Bron?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:38 schreef benzin het volgende:
[..]
Oh zij?? Het is een meisje, die worden veel minder vaak gepest.
Dan ligt de oorzaak niet bij je vermeende intelligentie.quote:
Je kan zoveel mogelijk doen ja en dan hopen dat het stopt. Als je pech hebt gaat het nog een tijdje door...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:38 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nee, dat niet, helaas blijft pesten gemeengoed. Je kunt gepesten wel helpen aanpassingen te maken zodat het gepest ophoudt.
Niet altijd waar, in mijn klas zaten er twee die voortdurend het pispaaltje waren.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:38 schreef benzin het volgende:
[..]
Nu dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:37 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, dat deed ik destijds niet. Stijlen konden me niet boeien.
Jawel. Het was een oorzaak. "Studie, studie, studie...".quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:39 schreef Fascination het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Dan ligt de oorzaak niet bij je vermeende intelligentie.
Weet je hoe lullig gedaan wordt door jongens tegen het vadsige meisje. Dat is echt niet normaal. Ik denk zelfs dat een nerderige jongen meer kans heeft op een relatie dan een lelijke dame. Maar dat terzijde.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:38 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik snap dat het in gedrag zit, en vaak werkt het dan ook niet om van school te wisselen. De kinderen op de ene school zijn niet wezenlijk verschillend van kinderen op een andere. Wat dat betreft is het een onoplosbaar probleem. Maar de gepeste mensen moeten wel leren dat op latere leeftijd die gedragingen niet meer op gaan.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:39 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Pesten gaat niet alleen om het uiterlijk. Wat vaak, maar niet altijd te fixen is. Maar vooral om hoe je als persoon bent. Als je verlegen bent, makkelijk over je heen laat lopen en als je een moeilijk persoon bent, dan is dat niet ineens anders als het pesten is gestopt.
Misschien wel, maar had zij gewoon mazzel. (en ze is een meisje)quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:39 schreef Fascination het volgende:
Dan ligt de oorzaak niet bij je vermeende intelligentie.
Sommige mensen lukt dat 'profileren' gewoon niet. Feit.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niet altijd waar, in mijn klas zaten er twee die voortdurend het pispaaltje waren.
Zelf ben ik ook gepest, ook omdat ik slim was. Ik deed eerst HAVO en had een rapport met slechts 1 9 en de rest alleen maar 10'en. Dan ben je dus echt wel de lul in een klas met middelmatige boeren. Toen ben ik naar VWO gestuurd, daar haalde ik nog steeds hoge cijfers maar ik ben nooit gepest. Sterker nog, ik was één van de populairste van de klas. En dat had echt niets met meisjes te maken, maar gewoon met jezelf profileren.
[..]
Nu dan?
Je bent zo gefrustreerd dat je alles door je gefrustreerde bril bekijkt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:42 schreef benzin het volgende:
[..]
Misschien wel, maar had zij gewoon mazzel. (en ze is een meisje)
Nu zeker welquote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:40 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niet altijd waar, in mijn klas zaten er twee die voortdurend het pispaaltje waren.
Zelf ben ik ook gepest, ook omdat ik slim was. Ik deed eerst HAVO en had een rapport met slechts 1 9 en de rest alleen maar 10'en. Dan ben je dus echt wel de lul in een klas met middelmatige boeren. Toen ben ik naar VWO gestuurd, daar haalde ik nog steeds hoge cijfers maar ik ben nooit gepest. Sterker nog, ik was één van de populairste van de klas. En dat had echt niets met meisjes te maken, maar gewoon met jezelf profileren.
[..]
Nu dan?
Nee, ik denk dat zij voor zichzelf op kwam. Bij mij in de klas zat een meisje die Dewi heette, en die was best wel slim. Maar ook best wel stil en ontzettend verlegen. Elke grap die gemaakt werd, ging ten koste van haar. En dat bleef men doen omdat ze geen weerwoord had.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:42 schreef benzin het volgende:
[..]
Misschien wel, maar had zij gewoon mazzel. (en ze is een meisje)
Daar ben ik het echt helemaal mee eens. Ja, balen voor je dat je gepest bent. Je mag het best zien als oorzaak dat je nu zo bent. Maar ga gewoon leven! En loop niet zielig te doen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:42 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik snap dat het in gedrag zit, en vaak werkt het dan ook niet om van school te wisselen. De kinderen op de ene school zijn niet wezenlijk verschillend van kinderen op een andere. Wat dat betreft is het een onoplosbaar probleem. Maar de gepeste mensen moeten wel leren dat op latere leeftijd die gedragingen niet meer op gaan.
Eens. Maar je zal wel moeten, anders doe je gewoon niet mee. Niet alleen op de middelbare, maar daarna ook niet. Dat is ook een feit.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:43 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Sommige mensen lukt dat 'profileren' gewoon niet. Feit.
Dit is een prachtige omschrijving van hoe het gaat. Maar Dewi moet er later op terug kunnen kijken van ja het was kut en alles, maar ik wil er nu aan werken.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat zij voor zichzelf op kwam. Bij mij in de klas zat een meisje die Dewi heette, en die was best wel slim. Maar ook best wel stil en ontzettend verlegen. Elke grap die gemaakt werd, ging ten koste van haar. En dat bleef men doen omdat ze geen weerwoord had.
Iemand die weerwoord heeft verdient respect. Als je slim bent zit je op Atheneum of Gymnasium, daar verdien je je plek niet met je vuisten, maar kan dat met goede verbale vermogens. Dewi had die niet, en die is dus altijd het buitenbeentje geweest.
Dat ook wel hoor. Ik wisselde toen van school en kwam toen naast de absolute bad boy van de klas te zitten. Drugs, drank en roken op zijn veertiende. Maar we hadden we dezelfde humor, ik lag bij hem en zijn foute vrienden erg goed en daarmee zat ik gebeiteld. Dat maakte het ook wel makkelijker voor mij om een grote bek op te zetten en zo respect te verdienen. Dat is wel een beetje geluk hebben, maar dat dwing je ook af door een open houding. Zo iemand gaat je niet voor niks aardig vinden.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:43 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nu zeker wel
Soms heb je gewoon geluk en soms niet. Het is sterk afhankelijk van welke mensen je tegenkomt.
Ik heb haar laatst op Linkedin opgezocht, volgens mij gaat het heel goed met haarquote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:46 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dit is een prachtige omschrijving van hoe het gaat. Maar Dewi moet er later op terug kunnen kijken van ja het was kut en alles, maar ik wil er nu aan werken.
Het is helemaal waar wat jullie zeggen, maar het is lastig als je opmerkingen van een manager krijgt dat je "nerveus bent richting de klanten" terwijl je denkt dat je optimaal functioneert (en dat op mijn leeftijdquote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Eens. Maar je zal wel moeten, anders doe je gewoon niet mee. Niet alleen op de middelbare, maar daarna ook niet. Dat is ook een feit.
Is ook als ik naar mezelf kijk hoor. Ik ben op zich redelijk bijgetrokken. Maar ik heb nog steeds best wel zwaktes, die ook kwamen doordat het allemaal niet zo lekker liep op school. Maar ik probeer daar niet zo mee bezig te zijn en ik heb eigenlijk bijzonder weinig rancuneuze gevoelens tegenover mensen die vervelend waren.(Alleen close vrienden zullen ze niet meer worden) En ik probeer nog steeds aan mezelf te werken en af en toe dingen buiten mijn comfort zone te doen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:45 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Eens. Maar je zal wel moeten, anders doe je gewoon niet mee. Niet alleen op de middelbare, maar daarna ook niet. Dat is ook een feit.
En dat nerveuze is iets wat mensen afschrikt. Als iemand nerveus doet, word ik daar ook nerveus van en dat vind ik niet fijn. Heel hard, maar zo is het.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:49 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het is helemaal waar wat jullie zeggen, maar het is lastig als je opmerkingen van een manager krijgt dat je "nerveus bent richting de klanten" terwijl je denkt dat je optimaal functioneert (en dat op mijn leeftijd).
Ik zal waarschijnlijk nu ook nerveus overkomen op meiden, maar momenteel heb ik geen flauw idee. Als ik de kans krijg ga ik mensen gewoon letterlijk vragen of ik nerveus overkom op ze.
Met mij lijkt het het wat dat betreft ook heel goed te gaan, maar ik ben heel erg ongelukkig.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb haar laatst op Linkedin opgezocht, volgens mij gaat het heel goed met haar
Had je maar voor dr op moeten komenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:48 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik heb haar laatst op Linkedin opgezocht, volgens mij gaat het heel goed met haar
Precies. Ik vind dat ook vervelend en kan natuurlijk niet rekening gaan houden met mankementen aan iemands persoonlijkheid waar ik niets van weet. Zo werkt het nu eenmaal niet.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:50 schreef Fascination het volgende:
[..]
En dat nerveuze is iets wat mensen afschrikt. Als iemand nerveus doet, word ik daar ook nerveus van en dat vind ik niet fijn. Heel hard, maar zo is het.
Terwijl het wel de basis zou moeten zijn voor je geluk. Dat je zaken goed voor elkaar hebt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:50 schreef benzin het volgende:
[..]
Met mij lijkt het het wat dat betreft ook heel goed te gaan, maar ik ben heel erg ongelukkig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |