Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:
Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
http://www.nu.nl/economie(...)e-wsg-opgeheven.htmlquote:De Brabantse woningcorporatie WSG (4000 woningen) verkeert in zulke ernstige financiėle problemen dat de corporatie opgeheven moet worden.
Niet zo raar toch? Citaat uit het artikel:quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)e-wsg-opgeheven.html
Dat zeg ik ook niet.quote:
Maar, als je vindt dat scheefleners niet gesubsidieerd mogen worden, dan mogen scheefhuurders dat toch ook niet? Sterker nog, als je al die dingen weg haalt, dan haal je dus ook de huursubsidie weg. Immers, als je tegen subsidies bent ben je tegen subsidies, en dus moet alles weg.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Niet zo raar toch? Citaat uit het artikel:
WSG kwam volgens het CFV in de problemen door onverantwoorde aankopen. Het ging daarbij om de aanschaf van honderden hectare bouwgrond.
Of ze nu speculeren met bouwgrond of met derivaten, ze komen in de problemen omdat ze dingen doen die niet tot hun kerntaken behoren!
Al die bestuurders die zich hieraan schuldig hebben gemaakt moeten ze kielhalen, vierendelen, op de brandstapel zetten en wat al niet meer. Het gejank van scheefleners over 'gesubsidieerde' huisje is gewoon een broodjes aap... wat gesubsidieerd word zijn banksters en de verzekeringsmaffia
Prima... weg huursubsidie in ruil voor lagere belastingen en een hogere belastingvrije som. Moet aanbeveling van Dijkhuizen nog lezen (je zou denken dat zo'n vrije vogels als ik daar genoeg tijd voor heb maar niets is minder waar, moest nog even chatten met mijn toy boysquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar, als je vindt dat scheefleners niet gesubsidieerd mogen worden, dan mogen scheefhuurders dat toch ook niet? Sterker nog, als je al die dingen weg haalt, dan haal je dus ook de huursubsidie weg. Immers, als je tegen subsidies bent ben je tegen subsidies, en dus moet alles weg.
Ik doe nu de aanname dat jij huursubsidie hebt, en als je die inderdaad hebt, en ze halen die subsidie weg, waar ga jij (en met jou dan nog tig andere mensen) dan wonen? Dan heb je toch een probleem of niet?
Enkele miljoenen vierkante meters bouwgrond, en een schuld van 62 miljoen... Dat moet zelfs in deze tijd toch tegen elkaar weg te strepen zijn? Verkoop het voor 30 euro per vierkante meter en ze zijn uit de kosten, da's toch ver onder elke andere aanbieder van bouwgrond?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 16:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
WSG kwam volgens het CFV in de problemen door onverantwoorde aankopen. Het ging daarbij om de aanschaf van honderden hectare bouwgrond.
Prima, maar dan blijft de vraag open staan hoe mensen die nu afhankelijk zijn van de huursubsidie dan een huurhuis kunnen bekostigen. (eh..toy boys..? dat klinkt...eng, Xenoquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Prima... weg huursubsidie in ruil voor lagere belastingen en een hogere belastingvrije som. Moet aanbeveling van Dijkhuizen nog lezen (je zou denken dat zo'n vrije vogels als ik daar genoeg tijd voor heb maar niets is minder waar, moest nog even chatten met mijn toy boys).
Denk na man. Als niemand meer zijn huur kan betalen en op straat staat, dan dalen de huurprijzen minimaal 50% want de vraag daalt. Dat zal die huurzeepbel leren...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:09 schreef CoolGuy het volgende:
Prima, maar dan blijft de vraag open staan hoe mensen die nu afhankelijk zijn van de huursubsidie dan een huurhuis kunnen bekostigen.
Agree.quote:(eh..toy boys..? dat klinkt...eng, Xeno)
Das leuk, maar das niet van vandaag op morgen he, daar gaat wat tijd overheen, maar in de tussentijd is 'het niet kunnen bekostigen' wel per direct realiteit voor een hoop mensen. Maar dat boeit niet? Dat is collateral damage ofzo?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Denk na man. Als niemand meer zijn huur kan betalen en op straat staat, dan dalen de huurprijzen minimaal 50% want de vraag daalt.
[..]
Agree.
Even rekenen... Een bepaalde blog is al vanaf 2003 actief met doomsday voorspellingen.... Xeno sinds 2007.... Dat maal het aantal klonen...quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:13 schreef CoolGuy het volgende:
Das leuk, maar das niet van vandaag op morgen he, daar gaat wat tijd overheen, maar in de tussentijd is 'het niet kunnen bekostigen' wel per direct realiteit voor een hoop mensen.
naja, je maakt er een lolletje over, maar dat is natuurlijk wel de consequentie als zoiets zou worden doorgevoerd. Ik vermoed stiekem, dat die mensen die daardoor in de shit komen, niet zo boeiend worden gevonden door de mensen hier die dergelijke regelingen willen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Even rekenen... Een bepaalde blog is al vanaf 2003 actief met doomsday voorspellingen.... Xeno sinds 2007.... Dat maal het aantal klonen...
Yup, dat wordt minimaal 20 jaar op straat leven.
Daarom zei ik het ook. Xeno heeft er kennelijk nul komma niks moeite mee als er daardoor mensen op straat komen te staan.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:17 schreef CoolGuy het volgende:
naja, je maakt er een lolletje over, maar dat is natuurlijk wel de consequentie als zoiets zou worden doorgevoerd. Ik vermoed stiekem, dat die mensen die daardoor in de shit komen, niet zo boeiend worden gevonden door de mensen hier die dergelijke regelingen willen.
Met de nadruk inderdaad op 'denken ze'...quote:Zie, het is nu wel allemaal geroep dat het niet eerlijk is en weet ik veel wat allemaal, maar als er gerealiseerd wordt wat ZIJ willen, varen ZIJ daar wel bij (denken ze), en dat daardoor andere mensen in de shit komen is dan ineens niet boeiend.
Nou ja, van mij hoeft niemand in de problemen te komen. Voor jou maakt het minder uit, maar je doet tenminste niet alsof het je wel uitmaakt.quote:Dus dat hele opkomen voor een specifieke groep, waar sommigen zich hier achter verschuilen zal in de praktijk allemaal wel heel erg meevallen zodra zij zelf hoog en droog zitten, wat in principe niet meer is dan wat mijn mening nu is (immers, als ik 't maar goed heb), dus eigenlijk zijn zij dan niet zo heel veel anders
Nee wacht even, van mij hoeft ook helemaal niemand in de problemen te komen! Maar als dat gebeurd, dan slaap ik daar niet minder om, en ik denk dat dat voor iedereen geldt. Zolang het niemand is waar jij om geeft, dan lig jij daar toch geen seconde wakker van? Of lig jij er wakker van dat er momenteel in Amsterdam een paar zwervers buiten slapen? Ik niet, en ik denk niemand hier.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daarom zei ik het ook. Xeno heeft er kennelijk nul komma niks moeite mee als er daardoor mensen op straat komen te staan.
[..]
Met de nadruk inderdaad op 'denken ze'...
[..]
Nou ja, van mij hoeft niemand in de problemen te komen. Voor jou maakt het minder uit, maar je doet tenminste niet alsof het je wel uitmaakt.
Xeno doet alsof hij de belangen van diverse mensen verdedigd, maar ondertussen zal het hem worst zijn.Geeft ansich niks, maar kom er dan eerlijk voor uit.
Zo bedoel ik het dan ook niet. Meer in de trant van: als de rente morgen stijgt naar 12% heb ik daar profijt van. En niet zo'n beetje ook.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:32 schreef CoolGuy het volgende:
Nee wacht even, van mij hoeft ook helemaal niemand in de problemen te komen! Maar als dat gebeurd, dan slaap ik daar niet minder om, en ik denk dat dat voor iedereen geldt. Zolang het niemand is waar jij om geeft, dan lig jij daar toch geen seconde wakker van? Of lig jij er wakker van dat er momenteel in Amsterdam een paar zwervers buiten slapen? Ik niet, en ik denk niemand hier.
Ja, maar dat afschaffen van de HRA toejuichen, waardoor een hoop lui in de shit komen doe je alleen maar als je nu zelf in de 'shit' zit. Of dat in ieder geval vindt. Maar nu zijn die lui allemaal criminelen en weet ik veel wat allemaal, maar zodra het andersom is, dan zijn die andere lui zeker geen criminelen, omdat ze dan zelf aan de 'goede' kant zitten?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het dan ook niet. Meer in de trant van: als de rente morgen stijgt naar 12% heb ik daar profijt van. En niet zo'n beetje ook.
Maar dat zou vele mensen met bv een variabele hypotheek of een binnenkort verlopende rentevaste periode in grote problemen brengen.
Moet ik dan net als Xeno het afschaffen van de HRA dan maar actief toejuichen? Terwijl je op je je klompen kunt aanvoelen dat er dan 1 miljoen (mijn schatting, kan er een paar % naastzitten...) huishoudens in de problemen komen?
Nou. hou dan je rente van 12% maar, als dat de prijs voor 12% rente is dan doe ik het wel waarmee ik het nu doe. Ik hoef niet zo nodig over de rug van een ander voordeel te behalen.
Klopt als voorbeeld, ik ga geen namen noemen, een user uit deze reeks. HMMmmmm hoe zal ik hem eens noemen? Nou ja, gewoon Hypo (~theek, ~criet) dan maar.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:44 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, maar dat afschaffen van de HRA toejuichen, waardoor een hoop lui in de shit komen doe je alleen maar als je nu zelf in de 'shit' zit. Of dat in ieder geval vindt. Maar nu zijn die lui allemaal criminelen en weet ik veel wat allemaal, maar zodra het andersom is, dan zijn die andere lui zeker geen criminelen, omdat ze dan zelf aan de 'goede' kant zitten?
HMMmmmja, inderdaad. Nou, dat is dus precies zo'n voorbeeld wat je daar geeft, mmaar, daar kun je niks van zeggen, want dan weet je zogenaamd niet waar je het over hebt, ja, hmmhmm, dat zal wel ja.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt als voorbeeld, ik ga geen namen noemen, een user uit deze reeks. HMMmmmm hoe zal ik hem eens noemen? Nou ja, gewoon Hypo (~theek, ~criet) dan maar.
Deze Hypo heeft zelf een premie A woning gekocht, 30 jaar HRA gelurkt, en is nu die woning verkocht is ineens fel tegenstander van de HRA.
Spontaan is de HRA in plaats van korting op de belasting die een bepaald persoon moet afdragen, ineens diefstal van Hypo ZIJN(!) belastinggeld. 30 jaar lang was het kennelijk geen probleem voor Hypo om in ZIJN optiek van anderen te stelen, maar sinds Hypo dat niet meer kan, is het spontaan ineens diefstal.
![]()
Ben je hier al aangekomen:...?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 17:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
Moet aanbeveling van Dijkhuizen nog lezen
http://www.rtl.nl/compone(...)komstenbelasting.xmlquote:De huren gaan omhoog. Voor mensen die minder verdienen dan 43.000 euro per jaar met 2 procent bovenop de inflatie, voor mensen die meer verdienen zelfs met 5 procent.
ben altijd tegen subsidie geweestquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 20:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt als voorbeeld, ik ga geen namen noemen, een user uit deze reeks. HMMmmmm hoe zal ik hem eens noemen? Nou ja, gewoon Hypo (~theek, ~criet) dan maar.
Deze Hypo heeft zelf een premie A woning gekocht, 30 jaar HRA gelurkt, en is nu die woning verkocht is ineens fel tegenstander van de HRA.
Spontaan is de HRA in plaats van korting op de belasting die een bepaald persoon moet afdragen, ineens diefstal van Hypo ZIJN(!) belastinggeld. 30 jaar lang was het kennelijk geen probleem voor Hypo om in ZIJN optiek van anderen te stelen, maar sinds Hypo dat niet meer kan, is het spontaan ineens diefstal.
![]()
Dat is geen antwoord, en dat weet je zelf ook wel. Je bent altijd tegen subsidie geweest, maar toen JIJ in aanmerking kwam voor subsidie hield je toch maar mooi je handje open, want toen was het voordelig voor je. Nu kun je er geen gebruik meer van maken en nu ineens moet 't maar afgeschaft worden, omdat jij er geen gebruik meer van kunt makenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 08:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ben altijd tegen subsidie geweest
, en ook nu nog , ook tegen kunstsubsidies en natuursubsidies en landbouwsubsidies en belastingkortingen
Ook tegen de loonheffingskorting voor ouderen , alhoewel ik die zelf krijg
dat ik met een gelijk bruto meer netto over hield was volslagen kolder en dat men dat nu weer wil instellen is waanzin, allemaal zelf kietelen van regelmakers
http://www.rijksoverheid.(...)werkgelegenheid.html
Ik ben het dus wel met de commissie eens
quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 07:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zal het bloed vandaag weer over de straten vloeien? Ik hoop het niet want dat is niet goed voor mijn beleggingshypotheek.
Als je zoveel klonen hebt als Xeno, dan is het niet vreemd dat je af en toe vergeet uit en weer in te loggen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:59 schreef monkyyy het volgende:
Huurt Xeno? Ongeveer een jaartje terug zat ie nog te bitchen over zijn beleggingshypotheek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |