quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:28 schreef Individual het volgende:
[..]
Italie. Het is Cremona.
Stond die van Quiringa niet nog open?
quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:28 schreef Individual het volgende:
[..]
Italie. Het is Cremona.
Stond die van Quiringa niet nog open?
quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:04 schreef Skande het volgende:
Antwoord op de laatste opdracht in Raad de stad deel 118 is Duingt, Frankrijk
Laat me raden, Budapestquote:Op maandag 22 oktober 2012 22:35 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik denk wel dat-ie goed is, dus ik post maar gelijk een nieuwe. Tijd voor wat oosterse mystiek.
[ afbeelding ]
quote:- RADEN OPDRACHT (PIC): Bij raden/gokken altijd plaatsnaam en land en vermelden, met een link naar het bewijs. [ url=http://www.url.nl]bewijs[/url] *.
Ik zou het echt niet wetenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 11:52 schreef Individual het volgende:
Iets moeilijker en iets verder weg deze keer:
[ afbeelding ]
Je zit goed in de buurt. Het is geen Chili iig. (moet je daar ook niet zeggen want dat vinden ze niet leukquote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:48 schreef ScudRaket het volgende:
Dat zal dan of Chili of Peru zijn. Gezien het parkje zeg ik ergens in Chili
quote:
Tof. Mijn vriendin heeft een tijdje in Arequipa daar in de buurt gewoond. Daar in de buurt als in een kilometer of 100 verderop.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:50 schreef Individual het volgende:
![]()
Foto is genomen vanuit het appartement van een vriend van de familie terwijl ik me klaarmaak als 'El Padrino' voor de trouwerij van een van m'n beste vrienden.
Afstand is dan ook een relatief begrip.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:20 schreef Individual het volgende:
Van Ilo via Arequipa (waar ik na een tijd weer NL toeristen tegenkwam) naar Cuzco gereden en daar deden we nogal lang over.
Jouw plaatje is Venetië?
Dat is goed!quote:Op woensdag 14 november 2012 14:06 schreef Individual het volgende:
Bologna? Je hebt er wel eens over gehad voor een voorverkenningstripje.
Of je geeft Individual iets meer dan 11 minuten de tijd om een reactie op zijn bericht van 10 dagen geleden te zien.quote:
Waarom moet het in hemelsnaam 10 dagen duren voordat iemand een reactie krijgt op zijn antwoord??quote:Op zaterdag 24 november 2012 09:56 schreef Skande het volgende:
[..]
Of je geeft Individual iets meer dan 11 minuten de tijd om een reactie op zijn bericht van 10 dagen geleden te zien.
Als je zoveel haast hebt, had je zelf ook even kunnen checken of zijn gokje goed was...quote:Op zaterdag 24 november 2012 10:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom moet het in hemelsnaam 10 dagen duren voordat iemand een reactie krijgt op zijn antwoord??![]()
![]()
Geeft nietquote:Op zaterdag 24 november 2012 12:41 schreef UIO_AMS het volgende:
Excuses. Bologna was natuurlijk goed. Individual's antwoord was in de brei van topics mij niet opgevallen.
Nee, maar ze spreken er wel Duits.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Geeft niet![]()
EnneL bad schandau?
quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:33 schreef UIO_AMS het volgende:
Om bij het thema 'stad aan een rivier vanaf een bekend hoog punt' te blijven:
quote:Op maandag 10 december 2012 09:23 schreef De_Fietser het volgende:
Aangezien het vanaf een ´hoog´ punt is, is het soms Kathmandu?
Zal ik gewoon zelf de hints geven?quote:Op maandag 10 december 2012 08:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hint 4: ze hebben een stedenband met Pyongyang
Dubai?quote:Op maandag 10 december 2012 23:30 schreef De_Fietser het volgende:
[ afbeelding ]
Om een beetje bij het thema 'hoogte' te blijven.
De skyline van een stad.
nope.quote:
Doha klopt inderdaadquote:Op dinsdag 11 december 2012 05:11 schreef rotflmao het volgende:
Dubai was in ieder geval in de buurt, maar het is Doha, de hoofdstad van Qatar.
Nieuwe stad:
[ afbeelding ]
Ik zou het niet weten, rotflmao is sindsdien ook niet meer actief geweest, anders had hij vast wel hints gegeven.quote:Op dinsdag 11 december 2012 05:11 schreef rotflmao het volgende:
Dubai was in ieder geval in de buurt, maar het is Doha, de hoofdstad van Qatar.
Nieuwe stad:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:19 schreef andreas612 het volgende:
wat hebben jullie allemaal met die moskeesteden?
Zeker. Old Goa in India heeft 4 kerken, een kathedraal en weinig anders. Ik zou het een 'kerkstad' noemen idd.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..], heb je ook 'kerksteden' dan? Of synagogesteden?
Dan heeft NL wel heel veel kerksteden!!!!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:38 schreef Individual het volgende:
[..]
Zeker. Old Goa in India heeft 4 kerken, een kathedraal en weinig anders. Ik zou het een 'kerkstad' noemen idd.
Niet zo erg als Old Goa! Meer oppervlakte aan kerk dan aan woonruimte. Moskeesteden ken ik niet trouwens, maar als iemand er een weet zet maar een linkje neer.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dan heeft NL wel heel veel kerksteden!!!!
naja, allemaal die midden-oosten/ west-azië/ oost-EU steden.. lijken allemaal op elkaarquote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..], heb je ook 'kerksteden' dan? Of synagogesteden?
Oost-EU (als in Polen) lijkt meer op Nederland hoor.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:07 schreef andreas612 het volgende:
[..]
naja, allemaal die midden-oosten/ west-azië/ oost-EU steden.. lijken allemaal op elkaar
jajaquote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:41 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Oost-EU (als in Polen) lijkt meer op Nederland hoor.
Welkomquote:Op zondag 13 januari 2013 22:03 schreef RensAjacied het volgende:
http://forum.fok.nl/topic/1919808/3/25#121524834
Dit bestond blijkbaar al op FOK!
Dan zou ik ook in Colombia zoeken.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:05 schreef Party_P het volgende:
[..]
Stad weet ik niet, maar lijkt op Colombiaanse vlag.
Ik weet ook de stad, alleen het bewijs is lastig, ik weet de straat te vinden, alleen niet de betreffende foto, frustrerend, hahaquote:Op maandag 14 januari 2013 11:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Dan zou ik ook in Colombia zoeken.
Het is raad de stad dus de naam van de stad roepen is genoeg. Raad de straat is moeilijker omdat je daar een screenshot van Google Earth moet posten.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:45 schreef Party_P het volgende:
Je zat goed wat betreft stad, alleen je moet wel foto posten die voor iedereen herkenbaar is
Zal zo zoeken.
t helpt wel als je er geweest bent en het beeld herkentquote:Op maandag 14 januari 2013 11:45 schreef Party_P het volgende:
Je zat goed wat betreft stad, alleen je moet wel foto posten die voor iedereen herkenbaar is
Zal zo zoeken.
Maar nu leek het wel beetje op zomaar raden zonder goed te onderbouwen, alsof je foto van eiffeltoren post en dat iemand dan zegt Parijs met foto van arc de triomphe erbijquote:Op maandag 14 januari 2013 11:49 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is raad de stad dus de naam van de stad roepen is genoeg. Raad de straat is moeilijker omdat je daar een screenshot van Google Earth moet posten.
http://www.euromotor.gr/index.php?action=05quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:42 schreef Essebes het volgende:
Agios Nikolaos, maar zoek nog ff een plaatje :-)
Ik weet waar je woont Ess dus niet eerlijk en laat het aan anderen over.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:07 schreef Essebes het volgende:
Een nieuwe, om in de winterse sfeer te blijven:
[ afbeelding ]
andere doen dan?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:46 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik weet waar je woont Ess dus niet eerlijk en laat het aan anderen over.
koekoek as in: I know where this is? of lach je mijn 500 pogingen om het plaatje goed te krijgen uitquote:
dezequote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:09 schreef Essebes het volgende:
[..]
koekoek as in: I know where this is?
quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:26 schreef quirigua het volgende:
seguramente !
mirador, cerro monserrate
https://s7-eu.ixquick-pro(...)onserrate-bogota.jpg
deze > http://www.colombia.trave(...)onserrate-bogota.jpg
maar toch wel met de funiculaire, in die hitte ?quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:29 schreef Individual het volgende:
[..]![]()
genomen van net naast dat kerkje.
nog es een aerial van die bult dan :quote:Op zondag 27 januari 2013 02:52 schreef iGiorni het volgende:
Ik zit heel de tijd met Santiago in mijn hoofd, ondanks het feit dat er weinig echte hoogbouw te bespeuren valt.. Kan ook wel wat bulten vinden, maar niet die bult op foto 1..
dat dacht ik ook ;quote:
Toch is t niet moeilijk. Je weet :quote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:07 schreef iGiorni het volgende:
Ik zie het niet, kan het niet vinden. Quito? Andes? Alpen??
quote:Op zondag 27 januari 2013 02:52 schreef iGiorni het volgende:
Ik zit heel de tijd met Santiago in mijn hoofd, ondanks het feit dat er weinig echte hoogbouw te bespeuren valt.. Kan ook wel wat bulten vinden, maar niet die bult op foto 1..
quote:Op maandag 4 februari 2013 17:11 schreef Party_P het volgende:
Die auto lijkt best wel op een amerikaanse auto, zou haast denken: New York?
dat ligt aan je referentiepunt :-)quote:
dat is niet wat ik zeiquote:
sorry, je conclusie en je gok zijn niet correct.quote:
die moest ik ff zoeken op google mapsquote:Op woensdag 13 februari 2013 00:32 schreef andreas612 het volgende:
[..]
nou vooruit, chandigarh, gewoon omdat 't kan
seoul?quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:33 schreef 314 het volgende:
[..]
die moest ik ff zoeken op google mapsmaar helaas, het is wel Azië maar geen India
quote:
quote:Op woensdag 13 februari 2013 00:57 schreef vosss het volgende:
Ik heb geen idee welke stad dat is, maar de mensen die dat bruggetje gemaakt hebben waren voglens mij straal lazarus![]()
Frankrijk wilde het altijd graag hebben, hebben het in het verleden ook zelfs een paar jaar gehad, maar is het niet. Spanje is het ook niet.quote:Op woensdag 13 februari 2013 02:18 schreef Lemans24 het volgende:
Ergens in Zuidwest Frankrijk of Noord-Spanje?
Ook Portugal is het niet (maar er is wel een Portugese invloed heden ten dagen). Er zit een sterke aanwijzing in de naam/nummer van het bootje op de voorgrond.quote:Op woensdag 13 februari 2013 07:11 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Volgens mij herken ik dat van Bassie en AdriaanPortugal denk ik te weten.
Ook zonder die aanwijzing was het al goed te doen. En die invloed is maar 7%quote:Op woensdag 13 februari 2013 09:08 schreef Individual het volgende:
[..]
Ook Portugal is het niet (maar er is wel een Portugese invloed heden ten dagen). Er zit een sterke aanwijzing in de naam/nummer van het bootje op de voorgrond.
Zeg het maar. Die 7% klopt.quote:Op woensdag 13 februari 2013 09:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ook zonder die aanwijzing was het al goed te doen. En die invloed is maar 7%
Niet St Helier, maar Gorey. Jersey iig.quote:Op woensdag 13 februari 2013 11:41 schreef Lemans24 het volgende:
St. Helier, Jersey.
http://www.realholidayrep(...)Hotel_St_Helier.html
Welke stad?quote:Op maandag 18 februari 2013 18:23 schreef iGiorni het volgende:
Oost Finland, Karelië om precies te zijn.
quote:De foto (opdracht) moet minimale herkenningspunten hebben, waarop gezocht kan worden.
Je kan toch zelf snappen dat dat niet de bedoeling is? En ook geen leuke manier om het spel te spelen trouwensquote:Op zondag 24 februari 2013 16:50 schreef illusions het volgende:
AON Center, Chicago
Met een omgekeerde zoekopdracht bij Google Images is het natuurlijk geen kunst meer.Nieuwe spelregel?
Zelfde spelregels als in filmtrivia? Geen Google, geen databases, geen persoonlijke collecties, puur uit het hoofd!quote:Op zondag 24 februari 2013 17:20 schreef Skande het volgende:
[..]
Je kan toch zelf snappen dat dat niet de bedoeling is? En ook geen leuke manier om het spel te spelen trouwens![]()
Nope. Hint: je doet je ondertitel nu eer aan.quote:Op zondag 24 februari 2013 18:10 schreef Lemans24 het volgende:
De nieuwe, is dat Honolulu (30 jaar terug ofzo)?
Hey, ik ken niet heel Spanje...quote:Op zondag 24 februari 2013 18:57 schreef illusions het volgende:
[..]
Nope. Hint: je doet je ondertitel nu eer aan.
Warm. Let op de kerk die zichtbaar is in het midden. Foto is trouwens actueel, niets ouds aan.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hey, ik ken niet heel Spanje...
Maar Benidorm 30 jaar geleden dan?
Het ligt in het zuid-oosten. Er is iets naar vernoemd waar je er elke dag wel meerderen van tegen komt maar dat is geen bioscoop.quote:Op zondag 24 februari 2013 19:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ligt het in het zuidoosten van Spanje? Waar ook een bioscoop naar genoemd is?
Tieten?quote:Op zondag 24 februari 2013 19:49 schreef illusions het volgende:
[..]
Het ligt in het zuid-oosten. Er is iets naar vernoemd waar je er elke dag wel meerderen van tegen komt maar dat is geen bioscoop.
bijlmer, maar volgens mij was die vorige nog niet geraden...quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:11 schreef HSG het volgende:
Nog eentje dan maar. Vast niet zo moeilijk
[ afbeelding ]
Zie mijn post hierboven.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:46 schreef andreas612 het volgende:
[..]
bijlmer, maar volgens mij was die vorige nog niet geraden...
toch? of was barca goed?
zo ist !quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:49 schreef illusions het volgende:
Barcelona was incorrect.
[..]
Zie mijn post hierboven.Barcelona is incorrect.
Beroemde straat van een hoofdstraat.
Kut, nou schrijf ik het weer verkeerd en jij quote het.quote:
Praag dan maar die was duzz foutquote:Op woensdag 27 februari 2013 19:53 schreef illusions het volgende:
[..]
Kut, nou schrijf ik het weer verkeerd en jij quote het.
Mijn foto, dus niet die van de Bijlmer / Amsterdam Zuid-Oost, is een beroemde straat in een hoofdstad.
Ik dacht Istanbul, maar dat is geen hoofdstad. Lissabon met hun historische tram?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:06 schreef illusions het volgende:
yay... nieuwe dan maar weer:
[ afbeelding ]
stad is goed, als iemand de straatnaam weet, bonuspunten
Kut, mijn fout, Ankara is de hoofdstad natuurlijk.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:07 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik dacht Istanbul, maar dat is geen hoofdstad. Lissabon met hun historische tram?
Had al wel een gevoel dat jij het zou weten. Foto is van het balkon van een vriendin.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:42 schreef quirigua het volgende:
"Donde hablan el mejor castellano del mundo latino" (por lo menos así lo dicen la gente allí).
Hiermee kom je boven bij die witte bult : santuario de monserrate :
http://4.bp.blogspot.com/(...)I/s1600/IMG_4233.JPG
en dit is die witte bult : http://www.veafotoaqui.co(...)onserrate-Bogota.jpg
Als je die van quirigua raadt mag je er een van posten of als quirigua geen zin heeft om er een te posten.quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:20 schreef oompaloompa het volgende:
Mag je gewoon een foto posten of alleen als je de vorige goed geraden hebt?
Ik heb namelijk nog een aantal fotos die niet gemakkelijk te google-en zouden moeten zijn
Ok dan zijn de regels duidelijk, thanks!quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:23 schreef Individual het volgende:
[..]
Als je die van quirigua raadt mag je er een van posten of als quirigua geen zin heeft om er een te posten.
ey indiv ! k ben jaloers op jouw vriendin, k zit hier maar in dit klote land met die klote winter (en jij kennelijk ook)quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:09 schreef Individual het volgende:
[..]
Had al wel een gevoel dat jij het zou weten. Foto is van het balkon van een vriendin.
Niet een slecht uitzicht idd.quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:32 schreef quirigua het volgende:
[..]
ey indiv ! k ben jaloers op jouw vriendin, k zit hier maar in dit klote land met die klote winter (en jij kennelijk ook);
maar jah, k heb gebofd, altijd al meer dan teveel gereisd, dat scheelt wel ;
problem : hoe ontvlucht ik 30 april ?![]()
xal ff nieuwe zoeken
Warm. Probeer het eens door alle grote rivieren in Latijns Amerika na te gaan ; met die brug ; kan niet missen !quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:41 schreef illusions het volgende:
Klinkt als iets in Zuid Amerika .. verder geeen idee.
Ah, oké. Thank you.quote:Op zondag 3 maart 2013 10:30 schreef Individual het volgende:
Tirana, Albanie
..en die laatste is gewoon het rode plein in Moskou.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |