Geen idee, waanbeelden wellicht?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:53 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol, waarom heb ik nou het idee dat ik het hier te maken heb met iemand die haar centjes verdient met haar looks?
Dat jij het loonslavenleven als levensvisie hebt geadopteerd betekent nog niet dat je dit aan iedereen moet opdringen. De een werkt z'n hele leven, de ander zit liever thuis.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:56 schreef Chahna het volgende:
[..]
Je begrijpt mij niet, maar dat vind ik niet erg. Ik steun mensen die hard werken, ik heb veel respect voor heel veel mensen die heel hard werken en met weinig thuiskomen..laten we ze de arbeider noemen.
Arbeiders zijn cool, rulen de aarde en zijn Da Bomb! Snap je het nu? Ik heb niets tegen werkenden, het gaat mij juist om die mensen die niet (wit) werken.
Volgende keer iets beter lezen.
Wat een domme uitspraakquote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:50 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Dat jij het loonslavenleven als levensvisie hebt geadopteerd betekent nog niet dat je dit aan iedereen moet opdringen. De een werkt z'n hele leven, de ander zit liever thuis.
Dat kan, maar met bijstand wel alleen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:50 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Dat jij het loonslavenleven als levensvisie hebt geadopteerd betekent nog niet dat je dit aan iedereen moet opdringen. De een werkt z'n hele leven, de ander zit liever thuis.
bemoei ik me niet meequote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan, maar met bijstand wel alleen.
Geen probleem als je daar voor kiest, immers de keuze staat een ieder vrij. Echter dat men dan ook maar vind recht te hebben op een uitkering, dat snap ik dan weer niet. Zal een verschil in moraal (en opvoeding waarschijnlijk) zijn.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:50 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Lezen Gia .. wel kan maar niet wil had ik het over. Er zijn er zat die kunnen en willen, maar als je te oud bent en/of je capaciteiten niet aansluiten bij het beschikbare werk, tja ..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zitten 316.000 mensen in de bijstand. Jij wilt serieus beweren dat 2 op de 3 echt niet kan werken?
http://www.nu.nl/economie(...)sen-in-bijstand.html
Mwah, je komt niet als buitengewoon intelligent over dat je op zulke jonge leeftijd al afgestudeerd bent, en je hebt het over een werkgever, dus je eigen bedrijf op basis van een briljant idee is het ook niet. Naast model kan ik me weinig contracten voorstellen dat je bij uitkopen voor de rest van je leven gebeiteld zit, je had een goed idee en zit nu te cashen misschien .. waarbij je vergeet dat het succes van vandaag geen garantie is voor het succes van morgen. Tenzij het natuurlijk het bedrijf van je papa of mama is en hetgeen er uitgekocht kan worden de erfenis van je ouders is ..quote:
Hmm hoe komen ze dan binnen ? Mogen ze ook toegang forceren als er niemand thuis is of niet opendoet zonder dat je dat kan zien ?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voorbeeld van hoe een gemeente omgaat met de nieuwe wetten:
Huisbezoek
Bij onduidelijkheid over uw woonsituatie, komt de gemeente bij u op huisbezoek. Bijvoorbeeld als er aanwijzingen zijn dat u niet woont op het opgegeven adres.
Nee, ze mogen in dat geval korten als ze opzet vermoeden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hmm hoe komen ze dan binnen ? Mogen ze ook toegang forceren als er niemand thuis is of niet opendoet zonder dat je dat kan zien ?
quote:WUZMAIL: Ongezonde levenswijze
AMSTERDAM - Hierbij wil ik reageren op het artikel over een eventuele verhoging van zorgpremie voor mensen die er een ongezonde levenswijze op na houden. Het is meer regel dan uitzondering dat ik pijnlijk dikke mensen tegenkom. Dat zegt de Amsterdamse hulpverleenster Anita van Wehl. Lees over haar ervaring en geef uw mening.
Deze mensen zijn zo volumineus dat zij nauwelijks in staat zijn hun leven gaande te houden. Dientengevolge komt er een legioen aan hulpverleners (waaronder ik) bij deze mensen over de vloer om hun huishouden enigszins op orde te houden.
Zo komt er iemand om de mensen te wassen; er komt iemand om de pillen uit te zetten. De apotheek bezorgt de medicijnen; de verpleegkundige komt de injectie toedienen. De steunkousen van deze dikke mensen worden dagelijks aan en uitgetrokken en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Deze mensen hebben dus tijd te over om via de computer allerlei lucratieve handel te bedrijven. Vervolgens krijgen zij van CAK en GAK (zij hebben door hun levensstijl een chronische ziekte ontwikkeld) een zorgpremie.
Geld te over om bij de groothandel ladingen voedsel en sloffen sigaretten binnen te halen. Eten en roken is hun enige drijfveer om naar buiten te gaan. Het demotiveert mij als hulpverlener want als je doordenkt betaal ik via het belastingsysteem mee aan de instandhouding van hun situatie. Het stoort me hevig me dat ik als hulpverlener in hun nicotinelucht mijn diensten moet verlenen. Het is de overheid die deze mensen de gelegenheid geeft om zo te leven.
dus als je je buren eens lekker een poot aan wil naaien meld je anoniem, dan hebben ze 'aanwijzingen'quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voorbeeld van hoe een gemeente omgaat met de nieuwe wetten:
Huisbezoek
Bij onduidelijkheid over uw woonsituatie, komt de gemeente bij u op huisbezoek. Bijvoorbeeld als er aanwijzingen zijn dat u niet woont op het opgegeven adres. Of dat u met iemand samenwoont, zonder dat u dit gemeld heeft. De gemeente doet dit onverwachts, dus niet op afspraak.
Medewerkers van de gemeente komen altijd met zijn tweeën bij u en legitimeren zich vooraf. Deze medewerkers zullen altijd uw toestemming vragen voor zij een ruimte binnen gaan.
U mag weigeren om deze medewerkers binnen te laten. Dat kan wel gevolgen hebben voor uw aanvraag om uitkering. De medewerkers van de gemeente zullen u dit ook uitleggen.
Nieuwe wet
Per 1 januari 2013 komt er een nieuwe wet. Door deze wet kunt u bij fraude, naast terugbetalen van het teveel betaalde, ook nog een hoge boete krijgen. De boete mag de gemeente in één keer met uw uitkering verrekenen.
Fraude melden
Bent u op de hoogte van een situatie waarin gefraudeerd wordt met een uitkering? Dan kunt u de afdeling WIMO bellen of schrijven. Dat kan ook anoniem.
<Heerenveen.nl>
Nee hoor, na één melding doen ze nog niets, juist om dit soort zaken te voorkomen. Hetzelfde bij weedkwekerijen, als jij je buurman aanmeldt, komen ze ook niet. Pas na meerdere meldingen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:46 schreef simmu het volgende:
[..]
dus als je je buren eens lekker een poot aan wil naaien meld je anoniem, dan hebben ze 'aanwijzingen'
Ik krijg steeds meer het idee dat we dit achterna gaan:quote:
Wat is er mis mee fraudeurs anoniem te melden voor controle?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:46 schreef simmu het volgende:
[..]
dus als je je buren eens lekker een poot aan wil naaien meld je anoniem, dan hebben ze 'aanwijzingen'
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:53 schreef Chahna het volgende:
[..]
Nee hoor, na één melding doen ze nog niets, juist om dit soort zaken te voorkomen. Hetzelfde bij weedkwekerijen, als jij je buurman aanmeldt, komen ze ook niet. Pas na meerdere meldingen.
Wat ben jij goedgeloving zeg. Ik zeg doen en maak foto's ter bewijs.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 13:59 schreef simmu het volgende:
[..]
god, wat ben jij snoezig naief! dat ligt er allemaal maar net aan wat voor reputatie de betreffende buren hebben. geloof me; als ik hier de woningbouw (!) bel met de mededeling dat onze buren in de weer zijn met wiet staan ze er de andere dag met een team van de politie
quote:Kan de politie zomaar binnenvallen na een M.-tip?
Een groot misverstand is dat de politie - nadat zij van M. een tip heeft gekregen - zomaar ergens binnenvalt of iemand aanhoudt. Dat kan niet. Hoe ze omgaan met een M.-tip is aan regels gebonden. Een anonieme melding moet eerst worden getoetst. Kloppen de gegevens in de melding en is er meer over een verdachte of adres bekend? Nader onderzoek moet nieuwe feiten opleveren. Als die feiten de anonieme tip onderbouwen, kan de politie overgaan tot actie.
Lees verder hoe de regels (tot aan de Hoge Raad) in jurisprudentie zijn vastgelegd.
En buren naaien omdat we ze om wat voor reden niet mogen doen we maar al te graag. Want een geschil gewoon op lossen zit er tegenwoordig niet meer in. Toen mijn buren een hennep plantage hadden ben ik even omgelopen heb er even naar gevraagd of ze het hadden en de volgende dag waren ze foetsiequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:20 schreef Leandra het volgende:
Als je buren een uitkering of kinderbijslag ontvangen hebben ze nu iig niet veel meer nodig voor een huisbezoek, ze kunnen zo binnenstappen, de regels voor de M-tips zijn lekker makkelijk te omzeilen met de nieuwe wet, dus je buurman een oor aannaaien is nog nooit zo makkelijk geworden, ongeacht of hij wel of niet fraudeert, een wietplantage heeft of zelfs maar stiekem suikerzakjes verzamelt.
Is dit hoe jij en simmu met jullie buren omgaan?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 14:20 schreef Leandra het volgende:
dus je buurman een oor aannaaien is nog nooit zo makkelijk geworden, ongeacht of hij wel of niet fraudeert
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |