Mijn ervaring zegt van wel. Maar dat is dan weer mijn ervaring...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Weet ik niet zo zeker. Wsch mede dankzij mijn oma die wegens geen geld nauwelijks naar school is geweest, maar wel bijkans foutloos Nederlands sprak, ondanks dat het niet haar eerste taal was.
Heb je wel weer gelijk inquote:[..]
Heb weleens geprobeerd een simpel natuurkundig principe aan een juriste uit te leggen. Dat werkte ook niet helemaal. In haar vakgebied was ze een van de besten.
Deze snap ik helemaal nietquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Protip: vergelijk met een andere taal
I am faster when you = fout
I am faster if you = fout
Wat heb jij toch een stel mooie koolmezenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Protip: vergelijk met een andere taal
I am faster when you = fout
I am faster if you = fout
Of een dude in een kroeg die niet begreep dat bij gelijkblijvende snelheid in dezelfde versnelling het toerental niet verandert, ook al rij je bergopwaarts.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:26 schreef V1z0R het volgende:
Heb je wel weer gelijk intoch was ik iets teleurgesteld dat zelfs de meid die vroeg om een technische vraag niet een uur en een kwartier bij iets kon optellen.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 22:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Of een dude in een kroeg die niet begreep dat bij gelijk blijvende snelheid het toerental niet verandert, ook al rij je bergopwaarts.
SPOILER: Voor die het ook denken (dat je meer toeren moet maken om dezelfde afstand af te leggen bergopwaarts)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door V1z0R op 19-10-2012 23:08:04 ]Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Dat! Ik kan heel lui zijn als het om taal gaat. En daar schaam ik me ook voor als ik in mijn werk bezig ben, dus check ik mijn spelling vaak. Assessments zat die zeggen dat ik het wel snap. Prive maakt het me niet uit.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:16 schreef Perruche het volgende:
Jeetje, zijn jullie daar irl ook zo pietluttig over? ik gebruik als en dan ook door elkaar (nu al minder) maak d/t fouten (dat wordt alleen maar meer) en langs en naast ging ook lang fout. Bij een sollicitatie ofzo snap ik dat die fouten noiet kunnen, maar ga me niet vertellen dat je het 'niet snapt' wanneer er zo'n fout staat![]()
Haha, ik maakte daar voorheen altijd wedstrijdjes van met collega's: wie het mooiste advies aan de rechtbank over een verdachte kon dichten. Mijn collega was te goedquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:26 schreef Perruche het volgende:
Wat ik overigens we'll een pro vind is mensen die de taal mooi gebruiken; 'vergeten' woorden en constructies enzo. Kwam laatst een collega terug, die zei (toen hoe ik vroeg hoe de pitch ging) "ik Ben onverrichterzaken weder fekeerd". Heerlijk!
Ja, zo klinkt het helemaal niet alsof ze gewoon lui was.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:26 schreef Perruche het volgende:
Wat ik overigens we'll een pro vind is mensen die de taal mooi gebruiken; 'vergeten' woorden en constructies enzo. Kwam laatst een collega terug, die zei (toen hoe ik vroeg hoe de pitch ging) "ik Ben onverrichterzaken weder gekeerd". Heerlijk!
Denk meer dat het afhankelijk is van wanneer je het leest of aanhoort.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:16 schreef Perruche het volgende:
Jeetje, zijn jullie daar irl ook zo pietluttig over? ik gebruik als en dan ook door elkaar (nu al minder) maak d/t fouten (dat wordt alleen maar meer) en langs en naast ging ook lang fout. Bij een sollicitatie ofzo snap ik dat die fouten noiet kunnen, maar ga me niet vertellen dat je het 'niet snapt' wanneer er zo'n fout staat![]()
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:30 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Denk meer dat het afhankelijk is van wanneer je het leest of aanhoort.
Ik lees dus erg weinig boeken. Wanneer je mensen hebt die veel boeken lezen die compleet geredigeerd worden en er dus op aangepast worden, die verwachten bij het aanhoren ervan ook iets anders.
En geloof mij, je kunt niet iedereen alles leren![]()
Ik zou jou C++ kunnen leren maar ik kan jou niet het inzicht kunnen leren om hele datastructruren en algoritmes te kunnen doen begrijpen, laat staan het ontwikkelen er van.
Inbe4theedit... Damn you woman!quote:
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:39 schreef Perruche het volgende:
Uberhaupt het engels van veel nederlanders. En dan denken dat ze het kunnen
en dan niet het verschil weten tussen you're en your
Projecteer je eigen kunnen niet dat op anderenquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:34 schreef Perruche het volgende:
[..]assumptions much?
Ah edit; over je laatste zin heen gelezen. Ben het er nog niet mee eens, denk dat het we'll veel te maken heeft met hoe (wat voor milieu) iemand is opgegroeid enzo.
Maar als iemands brein gewoon in orde is bij geboorte, kan diegene in principe alles leren. Althans, zo zie ik het.
Beide opties zijn goed, alleen is de betekenis niet gelijk.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:36 schreef the85mc het volgende:
Ik merk dat ik dingen vergeet van spelling. Vooral met d/dt maak ik domme fouten. Schrijf te weinig nederlands. Bijna alles wat ik lees/schrijf is engels. De enige (enigste?) plek waar ik veel nederlands schrijf is hier..
Als trainer durf ik wel te zeggen dat dit niet zo is. Je IQ is volgens mij aangeboren en als je later pas merkt dat je toch slimmer bent, betekent dat eerder dat je nooit bent gestimuleerd om je volledige capaciteit te benutten. In dat geval kan je er later achter komen dat je wel veel talenten en/ of vermogens hebt. Daarom juist denk ik ook dat niet iedereen in staat is om alles te leren. Dit systeem werkt twee kanten op.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:34 schreef Perruche het volgende:
[..]assumptions much?
Ah edit; over je laatste zin heen gelezen. Ben het er nog niet mee eens, denk dat het we'll veel te maken heeft met hoe (wat voor milieu) iemand is opgegroeid enzo.
Maar als iemands brein gewoon in orde is bij geboorte, kan diegene in principe alles leren. Althans, zo zie ik het.
Nee at vind ik echt, denk dat iwders brein in den beginne is gemaakt om kennis te vergaren. In gezinnen waar dat niet wordt gestimuleerd is de Kans om dat niet te ontwikkelen groter en Kost het veel doorzettingsvermogen, volgens mij is an daar een voorbeeld van.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:43 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Projecteer je eigen kunnen niet dat op anderen
Vind dat wat je stelt toch wel een hele fout assumptie.
In mijn Utopia betekent grammatica kennen 'em goed toepassen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
O... op zich is er niks mis met mijn grammatica, ik ken de regels. Alleen ik ben vaak te lui om het goed toe te passen. Ik moet erover nadenken, terwijl ik een boodschap wil doorgeven. Het kost me dan teveel tijd.
Positie betekent ook toestand. Bij vrouwen wordt daar standaard zwangere toestand mee bedoeldquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 21:08 schreef V1z0R het volgende:
Waarom noemen ze kleding voor zwangere vrouwen trouwens positiekleding
In dit geval vind ik de 'foute' optie (althans, de optie waarvan ik gok dat hij 'm niet bedoelt) juist nóg beterquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:46 schreef loveli het volgende:
Beide opties zijn goed, alleen is de betekenis niet gelijk.
Maar 'als trainer' leer je mensen pas dingen op latere leeftijd. Misschien is die persoon die het nu zo goed oppakt we'll van jongs af aan gestimuleerd om zichzelf te onywikkelen. En als die nminder slimme persoon in eenzelfde situatie was opgegroeid, had deze misschien ook Meer kunnen leren.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:46 schreef An24 het volgende:
[..]
Als trainer durf ik wel te zeggen dat dit niet zo is. Je IQ is volgens mij aangeboren en als je later pas merkt dat je toch slimmer bent, betekent dat eerder dat je nooit bent gestimuleerd om je volledige capaciteit te benutten. In dat geval kan je er later achter komen dat je wel veel talenten en/ of vermogens hebt. Daarom juist denk ik ook dat niet iedereen in staat is om alles te leren.
En dat heb je ook nog het gebrek aan zelfinzicht. Voor een deel kan he daar mee geboren worden, voir een deel heb je het misschien nooit aan hoeven spreken. Dit kan je in je hele leven ook hinderen in je leervermogen.
En dat op je mobiel? Than it must have been sitting high for you..quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:46 schreef Perruche het volgende:
[..]
Nee at vind ik echt, denk dat iwders brein in den beginne is gemaakt om kennis te vergaren. In gezinnen waar dat niet wordt gestimuleerd is de Kans om dat niet te ontwikkelen groter en Kost het veel doorzettingsvermogen, volgens mij is an daar een voorbeeld van.
Maar IQ kan je echt trainen! Socialnskillz is in mijn ervaring alweer een stuk moeilijker. Maar het is we'll beiden afhankelijk van nature/nurture waarbij naar mijn mening voor gezonde mensen de nadruk ligt op nurture.
/betoog.
De pessimist in me denkt niet dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:46 schreef Perruche het volgende:
denk dat iwders brein in den beginne is gemaakt om kennis te vergaren.
^^^^^^^^quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
In dit geval vind ik de 'foute' optie (althans, de optie waarvan ik gok dat hij 'm niet bedoelt) juist nóg beter
Gestandaardiseerde dingen als IQ-testen kun je trainen, het echte leervermogen tot een bepaald onderwerp niet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:46 schreef Perruche het volgende:
[..]
Nee at vind ik echt, denk dat iwders brein in den beginne is gemaakt om kennis te vergaren. In gezinnen waar dat niet wordt gestimuleerd is de Kans om dat niet te ontwikkelen groter en Kost het veel doorzettingsvermogen, volgens mij is an daar een voorbeeld van.
Maar IQ kan je echt trainen! Socialnskillz is in mijn ervaring alweer een stuk moeilijker. Maar het is we'll beiden afhankelijk van nature/nurture waarbij naar mijn mening voor gezonde mensen de nadruk ligt op nurture.
/betoog.
Heb je wel goed gezien Perquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:46 schreef Perruche het volgende:
[..]
/betoog.
Zou ook vreemd zijn dat mannen met een bierpens ineens binnenlopen, ik zit in dezelfde positie, heb groeiende tetten en een dikke balg, waar zijn m'n overhemden!?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Positie betekent ook toestand. Bij vrouwen wordt daar standaard zwangere toestand mee bedoeld
Maar steeds meer kledingsites noemen het ook gewoon zwangerschapskleding. Veel logischer vind ik ook. Mgoed.
[..]
In dit geval vind ik de 'foute' optie (althans, de optie waarvan ik gok dat hij 'm niet bedoelt) juist nóg beter
Dat ja. Volgens mij is dat ook wetenschappelijk onderzocht. Dubbeltjes worden geen kwartjes, maar misschien wel 13 cent.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:55 schreef An24 het volgende:
[..]
Heb je wel goed gezien Per
Maar juist vanwege nature- nurture zou je ook kunnen zeggen dat je IQ vast ligt. Bij stimulatie kan je oprekken, maar wel binnen de 'naturegrenzen'.
Wat dat betreft had ik zo'n goede hoop... Maar helaaschquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:57 schreef V1z0R het volgende:
Zou ook vreemd zijn dat mannen met een bierpens ineens binnenlopen, ik zit in dezelfde positie, heb groeiende tetten en een dikke balg, waar zijn m'n overhemden!?
Tis een leuke discussie, zeker als bijvoorbeeld onderzoeken onder tweelingen bekijkt. Elk kind heeft een ontwikkelingsplafond. Daar hebben pedagogen elke dag mee te maken. Kijk naar hele slimme ouders die zien dat hun kinderen niet helemaal mee komen. Stimuleren zich een ongelukquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:51 schreef Perruche het volgende:
[..]
Maar 'als trainer' leer je mensen pas dingen op latere leeftijd. Misschien is die persoon die het nu zo goed oppakt we'll van jongs af aan gestimuleerd om zichzelf te onywikkelen. En als die nminder slimme persoon in eenzelfde situatie was opgegroeid, had deze misschien ook Meer kunnen leren.
En zulks? Definieer 'en zulks'quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:59 schreef V1z0R het volgende:
Pics?Cocomemmen zou ik wel eens willen zien en zulks!
Ja he?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:59 schreef the85mc het volgende:
[..]
Zo had ik eerst niet geschreven, maar eigenlijk is de 2e leuker
Kwaliteit>kwantiteitquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:01 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
En zulks? Definieer 'en zulks'![]()
Overigens, 'memmen' zullen het nooit wordenMaar ach, ik heb weer andere kwaliteiten.
Voor de eerste is het beneden waarschijnlijk nog strak en zulksquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:01 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
En zulks? Definieer 'en zulks'![]()
Overigens, 'memmen' zullen het nooit wordenMaar ach, ik heb weer andere kwaliteiten.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:04 schreef the85mc het volgende:
Al hou ik ook wel van kwantiteit haha
Ja, zo'n meisje kende ik ook. Die ouders maar pushen, maar zij wilde niet! Het kan ook omslaan in kont tegen de krib, twveel pushen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:00 schreef An24 het volgende:
[..]
Tis een leuke discussie, zeker als bijvoorbeeld onderzoeken onder tweelingen bekijkt. Elk kind heeft een ontwikkelingsplafond. Daar hebben pedagogen elke dag mee te maken. Kijk naar hele slimme ouders die zien dat hun kinderen niet helemaal mee komen. Stimuleren zich een ongeluk
Hurray voor hoepeloorbellenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:04 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Voor de eerste is het beneden waarschijnlijk nog strak en zulks![]()
![]()
Je hoepeloorbellen doet je sexyness wel goed weer gelukkig
Als je dan toch alles kunt leren, verdiep je in kwantummechanica zou ik zeggenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:05 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja, zo'n meisje kende ik ook. Die ouders maar pushen, maar zij wilde niet! Het kan ook omslaan in kont tegen de krib, twveel pushen.
Leuk onderwerp we'll. Maar denk niet dat wij de waarheid in pacht hebben als de wetenschap er nog niet over uit is! Tot die tijd ga ik uit van het goede en mooie en slimme in alle mensen, ook al is dat soms ver te zoeken
Moet je ook zeker doen. Ik wil zelf niet overtuigen ook. We kunnen er beiden naast zitten. Ligt ook aan mijn werkervaring, waardoor ik de donkere kant van de mens vaak heb gezien, zowel qua intelligentie als qua geweten en zelfinzicht. Gelukkig ben ik nog geen pessimist, alleen wat voorzichtigerquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:05 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja, zo'n meisje kende ik ook. Die ouders maar pushen, maar zij wilde niet! Het kan ook omslaan in kont tegen de krib, twveel pushen.
Leuk onderwerp we'll. Maar denk niet dat wij de waarheid in pacht hebben als de wetenschap er nog niet over uit is! Tot die tijd ga ik uit van het goede en mooie en slimme in alle mensen, ook al is dat soms ver te zoeken
Klopt! Maar zien is wat anders dan zijn. Van een egocentrische narcist 'maak' je geen gemedelevend altruistisch persoon, maar je kunt hem wel trucjes aanleren, zodat anderen minder last van deze persoon hebben.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:13 schreef V1z0R het volgende:
Als je het donkerste kent, gezien hebt en aanvaard als normaal kun je ook nog een positieve uitkijk hebben hoor
Is wel soms tijd voor nodig
Adem een half uur inhouden?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:18 schreef An24 het volgende:
[..]
Klopt! Maar zien is wat anders dan zijn. Van een egocentrische narcist 'maak' je geen gemedelevend altruistisch persoon, maar je kunt hem wel trucjes aanleren, zodat anderen minder last van deze persoon hebben.
De scepticus in mijzelf heeft dan weer erg veel wantrouwen bij het concept altruïsme...quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:18 schreef An24 het volgende:
[..]
Klopt! Maar zien is wat anders dan zijn. Van een egocentrische narcist 'maak' je gemedelevend altruistisch persoon, maar je kunt hem wel trucjes aanleren, zodat anderen minder last van deze persoon hebben.
Geven en nemen hoort bij elkaar, als een van de twee de overhand heeft, is iemand de dupe. Alleen maar aan een ander denken werkt niet, alleen naar aan jezelf denken net zo min. In een ideale samenleving denken we zowel aan onszelf als aan een ander en kijken we naar manieren om beiden tegelijkertijd te laten winnen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:20 schreef V1z0R het volgende:
[..]
De scepticus in mijzelf heeft dan weer erg veel wantrouwen bij het concept altruïsme...
Is maar een gering aantal voorbeelden dat ik er toe reken.
Hihi, ik moet gelijk denken aan die friends scenequote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:20 schreef V1z0R het volgende:
[..]
De scepticus in mijzelf heeft dan weer erg veel wantrouwen bij het concept altruïsme...
Is maar een gering aantal voorbeelden dat ik er toe reken.
Maar geven is wat anders dan altruisme. Ook als je geeft, geeft dat een kick aan je ego. En veel mensen zijn erg goed in gevenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Geven en nemen hoort bij elkaar, als een van de twee de overhand heeft, is iemand de dupe. Alleen maar aan een ander denken werkt niet, alleen naar aan jezelf denken net zo min. In een ideale samenleving denken we zowel aan onszelf als aan een ander en kijken we naar manieren om beiden tegelijkertijd te laten winnen.
Precies, idealisme is onmogelijk, dus ik streef het ook niet na.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Geven en nemen hoort bij elkaar, als een van de twee de overhand heeft, is iemand de dupe. Alleen maar aan een ander denken werkt niet, alleen naar aan jezelf denken net zo min. In een ideale samenleving denken we zowel aan onszelf als aan een ander en kijken we naar manieren om beiden tegelijkertijd te laten winnen.
De vloek van mobiel internet. Vroeger had ik een boek gelezen bij schijnsel van het een of ander, nu lig ik op een te klein scherm typfouten te corrigeren.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:24 schreef An24 het volgende:
[..]
Daar los je het probleem ook mee op![]()
En jij ging slapen![]()
Was niet m'n uitgangspunt, maar eens!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:26 schreef An24 het volgende:
[..]
Hihi, ik moet gelijk denken aan die friends scene
Maar ik geloof er ook niet in idd...
http://theoatmeal.com/comics/misspellingquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:39 schreef Perruche het volgende:
Als pi niet constant is, wat is het dan? Wisselend bewolkt?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:34 schreef V1z0R het volgende:
Altruïsme is als Pi, je kunt het benaderen en ermee rekenen maar het nooit als constante zien
Die hangt aan de muur van m'n kantoor!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 03:25 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
http://theoatmeal.com/comics/misspelling
Zoiets?
Bij mij op het werk verbeteren we ook elkaars hen-/hun-fouten in gesproken taal, echt te ergquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:16 schreef Perruche het volgende:
Dat weten de Engelsen zelf ook niet. Zie dat zó vaak fout geschreven worden!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:39 schreef Perruche het volgende:
Ahwwwww, geweldige fotoquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 10:38 schreef Skoap het volgende:
Jullie hebben nog een foto tegoed!
[ afbeelding ]
Ha! Toen zat ik al bij Phaidra op de koffie. Zonder muffins, want die was ik om half 7 vanochtend vergeten.quote:
Wat een prachtkindquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 10:38 schreef Skoap het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 06:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Als pi niet constant is, wat is het dan? Wisselend bewolkt?
Deze foto is voor aan de muur! Wat mooiquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 10:38 schreef Skoap het volgende:
[ afbeelding ]
of was dat onderdeel van je grapjequote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:52 schreef the85mc het volgende:
[..]
En dat op je mobiel? Than Then it must have been sitting high for you..
Grappig, ik vind "ik wordt" een meer logische verschrijving dan bezorgt. Je schijft nu eenmaal heel vaak dat "iets" wordt, en dan is t zomaar een t-tje teveel. moet ik bij mezelf ook nog wel eens verbeteren...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik schat trouwens mensen niet dommer in wanneer ze het als/dan (zeker icm jij/jou) verkeerd gebruiken. Maar ik vind het wél veel prettiger klinken als het correct wordt gebruiktDeels beroepsdeformatie wellicht
Wat ik wel gruwelijk vind, is wanneer mensen op facebook/twitter/waar-dan-ook dit soort teksten neer plempen:
"Vanavond ben ik met me vriend weze stappe."
Gru-we-lijk![]()
Gebruik van d/t: als ik heel moe ben ofzo dan wil ik het wel eens (heel soms) verkeerd doen. Om het bij het teruglezen meteen te zien en "ieks!" te denken![]()
En dan nog zijn er verschillen.
"ik wordt" is voor mij veel erger dan "ik heb iets bezorgt". Dat laatste doet me ook een beetje pijn aan de ogen, maar die snap ik zeg maar (kan me voorstellen dat dat gebeurt). Maar goed. Ligt er ook weer aan wie de persoon is die zo'n fout maakt, in welke positie, waar, etc.
En ik maar denken dat pesto vooral van basilicum en knoflook werd gemaaktquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:35 schreef An24 het volgende:
Jum! Heb net gegrilde kip gehaald op de markt. Daar ga ik zo een pestosalade van maken
Hoezo lager als iemand anders op een andere manier met dingen omgaat dan jij dat doet? Als jij wat dikker bent dan een of andere supersportieve persoon ben jij toch ook niet lager dan hem of haar omdat jij minder sport? Maar goed, misschien denk ik daar anders over.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:02 schreef kwakz0r het volgende:
verder ben ik het met MarMar eens dat de taal verandert, maar ik vind wel dat je als je de regels geleerd hebt je daar ook aan kunt houden, dus correcte d/t-spelling, als/dan, etc. Verkeerd spatiegebruik vind ik minder erg - dat is toch meer een spellingafspraak dan een grammaticale regel. Niet erop letten is luiheid, en mensen die het "niet boeiend" vinden (ik bedoel jou daar niet mee, MarMar) schat ik toch wel een stukje lager in als ik ze nog niet ken.,..
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En ik maar denken dat pesto vooral van basilicum en knoflook werd gemaakt.
Vervelendquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Beuh, we zouden vanavond bezoek krijgen, maar dat zegde af want ziek. En daar baal ik van, want het is al lang geleden dat ik lekker gekookt heb voor andere mensen dan de Duutser, en gezellig een avond wijntjes gedronken heb met vrienden. E ti's niet alsof we hie in de vrienden zwemmen...
Ik vind "te lui zijn om taalregels toe te passen" iets anders dan een "andere manier van ergens mee omgaan".quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:53 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
[..]
Hoezo lager als iemand anders op een andere manier met dingen omgaat dan jij dat doet? Als jij wat dikker bent dan een of andere supersportieve persoon ben jij toch ook niet lager dan hem of haar omdat jij minder sport? Maar goed, misschien denk ik daar anders over.
Jammerquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Beuh, we zouden vanavond bezoek krijgen, maar dat zegde af want ziek. En daar baal ik van, want het is al lang geleden dat ik lekker gekookt heb voor andere mensen dan de Duutser, en gezellig een avond wijntjes gedronken heb met vrienden. E ti's niet alsof we hie in de vrienden zwemmen...
Wat poppig!!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 10:38 schreef Skoap het volgende:
[ afbeelding ]
Oke my bad, zo interpreteerde ik het even.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Het heeft dus niks te maken met "lager" inschatten als persoon.
Jammerquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Yes. Mijn komende weekeinden zijn vol, maar dat is inderdaad het plan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:38 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Jammer. Gelijk een nieuwe datum prikken wanneer hij/zij weer beter is?
Zou gezellig geweest zijn, mo! Hadden we zelfgemaakte hamburgers gegeten, op zelfgemaakte lauchenbrötchen, oftewel pretzelbroodjes, met applecrumble toe.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jammerals 't om de hoek was geweest of als we een privéjet hadden gehad was ik wel komen eten in de plaats!
ik had daarnet wat gepost, maar die post is wegdus nou ja.. zo spannend was het niet, behalve dat we fish pie gaan eten vanavond
Oe! Das best een zware maaltijdquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 15:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Zou gezellig geweest zijn, mo! Hadden we zelfgemaakte hamburgers gegeten, op zelfgemaakte lauchenbrötchen, oftewel pretzelbroodjes, met applecrumble toe.
Heb je mazzel dat ze je binnen lietquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 11:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ha! Toen zat ik al bij Phaidra op de koffie. Zonder muffins, want die was ik om half 7 vanochtend vergeten.![]()
Wat een lieffie Skoap!
De mini van Phaidra is ook al zo'n leukerdje!
Tempting.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 15:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Zou gezellig geweest zijn, mo! Hadden we zelfgemaakte hamburgers gegeten, op zelfgemaakte lauchenbrötchen, oftewel pretzelbroodjes, met applecrumble toe.
Ik stond nog net niet om half 7 bij Phaidra voor de deur.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 15:33 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Heb je mazzel dat ze je binnen liet
Hé balen!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Vergeet de pijnboompitjes nietquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
En ik maar denken dat pesto vooral van basilicum en knoflook werd gemaakt.
Ik heb nog steeds last van mijn heupen en knieën en rug, maar dat is al zolang ik me kan herinneren zo. In het herfstige weer doet dat wat irritanter en ik loop ook met wandelstok. (wel een kekke met bloemetjesquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 17:37 schreef Perruche het volgende:
Heb je verder nergens meer last van MarMar? Als in; denk je dat het de goede kant op blijft gaan of zitten er nog bepaalde dingen in de weg?
Mijn lijstje:
O: mandarijn, bth kaas
L: dubbele bth kaas, kop tomatensoep
T: grapferuit, stukje pure chocola
D: salade met ijsbergsla, komkommer, paprika. Erbij aardappels uit de oven en gambas.
Oeh, lekker!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
Lekker zelfgebakken brood gegeten![]()
Disclaimer: zelf = door mama zelf gebakken
Goed gereedschap? Ik heb zelf geklopt!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:09 schreef loveli het volgende:
Mo, goed gereedschap is het geheim voor mayo.
Ff bedenken of ik vanavond bogen zin heb om 180 km te rijden
Respect!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:10 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Goed gereedschap? Ik heb zelf geklopt!Goed voor den armspieren.
quote:
Balen is dat, hè. Ik had laatst ook zo'n situatie, al was het wel ietsje dichterbij dan Maastricht. Maar uit ervaring weet ik dat mijn reistijd niet langer moet zijn dan 1 uur enkele reis (als er dan qua OV iets mis gaat is het nog te handelen).quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:25 schreef Phaidra het volgende:
Damn, perfecte vacature voorbij zien komen. In Maastricht. Praktisch gezien onhaalbaar.
Huizenprijzen in Cocoville zijn ok, de bijbehorende achtertuinen zijn meer dan dat. Je Mr. digitaal laten werken en je moeder naar de regio meeverhuizen?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:25 schreef Phaidra het volgende:
Damn, perfecte vacature voorbij zien komen. In Maastricht. Praktisch gezien onhaalbaar.
Dan nog moeten we ons huidige huis verkocht krijgen (op korte termijn) en ben bang dat mijn moeder de stress van een remigratie niet overleeftquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Huizenprijzen in Cocoville zijn ok, de bijbehorende achtertuinen zijn meer dan dat. Je Mr. digitaal laten werken en je moeder naar de regio meeverhuizen?
Het is hier steeds rond de 25 gradenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:29 schreef Goodbye het volgende:
Ohhh, wat heerlijk MaJo, geniet ervan!Beetje lekker weer?
Het is best oké qua temperatuur, ja. Maar op 25 graden ben ik toch wel erg jaloers!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is hier steeds rond de 25 gradentot nu toe steeds buiten gegeten en 's avonds alleen maar een vestje hoeven dragen
Ik hoorde dat het in Nederland nu ook goed weer is? Dat is wel fijn
Duits is ook best een moeilijke taal om te leren.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:24 schreef Tinkepink het volgende:
@uniek: over taal: jou kan ik altijd prima volgen![]()
Verder denk ik dat een taal goed gebruiken niet alleen afhankelijk is van intelligentie en/of milieu en/of doorzettingsvermogen, maar dat er ook nog vele andere zaken meespelen. Mijn kinderen en ik zijn daar uitstekende voorbeelden van.
Zo haalde ik voor Nederlands altijd de hoogste cijfers, ondanks dat er thuis slecht Nederlands gesproken werd en mijn ouders half analfabeet waren/zijn (zo heb ik lang gedacht dat snochtes een bestaand woord was). Ik heb het mezelf dus aan moeten leren.
Echter, het lukt me maar niet om correct Duits te spreken.
Een talenknobbel heb ik dus niet![]()
Hetzelfde met mijn dochter. We hebben iets van tienduizend boeken in huis (en er in lezen wordt gestimuleerd). Mijn man spreek correct Duits, ik spreek correct Nederlands, maar foutloos Duits schrijven lukt haar echt niet. Mijn zoon heeft er daarentegen veel minder problemen mee.
Beide kinderen zijn getest en bovenmatig intelligent. Dus waarom mijn dochter zoveel problemen heeft met taal blijft voor mij een raadsel.
Het wordt hoe dan ook een school in de buurt en niet de eliteschool die erg goed, maar toch ook wat ver weg is. Misschien dat ze zelfs een niveau lager begint dan haalbaar, zodat ze wat meer zelfvertrouwen krijgt en vooral plezier houdt in leren. Want dat is toch het belangrijkste.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 20:00 schreef Xennia het volgende:
Gefeliciteerd Skoap. Wat een moppie.
*rammel*
[..]
Duits is ook best een moeilijke taal om te leren.
Voor welke school hebben jullie uiteindelijk gekozen voor jullie dochter (niet dat het iets met voorgaande te maken heeft, maar ben benieuwd omdat je zo twijfelde toen)?
Hoeveel weeg je nu CS? Je zit nu toch op een gezond gewicht? Wat doe je aan sport?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit slaat een beetje op mijn dag
[ afbeelding ]
Morgen maar weer goed balansen
Ik weeg nu 56kg (woehoe, weeg me maar eens in de maand en dit was een fijne verrassing, omdat ik juist meer ben gaan eten) en ben 1m58.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hoeveel weeg je nu CS? Je zit nu toch op een gezond gewicht? Wat doe je aan sport?
Ik hoop het. Heb je ook een beetje gevolgd in Dieet en meen me te kunnen herinneren dat je wat moeite hebt met een normaal eetpatroon. Ga morgen nou niet balansen, maar eet gewoon normaal. Als je slank bent kun je best een eens een dagje ongezonder eten. Je moet echt zoveel eten om een kilo aan te komen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Maar dit was meer een grapje (vandaag heb ik gewoon ongezond gegeten en morgen pak ik het gezonde eten weer op).
Ja, het klopt dat ik moeite heb/had met een normaal patroon. Alleen nu heb ik een goede diëtist en psycholoog en gewoon meer geluk en blijdschap in het leven. Ruim 95% van de dagen eet ik voldoende en gezond en vandaag was nogal een zondigdag (goede vriendin kwam langs, besloten naar de bios te gaan maar hadden geen tijd meer om te koken, dus dat werd een sub et cetera et cetera). Morgen eet ik weer een goede lijst.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 21:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik hoop het. Heb je ook een beetje gevolgd in Dieet en meen me te kunnen herinneren dat je wat moeite hebt met een normaal eetpatroon. Ga morgen nou niet balansen, maar eet gewoon normaal. Als je slank bent kun je best een eens een dagje ongezonder eten. Je moet echt zoveel eten om een kilo aan te komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He, daar ken ik iemand in de museumwereld.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:25 schreef Phaidra het volgende:
Na mijn ontbijt ging ik naar ons nieuwe huis kijken, tot 15:00 ongeveer, toen een broodje gegeten, toen naar kennis, toen avond eten, toen psv.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:22 schreef Tinkepink het volgende:
Als ik onderweg ben eet ik juist altijd veel te veel. En ongezond.
Doe eens PM? Ik ben wel nieuwsgierig nu.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:10 schreef sigme het volgende:
[..]
He, daar ken ik iemand in de museumwereld.
Ook zeker een leuke dag, dus dat maakt niet zo veel uit. Vanaf maandag weer school dus komt het wel weer goed!quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:26 schreef Tinkepink het volgende:
Druk dagje marcie! Klinkt wel als een leuke dag.
Zelf heb ik altijd een appel en een pakje Sultana (oid) in mijn tas zitten voor zulke gevallen. Misschien een idee?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:16 schreef marcie216 het volgende:
Lijstje vandaag :
O : italiaanse bol met filet
L : Nog zo'n bol met grilworst
D : Oven shoarma broodje met sla, shoarma, sambal.
Veel te weinig, ik weet het maar ben de hele dag onderweg geweest
Ik pak nou nog een T : 1 kaki
Die legt de lat dan ook erg hoog...quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 22:12 schreef sigme het volgende:
Vandaag dagje hoofdstad gedaan. Bij de galerie langsgeweest om de invalster van conleche te bekijken. Conleche is mooier.
2 uur wandelen, wat fietsen en wat op een pontje staan. Leuk hoor, de hoofdstad. Wel een beetje druk.
Dacht dat vik zei dat het de broer van haar zwager oid was.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:36 schreef MarMar het volgende:
Dat was een kennis van Kwakze vertelde dat hij gevonden was en naar huis ging, fijn nieuws.
Lijstje vandaag:
late O: 2 rijstwafels met kaas, cappuccino
L: havermout, banaan
B: wandelen
T: cappuccino, schaaltje kruidnoten
D: homemade paprikasoep, homemade wrap met roomkaas, sla en zalm.
T: kwark met 2 kiwi's
Zometeen ouderwets spatten samen met de jongste, met ecoline en een tandenborstel, oldskool
Dat heb ik gemist.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:42 schreef Probability het volgende:
[..]
Dacht dat vik zei dat het de broer van haar zwager oid was.
Dat ging om de dominee in de buurt van Nijmegen, die na problemen in de relationele sfeer is omgebracht.quote:Op zondag 21 oktober 2012 10:42 schreef Probability het volgende:
[..]
Dacht dat vik zei dat het de broer van haar zwager oid was.
O. Klopt. Klok en klepel inderdaad.quote:Op zondag 21 oktober 2012 11:13 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat ging om de dominee in de buurt van Nijmegen, die na problemen in de relationele sfeer is omgebracht.
Oh, dat is lief van je huisgenootje!quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:11 schreef Probability het volgende:
Omdat ik vanavond ga hardlopen kookt m'n huisgenootje voor mijdus nu moet ik wel!
Wat fijn! Welke sport?quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens mij heb ik de sport gevonden die bij me past en waar ik me echt goed bij voel
Dit iddquote:
Als ik echt dikke mensen zie joggen, denk ik altijd alleen maar ''wat goed dat ze joggen en in beweging blijven''. En jij bent vast niet echt dik met 56 kilo. En iedereen heeft ooit een begin moeten maken met hardlopen met weinig conditie. In het begin hijgde ik ook wat af.quote:Op zondag 21 oktober 2012 13:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou... ik ben begonnen met hardlopen en ik krijg er een gigantische kick vanDe meeste sporten zet ik wel gewoon door en doe ik mijn best, maar ik beleef er niet echt plezier aan. En dit vind ik leuk. Ook al stond ik ontzettend voor lul in het park tussen al die mensen die a.) slanker waren b.) er sportiever uit zagen c.) mij telkens haalde en d.) überhaupt veel langer achter elkaar rende. Het is een toffe sport
Ik dacht dat jij met Novem de 8 km ging doen bij de Marathon van Amsterdam?quote:Op zondag 21 oktober 2012 09:32 schreef Perruche het volgende:
Gat in de markt Uniek! Nutellapretzels
Bij mij wordt het vandaag iets als
O: koffie verkeerd en boterham jam
S: bodypump
L: tomatensoep en omelet van 2 eieren met champignons en kaas
T: grapefruit
D: of mosselen met stokbrood, of pasta'tje.
ik blijf op gewicht. de laatste twee weken weinig gesport ivm ziekjes en reizen, maar vanaf deze week het ritme weer oppakken. Ja, dit zijn echt weekend lijstjes, maar ik geniet er wel van!quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:24 schreef Xennia het volgende:
Hoe bevalt het vegetarisch eten, Jagar?
Ik zie wel veel kh's voorbij komen en veel lekkere dingen. Lukt het om met sporten op gewicht te blijven, of af te vallen?
Wel een erg lekker lijstje. Van Henk ook![]()
Mijn lijstje is ook erg lekker vandaag. Ik ga verder met mijn tapasvoorbereidingen. Ik ben echt een feeder, altijd bang dat ik te weinig heb voor gasten. Mijn moeder heeft dat ook. Ik ben erfelijk belast.
Palingquote:Op zondag 21 oktober 2012 15:24 schreef Xennia het volgende:
Hoe bevalt het vegetarisch eten, Jagar?
Ik zie wel veel kh's voorbij komen en veel lekkere dingen. Lukt het om met sporten op gewicht te blijven, of af te vallen?
Wel een erg lekker lijstje. Van Henk ook![]()
Mijn lijstje is ook erg lekker vandaag. Ik ga verder met mijn tapasvoorbereidingen. Ik ben echt een feeder, altijd bang dat ik te weinig heb voor gasten. Mijn moeder heeft dat ook. Ik ben erfelijk belast.
Dat dacht ik ook, helaas enkelblessure waardoor ik van de fysio niet mag rennen/bodycombatten/etc. Heb al last met de trap aflopen dus een beetje bagger. Wel jammer, wat een sfeer!quote:Op zondag 21 oktober 2012 14:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij met Novem de 8 km ging doen bij de Marathon van Amsterdam?
Goed bezig! Behalve blauwe kaas. Ik lust bijna alles, maar blauwe kaas...quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:55 schreef Perruche het volgende:
Oh en ik heb boodschappen gedaan. En nu allemaal heerlijke dingen in huis. Op de planning (in random volgorde) voor de komende week staat:
- spaghetti met zeevruchten
- salade van spitskool en sperziebonen met champignons, aardappels in de schil erbij
- bouillabaise
- linzen met blauwe kaas en hazelnoten en tomaatjes
- macho's uit de oven met guacamole
En ik heb veel nootjes gekochten ik heb nog bietjes en ik heb ook kokosolie gekocht voor op brood!
Oew! Dat klinkt behoorlijk irritant! Gaat het een langdurig iets worden?quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:48 schreef Perruche het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, helaas enkelblessure waardoor ik van de fysio niet mag rennen/bodycombatten/etc. Heb al last met de trap aflopen dus een beetje bagger. Wel jammer, wat een sfeer!
Dat hoop ik niet... begon eindelijk een beetje het hardlopen ok'ish te vinden, geen zin om straks weer van 0 te moeten beginnen. Denk erover om te gaan spinnen ofzo, anders is die opgebouwde conditie straks helemaal weg... alleen bodypump & balance zijn niet genoegquote:Op zondag 21 oktober 2012 16:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Oew! Dat klinkt behoorlijk irritant! Gaat het een langdurig iets worden?
Nee joh, vet lekker! Ook lekker met knolselderij ipv de kaas. Maar ik houd wel van stevige smakenquote:Op zondag 21 oktober 2012 15:58 schreef V1z0R het volgende:
Dat zijn combo's waar ik nooit aan zou denken, Perr
Linzen met blauwe kaas? Verdring je dan niet compleet de smaak van de linzen en de noten?
Nee joh, zo lekker!quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:59 schreef An24 het volgende:
[..]
Goed bezig! Behalve blauwe kaas. Ik lust bijna alles, maar blauwe kaas...
Spinnen is ook leuk! Kan ik van de week ook wel weer eens een keertje doen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:05 schreef Perruche het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet... begon eindelijk een beetje het hardlopen ok'ish te vinden, geen zin om straks weer van 0 te moeten beginnen. Denk erover om te gaan spinnen ofzo, anders is die opgebouwde conditie straks helemaal weg... alleen bodypump & balance zijn niet genoeg
Ja, sommige mensen kunnen dat, ik ben daar niet een van helaasquote:Op zondag 21 oktober 2012 16:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Spinnen is ook leuk! Kan ik van de week ook wel weer eens een keertje doen.![]()
Tijd geleden dat ik het heb gedaan.
Ook na een tijdje niet hardlopen is je conditie niet helemaal weg hoor. Ik kon vorig jaar na mn enkelincident eigenlijk ook weer gelijk 5 km doen zonder problemen.
Maar blauwe kaas is zo sterk, die verwacht ik normaal alleen met rund, lam of schaap. Sterk + sterk...quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:06 schreef Perruche het volgende:
[..]
Nee joh, vet lekker! Ook lekker met knolselderij ipv de kaas. Maar ik houd wel van stevige smaken
Oew, dat is wel jammer.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja, sommige mensen kunnen dat, ik ben daar niet een van helaas. Ik krijg dan echt last van knieën en andere dingen, dus langzaam opbouwen is het devies
. Baal nu ook echt, ben zo voorzichtig geweest en nu toch dit!
Jawel. Maar het is echt m'n gewricht, dus eens zien. Extra trainen doe ik al wel met pump & balance vind ikquote:Op zondag 21 oktober 2012 16:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Oew, dat is wel jammer.![]()
Je beenspieren extra trainen? Zou dat niet helpen?
Ja toch! Jij had toch ook last van blessures? Weer helemaal over?quote:
boo!quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:48 schreef Perruche het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, helaas enkelblessure waardoor ik van de fysio niet mag rennen/bodycombatten/etc. Heb al last met de trap aflopen dus een beetje bagger. Wel jammer, wat een sfeer!
.Tof. Veel plezier.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:50 schreef Viking84 het volgende:
Hoooi! Wat gaan jullie langzaam.
Tis heel vet hier en ben nog niet ziek.
Hier! Ik verzuip in het werk tegenwoordig, dus ben nauwelijks meer op Fok! te vinden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:54 schreef Tinkepink het volgende:
Weet iemand trouwens waar ewelina is?
Maar wel om te lurkenquote:Op zondag 21 oktober 2012 18:56 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Hier! Ik verzuip in het werk tegenwoordig, dus ben nauwelijks meer op Fok! te vinden.
Zo af en toe.quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Maar wel om te lurken
Succes met de drukte
Jaquote:Op zondag 21 oktober 2012 13:19 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Oh, dat is lief van je huisgenootje!
Waarom lijkt het je dubieus?quote:Op zondag 21 oktober 2012 22:58 schreef the85mc het volgende:
Zo, weer thuis. Zat naar Brandpunt te kijken, gaat over hoe mannen van middelbare leeftijd jonger denken te blijven door testosteron te gebruiken.. Wel interessant maar het lijkt me nogal dubieus..
Banaan heb ik niet in huis en in melk heb ik geen zin. Heb maar een borrel + chocolade genomen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:28 schreef loveli het volgende:
Warme melk & banaan bevatten tryptofaan, is grondstof voor serotonine en dat is weer grondstof voor melatonine.
Stiekem een beetje jaloersquote:Op zondag 21 oktober 2012 22:04 schreef loveli het volgende:
Warme choco met mini marshmallows en slagroom
Waarom?quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Stiekem een beetje jaloers
Misschien moet ik ook die dingen kopen
Omdat het kans op prostaatkanker verhoogd en dat is tegenstrijdig met levensverlenging/kwaliteit. En een teveel aan testosteron je karakter kan veranderen, je kunt er agressief en opvliegend van worden. Niet echt prettig voor je omgeving.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
Had ik ook last van. Uiteindelijk rond 2.30 in slaap gevallenquote:
That's the plan!quote:Op maandag 22 oktober 2012 05:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo het is weer maandag, geen smoesjes meer... Lekker en gezond eten deze week, afgesproken?
Okeeeee, juf Uniek!quote:Op maandag 22 oktober 2012 05:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo het is weer maandag, geen smoesjes meer... Lekker en gezond eten deze week, afgesproken?
quote:Op maandag 22 oktober 2012 05:14 schreef uniekhoorn het volgende:
quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]![]()
Beetje moe, gister veel te lang liggen kletsen in bed met de Duutser. Oa over de namenvan eventuele katten en kinderen, in de toekomst. Was gezellig!
quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]![]()
Beetje moe, gister veel te lang liggen kletsen in bed met de Duutser. Oa over de namenvan eventuele katten en kinderen, in de toekomst. Was gezellig!
"quote:
quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:11 schreef V1z0R het volgende:
Heej, Ewe is terug!
Ben je nu dan helemaal klaar met de studie of was dit nog een opstapje?
Omdat ik nooooooit iets dergelijks lekkers in huis heb tenzij ik plan ongezond te eten/drinkenquote:
Ik ook niet, zeker geen minimarshmallows. Die dingen zijn te smerig en lekker.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Omdat ik nooooooit iets dergelijks lekkers in huis heb tenzij ik plan ongezond te eten/drinken
quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:50 schreef loveli het volgende:
Misschien ook niet, want 2,5 euro voor 125 gram is duur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik stond vanmorgen op de weegschaal. 2 kilo zwaarder dan drie dagen geleden. Ik geloof dat mijn darmen geen zin hebben
![]()
Zo'n 1500 cals. dus lijkt me wel goed?quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:23 schreef V1z0R het volgende:
Lijkt me iets aan de magere kant, Co?
Rare vraag tussendoor: waar kan ik zon borstel/rollerding kopen om haren van kleren te halen? Blokker?
Ikea heeft hele fijne!! Die heb ik het liefstequote:Op maandag 22 oktober 2012 10:23 schreef V1z0R het volgende:
Rare vraag tussendoor: waar kan ik zon borstel/rollerding kopen om haren van kleren te halen? Blokker?
Ook wel met hardlopen erbij?quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:31 schreef conleche het volgende:
[..]
Zo'n 1500 cals. dus lijkt me wel goed?
Ik had laatst zo'n roller bij de Ikea gehaald, met 4 extra rollen erbij. Maar als je zo'n rode bedoelt, van Leifheit geloof ik, die is bij de Blokker te krijgen.
Ik vind die met strips handiger, die wegwerp dingen. Die afwasbare doen het na 10 keer niet meer zo goed.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:38 schreef V1z0R het volgende:
Mja, IKEA is voor mij minimaal een uur rijden
[..]
Ook wel met hardlopen erbij?
Mja, lees nu dat er verschillende dingen zijn, van die afwasbare en met strips, wat is beter/handiger?mensen die op een kattenforum berichten typen alsof de kat ze typt...
Afwasbaar nog niet geprobeerd. Maar met 4 katten lijkt me dat voor ons ook gewoon niet handig. Dan ben ik meer aan het afwassen dan wat andersquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:38 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Mja, lees nu dat er verschillende dingen zijn, van die afwasbare en met strips, wat is beter/handiger?
Weet ik hoe duur die dingen zijnquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Crisis Viz, het zijn dingen van ¤2. Als het niet bevalt koop je een andere!
De Ikea rollers zijn erg goed.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:23 schreef V1z0R het volgende:
Geen afwasware...rotdingen... /spuit elfquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:38 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Mja, lees nu dat er verschillende dingen zijn, van die afwasbare en met strips, wat is beter/handiger?mensen die op een kattenforum berichten typen alsof de kat ze typt...
Ik heb daar een handschoen van. En volgens mij doe ik iets fout, want het eindigt er altijd mee dat ik de bank vaak juist meer onder de kattenharen lijk te smeren dan andersomquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:49 schreef conleche het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb ook deze en die is heel geschikt voor wat grotere oppervlakten als bv de bank. Ik heb hem al eeuwen, dus die 10 euro is er wel uit.
Die is ook een stuk vriendelijker voor kleding en bekleding.quote:Op maandag 22 oktober 2012 10:49 schreef conleche het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb ook deze en die is heel geschikt voor wat grotere oppervlakten als bv de bank. Ik heb hem al eeuwen, dus die 10 euro is er wel uit.
Wahow netjes hoor! Buik en voetjes lopen toch leeg na afloop, dus dan ben je weer bijna net zo'n Coco als pre-zwangerschapquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Afwasbaar nog niet geprobeerd. Maar met 4 katten lijkt me dat voor ons ook gewoon niet handig. Dan ben ik meer aan het afwassen dan wat anders
Even iets anders: Sinds 30 september ben ik net iets meer dan een halve kilo aangekomenTerwijl ik gewoon goed mijn best doe met eten. Maar ik beweeg nog steeds (al zijn het dan klusjes in huis, veel opruimen, lopen, en meer van dat) en eet niet meer of slechter. Dus als het zo doorgaat dan ben ik straks heel blij
Nou, dat valt ook wel meequote:Op maandag 22 oktober 2012 10:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wahow netjes hoor! Buik en voetjes lopen toch leeg na afloop, dus dan ben je weer bijna net zo'n Coco als pre-zwangerschap
Heb daar 3 weken over gedaanquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:58 schreef MarMar het volgende:
* MarMar grinnikt wat om Viz
Ik vraag me nu gelijk ook af hoelang je er over zou doen om een auto te kopen.
Ja, Bank en stoelen stofzuig ik hier ook. Veel makkelijker, je neemt gelijk alles mee. Wel eerst de katten borstelen natuurlijk, anders heeft het geen zinquote:Op maandag 22 oktober 2012 10:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb daar een handschoen van. En volgens mij doe ik iets fout, want het eindigt er altijd mee dat ik de bank vaak juist meer onder de kattenharen lijk te smeren dan andersom
(tegenwoordig stofzuig ik de bank gewoon iedere dag af, en een keer extra als er bezoek langskomt. Zoals vanmiddag. En het huis moet nog opgeruimd en gepoetstIk ga maar eens aan de slag
).
Achjaaa we zijn allemaal perfectionisten!quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, dat valt ook wel meeVermoed dat ik in totaal iets van 13-14 kilo ga bijkomen (zit nu op 11). Dat is op zich niet zo veel, maar mijn startgewicht was 67kg. En eigenlijk wil ik terug naar zeker 58kg. Dus wat ik straks in totaal 'moet' afvallen, is wat meer
Overigens, heb net een paar minuten een funny plaatje proberen te vinden van leeggelopen flubbervoeten, want zo zag ik ze voor me toen ik je post lasMaar ik kon ze niet vinden. Boo.
Maar ik stofzuig maar eens in de week of zo en dan is zo'n borstel wel handig voor tussendoor.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:08 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja, Bank en stoelen stofzuig ik hier ook. Veel makkelijker, je neemt gelijk alles mee. Wel eerst de katten borstelen natuurlijk, anders heeft het geen zin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |