Je doet je best maar, de Duitsers waren verantwoordelijk voor hun eigen daden, en ieder die zich daarmee verbonden voelde net zo goed. Beetje waan van de huidige tijd om dat als zielig te zien.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zie Duitsland helemaal niet als slachtoffer, ik zie de Europese burgerbevolking (waaronder ook de Duitse) als slachtoffer. Ik vind jouw gedachtegang, redeneertrant en meningen, die niet met de jouwe stroken, als "prutswerk" afdoen, eerlijk gezegd maar eng en fascistoīde overkomen...
Ongeacht of jij dat vindt of niet, ongeacht of dat is of niet, Stalin was niet verantwoordelijk voor WOII.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Stalin was al ver voor WO2 bezig met genocides.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat de Jappen net zo slecht waren boeit DeParo niet. Daar waren immers geen joden bij betrokken dus die konden verder doodvallen.
Ik denk dat de Duitsers voornamelijk de Geallieerden als hoofdschuldige zagen van de bombardementen en niet hun NS leiding.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:06 schreef DeParo het volgende:
Duitsers zagen door de bombardementen wat het fascisme daadwerkelijk tot stand bracht.
Ze konden hiervoor niet meer wijzen naar andere landen maar slechts naar hun eigen leiding.
Mein Kampf is inderdaad een prutswerk.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:31 schreef DeParo het volgende:
En ik heb Mein Kampf ook niet helemaal gelezen om te weten dat het een prutswerk is.
De Duitsers zagen wat deze oorlog daadwerkelijk tot stand bracht, wat het fanatisme van het fascisme teweeg kon brengen, het zorgde voor angst en paniek. Ongeacht of ze zich meer of minder verbonden voelden met het gedachtegoed, uiteindelijk gingen veel Duitsers liever de Westerse kant op dan de Sovjet-kant, terwijl die qua bombardementen toch wat minder hadden begaan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:36 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik denk dat de Duitsers voornamelijk de Geallieerden als hoofdschuldige zagen van de bombardementen en niet hun NS leiding.
Ze hadden het er kennelijk voor over, en na de bombardementen hadden ze het er niet meer voor over, dat betekent niet dat ze plotseling naar de andere kant van de lijn liepen maar wel dat ze oorlogsmoe werden. Uiteindelijk zaten ze als Duitser zijnde in hetzelfde schuitje, het maakt niet uit of het wel of niet de oorlog heeft versneld, het heeft het belang van het fascisme gebroken.quote:Overigens zal het de oplettende Duitser niet ontgaan zijn waar het Derde Rijk voor stond,
eerste de Krisstalnacht, T4, de Jodenvervolging en later Stalingrad je moest wel helemaal wereldvreemd zijn wilde je niet inzien dat het allemaal goed fout zat in Duitsland.
Ik heb al gezegd dat ik dat ga doen, waarschijnlijk blader ik wel grotendeels doorheen omdat ik grotendeels indirect wel bekend met zijn theorieën, maar vooral hoe de bronnen aansluiten op de conclusies ga ik graag even tegen het licht aanhouden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:38 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Mein Kampf is inderdaad een prutswerk.
Maar goed, lees "De Brand" maar eens, gewoon een goed boek, wel dik 600 pagina's maar wel doorheen te komen.
Jouw eigen interpretatie van de historie alhier ontstijgt het niveau van "prutswerk" ook niet bepaald...quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:31 schreef DeParo het volgende:
En ik heb Mein Kampf ook niet helemaal gelezen om te weten dat het een prutswerk is.
Dus jij vindt het een geweldig werk wil je zeggenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Jouw eigen interpretatie van de historie alhier ontstijgt het niveau van "prutswerk" ook niet bepaald...
Denk dat de titel dan ook beter aangepast kan worden aangezien het al lang niet meer gaat over wat oorspronkelijk de bedoeling was.quote:
Nee, niet bepaald. Maar ik zie jou in dit topic alles en iedereen wiens mening niet met de jouwe strookt als "prutser" of "prutswerk" afdoen en dat komt, zeker gezien het topiconderwerp en jouw afkeer van Duitsland, behoorlijk vreemd over...quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dus jij vindt het een geweldig werk wil je zeggen![]()
.
Ik heb geen afkeer van Duitsland, ik heb een afkeer van Nazistisch fascisme en ieder die zich daar enigszins mee heeft gemoeid, denk maar niet dat de NSB'ers er bij mij makkelijk mee weg gaan komen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee, niet bepaald. Maar ik zie jou in dit topic alles en iedereen wiens mening niet met de jouwe strookt als "prutser" of "prutswerk" afdoen en dat komt, zeker gezien het topiconderwerp en jouw afkeer van Duitsland, behoorlijk vreemd over...
Ontvangen is nooit een probleem geweest, dit komt dubieus over, maar dit bedoel ik wat betreft DM's. Alhoewel ik niets heb ontvangen volgens mij nu.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:54 schreef Nibb-it het volgende:
DeParo, kun jij inmiddels alweer dm's ontvangen?
Nu wel?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ontvangen is nooit een probleem geweest, dit komt dubieus over, maar dit bedoel ik wat betreft DM's. Alhoewel ik niets heb ontvangen volgens mij nu.
Het Rode leger had een tactische luchtmacht en bombardeerde in principe geen fabrieken en steden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
De Duitsers zagen wat deze oorlog daadwerkelijk tot stand bracht, wat het fanatisme van het fascisme teweeg kon brengen, het zorgde voor angst en paniek.
Dat stoort me dus ook, niet gelezen boeken wegzetten als "prutswerk" Geert Mak is een prutser,quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 18:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
die niet met de jouwe stroken, als "prutswerk" afdoen, eerlijk gezegd maar eng en fascistoīde overkomen...
Hij is gewoon hetzelfde waar hij tegen ageert maar dan van de andere kant. Hoe meer dode Duitsers hoe beter want het zijn toch allemaal nazis.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 19:12 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dat stoort me dus ook, niet gelezen boeken wegzetten als "prutswerk" Geert Mak is een prutser,
Jörg Friedrich is een prutser en als je het leest zou je bijna denken dat hij een handlanger van extreem rechts is.
Universiteit van A-dam prutsers.
Verder weinig tot geen bronvermeldingen door DeParo en veel veronderstellingen en aannames.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |