1 2 3 4 5 6 | Algemene Zaken Rutte ELI Blok Volksgezondheid Schippers Veiligheid Opstelten Defensie Schultz Infrastructuur Kamp |
Als burgemeester in Nijmegen was ze heel goedquote:
Nijmegen is dan ook een links bolwerk.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 00:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bij ter Horst moet ik altijd denken aan het incident waarbij ze positief blies bij een ademtest nadat zij, achter het stuur van haar auto zittende, staande werd gehouden. Elke andere persoon zou dan een boete krijgen (met de kanttekening dat je na een kwartier wachten nog een keer mag blazen in een professioneler apparaat), Guusje ter Horst had hier als burgemeester van Nijmegen geen last van.
Of dat zij zelf nu regelde dat zij geen boete hoefde te betalen of dat een politieagent slappe knieën had weet ik niet maar in ieder geval siert het Guusje ter Horst niet dat zij niet uit zichzelf die boete betaalde.
Ik ben daarom niet zo gecharmeerd van haar. Mensen mogen eens een fout maken, als zij alsnog die boete had betaald dan had ik er niet moeilijk over gedaan. Wat mij steekt is dat zij dat nooit heeft gedaan.
inderdaad een smet op verder een voortreffelijk burgemeesterschap. Nijmegenaren zijn vrij kritisch en je doet het niet snel goed maar ze was enorm geliefd.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 00:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bij ter Horst moet ik altijd denken aan het incident waarbij ze positief blies bij een ademtest nadat zij, achter het stuur van haar auto zittende, staande werd gehouden. Elke andere persoon zou dan een boete krijgen (met de kanttekening dat je na een kwartier wachten nog een keer mag blazen in een professioneler apparaat), Guusje ter Horst had hier als burgemeester van Nijmegen geen last van.
Of dat zij zelf nu regelde dat zij geen boete hoefde te betalen of dat een politieagent slappe knieën had weet ik niet maar in ieder geval siert het Guusje ter Horst niet dat zij niet uit zichzelf die boete betaalde.
Ik ben daarom niet zo gecharmeerd van haar. Mensen mogen eens een fout maken, als zij alsnog die boete had betaald dan had ik er niet moeilijk over gedaan. Wat mij steekt is dat zij dat nooit heeft gedaan.
Als dit waar is mag ze wat mij betreft nooit minister worden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 00:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wil hij wel? Ik kan me ook voorstellen dat ie lekker in de kamer wil blijven zitten...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:21 schreef rubbereend het volgende:
Plasterk passeren zou wel heel bizar zijn
Mee eens. En wanneer iemand een publieke positie heeft doet hij of zij er al helemaal verstandig aan de drank te ontwijken als er nog gereden moet worden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 19:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Verstandige mensen drinken niet als ze moeten autorijden
Wat mij betreft altijd een technocratisch kabinet.quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het was gewoon erg amateuristisch, als publiek persoon wordt je kritischer gevolg dus moet je meer verantwoordelijkheid nemen. Dat geldt trouwens ook voor politieagenten op het moment dat ze hun uniform dragen. Rijden en alcohol gaat niet samen, gewoon niet doen dus. Teveel mensen hebben al voor niets benen verloren, verlammingen opgelopen, zijn vroegtijdig overleden enz. doordat malloten autorijden nadat ze teveel hebben gedronken.
Ik zou graag hebben dat we eindelijk eens een technocratisch kabinet zouden krijgen. Waarom niet? Laat eens vakdeskundigen de ministers worden.
Dat is waar, maar je hebt zo af en toe bestuurders die hun gebrek aan inhoudelijke kennis wel heel vaak etaleren (bijv. Justitie iedere keer dat ze het over iets ICT-gerelateerds hebben, om Schultz maar eens niet als voorbeeld te pakken).quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:21 schreef 99.999 het volgende:
Besturen en inhoud zijn wel verbonden natuurlijk maar inhoudelijke kennis is zeker geen voorwaarde of garantie voor goed bestuur.
Precies. Want in heel veel situaties bestaat er geen 'beste' oplossing. Dat is altijd ingegeven vanuit een bepaalde invalshoek hoe je naar zaken kijkt Daarnaast is politiek natuurlijk ook emotie. De emotie van de burger en die zal ergens vertaald moeten worden in beleid.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 10:21 schreef 99.999 het volgende:
De vaktechneuten doen het lang niet altijd goed of beter dan de bestuurders. Besturen en inhoud zijn wel verbonden natuurlijk maar inhoudelijke kennis is zeker geen voorwaarde of garantie voor goed bestuur.
Welnee. Populisme is emotie. Herkozen worden is wellicht emotie. Bestuur wat verder denkt dan aanstaande vrijdag heeft daarentegen vrij weinig met emotie te maken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:01 schreef One_of_the_few het volgende:
Daarnaast is politiek natuurlijk ook emotie. De emotie van de burger en die zal ergens vertaald moeten worden in beleid.
Stukje projectie, zo te zien.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 08:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een_van_de_weinigen, ga je ook nog in op mijn argument? Het is bij een forum wel zo fijn als je niet met tunnelvisie je eigen plaat of die van een ander blijft herhalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |