http://www.ntr.nl/html/nachtvandepopmuziek/quote:Zaterdag 20 oktober 2012 is er weer een nieuwe Nacht van de Popmuziek!
In de Nacht van de Popmuziek, ruim drie uur live op Nederland 3, biedt de NTR popliefhebbers bijzonder en vaak nog nooit vertoond archiefmateriaal. Alleen maar live registraties, ingeleid en van anekdotes voorzien door Matthijs van Nieuwkerk, Leo Blokhuis en verzamelaar Fenno Werkman.
Met ondere andere B.B. King en Etta James; Cheap Trick; De Heideroosjes met het Metropole Orkest; The Average White Band; Hall & Oates; één van de laatste concerten van Lynyrd Skynyrd voor het vliegtuigongeluk; David Bowie met een als non verklede Marianne Faithfull; en Paul Weller met The Jam. Ook zullen we aandacht besteden aan dit jaar overleden muzikanten zoals bijvoorbeeld Robin Gibb van de Bee Gees en Levon Helm van The Band.
In de loop van de nacht komt ook de smaak en keuze van het publiek aan bod. Voorafgaand en tijdens de uitzending kan iedereen namelijk via deze site een verzoekje doen uit een lijst van 36.000 live-opnamen in het archief van VJ en verzamelaar Fenno Werkman. Het gaat niet om de meeste stemmen, maar de verzoekjes met het mooiste verhaal erachter komen in de uitzending.
Ook tijdens de uitzending wordt het publiek via het tweede scherm (laptop, tablet en smartphone) actief bij het programma betrokken. Want naast de verzoekjes moeten er harde keuzes gemaakt worden: wordt het Blur of Oasis? Wordt het Tears for Fears of de Pet Shop Boys? Hiernaast kan je reageren, twitteren, krijg je veel achtergrondinformatie en is er extra videomateriaal.
Oh het staat anders nog vrij fris in mijn geheugen.. net als dat solo optreden van hahn dit jaar op roadburnquote:Op zondag 21 oktober 2012 01:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja uiteraard maar dat kan je toch niet terughalen want youtube/tvlive is toch anders dan echt live en zéker voor zulke muziek.
Hij werkte ook onder een andere naamquote:Op zondag 21 oktober 2012 01:32 schreef Karina het volgende:
[..]
hehe die kende ik wel al hoorCee lo trouwens ook, tenminste, later, ik hoorde op een gegeven moment een nummer van hem en dacht: verrek is hij dat
janis heeft wel een beetje het jimi hendrix, acid mothers temple syndroom... opbouw hebben ze nog nooit van gehoord.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:33 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik vind Janis maar een vieze hippie
Bedoelde meer het 80's gedeelte.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oh het staat anders nog vrij fris in mijn geheugen.. net als dat solo optreden van hahn dit jaar op roadburn
sowieso in 6 jaar dat ik naar roadburn geweest ben zo ontzettend veel tofs gezien
Ik vind jou ook maar een domme puber.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:33 schreef waaromniet1988 het volgende:
nee swans in de jaren 80 ga ik nooit meer meemaken... ik denk zo dat ik in de jaren 80 swans ook niet echt leuk had gevonden ... was toen meer van gnr, queen en normaalquote:Op zondag 21 oktober 2012 01:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bedoelde meer het 80's gedeelte.
Herinneringen van wat je hebt meegemaakt is wat anders natuurlijk
Tot volgend jaar.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:35 schreef Karina het volgende:
Het was gezellig, maar ik ga nu slapen.
Als zanger bij Gnarls Barkleyquote:Op zondag 21 oktober 2012 01:34 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah vandaar. Iemand zong bij The Voice US een nummer van hem wat ik kende.
Mie toequote:Op zondag 21 oktober 2012 01:35 schreef Karina het volgende:
Trustequote:Op zondag 21 oktober 2012 01:35 schreef Karina het volgende:
quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:35 schreef Karina het volgende:
me threeeequote:
SCREW YOU HIPPIES en ach ze heeft het netjes opgelost met heroine.quote:Op zondag 21 oktober 2012 01:33 schreef waaromniet1988 het volgende:
Misbruik van goede muziek door oplichtersquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |