Over dikgedrukt: jij bent zeker van mening dat een draaitafel of mengpaneel geen instrument is? En wat betreft de wereldacts, als jij dingen als Lady Gaga of Black Eyed Peas geen wereldact noemt dan wordt het wel makkelijk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:56 schreef Keyos het volgende:
[..]
Wat dus in mijn ogen gelijk de ondergang van de muziekwereld heeft ingezet. De laatste jaren zijn er gewoon amper groepen doorgebroken die het moeten hebben van pro skills op de instrumenten. Het gaat tegenwoordig alleen maar om de zanger/zangeres, de bandleden zijn maar poppetjes die je kunt veranderen wanneer het je uitkomt.
Er is sinds de 70's, 80's geen band meer doorgebroken bij het grote publiek die muziek maakt zoals Pink Floyd, Dire Straits, Bruce Springsteen etc. Het lijkt in mijn ogen allemaal teveel op elkaar.
Coldplay, Muse etcetera zijn natuurlijk groot, zeker Muse doen veel met instrumenten dus misschien is dat wel een uitzondering, maar buiten dat zijn er amper "wereldacts meer".
Het was in mijn ogen ook diep triest dat The Editors een dag van Rock Werchter gaan afsluiten, het is niets meer dan een simpel bandje.
Waar zit jij?quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:58 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Tien werkdagen uit mijn hoofd. De ene vakgroep is sneller dan de ander. De een neemt echt twee weken de tijd, Europees zelfs drieEn dat terwijl ze dezelfde stroom aan studenten hebben gelijk aan ARW/BR1/2 e.d. Gemiddeld dus iets van tien tot veertien dagen, tenminste dat is mijn ervaring tot nu toe.
Uiteraard is Gaga een wereldact, mijn zin is ook niet heel goed opgeschreven. Waar ik meer op doel is dat de groep van wereldacts van de laatste jaren maar zeer marginaal bestaan uit acts die iets geweldigs doen met gitaren. Uiteraard is een draaitafel of een synth ook een instrument en daar heb je ook skills voor nodig, echter ben ik geen fan van de sound en vind ik het bespelen ervan geen prestatie die gelijkwaardig is aan een goede gitarist of pianist.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Over dikgedrukt: jij bent zeker van mening dat een draaitafel of mengpaneel geen instrument is? En wat betreft de wereldacts, als jij dingen als Lady Gaga of Black Eyed Peas geen wereldact noemt dan wordt het wel makkelijk.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik die muziek goed vind, maar hoe vervelend dat misschien ook is, Lady Gaga is de Kate Bush van onze tijd.
Verder moet ik natuurlijk even Radiohead noemen, maker van volgens velen het beste album in de jaren '90 en '00.
Hoe bedoel je? Thuis, achter de computer in een stoelquote:
Yes! Ook een notariele student.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:04 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Thuis, achter de computer in een stoelOf ala: welke studie doe je? De bachelor van notarieel recht aan de RuG. Volgens het studentenonderzoek van Elsevier de beste v/h land!
* Joosie200 mompelt iets over wij van wc-eend Maar dat mag de pret niet drukken
Ah, ook rug dus.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:04 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Thuis, achter de computer in een stoelOf ala: welke studie doe je? De bachelor van notarieel recht aan de RuG. Volgens het studentenonderzoek van Elsevier de beste v/h land!
* Joosie200 mompelt iets over wij van wc-eend Maar dat mag de pret niet drukken
Wat je vergeet is dat dat altijd al zo is geweest. Toto wordt net genoemd, die zijn net zo goed hitmachines. Geen haar ingewikkelder dan wat iemand als Dr. Dre laat zien, maar als je Toto niet geweldig vindt krijg je een lading schijt over je heen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:02 schreef Keyos het volgende:
[..]
Uiteraard is Gaga een wereldact, mijn zin is ook niet heel goed opgeschreven. Waar ik meer op doel is dat de groep van wereldacts van de laatste jaren maar zeer marginaal bestaan uit acts die iets geweldigs doen met gitaren. Uiteraard is een draaitafel of een synth ook een instrument en daar heb je ook skills voor nodig, echter ben ik er geen fan van de sound en vind ik het bespelen ervan geen prestatie die gelijkwaardig is aan een goede gitarist of pianist.
De meeste groepen van nu maken nummertjes van max 4 minuten om maar op de radio te gaan en om het simpel te houden. Dan kan je muzikaal zeer weinig extra's brengen, en dat hoor je.
Weltrusten en veel succes morgenquote:Op maandag 22 oktober 2012 00:12 schreef Paxcon het volgende:
Nou ik ga proberen te slapen; morgen busje om 06.50 en tentamen Rechtsvinding.
Jur v A Rechtsvinding heet het inderdaad.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:19 schreef Ties02 het volgende:
Wat is dat voor vak dan?
Vorig jaar niet gehad dacht ik
Misschien is het Juridische Vaardigheden en hebben ze de naam veranderd![]()
lees dat kip/ei arrest dan even snap je het zoquote:Op maandag 22 oktober 2012 00:24 schreef Tchock het volgende:
Ik snap echt geen zak van zaaksvorming.
Dat slaat nergens op. Dat zegt dat het van belang is of er kosten en moeite zijn gedaan en of het een andere identiteit heeft. Maar in het boek staat een casus genoemd van iemand die een autowrak koopt voor 2K en het voor meer dan 5K opknapt, en daar is geen zaaksvormingquote:
Is er dan sprake van een andere identiteit na het opknappen van de auto?quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Dat zegt dat het van belang is of er kosten en moeite zijn gedaan en of het een andere identiteit heeft. Maar in het boek staat een casus genoemd van iemand die een autowrak koopt voor 2K en het voor meer dan 5K opknapt, en daar is geen zaaksvormingTerwijl die kippen zonder enige menselijke ingreep ook wel uit dat ei waren gerold.
Sterker nog, bij die kippen wordt er niet eens iets gevormd want dat kip zit al in het ei als het bij de fabriek komt.
Staat goed in pitlo en anders hoorcollegequote:Op maandag 22 oktober 2012 00:24 schreef Tchock het volgende:
Ik snap echt geen zak van zaaksvorming.
Als er een gedeeltelijk nieuwe carrosserie op wordt gezet en er enorm veel aan toegevoegd wordt lijkt me van wel. Vooral omdat het boek een casus noemt van bontjassen die uit elkaar werden gehaald en waarvan de bruikbare vellen werden gebruikt om uiterlijk identieke andere bontjassen van te maken - dat is dan wel weer zaaksvorming.quote:Op maandag 22 oktober 2012 00:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Is er dan sprake van een andere identiteit na het opknappen van de auto?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |