Ik vind accenten juist weer grappig. Lokale uitdrukkingen vind ik eigenlijk ook wel leuk (al moet ik vaak wel om uitleg vragenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:33 schreef Mystikvm het volgende:
Ik snap ook wel dat de meeste mensen niets aan accenten kunnen doen, maar het leidt me enorm af. Of dat ik me dan ga ergeren aan lokale uitdrukkingen die mensen veel gebruiken.
Dat zeker jaquote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind accenten juist weer grappig. Lokale uitdrukkingen vind ik eigenlijk ook wel leuk (al moet ik vaak wel om uitleg vragen)
Ik was laatst in Twente om te stappen, komen er vrouwen voorbij waarvan ik dacht 'Nou, daar kan ik wel wat mee'. Toen trok ze haar boerenschuur los en hoefde ik niet meerquote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:40 schreef Sekhmet het volgende:
Persoonlijke mening; ik vind dat er veel accenten/dialecten zijn waardoor iemand dommer kan lijken dan hij/zij is. Het komt op mij vaak heel boers en plat over. Of met de zuidelijke accenten/dialecten juist heel soft, mannen worden een stuk vrouwelijker met een zuidelijk accent.
Ik weet dat het niet zo is en heb er ook geen problemen mee als iemand een beetje met een accent praat, maar het moet niet 'te' zijn. Ook omdat ik dat gewoon niet ga verstaan.
kan ik me idd wel in vinden. ik heb zelf een redelijk 'soft' accent, heb over heel brabant gewoond dus niks zwaars. maar hoor het wel dat ik uit t zuiden kom. limburgs vind ik dan weer verschrikkelijk.. eigenlijk alle dialecten. storen zal ik me aan accenten niet echt doen, mits gematigd.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:40 schreef Sekhmet het volgende:
Persoonlijke mening; ik vind dat er veel accenten/dialecten zijn waardoor iemand dommer kan lijken dan hij/zij is. Het komt op mij vaak heel boers en plat over. Of met de zuidelijke accenten/dialecten juist heel soft, mannen worden een stuk vrouwelijker met een zuidelijk accent.
Ik weet dat het niet zo is en heb er ook geen problemen mee als iemand een beetje met een accent praat, maar het moet niet 'te' zijn. Ook omdat ik dat gewoon niet ga verstaan.
Dat heb ik hier in Groningen ook regelmatig. Twee keer een date gehad waar ik echt even schrok het moment dat hij begon te praten. Grappige was dat bij één, die ik ook echt leuk vond, de ergenis snel weg was. Bij de ander bleef ik mij er aan ergeren.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik was laatst in Twente om te stappen, komen er vrouwen voorbij waarvan ik dacht 'Nou, daar kan ik wel wat mee'. Toen trok ze haar boerenschuur los en hoefde ik niet meer
Ik heb gewoon geen behoefte dat fokkers die ik (nog) niet ken, lekker al mijn familie kan zien.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:58 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Dat wordt dus ook niet echt gewaardeerd. Het gaat er juist om dat je jezelf een beetje open durft te stellen. En als jij je FB account gewoon afschermt kan niemand erop kijken, alleen degene die je als vriend uitnodigt, maar dus niet mensen uit de groep. Met een fake account komt het over alsof je wat te verbergen hebt en daar meer zit om van anderen wel de nodige info te zien. Maar goed, je kan het proberen natuurlijk.
Je ging toch verhuizen naar de beschaving?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:44 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Dat heb ik hier in Groningen ook regelmatig. Twee keer een date gehad waar ik echt even schrok het moment dat hij begon te praten. Grappige was dat bij één, die ik ook echt leuk vond, de ergenis snel weg was. Bij de ander bleef ik mij er aan ergeren.
haha, ja ik date meestal ook met brabantse; en gelukkig versta ik dat soort dingen dan wel. maar als ze niet gewoon hun ABN beheersen dan is het toch 'volgende!' idd..quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je ging toch verhuizen naar de beschaving?
Ik heb weinig dates gehad met mensen met een enorm accent. Eén keertje in Brabant. Die had het op een gegeven moment over de 'keiband' ofzo...Bleek een stoeprand te zijn. Dat was ook zo'n typische Brabantse die Brabant helemaal fantastisch vond. Die heb ik snel maar weer afgeschreven
Dat kan dus ook niet als jij alles goed afstelt (je kunt zelf instellen wie wat kan zien) Bij mij kunnen de mensen uit de groep alleen mijn naam en profielfoto zien (en misschien vriendenlijst, maar ook die kan je anders instellen). Geen berichten, geen andere foto's of wat dan ook. Daar moet je je echt niet druk om maken. En je kunt ook alleen je voornaam gebruiken en eventueel een leuk plaatje ipv je eigen foto...dan weten wij nog niks. Maar als je wilt gaan meeten zullen ze ook wat meer over je te weten komen...tenminste het lijkt mij dat je ergens over gaat praten.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:45 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon geen behoefte dat fokkers die ik (nog) niet ken, lekker al mijn familie kan zien.
Hoeft niet, je kunt je fb afschermen, beperkt zichtbaar, voor mensen met wie je niet bevriend bent en zelfs voor vrienden.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:45 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon geen behoefte dat fokkers die ik (nog) niet ken, lekker al mijn familie kan zien.
Alsof Haags zo lekker klinktquote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:45 schreef SilentChaos het volgende:
Wat dat betreft kan je beter in de randstad wonen dan... Je hoort wel de accenten, maar zijn allemaal even hard en direct
Uhm sorryquote:
Dat is me tot op heden nog niet gelukt op facebookquote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:48 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Dat kan dus ook niet als jij alles goed afstelt (je kunt zelf instellen wie wat kan zien) Bij mij kunnen de mensen uit de groep alleen mijn naam en profielfoto zien (en misschien vriendenlijst, maar ook die kan je anders instellen). Geen berichten, geen andere foto's of wat dan ook. Daar moet je je echt niet druk om maken. En je kunt ook alleen je voornaam gebruiken en eventueel een leuk plaatje ipv je eigen foto...dan weten wij nog niks. Maar als je wilt gaan meeten zullen ze ook wat meer over je te weten komen...tenminste het lijkt mij dat je ergens over gaat praten.
Yep, eindelijk weg van het platteland waar alleen maar blanken wonen en geen zak te beleven isquote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je ging toch verhuizen naar de beschaving?
Ik heb weinig dates gehad met mensen met een enorm accent. Eén keertje in Brabant. Die had het op een gegeven moment over de 'keiband' ofzo...Bleek een stoeprand te zijn. Dat was ook zo'n typische Brabantse die Brabant helemaal fantastisch vond. Die heb ik snel maar weer afgeschreven
Nou nou, ga je nou direct op het Noorden afgeven?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 15:53 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Yep, eindelijk weg van het platteland waar alleen maar blanken wonen en geen zak te beleven is![]()
Ik heb ze allemaal wel eens gedate, Brabanders, Groningers, Hagenezen, Utrechters, Amsterdammers. Als ze echt leuk zijn, niks aan de hand. Maar liever iemand die gewoon ABN praat (of iig kan praten).
quote:
Leids met een rrrrrr roterdams me een Tquote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:00 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Nou nou, ga je nou direct op het Noorden afgeven?En welke blanke mensen?
Snap het hoor, hoop dat je snel een leuke plek vindt!
Mij maakt een licht accent ook niet uit, eigenlijk best leuk. Vooral Twents of Brabants. Die Brabantse rrgggrrr vind ik leuk, vraag me niet waarom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |