abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118325689
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118325765
Ik ga echt geen grote cadeaus in de schoen doen. :N
Een zakje chocolade centjes en iets dat ze toch al nodig hebben ofzo :Y
pi_118326076
Ik had er nog niet eens aan gedacht dat het schoenzetten ook nog geïntroduceerd kan worden....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:43:50 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118326389
Ik ben zo'n slechte moeder die het de helft van de tijd vergat vorig jaar. :@ :')
Ik ga dat sws niet elke avond doen, 1 keer in de week vind ik eigenlijk wel voldoende. En dan gewoon iets kleins erin.
pi_118326435
Ik zou het het liefst elke avond doen. :@ Vind het zo leuk. O+
pi_118326488
Wij doen het op zaterdag en woensdag :Y
pi_118326650
Hier is ook maximaal 2 keer per week.
(en dan ook nog bij opa-oma en oma).
Vind het zelf ook hartstikke leuk en dan die blik 's ochtends!
pi_118326816
Een paar keer schoen zetten, vind ik ook wel leuk, dus dat gaan we doen, maar niet op vaste dagen ofzo. Maar eens kijken of ze er zelf over begint en hoe vaak.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_118326822
*Valt ook weer eens binnen*

Ik ben zo benieuwd hoeveel mijn peuter dit jaar van Sinterklaas snapt! Best wel wat denk ik. In elk geval moesten we gisteren al het Sinterklaasboek voorlezen :+ .

Over schoenzetten: een oud-collega van mij had altijd het beleid: je mag elke dag je schoen zetten, maar Sinterklaas kan niet elke dag bij alle kindjes wat in de schoen doen, dus er zit lang niet altijd wat in. Vond ik wel een hele goede, ga ik misschien ook maar proberen.
pi_118326823
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:44 schreef -Spring het volgende:
Ik zou het het liefst elke avond doen. :@ Vind het zo leuk. O+
Joene vindt het heel gemeen van mij dat ze hier alleen het weekend mogen zetten....
pi_118326865
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:53 schreef Bleie het volgende:
Over schoenzetten: een oud-collega van mij had altijd het beleid: je mag elke dag je schoen zetten, maar Sinterklaas kan niet elke dag bij alle kindjes wat in de schoen doen, dus er zit lang niet altijd wat in. Vond ik wel een hele goede, ga ik misschien ook maar proberen.
Dat vind ik zo gemeen, dan elke keer die verdrietige bekkies?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:55:26 #12
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118326878
hmm ze krijgt die week ook al zo ontzettend veel. Dus hier zal het dan echt kleine dingetjes worden.
pi_118326896
Waarom is dat gemeen? Leren omgaan met teleurstellingen. En als je kinderen weten dat het zo werkt, is het juist leuk als er wel een cadeautje is, toch?
pi_118326989
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:55 schreef Bleie het volgende:
Waarom is dat gemeen? Leren omgaan met teleurstellingen. En als je kinderen weten dat het zo werkt, is het juist leuk als er wel een cadeautje is, toch?
Nou, ik vind sinterklaas nu niet echt een middel om kinderen te leren omgaan met teleurstellingen... Ik vind het inderdaad gewoon gemeen...
pi_118327005
Ik vind niet dat ze zo jong moeten leren om zo vaak met dezelfde teleurstellingen om te gaan. :N Die teleurstelling komt wel zodra ze er achter komen dat sinterklaas nep is :Y

Ik ben heel wat jaren ouder en ik vind een teleurstelling soms ook lastig.
Dat vind ik voor mijn 2 jarige niet nodig om dat zo te leren. Als hij in de speelgoedwinkel niet een mega racebaan krijgt vind ik dat de teleurstelling waar ze mee om moeten kunnen gaan. Ik vind het niet iets dat je extra op moet zoeken.
pi_118327037
Teleurstellingen genoeg in je leven...
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:01:35 #17
5428 crew  miss_sly
pi_118327113
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:59 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind niet dat ze zo jong moeten leren om zo vaak met dezelfde teleurstellingen om te gaan. :N Die teleurstelling komt wel zodra ze er achter komen dat sinterklaas nep is :Y

Ik ben heel wat jaren ouder en ik vind een teleurstelling soms ook lastig.
Dat vind ik voor mijn 2 jarige niet nodig om dat zo te leren. Als hij in de speelgoedwinkel niet een mega racebaan krijgt vind ik dat de teleurstelling waar ze mee om moeten kunnen gaan. Ik vind het niet iets dat je extra op moet zoeken.
Op zich begrijp ik dat wel, maar wat nou als je peuter de schoen toch zet, ook al is het geen woensdag of zaterdag en heb jij gezegd dat het niet mag/gebeurt? Ga je dan toch iets in de schoen doen?
pi_118327148
Wij vieren Sinterklaas en kerst gewoon niet. Rienk snapt er tot nu toe niks van en we vinden dat wel prima.

Hij is 17 december ook jarig dus cadeau's genoeg.

*Mocht hij er ineens heel veel interesse in krijgen kijken we nog wel of we iets gaan doen. Maar zoals het nu lijkt gewoon niet.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118327149
ik ben voorstander die paar keer in de week dat wij ze hebben dat ze wel de schoen mogen zetten , maar ik moet eerst ticootje nog overtuigen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_118327208
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Op zich begrijp ik dat wel, maar wat nou als je peuter de schoen toch zet, ook al is het geen woensdag of zaterdag en heb jij gezegd dat het niet mag/gebeurt? Ga je dan toch iets in de schoen doen?
Nee maar dat is iets dat ze zelf besluiten. Niet iets wat ik aandraag.
Dan zal ik zeggen zo werkt het niet liefje er kan niet elke dag iets in zitten.
Dat vind ik heel iets anders dan zelf vertellen dat ze de schoen elke dag mogen zetten en dan de teleurstelling extra creëren :Y
pi_118327277
Ik denk echt dat het wel meevalt met hoe erg ze dat allemaal vinden.Het is ook niet zo dat ze die schoen dan per se elke avond zetten, maar als het willen, dan mag het. Alleen zit er dan dus niet altijd iets in.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:06:18 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118327316
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:53 schreef miss_sly het volgende:
Een paar keer schoen zetten, vind ik ook wel leuk, dus dat gaan we doen, maar niet op vaste dagen ofzo. Maar eens kijken of ze er zelf over begint en hoe vaak.
Zo ging het vorig jaar ook bij ons. Als Sasha er niet over begon zou ik het straal vergeten. ;)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:06:37 #23
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118327325
Hier op de opvang werken ze met thema,s. Nu zit Evie in de Sint Maartenmodus. Straks zal dat vast sinterklaas zijn, en Sint komt ook daar op bezoek.... Dus jarig of niet, ook Sinterklaas wordt hier fanatiek gevierd.
pi_118327378
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:02 schreef Joene het volgende:
ik ben voorstander die paar keer in de week dat wij ze hebben dat ze wel de schoen mogen zetten , maar ik moet eerst ticootje nog overtuigen.
Taartjesfee had leuke schoenkadootjes....
pi_118327412
L mag 'm straks ook twee keer per week zetten. Ik heb net bij de Wibra al een lief etuitje voor d'r stiften gekocht bij de Wibra. oO<

En als ze 'm vaker wil zetten, zal ik er bij vertellen dat dat best mag die avond, maar dat er gegarandeerd niets in zal zitten. :)
pi_118327444
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Taartjesfee had leuke schoenkadootjes....
Nou!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:14:01 #27
5428 crew  miss_sly
pi_118327663
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:03 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Nee maar dat is iets dat ze zelf besluiten. Niet iets wat ik aandraag.
Dan zal ik zeggen zo werkt het niet liefje er kan niet elke dag iets in zitten.
Dat vind ik heel iets anders dan zelf vertellen dat ze de schoen elke dag mogen zetten en dan de teleurstelling extra creëren :Y
Aah, zo, ja daar ben ik het wel mee eens.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:14:52 #28
5428 crew  miss_sly
pi_118327695
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:06 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zo ging het vorig jaar ook bij ons. Als Sasha er niet over begon zou ik het straal vergeten. ;)
Nou ja, zo erg vinden ze het dan ook nog niet, daar zijn ze ook nog erg jong voor. Sasha nu misschien niet meer.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:17:21 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118327791
Ja, het scheelt denk ik nu ook wel dat het er natuurlijk elke dag op school ook over zal gaan. :Y
Als ze ze al elke dag zouden willen zetten dan zou er maar af en toe (1 of 2 keer) per week een kadootje in zitten en verder een paar pepernoten oid.
pi_118328238
Wat is er mis met af en toe zo een zakje chocolademuntjes , of ben ik nu de duivel ?
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:33:36 #31
5428 crew  miss_sly
pi_118328387
Niks, maar die van mij houdt niet van chocolade.

Maar een paar leuke schoenkadootjes kan ik vast wel vinden, en een paar pepernoten of zo'n kikkertje van Jamin zullen er ook wel eens in zitten. Dat laatste vindt ze vooral leuk, neit echt lekker, want ook chocolade.
pi_118328408
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:29 schreef Joene het volgende:
Wat is er mis met af en toe zo een zakje chocolademuntjes , of ben ik nu de duivel ?
Chocola.... Overal!!!!!

Jij ruimt op.. Bij deze.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:40:52 #33
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_118328651
Goed. Klagen in dit topic heeft dus als gevolg dat meneer na zn slaapje anderhalve boterham weg eet. Excuses voor de overlast.
Het is ook wel echt gezellig aan tafel, dat vind ik erg belangrijk. Maar soms wil je gewoon dat je kind eet.

Schoencadeautjes, dat is een goede! Voor Sinterklaasavond al wat gekocht en nog wat op het lijstje. Ik denk dat die van mij lyrisch wordt als hij een zakje chocolademunten in zn schoen heeft zitten, maar waarom zit zo'n zakje zo vol? Ik denk dat we hier misschien 2 a 3x de schoen gaan zetten, kijken of hij het al wat vind. Verder vind ik Sinterklaas een goed excuus om wat nieuwe uitdagingen voor mn kind aan te schaffen.
pi_118328664
Ik ben heel benieuwd wat mijn oudste dit jaar gaat meekrijgen van Sinterklaas. Vorig jaar ging het nog helemaal langs haar heen, maar dit jaar verwacht ik dat ze er toch wel mee wat bezig gaat zijn. Op het KDV zal er vast ook veel aandacht aan worden besteed. Het lijkt me heel leuk! Ook al heb ik zelf niks met de Sint. Ik hoop wel dat ze het niet té spannend vindt allemaal. Qua schoenkadootjes denk ik aan iets lekkers (geen chocolade ;) ), iets nuttigs (leuke sokken ofzo) of een klein kadootje (bijvoorbeeld kleurpotloden).
pi_118328874
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:40 schreef pessie het volgende:
Goed. Klagen in dit topic heeft dus als gevolg dat meneer na zn slaapje anderhalve boterham weg eet. Excuses voor de overlast.
Het is ook wel echt gezellig aan tafel, dat vind ik erg belangrijk. Maar soms wil je gewoon dat je kind eet.
Ik snap je gevoel denk ik wel. De mijne at de eerste anderhalf jaar als een bootwerker en daarna kwam het weigeren. Hoewel ik best wéét dat ze pakt wat ze nodig heeft - gezonde kinderen laten zichzelf écht niet verhongeren! - kostte het me soms toch wel even moeite om het helemaal los te laten. Ze heeft genoeg reserves dus ze kan het prima hebben, maar het is gewoon fijn om je kind lekker te zien eten. Momenteel gaat het trouwens meestal weer hartstikke goed. We eten tegenwoordig wat vroeger's avonds, desnoods met z'n tweeën als mijn man nog niet thuis is. Dat lijkt wel een succes te zijn. Als ze te moe is, is er een grotere kans op drama. Alleen het drinken is prut, ik ben blij als er af en toe een paar slokken ingaan. Vind ik soms ook wel vervelend. Maar tegelijk houd ik me hierbij ook weer voor: ze laat zichzelf écht niet uitdrogen. Als ze dorst krijgt dan drinkt ze wel.

Ik begrens E trouwens wel in het aantal boterhammen dat ze eet. 's Ochtends 2, 's middags 2 of soms 3. Ze eet namelijk echt voor het 'lekker' en niet alleen omdat ze het nodig heeft. Is niet erg, maar ze is al best stevig en ik heb liever dat ze in plaats van nóg een boterham een extra stuk fruit eet en/of dat ze 's avonds nog een gaatje overheeft voor het avondeten. Beetje verdelen over de dag. E wil trouwens bijna altijd 'pihkaaaasj' of 'pasjtaaaaa' op haar brood, ze begint er al over als ze haar bed nog niet uit is. O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Cantare op 23-10-2012 14:53:32 ]
pi_118328996
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Chocola.... Overal!!!!!

Jij ruimt op.. Bij deze.
Whehehehe
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:51:44 #37
5428 crew  miss_sly
pi_118329064
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:47 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik snap je gevoel denk ik wel. De mijne at de eerste anderhalf jaar als een bootwerker en daarna kwam het weigeren. Hoewel ik best wéét dat ze pakt wat ze nodig heeft - gezonde kinderen laten zichzelf écht niet verhongeren! - kostte het me soms toch wel even moeite om het helemaal los te laten. Ze heeft genoeg reserves dus ze kan het prima hebben, maar het is gewoon fijn om je kind lekker te zien eten. Momenteel gaat het trouwens meestal weer hartstikke goed. We eten tegenwoordig wat vroeger's avonds, desnoods met z'n tweeën als mijn man nog niet thuis is. Dat lijkt wel een succes te zijn. Als ze te moe is, is er een grotere kans op drama. Alleen het drinken is prut, ik ben blij als er af en toe een paar slokken ingaan. Vind ik soms ook wel vervelend. Maar tegelijk houd ik me hierbij ook weer voor: ze laat zichzelf écht niet uitdrogen. Als ze dorst krijgt dan drinkt ze wel.

Ik begrens E trouwens wel in het aantal boterhammen dat ze eet. 's Ochtends 2, 's middags 2 of soms 3. Ik heb liever dat ze nog een extra stuk fruit eet en/of dat ze 's avonds nog een gaatje overheeft voor het avondeten. E wil trouwens bijna altijd 'pihkaaaasj' of 'pasjtaaaaa' op haar brood, ze begint er al over als ze haar bed nog niet uit is. O+
Dat drinken is zo herkenbaar. Daar maak ik me wel drukker over dan eten, omdat ik het idee heb dat een kind niet zo goed doorheeft wanneer ze begint uit te drogen. soms heeft ze helemaal droge lippen, maar taalt ze nog niet naar drinken. Da's toch niet goed. Ze moet dus van mij wel een paar keer per dag een bekertje leegdrinken.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:54:27 #38
259886 pessie
pi_118329184
Drinken is hier dus echt geen issue, als meneer dorst heeft pakt ie zelf iets uit de koelkast :P . Ik weet ook wel dat het fases zijn maar soms ben je gewoon bang dat je kind afvalt ipv aankomt en diëten is voor Nathan absoluut niet nodig.
pi_118329208
Over het eten: ik was er echt relax in geworden na al dat gedoe met slecht flessen drinken. Maar nu met die hypo's ben ik toch heel de dag aan het rekenen of ze wel genoeg heeft binnen gekregen. Gelukkig eet ze graag fruit, dus dan eet ik een appel (oftewel zij eet hem op :P ) Drinken gaat heel erg goed. Ze drinkt heel veel. Waardoor ik me dan weer stiekem zorgen maakt of ze geen suikerziekte heeft. Donderdag belt de kinderarts met (als het goed is) de uitslagen. Ik vind het spannend.

Sinterklaas gaan we denk ik niet veel aan doen dit jaar. We kopen wel wat mooie cadeautjes voor haar. Schoen zetten weet ik ook nog niet. Volgens mij gaat dat nog langs haar heen. Ze zit ook niet op een KDV waar ze er veel mee bezig zijn. Ik heb ook geen idee wanneer de baby komt, misschien krijgt ze wel een broertje voor Sinterklaas :P

En chocola is echt drama met opruimen hier ja. Overal chocoladekwijl, chocoladevlekken, gesmolten chocola.
pi_118329269
Ja, ik vind het met drinken ook lastiger dan met eten. Alleen tsja, als ze niet drinkt, dan drinkt ze niet... Ik geef haar, sinds ze zonder problemen uit een gewone beker drinkt, soms wel weer een tuitbeker. Daar drinkt ze meer uit dan uit een gewone beker, dat vindt ze waarschijnlijk gewoon makkelijker. Ik schuif 'm haar ook wel eens stiekem toe tijdens het spelen, helpt ook wel eens. :D Misschien is het niet nodig, want ze vraagt ook wel eens om drinken dus ze heeft wel een dorstgevoel, maar ja, voor mijn gemoedsrust werkt het toch wel om haar af en toe een bekertje weg te zien klokken. ;)
pi_118329323
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:54 schreef Solagratia het volgende:
Drinken gaat heel erg goed. Ze drinkt heel veel. Waardoor ik me dan weer stiekem zorgen maakt of ze geen suikerziekte heeft. Donderdag belt de kinderarts met (als het goed is) de uitslagen. Ik vind het spannend.
Dat kan ik me voorstellen, pff... hopelijk blijft het jullie bespaard!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:02:26 #42
259886 pessie
pi_118329452
Sola, ik hoop echt dat het wat dat betreft een goede uitslag is! Al zou het fijn zijn als er een oorzaak komt voor die hypo's :*
pi_118329668
Wat hier trouwens ook speelt: (niet) slapen. Sinds mevrouw zelf uit haar bed kan, duurt het eindeloos voor ze eens in slaapt valt. Ze is wel moe, maar wil gewoon zo graag spelen. Ze vermaakt zich dan ook uitstekend. Zodra wij weg zijn, gaat ze haar bed uit, doet haar lamp aan - ook overdag :D - en begint ze met haar pop en knuffels te spelen. Als ik kom kijken dan gaat ze snel haar bed weer in, om er vervolgens weer uit te komen zodra de deur dicht is. Op zich geeft het niet, niemand heeft er last van, maar het wordt dan gewoon zo laat, zowel het middagslaapje als de nacht. Daarbij vind ik het ergens een beetje sneu dat ze dan zo alleen zit te spelen, maar dat is echt mijn ding, want ik hoor haar niet klagen.

En verder zoooooooveel leuke dingen. O+ Lekker kletsen, steeds meer begrijpen, steeds meer zelf kunnen... hééérlijk!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:18:21 #44
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118329975
Mijn peuter krijgt ook regelmatig weer een tuitbeker, alleen met een heel andere reden; haar zusje heeft namelijk erg grijpgrage vingertjes en ik was het zat om steeds de vloer te boenen ;)

Eetfases komen mij ook niet onbekend voor, er zijn best veel dagen dat Evie smorgens niets eet, alleen drinkt. En pas rond de middag eindelijk wat eet. Op die dagen maakt het ook niet uit wat ik aanbied, gewoon geen trek.
Daarentegen werkte mw vandaag al een bakje druiven, en 6 rijstwafels met beleg weg...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:27:06 #45
381212 Gulara
From the future
pi_118330293
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 13:53 schreef Bleie het volgende:

Ook maar even een tegengeluid. Zo hebben wij het vroeger thuis ook altijd gedaan, en ik heb dat helemaal niet ervaren als een verschrikkelijke teleurstelling. Wij waren gewoon heel blij als er wel wat inzat (gevalletje glas halfvol).
Verder was het ook heel logisch, sinterklaas kon niet bij alle kinderen tegelijkertijd langskomen en míjn moeder had geen lijstje met de data. Dus als wij niks hadden was hij bij andere kindjes geweest, leuk voor hen! Geen teleurstelling, maar blij zijn voor een ander. Als er een mooie tekening in de schoen zat of extra goed gezongen werd, kwam de Sint vaak wel.

En ik vond ook de spanning óf er wel iets in zou zitten de volgende dag wel bijzonder. Zat er niks in, dan niet. Misschien even rot, maar daar zijn we niet slechter van geworden.
pi_118330356
Timo mag een keer in de week zijn schoen zetten, dat vind ik wel genoeg. Hij begon net ineens zelf over Sinterklaas :o Dat die heel veel cadeautjes heeft, maar in Spanje is en het nog wel even duurt voordat hij hier naartoe komt..
pi_118330419
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:47 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik snap je gevoel denk ik wel. De mijne at de eerste anderhalf jaar als een bootwerker en daarna kwam het weigeren.
Zo ging dat hier ook, bij beide kindjes. Alleen valt dat niemand op omdat ze op gewicht blijven, en dat gewicht is hoog in verhouding tot hun lengte.

Maar pessie, echt, het is niet zo dat kinderen die 's avonds slecht eten overdag steevast inhalen, of andersom. Er zijn genoeg kinderen die fases hebben waarin ze - naar onze eigen maatstaf - overdag geen fatsoenlijke hoeveelheden binnenkrijgen. Bij Ivan was dat dan bij het ontbijt een kwart stuk brood, een banaan tussendoor, geen lunch, hooguit één soepstengel tussendoor en dan geen avondeten of hooguit een paar stukjes vis.

Wat overigens heel verhelderend voor mij is geweest was om te lezen (in een boek van Gary Taubes) dat kinderen eten ómdat ze groeien; ze groeien niet omdat ze eten:

quote:
Here’s where growing children help as a metaphor to understanding this cause and effect of getting fat and overeating. I’m going to use two photos of my oldest son to make this point. The photo below, on the left, was taken when he was not quite two years old and weighed thirty-four pounds. The photo on the right was taken three years later, after he had gained nine inches in height and weighed fifty-one pounds.

He gained seventeen pounds in three years, so he certainly consumed more calories than he expended. He overate. Those excess calories were used to create all the necessary tissues and structures that a larger body needed, including, yes, even more fat. But he didn’t grow because he consumed excess calories. He consumed those calories – he overate – because he was growing.

My son’s growth, like every child’s, is caused fundamentally by the action of growth hormone. As he gets older, he’ll occasionally go through growth spurts that will be accompanied by a voracious appetite and probably a fair share of sloth, but the appetite and sloth will be driven by the growth, not vice versa. His body will require excess calories to satisfy the demands of the growth – to build a bigger body – and it will figure out a way to get them, by increasing his appetite or decreasing his energy expenditure or both. When he goes through puberty, he’ll lose fat and gain muscle; he’ll still be taking in more calories than he expends, and this, too, will be driven by hormonal changes.

That growth is the cause and overeating the effect is almost assuredly true for our fat tissue as well. To paraphrase what the German internist Gustav von Bergmann said about this idea more than eighty years ago, we would never even consider the possibility that children grow taller because they eat too much and exercise too little (or that they stunt their growth by exercising too much). So why assume that there are valid explanations for growing fat (or remaining lean)? “That which the body needs to grow it always finds,” von Bergmann wrote, “and that which it needs to become fat, even if it’s ten times as much, the body will save for itself from the annual balance.”
Nou ja, moraal van het verhaal: als hij niet lethargisch op je overkomt en zijn groeicurve niet drastisch van zijn reguliere lijn afwijkt dan zou ik me echt geen zorgen maken. Ik kan me wel voorstellen dat je je afvraagt of hij wel genoeg vitamines binnenkrijgt; misschien kun je aan een supplement denken? Ik doe er zelf niet aan, maar ik heb me er nooit echt in verdiept.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_118330524
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:27 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ook maar even een tegengeluid. Zo hebben wij het vroeger thuis ook altijd gedaan, en ik heb dat helemaal niet ervaren als een verschrikkelijke teleurstelling. Wij waren gewoon heel blij als er wel wat inzat (gevalletje glas halfvol).
Verder was het ook heel logisch, sinterklaas kon niet bij alle kinderen tegelijkertijd langskomen en míjn moeder had geen lijstje met de data. Dus als wij niks hadden was hij bij andere kindjes geweest, leuk voor hen! Geen teleurstelling, maar blij zijn voor een ander. Als er een mooie tekening in de schoen zat of extra goed gezongen werd, kwam de Sint vaak wel.

En ik vond ook de spanning óf er wel iets in zou zitten de volgende dag wel bijzonder. Zat er niks in, dan niet. Misschien even rot, maar daar zijn we niet slechter van geworden.
Dat vind ik zelfs nog erger :D Ik vind niet dat het een beloning moet zijn, zeker niet iets om sint voor te gebruiken. En dat jij er niet slechter van bent geworden is leuk hoor, maar ik wil het risico niet lopen.. Er is al zo erg veel teleurstelling in het leven van een 2 a 3 jarige :Y
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:41:21 #49
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118330810
ach kom nou, als ze er zelf op staan om elke dag de schoen te zetten, ook al heb je gewaarschuwd dat dat niet altijd wat oplevert, kan 't echt geen kwaad om er af en toe eens gewoon niks in te doen.
in de haak.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:50:50 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_118331182
En hier weten ze dat Sinterklaas allemaal onzin is en hebben ze zelf geholpen met het inpakken van een aantal cadeautjes :)
En tuurlijk krijgen ze ook wat, wat ze nog niet weten, maar ik geniet ervan om samen met de jongens door de winkel te lopen of in een speelgoedboek te kijken en ze te laten zeggen wat ze willen. Jochem heeft ook echt gewoon zelf zijn verjaardagscadeau uitgezocht en dat heeft hij zelf bovenop de kast gezet zodat hij het op zijn verjaardag kon uitpakken.

Voorheen was het zo dat ze niet elke dag wat in hun schoen kregen, dat is wat mij betreft niet anders. De woensdagschoen zetten snap ik niet zo, want dan zit er donderdag wat in, dan kan je beter dinsdagavond de schoen zetten zodat ze er woensdag mee kunnen spelen.
In de weekenden dat de jongens hier zijn mogen ze van mij op vrijdagavond en zaterdagavond hun schoen zetten, als ze dat willen. Als ze dat niet willen ook prima, dan hebben ze later meer cadeautjes.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118331275
Wat is nou eigenlijk 'de traditie' m.b.t. het zetten van de schoen? Of doet iedereen maar wat?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:54:05 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_118331321
Van wikipedia:

quote:
Schoen zetten
In Nederland zet men vanaf de 15e eeuw de schoen. In eerste instantie gebeurde dat in de kerk en was de opbrengst voor de armen. Uit archiefstukken blijkt dat vanaf 1427 in de Sint Nicolaaskerk in Utrecht schoenen werden gezet op 5 december, pakjesavond. Rijke Utrechters legden wat in de schoenen en de opbrengst werd verdeeld onder de armen op 6 december, de officiële sterfdag van de Heilige Nicolaas.
Uit de 16e eeuw bestaan beschrijvingen van het schoen zetten door kinderen in de huiskamer. Kunstschilder Jan Steen heeft in de 17e eeuw de Sinterklaasochtend op twee schilderijen vastgelegd. Daarop is ook goed te zien wat de kinderen in hun schoen kregen. Vaak was dat snoepgoed zoals speculaas, kruidnoten, pepernoten, borstplaat, chocoladeletters, taaipoppen, marsepein en speelgoed. Dit zijn eeuwenoude lekkernijen die in traditionele vormen worden gemaakt. Als drank werd chocolademelk en warme bisschopswijn geschonken. Opvallend is dat vooral jongens een roe of zakje zout in de schoen vonden.
Tegenwoordig is het Sinterklaasfeest een familiefeest en zetten kinderen hun schoen klaar vanaf het moment dat de Sint in het land is aangekomen.
Traditioneel wordt de schoen bij de haard gezet, want Zwarte Piet komt vanaf het dak door de schoorsteen naar binnen.
In woningen zonder schoorsteen wordt de schoen veelal voor de verwarming in de woonkamer, bij de voordeur of bij de achterdeur gezet.
De volgende dag vinden de kinderen dan wat lekkers in hun schoen. Het wordt op prijs gesteld als de kinderen ook wat terugdoen, en dus leggen ze vaak een tekening, een wortel, hooi of suikerklontjes bij de schoen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118331347
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:41 schreef trui het volgende:
ach kom nou, als ze er zelf op staan om elke dag de schoen te zetten, ook al heb je gewaarschuwd dat dat niet altijd wat oplevert, kan 't echt geen kwaad om er af en toe eens gewoon niks in te doen.
Dat is toch precies wat ik zeg, maar ze laten denken dat er wel iets in kan zitten vind ik een heel ander verhaal. :Y
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 15:56:11 #54
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118331409
je kunt ze waarschuwen dat dat waarschijnlijk niet zo is, maar als zij hoop hebben dat er toch iets in zal zitten is dat toch iets dat ze zelf zullen moeten ondervinden. ik denk niet dat je elke teleurstelling moet voorkomen.
in de haak.
pi_118331437
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:54 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat ik zeg, maar ze laten denken dat er wel iets in kan zitten vind ik een heel ander verhaal. :Y
Maar dat is ook precies wat ik bedoelde. ;)
pi_118331596
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:09 schreef Cantare het volgende:
Wat hier trouwens ook speelt: (niet) slapen. Sinds mevrouw zelf uit haar bed kan, duurt het eindeloos voor ze eens in slaapt valt. Ze is wel moe, maar wil gewoon zo graag spelen. Ze vermaakt zich dan ook uitstekend. Zodra wij weg zijn, gaat ze haar bed uit, doet haar lamp aan - ook overdag :D - en begint ze met haar pop en knuffels te spelen. Als ik kom kijken dan gaat ze snel haar bed weer in, om er vervolgens weer uit te komen zodra de deur dicht is. Op zich geeft het niet, niemand heeft er last van, maar het wordt dan gewoon zo laat, zowel het middagslaapje als de nacht. Daarbij vind ik het ergens een beetje sneu dat ze dan zo alleen zit te spelen, maar dat is echt mijn ding, want ik hoor haar niet klagen.

En verder zoooooooveel leuke dingen. O+ Lekker kletsen, steeds meer begrijpen, steeds meer zelf kunnen... hééérlijk!
Rienk op bed was altijd een feestje. Altijd weer de vraag hoe we hem nu weer aantroffen O+

*knipperdeknip*

Hij speelde altijd heerlijk, hij klaagde nooit en als hij wel ging huilen dan gingen we kijken. Maar meestal sliep hij gewoon lekker O+

Sinds hij geen slaapzak meer heeft slaapt hij gewoon onder de dekens en blijft hij in bed :Y

[ Bericht 4% gewijzigd door Vlinder op 23-10-2012 20:07:50 (Foto's weer weg) ]
pi_118331600
Nee natuurlijk niet, dat hoort bij het leven natuurlijk :Y
Maar zoals Bleie het zei en ze vertellen dat ze hem elke dag mogen zetten vind ik een stapje te ver, zetten ze hem zelf elke dag is het jammer de bammer natuurlijk.

En waarom ik het op woensdag doe is omdat ik dan genoeg de mogelijkheid heb om naar de winkel te gaan zonder ze :Y Zelfde als zaterdag. Druk druk druk met die 2 kinderen en ik wil wel shop tijd hebben en niet dat het heel dicht op elkaar ligt de schoen-zet momenten :D
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:02:19 #58
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118331675
ach, als je erbij zegt 'je mag 'm elke dag zetten, maar sinterklaas komt meestal niet vaker dan 1 of 2x per week langs, dus reken er niet teveel op dat er wat in zit' heb je toch ook gewaarschuwd?

wij doen 't ook meestal 2 keer per week, volgens zo'n schoenkalender (die je zelf in kunt vullen), dat ze alvast kunnen zien wanneer het weer mag. en je kunt schoencadeautjes ook wel vooraf inslaan he. :)
in de haak.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:05:02 #59
381212 Gulara
From the future
pi_118331793
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:54 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ja maar dat is toch ook deels de hele mysterie rondom de Sint? En ik vind het eerder genoemde 'risico lopen' wel erg zwaar klinken.
Ik denk dat je eigen instelling dus ook zeker meespeelt in hoe erg het kind die -eventuele- teleurstelling zal ervaren.

En voor wat betreft het zingen+tekeningen = cadeautjesverhaal dat ging zeker niet altijd op. Soms kwam er de dag later een bedankje van piet oid.
pi_118331868
Ja maar dat vind ik iets anders als we gaan hem elke dag zetten.

En vooraf inslaan vind ik niet leuk met schoencadeautjes dan speel ik graag in op iets dat ze net die week nodig hebben, zoals nieuwe stiften als de andere kapot zijn :)

Ik vind dat mysterie rond sint een beetje overtrokken dan, ik snap dat mysterie niet.
Ik vind dat de sint leuk moet blijven zeker voor die 5 a 6 jaar dat je het viert.
pi_118333373
Ik mocht vroeger wel elke dag mijn schoen zetten en dat vond ik zo leuk, dat ga ik denk ik ook doen bij mijn kinderen.
Geloof dat het ook iets van de laatste jaren is dat minder schoen zetten? Want bij mij in de klas had iedereen elke dag wat.
En het was gewoon onzin wat er in zat hoor, een chocolademuis of een kadootje van een gulden wat ver van te voren was gekocht uit een of andere actiebak.

Maar dit jaar sla ik het nog lekker over, want geloof niet dat hij het al gaat snappen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:43:00 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_118333525
Schoenkalender! *noteert
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:31:00 #63
259886 pessie
pi_118335095
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:39 schreef Troeta het volgende:
Ik mocht vroeger wel elke dag mijn schoen zetten en dat vond ik zo leuk, dat ga ik denk ik ook doen bij mijn kinderen.
Geloof dat het ook iets van de laatste jaren is dat minder schoen zetten? Want bij mij in de klas had iedereen elke dag wat.
En het was gewoon onzin wat er in zat hoor, een chocolademuis of een kadootje van een gulden wat ver van te voren was gekocht uit een of andere actiebak.

Maar dit jaar sla ik het nog lekker over, want geloof niet dat hij het al gaat snappen.
Wij mochten 1x per week vanaf het moment dat Sint in het land was. Ik was altijd verbaasd dat andere kinderen elke dag een cadeautje hadden.
pi_118335201
Dat is dan idd een beetje raar, als hij op school zit kijk ik misschien dan wel hoe de anderen dat doen zodat het een beetje gelijk blijft. Schoenkalender is een goed idee!

Was Nathan al naar de psz geweest? Mex gaat as maandag voor het eerst en pffff, wat vind ik dat spannend :'(
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:35:20 #65
5428 crew  miss_sly
pi_118335250
Wij ook zeer zeker niet iedere dag, hoor!
pi_118335294
Ik denk dat wij thuis nog niks aan sinterklaas gaan doen dit jaar. Sofie krijgt er nog niet zoveel van mee.

We zijn bij bumba geweest. Sofie heeft enorm genoten, en wij van haar! O+
Ze zong en danste mee, na de voorstelling heeft ze zelfs bumba een handje gegeven. We waren wat laat thuis. Ze ligt nog te slapen, had gedacht dat ze niet meer zou gaan slapen, maar na 3 liedjes zelf zingen was ze stil.
*poef* nu is het weg
pi_118335662
Vlinder, die laatste foto... :D :') O+
pi_118336962
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:02 schreef Vlindur het volgende:
Wij vieren Sinterklaas en kerst gewoon niet. Rienk snapt er tot nu toe niks van en we vinden dat wel prima.

Hij is 17 december ook jarig dus cadeau's genoeg.

*Mocht hij er ineens heel veel interesse in krijgen kijken we nog wel of we iets gaan doen. Maar zoals het nu lijkt gewoon niet.
Ik vrees dat je er dit jaar toch echt wel aan geloven ''moet'' hoor, hij zit toch op de peuterspeelzaal sinds kort? Dus hij krijgt er daar sowieso wel wat van mee, en in de winkels/etalages binnenkort is ook veel te zien

Ik vind Sinterklaas het leukste feest dat we hebben, zo heerlijk sfeervol O+ O+ O+
Kan niet wachten om weer samen met Wolf de intocht op tv te kijken en daarna naar de Sint intocht hier in de stad te gaan.(Hier komt de beste man ook altijd aan per boot,op de Rijn)
Vroeger mocht ik mn schoen ook zo'n 2x in de week zetten, mn man elke dag :o trouwens.
Dus ik hou dit jaar ook 2x in de week aan, op woensdag en in het weekend. Schoenkadootjes heb ik al gekocht en die zijn vrij simpel; een tweedehands boek van Bassie en Adriaan en meerdere dvds van een gamewinkel hier die failliet ging (zo heb ik Brum,2xBassie en Adriaan en een David de Kabouterbox voor 2 euro p.s kunnen kopen) en een keer wat snoepjes ofzo.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_118337150
Wij deden trouwens ook al/nog aan schoen zetten toen we nog geen kind hadden :D O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_118337318
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:25 schreef Poppejans het volgende:
Wij deden trouwens ook al/nog aan schoen zetten toen we nog geen kind hadden :D O+
Ben blij te lezen dat ik niet de enige was :D
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:31:28 #71
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118340022
Ik vind Sinterklaas ook een leuk feest; en dan ook nog een kindje dat geboren is op 5 december. Een echt sintermeisje... Ik heb eens even nagedacht, maar schoen zetten gaan we vast wel doen, niet elke dag, maar ook niet op vaste dagen en ik ga binnenkort wel even rondkijken tijdens het shoppen voor euroknallers ;)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:37:24 #72
259886 pessie
pi_118340398
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:34 schreef Troeta het volgende:
Dat is dan idd een beetje raar, als hij op school zit kijk ik misschien dan wel hoe de anderen dat doen zodat het een beetje gelijk blijft. Schoenkalender is een goed idee!

Was Nathan al naar de psz geweest? Mex gaat as maandag voor het eerst en pffff, wat vind ik dat spannend :'(
Nathan gaat sinds half september 2x per week. De eerste keer mocht ik best lang blijven zodat hij een beetje kon wennen aan de leidsters. de eerste 4/5 keer heeft hij wel gehuild toen ik wegging, daarna begon hij te zwaaien en tegenwoordig zwaait hij zelfs al vanuit het raam! Ik vond het zelf ook echt superspannend, mede doordat hij nogal eenkennig is, maar hij vind het nu echt heel leuk en ik ben blij dat hij het er zo naar zn zin heeft. Misschien een tip, is het mogelijk om bv iemand eventjes op Nena te laten passen zodat jij de rust en de tijd hebt om hem voor het eerst te brengen?

Oh ja Vlindur, ik vind echt dat je geniale foto's van Rienk hebt! Ik kan het me nog niet voorstellen, nadat gaat in december naar een peuterbed O+
pi_118340668
Rienk heerlijk op de grond slapen O+

Ik heb er ook zo eentje, en nee die kast ziet er normaal niet zo uit }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:46:48 #74
259886 pessie
pi_118340917
Whaha Estrys, ik ben nu al benieuwd naar hoe we Nathan straks gaan aantreffen!
pi_118341221
:D haha die foto's...
Ben razend benieuwd hoe dat hier ooit gaat lopen.. Mevrouw is nu nog helemaal content met haar ledikantje...

Hier ook maar af en toe de schoen.. had zelfs gewoon 2/3x in het totaal in gedachte en niet persee elke week... (Zeker nu ze net 2 is... volgend jaar weer opnieuw bekijken)

Eten gaat hier ook prima.. Bouwvakker met af en toe een weigerdagje..
Hier ook af en toe de rem erop qua brood eten... Na 2 boterhammen, een beschuitje/cracker en een stuk fruit is het echt wel klaar...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_118341289
Leyla heeft ook een peuterbedje sinds een week. Ze was uit het ledikant geklommen en gevallen. :(
pi_118341334
Ai.. en hoe gaat het slapen Tico??
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118341400
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:53 schreef Lamb29 het volgende:
Ai.. en hoe gaat het slapen Tico??
Ik moet zeggen, tot m'n verbazing blijft ze liggen. :D
pi_118341455
Kijk doet ze goed :D
Hoe oud is ze nu?

Ik verwacht hier ook een dame die in het begin blijft liggen... domweg omdat ze niet meteen door heeft dat ze eruit kan
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118341538
Rienk trok de commode en z'n kast vaak ook leeg ja :Y
Maakte me niet zoveel uit. Ik had het zo weer open plek. Niet alle kinderen gaan hun bed uit hoor. Ken er wel een paar die gewoon braaf blijven liggen tot ze worden opgehaald :D Rienk deed ook z'n lamp aan en die hebben we er toen afgehaald. (Een dimmer, dus de knop kun je er zo aftrekken zodat er een smal dinkje overblijft. Wij krijgen de lamp zo prima aan.) we hebben wel z'n kamerdeurhendel naar boven gezet, want hij naaide steeds uit :+
Inmiddels staat die weer gewoon en komt hij nu z'n bed savonds niet meer uit. Overdag gaat hij zelf naar beneden :D en als we er nog niet zijn dan speelt hij wat en als het hem te lang duurt dan komt hij wel weer naar boven om mij uit bed te halen O+

En nee. Ik denk echt niet dat ik Sinterklaas 'moet' gaan vieren. Misschien vieren ze het wel op de peuter. Misschien ook niet. En ik ga dan nog liever kerst vieren. Ik vind Sinterklaas ook helemaal niet leuk. Dat gaat puur om de cadeaus voor mijn gevoel. Kerst is nog knus en gezellig en sfeervol O+
Maar zoals ik al zei. We zien wel. Mocht hij het wel in de gaten krijgen dan krijgt hij wel wat. Maar ik denk gewoon echt niet dat hij al zo ver is :)
pi_118341605
Leyla is van september. Dus 2 jaar en 2 maanden.

Het plan was om veeeeel langer het ledikant te hebben, Jen klom er nooit uit en sliep er met 4 nog wel graag in. Leyla is iets anders blijkbaar.

Boven op d'r neus gevallen.
pi_118341612
ravi slaapt overdag in zn peutermeegroeibed en 's nachts in een campingbedje. want anders keten ze te bizar veel en slopen ze de boel (voor zover dat nog kan daar :X )

lang weekend gehad met veel activiteiten, dus mijn schattekindje was een beetje opstandig en uitte zich op een manier die ik niet acceptabel vind. kat schoppen, gooien, meppen. neen mijn kind :) vooral dat kat schoppen was me echt 5 bruggen te ver zeg maar. dat doen we hier niet. gewoon helemaal niet :N }:|
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:00:46 #83
259886 pessie
pi_118341803
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 19:52 schreef Ticootje het volgende:
Leyla heeft ook een peuterbedje sinds een week. Ze was uit het ledikant geklommen en gevallen. :(
Auw! Dat hebben wij 1x gehad, sindsdien blijft ie weer in zn bed. In december krijgt ie een andere kamer en ik ben nu bezig met schuren+verven van het bedje wat ie dan krijgt. Gaat dus even niet anders, heb overwogen om te kijken of ik een spijltje uit zn bed zou kunnen halen, maar uiteindelijk niet gedaan.

Simmu wat rot van dat schoppen en slaan! Ik hoop dat je hem snel weer in zn doen hebt :*

Ik ga echt Sinterklaas vieren, misschien zelfs gewoon met ons drietjes O+ . Kerst heeft hier meer met het christelijke feest te maken dan met cadeaus, dat hou ik graag zo.
pi_118341865
*knip*
Kijk, m'n boef O+

Dat pak draagt Jelte nu. En die loopt nog niet eens :') O+

[ Bericht 13% gewijzigd door Vlinder op 23-10-2012 22:07:44 ]
pi_118341911
Seb komt nooit uit zijn bed denk ik. Of hij gaat er weer in liggen om te slapen.

Hij slaapt dan ook in een ubercool bed waar hij niet uit kan vallen. Waarbij ik natuurlijk geen gelegenheid oversla om er even mee te spammen O-) :+

pi_118341917
Hier ging ie de eerste dagen zn bed uit. Stond ie bij de deur te roepen: mama deur open doen.
Nu blijft ie gewoon zitten in zn bed. 1x is ie eruit gevallen.
Gelukkig slaapt ie er prima. Was even drama m in het bed te krijgen, maar gaat nu prima
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:03:20 #87
259886 pessie
pi_118342008
Wooowww Estrys _O_
pi_118342055
Jaaa, blijft een super bed Estrys!! ^O^
pi_118342075
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:02 schreef Estrys het volgende:
Seb komt nooit uit zijn bed denk ik. Of hij gaat er weer in liggen om te slapen.

Hij slaapt dan ook in een ubercool bed waar hij niet uit kan vallen. Waarbij ik natuurlijk geen gelegenheid oversla om er even mee te spammen O-) :+

[ afbeelding ]
wow O+
pi_118342093
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:00 schreef pessie het volgende:

[..]

Auw! Dat hebben wij 1x gehad, sindsdien blijft ie weer in zn bed. In december krijgt ie een andere kamer en ik ben nu bezig met schuren+verven van het bedje wat ie dan krijgt. Gaat dus even niet anders, heb overwogen om te kijken of ik een spijltje uit zn bed zou kunnen halen, maar uiteindelijk niet gedaan.

Simmu wat rot van dat schoppen en slaan! Ik hoop dat je hem snel weer in zn doen hebt :*

Ik ga echt Sinterklaas vieren, misschien zelfs gewoon met ons drietjes O+ . Kerst heeft hier meer met het christelijke feest te maken dan met cadeaus, dat hou ik graag zo.
Ik heb de volgende dag nog een ander bed neergezet. Ik vond het zo sneu en eng.
pi_118342121
Dat bed is keigaaf!
pi_118342247
quote:

[ afbeelding ]
wow!
pi_118343253
wohh dat bed.. Das ongeveer de maat van het kamertje hier ;)

Tico zou ik ook doen.. direct een ander bed..
O. slaapt nog in haar slaapzak en daarmee doet ze geen klimpogingen..
en oh ik dacht dat ze wat ouder was dan O.!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118343347
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:23 schreef Lamb29 het volgende:
wohh dat bed.. Das ongeveer de maat van het kamertje hier ;)

Tico zou ik ook doen.. direct een ander bed..
O. slaapt nog in haar slaapzak en daarmee doet ze geen klimpogingen..
en oh ik dacht dat ze wat ouder was dan O.!
Slaapzak is nog steeds. Dus niet raak dat ze viel. Je kan niet klimmen met een slaapzak. Mijn stuntelaar.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:49:34 #95
259886 pessie
pi_118344473
Nathan trekt zn slaapzak uit, al maanden. Heel handig 's ochtends "kom we gaan aankleden, doe je slaapzak maar uit". Oh,en hij is nu aan het oefenen met sokken aandoen :7
pi_118344492
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:49 schreef pessie het volgende:
Nathan trekt zn slaapzak uit, al maanden. Heel handig 's ochtends "kom we gaan aankleden, doe je slaapzak maar uit". Oh,en hij is nu aan het oefenen met sokken aandoen :7
Ook als je m achterstevoren aandoet?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:00:21 #97
259886 pessie
pi_118345007
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ook als je m achterstevoren aandoet?
Hij slaapt altijd op zn buik en denk dat het verhoogde rugstuk vervelend ligt dus wil em niet achterstevoren aandoen :@ heb wel overwogen een veiligheidsspeld te gebruiken maar hij is tegenwoordig zo gehecht aan zn slaapzak dat hij hem pas uitdoet als we gaan aankleden.
pi_118345535
Weet nog niet hoe vaak we de schoen gaan zetten. In elk geval niet voordat Sint in Nederland is en daar hebben wij net een agendatje gemaakt voor het afvinken van elke dag.

Prima schoencadeautjes zijn ook treintjes, autotjes. Voor meisjes poppenkleren, bestekservies kun je elke keer een paar dingen in de schoen stoppen, zoiets.

Wat een gaaf bed, Estrys. Vind heel de kamer erg gaaf! Dat zou die van ons ook leuk vinden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118345889
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:09 schreef Tinuviel het volgende:
Weet nog niet hoe vaak we de schoen gaan zetten. In elk geval niet voordat Sint in Nederland is en daar hebben wij net een agendatje gemaakt voor het afvinken van elke dag.

Prima schoencadeautjes zijn ook treintjes, autotjes. Voor meisjes poppenkleren, bestekservies kun je elke keer een paar dingen in de schoen stoppen, zoiets.

Wat een gaaf bed, Estrys. Vind heel de kamer erg gaaf! Dat zou die van ons ook leuk vinden.
Er staat een enorm lelijke grenen Kast aan de andere kant. Die wilde ik nog een benzine pomp uiterlijk geven. Ooit..
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:16:34 #100
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118346056
quote:

[ afbeelding ]
wat een enorm gaaf bed!!!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_118346683
Estrys, die is cool! :Y

Hier trouwens slaapzak-loos sinds ze in haar peuterbed slaapt.. gaat heel goed! Maar ik heb sowieso geen klimmer. Ze kan uit het bed komen, maar dat doet ze alleen als ik erbij ben :D anders komt het niet in haar op ofzo :P heel handig... :)
pi_118346862
Elke keer dat ik haar kom halen bij het kdv, het ging heel goed vandaag, alleen ze had wel een klein ongelukje. *insert object* werd beklommen en ze is gevallen.

Echt.....
pi_118347357
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:00 schreef pessie het volgende:

[..]

Hij slaapt altijd op zn buik en denk dat het verhoogde rugstuk vervelend ligt dus wil em niet achterstevoren aandoen :@ heb wel overwogen een veiligheidsspeld te gebruiken maar hij is tegenwoordig zo gehecht aan zn slaapzak dat hij hem pas uitdoet als we gaan aankleden.
binnenstebuiten kan ook. Doen wij ook met sommige slaapzakken. Dan krijgt ze ze niet open.

Sofie ligt nog in dr ledikant, en vind dat prima. Doet ook nog geen enkele klim poging. Zo fijn!
*poef* nu is het weg
pi_118347487
Mijn peuter dame is overigens best behoorlijk slim :P

Ze kreeg laatst 'wat lekkers' (zo had ik het ook gezegd) (pepernoten) en roept nu elke dag: 'Jeja wat lekkerssss?' Met haar liefste gezichtje... => O-) :')

/opvoedingsfaal
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:39:50 #105
259886 pessie
pi_118347676
Haha, Nathan zegt "pinnee?? Dak e el" (pepernoten? dankjewel!) ongeacht of die wat krijgt.

KJ goede tip! Nathan slaapt in een winterslaapzak met mouwen, hij is een koukleum. Dus die slaapzak kan echt nog niet weg.
pi_118347775
Hier zijn de koekjes heilig ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118348065
Hier is het als ie iets wil: Oris toetje (koekje, de k blijft lastig :'))? (en heel schattig kijken). En ik nee zeg is het: alsjeblieft mama
Sowieso als ie wat gedaan wil hebben is het alsjeblieft mama.

Oh en hij kent Dikkertje Dap O+
Heeft ie (denken wij/zegt ie) gisteren op t kdv geleerd :D Waren aan het vragen of ie gezongen had en hij zei iets dat klonk als stippe stap, ik kon er uiteindelijk wel dikkertje dap uithalen.
Dus vandaag paar keer gezongen en hij maakt gewoon mn zinnen af O+ Zo leuk :D

Hier ook geen slaapzak meer sinds peuterbed trouwens.
pi_118348193
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:36 schreef Gerberaatje het volgende:
Mijn peuter dame is overigens best behoorlijk slim :P

Ze kreeg laatst 'wat lekkers' (zo had ik het ook gezegd) (pepernoten) en roept nu elke dag: 'Jeja wat lekkerssss?' Met haar liefste gezichtje... => O-) :')

/opvoedingsfaal
De mijne roept Bumba en wijst naar kast. Bumbacakjes.

Maar goed, ze krijgen elke dag een tussendoortje / lekkers. Dat is niet elke dag een cakje. In dezelfde kast liggen ook de verantwoorde tussendoortjes.
pi_118348298
Hier zijn het kikker of dikkie dik koekjes... Dikkie dik is haar held op het moment..
(Ze houdt ineens van echt voorlezen O+ )
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:50:06 #110
259886 pessie
pi_118348300
Nathan zegt koekie, hij kent cookimonster van sesamstraat ook heel goed :') . Maar er zit qua naam geen verschil tussen een biscuitje of een chocolate chip cookie

Son leuk is dat he! Nathan zingt hier (soort van) smakelijk eten haphaphap.
pi_118348372
Wat zijn bij jullie verantwoorde tussendoortjes. Mijn inspiratie hierin is een beetje 'op'.
Mart krijgt op de oppasdagen van opa-oma en oma al genoeg snoep etc dat ik er zelf heel erg mee uitkijk. En zelfs niet elke dag hier.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:55:57 #112
259886 pessie
pi_118348709
doosje rozijntjes, banaan. Hij krijgt ook wel eens yoghurtrozijntjes van de hema, vind ie geweldig. Verder veel simpele biscuitjes/meelkoekjes. En dus ook wel eens een bakje pepernoten, ik heb wel eens chocolate cookies in huis gehad, vond ie heerlijk. Oh, en je kunt em wakker maken voor appeltaart, weet niet of dat op de lijn ligt van verantwoord of onverantwoord :p
pi_118348864
L krijgt op de dagen dat ze thuis is (vier per week) max twee keer een koekje. Doordat ik er twee stuks fruit per dag geef, zit ze al aan voldoende eetmomenten.
pi_118348980
Zit toch fruit in appeltaart :+

En is idd echt leuk Pessie!
Sowieso verbaast t me hoe goed hij het doet. En niet alleen mij haha, gisteren zat de leidster te vertellen dat een collega gevraagd had of hij niet op een ander kdv had gezeten, hij doet zo goed mee.
Oh en een echt Floris moment, ze zaten fruit te eten en ze was alvast crackers aan t smeren. Floris zag dat, wilde een cracker, mocht nog niet, eerst het fruit. Nou echt niet dat er nog fruit in ging :D
En hij wil gewoon echt nooit mee naar huis :') Tis zowat zielig dat ie maar 1 keer per week een dag mag :P
pi_118349128
Hier ook heel weinig hoor..
Na het slapen 'smiddags een koekje.. (meestal zo'n dubbele dus van dikkie dik of kikker) of rozijntjes..

Als we eens ergens een uitje hebben krijgt ze een ijsje oid, stukje taart op een feestje.... maar verder wordt er eigenlijk niet gesnoept

ja ;) Ze kan wel heel graag een stukje paprika of tomaat komen bedelen tijdens het koken
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:03:40 #116
259886 pessie
pi_118349259
Haha Son, dat laatste heeft Nathan niet. Die vind het leuk op de psz maar is wel heel blij om mij te zien en weer mee naar huis te gaan.
pi_118349273
Hier doet een banaan als verantwoord tussendoortje het altijd goed Ymme. Verder een doosje rozijntjes, al is dat niet helemaal verantwoord. Het liefste zou Lisa altijd chocolade nemen, maar daar beginnen we niet aan.

Qua slapen gaat het hier weer heel goed. Het slecht naar bed willen komt en gaat echt om te zoveel weken. Nu is het naar bed brengen weer een gezellige bezigheid. Hier ging ze met 2 jaar en 3 maanden ongeveer om naar het peuterbed. Ze zette continue het licht aan, dus ik heb het licht nu onklaar gemaakt door de draadjes in de schakelaar eruit te halen. (een lampje eruit draaien is makkelijker, maar ik heb zo'n lamp met klemkapjes, dus de peertjes moeten erin blijven zitten). Om toch licht te hebben heeft Lisa nu een Nijntje lampje in haar bed staan die ze zelf aan kan drukken. Die brandt dan 20 minuten en gaat vanzelf uit, een stuk minder energievretend dan de normale plafondlamp met daarin 200 watt aan lampjes een halve nacht aanhebben. :X

Hier heeft onze 2,5 jarige Sinterklaas al ontdekt op televisie hoor. Er is zo'n reclame van die Sintfilm en ineens zegt ze: "dat is Sinterklaas." Ik vraag me werkelijk af of ze dat nog weet van vorig jaar of dat ze het op het kdv al over de beste man gehad hebben. Schoenzetten gaan we wel doen, ze beseft het best goed genoeg volgens mij. We zien nog wel hoe vaak, bij winkels als Action zijn best leuke kleinigheidjes te koop, dus het komt vast wel goed.
pi_118349440
Oh en een stukje kaas is ook favoriet voor tussendoor, liefst oude amsterdamse kaas, maf kind. ;)
Is het jonge kaas dan zegt ze: "deze is niet oud mama." :')
pi_118349445
Knip
pi_118349510
Hier is het op mijn vrije dagen eigenlijk vaak wel een snoepje uit de snoeptrommel. Als hij geen oudere broer gehad zou hebben zou die trommel er denk ik nog niet zijn ;) De rozijntjestijd is nu voorbij... Koekjes houdt hij niet zo van, af en toe wel een Sultana.
Verder is hij dol op fruit en komkommer, dus dat eet hij ook regelmatig. Tijdens het boodschappen doen krijgt hij een stukje worst bij de slager, ook weer een tussendoortje ;)

Ow en over Sinterklaas. Ik vind het heel knap dat Rienk er nog niet mee bezig is :D
Dyon heeft het meteen in de gaten. Hij pakt nu ook steeds dvd's van Sint. Vorig jaar heeft hij nog een aantal maanden na 5 december sinterklaasliedjes gezongen, dus ik hoop dat hij er nu iets minder van in de ban zal zijn :P
pi_118349579
Kaas is ook favoriet bij Sofie. Verder ook koekjes of fruit. Ontbijtkoek vindt ze ook echt heel lekker.
*poef* nu is het weg
pi_118349703
Rienk wil geen snoep :+

Die eet appels, bananen en kleine stroopwafeltjes. Meer blieft ie (haast) niet :)

Oh ja. Kaas. Hij is gek op kaas!!!! En ander vlees ook wel. Maar geen zoet :N
pi_118349768
Ohja die wordt bij de slager. Als ik zeg dat we naar de slager gaan heeft Lisa het alleen nog maar over worst halen. :') Zelfs als we 's morgens om 8 uur bij de slager staan lust madame wel een stukje worst.
pi_118349810
Fruit eet ie graag, kaas niet (kind van zn moeder :')), komkommer niet, paprika at ie laatst wel een stukje van :o maar normaal eet ie geen rauwe groenten.
Rozijntjes vindt ie opeens weer lekker, dikkie dik koekjes hebben we ook en dora koekjes.
Soms krijgt ie smarties (als ik ze in huis heb of andere chocola dingetjes)
Worst van de slager eet ie idd ook altijd. Alleen als ik t aan m geef :')
pi_118349852
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
Fruit eet ie graag, kaas niet (kind van zn moeder :'))
Hier precies hetzelfde :P
Hij lust alleen gesmolten jonge kaas (tosti dus), net als z'n moeder ;)
pi_118350124
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:03 schreef pessie het volgende:
Haha Son, dat laatste heeft Nathan niet. Die vind het leuk op de psz maar is wel heel blij om mij te zien en weer mee naar huis te gaan.
:D
Hier de eerste dag al :')
Toen dacht ik, he ik ben toch nog thuis, gelijk een dag tot 6 uur lijkt me zolang, ik ga hem om half 5 ophalen...Ik ben een kwartier bezig geweest om hem van het terrein vd opvang mee te nemen. Toen nog een kwartier de auto in... Nou had ik Elise als handicap, dus daardoor duurde het wat langer :')

De week erna ging R m eerder halen, wilde hij ook niet mee. En afgelopen 2 weken ook niet. Vorige week wilde hij er blijven wonen :P
Nou ja ik ben er blij om haha, beter dan andersom ;) (hij is ook wel blij als we er zijn hoor, maar spelen is leuker)
pi_118350197
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:12 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde :P
Hij lust alleen gesmolten jonge kaas (tosti dus), net als z'n moeder ;)
Hier gegratineerd (ik dus, hij ook trouwens), volgens mij lust ie t op een tosti ook wel, maar dat maak ik dus nooit :D R wel.
pi_118350240
Sofie wil ook nooit mee bij de opvang. Dikke tranen regelmatig als we dr opkomen halen.
*poef* nu is het weg
pi_118350405
Hmmzz hier hebben we het omgekeerde de laatste tijd KJ. Het is huilen als ik hm weg breng... Hij springt in m'n armen als ik hem weer ophaal. Hij heeft het er echter wel naar z'n zin :)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:48:54 #130
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118353144
Aan schoenzetten en schoenkadoos doen we nog niet. Dat snapt roy nog niet.
Wel vieren we het sinterklaasfeest gezellig met ons 3tjes.

Tussendoortjes is wel een goede want hier is tussendoor voornamelijk fruit,kaas,koekje. Snoep doen we niet aan dat doet roy ook niks.
Eten is hier sinds kort ook op en af,wel mooi om te zien dat roy voorkeuren begint te krijgen.
Zo wilt roy smorgens zijn boterham niet zo graag meer,dus overgestapt op brinta en dat gaat goed.

Morgen mag hij weer een dag gaan spelen en therapie volgen,hij zal blij zijn
deze nieuwe.chauffeur toeterd eerst en dan maakt roy zijn taxigebaar en rent naar de gang en doet de deur open,en rent zo naar de taxi. Hij heeft het er echt goed naar zijn zin.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_118355475
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:20 schreef Meimeltje het volgende:
Hmmzz hier hebben we het omgekeerde de laatste tijd KJ. Het is huilen als ik hm weg breng... Hij springt in m'n armen als ik hem weer ophaal. Hij heeft het er echter wel naar z'n zin :)
dat..
Al gaat wegbrenge steeds beter..

Pfff Tess is momenteel zoooo aan het kloten met inslapen. Ze verzint steeds een nieuwe reden.. heel vermoeiend
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_118355518
Owja kaas... Daar zou ik haar truckjes (omrollen, apporteren... you name it) voor kunnen leren
(Kind van haar moeder.. ik ga ook midden in de nacht opzitten, omrollen en poot geven voor kaas)

Ohh Meimel nog vergeten te zeggen dat O. vandaag weer op Kiekeboe was..
Zij heeft het ook enorm naar haar zin maar gaat ook heel graag weer mee 'smiddags...

Wanneer Marcek binnen loopt op t kdv roept ze altijd: MIJN PAPA!!! en dan naar alle kindjes knikken en naar papa wijzend... dat ze allemaal maar even goed ingewreven krijgen dat haar papa er is (Ze wordt vaak als 1 van de eerste opgehaald)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118356056
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:08 schreef -Spring het volgende:

En als ze 'm vaker wil zetten, zal ik er bij vertellen dat dat best mag die avond, maar dat er gegarandeerd niets in zal zitten. :)
dat doen wij dus ook.. ik g wel weer een schoenkalender maken. Ze mogen hier om de 2 dagen hun schoen zetten. Zetten ze m vaker, prima maar dan zggen we er ook bij dat Sinterklaas niet elke avond langs kan komen omdat er nog veel meer ki djes zijn waar hij langs moet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_118357807
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:21 schreef Lamb29 het volgende:

Wanneer Marcek binnen loopt op t kdv roept ze altijd: MIJN PAPA!!! en dan naar alle kindjes knikken en naar papa wijzend... dat ze allemaal maar even goed ingewreven krijgen dat haar papa er is (Ze wordt vaak als 1 van de eerste opgehaald)
Goh hoe herkenbaar :D Ze doen het er ook allemaal he, je hoort ze al als je naar binnen loopt. "mijn mama/papa", "nee mijne!".

Ik heb niet op O gelet omdat ik het niet wist, dus niet gespot vandaag :P Dyon zat wel op de groep van O toen ik hm ophaalde :)
pi_118362392
Pff die afscheidsperikelen zijn ook besmettelijk. Gisteren bij het brengen waren er allemaal kindjes, die hun mama niet weg wilden laten gaan, dus de mijne deed prompt mee.

Verantwoorde tussendoortjes zijn hier kaas, joghurt, fruit, cracker en soms ook wat rauwe groente. Paprika gaat hier erg goed bijvoorbeeld en olijven.

Als meneer hier iets wil, is hij ook heel lief en zegt alsjeblieft en soms zegt die ook nog "mag ik alsjeblieft .... Omdat ik zo lief ben" dus de papa/ mama manipulatie modus is er al.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 24 oktober 2012 @ 09:09:30 #136
259886 pessie
pi_118363550
Fijn dat het zo goed gaat Bar! En dat hij zn nieuwe chauffeur heeft geaccepteerd, klinkt goed!

Nathan is ook dol op kaas, tussen de middag eet ie graag een plakje van mijn boterham. Kaas op brood vind ie dan weer niets, maar dat eet ikzelf ook pas sinds ik zwanger was van Nathan.

Goed, gaan kindjes soms expres heeeeeel slecht eten vlak voor ze gaan groeien en dus meer eten? Meneer is aan zn 2de boterham bezig, hij heeft nu 1/4de op. Boven op een hele(!!!)boterham! Ik vind mezelf zo stom, dan ga ik me echt zorgen maken en prompt begint ie weer...
pi_118363607
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:21 schreef Lamb29 het volgende:
Owja kaas... Daar zou ik haar truckjes (omrollen, apporteren... you name it) voor kunnen leren
(Kind van haar moeder.. ik ga ook midden in de nacht opzitten, omrollen en poot geven voor kaas)

Ohh Meimel nog vergeten te zeggen dat O. vandaag weer op Kiekeboe was..
Zij heeft het ook enorm naar haar zin maar gaat ook heel graag weer mee 'smiddags...

Jaaaa, zo lief. <3 'MÍJN mama, kijk, dat is MÍJN mama! Dan voel je je echt supermama. w/
pi_118363616
Zou kunnen pessie. hier vermoedde ik ook een groeispurt of iets onder de leden. heel de week was hij niet te genieten. at ineens weer slecht (alhoewel ik me daar helemaal niet druk om maak).

En sinds gister middag kon hij ineens weer zelf spelen (kon zowaar iets voor mezelf doen), was hij tot bedtijd vrolijk zonder te hebben geslapen en heeft hij goed gegeten. vanmorgen bijna een hele boterham en best wat happen van mijn yoghurt met cruesli.
pi_118363636
Tussendoortjes: Biscuit, lange vinger, fruit, cracker met smeerkaas, soepstengel, rijstwafel, liga, ontbijtkoekhapper, rozijntjes (al vinden ze die niet echt zo), cakeje, sultana, komkommer, paprika..

Verwennerij: cakjes maken, chipjes, popcorn...
pi_118363650
Oh en leyla zit onder de vlekjes op de rug. :(

Geen idee wat het is, het lijkt een beetje een voorstadium van waterpokken... Ik zal het wel zien morgen.
pi_118363677
Hier wel dagelijks een koekje of snoepje. en elke dag ook fruit. maar yaro slaapt niet anders zou het ook niet passen op een dag.
Worst is nu in inderdaad of kaas. verder wil hij rozijnen of ontbijtkoek, pepernoten, chocola en kroepoek zijn favi maat krijgt hij niet altijd.
De kinderkoekjes vind hij niet echt bijzonder, alhoewel hij gisteren wel ineens een dora koekje at :D

verder is hij dol op fruit en rauwe groente. Groente eet hij vaak al voor het eten.
Je kan hem het gelukkigst maken met broccoli.
pi_118363774
Ik heb gewoon nog geen sinterklaassnoep in huis... Voor mezelf niet...
pi_118363843
Zodra we hier in de buurt van de koelkast komen buldert madammeke: stukkie kaaaaaasj, stukkie kaaaaasjjj???? :')

En ze is gek op rauwe zalm :') (bij de sushi)... gek kind...
pi_118363907
Kaas en worst :') Bij het boodschappen doen staan er altijd van die bakjes dat je kunt pakken... Dus moet er en worst, met vlaggetje... Die wordt vakkundige snel naar binnen gewerkt, want de kaas is om de hoek, en dus ook kaas met vlaggetje... :')

Thuis heb ik eigenlijk nooit een stuk kaas liggen... Dan gaat Joene los...
pi_118364007
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:22 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb gewoon nog geen sinterklaassnoep in huis... Voor mezelf niet...
Ik ook niet, is alweer op :P Daar krijgt mijn kind niks van, dat vreet ik allemaal zelf op voordat hij het heeft gezien :9
pi_118364043
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:33 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik ook niet, is alweer op :P Daar krijgt mijn kind niks van, dat vreet ik allemaal zelf op voordat hij het heeft gezien :9
Daar ben ik ook bang voor ja... Daarom stel ik uit tot de beste man in het land is..
pi_118364093
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor ja... Daarom stel ik uit tot de beste man in het land is..
En daarom krijg ik dus ook geen kruidnoten .
pi_118364137
Ik heb trouwens in een vreetbui een half pak Spongebob koekjes op zitten vreten van de week 's avonds. Bij gebrek aan iets anders. Gelukkig weet Seb niet dat we die nog hadden :D
pi_118364298
Estrys :D

Hier ook nog geen sintsnoep in huis. Ik hou zelf niet van pepernoten, dat scheelt :P
  woensdag 24 oktober 2012 @ 09:56:43 #150
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118364592
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:15 schreef Ticootje het volgende:
Oh en leyla zit onder de vlekjes op de rug. :(

Geen idee wat het is, het lijkt een beetje een voorstadium van waterpokken... Ik zal het wel zien morgen.
kleine vlekjes? Roy heeft dat tijdje terug ook gehad,kwam door zijn kleding. Soort van te warm gekleed en irriteerde zijn huid een beetje.
pi_118364878
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:56 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

kleine vlekjes? Roy heeft dat tijdje terug ook gehad,kwam door zijn kleding. Soort van te warm gekleed en irriteerde zijn huid een beetje.
Ja, maar ze kwam er gister mee thuis, en ze had een t shirt aan.. En vanmorgen was het erger..
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:15:28 #152
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118365102
Maar in de gaten houden dan.

Ik ben vanmorgen gebeld door de fysio en die wilt met een kleine groep kinderen peutergym opzetten,en dat dat goed voor roy zou zijn en of wij dat zien zitten.
Het is gewoon op de tjasker en op een dag dat roy daar zit.
Ik heb gezegd dat dat goed is,zeker omdat roy graag klimt en klautert en voor zijn moteriek is het ook goed.
pi_118365534
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, maar ze kwam er gister mee thuis, en ze had een t shirt aan.. En vanmorgen was het erger..
zoiets?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_118365590
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:29 schreef Vicky het volgende:

[..]

zoiets?
[ afbeelding ]
Ja?

:'(

Wat is het?
pi_118365725
waterpoks.....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_118365754
Puck heeft nu de waterpokken en het beeld is erg herkenbaar....
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_118365797
Tess is er gelukkig zo goed als vanaf. Heeft nog een paar hele kleine plekjes maar die zijn te verwaarlozen.

Ik heb Kidsclin gehaald vor de jeuk en toen het korstjes waren ingesmeerd met calendulanzooi.
Tess is er heel goed doorheen gekomen gelukkig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_118365958
Ik dacht ook al aan waterpokken, ware het niet... Dat ik opeens ook jeukerige vlekjes en blaasjes heb...
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:08:17 #159
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118366812
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:41 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht ook al aan waterpokken, ware het niet... Dat ik opeens ook jeukerige vlekjes en blaasjes heb...
hoe zit dat met je zwangerschap?
pi_118366823
Hoe gaat het nu met Puck DML??

En Tico ws ook aan de waterpok.. beterschap!!

Mijnes ligt op de bank onder een dekentje boekjes te lezen... O moehoehoehoe riep ze net..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118366837
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:08 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

hoe zit dat met je zwangerschap?
Geen idee? Ik weet niet eens zeker of het waterpokken zijn.. Het kan ook toeval zijn..

Ik ben ook niet ziek ofzo...
pi_118366889
heb je zelf al de waterpokken gehad vroeger??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_118366939
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:10 schreef Vicky het volgende:
heb je zelf al de waterpokken gehad vroeger??
Ja volgens mij wel..

Daarom zeg ik, het kan toeval zijn.. Of geen waterpokken en dat we beestjes hebben ofzo??
pi_118367061
iieeuuwww geen beestjes hoor!!
ff aankijken. Ik twijfelde bij Tess heel erg, Die had 3 vlekjes op haar buik en een paar op haar voorhoofd.
Na een paar uur waren het er veel meer...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:18:30 #165
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118367159
Beestjes zijn vaak geen blaasjes. Maar waterpokken vermenigvuldigen zich snel. Succes ermee.
pi_118367163
Daarom zeg ik, als ik haar morgen terug heb dan zie ik snel genoeg wat het is..
  woensdag 24 oktober 2012 @ 12:18:58 #167
259886 pessie
pi_118369331
Tico, misschien een mug in je slaapkamer? Die zijn momenteel vrij agressief.

Bar, dat klinkt leuk, peutergym!
pi_118369416
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:18 schreef pessie het volgende:
Tico, misschien een mug in je slaapkamer? Die zijn momenteel vrij agressief.

Bar, dat klinkt leuk, peutergym!
Nee, muggen reageer ik vrij heftig op... Dan had ik een soort leprabulten in mn gezicht gehad... Misschien is het bij mij gewoon een reactie op dat ik mn plamuur er niet had afgehaald al een week lang..
pi_118370863
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:08 schreef Lamb29 het volgende:
Mijnes ligt op de bank onder een dekentje boekjes te lezen... O moehoehoehoe riep ze net..
Ah echt moe.... daarna ging ze nog even flink over de rooie tot hyperventileren toe :')
Ze mocht niet met de boekjes gooien.. flauw ;)

Bar idd goed intiatief van de fysio! Hopelijk kan ze een leuk groepje samen stellen..

Ik heb mijnes net opgegeven voor peuterdans in december
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118370935
Wat flauw dat ze dat niet mag zeg!
*poef* nu is het weg
pi_118371174
Seb is vandaag op het kdv begonnen met de 'cursus' Zingen en swingen met peuters.
En als het goed is is er dan op 28 november een soort van uitvoering O+
pi_118371237
Wat leuk Estrys!! O. krijgt 1 of 2x per maand een dansles op t kdv.. Helaas zonder uitvoeringen ;)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118390488
Fijn dat Nathan het zo maar zijn zin heeft nu pessie!
Ik heb idd al oppas voor Nena geregeld, maar kon dat niet dan was het geen probleem zei die mevrouw.
Ik mag dan ff blijven en moet dan een half uurtje eerder komen zodat hij vertrouwd raakt dat ik hem ophaal.

Wat voor eten geven jullie mee naar de psz?
pi_118391225
Oeh ik zou ook wel zo'n peuterdanscursus willen doen met Lisa, maar het is altijd op onmogelijke tijden. Tenminste, op tijden en dagen dat ik werk. :(

Wij hebben vandaag verstoppertje gespeeld... ik met Lisa onder een bed, deken, op de wc of in de kast, de papa zoeken en roepen natuurlijk en Lisa die dan zegt: "ik ben hieeehierrr" of "hier onder mijn bed ben ik", lekkerding. :')
pi_118391321
Troeta, iets van fruit en een beetje drinken in een beker.
Gaf ik altijd mee aan de oudste.Jongste gaat (nog) niet naar psz omdat ze ook op de opvang zit momenteel.
Fake it till you make it...
pi_118391664
Hier moet je fruit meegeven. Drinken en cracker/koekje krijgen ze daar.

Klinkt leuk dat peuter dansen. Yaro zat tot aan de zomer op ouder en kind gym maar is nu gestopt ivm psz.
pi_118392406
Ah, geen boterham dus,thnks.
Hier zijn al die peuteractiviteiten ook op onmogelijke tijden en nooit in de buurt. Echt waarom moet dat altijd 9 uur in de ochtend zijn? En dan ook nog op zaterdag de enige dag dt ik werk.
Maar nu heb ik eindelijk iets gevonden om half 4 in de middag, peuterzwemmen! Ben ik erg blij mee want voor zwemmen via de gemeente is een enorme wachtlijst.
pi_118393007
Ik ging even googelen op peutergym en er start as zaterdag een klasje hier in het durp. Ik heb gelijk even een mailtje gestuurd, want dit is om de week op zaterdag van 9-10 uur. Niet zo leuk als dansen, maar wel een leuk alternatief. Ben benieuwd.
pi_118393770
Vlekjes zijn niet erger, maar ook niet minder. Stom zijn die vlekjes dingen altijd, het kan echt alles zijn.
pi_118393946
Wij hebben een cursus Muziek op schoot gedaan. Erg leuk ook

Ik ben lang op zoek geweest naar peutergym. Dochter heeft ws mijn handigheid geërft dus wat oefening kan geen kwaad ;) helaas niets in de omgeving+goede dag gevonden...

Nu een paar keer gezwommen.. Helaas is dat behoorlijk intensief voor mijn slaapkop.
Ze is helemaal totall loss daarna dat ik er eigenlijk de hele dag zoet mee ben dus dat pak ik weer even op als ze wat ouder is..

Daarom nu maar dansen ;) helaas pas in december.. (is vanaf 2.5 maar hoop dat ze daar niet moeilijk over doen)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118394015
Kan het niet de 5de of 6de zijn Tico? Als je eens de vlekjes googled?
Die hebben we hier allebei al gehad.. ik wacht nog op de waterpokken
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118394108
Ik zou ook wel iets van peutergym willen doen, maar is hier in t dorp niet geloof ik (iig niks op internet gevonden).
Maar ik bedacht me dat ik volgende week naar t cb moet met ze, dus dan vraag ik het wel.
pi_118394484
Ik wil ijn peuter nog opgeven voor zwemlessen, vanaf 4 jaar mag hij meedoen, maar door wachtlijsten wou ik hem vast aanmelden. Lijkt me erg leuk dat hij dan ook de zwemdiploma's haalt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118394715

[ Bericht 100% gewijzigd door het-is-mij op 24-10-2012 22:21:16 ]
pi_118394953
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:12 schreef Lamb29 het volgende:
Kan het niet de 5de of 6de zijn Tico? Als je eens de vlekjes googled?
Die hebben we hier allebei al gehad.. ik wacht nog op de waterpokken
Ja met Google kom ik meer richting 6e ziekte. Met hoe het eruit ziet en plaatjes van alle anderen is het echt niet. Ze is ook niet ziek, gewoon verkouden as always.
pi_118395053
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:18 schreef Tinuviel het volgende:
Ik wil ijn peuter nog opgeven voor zwemlessen, vanaf 4 jaar mag hij meedoen, maar door wachtlijsten wou ik hem vast aanmelden. Lijkt me erg leuk dat hij dan ook de zwemdiploma's haalt.
Hier mocht ik pas op de wachtlijst vanaf 4. Met een beetje geluk kan ze met 5 beginnen.

Wij doen wel peuterzwemmen. Daar zit leyla in het klasje 2-4 beginners.
pi_118395423
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja met Google kom ik meer richting 6e ziekte. Met hoe het eruit ziet en plaatjes van alle anderen is het echt niet. Ze is ook niet ziek, gewoon verkouden as always.
O. was ook niet echt ziek bij de 6de ziekte.. ze had voornamelijk veel vlekjes in haar nek en op haar rug... en idd ook verkouden.. (maar dat is ze vrijwel constant geweest tot een maand of 5 terug.. afkloppen)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118395469
Peutergym lijkt me wel ontzettend leuk!

Doe je ook zo'n zwemcursus van jong florence Tico? En is het wat?
  woensdag 24 oktober 2012 @ 22:31:37 #189
259886 pessie
pi_118395596
Nathan krijgt een koekje+rietjesbeker drinken mee naar de psz. Fruit ga ik niet doen, de eerste keer dat ik er kwam was er een peuter die smarties mee had, mijn kind gaat echt geen fruit eten als er iemand met chocola in de buurt is.
pi_118395716
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:30 schreef Troeta het volgende:
Peutergym lijkt me wel ontzettend leuk!

Doe je ook zo'n zwemcursus van jong florence Tico? En is het wat?
Nee wij wonen in Zoetermeer, jong Florence is den haag toch? Nee wij gaan gewoon ouder-kind zwemmen op vrijdag. Om 10 uur is de babygroep en elk lesje duurt een half uurtje denk ik. Na de babies is de 1-2 groep en daarna is leyla. Daarna is er een lesje waar jen mee kan doen als ze niet naar school hoeft.
Leyla vond het helemaal niet leuk, veel huilen en aan me hangen. Inmiddels zijn we iets van 2 maanden verder en loopt ze zonder bandjes door het zwembad.
pi_118395913
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:31 schreef pessie het volgende:
Nathan krijgt een koekje+rietjesbeker drinken mee naar de psz. Fruit ga ik niet doen, de eerste keer dat ik er kwam was er een peuter die smarties mee had, mijn kind gaat echt geen fruit eten als er iemand met chocola in de buurt is.
Bij ons moeten ze fruit meenemen.
Gwordt verzameld en klaar gemaakt en amen opgegeten
pi_118395946
hè pff..
Jullie gelezen over die opgepakte zwemleraar van 55 met kinderporno??
De zwemleraar die de baby-peuter-kleuterlessen bij ons geeft is aardig in die leeftijdscatogorie..
We vinden eigenlijk net dat hij het ws niet is... brr.. het idee alleen al
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118396134
Bah naar verhaal!
pi_118396179
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:36 schreef Lamb29 het volgende:
hè pff..
Jullie gelezen over die opgepakte zwemleraar van 55 met kinderporno??
De zwemleraar die de baby-peuter-kleuterlessen bij ons geeft is aardig in die leeftijdscatogorie..
We vinden eigenlijk net dat hij het ws niet is... brr.. het idee alleen al
Eh, hier doen de ouders zelf ook mee met het lesje. En eerlijk de jongen die het geeft, ik zou m geven.
pi_118396451
Oh en de juf is ook keileuk! Ze zijn beiden onwijs lief en leuk met de kinderen.

De wielen van de bus gaan rond en rond....
pi_118396633
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eh, hier doen de ouders zelf ook mee met het lesje. En eerlijk de jongen die het geeft, ik zou m geven.
Ja hier ook... maar meer het idee...

Gelukkig blijkt 'onze' zwemleraar het dus niet en das ook een toffe vent (vandaar meer mijn verbazing omdat we in eerste instantie het idee hadden dat het om hem ging)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118396745
Smarties? Maar houden die leidsters dat niet weg dan? Er stond in het foldertje iig dat er geen snoep mee mocht. Koekjes weet ik eigenlijk niet.

O, im dacht dat je nog half in den haag woonde tico, maar klinkt leuk al die zemlesjes.
Vind het zo raar dat dat hier niet is. Fijn dat ze het nu at leuker gaat vinden.

Ier mag je bij de zeembaden ook pas inschrijven vanaf 4 met een wachtlijst van 2 jaar. Geeft verder niet, want 6 is vroeg genoeg voor echte zwemlessen, maar bezig zijn met zwemmen vind ik wrl belangrijk.

Tja Lamb, ik laat m'n kind toch niet alleen met een zwemleraar en een buurman of een oom kan ook naar kinderporno kijken. Het is ziek, maar je kan er verder niks mee he...
Blij dat die man betrapt is.
pi_118396899
Troeta, in Delft kan je al beginnen met zwemlessen vanaf 4jr. Amber is begonnen toen ze bijna 5 was en heeft nu A en B net voor ze 7 werd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_118397607
Ja er is hier ook wel iets wat niet vie de gemeente gaat, maar moet ik ff uitzoeken. Wel lekker verwarmd water enzo.
Vond zr het niet zwaar xe zwemlessen op d'r vierde??
pi_118399528
Ik zou ook wel willen,zwemmen met Floris, mja de tijden zijn gewoon waardeloos. En zwemmen en peutergym is.een beetje veel. Nu helemaal lastig met Elise, hoewel ik misschien aan mn moeder kan vragen of ze op dinsdsg op haar wil passen met zwemmen. Als.t.op dinsdag is tenminste :')
pi_118405317
Hier is het peuterzwemmen ook niet op een handig tijdstip dus zwemmen we maar af en toe zelf. Wel nare verhalen idd.

Hier ook geen snoep mee naar de psz. Er is een oma die het wel standaard mee geeft, maar dan word er altijd gezegd dat hij het in zijn tas moet stoppen voor na de psz.

Gisteren vertelde mijn moeder dat de kleinzoon van haar collega is besneden. is niet helemaal goed verlopen, geen verdoving. Kindje is 2,5 jaar sterft van de pijn. Daar kreeg ik ook echt de rillingen van. Als je dat wil i.v.m. je geloof of wat dan ook prima maar verdoof het dan ofzo. Ik begreep dat de moeder nu had gezegd dat ze het bij een volgende niet meer zou doen. Bedenk dat dan eerder denk ik dan.
pi_118405372
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:40 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik zou ook wel willen,zwemmen met Floris, mja de tijden zijn gewoon waardeloos. En zwemmen en peutergym is.een beetje veel. Nu helemaal lastig met Elise, hoewel ik misschien aan mn moeder kan vragen of ze op dinsdsg op haar wil passen met zwemmen. Als.t.op dinsdag is tenminste :')
Als je zin hebt om in zoetermeer te zwemmen kunnen we ook samen? Ik zie er wel meer met 2 kindjes... Floris gewoon bandjes omdoen en je meisje hou je vast.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 08:35:03 #203
259886 pessie
pi_118405420
Ik wil ook weer eens zwemmen met Nathan, hij vind het heerlijk! Jammer genoeg hebben ze het zwembad hier afgelopen januari gesloten, het lijkt erop dat het in december/januari wel tijdelijk weer opengaat, maar dat is nog maar de vraag. Iets met bijna-failliete gemeente...
pi_118405471
Hier vind Yaro zwmen wel leuk, maar mag hem toch niet echt los laten. Gaan we het weekend maar weer oefenen in CP.
pi_118405561
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:12 schreef Lamb29 het volgende:
Wij hebben een cursus Muziek op schoot gedaan. Erg leuk ook

Ik ben lang op zoek geweest naar peutergym. Dochter heeft ws mijn handigheid geërft dus wat oefening kan geen kwaad ;) helaas niets in de omgeving+goede dag gevonden...

Nu een paar keer gezwommen.. Helaas is dat behoorlijk intensief voor mijn slaapkop.
Ze is helemaal totall loss daarna dat ik er eigenlijk de hele dag zoet mee ben dus dat pak ik weer even op als ze wat ouder is..
Daarom nu maar dansen ;) helaas pas in december.. (is vanaf 2.5 maar hoop dat ze daar niet moeilijk over doen)
Wij gaan voor vanaf 2013 ook kijken voor peuterdans. Het lijkt me erg leuk, ben benieuwd of het wat voor E is!

Zwemmen lijkt me ook goed, maar ik ben bang dat E net zo geradbraakt raakt als jouw dochter. Bovendien zit ik er zelf niet echt om te springen - vind zwemmen altijd zoveel gedoe :@ -, zeker omdat ik ook een baby moet meezeulen.
pi_118405782
Ik ga al ruim twee jaar elke maandagochtend zwemmen met Lars. Tegenwoordig eerst het half uurtje les, en daarna nog een uurtje in het golfslagbad spelen met zijn vriendinnetjes daar. En daarna ook nog even koffie leuten natuurlijk. Heerlijk! Ben nu al aan het verzinnen hoe we dat logistiek gezien gaan doen volgend jaar, als zijn broertje of zusje er is...
pi_118406557
He gatver As, mijn neefje moet ook nog besneden worden....

En ik zou gaatjes laten prikken, samen met Nena's nichtje, maar ik durf niet meer. Dan maar als ze 10 is :+
pi_118407221
Sorry Troeta.

Gaatjes zou ik ook niet doen denk ik.
pi_118407281
Gaatjes prikken kun je beter niet te jong doen... Dan heb je best wel kans dat het op latere leeftijd helemaal scheef zit...
pi_118407440
Zwemmen leuk!! Wij doen dat af en toe ook weleens, Lars vindt het helemaal geweldig, glijbanen, in het water springen.... Peuterbadjes heeft ie niks mee, hij wil echte actie!

Ik vind het eigenlijk heel raar om een kind snoep/koek mee te geven naar de psz. Hier zijn daar echt regels aan verbonden. Ze mogen fruit mee of een boterham, en een beker met een draaideksel. Geen rietjesbekers oid.
Nu gaat Lars niet naar de psz, maar ik werk in hetzelfde gebouw, vandaar dat ik het weet.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_118407720
Hier op de psz ook echt alleen maar fruit.
En iedereen houdt zich hier ook aan wat ik zo kan zien.
Echter vind ik met verjaardagen/afscheid het jammer dat er altijd snoep of iets dergelijks getrakteerd wordt.
pi_118407895
Op de (antroposofische, dus misschien net wat anders soms?) peuterspeelzaal hier geef je fruit mee en zo nodig een boterham.Ze hebben een fruitmoment rond 10u,ergens tussendoor eten ze nog een rijstewafel +drinken (water) van daar met evt de boterham die je meegeeft
en 's middags eten ze van daar zelfgebakken brood met appelstroop of honing erop en drinken ze kinderthee. Over een tijd van 8.30-12.45 is dat

Leuk peutergym en peuterzwemmen! Zou zeker 1 van de twee gedaan hebben als hij niet op de psz zat, maar 2x in de week psz is echt wel genoeg voor hem,vind ik.
Ik heb toen hij dreumes was een muziekcursus gedaan met hem, ook erg leuk!
pi_118408717
De psz waar ik werkte, daar ging snoep of koekjes en meestal ook brood, gewoon mee terug in de trommel. Fruit konden ze meenemen en als een kindje dus koek ofzo had, dan gaven we die wat het fruit van de andere kindjes. En op sommige groepen ging het fruit gewoon op een schaal en pakten ze er om beurten wat vanaf.

Hier op de psz was het fruit of brood of een "gezond" koekje. Wat is "gezond" he...

Ik snap nooit zo goed dat ze niet gewoon zeggen: fruit of iets van komkommer/tomaat/paprika ofzo.
En ik snap ook niet dat ouders dan zo nodig toch koekjes met chocolade ofzo mee moeten geven...
pi_118408791
Dat snap ik ook niet van die ouders.. Maar ook op de basisschool gaat het zo.

Ik zou dan weer niet blij als mijn kind zijn fruit gaat naar een kind dat koek en snoep mee heeft. Dan betaal ik liever extra geld dat het gekocht gaat worden :@ :Y
pi_118408911
Als het een keer gebeurde vonden we het niet zo erg, maar we spraken ouders er wel op aan.

Op de basisschool gaat het ook zo inderdaad, maar tot nu toe kan ik redelijk vasthouden aan mn principe met fruit. En af en toe gaat er als verrassing een stukje ontbijtkoek of een evergreen mee, dus ik maak me er net zo goed schuldig aan. Ik spreek altijd wel met haar af, dat ook de appel dan op moet en tot nu toe werkt dat ;).
pi_118409049
Ik vind het af en toe meegeven als verrassing wel kunnen.
Maar bij ons zijn er maar zo ongeveer 3 kinderen die fruit/groente mee krijgen. :X
pi_118409191
Mart zit 2 ochtende per week op de psz en op vrijdag ochtend peutergym.
Hij vind het allemaal zo prachtig!
pi_118411239
Ik heb net Mart opgehaald van de psz.
Verteld de juf mij, dat mart echt te goed is. Hij werd door een ander kindje geknepen in zijn wang. En Mart geeft geen kick. Nu hebben ze hem al vaker gezegd dat als een ander kindje hem pijn doet, hij moet zeggen, Nee niet doen, vind ik niet leuk. Hij laat het zich gebeuren. De goedzak.

En heel stiekem maak ik me hier wel een beetje 'zorgen' om.

(zijn vader had dit vroeger ook, omdat hij het niet merkte als pijn doen. Omdat hij het gewoon niet voelde. Die merkt ook niets van een gebroken sleutelbeen, totdat hij last krijgt en de fisio zei, die is gebroken geweest).
pi_118412151
Hmmm, ik gaat het wel ff bekijken hoe ze dat doen op deze psz. Weet niet of ze dat op een stapel doen.
Gelukkig vind Mex fruit superlekker. Bij opa krijg hij altijd een snoepbanaantje, maar die vind ik altijd ergens terug met een klein hapje eraf, maar hij pikt zo 3 mandarijnen uit de schaal.
En tegenwoordig wil hij elke dag een kiwi.
Maar chips vind ie wel erg lekker, maar mag hopen dat toch niemand een zakje chips meegeeft.
Ik ga druiven meegeven denk ik.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:33:59 #220
259886 pessie
pi_118412690
Zolang ik er niets van hoor zal het wel goed zijn denk ik. Sowieso hebben wij 's middags fruitmoment (Als Nathan 's ochtends al begint met druiven vind ik dat allemaal prima, maar sowieso 's middags dus). Hij komt wat dat betreft niets tekort. Ik zal er anders volgende week even naar vragen, ik heb namelijk nooit een folder of infoboekje oid gekregen met informatie. Rietjesbeker is om de juffen te beschermen: Nathan kan perfect uit een beker drinken maar kan deze ook perfect omgooien. Van Sint krijgt hij er 1 met schroefdeksel, dus dan gaan we daar wel op over, best spannend.
pi_118414140
Wat zit er dan een hoop verschil in. Hier word inderdaad het fruit schoongemaakt en in de kring gedeeld.

Drinken doen ze daar uit een beker. Thuus doet Yaro dat bijna niet. Daar nemen ze hem op schoot en gaat het redelijk.

Zegt Mart ook dat het geen pijn doet als je er naar vraagt?
pi_118414237
ik zou als peuterleidster ook blij zijn met rietjes en tuitbekers:D
nemen ze elk kind dan op schoot? Dat is toch niet te doen?
pi_118414462
Nee volgens mij drinken de meeste wel gewoon zelf en ze hebben tuitbekers staan, maar daar drinkt mijn eigewijze peuter ook niet uit. En er is plek voor 18 kindjes maar ik zie er zelden meer als 10. Dat scheelt misschien ook al.
pi_118415635
Wil hij thuis nog steeds alleen maar uit een flesje drinken?
pi_118416419
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:13 schreef As1981 het volgende:
Wat zit er dan een hoop verschil in. Hier word inderdaad het fruit schoongemaakt en in de kring gedeeld.

Drinken doen ze daar uit een beker. Thuus doet Yaro dat bijna niet. Daar nemen ze hem op schoot en gaat het redelijk.

Zegt Mart ook dat het geen pijn doet als je er naar vraagt?
Niet direct nee. Hij zegt wel ja als ik het hem vraag. Maar op de psz geeft hij geen kick en zegt er ook niets van. De leidsters moeten het ook echt zien, anders zullen ze het niet weten. Het is pas 1 keer voorgekomen gelukkig.
pi_118416973
Lastig in te schatten dan ymme.

Thuis drinkt yaro uit een rietje. of rietjes beker (geen anti lek want dat snapt hij niet). Het liefst wil hij uit de fles idd maar dat doe ik alleen als hij echt moe is en ik het dan de strijd niet waard vind.
Echt zo slim mijn kind is op sommige gebieden zo dom is hij op het gebied van drinken.
pi_118421081
Gaan er ook kinderen naar kdv/gastouder en naar de peuterspeelzaal? Amy gaat 2 dagen naar de gastouder, maar soms twijfel ik of ze ook naar de peuterspeelzaal 'moet'. Dan is ze nog 2 dagdelen van huis en dat vind ik best veel. Alhoewel, er zijn ook wel eens weken dat ze 3 dagen naar de gastouder gaat. Dan is er eigenlijk geen verschil.

Oh en de uitslagen van bloedonderzoek waren goed. Geen stofwisselingsziekte dus. Het was peuterhypoglykemie. Wil wel zeggen dat we haar niet tot half elf in de ochtend kunnen laten slapen (dat is te lang zonder eten) en bij ziekte goed letten op koolhydrateninname. Maar als ze de peuterleeftijd voorbij is dan kan ze ook geen hypo's meer krijgen dus.
Spannend was dat, gelukkig goed nieuws :)
pi_118421282
Tot half elf uitslapen, gebeurde dat dan?????
Wel fijn dat het niets ernstigs is.

Hier geen kdv, maar wel 4 dagdelen psz. Leek mij in het begin ook te veel, maar Yaro vind het leuk.
Deze week heeft hij vakantie en gisteren pakte hij zijn rugzak om naar school te gaan.
pi_118421430
Hier kan sofie soms wel tot 10 uur slapen....

Ze gaat naar de gastouder, en niet naar de psz. Dat lukt gewoon niet met mijn onregelmatige werk.
*poef* nu is het weg
pi_118421451
Nee :P half 9/9 uur is het meestal. Als het half elf was dan was ik al 6 keer gaan kijken denk ik.

4 dagdelen, zijn dat dan 4 verschillende dagen?
pi_118422372
Wat klinkt dat heerlijk. hier zijn we blij dat het tegenwoordig half 7/7 uur is met een uitschieter naar half 8.
Dat na een lange tijd half zes.

Ja klopt vier verschillende dagen. In Yaro zijn groep gaan ze 3 ochtenden van 8.45 - 11.30 uur en 1 middag van 13.00 - 15.30 uur.
pi_118422418
Nou, een rietjesantilekbeker drinkt ook voor geen meter, dus hij heeft groot gelijk joh! :)

psz is maar 3 uurtjes Sola, de ene heeft 4 ochtenden, de ander 2 ochtenden,2 middagen en andere 2 ochtenden.
Zijn er bij de gastouder veel kindjes? Zo niet lijkt een psz me wel belangrijk.
pi_118422493
Even gegoogled op peuterhypoglykemie...fijn dat het geen suikerziekte of iets is!!
pi_118423050
Hier twee dagdelen (ochtenden) naar de psz
Drinken doen ze daar allemaal uit een glazen! open beker. De truc is dat juf doet de glazen maar halfvol met drinken doet, of soms zelfs een bodempje. Wolf heeft drinken uit een open beker echt vanuit daar opgepikt
pi_118423313
Klopt doen ze hier ook poppejans. Maar thuis zet Yaro nog steeds zijn lippen aan de bovenkant van de beker :D
of als hij een beker met plaatje krijgt draait hij zijn beker om, om het plaatje te bekijken.
Ach ooit komt het goed en zijn we van de flessen af.
pi_118427125
Mex drinkt ook beter uit een glas dan plastic...omdat het zwaarder is denk ik.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:49:35 #237
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_118427283
sola, fijn dat hrt geen stofwisselingsziekte is :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_118431466
Sola, fijn dat het iets van voorbijgaande aard is...
pi_118432064
idd, sola! fijn dat het iets is wat overgaat :*
pi_118432151
Fijn dat jullie goed nieuws hebben gehad Solagratia!
Lars gaat 2 ochtenden naar het kdv, ipv psz. Ik ben niet zo te spreken over de psz hier, en het kdv heeft ook een VVEprogramma, daarbij vind ik het belangrijk dat Lars leert om in een groep te functioneren, als voorbereiding op school straks
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_118432378
Onze peuter gaat nu 3 dagen naar de gastouder en daarom niet naar de psz, wel een beetje jammer, maar anders wordt het wel heel veel.
pi_118432538
Wat een fijn nieuws Sola! Hopelijk ontgroeit ze het snel..

O. gaat 2 dagen naar t kdv (eerst 3) ... daar werken ze met piramide dus ik vind apart nog naar een psz voor haar niet nodig...

Open beker gaat hier prima... rietjesbeker heb ik eigenlijk alleen af en toe onderweg mee of voor in de auto..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118432599
Fijn nieuws Sola!

Sofie kan uit een open beker drinken, maar knoeit nog wel aardig. We hebben tapijt, dus we oefenen met water.
*poef* nu is het weg
pi_118432656
Sola wat fijn dat je meisje er na de peutertijd vanaf zal zijn. Het zal een hele opluchting voor jullie geweest zijn. :*

Ik heb definitief besloten dat Lisa naar peutergym gaat. Aanstaande zaterdag eerste "les". Ik ben echt onwijs benieuwd wat ze ervan gaat vinden. Toen ik haar wat foto's van gymmende (schrijf je dat zo?) kindjes zag stond ze helemaal te trappelen. :)
Sowieso hebben we een druk weekend voor de boeg, want zaterdagmiddag/avond vieren we hier in de wijk Halloween, compleet met modeshow, enge knutsels maken en liedjes zingen. Ik heb een pompoenenpakje voor Lisa gekocht en dan mag ze hier in de straat langs de deuren. O+
pi_118432667
Ik heb een raar kind... hij trekt zijn hoeslaken van het matras 8)7 en gaat op het kale matras liggen slapen.

Fijn nieuws Sola , geeft vast wat opluchting.
pi_118433017
Fijn zeg Sola!! ^O^

Rienk gaat ook naar de peuterspeelzaal. Dinsdag van 13:00 - 15:15 en donderdag van 08:30 - 11:45.
Hij krijgt een appel (heel geschild met klokhuis er uit) of een banaan mee. En drinken krijgen ze daar uit een beker.

Hij kan prima drinken, maar thuis krijgt uit een rietjebeker omdat hij dan veel meer en beter drinkt :@

Hier ook de Pyramide en als hij drie is mag hij een derde dagdeel. Op die dag komen alleen driejarigen.
En het is ook een VVE psz :Y
pi_118434924
Fijn Sola, dat het over gaat.

Tico, ga je alleen met jouw 2 kindjes zwemmen? Moet zeggen dat ik zelf peuterzwemmen met een baby die dan mee moet niet zie zitten.

Toen ik aan mijn zoontje vroeg of hij wilde gaan zwemmen of een instrument leren zei hij "instrument leren". Ik denk echter dat een sportief iets voor hem wel goed zou zijn. En zwemmen vind ik wel erg goed en belangrijk. Heb zelf pas echt laat leren zwemmen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118435007
Sola wat een goed nieuws! *O*

Hier geen psz, ze gaat 2 dagen per week naar de opvang en dat vind ik genoeg...

Open beker gaat al vanaf dat ze 1 is goed, alleen tijdens het spelen krijgt ze gewoon een rietjesbeker ;)
pi_118440117
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je zin hebt om in zoetermeer te zwemmen kunnen we ook samen? Ik zie er wel meer met 2 kindjes... Floris gewoon bandjes omdoen en je meisje hou je vast.
Oh das wel een idee idd. Iig t proberen waard!

Hier 1 dag kdv. Vind ik ook wel prima. Ga m niet extra naar de pzs.brengen. ze hebben hier ook een activiteitenbegeleider die vanaf 2j3m/2,5j wat extra's met.de.kindjes.doet voor.extra.uitdaging.
pi_118442928
Ik heb Lotte wel opgegeven voor de psz aangezien ze niet naar een kdv gaat. Ben erg benieuwd hoe ze dat ter zijner tijd gaat vinden!

O ja, drinken is hier een drama. Ze krijgt meestal een fles. Rietjesbeker snapt ze niet want die gooit ze de lucht in maar dan komt er niets uit. Tuitbeker gaat steeds beter maar als ze te gulzig is loopt alles haar mond weer uit :( Iemand die de oplossing weet?? In een glas zet ze haar tanden...
pi_118445491
E gaat 2 dagen naar het KDV en omdat wij dan aan het werk zijn (duh ;)) kunnen wij haar dan niet brengen en halen van en naar een peuterspeelzaal, dus zal ze daar niet heen gaan. Op de dagen dat ze thuis is - waarvan 1 dag met de oppas -, houd ik haar liever lekker thuis. Ik verwacht dat ze het nodige wel leert op het KDV en thuis. :)

E is trouwens ook een langslaper maar slaapt nu steeds korter uit. Eerst werd ze vaak pas om of na 9 uur uit zichzelf wakker met uitschieters naar 10 uur, nu is het eerder tussen 8 en half 9. Maar goed, met deze tijden mag ik bepaald niet klagen, he? ;)

Wat betreft drinken: E was een beetje een luiwammes en vond de tuitbeker wel makkelijk, maar een tijdje geleden heb ik haar steeds een open beker voorgezet en daarmee geholpen, en gevraagd of de oppas en het KDV dat ook wilden doen, en toen dronk ze binnen een paar dagen perfect uit de open beker. Ze is er intussen echt eng handig mee. :D Nu geef ik af en toe onder het spelen weer een tuitbeker, omdat ze daar makkelijker (en dus meer) uit drinkt en dat vind ik wel prettig omdat ik anders het idee heb dat ze wel erg weinig vocht binnenkrijgt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cantare op 26-10-2012 00:49:01 ]
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 00:54:09 #252
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118446044
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:43 schreef Rixtje het volgende:
Ik heb Lotte wel opgegeven voor de psz aangezien ze niet naar een kdv gaat. Ben erg benieuwd hoe ze dat ter zijner tijd gaat vinden!

O ja, drinken is hier een drama. Ze krijgt meestal een fles. Rietjesbeker snapt ze niet want die gooit ze de lucht in maar dan komt er niets uit. Tuitbeker gaat steeds beter maar als ze te gulzig is loopt alles haar mond weer uit :( Iemand die de oplossing weet?? In een glas zet ze haar tanden...
oplossing niet maar doorzetten is de sleutel,wij hebben er ook lang over gedaan om roy uit een rietjesbeker te laten drinken en soms/vaak gaat dat alsnog. Mis
Uit een normale beker zijn we mee aan het oefenen. Roy kan hier ook niet uit rietjes van een pakje drinken,die bijt hij fijn.
pi_118449231
Achteraf gezien had Seb beter ook nog een ochtendje of zo naar de psz gegaan naast de twee dagen kdv en een dag oma. Hij is een beetje uitgespeeld thuis merk ik. Zeker omdat we weinig andere kindjes in onze omgeving hebben. En dan is het nog zo'n tijd om te overbruggen voordat hij naar school gaat. Maar ja dat is achteraf.
pi_118449411
We blijven oefenen maar madam drinkt dan gewoon niet als ze de rietjesbeker heeft dat houd ze gerust een hele dag vol. Van de week 2 prinsessenbekers van de buurvrouw gekregen misschien die maar eens proberen...
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:57:39 #255
259886 pessie
pi_118449422
Sola wat een opluchting moet dat zijn geweest!

Ik ben na Nathan's eerste verjaardag begonnen met oefenen met drinken uit een klein glas tijdens de lunch. Plastic bekers zijn erg licht, dat leerde hij toen hij goed kon drinken uit een glas.
pi_118449479
Troeta, er zijn wel andere kinderen bij de gastouder. 4 kinderen in de leeftijd van 1 tot en met 3 jaar.

Ik twijfel enorm. Want aan de ene kant houd ik haar het liefst lekker bij me de dagen dat ze niet naar de gastouder gaat. Maar ik heb het idee dat ze zich aan het vervelen is thuis ofzo :? Erg snel al met 2 jaar. Ze heeft heel veel ruimte nodig om te spelen en het liefst andere kinderen om haar heen. Hier thuis is het dan vrij stil en het huis al te klein. Misschien hebben we meer uitdagend speelgoed nodig, maar wat dan? Knutselen, tekenen enzovoort is hier geen succes :P

Amy drinkt goed uit een beker. Ik heb plastic bekers van de ikea en die doe ik dan half vol. Met chocolademelk en yoghoo zelfs maar een kwart vol. Ondertussen heeft ze ook altijd een tuitbeker met water voor de grote dorst. Ze drinkt veel en het liefst lekker drinken. Anders zuigt ze heel de dag aan een tuitbeker. Nu wordt ze gestimuleerd om ook uit de beker te drinken, want lekker.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:05:52 #257
259886 pessie
pi_118449558
Sola, Nathan wil of met mij spelen, of met mij kleuren, of met mij boekje lezen. Het enige wat hij alleen wil doen is tv kijken. Soms wel vermoeiend, ik hoop dat het na Sinterklaas beter gaat als hij weer wat nieuwe dingen heeft om mee te spelen.
pi_118449674
Sofie speelde altijd graag alleen, maar nu wil ze steeds vaker samen spelen. En waar ik haar eerder nooit mocht helpen, vraagt ze nu vaak of ik dr wil helpen.
*poef* nu is het weg
pi_118449679
Amy wil ook samen spelen maar dan vooral samen op de bank springen, samen van de bank springen, op de leuning van de bank staan en eraf springen, paardje rijden op je rug. Dat soort dingen ben ik met 33 weken buik niet echt geschikt voor :P
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:20:49 #260
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118449847
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:57 schreef Rixtje het volgende:
We blijven oefenen maar madam drinkt dan gewoon niet als ze de rietjesbeker heeft dat houd ze gerust een hele dag vol. Van de week 2 prinsessenbekers van de buurvrouw gekregen misschien die maar eens proberen...
Ja was hier ook zo, dan gaf ik zijn avant beker zodat hij toch nog wat dronk.
en in de tijd dat hij in het ziekenhuis lag hadden ze daar alleen maar papflessen en dronk hij daar weer uit.
pi_118451045
Rixtje, drinkt ze ook niet uit een pakje met rietje? Anne is ook een luie drinker maar voor de mondmotoriek is een fles heel slecht.
pi_118451311
Ik zal het eens proberen Fannetje en dan eerst even op zoek naar van die plastic dingen voor er om heen want ze is een ster in creatief zijn met drinken :D iemand enig idee waar je die kopen kan?
pi_118451328
kruidvat, etos, prenatal.
*poef* nu is het weg
pi_118451355
En een oefenbeker nog een idee?
pi_118453322
En rixtje je kan ook nog een glas proberenen daar dan een los rietje in te zetten (gewoon zo'n simpel plastic buigrietje)
Dan kan ze zien wat er in het glas gebeurt..
En zelf ook laten zien en voelen wat er met je adem gebeurt wanneer je inademt..
(haar hand voor jou mond houden... en dan het verschil van blazen en zuigen laten voelen)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118455965
Mex verveelt zich ook enorm thuis, dan word ie sjaggerijnig, dus een ochtendje spelen is echt nodig.
Hij speelt gelukkig wel goed alleen, moet ook wel, want heb nog een baby natuurlijk.
Ik zou het als ik jou was gewoon proberen Sola de psz, heb je ook ff lekker de tijd met je baby.
En is het allemaal teveel is ze er zo weer af toch?
pi_118456839
Hier een meisje wat zich eigenlijk nooit verveeld thuis. Ze vermaakt zich eigenlijk prima, zowel zelf als met ons. Nu moet ik zeggen dat wij wel erg veel met haar ondernemen. Als het weer het toelaat gaan we lekker naar buiten om in het bos te wandelen of eendjes eten te geven. Daar kan ze dan lekker haar energie in kwijt.

Ik heb vanmorgen gymschoentjes in maatje 23 gekocht. O+ Morgen mag ze gymen en ze is er helemaal vol van. Alleen... net was hier een vriendin op bezoek en Lisa stond achter de deur van de wc toen zij de deur open deed zo over Lisa's teentje. :( Snel onder de kraan gehouden, maar er zit een hele bloeduitstorting onder het nageltje. Best kans dat die eraf gaat vallen en best kans dat ze morgen dus niet kan gymen. Ze loopt nu op het hielte van de voet met de zere teen, arm ding.
pi_118457017
hier hebben we een peuter die dolblij is dat zn zus nu naar de basisschool gaat. zusjelief is namelijk niet zo van het zelf spelen en ravi wel. tis nu voor alle partijen prettiger; ravi kan lekker zelf thuis prutsen en fijn samen met selene spelen als die thuis is. oh, bijkomend voordeel; ik kan ook zo nog eens wat zelf doen :@ ik ben helemaal niet zo'n mensenmens, en was het vrij beu aan het worden om wandelend kindervermaak te zijn :X
pi_118457347
Sofie verveelt zich eigenlijk ook niet thuis. Ik probeer er elke dag even op uit te gaan. Van een hele dag binnenzitten wordt ze niet vrolijk (ik ook niet) Al is het even konijntjes en visjes kijken bij de tuinland.
*poef* nu is het weg
pi_118460082
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:44 schreef simmu het volgende:
hier hebben we een peuter die dolblij is dat zn zus nu naar de basisschool gaat. zusjelief is namelijk niet zo van het zelf spelen en ravi wel. tis nu voor alle partijen prettiger; ravi kan lekker zelf thuis prutsen en fijn samen met selene spelen als die thuis is. oh, bijkomend voordeel; ik kan ook zo nog eens wat zelf doen :@ ik ben helemaal niet zo'n mensenmens, en was het vrij beu aan het worden om wandelend kindervermaak te zijn :X
Ik snap je laatste zin niet zo goed. Dat je kinderen om je heen zou krijgen die vermaakt willen worden, is toch (een 'aanzienlijk' deel van het) ouderschap. Dat had je ruim voor je zwangerschap toch wel al op je klompen aan kunnen voelen?

Of begrijp ik je verkeerd?
pi_118460168
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:02 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik snap je laatste zin niet zo goed. Dat je kinderen om je heen zou krijgen die vermaakt willen worden, wist je toch toen je zwanger werd?
ah, we gaan weer uit van het meest negatieve wat we bedenken kunnen en snokken wat ik zeg uit verband *O* als je nou eens de hele post leest, ipv enkel datgene waar je negatief over kan doen?
pi_118460228
Ik heb m aangepast. Was te snel met versturen.
pi_118460236
Mijn zoontje gaat 3 dagen naar het kdv en op mijn thuisdag merk ik dat hij dan toch ook gezelschap van andere kindjes nodig heeft.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118460298
Leg eens uit dan? Ik vind het namelijk vrij logisch dat ik wandelend kindervermaak ben.
pi_118460463
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:08 schreef -Spring het volgende:
Leg eens uit dan? Ik vind het namelijk vrij logisch dat ik wandelend kindervermaak ben.
wat ik bedoelde is dat selene (in tegenstelling tot ravi) echt erge moeite heeft met zelf dingen doen. die gaat pas de laatste tijd (sinds ze naar de basisschool gaat) zelf eens kleuren ofzo. daarvoor deed ze dat niet. toen die nog niet naar school ging vroeg die dusdanig veel aandacht dat ravi daarmee in het gedrang kwam. want als ze die aandacht bij mij niet kreeg, vroeg ze het wel van ravi, die er ook niet altijd van gedient was en is.

komop zeg; jij staat ook niet elke dag om 7 uur op om vervolgens de hele dag uitsluitend met je kind te spelen en ik weet wel zeker dat je zulks ook niet realistisch vindt
pi_118460990
Ik was altijd in de veronderstelling dat kinderen ook gezellig op de grond in ieder geval iets langer dan vijf minuten alleen met duplo of zo kunnen spelen.
En om me heen krijg ik ook dat idee dat dat zo is eigenlijk. Maar waarom kan de mijne dat niet? Ligt dat aan mij? Aan ons speelgoed? Aan mijn kind? Iemand die mij dat kan vertellen.
pi_118461100
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:25 schreef Estrys het volgende:
Ik was altijd in de veronderstelling dat kinderen ook gezellig op de grond in ieder geval iets langer dan vijf minuten alleen met duplo of zo kunnen spelen.
En om me heen krijg ik ook dat idee dat dat zo is eigenlijk. Maar waarom kan de mijne dat niet? Ligt dat aan mij? Aan ons speelgoed? Aan mijn kind? Iemand die mij dat kan vertellen.
nou ja, selene is dus ook zo. en ravi niet. wat me wel opvalt (sinds we kinderen hebben) is dat sangdrax ook zo is en dat die 2 (selene en sangdrax) elkaar mega versterken! ik denk dus dat het voor een groot deel gewoon de aard van het beestje is.

een troost: hier verbetert het wel hoor. aantoonbaar, want ik zit nu ff te fokken terwijl selene lief kleurt en met stickers bezig is enzo :Y maar goed; ik heb zelf koorts en geen stem, dus de boodschap is al de hele dag: "zachtjes met mama vandaag, die is ziek"
pi_118461535
Verschilt per kind. De mijne speelt op de bank niet op de grond trouwens :P. zoals nu wil hij non stop mijn aandacht, maar vaak kan hij ook rustig een uur of langer :D zichzelf vermaken. (meestal is het dan spelen met dingen zoals playmobil ) als hij gaat kleien ofzo heeft ie me elk minuut nodig. :P (nu is hij aan het lezen maar hij moet elk ding aan me laten zien :') )
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:35:43 #279
259886 pessie
pi_118463816
quote:
+1. En totdat ik de post van simmu las dacht ik dat het "lag" aan het feit dat Nathan een jochie is. Maar niet dus. Nathan wil graag alles met mij doen, behalve tv kijken. Maar ik begrijp dat als hij naar de basisschool gaat mijn huishouden weer op orde komt?
pi_118464063
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:35 schreef pessie het volgende:

[..]

+1. En totdat ik de post van simmu las dacht ik dat het "lag" aan het feit dat Nathan een jochie is. Maar niet dus. Nathan wil graag alles met mij doen, behalve tv kijken. Maar ik begrijp dat als hij naar de basisschool gaat mijn huishouden weer op orde komt?
nja, hier helpt het wel ja :Y

moet zeggen dat ik jullie posts ook fijn vind om te lezen. tsja. noem me raar, of onvoorbereid op het ouderschap, maar ik vind het niet leuk om (naast de nog altijd gebroken nachten) dan overdag ook nog eens nog geen 5 minuten eens ff rustig iets zelf te doen; zeg, doe eens gek; de afwas :P

maar goed; het wordt beter! overigens heb ik tv altijd wel misbruikt om dingen als de afwas eens ff te kunnen doen. ik kan dus heel snel afwassen inmiddels :D geef me 5 minuten en ik heb een aanrecht vol vaat weg :')
pi_118465133
Simmu, ik pikte er idd alleen het laatste deel van je post uit omdat ik dat niet begreep in het verband van de rest van je post. Die ik, zo blijkt hieruit, wel degelijk gelezen heb.

Het eerste deel begrijp ik prima. Daarin ligt de oorzaak dan ook bij het gedrag van S. En ik kan me heel goed voorstellen dat je wel eens tijd voor jezelf of het huishouden nodig hebt.

Door het tweede deel van je post, waarin je aangeeft dat je geen mensenmens bent, kreeg ik echter het idee dat het ongemak vooral met jóuw persoonlijkheid te maken heeft en je het in zijn algemeenheid onprettig vindt om je kind te vermaken. En da's idd iets wat te voorspellen was geweest.

Kortom, het argument dat je geen mensenmens bent, vind ik misplaatst en zou wmb geen reden mogen zijn om het beu te zijn om als wandelend kindervermaak te dienen.

[ Bericht 4% gewijzigd door -Spring op 26-10-2012 17:45:58 ]
pi_118466888
Mag ik even heel trots komen doen?

Mart heeft vanmiddag zonder speen geslapen omdat ik deze samen met hem weg gegooid heb.
En hij gaf geen kick! *O*
Hopelijk gaat het vanavond/vannacht ook goed.
pi_118467362
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:10 schreef -Spring het volgende:
Simmu, ik pikte er idd alleen het laatste deel van je post uit omdat ik dat niet begreep in het verband van de rest van je post. Die ik, zo blijkt hieruit, wel degelijk gelezen heb.

Het eerste deel begrijp ik prima. Daarin ligt de oorzaak dan ook bij het gedrag van S. En ik kan me heel goed voorstellen dat je wel eens tijd voor jezelf of het huishouden nodig hebt.

Door het tweede deel van je post, waarin je aangeeft dat je geen mensenmens bent, kreeg ik echter het idee dat het ongemak vooral met jóuw persoonlijkheid te maken heeft en je het in zijn algemeenheid onprettig vindt om je kind te vermaken. En da's idd iets wat te voorspellen was geweest.

Kortom, het argument dat je geen mensenmens bent, vind ik misplaatst en zou wmb geen reden mogen zijn om het beu te zijn om als wandelend kindervermaak te dienen.
wat de andere posters ook zeggen;

ik ben het idd geregeld beu om 24/7 wandelend kindervmaak te zijn. (beter uitgedrukt; 24/7 tot dienst te staan van iedereen hier in huis). dat irriteert me. dat geeft een gevoel van dat je het fout doet. want iedereen weet toch dat als moeder, je je kind dient te vermaken. Dat je kinderen om je heen zou krijgen die vermaakt willen worden, is toch (een 'aanzienlijk' deel van het) ouderschap. Dat had je ruim voor je zwangerschap toch wel al op je klompen aan kunnen voelen. dus voel ik me schuldig.

bijkomend effect is dat ik me idd geen 'mensenmens' meer voel. tegelijk met het krijgen van kinderen (wat in ons geval allemaal nogal richting 'traumatisch' ging) zijn we 200 km verderop gaan wonen. waar ik vroeger een actief sociaal leven had, moet ik hier alles opbouwen. en gek genoeg heb ik daar geen behoefte aan (al doe ik er wel een beetje moeite voor, want ik zie heus wel dat zulks echt wenselijk is!), want ik ben blij met elk uurtje van mezelf. dus ik voel me echt geen 'mensenmens' meer. ik ben dolblij met stilte. even niet hoeven te reageren, geen geruzie en lawaai.

helder nu waar het allemaal vandaan komt? blijkbaar heel herkenbaar voor een boel mensen ;)
pi_118467376
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 17:55 schreef ymme het volgende:
Mag ik even heel trots komen doen?

Mart heeft vanmiddag zonder speen geslapen omdat ik deze samen met hem weg gegooid heb.
En hij gaf geen kick! *O*
Hopelijk gaat het vanavond/vannacht ook goed.
*O*

wel nu volhouden he!
pi_118468297
Mart *O* bikkel!!!
pi_118470080
Goedzo Mart!!

Simmu hier ook een meisje dat zichzelf amper tot niet zelf kan vermaken.. Ik heb altijd honing aan mijn kont en het liefst doet ze alles samen..
Ik ben het wel aan het trainen.. dan krijgt ze de keuze of met mijn dingen meedoen of zelf iets spelen (wat ik ook klaar zet) vaak start ze dan met haar eigen dingen, en komt daarna met mij meedoen (De was/stoffen/opruimen)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_118470365
dat 'trainen' deed/doe ik ook! en dat loont dus echt :Y

net als gister en vandaag: we zijn allemaal niet fit (tis vakantie, dus we zijn om de beurt allemaal ziek :+ ). 's ochtends gaan we allemaal samen ff boodschapjes doen en een rondje buurt maken, dan lunch, dan ravi naar bed en dan moet selene zichzelf vermaken. natuurlijk ben ik aanspreekbaar, maar het is wel echt de bedoeling dat ze zelf iets gaat doen (geen tv!). het lukt zelfs nog dat ik een uurtje op bed ga liggen terwijl ze dan rond me dartelt :) komt ze er even bijliggen, speelt met mijn bril en de zaklamp, aait me en ik krijg kusjes O+ echt slapen doen we niet, maar uitrusten wel. zo ook dus dat ik 's middags eventjes relaxt fok en een spelletje speel :7
pi_118470686
Seb was geschminkt als tijger op het kdv. De volgende keer moet ze maar een roze tijger maken, die zwarte schmink is echt niet te doen. Heb een kwartier lopen boenen maar je ziet het nog. Loopt mn kind er weer het hele weekend bij als een schoorsteenveger :{w
pi_118470779
quote:
dat...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_118470824
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:45 schreef Estrys het volgende:
Seb was geschminkt als tijger op het kdv. De volgende keer moet ze maar een roze tijger maken, die zwarte schmink is echt niet te doen. Heb een kwartier lopen boenen maar je ziet het nog. Loopt mn kind er weer het hele weekend bij als een schoorsteenveger :{w
och, gewoon zeggen dattie vast een pietje is :P
de kruidnoten liggen er ook allang ;(
pi_118470913
Haha Seb, rest van de week niet naar buiten :P

Amy speelt ook heel slecht zelf. Ze rommelt meer met spullen. Zit overal aan en bij en haalt gevaarlijke stunts uit op de bank. Maar ik zie haar nog niet lekker een uur met duplo spelen op de grond. Eerder de duplo overal heen verspreiden. Ze wil altijd helpen. Met alles wat ik doe in het huishouden. Loop ik naar de keuken, dan staat ze binnen 2 sec achter mij om het krukje ergens neer te zetten en overal aan te zitten. Ga ik naar de wc, dan staat ze er al in. Spelen, wat is dat :+

Samen boekjes lezen vindt ze wel heel leuk en vanmiddag hebben we samen met de pop gespeeld. Oftewel ik moest de pop vasthouden want die was wakker en zij rende rond met de poppenwagen :P
pi_118471505
Samen speelt O. overigens briljant... zelfs dingen boven leeftijd enzo (maar gevalletje stimulatie denk ik :@ :+ ... ik ben spelbegeleider volgens mijn papieren)

Echt met inhoud, fantasie, lang bezig... Heerlijk om te zien!
We'll have love aplenty
You and Me
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:39:43 #293
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118473058
Ik weet het niet maar ik vind het erg gezellig om samen met Roy bezig te zijn gewoon echt tijd voor elkaar.
Dat op de dagen dat ik thuis ben (1,5dag) er niet aan het huishouden gedaan word is dan ook hier een bewuste keuze,tijd voor mezelf heb ik zodra Roy op bed ligt.

Nu is het ook zo dat je hier Roy ook niet alleen kunt laten want die breekt dan letterlijk de boel af.

Gelukkig is iedereen hier anders in.
pi_118473382
elke situatie is anders en elk mens staat er ook nog eens anders in :Y

ik denk dat het wel belangrijk is om enerzijds te erkennen dat je kind behoeftes heeft, maar anderzijds dat je ook je eigen behoeftes erkent en dat je daar dan een middenweg in vindt :) en dat is voor iedereen anders.
pi_118473633
Ik weet niet meer wie het vroeg: maar ik ga inderdaad met 2 kinderen zwemmen. Nu zijn ze allebei al wat groter natuurlijk maar ze lopen beiden zonder bandjes dus 6 paar ogen in m'n achterhoofd enzo. Jen redt zich als ze het bad in springt. Leyla lag vanmorgen ondersteboven in het bad terwijl ik nog aan de andere kant met jen bezig was. Ik ben er binnen no time bij, maar ze moet ook leren dat ze bij me in de buurt moeten blijven.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:54:44 #296
259886 pessie
pi_118473886
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat met Nathan echt niet zou durven, zonder bandjes zwemmen. Die vind het peuterbadje stom en rent zo het diepe in :X
pi_118474087
Seb wil niet zwemmen zonder bandjes. Laatst was ik ze vergeten, moest hij heel hard huilen omdat hij niet wilde zwemmen zonder. Hij stort zich ook niet ergens zomaar in.
pi_118474102
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:54 schreef pessie het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat met Nathan echt niet zou durven, zonder bandjes zwemmen. Die vind het peuterbadje stom en rent zo het diepe in :X
Dit is 1 badje, ze kunnen nergens anders heen. Het diepste punt is wel 1,5. Dus ze kunnen niet staan in het diepe.

Er zijn 2 zwemleraren en er is toezicht van 2 man. Als het lesje van leyla is moet jen bandjes om en als jen bezig is moet leyla bandjes om. Dat wel.
pi_118474168
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:58 schreef Estrys het volgende:
Seb wil niet zwemmen zonder bandjes. Laatst was ik ze vergeten, moest hij heel hard huilen omdat hij niet wilde zwemmen zonder. Hij stort zich ook niet ergens zomaar in.
De eerste maand was het ook alleen maar janken en gillen. Nu begin ik bijna bang te worden hoeveel ze durven.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:06:04 #300
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118477472
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:45 schreef Estrys het volgende:
lauw water met babyzeep werkt hier altijd goed om de pietensmick eraf te halen.

Ik heb net de zwembandjes tevoorschijn gehaald, morgen gaan we met de school van Roy zwemmen ,kunnen de ouders elkaar ontmoeten. En gewoon gezellig samen zijn.
Het zwembad is volledig afgehuurd dus alleen wij zijn er en er worden speciale liften neergezet zodat echt iedereen in het zwembad kan.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:09:57 #301
259886 pessie
pi_118493613
Bar hoe was het zwemmen?

Knap Ymme!

Ik ben ook even heel trots: Nathan heeft vanochtend 5 plasjes op zn potje gedaan! En 7 op de vloer, but who cares... Hij loopt wel goed door :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')