Hitler alleen, sleepte Stalin mee, sleepte heel Europa zelfs mee.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Neuh, Hitler en Stalin zijn dat.
Ja arme Stalin werd door stoute Hitler gedwongen Polen, de Baltische staten en Finland binnen te vallen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hitler alleen, sleepte Stalin mee, sleepte heel Europa zelfs mee.
Nee, wel verleid enigszins, maar de gehele Russische campagne die jij beschrijft was geen reden voor de Tweede Wereldoorlog.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja arme Stalin werd door stoute Hitler gedwongen Polen, de Baltische staten en Finland binnen te vallen.
Een verschrijving mijnerzijds moet zijn:quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Uiteraard doe ik dat.
[..]
Hierboven dus.
[..]
Op deze zaak heb ik hierboven al antwoord gegeven, hoef je niet eens per definitie in de context van verlengen te zien, ik betwijfel of dit 'een misplaatst' gevolg was van de bombardementen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:50 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Een verschrijving mijnerzijds moet zijn:
"Het beoogde doel van het moral bombing, een wig drijven tussen regiem en bevolking werd niet bereikt, het dreef de bevolking juist in de armen van de NS staat"
Jörg Friedrich stelt zelfs dat het de staat (NS regiem) en de burger in elkaars armen dreef.
Hij geeft daar cijfers en organisaties voor in zijn boek Der Brand
1) De burger werd voor schuilbunkers e.d. afhankelijk van de overheid.
2) De kinderen werden door organisaties van de partij geëvacueerd naar veiliger oorden.
3) Na bombardementen zorgen organisaties van de NSDAP voor eten, kleding en woonruimte.
4) Er werd een soort schadegeld uitgekeerd aan slachtoffers die alles waren kwijtgeraakt,
dit waren serieuze bedragen.
Kijk naar een stad als Arnhem na Market Garden, compleet leeggeroofd om te verdelen onder de
bevolking van getroffen Duitse steden.
Dat verlengend was een misinterpretatie mijnerzijds.quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Op deze zaak heb ik hierboven al antwoord gegeven, hoef je niet eens per definitie in de context van verlengen te zien, ik betwijfel of dit 'een misplaatst' gevolg was van de bombardementen.
Uiteraard als je ze weer bij de hand hebt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 16:26 schreef DeParo het volgende:
Klopt, ik heb ze nu niet bij de hand, anders had ik het direct gedaan!
Ik zou graag willen dat jij eens leest wat ik schrijf, het redelijk uitgebreide stuk even terug, daar zou ik een reactie op willen zien en dan kijk ik nog wel of ik je een leuke bronvermelding kan geven.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:06 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dat verlengend was een misinterpretatie mijnerzijds.
Maar ik zou graag gebruik maken van je aanbod dat je, voorzien van bronvermelding, aantoont
dat de stelling van Jörg Friedrich niet klopt en dat de bombardementen WEL een wig dreven tussen NS staat en bevolking.
Ik ben momenteel niet op mijn kamer dus ik heb mijn bronnen niet bij de hand.quote:Uiteraard als je ze weer bij de hand hebt.
Extreem hypocriet van je! Laat de Baltiers en Finnen maar lekker de tering krijgen hč!quote:Op zondag 21 oktober 2012 17:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nee, wel verleid enigszins, maar de gehele Russische campagne die jij beschrijft was geen reden voor de Tweede Wereldoorlog.
De Tweede Wereldoorlog begint op 1 september 1939, op het moment dat de Duitsers de grens oversteken met Polen, niet op 17 september toen de Russen Polen binnenvielen.
Dat zijn jouw woordenquote:Op zondag 21 oktober 2012 18:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Extreem hypocriet van je! Laat de Baltiers en Finnen maar lekker de tering krijgen hč!
De stukken die je schrijft zijn algemeen en zonder bronvermelding dus zin loos om op te reageren.quote:Op zondag 21 oktober 2012 18:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik zou graag willen dat jij eens leest wat ik schrijf, het redelijk uitgebreide stuk even terug, daar zou ik een reactie op willen zien en dan kijk ik nog wel of ik je een leuke bronvermelding kan geven.
Graag, ik zou graag zien dat je voor me opzoekt dat het "moral bombing" het moreel van de Duisters knakte en het regiem uit elkaar dreef ipv het door Jörg Friedrich omschreven in elkaarsquote:Op zondag 21 oktober 2012 18:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
[..]
Ik ben momenteel niet op mijn kamer dus ik heb mijn bronnen niet bij de hand.
Ik kan wel wat titels presenteren maar daar koop je weinig voor liever citaten.
Dat lijkt me sterk, als jij sterke tegenargumenten uit jouw bronnen hebt dan dien je die ook te gebruiken, discussiëren is niet alleen een vorm van herhalen wat andere auteurs hebben gezegd maar ook wat jij daaruit hebt ondervonden.quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:38 schreef Buster24 het volgende:
[..]
De stukken die je schrijft zijn algemeen en zonder bronvermelding dus zin loos om op te reageren.
Dat is nogmaals niet wat ik heb gezegd, je leest gewoon niet wat ik schrijf kennelijk, maar goed.quote:Graag, ik zou graag zien dat je voor me opzoekt dat het "moral bombing" het moreel van de Duisters knakte en het regiem uit elkaar dreef ipv het door Jörg Friedrich omschreven in elkaars
armen drijven.
Maar goed, ik snap dat je momenteel niet over je boeken kan beschikken dus we komen er op terug.
Mijn inziens had Bomber Harris moeten luisteren naar Generaal-Majoor Carl Andrew Spaatz die al in mei 1942 aangaf dat steden bombarderen niet de oplossing zou zijn en hem vroeg mee te helpen de transport en productiemiddelen aan te vallen in combinatie met de Duitse infrastructuur.
(Bron: De luchtoorlog in Europa)
quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:56 schreef DeParo het volgende:
In mijn ogen verdient Sir Harris een standbeeld, als hij dat al niet heeft, ook in Dresden overigens.
Wat een domme en incorrecte opmerking is ditquote:Op zondag 21 oktober 2012 21:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]![]()
Ja man, Eichmann ook. Vooral in Tel Aviv
Nee een standbeeld voor oorlogsmisdadiger Harris in Dresden bepleiten is lekker snuggerquote:Op zondag 21 oktober 2012 21:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat een domme en incorrecte opmerking is dit![]()
.
Ik ken geen oorlogsmisdadiger met de naam Harris?quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee een standbeeld voor oorlogsmisdadiger Harris in Dresden bepleiten is lekker snugger
Je begint het erg ingewikkeld te maken, ik vraag al 2 dagen een hele simpele vraag in 2 delen:quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:56 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, als jij sterke tegenargumenten uit jouw bronnen hebt dan dien je die ook te gebruiken, discussiëren is niet alleen een vorm van herhalen wat andere auteurs hebben gezegd maar ook wat jij daaruit hebt ondervonden.
Bomber heeft een standbeeld in Londen sinds maar dat is een keer vernield (beklad)quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:56 schreef DeParo het volgende:
Dat is nogmaals niet wat ik heb gezegd, je leest gewoon niet wat ik schrijf kennelijk, maar goed.
In mijn ogen verdient Sir Harris een standbeeld, als hij dat al niet heeft, ook in Dresden overigens.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)esident-Herzog.dhtmlquote:De hertog kon niet in Dresden namens Engeland zijn spijt komen betuigen, maar helemaal verpieteren tot opperste kransneerlegger wilde hij evenmin. En dus kwam in de avond, tijdens de oecumenische dienst in de Kreuzkirche ook zijn moment. Sprekend in het Duits bood hij de Dresdenaren een tekening van het gouden kruis aan dat ooit de koepel van de herbouwde Frauenkirche moet bekronen en dat door de Britse regering betaald zal worden.
Ik probeer je al 2 dagen duidelijk te maken wat ik bedoel, deze twee delen symboliseren niet wat ik bedoel, ik verwijs nu al voor de zoveelste keer naar een post hierboven eerder vandaag waar ik dat weer heb uiteengezet.quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:20 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Je begint het erg ingewikkeld te maken, ik vraag al 2 dagen een hele simpele vraag in 2 delen:
Waarop baseer je dat:
1) Moral bombing effect heeft gehad (het moreel heeft gebroken)
2) De stelling van Jörg Friedrich over het feit dat de bombardementen staat en burger in elkaars armen dreven niet kloppen.
Gewoon voorzien van bronnen en uiteraard verwacht ik het niet vandaag.
Onnodig naar mijn mening maar het getuigt wel van de verandering die Duitsers hebben doorgemaakt en mijn punt onderstreept.quote:Bomber heeft een standbeeld in Londen sinds maar dat is een keer vernield (beklad)
http://www.digibron.nl/se(...)8180bf&sourceid=1011
http://online.wsj.com/art(...)496781152914446.html
In Dresden hebben de Engelsen als een soort excuus een kruis betaald dat op de Frauenkirche staat.
De Trouw is ook al enige tijd de verkeerde kant aan het opgaan helaas.quote:
Je begint het erg ingewikkeld te maken, ik vraag al 2 dagen een hele simpele vraag in 2 delen:quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik probeer je al 2 dagen duidelijk te maken wat ik bedoel, deze twee delen symboliseren niet wat ik bedoel, ik verwijs nu al voor de zoveelste keer naar een post hierboven eerder vandaag waar ik dat weer heb uiteengezet.
Duitsers? Ze krijgen het van de Engelsen.quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:25 schreef DeParo het volgende:
Onnodig naar mijn mening maar het getuigt wel van de verandering die Duitsers hebben doorgemaakt en mijn punt onderstreept.
Correctie moet zijn:quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:25 schreef DeParo het volgende:
De Trouw is ook al enige tijd de verkeerde kant aan het opgaan helaas.
.
Ik probeer je al 2 dagen duidelijk te maken wat ik bedoel, deze twee delen symboliseren niet wat ik bedoel, ik verwijs nu al voor de zoveelste keer naar een post hierboven eerder vandaag waar ik dat weer heb uiteengezet.quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:37 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Je begint het erg ingewikkeld te maken, ik vraag al 2 dagen een hele simpele vraag in 2 delen:
Waarop baseer je dat:
1) Moral bombing effect heeft gehad (het moreel heeft gebroken)
2) De stelling van Jörg Friedrich over het feit dat de bombardementen staat en burger in elkaars armen dreven niet kloppen.
Gewoon voorzien van bronnen en uiteraard verwacht ik het niet vandaag.
Ja, als de Duitsers niet waren veranderd, zou dat niet gebeurd zijn.quote:Duitsers? Ze krijgen het van de Engelsen.
Incorrect, maar buiten dat, niemand heeft het erover of het leuk is.quote:[quote]Correctie moet zijn:
"ik vind dat Trouw de verkeerde kant op is gegaan"
Inderdaad schandalig dat een krant het platbombarderen van burgers niet leuk vind, wat een
prusters, niets leukers toch dan dode burgers
Helaas mislukt, niet het eindresultaat maar het doel van moral bombing, totaal mislukt.quote:Op zondag 21 oktober 2012 21:40 schreef DeParo het volgende:
Incorrect, maar buiten dat, niemand heeft het erover of het leuk is.
Het was noodzakelijk, het doel of eindresultaat heiligt de middelen, in dit geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |