Van mij had hij rustig mogen blijven zitten maar helaas werkt de Nederlandse politiek niet zo. Hij moet lid worden van de PvdA of de VVD om te kunnen blijven zitten. Als het aan mij zou liggen dan zou de formateur een kabinet samenstellen zonder te kijken naar van welke partij een minister/staatssecretaris al dan niet lid is. Waarom zou zo'n bestuurder lid moeten zijn van een coalitiepartij?quote:Ik vind het jammer dat ze Jan Kees niet laten zitten. Ik vond het hem helemaal niet zo slecht doen.
http://www.at5.nl/artikel(...)asscher-over-vertrekquote:AT5 spreekt Asscher over vertrek
Lodewijk Asscher, nu nog wethouder in Amsterdam, wordt al dagen genoemd als vice-premier in het kabinet Rutte-II.
Als dit doorgaatquote:Op maandag 29 oktober 2012 01:19 schreef freako het volgende:
Wat blijft er nu eigenlijk over voor de minister van BZK nu er een minister voor Wonen en Rijksdienst komt? De Antillen en het openbaar bestuur? Of komt Immigratie e.d. nu ook bij deze minister terecht?
Is er wel wat werk te doen. Of zou dat onder Blok gaan vallen?quote:'Akkoord VVD en PvdA: provincies en gemeenten samenvoegen’
Een verkiezingsaffiche in de gemeente Moordrecht. Per 1 januari fuseren de gemeenten Moordrecht, Nieuwerkerk aan den IJssel en Zevenhuizen-Moerkapelle tot Zuidplas. Op 18 november kiezen de burgers daar al hun gemeenteraad, net als in nog vijf plaatsen, vier maanden eerder dan de rest van Nederland. ANP / Valerie Kuypers
door Jules Seegers
Nederland moet over een paar jaar alleen nog maar gemeenten met meer dan honderdduizend inwoners tellen. Gewesten met minder inwoners moeten fuseren. Dat staat in het conceptregeerakkoord van VVD en PvdA, schrijft De Telegraaf vanochtend.
Als dit plan doorgaat, heeft dat gevolgen voor bijna alle gemeenten. Nu tellen maar 25 van de 415 gemeenten meer dan honderdduizend inwoners.
De partijen willen verder de provincies Noord-Holland, Utrecht en Flevoland samenvoegen. De Noordoostpolder zou daarvan kunnen worden losgekoppeld. Het totaal aantal provincies zou moeten worden teruggebracht tot vijf landsdelen.
De Tweede Kamerfracties van VVD en PvdA worden maandagochtend geïnformeerd over het conceptregeerakkoord. De verwachting is dat begin deze week een definitief akkoord wordt bereikt.
Misschien wil hij wel even van partij veranderen, als je hem lief aankijkt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:26 schreef Eem_Il het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat ze Jan Kees niet laten zitten. Ik vond het hem helemaal niet zo slecht doen.
Dat lijkt me niet. Dan wordt Plasterk de minister voor Spek en Bonen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 07:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als dit doorgaat
[..]
Is er wel wat werk te doen. Of zou dat onder Blok gaan vallen?
Daar hebben we het laatste nog niet over gehoord, inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:06 schreef freako het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Dan wordt Plasterk de minister voor Spek en Bonen.
Interessant plan trouwens.
Mocht dit doorgaan is het nogal een trendbreuk met Rutte-1 waar alleen fusies van onderop zouden doorgaan. Gemeenten groter dan 100.000 lukt alleen met dwang van bovenaf.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Daar hebben we het laatste nog niet over gehoord, inderdaad.
Dat vereist bijna wel een minister op zich.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mocht dit doorgaan is het nogal een trendbreuk met Rutte-1 waar alleen fusies van onderop zouden doorgaan. Gemeenten groter dan 100.000 lukt alleen met dwang van bovenaf.
Als je het binnen 1 regeringsperiode voor elkaar wilt krijgen zeker.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat vereist bijna wel een minister op zich.
Neuh, dat zal het verschil niet maken. Ze waren gewoon tot elkaar veroordeeld en hebben dat voortvarend opgepakt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:36 schreef remlof het volgende:
Dit was een snelle maar wel vreemde formatie. Er zijn twee informateurs aangesteld die vanzelf zijn veranderd in formateurs die het zaakje hebben beklonken. Misschien is dat omdat men tegenwoordig tussendoor niet meer naar de koningin hoeft?
Ja en nee. Ik denk dat de koningin de snelheid stabiliseerd: bij een langzame formatie kan zij hem stimuleren, maar bij een snelle formatie (zoals deze) zou ze hem door alle poespas alleen maar afremmen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:36 schreef remlof het volgende:
Dit was een snelle maar wel vreemde formatie. Er zijn twee informateurs aangesteld die vanzelf zijn veranderd in formateurs die het zaakje hebben beklonken. Misschien is dat omdat men tegenwoordig tussendoor niet meer naar de koningin hoeft?
Dit. De koningin zal een terugkeer maken bij de minder simpele uitslagen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neuh, dat zal het verschil niet maken. Ze waren gewoon tot elkaar veroordeeld en hebben dat voortvarend opgepakt.
Ja, dat wordt inderdaad nogal krap, al heeft dit kabinet nog wel het geluk dat ze een half jaartje extra hebben, tot maart 2017.quote:Op maandag 29 oktober 2012 08:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je het binnen 1 regeringsperiode voor elkaar wilt krijgen zeker.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-startblokken.dhtmlquote:Kabinet-Rutte II staat in de startblokken
[..]
Posten
Veel tijd heeft Rutte dan niet meer nodig, want de verdeling van de posten is rond. De VVD krijgt zeven ministers, de PvdA zes. Daar staat tegenover dat de PvdA vier staatssecretariaten krijgt en de VVD drie. Grote verrassing is het VVD-Kamerlid Jeanine Hennis-Plasschaert als eerste vrouwelijke minister van Defensie. Haar partijgenoot Henk Kamp gaat naar Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (ELI). De huidige VVD-fractievoorzitter Stef Blok wordt minister op de nieuwe post Wonen en Rijksdienst, waar hij de hervorming van de woningmarkt en van de overheid gestalte moet geven. De huidige minister Uri Rosenthal van Buitenlandse Zaken valt buiten de boot. De VVD brengt meer vrouwelijke ministers in dan de PvdA: drie tegen twee.
Bij de PvdA zijn nu ook de vier staatssecretarissen bekend. Daarbij hebben de sociaal-democraten wel een man-vrouw-evenwicht gevonden. Op VWS komt oud-topambtenaar Martin van Rijn. De huidige directeur bij zorgpensioenfonds PGGM is 'de beste voor de post', aldus een ingewijde. Wilma Mansveld, gedeputeerde uit Groningen, wordt staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu. Oud-PvdA-Kamerlid Co Verdaas, gedeputeerde in Gelderland, komt naar ELI. Het Kamerlid Jetta Klijnsma keert terug naar Sociale Zaken, waar zij ook in Balkenende IV staatssecretaris was.
Bij de VVD wordt de Haagse wethouder Sander Dekker staatssecretaris op Onderwijs. Fred Teeven blijft op Justitie, Frans Weekers op Financiën.
Volgens mij kan de hele bestuurslaag weg. maar maak er anders een mooie combi met de waterschappen van. Die fuseren toch ook in hoog tempo.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:14 schreef Nielsch het volgende:
Waarom bestaande provincies fuseren en niet vijf nieuwe delen maken met logischere grenzen?
hou ajb de waterschappen zo ver mogelijk van politiek af, heb liever dat ze verkiezingen daarvoor afschaffen. HEt zijn prima taakorganisaties volgens logische gebieden ingedeeld. In provincies zou best onlogsch zijnquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij kan de hele bestuurslaag weg. maar maak er anders een mooie combi met de waterschappen van. Die fuseren toch ook in hoog tempo.
ben het wel met je eens, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat schultz het zich kan veroorloven om -net als de 2 voorgaande winters- het ov nog een 3e keer zo uit de hand te laten lopen als het winterweer even tegenzit.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:59 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Jammer dat fossiel Opstelten en Fred Kroket mogen blijven zitten. Zij gaan de rechtsstaat zeker geen goed doen. Verder heb ik zeker geen hoge pet op van juffrouw Schultz. Alsof zij iets geeft om het openbaar vervoer. Hennis op defensie vind ik wel verrassend, misschien had ze Teeven wel kunnen vervangen gezien haar portefeuille als kamerlid.
Er ligt na het debacle van 2008 nu een voorstel om de waterschapsverkiezingen via de gemeentes te laten lopen, net zoals Provinciale Staten de Eerste Kamer kiest.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hou ajb de waterschappen zo ver mogelijk van politiek af, heb liever dat ze verkiezingen daarvoor afschaffen. HEt zijn prima taakorganisaties volgens logische gebieden ingedeeld. In provincies zou best onlogsch zijn
Precies. Er wordt veel te gemakkelijk over afschaffen gesproken. Imo ook bij de provincies, al zijn daar wel wat valide argumenten om ze af te schaffen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hou ajb de waterschappen zo ver mogelijk van politiek af, heb liever dat ze verkiezingen daarvoor afschaffen. HEt zijn prima taakorganisaties volgens logische gebieden ingedeeld. In provincies zou best onlogsch zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |