Ja dat kan, maar dat was destijds in ieder geval in strijd met de voorwaarden, je mocht absoluut niets aan de advertenties veranderen via het DOM model, en tjah het zou voor google niet al te lastig moeten zijn om dit soort clicks met terugwerkende kracht terug te draaien.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:38 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Kun je daar eigenlijk wat tegen doen? Eigenlijk zou Google kliks per ip-adres moeten beperken tot bv. 3 per week ofzo. Als webmaster is het denk ik niet te voorkomen als iemand zoiets doet.
btw. de pageviews lijken weer niet lekker te lopen bij Adsense, normaal gesproken is het ongeveer 2 tot 3 keer meer rond dit tijdstip en een andere teller geeft wel stats aan die normaal zijn.
En rendement?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:10 schreef Blester het volgende:
Gister weer een record aantal bezoekers gehaald op een van mijn websites. Ruim 2000 unieke bezoekers op één dag.
Oke, ja als ik schatting inkomsten maak ga ik ook uit van een kleine 1% CTR en 50 cent CPC. Waardoor er erg veel bezoekers nodig zijn wil je tot 500+ euro per maand komen. Als je traffic dan vooral van zoekmachines moet komen, moet je wel met paar pagina's op plek 1-3 staan en een handvol op plek 4-7.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:13 schreef Blester het volgende:
[..]
AdSense? Ongeveer ¤8/¤9 per dag.
Ik heb gemiddeld wel een 1% CTR maar een 32 cent CPCquote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:19 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Oke, ja als ik schatting inkomsten maak ga ik ook uit van een kleine 1% CTR en 50 cent CPC. Waardoor er erg veel bezoekers nodig zijn wil je tot 500+ euro per maand komen. Als je traffic dan vooral van zoekmachines moet komen, moet je wel met paar pagina's op plek 1-3 staan en een handvol op plek 4-7.
Oeh nice! Gaat de goede kant op man.quote:
Ik had gister 19 euro met 370 bezoekers. Mijn CTR ligt gewoon erg hoog, bijna 20% van de bezoekers klikt op een advertentie.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:19 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Oke, ja als ik schatting inkomsten maak ga ik ook uit van een kleine 1% CTR en 50 cent CPC. Waardoor er erg veel bezoekers nodig zijn wil je tot 500+ euro per maand komen. Als je traffic dan vooral van zoekmachines moet komen, moet je wel met paar pagina's op plek 1-3 staan en een handvol op plek 4-7.
Maar enkelen hier hebben 500e p/m met zeer weinig bezoekers, vraag me dan af waar dat aan ligt... niches met hoge CPC en/of hoge CTR dan...
Damn, een ctr van 20 is echt sick. Ik heb 1-1.5% gemiddeld.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:47 schreef JDx het volgende:
[..]
Oeh nice! Gaat de goede kant op man.
[..]
Ik had gister 19 euro met 370 bezoekers. Mijn CTR ligt gewoon erg hoog, bijna 20% van de bezoekers klikt op een advertentie.
Dit is wel na bijna een half jaar wisselen van plek, kleur, type, formaat van advertenties. Testen testen testen. Voor elke site is het weer anders. Ik was begonnen met iets van 3 euro per dag met hetzelfde aantal bezoekers.
Idd, CTR ligt op iets van 7%.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:45 schreef Drawer het volgende:
[..]
Damn, een ctr van 20 is echt sick. Ik heb 1-1.5% gemiddeld.
Edit:moet wel zeggen dat dat een ctr per views is.
Dus ruim 2000 unieke bezoekers op 1 site gister, een CTR van 5% en je verdient zo'n 8 á 9 euro per dag via AdSense. Het klinkt mij allemaal nogal vreemd in de oren, maar misschien begrijp ik er wel gewoon niet zoveel van.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:51 schreef Blester het volgende:
Over al mijn sites samen ligt het rond de 5% bij mij denk ik.
Wat is daar vreemd aan?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:58 schreef McCandless het volgende:
[..]
Dus ruim 2000 unieke bezoekers op 1 site gister, een CTR van 5% en je verdient zo'n 8 á 9 euro per dag via AdSense. Het klinkt mij allemaal nogal vreemd in de oren, maar misschien begrijp ik er wel gewoon niet zoveel van..
Je ziet toch staan "over al mijn sites samen GEMIDDELD rond de 5%"... Er zijn dus ook websites die het gemiddelde omlaag halen..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 13:58 schreef McCandless het volgende:
[..]
Dus ruim 2000 unieke bezoekers op 1 site gister, een CTR van 5% en je verdient zo'n 8 á 9 euro per dag via AdSense. Het klinkt mij allemaal nogal vreemd in de oren, maar misschien begrijp ik er wel gewoon niet zoveel van..
Met zulke aantallen kun jer er door er een ander verdienmodel aan te hangen zonder al te veel moeite het 10 voudige er uit kunnen halenquote:
Mmja, ik doe nog niets met AdSense, maar dat betekent dus dat de gem. click die Blester ontvangt dus ongeveer ¤ 0,08 is. Dat klonk mij als nogal weinig in de oren.quote:
Ik heb XXX websites. Sommige hebben een hele lage CPC, andere een hogere CPC. Geen idee waarop de CPC gemiddeld staat en al zou ik dat weten, dan zou ik dit nog niet delen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:04 schreef McCandless het volgende:
[..]
Mmja, ik doe nog niets met AdSense, maar dat betekent dus dat de gem. click die Blester ontvangt dus ongeveer ¤ 0,08 is. Dat klonk mij als nogal weinig in de oren.
Dat klopt, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de Adsense opbrengsten. Met een lage CPC en rond de 5% CTR kun je prima 8 a 9 euro per dag halen met 2000 bezoekers. Is dat weinig? Ja. Maar met een lage CPC is dat een realistisch bedrag.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:04 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Met zulke aantallen kun jer er door er een ander verdienmodel aan te hangen zonder al te veel moeite het 10 voudige er uit kunnen halen
Je snapt het ook niet... Ik spreek hier over een van mijn websites... Die komt bij de grote berg. Ik spreek over het totaal CTR in %. Mijn gemiddelde CPC ligt veel hoger dan 8 cent over al mijn websites..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:08 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de Adsense opbrengsten. Met een lage CPC en rond de 5% CTR kun je prima 8 a 9 euro per dag halen met 2000 bezoekers. Is dat weinig? Ja. Maar met een lage CPC is dat een realistisch bedrag.
tsja idd, dan kun je net zo goed WW aanvragen o.i.d.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:13 schreef Blester het volgende:
[..]
Je snapt het ook niet... Ik spreek hier over een van mijn websites... Die komt bij de grote berg. Ik spreek over het totaal CTR in %. Mijn gemiddelde CPC ligt veel hoger dan 8 cent over al mijn websites..
Zou een beetje triest zijn als ik maar een website heb die dagelijks ¤8-¤9 binnen haalt.
Ach, voor de mensen die het er naast hun werk bijdoen is een extraatje van 270 euro per maand leuk verdiend.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:15 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
tsja idd, dan kun je net zo goed WW aanvragen o.i.d.
Excuus, ik trok misschien iets te overhaast conclusiesquote:Op donderdag 25 oktober 2012 14:13 schreef Blester het volgende:
[..]
Je snapt het ook niet... Ik spreek hier over een van mijn websites... Die komt bij de grote berg. Ik spreek over het totaal CTR in %. Mijn gemiddelde CPC ligt veel hoger dan 8 cent over al mijn websites..
Zou een beetje triest zijn als ik maar een website heb die dagelijks ¤8-¤9 binnen haalt.
Kan wel bijtrekken vanavond.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:38 schreef sthomass het volgende:
Gisteren ¤16,13 en vandaag pas 5 cent
Tsja, meestal had ik al rond de 5 euro op dit tijdstip. Maar het is wel vaker dat er binnen 10 minuten ineens 2 euro bij kan komen de laatste tijd.quote:
Yup, gistermiddag stond ik ook op 9,99 euro rond 5uur en dacht rond 8uur nog eens kijken, stond ik op 10,27 en een uurtje later op 14,50.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:43 schreef sthomass het volgende:
[..]
Tsja, meestal had ik al rond de 5 euro op dit tijdstip. Maar het is wel vaker dat er binnen 10 minuten ineens 2 euro bij kan komen de laatste tijd.
Je kijkt 3 keer per dag de statistieken?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:45 schreef JDx het volgende:
[..]
Yup, gistermiddag stond ik ook op 9,99 euro rond 5uur en dacht rond 8uur nog eens kijken, stond ik op 10,27 en een uurtje later op 14,50.
Ook wel eens erger gehad nog.
Ja, 3 keer per dag maar?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:36 schreef Blester het volgende:
[..]
Je kijkt 3 keer per dag de statistieken?
Dit inderdaad. Ik bekijk alleen dagelijks op een vast tijdstip de bezoekers een keer bij een groot overzicht. De rest boeit me niet.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Vind ik ook wat overdrevenik bekijk het 1x per week meestal maar ja, het is toch redelijk stabiel. Kijk vaker naar m'n analytics want bezoekers zijn toch wel wat belangrijker.
Ik ook, al een paar jaar lang. En verder is het allee even op de chrome extensie klikken, 2 sec werk.quote:
Stinkend rijk worden natuurlijk!quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:59 schreef JDx het volgende:
...
Wat is trouwens van iedereen het doel hier? Een auto? Ervan rond kunnen komen? Extra zuipgeld voor het weekend? Vaker op vakantie? Minder werken?
Dit.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Stinkend rijk worden natuurlijk!
Extra zuipgeld, niet alleen voor het weekend.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:59 schreef JDx het volgende:
Idd en ik wil er snel bij zijn als er ergens iets fout gaat. Of als ik iets gewijzigd heb. Maar verder blijft het gewoon leuk, zo kom ik de dagen door haha.
Wat is trouwens van iedereen het doel hier? Een auto? Ervan rond kunnen komen? Extra zuipgeld voor het weekend? Vaker op vakantie? Minder werken?
Tot nu toe: Hosting betalen en af en toe iets aanschaffen voor m'n pc. Wil het nu eigenlijk apart houden als spaargeld.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:59 schreef JDx het volgende:
Idd en ik wil er snel bij zijn als er ergens iets fout gaat. Of als ik iets gewijzigd heb. Maar verder blijft het gewoon leuk, zo kom ik de dagen door haha.
NIet stinkend, maar slapend rijkquote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Stinkend rijk worden natuurlijk!
Never dat ik een motor rijbewijs ga halen want dan ben ik zo doodquote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:23 schreef Blester het volgende:
Doe mij maar zo eentje:
[ afbeelding ]
Denk alleen dat deze nog wel even sparen is
Vanaf 1 januari 2013 mag je wss met je normale autorijbewijs motorrijden.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Never dat ik een motor rijbewijs ga halen want dan ben ik zo dood
Zal je CTR niet helpen nee, tenzij je kleinzakelijke markt als doelgroep hebt. Ben benieuwd wat Google betaald per click?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:40 schreef WebBeestje het volgende:
Adwords reclames bij je Adsense banners, irritant en moeilijk weg te krijgen
Die banners dienen alleen in het voordeel van Google zelf, helemaal niet relevant voor mijn project. Ik ben al flink aan de slag om de hoofdinkomsten ergens anders uit te gaan halen.quote:Zal je CTR niet helpen nee, tenzij je kleinzakelijke markt als doelgroep hebt. Ben benieuwd wat Google betaald per click?
Kan toch ook komen omdat je zelf veel bezig bent met ads. Ik zie ze ook regelmatig voorbij komen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 19:40 schreef WebBeestje het volgende:
Adwords reclames bij je Adsense banners, irritant en moeilijk weg te krijgen
Hoe bedoel je? Waard? Ligt er toch aan wat er op staat?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 20:17 schreef Blester het volgende:
Wat zijn volgens jullie die 3 character domeinen waard? Zo ongeveer ¤30 was het toch voor regular Y - Q - X domeinen.
¤ 468,10 Deze maand tot dusverquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:47 schreef JDx het volgende:
Ik werd vanmorgen wakker en jahoor... Fiiiiiveeee hundred! Nice target gehaald (met nog 6 dagen te gaan), helaas geen feestje dit weekend. Dit weekend maar eens nadenken over een nieuw target.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
¤ 468,10 Deze maand tot dusver
Leuk om te zien want zo ging het hier in het begin ook. In het begin kost het meer energie en tijd dan dat het wat oplevert maar met genoeg inzet zul je waarschijnlijk maandelijks de inkomsten zien stijgen. In maart begon ik met ¤36, april was ¤45, mei ¤163, etc. de bezoekers zijn ook maandelijks flink toegenomen dus ook meer pageviews en klikjes.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:57 schreef CasB het volgende:
Heb sinds 2 dagen ineens een youtube filmpje wat het goed doet.Gister weer meer dan 5 euro verdiend. Als het zo doorgaat dan haal ik deze maand misschien wel de 75 euro.
Als je het over drieletter .nl domeinen hebt dan loopt de waarde (als richtlijn) uiteen van enkele tientjes voor domeinen met zogenaamde "slechte" letters (yqx domeinen in jouw woorden), tot enkele duizenden euro's voor random "goede" letters, en tienduizenden euro's of meer voor hele goede namen. Voor drieletterige .com domeinen begint het bij ongeveer $4000 en lopen de prijzen al snel op boven $10.000 voor "goede" letters. Sales van enkele tienduizenden dollars zijn ook niet ongebruikelijk, en een nulletje meer komt ook voor.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:35 schreef Blester het volgende:
Ik hoop dat je weet wat regular Y Q X betekend? Maar ik zal hier niet verder op ingaan. Domeinhandel doen jullie niet aan volgens mij.
Goed gevoel is dat he?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 17:22 schreef DaMart het volgende:
Ik zag net dat mijn allereerste Adsensebetaling op de rekening staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |