quote:Ajax kondigt achtervolging vast aan: ‘Hier word je helemaal schijtziek van’
Ajax moest vorig seizoen de nodige punten goedmaken op PSV en AZ, om uiteindelijk als kampioen naar voren te treden. De Amsterdammers zullen ook deze jaargang weer zo’n stunt moeten uithalen, want vijf van de negen eerste wedstrijden zijn geëindigd in een gelijkspel. Men kijkt nu al tegen vijf punten achterstand op FC Twente aan en vier op PSV en Vitesse. Toby Alderweireld zegt dus te weten hoe laat het is. Een nieuwe Houdini-act is opnieuw noodzaak.
“Hier word je helemaal schijtziek van”, sprak de Belgische verdediger na de voor Ajax teleurstellende 3-3 bij Heracles Almelo. In de laatste tien minuten gaf de kampioen een 1-3 voorsprong weg. “Nu moeten we weer aan zo’n achtervolging. We speelden onszelf in de slotfase helemaal uit de wedstrijd. We hadden te snel balverlies en maakte de verkeerde keuzes. Daardoor speel je Heracles in de kaart.”
In gesprek met NUsport stelt Alderweireld voor dat zijn teamgenoten en hij zich vanaf nu volwassener gaan gedragen. “Spelers moeten hun verantwoordelijkheid nemen en de taken uitvoeren. Tegen City zullen we boven onszelf uit moeten stijgen. Dan valt er echt wel iets te halen. Denk maar aan de wedstrijden tegen Borussia Dortmund en FC Twente”, aldus Alderweireld. Teamgenoot en aanvoerder Siem de Jong baalde al evenzeer.
De middenvelder annex aanvaller erkende aan het magazine dat een 1-3 voorsprong weggeven gewoon niet mag. “Er was bij 3-1 niets aan de hand. We hebben voorin veel snelheid en dan moet je gebruik maken van de ruimte. Op die momenten moeten we gewoon vechten en dat deden we niet goed.” Na de wedstrijd tegen Manchester City wacht Ajax de zware Klassieker tegen Feyenoord.
Wie?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:24 schreef DrommelsDrommels het volgende:
Wat vond Franks holmaatje er eigenlijk van?
oh ik haakte al af bij tobyquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:30 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
staat toch in dat bericht wat ik net posste.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:31 schreef DrommelsDrommels het volgende:
[..]
oh ik haakte al af bij toby
Nee hoor, volgend week zijn het allemaal helden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:01 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik zou het niet gek vinden als we volgende week zondag weer zitten te ziften op iedereen die speelde tegen Feyenoord.
Ik ben er niet volgende week dus ik zal het allemaal lezenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:33 schreef Piye het volgende:
[..]
Nee hoor, volgend week zijn het allemaal helden.
Ik neem aan dat de scherpte er dan wel 90 minuten is, dat is al heel watquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik ben er niet volgende week dus ik zal het allemaal lezen
Doe niet zo gek.quote:Op zondag 21 oktober 2012 00:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de scherpte er dan wel 90 minuten is, dat is al heel wat
Ik denk dat het maar goed is dat ik de klassieker misquote:Op zondag 21 oktober 2012 10:11 schreef Enchanter het volgende:
Niks van de wedstrijd meegekregen , maar het was weer drama zo te lezen.
Moet ik ook missen , werk en zoquote:Op zondag 21 oktober 2012 10:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik denk dat het maar goed is dat ik de klassieker mis
Wat maak je je nou druk alsof Feyenoord van het niveau Madrid/Barca is, die maken dezelfde domme fouten als Ajax en zijn kwalitatief nog minder.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik denk dat het maar goed is dat ik de klassieker mis
Maar als ze flink hard er tegenaan gaan staat Ajax er weer met de bek vol tanden naar te kijkenquote:Op zondag 21 oktober 2012 10:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat maak je je nou druk alsof Feyenoord van het niveau Madrid/Barca is, die maken dezelfde domme fouten als Ajax en zijn kwalitatief nog minder.
Is gewoon een kwestie van concentratie dat gisteren de punten verspeeld werden en eigenlijk alle punten die verspeeld werden is daar aan te wijten. Als je je tegen Feyenoord niet op kan laden ja dan houdt het op.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:15 schreef Saind het volgende:
[..]
Maar als ze flink hard er tegenaan gaan staat Ajax er weer met de bek vol tanden naar te kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |