abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118427175
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:53 schreef moussie het volgende:

[..]

Lol, waarom heb ik nou het idee dat ik het hier te maken heb met iemand die haar centjes verdient met haar looks?
Geen idee, waanbeelden wellicht?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:50:47 #202
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_118427330
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:56 schreef Chahna het volgende:

[..]

Je begrijpt mij niet, maar dat vind ik niet erg. Ik steun mensen die hard werken, ik heb veel respect voor heel veel mensen die heel hard werken en met weinig thuiskomen..laten we ze de arbeider noemen.

Arbeiders zijn cool, rulen de aarde en zijn Da Bomb! Snap je het nu? Ik heb niets tegen werkenden, het gaat mij juist om die mensen die niet (wit) werken.

Volgende keer iets beter lezen.
Dat jij het loonslavenleven als levensvisie hebt geadopteerd betekent nog niet dat je dit aan iedereen moet opdringen. De een werkt z'n hele leven, de ander zit liever thuis.
pi_118427439
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:50 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Dat jij het loonslavenleven als levensvisie hebt geadopteerd betekent nog niet dat je dit aan iedereen moet opdringen. De een werkt z'n hele leven, de ander zit liever thuis.
Wat een domme uitspraak :D
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:54:11 #204
3542 Gia
User under construction
pi_118427470
quote:

[..]

Dat kan, maar met bijstand wel alleen.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:55:21 #205
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_118427517
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat kan, maar met bijstand wel alleen.
bemoei ik me niet mee

ik gaf alleen de paradox aan van een hekel hebben aan arrogantie en het openlijk beschimpen van mensen die niet dezelfde levensvisie hebben
  donderdag 25 oktober 2012 @ 18:55:39 #206
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_118427531
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat een domme uitspraak :D
live vanuit probleemwijken :P
pi_118427642
quote:

[..]

Geen probleem als je daar voor kiest, immers de keuze staat een ieder vrij. Echter dat men dan ook maar vind recht te hebben op een uitkering, dat snap ik dan weer niet. Zal een verschil in moraal (en opvoeding waarschijnlijk) zijn.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 19:01:52 #208
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_118427848
Ik denk dat er nogal wat dingen door elkaar gehaald worden.

Uitkering wordt alleen uitgekeerd (!) indien je ook daadwerkelijk een x tijd ergens achtereenvolgens hebt gewerkt. En een uitkering stopt ook weer na verloop van een bepaalde tijd, want het moet een arbeidsstimulerende werking hebben. Er sollicitatieplicht en de desbetreffende controlerende instantie heeft al sinds de bronstijd bevoegdheid om hierop te controleren. En juist dat is verzaakt! Mensen gaan hun uitkering uitzitten omdat er toch niet gecontroleerd wordt.

Briljant idee dan ook om nu als oplossing gewoon die woningen binnen te vallen 14.gif
pi_118429399
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Er zitten 316.000 mensen in de bijstand. Jij wilt serieus beweren dat 2 op de 3 echt niet kan werken?

http://www.nu.nl/economie(...)sen-in-bijstand.html
Lezen Gia .. wel kan maar niet wil had ik het over. Er zijn er zat die kunnen en willen, maar als je te oud bent en/of je capaciteiten niet aansluiten bij het beschikbare werk, tja ..
pleased to meet you
pi_118430527
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 18:47 schreef Chahna het volgende:

[..]

Geen idee, waanbeelden wellicht?
Mwah, je komt niet als buitengewoon intelligent over dat je op zulke jonge leeftijd al afgestudeerd bent, en je hebt het over een werkgever, dus je eigen bedrijf op basis van een briljant idee is het ook niet. Naast model kan ik me weinig contracten voorstellen dat je bij uitkopen voor de rest van je leven gebeiteld zit, je had een goed idee en zit nu te cashen misschien .. waarbij je vergeet dat het succes van vandaag geen garantie is voor het succes van morgen. Tenzij het natuurlijk het bedrijf van je papa of mama is en hetgeen er uitgekocht kan worden de erfenis van je ouders is ..
pleased to meet you
pi_118444559
Voorbeeld van hoe een gemeente omgaat met de nieuwe wetten:

Huisbezoek

Bij onduidelijkheid over uw woonsituatie, komt de gemeente bij u op huisbezoek. Bijvoorbeeld als er aanwijzingen zijn dat u niet woont op het opgegeven adres. Of dat u met iemand samenwoont, zonder dat u dit gemeld heeft. De gemeente doet dit onverwachts, dus niet op afspraak.

Medewerkers van de gemeente komen altijd met zijn tweeën bij u en legitimeren zich vooraf. Deze medewerkers zullen altijd uw toestemming vragen voor zij een ruimte binnen gaan.

U mag weigeren om deze medewerkers binnen te laten. Dat kan wel gevolgen hebben voor uw aanvraag om uitkering. De medewerkers van de gemeente zullen u dit ook uitleggen.

Nieuwe wet

Per 1 januari 2013 komt er een nieuwe wet. Door deze wet kunt u bij fraude, naast terugbetalen van het teveel betaalde, ook nog een hoge boete krijgen. De boete mag de gemeente in één keer met uw uitkering verrekenen.

Fraude melden

Bent u op de hoogte van een situatie waarin gefraudeerd wordt met een uitkering? Dan kunt u de afdeling WIMO bellen of schrijven. Dat kan ook anoniem.
<Heerenveen.nl>
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_118444980
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Huisbezoek

Bij onduidelijkheid over uw woonsituatie, komt de gemeente bij u op huisbezoek. Bijvoorbeeld als er aanwijzingen zijn dat u niet woont op het opgegeven adres.
Hmm hoe komen ze dan binnen ? Mogen ze ook toegang forceren als er niemand thuis is of niet opendoet zonder dat je dat kan zien ?
pi_118445088
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hmm hoe komen ze dan binnen ? Mogen ze ook toegang forceren als er niemand thuis is of niet opendoet zonder dat je dat kan zien ?
Nee, ze mogen in dat geval korten als ze opzet vermoeden.

[ Bericht 1% gewijzigd door voetbalmanager2 op 26-10-2012 00:37:21 ]
pi_118445434

[ Bericht 100% gewijzigd door voetbalmanager2 op 26-10-2012 00:37:05 ]
pi_118456832
quote:
WUZMAIL: Ongezonde levenswijze
AMSTERDAM - Hierbij wil ik reageren op het artikel over een eventuele verhoging van zorgpremie voor mensen die er een ongezonde levenswijze op na houden. Het is meer regel dan uitzondering dat ik pijnlijk dikke mensen tegenkom. Dat zegt de Amsterdamse hulpverleenster Anita van Wehl. Lees over haar ervaring en geef uw mening.

Deze mensen zijn zo volumineus dat zij nauwelijks in staat zijn hun leven gaande te houden. Dientengevolge komt er een legioen aan hulpverleners (waaronder ik) bij deze mensen over de vloer om hun huishouden enigszins op orde te houden.

Zo komt er iemand om de mensen te wassen; er komt iemand om de pillen uit te zetten. De apotheek bezorgt de medicijnen; de verpleegkundige komt de injectie toedienen. De steunkousen van deze dikke mensen worden dagelijks aan en uitgetrokken en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Deze mensen hebben dus tijd te over om via de computer allerlei lucratieve handel te bedrijven. Vervolgens krijgen zij van CAK en GAK (zij hebben door hun levensstijl een chronische ziekte ontwikkeld) een zorgpremie.

Geld te over om bij de groothandel ladingen voedsel en sloffen sigaretten binnen te halen. Eten en roken is hun enige drijfveer om naar buiten te gaan. Het demotiveert mij als hulpverlener want als je doordenkt betaal ik via het belastingsysteem mee aan de instandhouding van hun situatie. Het stoort me hevig me dat ik als hulpverlener in hun nicotinelucht mijn diensten moet verlenen. Het is de overheid die deze mensen de gelegenheid geeft om zo te leven.
pi_118457081
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 00:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Huisbezoek

Bij onduidelijkheid over uw woonsituatie, komt de gemeente bij u op huisbezoek. Bijvoorbeeld als er aanwijzingen zijn dat u niet woont op het opgegeven adres. Of dat u met iemand samenwoont, zonder dat u dit gemeld heeft. De gemeente doet dit onverwachts, dus niet op afspraak.

Medewerkers van de gemeente komen altijd met zijn tweeën bij u en legitimeren zich vooraf. Deze medewerkers zullen altijd uw toestemming vragen voor zij een ruimte binnen gaan.

U mag weigeren om deze medewerkers binnen te laten. Dat kan wel gevolgen hebben voor uw aanvraag om uitkering. De medewerkers van de gemeente zullen u dit ook uitleggen.

Nieuwe wet

Per 1 januari 2013 komt er een nieuwe wet. Door deze wet kunt u bij fraude, naast terugbetalen van het teveel betaalde, ook nog een hoge boete krijgen. De boete mag de gemeente in één keer met uw uitkering verrekenen.

Fraude melden

Bent u op de hoogte van een situatie waarin gefraudeerd wordt met een uitkering? Dan kunt u de afdeling WIMO bellen of schrijven. Dat kan ook anoniem.
<Heerenveen.nl>
dus als je je buren eens lekker een poot aan wil naaien meld je anoniem, dan hebben ze 'aanwijzingen'
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118457292
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:46 schreef simmu het volgende:

[..]

dus als je je buren eens lekker een poot aan wil naaien meld je anoniem, dan hebben ze 'aanwijzingen'
Nee hoor, na één melding doen ze nog niets, juist om dit soort zaken te voorkomen. Hetzelfde bij weedkwekerijen, als jij je buurman aanmeldt, komen ze ook niet. Pas na meerdere meldingen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:56:35 #218
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118457420
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:39 schreef Chahna het volgende:

[..]

Ik krijg steeds meer het idee dat we dit achterna gaan:

Steeds dikkere mensen die in elektrische karretjes worden rondgereden. Wat jij beschrijft is helemaal walgelijk, dat er dan op kosten van de overheid groepen hulpverleners klaarstaan om dit in stand te houden. Tegen de tijd dat mensen te dik zijn om nog te bewegen lijkt me daar een hele mooie natuurlijke oplossing voor beschikbaar! Dat moet je niet aanmoedigen, maar oplossen.

quote:

[..]

Wat is er mis mee fraudeurs anoniem te melden voor controle?
censuur :O
pi_118457518
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:53 schreef Chahna het volgende:

[..]

Nee hoor, na één melding doen ze nog niets, juist om dit soort zaken te voorkomen. Hetzelfde bij weedkwekerijen, als jij je buurman aanmeldt, komen ze ook niet. Pas na meerdere meldingen.
:*

god, wat ben jij snoezig naief! dat ligt er allemaal maar net aan wat voor reputatie de betreffende buren hebben. geloof me; als ik hier de woningbouw (!) bel met de mededeling dat onze buren in de weer zijn met wiet staan ze er de andere dag met een team van de politie :D
pi_118457596
echt, sommigen hier hebben zo'n bizar mengsel van naiviteit en cynisme. aan de ene kant gelul dat als je niet fraudeert je zulke shit niet overkomt en aan de andere kant de rotsvaste overtuiging dat iedereen die een uitkering krijgt fraudeert. bizar :N
pi_118457894
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:59 schreef simmu het volgende:

[..]

:*

god, wat ben jij snoezig naief! dat ligt er allemaal maar net aan wat voor reputatie de betreffende buren hebben. geloof me; als ik hier de woningbouw (!) bel met de mededeling dat onze buren in de weer zijn met wiet staan ze er de andere dag met een team van de politie :D
Wat ben jij goedgeloving zeg. Ik zeg doen en maak foto's ter bewijs.

quote:
Kan de politie zomaar binnenvallen na een M.-tip?

Een groot misverstand is dat de politie - nadat zij van M. een tip heeft gekregen - zomaar ergens binnenvalt of iemand aanhoudt. Dat kan niet. Hoe ze omgaan met een M.-tip is aan regels gebonden. Een anonieme melding moet eerst worden getoetst. Kloppen de gegevens in de melding en is er meer over een verdachte of adres bekend? Nader onderzoek moet nieuwe feiten opleveren. Als die feiten de anonieme tip onderbouwen, kan de politie overgaan tot actie.

Lees verder hoe de regels (tot aan de Hoge Raad) in jurisprudentie zijn vastgelegd.
:W :W :W niet slecht voor zo'n naief meisje als mij he?
pi_118458113
lieve schat, wat dacht je dat dat nader onderzoek dan inhoudt?

juistem; een huisbezoek.

en bij onze buren een me team :P
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:20:11 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118458458
Als je buren een uitkering of kinderbijslag ontvangen hebben ze nu iig niet veel meer nodig voor een huisbezoek, ze kunnen zo binnenstappen, de regels voor de M-tips zijn lekker makkelijk te omzeilen met de nieuwe wet, dus je buurman een oor aannaaien is nog nooit zo makkelijk geworden, ongeacht of hij wel of niet fraudeert, een wietplantage heeft of zelfs maar stiekem suikerzakjes verzamelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118458599
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:20 schreef Leandra het volgende:
Als je buren een uitkering of kinderbijslag ontvangen hebben ze nu iig niet veel meer nodig voor een huisbezoek, ze kunnen zo binnenstappen, de regels voor de M-tips zijn lekker makkelijk te omzeilen met de nieuwe wet, dus je buurman een oor aannaaien is nog nooit zo makkelijk geworden, ongeacht of hij wel of niet fraudeert, een wietplantage heeft of zelfs maar stiekem suikerzakjes verzamelt.
En buren naaien omdat we ze om wat voor reden niet mogen doen we maar al te graag. Want een geschil gewoon op lossen zit er tegenwoordig niet meer in. Toen mijn buren een hennep plantage hadden ben ik even omgelopen heb er even naar gevraagd of ze het hadden en de volgende dag waren ze foetsie _O_
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:23:52 #225
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118458627
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:20 schreef Leandra het volgende:
dus je buurman een oor aannaaien is nog nooit zo makkelijk geworden, ongeacht of hij wel of niet fraudeert
Is dit hoe jij en simmu met jullie buren omgaan?

Als mijn buren wie-dan-ook bellen om te vertellen dat ik fraudeer, krijg ik daar alleen problemen mee als het waar is!
't Is net zo makkelijk om de politie te bellen met de mededeling dat je buurman je dochter gegijzeld heeft met een pistool tegen je hoofd, dan vallen ze met een arrestatieteam binnen! En vervolgens nemen ze jou mee... Dus wat is je hele punt?
censuur :O
pi_118458692
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:12 schreef simmu het volgende:
lieve schat, wat dacht je dat dat nader onderzoek dan inhoudt?

juistem; een huisbezoek.

en bij onze buren een me team :P
Dat is pas als er meerdere meldingen zijn geweest (blijkbaar zijn jouw buren al bekend en is één melding voldoende).
In onze buurt zullen ze in ieder geval niet na de eerste melding komen, simpelweg omdat er nog geen eerdere meldingen geweest zijn. Ik ga uit van 'de standaard', dus niet over meldingen die over reeds bekende criminelen gaat.
pi_118458788
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:26 schreef Chahna het volgende:

[..]

Dat is pas als er meerdere meldingen zijn geweest (blijkbaar zijn jouw buren al bekend en is één melding voldoende).
In onze buurt zullen ze in ieder geval niet na de eerste melding komen, simpelweg omdat er nog geen eerdere meldingen geweest zijn. Ik ga uit van 'de standaard', dus niet over meldingen die over reeds bekende criminelen gaat.
Een maal melding maken is hier bij ons al afdoende om de politie met alle bijkomende instanties op iemand zijn dak te sturen. Zit namelijk een hard beleid in tegenwoordig.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:37:35 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118459129
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als mijn buren wie-dan-ook bellen om te vertellen dat ik fraudeer, krijg ik daar alleen problemen mee als het waar is!
't Is net zo makkelijk om de politie te bellen met de mededeling dat je buurman je dochter gegijzeld heeft met een pistool tegen je hoofd, dan vallen ze met een arrestatieteam binnen! En vervolgens nemen ze jou mee... Dus wat is je hele punt?
Nee, ik zou het niet eens melden als ik zou vermoeden dat mijn buurman zou frauderen (wat ik niet vermoed), daarbij kletsen we regelmatig even bij, dus het is niet de manier waarop ik met de buren omga.
Maar je hoeft geen RTL4 kijker te zijn om te weten dat situaties soms behoorlijk uit de hand kunnen lopen, en dat "Bonje met de buren" in sommige gevallen reden kan zijn de buren zoveel mogelijk dwars te liggen, ongeacht of daar werkelijk een reden voor is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118459162
quote:

[..]

Als ik misdaad M bel en zeg dat jij een wietkwekerij hebt, dan hebben ze dat ook. Je punt is?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:39:41 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118459202
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:28 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Een maal melding maken is hier bij ons al afdoende om de politie met alle bijkomende instanties op iemand zijn dak te sturen. Zit namelijk een hard beleid in tegenwoordig.
Het ligt er behoorlijk aan wie je buren zijn, als je een melding van een vermoeden van een wietplantage doet bij iemand die bij de politie al bekend staat als vuurwapengevaarlijk dan wordt daar idd anders op gereageerd dan wanneer je dat doet bij iemand die ze niet kennen en die volgens de gegevens een 62-jarige vrouw alleen met een WAO-uitkering is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118459206
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

nee hoor. als ik een probleem heb met iemand spreek ik die persoon er op aan :)

ik weet echter ook dat (al dan niet anoniem) melden van dingen als fraude, kindermishandeling etc... nogal eens grote gevolgen kan hebben. ook als je niks misdaan hebt. en je kan lullen wat je wilt, maar nog nooit zijn de mogelijkheden om
a) anoniem dingen te melden,
b) door instanties bij mensen binnenshuis te kijken en
c) maatregelen te nemen zo groot geweest.

begrijp me goed; ik ben helemaal voor het aanpakken van fraude, maar niet als dat op deze manier gebeurt. god allemachtig zeg, tis toch ergens te gek voor woorden dat je al direct bij het ontvangen van willekeurig wat voor uitkering van de svb direct eigenlijk al behandeld wordt als fraudeur? het is toch te gek voor woorden dat je als gevolg daarvan verplicht bent om je eigen huis open te stellen voor vreemden?
pi_118459314
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het ligt er behoorlijk aan wie je buren zijn, als je een melding van een vermoeden van een wietplantage doet bij iemand die bij de politie al bekend staat als vuurwapengevaarlijk dan wordt daar idd anders op gereageerd dan wanneer je dat doet bij iemand die ze niet kennen en die volgens de gegevens een 62-jarige vrouw alleen met een WAO-uitkering is.
Tegenwoordig is dat hier niet meer zo er zijn echt alleen al in dit rustige dorpje zoveel hennep plantages ontdekt dat de politie bij letterlijk een melding al even aan de deur staat om vragen te stellen hoe en wat.

Welkom in het zuidelijk grensgebied :')
pi_118459921
Ik zal even die website plaatsen voor duidelijkheid over hun handelswijze.
http://www.heerenveen.nl/(...)met-uitkeringen.html

In Heerenveen gaat men alleen op huisbezoek als er onduidelijkheden zijn. Dat kan als bijvoorbeeld informatie die ze van andere instanties niet klopt met de verplichte informatie die jij hebt toegestuurd.
Het kan inderdaad ook dat iemand anoniem heeft geklikt over jou. (De directe link om anoniem fraude door te geven staat onder aan de pagina)

Het doel van elk bezoek is om onduidelijkheden weg te nemen. Dus als je buurvrouw klikt dat je op vakantie bent, wat je als bijstandsgerechtigde verplicht op moet geven, dan kunnen ze langs komen om te kijken of je thuis bent. Als je zelf opendoet, dan is het logisch dat de tip ongegrond is. Als je 4 dagen op rij niet opendoet dan is dat verdacht ja. Maar niet genoeg bewijs om fraude bewezen te hebben. Ze zullen informatie van andere instanties gebruiken om de bewijslast te vergroten. Ook kunnen informatie van en naar de politie uitwisselen om fraude vast te stellen.
pi_118460397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik zal even die website plaatsen voor duidelijkheid over hun handelswijze.
http://www.heerenveen.nl/(...)met-uitkeringen.html

In Heerenveen gaat men alleen op huisbezoek als er onduidelijkheden zijn. Dat kan als bijvoorbeeld informatie die ze van andere instanties niet klopt met de verplichte informatie die jij hebt toegestuurd.
Het kan inderdaad ook dat iemand anoniem heeft geklikt over jou. (De directe link om anoniem fraude door te geven staat onder aan de pagina)

Het doel van elk bezoek is om onduidelijkheden weg te nemen. Dus als je buurvrouw klikt dat je op vakantie bent, wat je als bijstandsgerechtigde verplicht op moet geven, dan kunnen ze langs komen om te kijken of je thuis bent. Als je zelf opendoet, dan is het logisch dat de tip ongegrond is. Als je 4 dagen op rij niet opendoet dan is dat verdacht ja. Maar niet genoeg bewijs om fraude bewezen te hebben. Ze zullen informatie van andere instanties gebruiken om de bewijslast te vergroten. Ook kunnen informatie van en naar de politie uitwisselen om fraude vast te stellen.
Ik lees hier regelmatig dat ze dan ondertussen al de deur hebben ingetrapt en de uitkering hebben stopgezet, of zouden die mensen soms overdrijven? ;)
pi_118460737
wat jullie allemaal vergeten in je strijd om gelijk te krijgen is dat dit alles nogal afhankelijk is van de gemeente waar je woont :) ik ben vanuit den haag naar drenthe verhuist en ik kan je met zekerheid vertellen dat mensen hier in drenthe wegkomen met dingen die in het westen echt niet getolereerd worden.

echt. mensen die 2 x betrapt zijn met een wietkwekerij naast hun wao, die dan hun huis en wao behouden en enkel een boete krijgen en de woningbouw die zegt "foei hoor, mag je niet meer doen :N " en alle illegale bouwsels laat staan, ondanks een wijk vol mensen die klagen over betreffende luitjes.

nja goed. ik begrijp deels ook niet waarom er niet vanuit de huidige wetgeving correct gehandhaafd kan worden. nu komen er allerlei regels die ook mensen die niks misdaan hebben treffen. ik voor mij zit er echt niet op te wachten dat ik mensen binnen dien te laten alleen maar omdat ik het gore lef heb om kinderbijslag aangevraagd te hebben
pi_118460757
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:11 schreef Chahna het volgende:

[..]

Ik lees hier regelmatig dat ze dan ondertussen al de deur hebben ingetrapt en de uitkering hebben stopgezet, of zouden die mensen soms overdrijven? ;)
Oh ja, leuk dat je dat zegt. Lees je mee Moussie?

Huisbezoek

Ze legitimeren zich vooraf en leggen vriendelijk uit dat ze direct weg gaan als ze geen toestemming krijgen. Uiteraard met gevolgen, maar ze vragen het wel. Zou iemand met verkeerde bedoelingen zeggen dat jij het recht hebt om hun de toegang te weigeren waarna ze direct weer gaan?
En dat was een retorische vraag, dus je hoeft ook dat niet goed te praten.

En als laatste vragen ze zelfs toestemming voordat ze elke ruimte binnentreden, met dat invallen valt dat dus reuze mee.
pi_118460875
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Huisbezoek

Ze legitimeren zich vooraf en leggen vriendelijk uit dat ze direct weg gaan als ze geen toestemming krijgen. Uiteraard met gevolgen, maar ze vragen het wel. Zou iemand met verkeerde bedoelingen zeggen dat jij het recht hebt om hun de toegang te weigeren waarna ze direct weer gaan?

En als laatste vragen ze zelfs toestemming voordat ze elke ruimte binnentreden, met dat invallen valt dat dus reuze mee.
Jeetje, blijkt al die overspannen posts over mensen zonder ID die deuren intrappen omdat er een tandenborstel staat toch flink genuanceerd te moeten worden. Ik mompel nog even iets over soep en heet opdienen ;)
pi_118460977
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:19 schreef simmu het volgende:
wat jullie allemaal vergeten in je strijd om gelijk te krijgen is dat dit alles nogal afhankelijk is van de gemeente waar je woont :) ik ben vanuit den haag naar drenthe verhuist en ik kan je met zekerheid vertellen dat mensen hier in drenthe wegkomen met dingen die in het westen echt niet getolereerd worden.

echt. mensen die 2 x betrapt zijn met een wietkwekerij naast hun wao, die dan hun huis en wao behouden en enkel een boete krijgen en de woningbouw die zegt "foei hoor, mag je niet meer doen :N " en alle illegale bouwsels laat staan, ondanks een wijk vol mensen die klagen over betreffende luitjes.

nja goed. ik begrijp deels ook niet waarom er niet vanuit de huidige wetgeving correct gehandhaafd kan worden. nu komen er allerlei regels die ook mensen die niks misdaan hebben treffen. ik voor mij zit er echt niet op te wachten dat ik mensen binnen dien te laten alleen maar omdat ik het gore lef heb om kinderbijslag aangevraagd te hebben
Ik ben het met je eens dat er duidelijker regels en handhaving hoort te zijn omtrent alles wat met uitkeringen te maken heeft. Zoals het eerder genoemde samenleven/ niet samenleven.
Een van de grootste veranderingen van de twee nieuwe wetten is dat vanaf 1 januari verplicht worden om uitkeringen stop te zetten en boetes uit te delen wanneer fraude is geconstateerd. Tot nu toe komen er veel mensen weg omdat instanties hun zielig vinden en korten op bijstand onrechtvaardig vinden.

Opmerkelijk genoeg is er in alle 6 de deeltjes hierover geen kritiek geweest en is het ook nauwelijks besproken. Een goed teken eigenlijk wel. :)
pi_118461227
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:22 schreef Chahna het volgende:

[..]

Jeetje, blijkt al die overspannen posts over mensen zonder ID die deuren intrappen omdat er een tandenborstel staat toch flink genuanceerd te moeten worden. Ik mompel nog even iets over soep en heet opdienen ;)
ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen om bejaarden waar op deze manier makkelijk binnen te komen en te jatten valt. "ja mevrouw, wij zijn van de controledienst van de aow. <tonen beide suffe badge en wandelen zo naar binnen>"
pi_118461600
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:31 schreef simmu het volgende:

[..]

ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen om bejaarden waar op deze manier makkelijk binnen te komen en te jatten valt. "ja mevrouw, wij zijn van de controledienst van de aow. <tonen beide suffe badge en wandelen zo naar binnen>"
Simpel, de kinderen (bericht gaat as we speak rond op twitter, afzender politie) gaan de ouders opdragen om niemand binnen te laten en vragen de controleurs later terug te keren. Op dat tijdstip is zoon/dochter/oom/tante/buurman/buurvrouw etc ook aanwezig. Probleem opgelost.
pi_118461692
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:40 schreef Chahna het volgende:

[..]

Simpel, de kinderen (bericht gaat as we speak rond op twitter, afzender politie) gaan de ouders opdragen om niemand binnen te laten en vragen de controleurs later terug te keren. Op dat tijdstip is zoon/dochter/oom/tante/buurman/buurvrouw etc ook aanwezig. Probleem opgelost.
tuurlijk. even ter informatie: ik heb kleine kinderen en mijn ouders wonen 200 km verderop. wij zullen echt de enigen niet zijn die in zo een situatie zitten. daarnaast zie ik ook nog wel dat de oudere in kwestie niet durft te vertellen dat ze gecontroleerd gaan worden.
pi_118461866
Komop Simmu, lees je dan niet eens het bericht wat onder jou is gepost (#236) of snap je niet wat daar staat? Verder is dit probleem al uitgebreid besproken en ook toen gaf je niet aan het er niet mee eens te zijn. Er zijn vele duidelijke manieren voor ouderen om zeker te zijn wie er voor hun deur staan.
pi_118461886
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:42 schreef simmu het volgende:

[..]

tuurlijk. even ter informatie: ik heb kleine kinderen en mijn ouders wonen 200 km verderop. wij zullen echt de enigen niet zijn die in zo een situatie zitten. daarnaast zie ik ook nog wel dat de oudere in kwestie niet durft te vertellen dat ze gecontroleerd gaan worden.
Ik wist dat er mensen zouden komen die 'problemen' zien vandaar de oom/tante/buurman/buurvrouw. Er is altijd wel iemand die even een paar minuten kan vrijmaken voor zo'n oude medemens hoor.
pi_118461978
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:47 schreef Chahna het volgende:

[..]

Ik wist dat er mensen zouden komen die 'problemen' zien vandaar de oom/tante/buurman/buurvrouw. Er is altijd wel iemand die even een paar minuten kan vrijmaken voor zo'n oude medemens hoor.
Dat is echt lulkoek natuurlijk, zeker omdat hier om onverwachte huisbezoeken gaat.
pi_118462015
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Komop Simmu, lees je dan niet eens het bericht wat onder jou is gepost (#236) of snap je niet wat daar staat? Verder is dit probleem al uitgebreid besproken en ook toen gaf je niet aan het er niet mee eens te zijn. Er zijn vele duidelijke manieren voor ouderen om zeker te zijn wie er voor hun deur staan.
Nou je zou eigenlijk verplicht moeten stellen dat er bij ouderen iemand anders aanwezig moet zijn om te controleren of de heren ambtenaren zich wel aan de wet houden of om de oudere te beschermen tegen nep ambtenaren. Ze komen zelf ook met zijn tweeën.

ID's kan je altijd namaken en die kunnen oudere mensen vaak toch niet lezen.
pi_118462084
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:40 schreef Chahna het volgende:

[..]

En het bewijsmateriaal vernietigd. Ja goede oplossing. En niet iedereen zit op twitter.
pi_118462127
Ah Macca leuk. Ook jij kan blijkbaar niet eens even 8 post boven je kijken #236.
pi_118462239
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ah Macca leuk. Ook jij kan blijkbaar niet eens even 8 post boven je kijken #236.
Mij verbaast het niet meer hoor. Hij heeft een standpunt en zal daar niet van afwijken. Wel zal hij continue onzindingen blijven roepen om zijn standpunt te 'verdedigen'.
pi_118462249
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Huisbezoek

Zucht .. lees jij überhaupt wat je daar overneemt?
Ten eerste gaat dat over de nu bestaande regels, dat er eerst een verdenking/onduidelijkheid moet zijn voor ze op huisbezoek komen. En ten tweede hebben ze het over een huisbezoek bij aanvraag van een bijstandsuitkering!!!

Die noodzaak tot verdenking/onduidelijkheid valt dus weg in de nieuwe wet, niet alleen bij aanvragen maar ook bij reeds toegekende uitkeringen. En ja leuk dat ze eerst toestemming vragen, dat dat een wassen neus is als je wel toestemming moet geven omdat je van dat geld afhankelijk bent negeer je even voor het gemak?

Overigens heb ik nooit beweerd dat er een deur ingetrapt zou worden, maar dat soort chantage met het virtuele mes aan je keel .. je moet ons binnenlaten en ons laten kijken of anders .. komt er gevoelsmatig qua impact toch aardig dicht in de buurt
pleased to meet you
pi_118462289
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:55 schreef moussie het volgende:

[..]
En ja leuk dat ze eerst toestemming vragen, dat dat een wassen neus is als je wel toestemming moet geven omdat je van dat geld afhankelijk bent negeer je even voor het gemak?
Dus ze vragen eerst toestemming. Volgende case!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')