Iedereen weet wel dat ik werk zoek. Maar ik krijg steeds adviezen als: "kijk eens op Monsterboard" of: "misschien kun je je bij een uitzendbureau inschrijven" of: "begin gewoon voor jezelf" of: "ga bij de marine".quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:18 schreef Guidetti het volgende:
Balisto... In hoeverre heb je je netwerk al aangesproken? Je netwerk is de makkelijkste manier om aan een baan te komen.
Ik zou dat maar niet te hard roepen. Ik solliciteer op alle vacatures in de omgeving waar ik ook maar enigszins voor in aanmerking kom, maar ik heb steeds te veel concurrentie. Zelfs als men positief is over mij is er wel weer een reden waarom ik niet degene ben die ze zoeken. Er is altijd iemand met meer ervaring, beter aansluitende opleiding, niet overgekwalificeerd, jonger etc.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:12 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat als ik nu werkeloos word ik binnen een maand een nieuwe baan heb.
Wat kan ik op dit moment nog meer "gewoon doen" dan me suf blijven solliciteren op alles wat er binnenkomt?quote:Niet lullen maar gewoon doen.
Waarom rol ik dan bijvoorbeeld overal weer zo naar binnen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 02:11 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik zou dat maar niet te hard roepen. Ik solliciteer op alle vacatures in de omgeving waar ik ook maar enigszins voor in aanmerking kom, maar ik heb steeds te veel concurrentie. Zelfs als men positief is over mij is er wel weer een reden waarom ik niet degene ben die ze zoeken. Er is altijd iemand met meer ervaring, beter aansluitende opleiding, niet overgekwalificeerd, jonger etc.
Dat doe ik ook wel. Ik heb er dagen bij dat ik voor mijn gevoel in totaal uren bij uitzendbureaus binnen zit. Maar dan blijkt bijvoorbeeld dat ik geen sales- of klantcontactervaring heb en dan kunnen ze me niet verder helpen, en moet ik de website maar weer in de gaten houden. En ik blijf de uitzendbureaus op deze manier stalken, maar er komt maar niks uit.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 02:31 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarom rol ik dan bijvoorbeeld overal weer zo naar binnen.
-Middelbare school verneukt.
-MBO verneukt.
-Matige hbo opleiding in de pocket.
-Regio met hoge jeugdwerkloosheid (Z.O-Drenthe).
-Vroeger een jobhob-CV
En nooit problemen weer wat nieuws te vinden via uitzendbureau's, tuinbouw, horeca. Het is volgens mij echt wel een andere houding ofzo. Of gewoon stom geluk dat kan ook nog.
Uitzendbureau zegt: Sorry, we hebben geen vacature's voor je.
Reactie: Er komt vast wel een binnen een dezer dagen, zou ik 5 minuten mijn C.V. ff mogen toelichten. Als ze zeggen dat ze geen tijd hebben aangeven dat je je agenda wel bij je hebt, en wanneer het voor hun een vaak rustig moment is.
Wat ik in 90% van de gevallen te horen krijg: "We zoeken niemand", "We nemen geen open sollicitaties aan" , "Als er vacatures zijn zoeken we eerst intern".quote:Sowieso doet het goed rond 9 uur is binnen te lopen, dan is de geest nog scherp en kom je over als iemand de vroeg op pad gaat om werk te vinden.
Loop eens een restaurant, winkel, lokale fabriek, kas naar binnen. Je hebt er zo 10-20 op een dag gedaan. Op deze manier ooit 60 bedrijven bezocht in 4 dagen met mijn wielrenfietsje. En gewoon regelmatig terug blijven keren, terug blijven bellen bij bedrijven waarvan je denkt dat ze wel eens wat zouden kunnen hebben.
Lijkt me niet dat iemand jou op je 22e voor het loon van een 18-jarige laat werken. Niet legaal tenminste.quote:Owjah en bescheidenheid is en blijft een slechte eigenschap. Ik werk al een tijdje bij mijn huidige werkgever (vanaf mijn 22e nu ben ik 25). Zijn eerste reactie was dat ik best duur was i.v.m. 18 jarige.
Mijn eerste reactie was dat ik best voor dat loon zou willen werken als ik dan 20% van mijn upselling zou krijgen. Toen hij wat schrok van die arrogantie nuanceerde het een klein beetje en vroeg ik als ik gewoon een week of 2 mee kon draaien om te laten zien wat ik kon.
Beetje liegen en draaien mag best wel, mijn tuinbouwervaring had ik ook klantervaring op *gedaan (ik zag ze regelmatig lopen en sommige keken me aan).quote:Op woensdag 24 oktober 2012 02:45 schreef Balisto het volgende:
[..]
Dat doe ik ook wel. Ik heb er dagen bij dat ik voor mijn gevoel in totaal uren bij uitzendbureaus binnen zit. Maar dan blijkt bijvoorbeeld dat ik geen sales- of klantcontactervaring heb en dan kunnen ze me niet verder helpen, en moet ik de website maar weer in de gaten houden. En ik blijf de uitzendbureaus op deze manier stalken, maar er komt maar niks uit.
Wat ik in 90% van de gevallen te horen krijg: "We zoeken niemand", "We nemen geen open sollicitaties aan" , "Als er vacatures zijn zoeken we eerst intern".
Met borden lopen en met dienbladen lopen kan echt elke klapjostie. De basis heb ik je geleerd in 5 minuten fatsoenlijk met borden lopen en dienblad in een 15 minuten. En na 1 dag ervaring ben je net zo zelfverzekerd met borden als iemand met jaren ervaring.quote:Of in de horeca: "Wat kun je?", en als ik dan antwoord dat ik geen horeca-ervaring heb kunnen ze niks voor me betekenen.
Je mist mijn punt een beetje, ik was dit ook niet helemaal van plan. Ik gaf met mijn reactie aan van dat ik mijn loon van een 22 jarige gewoon waard ben.quote:[..]
Lijkt me niet dat iemand jou op je 22e voor het loon van een 18-jarige laat werken. Niet legaal tenminste.
Ja... Dat dacht ik 3 maanden geleden ook. Nadat ik gisteren na een 2e gesprek op weer een of andere vage reden van psychologie van de koude grond afgewezen ben, wordt het toch een tikkie vervelend.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:12 schreef Guidetti het volgende:
Ik weet zeker dat als ik nu werkeloos word ik binnen een maand een nieuwe baan heb.
je hebt in je vrije tijd niets gedaan wat je aan een baan helpt, voor de volgende keer: Zorg dat je in je vrije tijd niet de hele dag GTST kijkt maar iets doet wat je helpt in je werkende levenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 02:01 schreef Balisto het volgende:
[..]
Iedereen weet wel dat ik werk zoek. Maar ik krijg steeds adviezen als: "kijk eens op Monsterboard" of: "misschien kun je je bij een uitzendbureau inschrijven" of: "begin gewoon voor jezelf" of: "ga bij de marine".
Niemand in mijn omgeving weet concrete vacatures die ik zelf ook al niet op andere manier heb gevonden.
Ik heb gewoon in de supermarkt gewerkt op de vleeswarenafdeling, van m'n 17e tot m'n 19equote:Op woensdag 24 oktober 2012 02:45 schreef Balisto het volgende:
Maar dan blijkt bijvoorbeeld dat ik geen sales- of klantcontactervaring heb
Ik doe eens in de 2 weken bardienst bij m'n sportclub. Wat heb jij gedaan?quote:Of in de horeca: "Wat kun je?", en als dan blijkt dat ik geen horeca-ervaring heb kunnen ze niks voor me betekenen.
Daar heb je nu natuurlijk niks aan.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb gewoon in de supermarkt gewerkt op de vleeswarenafdeling, van m'n 17e tot m'n 19e.
Wat heb jij gedaan in die tijd?
[..]
Ik doe eens in de 2 weken bardienst bij m'n sportclub. Wat heb jij gedaan?
Motto van dit verhaal: Waarom heb je niet wat extra stapjes gezet in het verleden?
Ik hoop dat ie zich ineens herinnert dat ie in z'n jeugd op de middelbare school iets in de schoolkantine heeft gedaan, ofzo.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:20 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Daar heb je nu natuurlijk niks aan.
Als je de 30 nadert zet je dat soort dingen toch niet meer op je cv?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik hoop dat ie zich ineens herinnert dat ie in z'n jeugd op de middelbare school iets in de schoolkantine heeft gedaan, ofzo.
Werkzoekend # 56!quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:37 schreef Maanvis het volgende:
oh sorry ik dacht dat die gast pas 22 was ofzo?
Idd, ga een cursus doen. Ik raad je aan om dat in de richting van de techniek of sales te doen (als je dat natuurlijk trekt). In deze branches is altijd werk te vinden. Een vriend van me heeft alleen zijn Havo diploma, is 26 jaar en is nog niet zo lang geleden begonnen bij een technisch bedrijf waar hij via hun een MBO opleiding volgt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja prima tips inderdaad![]()
Schei toch allemaal uit met je belachelijke onrealistische tips. Op je 30ste zonder concrete ervaring solliciteren op winkel- en horecafuncties is kansloos. Punt. "Ja maar ik heb corvee dienst gehad op de MAVO" flikker toch op.
De enige tip die nuttig is voor ballisto is "ga wat leren" en zelfs dan wordt het moeilijk.
Welke baan was dit?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... Dat dacht ik 3 maanden geleden ook. Nadat ik gisteren na een 2e gesprek op weer een of andere vage reden van psychologie van de koude grond afgewezen ben, wordt het toch een tikkie vervelend.
Eigenlijk omdat hoger opgeleiden op mindere baantjes gaan solliciteren, krijgen de lager opgeleiden minder kans op een baan merk ik.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:29 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb een bachelor- en masterdiploma notarieel recht aan de Universiteit van Leiden behaald, maar in het notariaat is simpelweg geen werk te vinden voor iemand zonder relevante werkervaring. Voor kandidaat-notaris ben ik vrijwel kansloos.
Nu dacht ik: ik zet gewoon een stapje terug om er later twee vooruit te zetten. Ik dus solliciteren op vacatures voor notarieel medewerker (wordt hbo rechten gevraagd) of juridisch secretaresse (M/V) (mbo diploma gevraagd), krijg ik reacties als "we zoeken iemand die beter aansluit op het profiel" of "we zoeken mbo'ers / hbo'ers".
Is hier iemand die een vergelijkbare opleiding heeft gedaan en die goede alternatieven voor mij weet? Ik zit nu namelijk een beetje op een dood spoor.
Volgens mij mag dat gewoon. Maar je kan altijd Five_Horizons of Sjeen een berichtje sturen met de vraag of dat mag.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:28 schreef YvonnevtO het volgende:
Hoi,
Is dit topic bedacht om elkaar te steunen en elkaar tips te geven of ook om oplossingen aan te dragen? Ben namelijk binnenkort op zoek naar mensen in Drachten voor een tijdelijke baan van 3/4 weken. Ik ben verantwoordelijk voor de interne werving bij dit bedrijf. Of is dat te commercieel? Wellicht in een ander topic?
Groet,
Yvonne
Mijn ervaring is dat ze voor een mbo functie juist mensen met een mbo opleiding prefereren. Als je een hbo of wo diploma hebt, dan vinden ze je "overgekwalificeerd".quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:51 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Eigenlijk omdat hoger opgeleiden op mindere baantjes gaan solliciteren, krijgen de lager opgeleiden minder kans op een baan merk ik.
Heb ook vaak een afwijzing gehad van, we hebben iemand gekozen die hoger opgeleid is dan u. Terwijl het gewoon een mbo functie was....
Dan baal je wel flink hoor
Dank voor je reactie! Ik zal het eerst even checken.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:59 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat gewoon. Maar je kan altijd Five_Horizons of Sjeen een berichtje sturen met de vraag of dat mag.
Maar juist dan moet je erop inspringen. Dat je het misschien nog niet kunt, maar wel snel kan leren. Dingen wil leren. Eventueel 1,2 of 3 dagen gratis mee lopen. Dan zien ze meteen wat ze aan je hebben. Kost niks, alleen wat tijd. En aangezien je toch geen werk hebt kan het makkelijk.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 02:45 schreef Balisto het volgende:
Of in de horeca: "Wat kun je?", en als dan blijkt dat ik geen horeca-ervaring heb kunnen ze niks voor me betekenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |