laat die Special Edition dvd maar komenquote:The Fountain
WOW! Wat een fantastische ervaring is het bekijken van dit meesterwerk. Zoveel verschillende interpretaties zijn er mogelijk. Hoe zit het nou echt in elkaar? Daar zal ik de komende dagen nog vaak over nadenken als ik nageniet. Is er wel 1 "echte" interpretatie mogelijk? Om daar achter te komen is 1 kijkbeurt zeker niet genoeg.
Het duurde dan wel 7 jaar voordat de film eindelijk af was maar het was het wachten meer dan waard. Het ziet er werkelijk fenomenaal uit: de decors, de effecten, de regie. Uiteraard mogen we ook de soundtrack niet vergeten, die een op zich zelf staand personage vormt en ongeloofelijk veel sfeer toevoegt en de film zonder meer beter maakt. Ongetwijfeld de beste soundtrack van het jaar.
Hugh Jackman en Rachel Weisz zijn geweldig (in al hun rollen) en vormen een sterk duo waarmee je echt meeleeft. De climax is briljant en tegen het einde zat ik echt met kippenvel op m`n armen en tranen in m`n ogen te kijken.
Meer hoef je er eigenlijk niet over te zeggen. Dat zal ik dan ook niet doen, wel zal ik nog lang nadenken over en nagenieten van dit meesterwerk.
Na Pi en Reqieum For A Dream levert Aronofsky met The Fountain opnieuw een pareltje af, z`n beste werk tot nu toe.
Zoals gezegd: 1 kijkbeurt zeker niet voldoende dus als ie volgende maand hier in de buurt in de bioscoop komt zal ik `m vast en zeker nog eens gaan bekijken. Tot die tijd luister ik nog maar eens die briljante soundtrack.
IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
lucky uquote:Op zondag 13 mei 2007 15:37 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb hem in Amsterdam gezien gister. Daar draait ie in het cinecenter, in een heel klein zaaltje.
Dan maar alternatief. Moeite waard..quote:Op zondag 13 mei 2007 15:36 schreef Slayage het volgende:
tjonge jonge zeg, zoveel goeds over deze film gelezen en speciaal op gewacht tot ie hier in de bios ging draaien, draait ie hier in den haag niet eens, zelfs in fokin rotterdam draait ie niet![]()
nu ben ik genoodzaak om em alternatief te gaan checken![]()
laatste keer dat ik gejankt heb bij een film, was bij greystoke legend of tarzan, maar toen was ik een heel klein ventje, dus die telt nietquote:Op zondag 13 mei 2007 16:35 schreef Skv het volgende:
[..]
Dan maar alternatief. Moeite waard..
Ik zou alleen oppassen als je al een 'janker' bent bij films, dan hou je het hier helemaal niet droog..
Ik vond dat de scene met het tattooeren van de ring.quote:Op zondag 13 mei 2007 18:06 schreef ZwarteMagika het volgende:
Een van de mooiste scenes vind ik toch wel die met dat bad. Echt hartverscheurend
Ik vond het visueel en muzikaal hoogtepunt die scene van jouw avatar, prachtig...quote:Op zondag 13 mei 2007 18:06 schreef ZwarteMagika het volgende:
Een van de mooiste scenes vind ik toch wel die met dat bad. Echt hartverscheurend
Zekerquote:Op zondag 13 mei 2007 18:38 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik vond het visueel en muzikaal hoogtepunt die scene van jouw avatar, prachtig...
Heb je uberhaupt dit topic gelezen? Bijna iedereen hier prijst deze film de hemel in, als dat je al niet nieuwsgierig maakt, dan weet ik het ook niet meer...quote:Op zondag 13 mei 2007 19:53 schreef Herodus het volgende:
Mmmm, nog geen enkele goede recensie gelezen in de pers. Verder valt het begrip new age ook erg vaak in verband met deze film. Plus de dooddoener dat iedereen die kritiek heeft hem niet begrijpt.
Dat maakt me allemaal niet echt nieuwschierig.
quote:Op zondag 13 mei 2007 18:06 schreef ZwarteMagika het volgende:
Alle twee,quote:Op zondag 13 mei 2007 18:25 schreef Ang3l het volgende:
Ik vond dat de scene met het tattooeren van de ring.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik ga hem binnenkort (snel) nog een keer kijken. Echt in mijn top 5 staat deze!
Film: The Fountainquote:Op zondag 13 mei 2007 19:53 schreef Herodus het volgende:
Mmmm, nog geen enkele goede recensie gelezen in de pers. Verder valt het begrip new age ook erg vaak in verband met deze film. Plus de dooddoener dat iedereen die kritiek heeft hem niet begrijpt.
Dat maakt me allemaal niet echt nieuwschierig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sorry, ff gespoilered
[ Bericht 17% gewijzigd door Byte_Me op 14-05-2007 10:31:54 ]
quote:Op zondag 13 mei 2007 23:10 schreef Byte_Me het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door SaintOfKillers op 14-05-2007 11:29:21 ]L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Doe em eens tussen spoiler tags.quote:Op zondag 13 mei 2007 23:10 schreef Byte_Me het volgende:
knip
quote:Op zondag 13 mei 2007 23:10 schreef Byte_Me het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sorry, ff gespoileredSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
done. helaas staat er nog een quote open.quote:Op maandag 14 mei 2007 03:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Doe em eens tussen spoiler tags.
Maar dat dacht ik inderdaad ook.
quote:Op maandag 14 mei 2007 10:54 schreef JelleS het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 mei 2007 10:57 schreef Byte_Me het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door JelleS op 14-05-2007 11:09:15 ]
volgens mij staat dat nummer in mijn last.fm lijst van afgelopen week nogal hoog, wat een nummer zeg...quote:
oooow, dan is deze echt a piece of cake!quote:Op maandag 14 mei 2007 18:40 schreef cultheld het volgende:
Ik ben benieuwd. Ik ben David Lynch films gewend, dus ik vraag me af hoe abstract deze film daadwerkelijk is
.
Wat een topnummer! De rest moet ik ook hebben.quote:Op maandag 14 mei 2007 18:35 schreef Skv het volgende:
Ik kan de OST nergens vinden
Death is the Road to Awe wel aan het downloaden nu (19 MB ofzo)?
quote:
Hie rook al zes keer ofzo.. Als ik mijn last.fm mag geloven.quote:Op maandag 14 mei 2007 23:41 schreef Timo20 het volgende:
[..]dat kan geen toeval zijn: die staat hier nu op
![]()
quote:Op maandag 14 mei 2007 11:01 schreef JelleS het volgende:
[..]Dat dacht ik dus ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op IMDB las ik ook een interessante:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:06 schreef Gillingham het volgende:
The Fountain (2006) 9+
Boom'haren' die overlopen in de nekharen van Rachel Weisz, opgehangen kaarsjes in de burcht van de Spaanse koningin die sterk doen denken aan een sterrenstelsel, onderste boven een naderende auto op een snelweg en de camera die meedraait voor een correcte projectie met op de achtergrond de stad, wat later in de film - zo'n 500 jaar eerder - ook gebeurt met een paard en de burcht als achtergrond. Geniale ideeen, cinematografie en directie van de uiterst getalenteerde Darren Aronofsky.
[afbeelding]
Drie kanten van dezelfde medaille. Tom(as/my) verkrijgt in drie verschillende tijdsperken (en/of dimensies) steeds meer kennis naarmate zijn lichaamshaar omgekeerd evenredig lijkt af te nemen. Maar hoe zit het met zijn wijsheid? Als Spaanse conquistador is hij extreem gehoorzaam, vastberaden en impulsief. Als hedendaagse vooruistrevende wetenschapper begint hij aan van alles te twijfelen, maar blijft hij narrow-minded. Als mediterend 'ubermensch' of 'starchild' combineert hij kennis, emotie en openmindedness. Dat alles om te komen tot het eeuwige leven (en liefde) en ironisch genoeg bereikt hij dit juist door te sterven.
[afbeelding]
Vergeet ik iets? Uiteraard, de muziek. Wederom een geweldige samenwerking tussen Clint Mansell en het Kronos Quartet, wat in Requiem for a Dream tot een werkelijk fenomenale score leidde, maar nu in combinatie met Mogwai. Geslaagd is een understatement. Meeslepend, dramatisch en tegelijk prachtig en dat alles zonder te veel af te leiden van de film zelf.
Is mijn aanvankelijk groot enthousiasme terecht? Ik moet The Fountain snel nog eens zien om hem volledig te kunnen waarderen.
Echt te gaaf. Wat je zegt... de beelden, de muziek en het einde..quote:Op woensdag 16 mei 2007 15:20 schreef Gillingham het volgende:
[afbeelding]
De beelden![]()
Die muziek![]()
Dat einde![]()
Ja! Dat dacht ik ook! Wat was ze heerlijk normaal en wat klonk haar stem gewoontjes. In RfaD was ze echt helemaal hysterisch en oud en verwaarloosd. Kuddo's voor haar (en het make-up team van RfaD).quote:Op zondag 6 mei 2007 15:54 schreef ZwarteMagika het volgende:
toen ik Ellen Burstyn zo zag besefte ik eigenlijk pas hoe goed ze is in Requiem for a dream..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |