De Wet ROquote:Op zondag 21 oktober 2012 15:33 schreef Tchock het volgende:
Kutstreek trouwens, we hebben voor goederenrecht het hele BW nodig en de invorderingswet, en voor strafprocesrecht Sr, Sv én wet RO. Dus ik mag voor beide tentamens twee wettenbundels meeslepen
Dus de onbeschreven tabjes hoeven niet van de uitgever te zijn?quote:Mag ik tabjes plaatsen in wetboek en arrestenbundel?
Ja, in het wetboek mogen ongeschreven tabjes en tabjes die zijn meegeleverd door de uitgever worden geplaatst, in de arrestenbundel mogen onbeschreven tabjes worden geplaatst.
In de vnw zit de invorderingswet in het burgerlijk deelquote:Op zondag 21 oktober 2012 15:33 schreef Tchock het volgende:
Kutstreek trouwens, we hebben voor goederenrecht het hele BW nodig en de invorderingswet, en voor strafprocesrecht Sr, Sv én wet RO. Dus ik mag voor beide tentamens twee wettenbundels meeslepen
kloptquote:Op zondag 21 oktober 2012 15:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus de onbeschreven tabjes hoeven niet van de uitgever te zijn?
ZO!quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
BW ftw jaquote:
ab?quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
De Wet ROda's lang geleden. Net als de AB. Wel mooie wet de AB trouwens.
Ja, dat wist ik van de VNW, dat is wel erg makkelijk dan. En ja, denk het wel, maar liever voor niets meeslepen dan daar in de problemen komenquote:Op zondag 21 oktober 2012 15:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
In de vnw zit de invorderingswet in het burgerlijk deelMaar die 2 artikelen kan je toch wel uit je hoofd leren?
Oh, aangenaam, want ik heb tabjes in heel veel kleuren en dan kan ik een fijn systeem bedenkenquote:
Zo zie je maar weer hoe baas de VNW is.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
In de vnw zit de invorderingswet in het burgerlijk deelMaar die 2 artikelen kan je toch wel uit je hoofd leren?
Goederenrecht doet niet moeilijk om printjes heb ik het ideequote:Op zondag 21 oktober 2012 15:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik van de VNW, dat is wel erg makkelijk dan. En ja, denk het wel, maar liever voor niets meeslepen dan daar in de problemen komen
[..]
Oh, aangenaam, want ik heb tabjes in heel veel kleuren en dan kan ik een fijn systeem bedenken
Grappig, ik heb die wet nog nooit gezien maar heel veel bepalingen al bijna letterlijk als 'rechtsbeginselen' geleerdquote:
quote:Artikel 11
De regter moet volgens de wet regt spreken: hij mag in geen geval de innerlijke waarde of billijkheid der wet beoordeelen.
Bij welke uni mag dit?quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Grappig, ik heb die wet nog nooit gezien maar heel veel bepalingen al bijna letterlijk als 'rechtsbeginselen' geleerd
In en in triest weer dit.quote:
UvA mag je arresten meenemen. Die discussie hebben we al eerder gehad hier, jullie hoeven er minder te leren maar wij hoeven ze minder te kennenquote:Op zondag 21 oktober 2012 15:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Bij welke uni mag dit?Bij de RuG moet je de arrestenbundels thuis laten
Tabjes plakken doe ik altijd, super handig voor die paar exotische wetten die je normaliter weinig raadpleegt.
Wat maken die tabjes in je arrestenbundeltje nou uit? Je zoekt het ter plaatse toch gewoon even op in het register? Althans, dat deed ik.quote:
uva. Beetje onzinnig om arresten uit je hoofd te moeten leren. Alsof je die zooi later niet gewoon gaat nalezen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Bij welke uni mag dit?Bij de RuG moet je de arrestenbundels thuis laten
Tabjes plakken doe ik altijd, super handig voor die paar exotische wetten die je normaliter weinig raadpleegt.
Ja, eens, maar voor wetten die je weinig gebruikt is het veel sneller natuurlijk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat maken die tabjes in je arrestenbundeltje nou uit? Je zoekt het ter plaatse toch gewoon even op in het register? Althans, dat deed ik.
+1 Precies mijn idee. Maarja, krijg dat maar eens aan het verstand gebracht v/d examencommissiequote:Op zondag 21 oktober 2012 15:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
uva. Beetje onzinnig om arresten uit je hoofd te moeten leren. Alsof je die zooi later niet gewoon gaat nalezen.
Nee parate kennis is belangrijk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
uva. Beetje onzinnig om arresten uit je hoofd te moeten leren. Alsof je die zooi later niet gewoon gaat nalezen.
Die SDU jurisprudentiebundels hebben ook een mooi register op onderwerp. Dat hebben de AA bundels weer niet.quote:Op zondag 21 oktober 2012 15:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat maken die tabjes in je arrestenbundeltje nou uit? Je zoekt het ter plaatse toch gewoon even op in het register? Althans, dat deed ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |