abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118231512
Dank je wel Rechtsedirectie (ook voor het naar dit topic verhuizen) :)!

Mijn idee is vooral omdat sporten lekker is, ik een mooi stukje park bij mijn huis heb en tja... het is nog gezond ook ;)

Op dit moment heb ik een opbouwschema om van 0km naar 5km te gaan, in tien weken trainen, dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.

En ik heb een vraag, vast een hele stomme, maar volgens dat schema moet je telkens 1 of 2 minuten lopen afwisselen met een minuut wandelen (ik ben heel erg een beginner, beetje gênant, maar goed), hoe meten jullie die tijd? Gewoon tellen?
  zondag 21 oktober 2012 @ 02:08:15 #152
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_118231582
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 02:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

Mijn idee is vooral omdat sporten lekker is, ik een mooi stukje park bij mijn huis heb en tja... het is nog gezond ook ;)

Op dit moment heb ik een opbouwschema om van 0km naar 5km te gaan, in tien weken trainen, dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.

En ik heb een vraag, vast een hele stomme, maar volgens dat schema moet je telkens 1 of 2 minuten lopen afwisselen met een minuut wandelen (ik ben heel erg een beginner, beetje gênant, maar goed), hoe meten jullie die tijd? Gewoon tellen?
ik heb zelf nooit met een schema gelopen maar heel veel posters hier zijn begonnen met Evy waarbij je op muziek loopt en de pauzes volgens mij vanzelf aangegeven worden.

Verder kan je natuurlijk ook doodgewoon tellen, je tellen zullen niet helemaal overeen komen met secondes maar het gaat voornamelijk om de verhouding rennen/wandelen.

Of, zoals iemand ooit hier postte, een eierwekker mee.

Over een paar uurtjes zullen de eerste Evy experts wakker worden en ik ga er vanuit dat die je willen helpen met je vragen qua opbouw met Evy.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 21 oktober 2012 @ 02:09:17 #153
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_118231606
SotC, er staat ook info over o.a. Evy in de OP

en voor het feit dat je een beginner bent hoef je je hier absoluut niet te schamen, het is nog maar sinds kort dat de naam van dit topic gewijzigd is van beginnerstopic tot hardlooptopic omdat er posters zijn met verschillende doelstellingen en ervaring......van pure beginners tot HM'ers

[ Bericht 38% gewijzigd door rechtsedirecte op 21-10-2012 02:20:05 ]
pi_118232258
quote:

Hoi,

Welkom :)

Ik zelf doe het Evy programma en dat werkt dus met mp3 je loopt dus tijdens je training met een hoofdtelefoon op en dan krijg je aanwijzingen zo dat je weet wat en wanneer je iets moet doen.

Erg makkelijk het wordt je gewoon voorgekauwd ^O^

Ik heb net les 24 afgerond en ben dus bijna klaar en ik moet zeggen dat het mij goed is bevallen.

Dus downloaden die mp3's en begin met trainen ;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  zondag 21 oktober 2012 @ 03:08:39 #155
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_118232486
Welkom. Hopen dat je hier lang mag posten :D Ben 1 van de laatsten hier maar het bevalt goed hier met alle tips en complimenten .

Ik zou lekker met Evy (2006 iets verschil in schema en natuurlijk oudere muziek of 2011) schema of met C25K beginnen. Zorg zsm voor goede schoenen, luister naar je lichaam en vooral GENIET.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 21 oktober 2012 @ 03:13:56 #156
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_118232531
eigenlijk een rustdag vandaag maar toch maar even een rondje om de benen wat los te lopen.... lekker in het natuurparkje hier in de buurt, beetje in de luwte want ik word gek van elke keer lopen in de wind
pi_118232819
Zo. Dat was me het dagje wel. Straks maar weer op tijd op om even marathon te kijken en dan zelf een stukkie hollen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_118233814
Welkom CotS :)
pi_118233815
Het waait flink, zo op de fiets naar stadion, succes voor alle lopers.
pi_118233816
Raar, maar een beetje onrustig geslapen ;) Gedroomd dat mijn naam door het hele stadion gonste ;)
pi_118233817
Waait het ? Dat hebben we niet afgesproken :(
  zondag 21 oktober 2012 @ 07:39:49 #162
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_118233839
voor iedereen die dacht dat, na het uitslapen van gister, zondag een rustdag was....

zondag 21 oktober 2012 @ 07:44:32 #163
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_118233850
Hier sowieso in kort-kort...maar wel of niet met mouwen? -O-
  zondag 21 oktober 2012 @ 07:46:20 #164
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_118233854
dus kort-kort of kort-extra kort?
pi_118233857
Mijn linkervoet doet pijn, bij mijn grote teen.. Pff, ik had hoop dat het wel over zou gaan...
Gister tijdens werk een zwaar en groot ding op mijn voet gevallen (een onderdeel van een gebraksvitrine voor de geintresseerden :P). Het deed even pijn, maar daarna ging het ook weg. Toen ik thuis kwam en mijn schoenen uit deed, kwam de pijn weer terug... En nu ik even door huis loop is de pijn ook weer terug :(

Hoop dat ik met schoenen aan gewoon niets voel. Ik wil gewoon lekker lopen -O-
pi_118233859
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 07:44 schreef GotC het volgende:
Hier sowieso in kort-kort...maar wel of niet met mouwen? -O-
Ik had gisteren lange mouwen aan voor dat korte stukje en had daar echt spijt van!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  zondag 21 oktober 2012 @ 07:51:01 #167
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_118233864
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 07:46 schreef rechtsedirecte het volgende:
dus kort-kort of kort-extra kort?
:Y. Lange mouwen zijn out of the question.
pi_118233870
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 01:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoihoi

Eerst had ik in het beginnerstopic gepost, maar er is me aangeraden om hier heen te gaan.

Dit was m'n post
Hoi allemaal Deze week wil ik eigenlijk gaan beginnen met hardlopen. Hardlopen is een sport die me altijd wel erg aantrekkelijk heeft geleken. Alleen door overgewicht leek het me een minder verstandig plan. Nu ik ruim 40kg ben afgevallen (van 100 naar 56), vind ik dat ik me eraan mag gaan wagen Hopelijk vind ik hier wat tips en mag ik mee lezen en praten

Ik heb een trainingsschema liggen en kan niet wachten om te beginnen
Welkom en wat goed van je!
Ik ben zelf een beginner en loop om extra af te vallen. (Bijna 10 kwijt, nog 22 te gaan)
Zoals jij het doet is het beter, eerst gewicht kwijt en dan gaan lopen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  zondag 21 oktober 2012 @ 07:53:10 #169
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_118233872
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 07:51 schreef GotC het volgende:

[..]

:Y. Lange mouwen zijn out of the question.
show those guns baby!!
pi_118233884

Succes aan de lopers vandaag!
pi_118233889
Ik ga ook kort-kort :)

Gonna run my town :)
  zondag 21 oktober 2012 @ 08:15:36 #172
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_118233929
quote:

Hoi,
Ik heb Evy ook gedaan,van 0 naar 5 km. Hoofdtelefoon opzetten en luisteren naar de instructies. Zij begeleidt je dus tijdens het lopen en wandelen.Ik vond het erg plezierig,maar er zijn ongetwijfeld andere programma's die je op je i phone/mp3 speler kan zetten.

Succes!
  zondag 21 oktober 2012 @ 08:23:29 #173
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_118233945
Potverdikkie, wat vroeg.... On my way to 020 :P

Let's kick some ass! Heb er zo'n zin in!!!!
  zondag 21 oktober 2012 @ 08:29:24 #174
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_118233958
Gister lang getwijfeld wat ik zou doen, wilde in eerste instantie weer een LDL doen, maar gezien het lage aantal kilometers van de afgelopen weken toch maar voor een korte workout gekozen en bedacht me dat ik al tijden geen tempoloop gedaan had. Dus mijn idee was om de 5 km rond de 20 min te lopen, maar het was iets sneller: 18:56 :@ Dat is mijn snelste tijd in een training ooit en maar 18 seconden langzamer dan mn PR, dus misschien binnenkort maar weer eens een 5 km loopje zoeken om een aanval te doen op mn PR :P Daarna nog even 2 km uitgelopen. Voel mn benen nu wel iets, maar dat is het een rustdag voor... ;)

http://www.endomondo.com/workouts/101730189

En GotC ik zou zeker kort-kort gaan, het is echt niet koud, het wordt vanmiddag 15-20 graden.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  zondag 21 oktober 2012 @ 08:31:07 #175
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_118233963
ik kan nu wel iedereen succes wensen maar dat is niet nodig...
iedereen die nu op weg is naar Amsterdam heeft geen motivatie meer nodig als het goed is....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')