Joene vindt het heel gemeen van mij dat ze hier alleen het weekend mogen zetten....quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:44 schreef -Spring het volgende:
Ik zou het het liefst elke avond doen.Vind het zo leuk.
Dat vind ik zo gemeen, dan elke keer die verdrietige bekkies?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:53 schreef Bleie het volgende:
Over schoenzetten: een oud-collega van mij had altijd het beleid: je mag elke dag je schoen zetten, maar Sinterklaas kan niet elke dag bij alle kindjes wat in de schoen doen, dus er zit lang niet altijd wat in. Vond ik wel een hele goede, ga ik misschien ook maar proberen.
Nou, ik vind sinterklaas nu niet echt een middel om kinderen te leren omgaan met teleurstellingen... Ik vind het inderdaad gewoon gemeen...quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:55 schreef Bleie het volgende:
Waarom is dat gemeen? Leren omgaan met teleurstellingen. En als je kinderen weten dat het zo werkt, is het juist leuk als er wel een cadeautje is, toch?
Op zich begrijp ik dat wel, maar wat nou als je peuter de schoen toch zet, ook al is het geen woensdag of zaterdag en heb jij gezegd dat het niet mag/gebeurt? Ga je dan toch iets in de schoen doen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:59 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind niet dat ze zo jong moeten leren om zo vaak met dezelfde teleurstellingen om te gaan.Die teleurstelling komt wel zodra ze er achter komen dat sinterklaas nep is
![]()
Ik ben heel wat jaren ouder en ik vind een teleurstelling soms ook lastig.
Dat vind ik voor mijn 2 jarige niet nodig om dat zo te leren. Als hij in de speelgoedwinkel niet een mega racebaan krijgt vind ik dat de teleurstelling waar ze mee om moeten kunnen gaan. Ik vind het niet iets dat je extra op moet zoeken.
Nee maar dat is iets dat ze zelf besluiten. Niet iets wat ik aandraag.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich begrijp ik dat wel, maar wat nou als je peuter de schoen toch zet, ook al is het geen woensdag of zaterdag en heb jij gezegd dat het niet mag/gebeurt? Ga je dan toch iets in de schoen doen?
Zo ging het vorig jaar ook bij ons. Als Sasha er niet over begon zou ik het straal vergeten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:53 schreef miss_sly het volgende:
Een paar keer schoen zetten, vind ik ook wel leuk, dus dat gaan we doen, maar niet op vaste dagen ofzo. Maar eens kijken of ze er zelf over begint en hoe vaak.
Taartjesfee had leuke schoenkadootjes....quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:02 schreef Joene het volgende:
ik ben voorstander die paar keer in de week dat wij ze hebben dat ze wel de schoen mogen zetten , maar ik moet eerst ticootje nog overtuigen.
Nou!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Taartjesfee had leuke schoenkadootjes....
Aah, zo, ja daar ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:03 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Nee maar dat is iets dat ze zelf besluiten. Niet iets wat ik aandraag.
Dan zal ik zeggen zo werkt het niet liefje er kan niet elke dag iets in zitten.
Dat vind ik heel iets anders dan zelf vertellen dat ze de schoen elke dag mogen zetten en dan de teleurstelling extra creëren
Nou ja, zo erg vinden ze het dan ook nog niet, daar zijn ze ook nog erg jong voor. Sasha nu misschien niet meer.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zo ging het vorig jaar ook bij ons. Als Sasha er niet over begon zou ik het straal vergeten.
Chocola.... Overal!!!!!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:29 schreef Joene het volgende:
Wat is er mis met af en toe zo een zakje chocolademuntjes , of ben ik nu de duivel ?
Ik snap je gevoel denk ik wel. De mijne at de eerste anderhalf jaar als een bootwerker en daarna kwam het weigeren. Hoewel ik best wéét dat ze pakt wat ze nodig heeft - gezonde kinderen laten zichzelf écht niet verhongeren! - kostte het me soms toch wel even moeite om het helemaal los te laten. Ze heeft genoeg reserves dus ze kan het prima hebben, maar het is gewoon fijn om je kind lekker te zien eten. Momenteel gaat het trouwens meestal weer hartstikke goed. We eten tegenwoordig wat vroeger's avonds, desnoods met z'n tweeën als mijn man nog niet thuis is. Dat lijkt wel een succes te zijn. Als ze te moe is, is er een grotere kans op drama. Alleen het drinken is prut, ik ben blij als er af en toe een paar slokken ingaan. Vind ik soms ook wel vervelend. Maar tegelijk houd ik me hierbij ook weer voor: ze laat zichzelf écht niet uitdrogen. Als ze dorst krijgt dan drinkt ze wel.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:40 schreef pessie het volgende:
Goed. Klagen in dit topic heeft dus als gevolg dat meneer na zn slaapje anderhalve boterham weg eet. Excuses voor de overlast.
Het is ook wel echt gezellig aan tafel, dat vind ik erg belangrijk. Maar soms wil je gewoon dat je kind eet.
Whehehehequote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Chocola.... Overal!!!!!
Jij ruimt op.. Bij deze.
Dat drinken is zo herkenbaar. Daar maak ik me wel drukker over dan eten, omdat ik het idee heb dat een kind niet zo goed doorheeft wanneer ze begint uit te drogen. soms heeft ze helemaal droge lippen, maar taalt ze nog niet naar drinken. Da's toch niet goed. Ze moet dus van mij wel een paar keer per dag een bekertje leegdrinken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:47 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel denk ik wel. De mijne at de eerste anderhalf jaar als een bootwerker en daarna kwam het weigeren. Hoewel ik best wéét dat ze pakt wat ze nodig heeft - gezonde kinderen laten zichzelf écht niet verhongeren! - kostte het me soms toch wel even moeite om het helemaal los te laten. Ze heeft genoeg reserves dus ze kan het prima hebben, maar het is gewoon fijn om je kind lekker te zien eten. Momenteel gaat het trouwens meestal weer hartstikke goed. We eten tegenwoordig wat vroeger's avonds, desnoods met z'n tweeën als mijn man nog niet thuis is. Dat lijkt wel een succes te zijn. Als ze te moe is, is er een grotere kans op drama. Alleen het drinken is prut, ik ben blij als er af en toe een paar slokken ingaan. Vind ik soms ook wel vervelend. Maar tegelijk houd ik me hierbij ook weer voor: ze laat zichzelf écht niet uitdrogen. Als ze dorst krijgt dan drinkt ze wel.
Ik begrens E trouwens wel in het aantal boterhammen dat ze eet. 's Ochtends 2, 's middags 2 of soms 3. Ik heb liever dat ze nog een extra stuk fruit eet en/of dat ze 's avonds nog een gaatje overheeft voor het avondeten. E wil trouwens bijna altijd 'pihkaaaasj' of 'pasjtaaaaa' op haar brood, ze begint er al over als ze haar bed nog niet uit is.
Dat kan ik me voorstellen, pff... hopelijk blijft het jullie bespaard!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:54 schreef Solagratia het volgende:
Drinken gaat heel erg goed. Ze drinkt heel veel. Waardoor ik me dan weer stiekem zorgen maakt of ze geen suikerziekte heeft. Donderdag belt de kinderarts met (als het goed is) de uitslagen. Ik vind het spannend.
Ook maar even een tegengeluid. Zo hebben wij het vroeger thuis ook altijd gedaan, en ik heb dat helemaal niet ervaren als een verschrikkelijke teleurstelling. Wij waren gewoon heel blij als er wel wat inzat (gevalletje glas halfvol).quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 13:53 schreef Bleie het volgende:
Over schoenzetten: een oud-collega van mij had altijd het beleid: je mag elke dag je schoen zetten, maar Sinterklaas kan niet elke dag bij alle kindjes wat in de schoen doen, dus er zit lang niet altijd wat in. Vond ik wel een hele goede, ga ik misschien ook maar proberen.
Zo ging dat hier ook, bij beide kindjes. Alleen valt dat niemand op omdat ze op gewicht blijven, en dat gewicht is hoog in verhouding tot hun lengte.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:47 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel denk ik wel. De mijne at de eerste anderhalf jaar als een bootwerker en daarna kwam het weigeren.
Nou ja, moraal van het verhaal: als hij niet lethargisch op je overkomt en zijn groeicurve niet drastisch van zijn reguliere lijn afwijkt dan zou ik me echt geen zorgen maken. Ik kan me wel voorstellen dat je je afvraagt of hij wel genoeg vitamines binnenkrijgt; misschien kun je aan een supplement denken? Ik doe er zelf niet aan, maar ik heb me er nooit echt in verdiept.quote:Here’s where growing children help as a metaphor to understanding this cause and effect of getting fat and overeating. I’m going to use two photos of my oldest son to make this point. The photo below, on the left, was taken when he was not quite two years old and weighed thirty-four pounds. The photo on the right was taken three years later, after he had gained nine inches in height and weighed fifty-one pounds.
He gained seventeen pounds in three years, so he certainly consumed more calories than he expended. He overate. Those excess calories were used to create all the necessary tissues and structures that a larger body needed, including, yes, even more fat. But he didn’t grow because he consumed excess calories. He consumed those calories – he overate – because he was growing.
My son’s growth, like every child’s, is caused fundamentally by the action of growth hormone. As he gets older, he’ll occasionally go through growth spurts that will be accompanied by a voracious appetite and probably a fair share of sloth, but the appetite and sloth will be driven by the growth, not vice versa. His body will require excess calories to satisfy the demands of the growth – to build a bigger body – and it will figure out a way to get them, by increasing his appetite or decreasing his energy expenditure or both. When he goes through puberty, he’ll lose fat and gain muscle; he’ll still be taking in more calories than he expends, and this, too, will be driven by hormonal changes.
That growth is the cause and overeating the effect is almost assuredly true for our fat tissue as well. To paraphrase what the German internist Gustav von Bergmann said about this idea more than eighty years ago, we would never even consider the possibility that children grow taller because they eat too much and exercise too little (or that they stunt their growth by exercising too much). So why assume that there are valid explanations for growing fat (or remaining lean)? “That which the body needs to grow it always finds,” von Bergmann wrote, “and that which it needs to become fat, even if it’s ten times as much, the body will save for itself from the annual balance.”
Dat vind ik zelfs nog ergerquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:27 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ook maar even een tegengeluid. Zo hebben wij het vroeger thuis ook altijd gedaan, en ik heb dat helemaal niet ervaren als een verschrikkelijke teleurstelling. Wij waren gewoon heel blij als er wel wat inzat (gevalletje glas halfvol).
Verder was het ook heel logisch, sinterklaas kon niet bij alle kinderen tegelijkertijd langskomen en míjn moeder had geen lijstje met de data. Dus als wij niks hadden was hij bij andere kindjes geweest, leuk voor hen! Geen teleurstelling, maar blij zijn voor een ander. Als er een mooie tekening in de schoen zat of extra goed gezongen werd, kwam de Sint vaak wel.
En ik vond ook de spanning óf er wel iets in zou zitten de volgende dag wel bijzonder. Zat er niks in, dan niet. Misschien even rot, maar daar zijn we niet slechter van geworden.
quote:Schoen zetten
In Nederland zet men vanaf de 15e eeuw de schoen. In eerste instantie gebeurde dat in de kerk en was de opbrengst voor de armen. Uit archiefstukken blijkt dat vanaf 1427 in de Sint Nicolaaskerk in Utrecht schoenen werden gezet op 5 december, pakjesavond. Rijke Utrechters legden wat in de schoenen en de opbrengst werd verdeeld onder de armen op 6 december, de officiële sterfdag van de Heilige Nicolaas.
Uit de 16e eeuw bestaan beschrijvingen van het schoen zetten door kinderen in de huiskamer. Kunstschilder Jan Steen heeft in de 17e eeuw de Sinterklaasochtend op twee schilderijen vastgelegd. Daarop is ook goed te zien wat de kinderen in hun schoen kregen. Vaak was dat snoepgoed zoals speculaas, kruidnoten, pepernoten, borstplaat, chocoladeletters, taaipoppen, marsepein en speelgoed. Dit zijn eeuwenoude lekkernijen die in traditionele vormen worden gemaakt. Als drank werd chocolademelk en warme bisschopswijn geschonken. Opvallend is dat vooral jongens een roe of zakje zout in de schoen vonden.
Tegenwoordig is het Sinterklaasfeest een familiefeest en zetten kinderen hun schoen klaar vanaf het moment dat de Sint in het land is aangekomen.
Traditioneel wordt de schoen bij de haard gezet, want Zwarte Piet komt vanaf het dak door de schoorsteen naar binnen.
In woningen zonder schoorsteen wordt de schoen veelal voor de verwarming in de woonkamer, bij de voordeur of bij de achterdeur gezet.
De volgende dag vinden de kinderen dan wat lekkers in hun schoen. Het wordt op prijs gesteld als de kinderen ook wat terugdoen, en dus leggen ze vaak een tekening, een wortel, hooi of suikerklontjes bij de schoen.
Dat is toch precies wat ik zeg, maar ze laten denken dat er wel iets in kan zitten vind ik een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:41 schreef trui het volgende:
ach kom nou, als ze er zelf op staan om elke dag de schoen te zetten, ook al heb je gewaarschuwd dat dat niet altijd wat oplevert, kan 't echt geen kwaad om er af en toe eens gewoon niks in te doen.
Maar dat is ook precies wat ik bedoelde.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:54 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat ik zeg, maar ze laten denken dat er wel iets in kan zitten vind ik een heel ander verhaal.
Rienk op bed was altijd een feestje. Altijd weer de vraag hoe we hem nu weer aantroffenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:09 schreef Cantare het volgende:
Wat hier trouwens ook speelt: (niet) slapen. Sinds mevrouw zelf uit haar bed kan, duurt het eindeloos voor ze eens in slaapt valt. Ze is wel moe, maar wil gewoon zo graag spelen. Ze vermaakt zich dan ook uitstekend. Zodra wij weg zijn, gaat ze haar bed uit, doet haar lamp aan - ook overdag- en begint ze met haar pop en knuffels te spelen. Als ik kom kijken dan gaat ze snel haar bed weer in, om er vervolgens weer uit te komen zodra de deur dicht is. Op zich geeft het niet, niemand heeft er last van, maar het wordt dan gewoon zo laat, zowel het middagslaapje als de nacht. Daarbij vind ik het ergens een beetje sneu dat ze dan zo alleen zit te spelen, maar dat is echt mijn ding, want ik hoor haar niet klagen.
En verder zoooooooveel leuke dingen.Lekker kletsen, steeds meer begrijpen, steeds meer zelf kunnen... hééérlijk!
Ja maar dat is toch ook deels de hele mysterie rondom de Sint? En ik vind het eerder genoemde 'risico lopen' wel erg zwaar klinken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 15:54 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat ik zeg, maar ze laten denken dat er wel iets in kan zitten vind ik een heel ander verhaal.
Wij mochten 1x per week vanaf het moment dat Sint in het land was. Ik was altijd verbaasd dat andere kinderen elke dag een cadeautje hadden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:39 schreef Troeta het volgende:
Ik mocht vroeger wel elke dag mijn schoen zetten en dat vond ik zo leuk, dat ga ik denk ik ook doen bij mijn kinderen.
Geloof dat het ook iets van de laatste jaren is dat minder schoen zetten? Want bij mij in de klas had iedereen elke dag wat.
En het was gewoon onzin wat er in zat hoor, een chocolademuis of een kadootje van een gulden wat ver van te voren was gekocht uit een of andere actiebak.
Maar dit jaar sla ik het nog lekker over, want geloof niet dat hij het al gaat snappen.
Ik vrees dat je er dit jaar toch echt wel aan geloven ''moet'' hoor, hij zit toch op de peuterspeelzaal sinds kort? Dus hij krijgt er daar sowieso wel wat van mee, en in de winkels/etalages binnenkort is ook veel te zienquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:02 schreef Vlindur het volgende:
Wij vieren Sinterklaas en kerst gewoon niet. Rienk snapt er tot nu toe niks van en we vinden dat wel prima.
Hij is 17 december ook jarig dus cadeau's genoeg.
*Mocht hij er ineens heel veel interesse in krijgen kijken we nog wel of we iets gaan doen. Maar zoals het nu lijkt gewoon niet.
Ben blij te lezen dat ik niet de enige wasquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:25 schreef Poppejans het volgende:
Wij deden trouwens ook al/nog aan schoen zetten toen we nog geen kind hadden![]()
Nathan gaat sinds half september 2x per week. De eerste keer mocht ik best lang blijven zodat hij een beetje kon wennen aan de leidsters. de eerste 4/5 keer heeft hij wel gehuild toen ik wegging, daarna begon hij te zwaaien en tegenwoordig zwaait hij zelfs al vanuit het raam! Ik vond het zelf ook echt superspannend, mede doordat hij nogal eenkennig is, maar hij vind het nu echt heel leuk en ik ben blij dat hij het er zo naar zn zin heeft. Misschien een tip, is het mogelijk om bv iemand eventjes op Nena te laten passen zodat jij de rust en de tijd hebt om hem voor het eerst te brengen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:34 schreef Troeta het volgende:
Dat is dan idd een beetje raar, als hij op school zit kijk ik misschien dan wel hoe de anderen dat doen zodat het een beetje gelijk blijft. Schoenkalender is een goed idee!
Was Nathan al naar de psz geweest? Mex gaat as maandag voor het eerst en pffff, wat vind ik dat spannend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
Ik moet zeggen, tot m'n verbazing blijft ze liggen.quote:
Auw! Dat hebben wij 1x gehad, sindsdien blijft ie weer in zn bed. In december krijgt ie een andere kamer en ik ben nu bezig met schuren+verven van het bedje wat ie dan krijgt. Gaat dus even niet anders, heb overwogen om te kijken of ik een spijltje uit zn bed zou kunnen halen, maar uiteindelijk niet gedaan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:52 schreef Ticootje het volgende:
Leyla heeft ook een peuterbedje sinds een week. Ze was uit het ledikant geklommen en gevallen.
wowquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:02 schreef Estrys het volgende:
Seb komt nooit uit zijn bed denk ik. Of hij gaat er weer in liggen om te slapen.
Hij slaapt dan ook in een ubercool bed waar hij niet uit kan vallen. Waarbij ik natuurlijk geen gelegenheid oversla om er even mee te spammen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik heb de volgende dag nog een ander bed neergezet. Ik vond het zo sneu en eng.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:00 schreef pessie het volgende:
[..]
Auw! Dat hebben wij 1x gehad, sindsdien blijft ie weer in zn bed. In december krijgt ie een andere kamer en ik ben nu bezig met schuren+verven van het bedje wat ie dan krijgt. Gaat dus even niet anders, heb overwogen om te kijken of ik een spijltje uit zn bed zou kunnen halen, maar uiteindelijk niet gedaan.
Simmu wat rot van dat schoppen en slaan! Ik hoop dat je hem snel weer in zn doen hebt![]()
Ik ga echt Sinterklaas vieren, misschien zelfs gewoon met ons drietjes. Kerst heeft hier meer met het christelijke feest te maken dan met cadeaus, dat hou ik graag zo.
wow!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:02 schreef Estrys het volgende:
Seb komt nooit uit zijn bed denk ik. Of hij gaat er weer in liggen om te slapen.
Hij slaapt dan ook in een ubercool bed waar hij niet uit kan vallen. Waarbij ik natuurlijk geen gelegenheid oversla om er even mee te spammen![]()
![]()
[ afbeelding ]
Slaapzak is nog steeds. Dus niet raak dat ze viel. Je kan niet klimmen met een slaapzak. Mijn stuntelaar.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:23 schreef Lamb29 het volgende:
wohh dat bed.. Das ongeveer de maat van het kamertje hier
Tico zou ik ook doen.. direct een ander bed..
O. slaapt nog in haar slaapzak en daarmee doet ze geen klimpogingen..
en oh ik dacht dat ze wat ouder was dan O.!
Ook als je m achterstevoren aandoet?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:49 schreef pessie het volgende:
Nathan trekt zn slaapzak uit, al maanden. Heel handig 's ochtends "kom we gaan aankleden, doe je slaapzak maar uit". Oh,en hij is nu aan het oefenen met sokken aandoen
Hij slaapt altijd op zn buik en denk dat het verhoogde rugstuk vervelend ligt dus wil em niet achterstevoren aandoenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ook als je m achterstevoren aandoet?
Er staat een enorm lelijke grenen Kast aan de andere kant. Die wilde ik nog een benzine pomp uiterlijk geven. Ooit..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:09 schreef Tinuviel het volgende:
Weet nog niet hoe vaak we de schoen gaan zetten. In elk geval niet voordat Sint in Nederland is en daar hebben wij net een agendatje gemaakt voor het afvinken van elke dag.
Prima schoencadeautjes zijn ook treintjes, autotjes. Voor meisjes poppenkleren, bestekservies kun je elke keer een paar dingen in de schoen stoppen, zoiets.
Wat een gaaf bed, Estrys. Vind heel de kamer erg gaaf! Dat zou die van ons ook leuk vinden.
wat een enorm gaaf bed!!!quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:02 schreef Estrys het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
binnenstebuiten kan ook. Doen wij ook met sommige slaapzakken. Dan krijgt ze ze niet open.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:00 schreef pessie het volgende:
[..]
Hij slaapt altijd op zn buik en denk dat het verhoogde rugstuk vervelend ligt dus wil em niet achterstevoren aandoenheb wel overwogen een veiligheidsspeld te gebruiken maar hij is tegenwoordig zo gehecht aan zn slaapzak dat hij hem pas uitdoet als we gaan aankleden.
De mijne roept Bumba en wijst naar kast. Bumbacakjes.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:36 schreef Gerberaatje het volgende:
Mijn peuter dame is overigens best behoorlijk slim
Ze kreeg laatst 'wat lekkers' (zo had ik het ook gezegd) (pepernoten) en roept nu elke dag: 'Jeja wat lekkerssss?' Met haar liefste gezichtje... =>![]()
![]()
/opvoedingsfaal
Hier precies hetzelfdequote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
Fruit eet ie graag, kaas niet (kind van zn moeder)
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:03 schreef pessie het volgende:
Haha Son, dat laatste heeft Nathan niet. Die vind het leuk op de psz maar is wel heel blij om mij te zien en weer mee naar huis te gaan.
Hier gegratineerd (ik dus, hij ook trouwens), volgens mij lust ie t op een tosti ook wel, maar dat maak ik dus nooitquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:12 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde
Hij lust alleen gesmolten jonge kaas (tosti dus), net als z'n moeder
dat..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:20 schreef Meimeltje het volgende:
Hmmzz hier hebben we het omgekeerde de laatste tijd KJ. Het is huilen als ik hm weg breng... Hij springt in m'n armen als ik hem weer ophaal. Hij heeft het er echter wel naar z'n zin
dat doen wij dus ook.. ik g wel weer een schoenkalender maken. Ze mogen hier om de 2 dagen hun schoen zetten. Zetten ze m vaker, prima maar dan zggen we er ook bij dat Sinterklaas niet elke avond langs kan komen omdat er nog veel meer ki djes zijn waar hij langs moet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 14:08 schreef -Spring het volgende:
En als ze 'm vaker wil zetten, zal ik er bij vertellen dat dat best mag die avond, maar dat er gegarandeerd niets in zal zitten.
Goh hoe herkenbaarquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:21 schreef Lamb29 het volgende:
Wanneer Marcek binnen loopt op t kdv roept ze altijd: MIJN PAPA!!! en dan naar alle kindjes knikken en naar papa wijzend... dat ze allemaal maar even goed ingewreven krijgen dat haar papa er is (Ze wordt vaak als 1 van de eerste opgehaald)
Jaaaa, zo lief. <3 'MÍJN mama, kijk, dat is MÍJN mama! Dan voel je je echt supermama.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:21 schreef Lamb29 het volgende:
Owja kaas... Daar zou ik haar truckjes (omrollen, apporteren... you name it) voor kunnen leren
(Kind van haar moeder.. ik ga ook midden in de nacht opzitten, omrollen en poot geven voor kaas)
Ohh Meimel nog vergeten te zeggen dat O. vandaag weer op Kiekeboe was..
Zij heeft het ook enorm naar haar zin maar gaat ook heel graag weer mee 'smiddags...
Wanneer Marcek binnen loopt op t kdv roept ze altijd: MIJN PAPA!!! en dan naar alle kindjes knikken en naar papa wijzend... dat ze allemaal maar even goed ingewreven krijgen dat haar papa er is (Ze wordt vaak als 1 van de eerste opgehaald)
Ik ook niet, is alweer opquote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:22 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb gewoon nog geen sinterklaassnoep in huis... Voor mezelf niet...
Daar ben ik ook bang voor ja... Daarom stel ik uit tot de beste man in het land is..quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:33 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik ook niet, is alweer opDaar krijgt mijn kind niks van, dat vreet ik allemaal zelf op voordat hij het heeft gezien
En daarom krijg ik dus ook geen kruidnoten .quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor ja... Daarom stel ik uit tot de beste man in het land is..
kleine vlekjes? Roy heeft dat tijdje terug ook gehad,kwam door zijn kleding. Soort van te warm gekleed en irriteerde zijn huid een beetje.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:15 schreef Ticootje het volgende:
Oh en leyla zit onder de vlekjes op de rug.
Geen idee wat het is, het lijkt een beetje een voorstadium van waterpokken... Ik zal het wel zien morgen.
Ja, maar ze kwam er gister mee thuis, en ze had een t shirt aan.. En vanmorgen was het erger..quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:56 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
kleine vlekjes? Roy heeft dat tijdje terug ook gehad,kwam door zijn kleding. Soort van te warm gekleed en irriteerde zijn huid een beetje.
zoiets?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, maar ze kwam er gister mee thuis, en ze had een t shirt aan.. En vanmorgen was het erger..
Ja?quote:
hoe zit dat met je zwangerschap?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:41 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht ook al aan waterpokken, ware het niet... Dat ik opeens ook jeukerige vlekjes en blaasjes heb...
Geen idee? Ik weet niet eens zeker of het waterpokken zijn.. Het kan ook toeval zijn..quote:
Ja volgens mij wel..quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:10 schreef Vicky het volgende:
heb je zelf al de waterpokken gehad vroeger??
Nee, muggen reageer ik vrij heftig op... Dan had ik een soort leprabulten in mn gezicht gehad... Misschien is het bij mij gewoon een reactie op dat ik mn plamuur er niet had afgehaald al een week lang..quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:18 schreef pessie het volgende:
Tico, misschien een mug in je slaapkamer? Die zijn momenteel vrij agressief.
Bar, dat klinkt leuk, peutergym!
Ah echt moe.... daarna ging ze nog even flink over de rooie tot hyperventileren toequote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:08 schreef Lamb29 het volgende:
Mijnes ligt op de bank onder een dekentje boekjes te lezen... O moehoehoehoe riep ze net..
Ja met Google kom ik meer richting 6e ziekte. Met hoe het eruit ziet en plaatjes van alle anderen is het echt niet. Ze is ook niet ziek, gewoon verkouden as always.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:12 schreef Lamb29 het volgende:
Kan het niet de 5de of 6de zijn Tico? Als je eens de vlekjes googled?
Die hebben we hier allebei al gehad.. ik wacht nog op de waterpokken
Hier mocht ik pas op de wachtlijst vanaf 4. Met een beetje geluk kan ze met 5 beginnen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:18 schreef Tinuviel het volgende:
Ik wil ijn peuter nog opgeven voor zwemlessen, vanaf 4 jaar mag hij meedoen, maar door wachtlijsten wou ik hem vast aanmelden. Lijkt me erg leuk dat hij dan ook de zwemdiploma's haalt.
O. was ook niet echt ziek bij de 6de ziekte.. ze had voornamelijk veel vlekjes in haar nek en op haar rug... en idd ook verkouden.. (maar dat is ze vrijwel constant geweest tot een maand of 5 terug.. afkloppen)quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja met Google kom ik meer richting 6e ziekte. Met hoe het eruit ziet en plaatjes van alle anderen is het echt niet. Ze is ook niet ziek, gewoon verkouden as always.
Nee wij wonen in Zoetermeer, jong Florence is den haag toch? Nee wij gaan gewoon ouder-kind zwemmen op vrijdag. Om 10 uur is de babygroep en elk lesje duurt een half uurtje denk ik. Na de babies is de 1-2 groep en daarna is leyla. Daarna is er een lesje waar jen mee kan doen als ze niet naar school hoeft.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:30 schreef Troeta het volgende:
Peutergym lijkt me wel ontzettend leuk!
Doe je ook zo'n zwemcursus van jong florence Tico? En is het wat?
Bij ons moeten ze fruit meenemen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:31 schreef pessie het volgende:
Nathan krijgt een koekje+rietjesbeker drinken mee naar de psz. Fruit ga ik niet doen, de eerste keer dat ik er kwam was er een peuter die smarties mee had, mijn kind gaat echt geen fruit eten als er iemand met chocola in de buurt is.
Eh, hier doen de ouders zelf ook mee met het lesje. En eerlijk de jongen die het geeft, ik zou m geven.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:36 schreef Lamb29 het volgende:
hè pff..
Jullie gelezen over die opgepakte zwemleraar van 55 met kinderporno??
De zwemleraar die de baby-peuter-kleuterlessen bij ons geeft is aardig in die leeftijdscatogorie..
We vinden eigenlijk net dat hij het ws niet is... brr.. het idee alleen al
Ja hier ook... maar meer het idee...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Eh, hier doen de ouders zelf ook mee met het lesje. En eerlijk de jongen die het geeft, ik zou m geven.
Als je zin hebt om in zoetermeer te zwemmen kunnen we ook samen? Ik zie er wel meer met 2 kindjes... Floris gewoon bandjes omdoen en je meisje hou je vast.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 23:40 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik zou ook wel willen,zwemmen met Floris, mja de tijden zijn gewoon waardeloos. En zwemmen en peutergym is.een beetje veel. Nu helemaal lastig met Elise, hoewel ik misschien aan mn moeder kan vragen of ze op dinsdsg op haar wil passen met zwemmen. Als.t.op dinsdag is tenminste
Wij gaan voor vanaf 2013 ook kijken voor peuterdans. Het lijkt me erg leuk, ben benieuwd of het wat voor E is!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:12 schreef Lamb29 het volgende:
Wij hebben een cursus Muziek op schoot gedaan. Erg leuk ook
Ik ben lang op zoek geweest naar peutergym. Dochter heeft ws mijn handigheid geërft dus wat oefening kan geen kwaadhelaas niets in de omgeving+goede dag gevonden...
Nu een paar keer gezwommen.. Helaas is dat behoorlijk intensief voor mijn slaapkop.
Ze is helemaal totall loss daarna dat ik er eigenlijk de hele dag zoet mee ben dus dat pak ik weer even op als ze wat ouder is..
Daarom nu maar dansenhelaas pas in december.. (is vanaf 2.5 maar hoop dat ze daar niet moeilijk over doen)
Niet direct nee. Hij zegt wel ja als ik het hem vraag. Maar op de psz geeft hij geen kick en zegt er ook niets van. De leidsters moeten het ook echt zien, anders zullen ze het niet weten. Het is pas 1 keer voorgekomen gelukkig.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:13 schreef As1981 het volgende:
Wat zit er dan een hoop verschil in. Hier word inderdaad het fruit schoongemaakt en in de kring gedeeld.
Drinken doen ze daar uit een beker. Thuus doet Yaro dat bijna niet. Daar nemen ze hem op schoot en gaat het redelijk.
Zegt Mart ook dat het geen pijn doet als je er naar vraagt?
Oh das wel een idee idd. Iig t proberen waard!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je zin hebt om in zoetermeer te zwemmen kunnen we ook samen? Ik zie er wel meer met 2 kindjes... Floris gewoon bandjes omdoen en je meisje hou je vast.
oplossing niet maar doorzetten is de sleutel,wij hebben er ook lang over gedaan om roy uit een rietjesbeker te laten drinken en soms/vaak gaat dat alsnog. Misquote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:43 schreef Rixtje het volgende:
Ik heb Lotte wel opgegeven voor de psz aangezien ze niet naar een kdv gaat. Ben erg benieuwd hoe ze dat ter zijner tijd gaat vinden!
O ja, drinken is hier een drama. Ze krijgt meestal een fles. Rietjesbeker snapt ze niet want die gooit ze de lucht in maar dan komt er niets uit. Tuitbeker gaat steeds beter maar als ze te gulzig is loopt alles haar mond weer uitIemand die de oplossing weet?? In een glas zet ze haar tanden...
Ja was hier ook zo, dan gaf ik zijn avant beker zodat hij toch nog wat dronk.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:57 schreef Rixtje het volgende:
We blijven oefenen maar madam drinkt dan gewoon niet als ze de rietjesbeker heeft dat houd ze gerust een hele dag vol. Van de week 2 prinsessenbekers van de buurvrouw gekregen misschien die maar eens proberen...
Ik snap je laatste zin niet zo goed. Dat je kinderen om je heen zou krijgen die vermaakt willen worden, is toch (een 'aanzienlijk' deel van het) ouderschap. Dat had je ruim voor je zwangerschap toch wel al op je klompen aan kunnen voelen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:44 schreef simmu het volgende:
hier hebben we een peuter die dolblij is dat zn zus nu naar de basisschool gaat. zusjelief is namelijk niet zo van het zelf spelen en ravi wel. tis nu voor alle partijen prettiger; ravi kan lekker zelf thuis prutsen en fijn samen met selene spelen als die thuis is. oh, bijkomend voordeel; ik kan ook zo nog eens wat zelf doenik ben helemaal niet zo'n mensenmens, en was het vrij beu aan het worden om wandelend kindervermaak te zijn
ah, we gaan weer uit van het meest negatieve wat we bedenken kunnen en snokken wat ik zeg uit verbandquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:02 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik snap je laatste zin niet zo goed. Dat je kinderen om je heen zou krijgen die vermaakt willen worden, wist je toch toen je zwanger werd?
wat ik bedoelde is dat selene (in tegenstelling tot ravi) echt erge moeite heeft met zelf dingen doen. die gaat pas de laatste tijd (sinds ze naar de basisschool gaat) zelf eens kleuren ofzo. daarvoor deed ze dat niet. toen die nog niet naar school ging vroeg die dusdanig veel aandacht dat ravi daarmee in het gedrang kwam. want als ze die aandacht bij mij niet kreeg, vroeg ze het wel van ravi, die er ook niet altijd van gedient was en is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:08 schreef -Spring het volgende:
Leg eens uit dan? Ik vind het namelijk vrij logisch dat ik wandelend kindervermaak ben.
nou ja, selene is dus ook zo. en ravi niet. wat me wel opvalt (sinds we kinderen hebben) is dat sangdrax ook zo is en dat die 2 (selene en sangdrax) elkaar mega versterken! ik denk dus dat het voor een groot deel gewoon de aard van het beestje is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:25 schreef Estrys het volgende:
Ik was altijd in de veronderstelling dat kinderen ook gezellig op de grond in ieder geval iets langer dan vijf minuten alleen met duplo of zo kunnen spelen.
En om me heen krijg ik ook dat idee dat dat zo is eigenlijk. Maar waarom kan de mijne dat niet? Ligt dat aan mij? Aan ons speelgoed? Aan mijn kind? Iemand die mij dat kan vertellen.
+1. En totdat ik de post van simmu las dacht ik dat het "lag" aan het feit dat Nathan een jochie is. Maar niet dus. Nathan wil graag alles met mij doen, behalve tv kijken. Maar ik begrijp dat als hij naar de basisschool gaat mijn huishouden weer op orde komt?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:25 schreef Estrys het volgende:
Ik was altijd in de veronderstelling dat kinderen ook gezellig op de grond in ieder geval iets langer dan vijf minuten alleen met duplo of zo kunnen spelen.
En om me heen krijg ik ook dat idee dat dat zo is eigenlijk. Maar waarom kan de mijne dat niet? Ligt dat aan mij? Aan ons speelgoed? Aan mijn kind? Iemand die mij dat kan vertellen.
nja, hier helpt het wel jaquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:35 schreef pessie het volgende:
[..]
+1. En totdat ik de post van simmu las dacht ik dat het "lag" aan het feit dat Nathan een jochie is. Maar niet dus. Nathan wil graag alles met mij doen, behalve tv kijken. Maar ik begrijp dat als hij naar de basisschool gaat mijn huishouden weer op orde komt?
wat de andere posters ook zeggen;quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:10 schreef -Spring het volgende:
Simmu, ik pikte er idd alleen het laatste deel van je post uit omdat ik dat niet begreep in het verband van de rest van je post. Die ik, zo blijkt hieruit, wel degelijk gelezen heb.
Het eerste deel begrijp ik prima. Daarin ligt de oorzaak dan ook bij het gedrag van S. En ik kan me heel goed voorstellen dat je wel eens tijd voor jezelf of het huishouden nodig hebt.
Door het tweede deel van je post, waarin je aangeeft dat je geen mensenmens bent, kreeg ik echter het idee dat het ongemak vooral met jóuw persoonlijkheid te maken heeft en je het in zijn algemeenheid onprettig vindt om je kind te vermaken. En da's idd iets wat te voorspellen was geweest.
Kortom, het argument dat je geen mensenmens bent, vind ik misplaatst en zou wmb geen reden mogen zijn om het beu te zijn om als wandelend kindervermaak te dienen.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:55 schreef ymme het volgende:
Mag ik even heel trots komen doen?
Mart heeft vanmiddag zonder speen geslapen omdat ik deze samen met hem weg gegooid heb.
En hij gaf geen kick!![]()
Hopelijk gaat het vanavond/vannacht ook goed.
dat...quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 15:25 schreef Estrys het volgende:
och, gewoon zeggen dattie vast een pietje isquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:45 schreef Estrys het volgende:
Seb was geschminkt als tijger op het kdv. De volgende keer moet ze maar een roze tijger maken, die zwarte schmink is echt niet te doen. Heb een kwartier lopen boenen maar je ziet het nog. Loopt mn kind er weer het hele weekend bij als een schoorsteenveger
Dit is 1 badje, ze kunnen nergens anders heen. Het diepste punt is wel 1,5. Dus ze kunnen niet staan in het diepe.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:54 schreef pessie het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat met Nathan echt niet zou durven, zonder bandjes zwemmen. Die vind het peuterbadje stom en rent zo het diepe in
De eerste maand was het ook alleen maar janken en gillen. Nu begin ik bijna bang te worden hoeveel ze durven.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:58 schreef Estrys het volgende:
Seb wil niet zwemmen zonder bandjes. Laatst was ik ze vergeten, moest hij heel hard huilen omdat hij niet wilde zwemmen zonder. Hij stort zich ook niet ergens zomaar in.
lauw water met babyzeep werkt hier altijd goed om de pietensmick eraf te halen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:45 schreef Estrys het volgende:
Seb was geschminkt als tijger op het kdv. De volgende keer moet ze maar een roze tijger maken, die zwarte schmink is echt niet te doen. Heb een kwartier lopen boenen maar je ziet het nog. Loopt mn kind er weer het hele weekend bij als een schoorsteenveger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |