abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 oktober 2012 @ 18:11:25 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_118135235
Vervolg op Een VVD-PvdA kabinet, wie komt op welke ministerspost?

Ferry Update nieuwsuur 17/10/2012

VVD ministers
1
2
3
4
5
6
Algemene Zaken    Rutte
ELI                Blok
Volksgezondheid    Schippers
Veiligheid        Opstelten
Defensie            Schultz
Infrastructuur    Kamp

Bij de PVDA is alleen Timmermans duidelijk. De namen zijn wel bekend, maar nu hun posten.
Ter Horst/Bussemaker/Van Rijn/Dijsselbloem/Klijnsma
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_118137757
Ter Horst. -O-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 oktober 2012 @ 22:21:35 #3
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_118148717
Plasterk passeren zou wel heel bizar zijn

quote:
15s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:09 schreef nikk het volgende:
Ter Horst. -O-
Als burgemeester in Nijmegen was ze heel goed
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 22:26:38 #4
104871 remlof
Europees federalist
pi_118149111
Plasterk passeren kan inderdaad haast niet, die moet haast wel minister van OCW worden.
pi_118155660
Bij ter Horst moet ik altijd denken aan het incident waarbij ze positief blies bij een ademtest nadat zij, achter het stuur van haar auto zittende, staande werd gehouden. Elke andere persoon zou dan een boete krijgen (met de kanttekening dat je na een kwartier wachten nog een keer mag blazen in een professioneler apparaat), Guusje ter Horst had hier als burgemeester van Nijmegen geen last van.
Of dat zij zelf nu regelde dat zij geen boete hoefde te betalen of dat een politieagent slappe knieën had weet ik niet maar in ieder geval siert het Guusje ter Horst niet dat zij niet uit zichzelf die boete betaalde.
Ik ben daarom niet zo gecharmeerd van haar. Mensen mogen eens een fout maken, als zij alsnog die boete had betaald dan had ik er niet moeilijk over gedaan. Wat mij steekt is dat zij dat nooit heeft gedaan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_118163147
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 00:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bij ter Horst moet ik altijd denken aan het incident waarbij ze positief blies bij een ademtest nadat zij, achter het stuur van haar auto zittende, staande werd gehouden. Elke andere persoon zou dan een boete krijgen (met de kanttekening dat je na een kwartier wachten nog een keer mag blazen in een professioneler apparaat), Guusje ter Horst had hier als burgemeester van Nijmegen geen last van.
Of dat zij zelf nu regelde dat zij geen boete hoefde te betalen of dat een politieagent slappe knieën had weet ik niet maar in ieder geval siert het Guusje ter Horst niet dat zij niet uit zichzelf die boete betaalde.
Ik ben daarom niet zo gecharmeerd van haar. Mensen mogen eens een fout maken, als zij alsnog die boete had betaald dan had ik er niet moeilijk over gedaan. Wat mij steekt is dat zij dat nooit heeft gedaan.
Nijmegen is dan ook een links bolwerk.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:22:03 #7
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_118170753
quote:
inderdaad een smet op verder een voortreffelijk burgemeesterschap. Nijmegenaren zijn vrij kritisch en je doet het niet snel goed maar ze was enorm geliefd.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_118250781
quote:
Als dit waar is mag ze wat mij betreft nooit minister worden.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 21 oktober 2012 @ 19:36:45 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118251157
ELI?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118251273
Het gaat hier wat off-topic maar dit was een nieuwsbericht uit die tijd

http://www.nu.nl/algemeen(...)alcoholcontrole.html

Gecontroleerd, inderdaad iets te hoog promillage, rijontzegging van een uur en een boete die volgens het verhaal gewoon is betaald.

Blijkbaar is het toch wat aangedikt in de loop der tijd. Hoewel ze daar natuurlijk voor een burgemeester wel een kapitale blunder beging. Ook al is het maar een half glas te veel, dat risico moet je nooit willen lopen.
  zondag 21 oktober 2012 @ 19:42:06 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118251342
Verstandige mensen drinken niet als ze moeten autorijden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_118251383
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 22:21 schreef rubbereend het volgende:
Plasterk passeren zou wel heel bizar zijn

Wil hij wel? Ik kan me ook voorstellen dat ie lekker in de kamer wil blijven zitten...
pi_118251403
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Verstandige mensen drinken niet als ze moeten autorijden
Mee eens. En wanneer iemand een publieke positie heeft doet hij of zij er al helemaal verstandig aan de drank te ontwijken als er nog gereden moet worden.
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:06:00 #14
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_118263377
:') Het is inmiddels 6 jaar geleden dat Ter Horst een bekeuring had gekregen en nog steeds wordt ze eraan herinnerd :')
Het is ook maar een mens.
  maandag 22 oktober 2012 @ 06:48:54 #15
225540 Pugg
Friends forever
pi_118269785
pi_118303436
Het was gewoon erg amateuristisch, als publiek persoon wordt je kritischer gevolg dus moet je meer verantwoordelijkheid nemen. Dat geldt trouwens ook voor politieagenten op het moment dat ze hun uniform dragen. Rijden en alcohol gaat niet samen, gewoon niet doen dus. Teveel mensen hebben al voor niets benen verloren, verlammingen opgelopen, zijn vroegtijdig overleden enz. doordat malloten autorijden nadat ze teveel hebben gedronken.

Ik zou graag hebben dat we eindelijk eens een technocratisch kabinet zouden krijgen. Waarom niet? Laat eens vakdeskundigen de ministers worden.
#NoDAPL
pi_118318915
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het was gewoon erg amateuristisch, als publiek persoon wordt je kritischer gevolg dus moet je meer verantwoordelijkheid nemen. Dat geldt trouwens ook voor politieagenten op het moment dat ze hun uniform dragen. Rijden en alcohol gaat niet samen, gewoon niet doen dus. Teveel mensen hebben al voor niets benen verloren, verlammingen opgelopen, zijn vroegtijdig overleden enz. doordat malloten autorijden nadat ze teveel hebben gedronken.

Ik zou graag hebben dat we eindelijk eens een technocratisch kabinet zouden krijgen. Waarom niet? Laat eens vakdeskundigen de ministers worden.
Wat mij betreft altijd een technocratisch kabinet.
pi_118319234
De vaktechneuten doen het lang niet altijd goed of beter dan de bestuurders. Besturen en inhoud zijn wel verbonden natuurlijk maar inhoudelijke kennis is zeker geen voorwaarde of garantie voor goed bestuur.
pi_118327535
Nee 9 maar van al die mensen die een goede inhoudelijke kennis hebben zijn er echt wel een flink aantal die ook goed kunnen (leren) besturen. Ik vermoed dat de PP's veel te weinig doen om op zulke mensen te rekruteren. Ik denk aan het verhaal van de toenmalige PvdA-voorzitter over hoe hij Wouter Bos leerde kennen en naar aanleiding van dat gesprek besloot om hem te vragen om staatssecretaris van financiën te worden. Wouter Bos was op dat moment nog niet lid van de PvdA.
Bij het ministerie van Financiën bleken trouwens juist de vakdeskundigen het goed te doen.
#NoDAPL
pi_118330074
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:21 schreef 99.999 het volgende:
Besturen en inhoud zijn wel verbonden natuurlijk maar inhoudelijke kennis is zeker geen voorwaarde of garantie voor goed bestuur.
Dat is waar, maar je hebt zo af en toe bestuurders die hun gebrek aan inhoudelijke kennis wel heel vaak etaleren (bijv. Justitie iedere keer dat ze het over iets ICT-gerelateerds hebben, om Schultz maar eens niet als voorbeeld te pakken).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_118334186
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 10:21 schreef 99.999 het volgende:
De vaktechneuten doen het lang niet altijd goed of beter dan de bestuurders. Besturen en inhoud zijn wel verbonden natuurlijk maar inhoudelijke kennis is zeker geen voorwaarde of garantie voor goed bestuur.
Precies. Want in heel veel situaties bestaat er geen 'beste' oplossing. Dat is altijd ingegeven vanuit een bepaalde invalshoek hoe je naar zaken kijkt Daarnaast is politiek natuurlijk ook emotie. De emotie van de burger en die zal ergens vertaald moeten worden in beleid.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_118405515
Een_van_de_weinigen, ga je ook nog in op mijn argument? Het is bij een forum wel zo fijn als je niet met tunnelvisie je eigen plaat of die van een ander blijft herhalen en ingaat op bezwaren die hier tegen worden ingebracht, anders is er geen discussie en dan kan het FOK-forum net zo goed worden gesloten. Zoals ik hierboven zei zijn er onder de vele deskundigen zat mensen zijn die ook bestuurlijk talent hebben en kunnen en moeten politieke partijen meer hun best doen om deze talenten te ontdekken en te recruteren?
De ontdekking van Wouter Bos was een toevalstreffer, er zijn in Nederland minstens vele duizenden (in ieder geval meer dan 17000) mensen als hem wiens talenten we nu niet benutten in de politiek. Zoek eens onder die mensen naar de bestuurlijke talenten, zo moeilijk is dat niet.
De leken zijn niet aan de macht omdat de deskundigen niet geschikt zijn, de leken zijn aan de macht omdat zij zichzelf die macht toe-eigenen en omdat zij niet hun best doen om die deskundigen erbij te betrekken. Dan kan je flauw vragen waarom die deskundigen betere dingen te doen hebben maar de realiteit is dat het voor ons land bijzonder nuttig zou zijn als we die deskundigen wel betrekken bij de politieke besluitvorming. We hebben al veel teveel kletsers in de politiek en veel te weinig deskundigen. We hebben meer technocraten nodig.
#NoDAPL
pi_118409384
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 17:01 schreef One_of_the_few het volgende:
Daarnaast is politiek natuurlijk ook emotie. De emotie van de burger en die zal ergens vertaald moeten worden in beleid.
Welnee. Populisme is emotie. Herkozen worden is wellicht emotie. Bestuur wat verder denkt dan aanstaande vrijdag heeft daarentegen vrij weinig met emotie te maken.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:25:25 #24
66825 Reya
Fier Wallon
pi_118409939
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een_van_de_weinigen, ga je ook nog in op mijn argument? Het is bij een forum wel zo fijn als je niet met tunnelvisie je eigen plaat of die van een ander blijft herhalen
Stukje projectie, zo te zien.
pi_118424232
Zit niet te zeveren, ik ga altijd in op een ander zijn argumenten als een ander fatsoenlijke argumenten aandraagt.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')