abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:18:02 #1
70532 loveli
N
pi_118191038
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
pi_118191459
Protip: vergelijk met een andere taal
I am faster when you = fout
I am faster if you = fout
pi_118191546
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Weet ik niet zo zeker. Wsch mede dankzij mijn oma die wegens geen geld nauwelijks naar school is geweest, maar wel bijkans foutloos Nederlands sprak, ondanks dat het niet haar eerste taal was.
Mijn ervaring zegt van wel. Maar dat is dan weer mijn ervaring...
Ken een heleboel intelligente mensen met een slechte taalbeheersing, bij schaak- en damclub's in de buurt bijvoorbeeld.
quote:
[..]

Heb weleens geprobeerd een simpel natuurkundig principe aan een juriste uit te leggen. Dat werkte ook niet helemaal. In haar vakgebied was ze een van de besten.
Heb je wel weer gelijk in :@ toch was ik iets teleurgesteld dat zelfs de meid die vroeg om een technische vraag niet een uur en een kwartier bij iets kon optellen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:28:48 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_118191688
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Deze snap ik helemaal niet :@
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_118191706
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat heb jij toch een stel mooie koolmezen :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:30:45 #6
70532 loveli
N
pi_118191782
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:26 schreef V1z0R het volgende:
Heb je wel weer gelijk in :@ toch was ik iets teleurgesteld dat zelfs de meid die vroeg om een technische vraag niet een uur en een kwartier bij iets kon optellen.
Of een dude in een kroeg die niet begreep dat bij gelijkblijvende snelheid in dezelfde versnelling het toerental niet verandert, ook al rij je bergopwaarts.
crap in = crap out
pi_118191946
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 22:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Of een dude in een kroeg die niet begreep dat bij gelijk blijvende snelheid het toerental niet verandert, ook al rij je bergopwaarts.
:D weet nog dat je het er toen over had.
Die hebben gewoon hele buigzame assen in hun auto zitten :')

SPOILER: Voor die het ook denken (dat je meer toeren moet maken om dezelfde afstand af te leggen bergopwaarts)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door V1z0R op 19-10-2012 23:08:04 ]
pi_118193572
Jeetje, zijn jullie daar irl ook zo pietluttig over? ik gebruik als en dan ook door elkaar (nu al minder) maak d/t fouten (dat wordt alleen maar meer) en langs en naast ging ook lang fout. Bij een sollicitatie ofzo snap ik dat die fouten noiet kunnen, maar ga me niet vertellen dat je het 'niet snapt' wanneer er zo'n fout staat :') :D
pi_118193596
Hm... ik studeer nu logopedie, dus ik moet erop gaan letten.

Alleen ik ben toch veel beter in de gamma/beta-kant van het vak
pi_118193627
Overigens vind ik grammatica gewoon stampen en vind ik het eerder luiheid dan dommigheid, wanneer je het niet goed gebruikt.

Oh en ik denk dat in principe bijna iedereen alles kan leren, maar je hebt veel uren noig om je dingen eigen te maken. Niet zo gek dat een juriste niet veel weet van natuurkunde, lijkt me andersom ook niet verwonderlijk. De uren die je gebruikt om je de stof eigen te maken heb je maar een keer, zeg maar.
pi_118193757
O... op zich is er niks mis met mijn grammatica, ik ken de regels. Alleen ik ben vaak te lui om het goed toe te passen. Ik moet erover nadenken, terwijl ik een boodschap wil doorgeven. Het kost me dan teveel tijd.
pi_118193782
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:16 schreef Perruche het volgende:
Jeetje, zijn jullie daar irl ook zo pietluttig over? ik gebruik als en dan ook door elkaar (nu al minder) maak d/t fouten (dat wordt alleen maar meer) en langs en naast ging ook lang fout. Bij een sollicitatie ofzo snap ik dat die fouten noiet kunnen, maar ga me niet vertellen dat je het 'niet snapt' wanneer er zo'n fout staat :') :D
Dat! Ik kan heel lui zijn als het om taal gaat. En daar schaam ik me ook voor als ik in mijn werk bezig ben, dus check ik mijn spelling vaak. Assessments zat die zeggen dat ik het wel snap. Prive maakt het me niet uit.

Ohw en ik kan niet rekenen. Mijn vader wel, maar hij is nooit gelukkig geweest ;)
pi_118193945
Wat ik overigens we'll een pro vind is mensen die de taal mooi gebruiken; 'vergeten' woorden en constructies enzo. Kwam laatst een collega terug, die zei (toen hoe ik vroeg hoe de pitch ging) "ik Ben onverrichterzaken weder gekeerd". Heerlijk!
pi_118194058
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:26 schreef Perruche het volgende:
Wat ik overigens we'll een pro vind is mensen die de taal mooi gebruiken; 'vergeten' woorden en constructies enzo. Kwam laatst een collega terug, die zei (toen hoe ik vroeg hoe de pitch ging) "ik Ben onverrichterzaken weder fekeerd". Heerlijk!
Haha, ik maakte daar voorheen altijd wedstrijdjes van met collega's: wie het mooiste advies aan de rechtbank over een verdachte kon dichten. Mijn collega was te goed :D
pi_118194082
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:26 schreef Perruche het volgende:
Wat ik overigens we'll een pro vind is mensen die de taal mooi gebruiken; 'vergeten' woorden en constructies enzo. Kwam laatst een collega terug, die zei (toen hoe ik vroeg hoe de pitch ging) "ik Ben onverrichterzaken weder gekeerd". Heerlijk!
Ja, zo klinkt het helemaal niet alsof ze gewoon lui was.
pi_118194086
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:16 schreef Perruche het volgende:
Denk meer dat het afhankelijk is van wanneer je het leest of aanhoort.

Ik lees dus erg weinig boeken. Wanneer je mensen hebt die veel boeken lezen die compleet geredigeerd worden en er dus op aangepast worden, die verwachten bij het aanhoren ervan ook iets anders.

En geloof mij, je kunt niet iedereen alles leren :')

Ik zou jou C++ kunnen leren maar ik kan jou niet het inzicht kunnen leren om hele datastructruren en algoritmes te kunnen doen begrijpen, laat staan het ontwikkelen er van.
(misschien wel, maar niet bij iedereen, wat m''n punt is)
pi_118194229
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:30 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Denk meer dat het afhankelijk is van wanneer je het leest of aanhoort.

Ik lees dus erg weinig boeken. Wanneer je mensen hebt die veel boeken lezen die compleet geredigeerd worden en er dus op aangepast worden, die verwachten bij het aanhoren ervan ook iets anders.

En geloof mij, je kunt niet iedereen alles leren :')

Ik zou jou C++ kunnen leren maar ik kan jou niet het inzicht kunnen leren om hele datastructruren en algoritmes te kunnen doen begrijpen, laat staan het ontwikkelen er van.
:D assumptions much?
Ah edit; over je laatste zin heen gelezen. Ben het er nog niet mee eens, denk dat het we'll veel te maken heeft met hoe (wat voor milieu) iemand is opgegroeid enzo.

Maar als iemands brein gewoon in orde is bij geboorte, kan diegene in principe alles leren. Althans, zo zie ik het.
pi_118194258
Het ergste zijn mensen die Engelse termen overal, te pas en te onpas, ingooien (met de hoop slimmer te klinken). En dan hebben ze voor die term meestal ook nog even een kleine pauze. Zoals vandaag een klasgenootje: "maar dat vraagt.... effort.... van u mevrouw"

Ja... die term wordt nogal gebruikt in de logopedie, maar die meid wist het perfect uit de context te trekken. Het was namelijk de vraag of de docent een mail naar een collega wilde sturen, dus het was gewoon belachelijk.
pi_118194325
Ik merk dat ik dingen vergeet van spelling. Vooral met d/dt maak ik domme fouten. Schrijf te weinig nederlands. Bijna alles wat ik lees/schrijf is engels. De enige (enigste?) plek waar ik veel nederlands schrijf is hier..
pi_118194388
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:34 schreef Perruche het volgende:

[..]

Inbe4theedit... Damn you woman! O+

Heb nu een stagiaire waar ik dus al talloze uren in heb gestoken die het maar niet snapt :{ Jammer genoeg is het niet mijn verantwoordelijkheid maar zoals het nu lijkt zou ik 'm niet het diploma geven. Heb tot eind januari om het te beoordelen maar weet dat de school graag ziet dat 'ie afstudeert ongeacht z'n kunnen.
pi_118194429
Uberhaupt het engels van veel nederlanders :'). En dan denken dat ze het kunnen :D en dan niet het verschil weten tussen you're en your _O-
pi_118194467
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:39 schreef Perruche het volgende:
Uberhaupt het engels van veel nederlanders :'). En dan denken dat ze het kunnen :D en dan niet het verschil weten tussen you're en your _O-
:P Ja... mensen die stellig sheeps zeggen
pi_118194509
Ja sorry viz mobiel, alles gaat een fractie langzamer!
pi_118194604
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:34 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ah edit; over je laatste zin heen gelezen. Ben het er nog niet mee eens, denk dat het we'll veel te maken heeft met hoe (wat voor milieu) iemand is opgegroeid enzo.

Maar als iemands brein gewoon in orde is bij geboorte, kan diegene in principe alles leren. Althans, zo zie ik het.
Projecteer je eigen kunnen niet dat op anderen :{w

Vind dat wat je stelt toch wel een hele foute assumptie.
pi_118194606
En zelfs op mijn werk waar 80 procent van de communicatie in het engels is maken mensen nog dat soort fouten. Wil ook altijd mails van andere mensen naar mijn Klanten checken voordat het eruit gaat. Al Doe Ik het nu niet Meer, loslaten zennn!

Voel me een grote nerd hierover praten op een forum op dit tijdstip :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')