
Perfect!
10/10
quote:Op maandag 14 mei 2007 11:01 schreef JelleS het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
quote:Van mij nietOp vrijdag 29 oktober 2010 13:01 schreef Susi het volgende:
Wauw, net even deze film gezien. Wát een mooie film, moet 'm zeker binnen niet al te lange tijd nog eens zien. Ahad ie van mij wat langer gemogen.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 14:22 schreef Ang3l het volgende:
Susi!nu ben je mijn favoriete SL omdat je mijn lievelingsfilm goed vind
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |