abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118269664
Ja, het jaarlijkse dilemma. Wat gooi jij onder je auto? Je zomerbanden, want je hebt zulke rijskills dat je 'm met 140 op een beijzelde snelweg makkelijk tussen de lijntjes kunt houden? Of omdat jij je niet gek laat maken door de marketingtrucs? of toch winterbanden want veiligheid voor jezelf/gezin en andere weggebruikers? of het beste/slechtste van beide en je gaat voor all-seasons?

Ik ben er nog niet over uit, dus deze keer geen 'TS begint'.

Brand los.

Poll: Winterbanden?
Ja
Nee, all-seasons
Nee, zomerbanden
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 7% gewijzigd door Ridocar op 22-10-2012 05:45:55 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_118269680
volgens mij heb ik nog nooit een winterband aangeraakt :')
bitch maar tegen een ander
"If Jezus had a gun,he would be alive today!" Homer J. Simpson - 2013
pi_118269686
Winterbanden natuurlijk.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  maandag 22 oktober 2012 @ 06:00:27 #4
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_118269695
Als je veel met de auto de weg op moet, dan winterbanden!
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_118269699
Voor die paar dagen dat er een vlokje sneeuw valt? Gewoon de banden die er altijd onderliggen. Tegenwoordig schijnen die dingen "zomerbanden" te heten...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 22 oktober 2012 @ 06:30:06 #6
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_118269737
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 06:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
Voor die paar dagen dat er een vlokje sneeuw valt? Gewoon de banden die er altijd onderliggen. Tegenwoordig schijnen die dingen "zomerbanden" te heten...
Prima, maar waag het dan niet om rond oud en nieuw de grens over te gaan DE in om inkopen te doen of vuurwerk te halen...
pi_118269739
Misschien hebben we niet veel sneeuw, maar die dagen dat het er ligt ben ik blij dat ik er winterbanden onder heb.
Verder merk je het ook goed met veel regen en die bladeren en drek/modder troep op de weg. Niet iedereen komt alleen maar door een kale vinexwijk en over schoongeveegde snelwegen.
  maandag 22 oktober 2012 @ 06:46:46 #8
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_118269777
Winterbanden omdat ik met regelmaat op tijden of op routes rijd waar niet af amper aan gladheidsbestrijding wordt gedaan. En ja, dan maakt het wel veel verschil.

Maar voor diegenen die alleen maar op al behandelde wegen rijden of gewoon niet rijden als het wegdek niet voldoende schoon is snap ik dat ze niet aan de winterbanden gaan.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  maandag 22 oktober 2012 @ 07:57:24 #9
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_118270074
Ik heb winterbanden omdat ik het verschil goed merk. En omdat ik zonder winterbanden de parkeerplaats hier niet af kom als het ijzelt, dan is het net een ijsbaan. Vorig jaar hadden we één collega zonder winterbanden, die moest dus een paar keer de parkeerplaats afgeduwd worden. De rest van de collega's hebben allemaal goedkopere koektrommels met winterbanden die probleemloos wegreden. :')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_118270084

en de 4x4 aan :P
pi_118270169
Winterbanden :Y Je merkt het verschil wel, het is dus veiliger en de kans dat m'n auto in 1 geheel de winter doorkomt is groter. In Duitsland heb je ze wel iets harder nodig dan in Nederland, maar in Nederland gooide ik ze er ook al onder.
pi_118270214
quote:
Je merkt het verschil wel, het is dus veiliger
In theorie is het wel veiliger ja, echter in de praktijk blijkt dat god weet hoeveel mensen geen flauw benul hebben en denken ja maar ik heb toch winterbanden? Nu kan ik gerust 130 rijden hoor.

En daarmee wordt het onveiliger.

Sterker nog, ik durf gerust te stellen dat heel die winterbanden niets meer zijn dan een schijnveiligheid. De mensen wanen zich veilig en rijden zoals ze in de zomer ook doen.

Dat is dus niet veilig. Je moet je rijstijl aanpassen aan de weersomstandigheden.

Laat mij maar lekker op mn zomerband de winter doorrijden. Dan ben ik mij er ten volste van bewust dat ik het rustig aan moet doen en zodoende rij ik dan veel veiliger dan al die sukkels met hun winterbanden die me voorbij vliegen :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage maandag 22 oktober 2012 @ 08:28:12 #13
38148 crew  Innisdemon
pi_118270301
Agreed Voss.
Ik heb 2 jaar terug een set winterbanden gekocht, in de illusie dat ik dan in de winter betere wegligging had dan op mijn gewone banden.
Dat viel dus vies tegen. Alleen in de sneeuw had ik er profijt van, maar de rest van (overwegend natte)winter, gleed ik alle kanten op.
Ik dop ze er dus pas onder als ik door/in Duitsland wil gaan rijden, en anders blijf ik rustig op m'n gewone banden rijden.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_118270339
Winterbanden. In het heuvelige Zuid-Limburg wordt niet altijd goed geschoven/gestrooid. En op vast gereden sneeuw kom je dan tenminste wel een eenvoudige heuvel op of af. :)

De afgelopen 3 winters meer dan genoeg sneeuw gevallen en ook lang genoeg blijven liggen (dat vergeten de mensen nog wel eens) waardoor ze toch wel aardig lang nuttig zijn. :)
pi_118270367
quote:
3s.gif Op maandag 22 oktober 2012 08:18 schreef vosss het volgende:

[..]

In theorie is het wel veiliger ja, echter in de praktijk blijkt dat god weet hoeveel mensen geen flauw benul hebben en denken ja maar ik heb toch winterbanden? Nu kan ik gerust 130 rijden hoor.

Sterker nog, ik durf gerust te stellen dat heel die winterbanden niets meer zijn dan een schijnveiligheid. De mensen wanen zich veilig en rijden zoals ze in de zomer ook doen.

Dat is dus niet veilig. Je moet je rijstijl aanpassen aan de weersomstandigheden.

Laat mij maar lekker op mn zomerband de winter doorrijden. Dan ben ik mij er ten volste van bewust dat ik het rustig aan moet doen en zodoende rij ik dan veel veiliger dan al die sukkels met hun winterbanden die me voorbij vliegen :')
Je kan ook harder met een winterband als het sneeuwt of er sneeuw ligt. En toch dezelfde veiligheidsmarge behouden.
Het verschil zit hem erin, dat je je met een zomerband extreem moet aanpassen waardoor mensen die zich minder extreem hoevenaan te passen zich gaan irriteren aan andere mensen.
Alleen de remweg wordt met zomerbanden wordt al zeker dubbel zo lang, dus om toch dezelfde remweg te hebben kan de winterbandrijder ook harder rijden. ;)

Daarom ben ik dan van mening, als je geen winterbanden wilt, blijf dan van de weg als het daadwerkelijk sneeuwt of als er sneew ligt. Je wordt namelijk een rijdende chicane in de meeste gevallen. :)

Waar ik het wel mee eens ben, is dat je niet 130 km/h moet blijven rijden, maar je ook zeker met winterbanden moet aanpassen. Maar toch gebeuren er meer ongelukken met zomerbandrijders, dan met winterband rijders in de winter. Twee jaar terug hebben ze daar onderzoek naar gedaan en ik heb geen zin om dat artikel er weer bij te zoeken...

Edit:
Al gevonden:
http://www.autoschadeport(...)en-door-winterbanden
quote:
Het is nu door onderzoek bewezen: met winterbanden is de kans op een ongeluk kleiner. Bij een auto op zomerbanden stijgt de kans op een ongeval in de wintermaanden met 32 procent. Met winterbanden is dat slechts 12 procent. Onderzoek onder 25.000 schadegevallen door verzekeraar Centraal Beheer Achmea wijst uit dat winterbanden met name bij sneeuwval hun nut bewijzen, bevestigt ook verkeerspsycholoog Adriaan Heino van verzekeraar Centraal Beheer Achmea. Het onderzoek geeft aan dat winterbanden daadwerkelijk een positief effect hebben. Eerder zeiden verkeerspsychologen te twijfelen aan het nut van winterbanden. Die zouden automobilisten een vals gevoel van veiligheid kunnen geven en kunnen leiden tot de gedachte dat ook op besneeuwde wegen flink kan worden doorgereden. Toch stelt Centraal Beheer Achmea winterbanden niet verplicht.

[ Bericht 6% gewijzigd door RealBizkit666 op 22-10-2012 08:41:19 ]
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 08:41:27 #16
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118270405
quote:

[..]

Wat hij zegt.

Zolang niemand ze mij cadeau doet of het een VP'tje wordt zal ik er niet mee gaan rijden.
pi_118270529
quote:

[..]

Diezelfde theorie is ook al bewezen met het type auto dat je rijdt. Menig Volvo-rijder waande zich ook onkwetsbaar in zijn auto, waardoor deze meer risico nam. Bron zal ik er even bijzoeken, maar als ik 'm niet kan vinden moet je me maar op m'n woord geloven.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 08:55:03 #18
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118270550
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 08:53 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Diezelfde theorie is ook al bewezen met het type auto dat je rijdt. Menig Volvo-rijder waande zich ook onkwetsbaar in zijn auto, waardoor deze meer risico nam. Bron zal ik er even bijzoeken, maar als ik 'm niet kan vinden moet je me maar op m'n woord geloven.
Als je toch zoekt; doe het dan ook voor de autogordel en de airbag ;)
Bij beide uitvindingen is hetzelfde effect gezien.
  maandag 22 oktober 2012 @ 09:09:36 #19
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_118270775
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 08:55 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Klopt, dit geldt ook voor ABS, ESP, TC, rubber banden, ruitenwissers, kreukelzones, hoofdsteunen, mistlampen en vering.
Als iedereen nou zonder vering zou rijden en rubber banden zou vervangen door houten exemplaren zou het een stuk veiliger zijn, want niemand kan dan harder dan 10km/h rijden.
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_118270790
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 08:53 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Uiteindelijk bied het je ook meer bescherming, je moet het alleen niet door trekken naar het extreme. Overal zit een max aan, dat is wat mensen nog weleens vergeten. Gezonde dosis verstand, kun je altijd gebruiken.

Maar veel gehoorde anti winterbanden slogan is wel, Ik rij wel rustiger. Je vergeet daar bij, dat 9/10 Nederlanders zonder winterbanden dan gezellig massaal in een rijtje achter elkaar gaat rijden met 50km/pu. Terwijl iemand met winterbanden makkelijk met met 70 op 2de baan er langs heen kan. Maar alle anti winterbanden lopen dan te schreeuwen dat je gevaarlijk bezig ben bla bla bla, ze vergeten 1 ding, als ik op de 2de baan moet remmen zit er meer ruimte en afstand tussen mijn voor en achter ganger, dan bij de zomerband rijder in het rijtje. Dus ik sta al sneller stil, heb meer afstand, en rij op minder plat gereden sneeuw.

Als de voorste in dat rijtje ook maar iets krijgt, klapt de rest er op, en mocht je dan wel voldoende afstand hebben, mag je hopen dat de gene die achter jou rijd ook net zo oplettend is. Terwijl op de 2de baan de afstand tussen voor en achter ligger vaak meer dan 100m is.
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 09:14:09 #21
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118270839
quote:
12s.gif Op maandag 22 oktober 2012 09:09 schreef mstx het volgende:

[..]

Klopt, dit geldt ook voor ABS, ESP, TC, rubber banden, ruitenwissers, kreukelzones, hoofdsteunen, mistlampen en vering.
Als iedereen nou zonder vering zou rijden en rubber banden zou vervangen door houten exemplaren zou het een stuk veiliger zijn, want niemand kan dan harder dan 10km/h rijden.
Ja, allemaal waar.
pi_118272340
Tegenwoordig ligt er toch meer platgeslagen sneeuw op de linkerbaan? We willen met z`n allen toch altijd maar link rijden.

Heb nooit winterbanden gehad, nooit problemen gehad, Nooit langzamer als 10km/ onder de max. snelheid gereden op besneeuwde wegen. Banden zijn niet je redding, je ervaring des te meer.
pi_118273024
Leasebak met winterbanden, prive auto met all-season (gelden volgens mij in duitsland als winterbanden).
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_118273247
Ik heb tegenwoordig een zomer en winter auto :)

Maar voorheen had ik zomer en winter/regen banden puur omdat ik vaak in Duitsland was. Maar persoonlijk vond ik het maar weinig uit maken. De dagen dat er echt veel sneeuw lag maakte het niet veel uit winter of zomer banden... een achterwiel aangedreven auto rijden is dan niet makkelijk....
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:21:04 #25
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118273939
Daar heb ik geen geld voor, ik ben maar een arme student (met auto)...
All she wants and needs is just a little taste..
pi_118275564
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 06:00 schreef Mattt het volgende:
Als je veel met de auto de weg op moet, dan winterbanden!
Nee, als je ten alle tijden de weg op moet.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:13:28 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118275817
zomerbanden kun je niet eens zomaar kopen
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:14:49 #28
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118275864
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 08:55 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

klopt

ik rij nog wel eens in een auto zonder gordels en zonder 1 veiligheids ding en dan rij je heel netjes en bijna nooit te hard!
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 12:16:28 #29
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118275937
quote:

Onzin verhaal van een vrek.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:16:56 #31
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118275941
quote:
12s.gif Op maandag 22 oktober 2012 09:09 schreef mstx het volgende:

[..]

heb alleen rubbere banden want die hadden ze al op stoommachines
en ruiten wissers en beetje vering en dan houd het op.

mistlampen heb ik gister al genoeg gezien met 1km zicht mist :')
pi_118275974
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:16 schreef jitzzzze het volgende:

Goh, dit is nog eens een wel onderbouwde post :')
Het is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 12:18:58 #33
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118276020
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:17 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Het is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Je punt snap ik wel, maar je redenatie zou wellicht ook wel interessant zijn. Maar gezien je bovenstaande post is dat wellicht wat te hoog gegrepen voor je.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:19:01 #34
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118276025
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 09:10 schreef practics het volgende:

[..]

Uiteindelijk bied het je ook meer bescherming, je moet het alleen niet door trekken naar het extreme. Overal zit een max aan, dat is wat mensen nog weleens vergeten. Gezonde dosis verstand, kun je altijd gebruiken.

Maar veel gehoorde anti winterbanden slogan is wel, Ik rij wel rustiger. Je vergeet daar bij, dat 9/10 Nederlanders zonder winterbanden dan gezellig massaal in een rijtje achter elkaar gaat rijden met 50km/pu. Terwijl iemand met winterbanden makkelijk met met 70 op 2de baan er langs heen kan. Maar alle anti winterbanden lopen dan te schreeuwen dat je gevaarlijk bezig ben bla bla bla, ze vergeten 1 ding, als ik op de 2de baan moet remmen zit er meer ruimte en afstand tussen mijn voor en achter ganger, dan bij de zomerband rijder in het rijtje. Dus ik sta al sneller stil, heb meer afstand, en rij op minder plat gereden sneeuw.

Als de voorste in dat rijtje ook maar iets krijgt, klapt de rest er op, en mocht je dan wel voldoende afstand hebben, mag je hopen dat de gene die achter jou rijd ook net zo oplettend is. Terwijl op de 2de baan de afstand tussen voor en achter ligger vaak meer dan 100m is.
ik ken op mijn werk genoeg gevallen ik hem me bandjes laten wisselen en boem de 2e straat verder zitten ze al op een varkensrug :') omdat ze dachten op sneeuw normaal te kunnen rijden.
mensen denken dat winterbanden wondermiddelen zijn voor de 3 dagen sneeuw perjaar :')
  Redactie Frontpage maandag 22 oktober 2012 @ 12:20:57 #35
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_118276090
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:19 schreef T42 het volgende:

[..]

ik ken op mijn werk genoeg gevallen ik hem me bandjes laten wisselen en boem de 2e straat verder zitten ze al op een varkensrug :') omdat ze dachten op sneeuw normaal te kunnen rijden.
mensen denken dat winterbanden wondermiddelen zijn voor de 3 dagen sneeuw perjaar :')
Heeft niet alleen met sneeuw te maken, ook met het hardheid van het rubber icm buitentemperatuur.

Maar idd, mensen die denken dat ze een bocht nog steeds met dezelfde snelheid kunnen nemen terwijl het er spiegelglad is, omdat ze winterbanden gemonteerd hebben zijn dom.

Blijf er bij dat als je normaal rijdt, en normaal is dan rijden zoals de situatie toelaat, je met winterbanden veiliger bent dan met zomerbanden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 12:21:03 #36
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118276093
quote:

[..]

Precies. Net volop wielspin proberen weg te rijden, ook zoiets moois. "Wat raar, ik heb toch winterbanden?" :') :') :') :')
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:22:36 #37
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118276145
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:20 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Heeft niet alleen met sneeuw te maken, ook met het hardheid van het rubber icm buitentemperatuur.

Maar idd, mensen die denken dat ze een bocht nog steeds met dezelfde snelheid kunnen nemen terwijl het er spiegelglad is, omdat ze winterbanden gemonteerd hebben zijn dom.

Blijf er bij dat als je normaal rijdt, en normaal is dan rijden zoals de situatie toelaat, je met winterbanden veiliger bent dan met zomerbanden.
dat is de theorie jah ;) in praktijk zie ik er niet veel meer van. (90% is lease bak)
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:22:53 #38
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118276152
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:21 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Precies. Net volop wielspin proberen weg te rijden, ook zoiets moois. "Wat raar, ik heb toch winterbanden?" :') :') :') :')
jah dat zeggen ze dan ook in de pauze :')
pi_118276341
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:18 schreef jitzzzze het volgende:

Je punt snap ik wel, maar je redenatie zou wellicht ook wel interessant zijn. Maar gezien je bovenstaande post is dat wellicht wat te hoog gegrepen voor je.
Dus omdat jij iets simpels niet snapt is het voor mij te hoog gegrepen?

Dan zal ik het wel even voor je uitleggen.
Het maakt niet uit hoeveel km je per jaar rijdt maar het gaat erom dat je elke km zo veilig mogelijk kunt rijden.
Dus als je afhankelijk bent van je auto (dus ten alle tijde de weg op moet) zijn winterbanden veiliger dan geen winterbanden.
pi_118276685
quote:

[..]

En waarom moet ik dit verhaal lezen? kijk eens wat ik zei:
quote:
Dat dekt de lading voldoende lijkt me.
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 12:40:39 #41
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118276727
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:28 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Dus omdat jij iets simpels niet snapt is het voor mij te hoog gegrepen?

Dan zal ik het wel even voor je uitleggen.
Het maakt niet uit hoeveel km je per jaar rijdt maar het gaat erom dat je elke km zo veilig mogelijk kunt rijden.
Dus als je afhankelijk bent van je auto (dus ten alle tijde de weg op moet) zijn winterbanden veiliger dan geen winterbanden.
Dat snapte ik de eerste keer ook wel, blijkbaar ben jij diegene die lezen wat moeilijk vind. Maakt verder niet uit, daarom zal ik ook maar eens duidelijk uitleggen wat ik bedoel:

Je geeft alleen je niet-onderbouwde mening weer. Dat is leuk, maar draagt niet bepaald bij aan de discussie. Wat ik graag zou willen is dat je naast je mening ook je redenatie met ons deelt O+
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:41:22 #42
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_118276753
winterbanden :Y

heb ze dit jaar alleen iets te vroeg erop laten zetten :')
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_118276940
Ik heb ze er ook al onder :D
pi_118277046
Zomerbanden FTW!
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:50:21 #45
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_118277071
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:46 schreef The_Dean het volgende:
Ik heb ze er ook al onder :D
ben blij dat ik niet de enige ben :')
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:51:23 #46
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_118277118
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:13 schreef T42 het volgende:
zomerbanden kun je niet eens zomaar kopen
Toyo R888 ;)

Maar ontopic:

Winterbanden ( slechte naam trouwens...) oftwel slechtweer banden heb ik.
Verschil is prima te merken. Uiteraard is het wel van belang dat je je rijstijl aanpast aan de weersomstandigheden.
Waarom is het verschil te merken? Paar jaar terug vanuit Michelin een dag op Lelystad rond mogen rijden met identieke auto's met "zomerbanden" en met "winterbanden" je zou er versteld van staan wat dat doet op natte wegdelen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:51:41 #47
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_118277124
Ik heb ze nog niet gewisseld want telkens als ik dat doe gaat het de week erop sneeuwen. Om jullie allemaal een plezier te doen wacht ik er nog een tijdje mee. :7
👾
pi_118277141
quote:

[..]

Gemiddeld maar 25 per jaar hoor. :')
En dan tellen de dagen dat het blijft liggen nog niet mee...

http://www.compendiumvoor(...)ederland.html?i=9-54

Winter van 2011/2012 staat hier niet bij helaas aangezien de meeste sneeuw in het 2012 gedeelte viel.
pi_118277250
A.s. zaterdag wel een item in Kassa over winterbanden trouwens.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:55:36 #50
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_118277292
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:54 schreef Rainesz het volgende:
Michelin Alpin, meer hoef je niet te weten over winterbanden :P
pi_118277315
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:54 schreef Rainesz het volgende:
En ik weet nu al wat daar uit zou moeten komen:

Winterbanden zijn alleen beter als het sneeuwt (of sneeuw ligt) of ijsvorming is, zomerbanden zijn beter als het droog is of regent...
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:57:28 #52
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_118277379
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:56 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

En ik weet nu al wat daar uit zou moeten komen:

Winterbanden zijn alleen beter als het sneeuwt (of sneeuw ligt) of ijsvorming is, zomerbanden zijn beter als het droog is of regent...
uiteraard, meelullen met de massa, zijn ze goed in bij kassa :+
pi_118277470
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 06:30 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Prima, maar waag het dan niet om rond oud en nieuw de grens over te gaan DE in om inkopen te doen of vuurwerk te halen...
In Duitsland geldt toch alleen tijdens winterseomstandigheden dat ze verplicht zouden zijn?
Of ben ik dan volledig verkeerd ingelicht?
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 13:01:14 #54
45833 crew  Fogel
pi_118277510
Winterbanden onder beide autos.

Nokian Hakkapeliitta R onder de ene en Continental ContiVikingContact 3 onder de andere.
Maargoed, ik woon dan ook op ca 200 meter hoogte in Noorwegen. Zonder wintebanden kan ik het vergeten thuis te geraken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_118277589
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:59 schreef Rainesz het volgende:

[..]

In Duitsland geldt toch alleen tijdens winterseomstandigheden dat ze verplicht zouden zijn?
Correct. Maar je weet natuurlijk nooit wanneer dat die omstandigheden zich zullen voordoen.

Zo vertrok ik gisteren met een temperatuur van 17 graden thuis, en op een bepaald moment gaf de boordcomputer maar meer 6.5 graden aan (in Duitsland). Wat ik daarmee wil aangeven, is dat je nooit weet wat het weer onderweg gaat doen. Daarom is het min of meer gebruikelijk dat de winterbanden in Duitsland eronder liggen van November tot en met Maart. :)
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:10:37 #56
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_118277882
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:59 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Je bent prima geïnformeerd! Letterlijk is het volgens mij zo dat je je auto aan moet passen aan de omstandigheden. Lekker vaag. Dat betekent dus ook antivries ruitenwisservloeistof.

Boete is niet zo schokkend trouwens, tenzij je gevaar oplevert.
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:21:50 #57
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118278326
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:39 schreef practics het volgende:

[..]

En waarom moet ik dit verhaal lezen? kijk eens wat ik zei:

[..]

Dat dekt de lading voldoende lijkt me.
ter aanvulling ofzo
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:23:21 #58
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118278369
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:52 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Gemiddeld maar 25 per jaar hoor. :')
En dan tellen de dagen dat het blijft liggen nog niet mee...

http://www.compendiumvoor(...)ederland.html?i=9-54

Winter van 2011/2012 staat hier niet bij helaas aangezien de meeste sneeuw in het 2012 gedeelte viel.
ik heb juist graag sneeuw ;) RWD + lege parkeerplaats = :9~
pi_118279420
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Correct. Maar je weet natuurlijk nooit wanneer dat die omstandigheden zich zullen voordoen.

Zo vertrok ik gisteren met een temperatuur van 17 graden thuis, en op een bepaald moment gaf de boordcomputer maar meer 6.5 graden aan (in Duitsland). Wat ik daarmee wil aangeven, is dat je nooit weet wat het weer onderweg gaat doen. Daarom is het min of meer gebruikelijk dat de winterbanden in Duitsland eronder liggen van November tot en met Maart. :)
En dat is dom. De mythe dat winterbanden al beter presteren bij temperaturen onder 7 graden celsius is ook allang achterhaald. Onder andere in de AutoWeek heeft ooit een test gestaan waaruit bleek dat winterbanden pas beter gaan presteren bij temperaturen op of onder het vriespunt.

Boven die temperaturen presteren "zomerbanden" merkbaar beter, zeker op nat wegdek.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 22 oktober 2012 @ 15:00:13 #60
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_118282149
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:21 schreef Luxuria het volgende:
Daar heb ik geen geld voor, ik ben maar een arme student (met auto)...
Same here.
Tadumtiedum.
  Official ESF Kreviewer maandag 22 oktober 2012 @ 15:04:03 #61
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_118282286
Zomerbanden natuurlijk. Winterbanden is een commercieel grapje.
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 15:09:01 #62
45833 crew  Fogel
pi_118282472
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:04 schreef Kreator het volgende:
Zomerbanden natuurlijk. Winterbanden is een commercieel grapje.
Iedereen die dit zegt daag ik uit om in de winter naar mijn huis te rijden ^O^

Maar voor verkeer in Nederland volstaan nagenoeg altijd zomerbanden inderdaad.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Official ESF Kreviewer maandag 22 oktober 2012 @ 15:25:25 #63
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_118283223
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:09 schreef Fogel het volgende:
Ja, maar we wonen niet allemaal binnen de poolcirkel hè. In nederland sneeuwt het 2 dagen en voor de rest is het te warm voor winterbanden. Bovendien strooit men hier meer zout per winter dan de rest vd wereld bij elkaar.
pi_118283259
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:50 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

En dat is dom. De mythe dat winterbanden al beter presteren bij temperaturen onder 7 graden celsius is ook allang achterhaald. Onder andere in de AutoWeek heeft ooit een test gestaan waaruit bleek dat winterbanden pas beter gaan presteren bij temperaturen op of onder het vriespunt.

Boven die temperaturen presteren "zomerbanden" merkbaar beter, zeker op nat wegdek.
Dat weet ik...
-2 dacht ik.

Maar je kan ook met 10 graden thuis vetrekken en dat het dan onderweg gaat sneeuwen...
Begrijpend lezen is lastig soms, ik weet het...
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 15:27:30 #65
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118283316
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:25 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, maar we wonen niet allemaal binnen de poolcirkel hè. In nederland sneeuwt het 2 dagen en voor de rest is het te warm voor winterbanden. Bovendien strooit men hier meer zout per winter dan de rest vd wereld bij elkaar.
En dat.

Een paar goede zomerbanden is hier in Nederland echt de beste koop die je kan doen als je banden wilt kopen.
pi_118283365
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:55 schreef Klonk het volgende:

[..]

Michelin Alpin, meer hoef je niet te weten over winterbanden :P
Pilot alpin O+
pi_118283490
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:26 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat weet ik...
-2 dacht ik.

Maar je kan ook met 10 graden thuis vetrekken en dat het dan onderweg gaat sneeuwen...
Begrijpend lezen is lastig soms, ik weet het...
Begrijpend lezen is inderdaad lastig soms ja..........

Aangezien ik refereerde aan het rondrijden op winterbanden van november tot maart.

2 maanden rondrijden met winterbanden volstaat (is eigenlijk al te lang), aangezien het niet zoveel dagen vriest in Nederland. Alle overige dagen rijdt je - onder het mom van "veiligheid" - juist minder veilig rond. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_118283517
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:31 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Begrijpend lezen is inderdaad lastig soms ja..........

Aangezien ik refereerde aan het rondrijden op winterbanden van november tot maart.

2 maanden rondrijden met winterbanden volstaat (is eigenlijk al te lang), aangezien het niet zoveel dagen vriest in Nederland. Alle overige dagen rijdt je - onder het mom van "veiligheid" - juist minder veilig rond. :)
Het ging over Duitsland...

Het kan gewoon van November tot en met Maart vriezen en sneeuwen in dat land, of je dat nu wilt of niet. En aangezien je in die omstandigheden wel je banden angepast moet hebben, liggen ze er ook in die periode onder. Of het nu zinvol is of niet.
pi_118283622
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:31 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Het ging over Duitsland...
Dan nog, tenzij je in de Alpen woont is het ook in Duitsland niet van november tot en met maart onder het vriespunt, sterker nog in oktober, november en maart kan het ook in Duitsland zelfs nog lente-achtige temperaturen worden.
pi_118283660
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dan nog, tenzij je in de Alpen woont is het ook in Duitsland niet van november tot en met maart onder het vriespunt.
Nee, tuurlijk niet. Maar je weet nooit wanneer het dat wel doet. Of ga je elke dag de banden wisselen of zo?
  maandag 22 oktober 2012 @ 15:36:05 #71
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118283729
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar voor verkeer in Nederland volstaan nagenoeg altijd zomerbanden inderdaad.
als ik hem weer aan de gang krijg:

Official ESF Kreviewer maandag 22 oktober 2012 @ 15:36:29 #72
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_118283745
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:34 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet. Maar je weet nooit wanneer het dat wel doet. Of ga je elke dag de banden wisselen of zo?
Ik wel. Ik heb daar zo mijn mannetjes voor.

maandag 22 oktober 2012 @ 15:37:41 #73
53151 T42
Pinball Wizard
pi_118283801
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
w/ bad mmmkay
pi_118283811
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Plaatje doet het niet voor andere. ;)

Maar niet iedereen heeft een F1 auto ter beschikking helaas... :'(
  Official ESF Kreviewer maandag 22 oktober 2012 @ 15:39:49 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_118283924
Ik haat dat. Dat je em zelf wel ziet. En een ander niet. Kutcache.
pi_118283999
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:34 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Uiteraard niet, en in bepaalde delen van Duitsland begrijp ik de keuze voor winterbanden volkomen, maar het toont wel de "onlogica" van winterbanden aan. Mensen schaffen massaal winterbanden aan voor de veiligheid, terwijl ze er slechts 20% van de tijd profijt van hebben en 80% van de tijd juist inleveren op remweg en wegligging.

Beter zou men gewoon op "zomerbanden" doorrijden en wat extra marge aanhouden op winterse dagen. Ik rij al mijn hele leven op zomerbanden de winters door en heb nog nooit problemen ondervonden (tenzij het een achterwiel aangedreven auto betrof) met een heuvel opkomen, een bocht nemen of op tijd stoppen mits je rekening houdt met de omstandigheden uiteraard.

Al ligt dit in sommige delen van Duitsland duidelijk anders uiteraard.
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 15:43:55 #77
45833 crew  Fogel
pi_118284124
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:36 schreef T42 het volgende:

[..]

als ik hem weer aan de gang krijg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een enorm tof ding! O+
pi_118285772
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:10 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Je bent prima geïnformeerd! Letterlijk is het volgens mij zo dat je je auto aan moet passen aan de omstandigheden. Lekker vaag. Dat betekent dus ook antivries ruitenwisservloeistof.

Hmzz, tijdens het Tanken maar een gokje nemen dan deze winter. :)
pi_118289830
Ik heb er chinese bandjes onder liggen, Duro DP-8000.
Als ik er op google zie ik all season. Zal wel goed zijn gok ik. ^O^
Dit is een Signature....
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 17:53:22 #80
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118290369
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:39 schreef virl3 het volgende:
Ik heb er chinese bandjes onder liggen, Duro DP-8000.
Als ik er op google zie ik all season. Zal wel goed zijn gok ik. ^O^
Nou, ik hoop dat je nooit achter me aan rijd als ik eens hard moet remmen. In wat voor omstandigheden dan ook :{w
pi_118290664
Absoluut winterbanden.
Oblahim
pi_118290970
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Klopt! Twee jaar geleden reden we terug vanuit Oostenrijk. Voor de tunnel zonnetje en redelijk warm... Halverwege de tunnel sloegen alle ramen dicht en reden we de tunnel uit in een wittig landschap en dikke natte sneeuwbuien. Heel apart om mee te maken. Toen helaas geen winterbanden, net voor die vakantie gewisseld.
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:31:14 #83
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_118291889
Volgende winter toch maar eens winterbanden kiezen, want dit gebeurde me onlangs toen we werden overvallen door een flinke sneeuwbui. Op zich ging het prima, gewoon heel rustig aan doen, uiteraard proberen niet te remmen behalve op de motor, maar na de bocht op een stuk dat aardig afloopt ging het mis en stonden auto´s her en der, schots en scheef op de weg. Remmen ging niet meer en we schoven zo naar de zijkant. Gelukkig net op tijd stil om niet in die heg te belanden, waarachter een "afgrond" lag van zo´n 1,5m :P

Sindsdien wel sneeuwkettingen in de auto en ook "vloeibare sneeuwketting" in de spuitbus voor de zekerheid... Ik woon overigens in het grootste skigebied van Zuid Amerika, maar beneden aan het meer sneeuwt het niet zo vaak en wordt er goed gestrooid/geschoven. Vandaar nooit eerder winterbanden gebruikt.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 22 oktober 2012 @ 19:23:07 #84
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118294189
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:27 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

En dat.

Een paar goede zomerbanden is hier in Nederland echt de beste koop die je kan doen als je banden wilt kopen.
Niet als je een BMW hebt. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_118294451
Een collega van me kwam bij de sneeuw van begin dit jaar maar met de fiets omdat die met z'n BMW het dorp niet uit durfde :D

Verder zijn winterbanden in Nederland inderdaad onzin... Je kunt 80% van de winter nog steeds beter zomerbanden hebben en iedereen jakkert ook lekker tot april door op z'n winterbanden, nee dat werkt :Y
  FOK!fotograaf maandag 22 oktober 2012 @ 19:58:22 #86
145146 Andyy
pi_118295974
Had vorig jaar met een FWD auto moeite met wegkomen met sneeuw. We hebben nu een RWD bak, dus maar winterbanden eronder, anders kom ik al helemaal niet weg :')
  Moderator maandag 22 oktober 2012 @ 20:00:58 #87
45833 crew  Fogel
pi_118296141
quote:
6s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:58 schreef Andyy het volgende:
Had vorig jaar met een FWD auto moeite met wegkomen met sneeuw. We hebben nu een RWD bak, dus maar winterbanden eronder, anders kom ik al helemaal niet weg :')
Paar betonnen zuilen ofzo in de laadruimte en gaan!
pi_118303501
Maar gevoelsmatig heb ik liever op papier een "langere remweg" op winterbanden als de zon schijnt, dan dat ik in de sneeuw/ijs extra snel volledig de controle over mn auto kwijt raak :')

quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:10 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Maar bij een aanrijding ben je sowieso schuldig als je je niet hebt aangepast aan de weersomstandigheden (wat verder gaat dan alleen de bandjes idd), dat is erg vervelend. Het gaat niet om de boete (het is geen Nederland tenslotte).
pi_118304910
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:01 schreef LoggedIn het volgende:
Maar gevoelsmatig heb ik liever op papier een "langere remweg" op winterbanden als de zon schijnt, dan dat ik in de sneeuw/ijs extra snel volledig de controle over mn auto kwijt raak :')

[..]

Maar bij een aanrijding ben je sowieso schuldig als je je niet hebt aangepast aan de weersomstandigheden (wat verder gaat dan alleen de bandjes idd), dat is erg vervelend. Het gaat niet om de boete (het is geen Nederland tenslotte).
Nee, je bent niet meteen schuldig. Zou mooi zijn als je stil staat en iemand knalt achterop je. Je kan gedeeltelijk aansprakelijk gesteld worden, en dat is ook nagelang de situatie. Daarnaast keren verzekeringen gewoon alles uit hier...

De fabeltjes zijn nog steeds niet verdwenen blijkbaar. :')
quote:
Standpunt verzekeraars bij ongeval zonder winterbanden
Let op: Raak je betrokken bij een ongeval, dan kan er nog een vervelend staartje volgen. De Duitse justitie zou je kunnen vervolgen als je met een auto op zomerbanden reed, ook al heb je geen schuld aan het ongeval. In hoeverre dit in de praktijk zal voorkomen, is afwachten. Voor de verzekering heeft het rijden op zomerbanden geen gevolgen; Nederlandse verzekeraars keren gewoon uit, ook als je schuldig bent aan het ongeval. En ook Duitse verzekeraars doen niet moeilijk als een auto op zomerbanden bij een winters ongeluk betrokken raakt, aldus een artikel in het Duitse tijdschrift Focus
http://www.baarfinancieel(...)erplicht-of-niet.htm
  maandag 22 oktober 2012 @ 22:36:25 #90
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_118305830
Ik jakker ook altijd gewoon door op m'n zomerbandjes ook al heb ik een RWD. gewoon geen risico nemen en stapvoets rijden waar nodig :+ (rotondes etc) Ik vermijd wel zoveel mogelijk binnendoorweggetjes
pi_118306844
Ik heb toevallig vandaag 4 nieuwe "gewone" banden onder m'n auto laten leggen. Heb in het verleden wel winterbanden gehad, maar ik vond het tegenvallen.
Ik pas nu m'n rijstijl wel drastisch aan en dat gaat prima.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:29:29 #92
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118317086
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:53 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nou, ik hoop dat je nooit achter me aan rijd als ik eens hard moet remmen. In wat voor omstandigheden dan ook :{w
Binnenkort dan maar 's kijken of ik kan bumperkleven achter een auto met veel bananen. >:)
Dit is een Signature....
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:35:05 #94
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118317092
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:34 schreef virl3 het volgende:

[..]

Binnenkort dan maar 's kijken of ik kan bumperkleven achter een auto met veel bananen. >:)
Doen, ik kan wel een nieuwe achterbumper gebruiken :@
pi_118317129
De winterbanden gaan er binnenkort weer onder. Mijn vriendin moet redelijk vroeg op pad, en in een gemeente als de onze, met wat ze eufemistisch een "conservatief" strooibeleid noemen, zijn winterbanden hun geld meer dan waard. Dit uiteraard naast het aanpassen van de rijstijl etc. Verder doen we zo langer met de zomerbanden, dus de uiteindelijke kosten vallen ook wel mee..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_118317460
Kom veel in de alpen in de winter. Het is dus een must.
pi_118317611
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 08:38 schreef fruityloop het volgende:
De winterbanden gaan er binnenkort weer onder. Mijn vriendin moet redelijk vroeg op pad, en in een gemeente als de onze, met wat ze eufemistisch een "conservatief" strooibeleid noemen, zijn winterbanden hun geld meer dan waard. Dit uiteraard naast het aanpassen van de rijstijl etc. Verder doen we zo langer met de zomerbanden, dus de uiteindelijke kosten vallen ook wel mee..
Klopt, opzich zijn de meerkosten alleen de wissel. Als je investeert in een extra setje velgen zou je ook zelf kunnen wisselen. Wel slijten winterbanden harder als de temperatuur te hoog is voor de tijd van het jaar.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:14:14 #98
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118317729
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Klopt, opzich zijn de meerkosten alleen de wissel. Als je investeert in een extra setje velgen zou je ook zelf kunnen wisselen. Wel slijten winterbanden harder als de temperatuur te hoog is voor de tijd van het jaar.
En de opslag van het niet gebruikte setje. Niet iedereen heeft thuis plek om permanent 4 banden op te slaan.
pi_118317818
quote:

De mensen wanen zich veilig en rijden zoals ze in de zomer ook doen.
kul.
pi_118317879
quote:

[..]

echt het ene voorbeeldje noemen van iemand die er niks van snapt :')
mijn remweg is gewoon vele malen korter als er sneeuw ligt, en er gaat sneeuw liggen.
mensen met verstand snappen dat ze niet ineens op lijm rijden.

ik gok dat dit het 3e jaar op rij wordt dat er iemand met zomerbanden achterin knalt ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')