Niet zo als deze, ze draaien vaak voor de tijd weg de Atlantische Oceaan op.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar was er een paar maanden geleden niet ook al een orkaan op ramkoers met New York?
Maar deze gaat, zoals het er nu naar uit ziet dan, echt vol over New York heen?quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Niet zo als deze, ze draaien vaak voor de tijd weg de Atlantische Oceaan op.
Of je bedoeld die van vorig jaar, Irene, die deed een schampschot langs de oostkust.
Geschatte schade: 19 miljard dollar.
Het oog ligt volgens de laatste berekeningen iets zuidelijker, beetje ten hoogte van Philiadelphia.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar deze gaat, zoals het er nu naar uit ziet dan, echt vol over New York heen?
Hetzelfde kan voor Nederland gezegd worden wat betreft overstromingen en aardbevingen natuurlijk.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:07 schreef VacaLoca het volgende:
New York is vrij kwetsbaar idd, Al helemaal tegen een zware aardbeving mocht die keer zeldzaam plaatsvinden
We klagen hier al bijv windkracht tien of elf dat alles stuk gaat. Een orkaan van 1e categorie kan je je hier niet voorstellen en dan moet je ook nog even kijken naar de omvang van zon kreng vergeleken met een typisch Nederlandse herfst- of winterstormquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hetzelfde kan voor Nederland gezegd worden wat betreft overstromingen en aardbevingen natuurlijk.
De eerste Perfect Storm aan de oostkust had 13 dodelijke slachtoffers en 200 miljoen schade in 1991.quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:55 schreef DeParo het volgende:
Wat is dit saai, nou zolang er geen "The Day After Tomorrow"-achtige praktijken gebeuren hoeft dit topic niet eens open denk ik, haha.
Ook niet zo gek natuurlijk net alsof ze in Amerika zich druk maken als de Noordzee zich hier eens weer eens laten kennen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:35 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
De eerste Perfect Storm aan de oostkust had 13 dodelijke slachtoffers en 200 miljoen schade in 1991.
Dit soort cijfers zijn natuurlijk niet meer interessant voor sensatiezoekers, sinds Sumatra, New Orleans en Haiti.
Klopt, maar waar ik wb. New York op doelde is dat bepaalde wijken gebouwd zijn op een hele zachte ondergrond die het snel begeeft bij een aardbeving.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hetzelfde kan voor Nederland gezegd worden wat betreft overstromingen en aardbevingen natuurlijk.
Een orkaan niet inderdaad maar een zware storm of een aardbeving kan natuurlijk wel.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:38 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Klopt, maar waar ik wb. New York op doelde is dat bepaalde wijken gebouwd zijn op een hele zachte ondergrond die het snel begeeft bij een aardbeving.
En idd de populatie, bevolkingsdichtheid en hoe laag het is gelegen gaat ook op voor Nederland, maar wij zullen niet snel een orkaan krijgen hier...
Nee dat klopt, geen verband tussen storm en aardbeving. Wel kan de grond verzakken door overstromingen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een orkaan niet inderdaad maar een zware storm of een aardbeving kan natuurlijk wel.
Hoe dan ook, met deze storm is er toch geen gevaar voor een aardbeving, of vergis ik me.
Ik zag het idd. En dat terwijl de kern op meer dan 400 km uit de kust ligt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:29 schreef YazooW het volgende:
[..]
Water is al een paar keer over de rand gegaan, onderaan in beeld bij dat huis zeg maar.
700 kilometer zuidelijker dan New York. Als daar het ergste terecht komt en het in NC al zo heftig is....quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik zag het idd. En dat terwijl de kern op meer dan 400 km uit de kust ligt.
[ afbeelding ]
En dan wordt al het water er nog eens rechtstreeks heen geduwd.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:46 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
700 kilometer zuidelijker dan New York. Als daar het ergste terecht komt en het in NC al zo heftig is....
Hoef je mij niet uit te leggen hoorquote:Op zondag 28 oktober 2012 18:36 schreef downgrade het volgende:
[..]
waarom deze tornado zo severe is zie Weer, Klimaat en Natuurrampen
Tornado?quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:36 schreef downgrade het volgende:
[..]
waarom deze tornado zo severe is zie Weer, Klimaat en Natuurrampen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |