Flinke klap moet dat zijn geweest als ik die foto zo zie.quote:Beiroet opgeschrikt door zware explosie
In het centrum van de Libanese hoofdstad Beiroet is een zware explosie geweest. Boven de stad hangt een grote zwarte rookwolk.
Een getuige zegt tegen persbureau Reuters dat er zeker één dode is en dat meerdere mensen gewond zijn. Er zijn veel ambulances naar de plek gestuurd.
Wat de oorzaak is van de explosie, is nog niet duidelijk.
Kan ook een gasexplosie zijn geweest, weet jij utquote:
Dat dus...ik had eerder moeten F5'enquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 14:40 schreef Alecks het volgende:
Kan ook een 'gewone' gasexplosie geweest zijn.
autobom dus?twitter:MissSoltani twitterde op vrijdag 19-10-2012 om 14:41:47#BREAKING: Lebanon's state-run news agency says east #Beirut blast was a car bomb; casualties expected. reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AJA spreekt van zeker 8 doden en 77 gewonden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:37 schreef Frutsel het volgende:
2 doden 40 gewonden aldus de laatste meldingen via Reuters/AP
zeker 8 doden volgens Rode Kruis
twitter:BreakingNews twitterde op vrijdag 19-10-2012 om 15:25:066 dead, 78 wounded in Beirut explosion, Lebanon's state-run National News Agency says - @AP reageer retweet
aaaaah ninja quotequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:38 schreef deleriouz het volgende:
[..]
AJA spreekt van minimaal 8 doden en 77 gewonden.
De vorige keer dat er een burgeroorlog was in Libanon.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:19 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Weer? Wanneer vorige keer?
Heb nog niet zoveel ervaring.
Ja, want die woont in een flatje in Achrafiehquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 15:02 schreef deleriouz het volgende:
Moet haast wel de schuilplaats zijn van Nasrallah. BAM!
Ah Syrie of Hezbollah dus. De meeste Libanezen hadden al een gloeiende hekel aan beiden, dat zal nu niet veel beter worden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:47 schreef deleriouz het volgende:
AJE (via Reuters) meldt dat de hoofdonderzoeker naar de moord op Rafik al-Hariri, Wissam al-Hassan, bij de bomaanslag is omgekomen.
Is een Christelijke wijk toch?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 18:19 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ja, want die woont in een flatje in Achrafieh
Lijkt me niet zo'n handige actie van Syrië op dit moment.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:47 schreef deleriouz het volgende:
AJE (via Reuters) meldt dat de hoofdonderzoeker naar de moord op Rafik al-Hariri, Wissam al-Hassan, bij de bomaanslag is omgekomen.
?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 18:33 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ah Syrie of Hezbollah dus. De meeste Libanezen hadden al een gloeiende hekel aan beiden, dat zal nu niet veel beter worden.
Hoe kom je hier nou weer bij? Ik ben Libanees en heb bepaald geen hekel aan Syrië en Hezbollah, integendeel.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 18:33 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ah Syrie of Hezbollah dus. De meeste Libanezen hadden al een gloeiende hekel aan beiden, dat zal nu niet veel beter worden.
Was Libanon het eerste Christelijke land of was dat Armenië?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:19 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Hoe kom je hier nou weer bij? Ik ben Libanees en heb bepaald geen hekel aan Syrië en Hezbollah, integendeel.
Da's Armenië. De kerstboom is een ceder, het nationale symbool van Libanon.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:22 schreef tarantism het volgende:
[..]
Was Libanon het eerste Christelijke land of was dat Armenië?
Wat is het verhaal achter die kerstboom op de Libanese vlag?
a mooi, bedankt. Laatste vraag, om het af te leren. Waarom is de ceder het nationale symbool?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:23 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Da's Armenië. De kerstboom is een ceder, het nationale symbool van Libanon.
Je bent de eerste Libanees die er geen hekel aan heeft. De Libanezen die ik ken moeten er stuk voor stuk niets van weten. Ook mijn eigen familie waar redelijk wat Libanese invloed in zit moet er weinig van hebben.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:19 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Hoe kom je hier nou weer bij? Ik ben Libanees en heb bepaald geen hekel aan Syrië en Hezbollah, integendeel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |