Nee, ik wil naar een gewone school. Niks internationaal college. Dus waar kan ik les in het Nederlands krijgen? Mocht dit nog niet kunnen, dan stel ik voor dat meneer eerst zijn eigen toko op orde krijgt.quote:
Dus stoppen met lessen Engels of in het Engels?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het gaat toch volgens jou niet om het geloof?
Het gaat om de taal.
Nederlandse school, Nederlandse lessen.
het lijkt er sterk op.quote:Btw; kruistocht? Overdrijf niet zo alstjeblieft.
Een paar uurtjes Turks is het tegengestelde van integreren? Volgens mij ben je weer erg selectief in je verontwaardiging. Waar blijft je strijd tegen de discriminatie van homo's op reformatorische scholen? Of het dwingen van het dragen van rokken aldaar? of is dan vanwege de christelijke cultuur geen probleem meer?quote:Ik vind wat deze meneer Ayranci af wil dwingen gewoon bespottelijk en het tegenovergestelde van integreren.
Omdat die scholen er nu niet zijn en het niet waarschijnlijk is dat een al bestaande school ineens het hele lesprogramma zal aanpassen. Het gevolg zal zijn dat er (bijna) alleen maar Turkse leerlingen op komen te zitten. Of had jij vroeger Turkse les met de helft autochtone leerlingen en een aantal Marokkaanse kinderen erbij?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:57 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik vraag me hoe je tot zo'n conclusie bent gekomen? Waarom aparte scholen? Ik kreeg gewoon op een Openbare Basisschool Turkse les in de jaren '90, niet op een school dat apart voor Turken bedoelt was. Deze heer wilt gewoon dat de "OALT" terugkomt. Niet meer, niet minder.
Trouwens, die segregatie is al aanwezig dankzij religieuze scholen.
Engels is een wereldtaal. Zodra Turks dat ook wordt hebben we een andere discussie.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus stoppen met lessen Engels of in het Engels?
Gevalletje "hunnie doen het ookquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:07 schreef Chahna het volgende:
[..]
Nee, ik wil naar een gewone school. Niks internationaal college. Dus waar kan ik les in het Nederlands krijgen? Mocht dit nog niet kunnen, dan stel ik voor dat meneer eerst zijn eigen toko op orde krijgt.
Volgens mij is dit de kern inderdaad.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:57 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik vraag me hoe je tot zo'n conclusie bent gekomen? Waarom aparte scholen? Ik kreeg gewoon op een Openbare Basisschool Turkse les in de jaren '90, niet op een school dat apart voor Turken bedoelt was. Deze heer wilt gewoon dat de "OALT" terugkomt. Niet meer, niet minder.
Trouwens, die segregatie is al aanwezig dankzij religieuze scholen.
161 nationaliteiten in bv Amsterdam. Zogenaamd recht op les in 'eigen taal'.... hoe gaan we dat doen? 40 taallessen op de basisschool? Somalisch? Farsi? Mandarijn? Thais? Turks? Koerds? Armeens? Spaans? Arabisch? Berbers? Kazachstaans? Afrikaans? etc etc etcquote:
Hoe ga je dat praktisch doen? Want dan ga je dus scholen creëren die volledig op etnische achtergrond ingedeeld gaan worden. Want het lijkt mij nogal onpraktisch 161 talen te gaan geven op de basisschool.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:07 schreef 99.999 het volgende:
Een paar uurtjes Turks is het tegengestelde van integreren? Volgens mij ben je weer erg selectief in je verontwaardiging. Waar blijft je strijd tegen de discriminatie van homo's op reformatorische scholen? Of het dwingen van het dragen van rokken aldaar? of is dan vanwege de christelijke cultuur geen probleem meer?
Daar is zo'n verdrag dan ook voor bedoeld. Voor inheemse minderheden, niet voor nakomelingen van een paar immigranten. Sinds wanneer mag het trouwens in Turkije? Ook pas zeer recent volgens mij.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Niet in het Nederlands maar wel in het Koerdisch.
Fijn, en hier zou jij soms trots op zijn?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Turken gaan Nederland overnemen en Islamiseren![]()
2025 is de helft van NL islamitisch en in 2050 helemaal islamitisch
Gwoon facultatief een paar uurtjes Turks aanbieden op een middag na de reguliere lessen als deze meneer dat afgedwongen krijgt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoe ga je dat praktisch doen? Want dan ga je dus scholen creëren die volledig op etnische achtergrond ingedeeld gaan worden. Want het lijkt mij nogal onpraktisch 161 talen te gaan geven op de basisschool.
Ik denk dat je het mis hebt. Je krijgt appart les, er komt niet zomaar een Turkse leraar in de klas om iedereen Turkse les te geven, denk je dat dat normaal zou zijn?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Omdat die scholen er nu niet zijn en het niet waarschijnlijk is dat een al bestaande school ineens het hele lesprogramma zal aanpassen. Het gevolg zal zijn dat er (bijna) alleen maar Turkse leerlingen op komen te zitten. Of had jij vroeger Turkse les met de helft autochtone leerlingen en een aantal Marokkaanse kinderen erbij?
Dat er andere scholen zijn waar sprake is van segregatie dat is duidelijk ja. Voor de integratie van Turken in Nederland is het in elk geval slecht als Turken onderling les gaan krijgen. Het recht om gesegregeerde scholen op te richten is er, maar of dat een taak van de overheid is dat zal een rechter eventueel moeten bepalen.
Voor zo'n man als Ayranci is het in elk geval erg teleurstellend dat hij met zulke plannen komt, helemaal onder de dreiging van rechtszaken.
Qua club is die htib dan ook eerder verwant aan de PKK. Ze hebben beiden een grote hekel aan bijvoorbeeld de Grijze Wolven.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Daar is zo'n verdrag dan ook voor bedoeld. Voor inheemse minderheden, niet voor nakomelingen van een paar immigranten. Sinds wanneer mag het trouwens in Turkije? Ook pas zeer recent volgens mij.
Eindelijk iemand die het begrijptquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de kern inderdaad.
quote:Article 29 (1), Convention on the Rights of the Child
" 1. States Parties agree that the education of the child shall be directed to:
(...)
(c) The development of respect for the child's parents, his or her own cultural identity, language and values, for the national values of the country in which the child is living, the country from which he or she may originate, and for civilizations different from his or her own;
http://www1.umn.edu/humanrts/crc/comment1.htm
quote:Convention against Discrimination in Education 1960
(...)
Article 5
1.The States Parties to this Convention agree that:
...
(c) It is essential to recognize the right of members of national minorities to carry on their own educational activities, including the maintenance of schools and, depending on the educational policy of each State, the use or the teaching of their own language, provided however:
(i ) That this right is not exercised in a manner which prevents the members of these minorities from understanding the culture and language of the community as a whole and from participating in its activities, or which prejudices national sovereignty;
(ii) That the standard of education is not lower than the general standard laid down or approved by the competent authorities; and
(iii) That attendance at such schools is optional.
http://portal.unesco.org/(...)URL_SECTION=201.html
Ja, er zijn er niet veel he?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:18 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het begrijpt
Nou verwant zou ik ze niet noemen maar ze zijn wel linksgezind, dus hebben niet veel met nationalisme.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Qua club is die htib dan ook eerder verwant aan de PKK. Ze hebben beiden een grote hekel aan bijvoorbeeld de Grijze Wolven.
Prima, maar niet op staatskosten wat mij betreft.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gwoon facultatief een paar uurtjes Turks aanbieden op een middag na de reguliere lessen als deze meneer dat afgedwongen krijgt.
"Al" die joodse scholen? Hoeveel zijn er in NL? 5?quote:Lijkt me eerlijk gezegd minder onpraktisch dan al die aparte Gereformeerde, Islamitische of Joodse scholen.
Als je wat dat bereft kapt met het financieren van het bijzonder onderwijs houd je geld over voor al die 161 talen gok ik
Dat zou ik niet erg vinden. Jammer dat het AT5 interview zo onvolledig is om uitsluitsel te krijgen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:13 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het mis hebt. Je krijgt appart les, er komt niet zomaar een Turkse leraar in de klas om iedereen Turkse les te geven, denk je dat dat normaal zou zijn?Waarschijnlijk zullen éénmaal per week alle Turkse leerlingen van een school(als ze tenminste in één klas passen) 1 of 2 uurtjes les krijgen, hetzelfde geld ook voor Marokkaanse etc.
Ouders gaan echt niet hun kinderen naar een school sturen omdat er veel Turken op zitten, die sturen het meestal naar de meest gunstige school die ze uitkomt qua locatie.
Mocht die meneer het afgedwongen krijgen dan lijkt dat me er onderdeel vanquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Prima, maar niet op staatskosten wat mij betreft.
Het was een korte opsomming van scholen in het bijzonder onderwijs, zo kan je nog wel even doorgaan maar dit waren scholen van een type dat door rare gewoonten nog wel wat gefrons opwekken.quote:"Al" die joodse scholen? Hoeveel zijn er in NL? 5?
Afin, de 3 (!) keuzes die je daar opnoemt vallen natuurlijk volledig in het niet met 161 nationaliteiten en dat weet je zelf ook best.
Het is een te beknopte artikel ja, op Turkse sites zijn er zelfs uitgebreidere versies aanwezig.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat zou ik niet erg vinden. Jammer dat het AT5 interview zo onvolledig is om uitsluitsel te krijgen.
En stop alsjeblieft met die nationalistische onzin. Het is logisch dat je je daar hier niet geliefd mee maakt.
Het 'hunnie doen het ook' hoor ik wel vaker als argument als 'een ander' weer een speciale regeling wenst en er dan verwezen wordt naar het gegeven, dat de gewenste middelen in land van afkomst niet aanwezig zijn.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:08 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Gevalletje "hunnie doen het ook"
Daar mag jij als Nederlander in Turkije voor zorgen, je mag altijd je recht opzoeken
Als Turkzijnde ben ik waarschijnlijk wel de meeste die dat tegen mijn hoofd geslingerd krijgquote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:35 schreef Chahna het volgende:
[..]
Het 'hunnie doen het ook' hoor ik wel vaker als argument als 'een ander' weer een speciale regeling wenst en er dan verwezen wordt naar het gegeven, dat de gewenste middelen in land van afkomst niet aanwezig zijn.
Ik hou er niet van, iedereen gelijke rechten. Dus als meneer stelt dat het 'wettelijk verplicht is' dan wil ik dat ook in Turkije terugzien, of hoeven Turken zich niet aan de wet te houden?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:37 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Als Turkzijnde ben ik waarschijnlijk wel de meeste die dat tegen mijn hoofd geslingerd krijg![]()
Niemand kan mij trouwens verantwoordelijk stellen voor iets wat niet in mijn eigen handen isAnders kunnen we lange lijsten maken om elkaar te beschuldigen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |