abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118067611
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen.[

de laatste posts uit de vorige reeks:
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Knipperlicht gebruik je alleen bij het verlaten van de rotonde.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:51 schreef Kloonhommel het volgende:
Knipperlicht uit doen? :{
quote:
2s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:58 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Knipperlicht hoor je te gebruiken bij het verlaten van een rotonde - weer een ergernis an sich ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Nemephis op 17-10-2012 01:10:29 ]
pi_118067650
Geen nieuwe TT? :o
pi_118067771
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 01:03 schreef Actaeon het volgende:
Geen nieuwe TT? :o
Aw crap ik wist dat iets vergat - kan een mod daar 'pas op voor je spiegels' van maken?
  Spellchecker woensdag 17 oktober 2012 @ 01:11:56 #4
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_118067833
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Knipperlicht gebruik je alleen bij het verlaten van de rotonde.
Bij voorkeur ook vóór het oprijden van de rotonde, als je meer dan 2/4e gaat.

Helaas niet verplicht, echter wel praktisch voor met name zwaarder en aankomend verkeer van de tegenovergestelde richting.
Tevens -purist.
pi_118068180
Ik heb liever dat iedereen gewoon links knippert als ze 3/4 gaan, dat zijn tenminste mensen die hun lampjes gebruiken. Het is iig. een heel stuk beter dan die idioten die dat stokje helemaal niet gebruiken, waarvan er massa's rondrijden en die denken dat ze vlektyphus oplopen als ze dat stokje aanraken bij het verlaten van de rotonde.

Maar ja, het is net als bij jongeren die het niet "stoer" vinden om hun fietsverlichting aan te zetten, zelfde sukkels alleen wat ouder.
  FOK!fotograaf woensdag 17 oktober 2012 @ 01:57:51 #6
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118068664
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 01:26 schreef D0808 het volgende:
Ik heb liever dat iedereen gewoon links knippert als ze 3/4 gaan, dat zijn tenminste mensen die hun lampjes gebruiken. Het is iig. een heel stuk beter dan die idioten die dat stokje helemaal niet gebruiken, waarvan er massa's rondrijden en die denken dat ze vlektyphus oplopen als ze dat stokje aanraken bij het verlaten van de rotonde.

Maar ja, het is net als bij jongeren die het niet "stoer" vinden om hun fietsverlichting aan te zetten, zelfde sukkels alleen wat ouder.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 01:11 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Bij voorkeur ook vóór het oprijden van de rotonde, als je meer dan 2/4e gaat.

Helaas niet verplicht, echter wel praktisch voor met name zwaarder en aankomend verkeer van de tegenovergestelde richting.
Ik denk, nee, ik weet zeker dat wanneer iedereen OP TIJD rechts knippert bij het verlaten van een rotonde, de gehele noodzaak voor links knipperen, afgezien van het fysiek onmogelijke om linksaf te gaan op een rotonde, verdwijnt. Dus stop eens met symptoombestrijding en start met het bestrijden van het echte probleem: Men knippert niet/te laat als men de rotonde verlaat.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_118069089
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 01:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

[..]

afgezien van het fysiek onmogelijke om linksaf te gaan op een rotonde, verdwijnt.
Fysiek is het ook geen rechte weg maar een cirkel, fysiek rij je dus naar links, dus ga nou niet ouwenelen over "fysiek".
pi_118070219
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:50 schreef D0808 het volgende:

[..]

Fysiek is het ook geen rechte weg maar een cirkel, fysiek rij je dus naar links, dus ga nou niet ouwenelen over "fysiek".
Die discussie heb ik al eens met hem gevoerd. Kan je vertellen dat het zinloos is. Hij is iemand die een vierkant blokje in een ronde gat krijgt met een hamer en dan hiermee wil bewijzen dat hij wel past.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_118070338
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 01:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

[..]

Ik denk, nee, ik weet zeker dat wanneer iedereen OP TIJD rechts knippert bij het verlaten van een rotonde, de gehele noodzaak voor links knipperen, afgezien van het fysiek onmogelijke om linksaf te gaan op een rotonde, verdwijnt. Dus stop eens met symptoombestrijding en start met het bestrijden van het echte probleem: Men knippert niet/te laat als men de rotonde verlaat.
Voor fietsers op rotondes zonder fietsvoorrang is het wel erg handig om te weten waar een auto heengaat voor de laatste afslag, om de snelheid niet te verliezen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 08:34:06 #10
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_118070501
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:50 schreef D0808 het volgende:

[..]

Succes met het zoeken naar "fysiek rechte" wegen. Een rotonde is een doorgaande weg.

Rotonde 3/4:

Als je moet voorsorteren voor het oprijden van de rotonde: knipper naar links
Bij het oprijden van de rotonde: knipper uit.

Prima dat je je knipper aan wil laten naar links, maar laat iedereen die dit wil verplichten zelf de vlekkentyfus oplopen. (om even in jouw taalgebruik te blijven).
pi_118070525
De rotonde discussie weer. :')
  woensdag 17 oktober 2012 @ 09:16:25 #12
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118071257
Ik zie overigens de laatste tijd een hoop mensen het knipperlicht naar links uitzetten als ze de rotonde maar half rond willen... :|W
Don't let my username fool you...
pi_118071309
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:16 schreef Metalfreak het volgende:
Ik zie overigens de laatste tijd een hoop mensen het knipperlicht naar links uitzetten als ze de rotonde maar half rond willen... :|W
Dat klopt toch bij mensen die "op de rotonde" willen blijven. Dan zul je hem bij half ook moeten aanzetten. ;)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 09:20:10 #14
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118071349
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:18 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat klopt toch bij mensen die "op de rotonde" willen blijven. Dan zul je hem bij half ook moeten aanzetten. ;)
Neen.
pi_118071427
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:20 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Neen.
Waarom moet het bij 3/4 dan wel volgens de meeste? Er is toch totaal geen verschil met 1/2 of 3/4. Bij beide blijf je voor een tijdje "op de rotonde". :')

Bij 1/4 ga je er meteen vanaf en blijf je niet "op de rotonde". Dan moet het knipperlicht naar rechts aan.

Ik wil ook wel eens weten hoe mensen richting aan geven op rotondes met 5 of 6 afslagen...
  woensdag 17 oktober 2012 @ 10:05:42 #16
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118072354
quote:
10s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Waarom moet het bij 3/4 dan wel volgens de meeste? Er is toch totaal geen verschil met 1/2 of 3/4. Bij beide blijf je voor een tijdje "op de rotonde". :')

Bij 1/4 ga je er meteen vanaf en blijf je niet "op de rotonde". Dan moet het knipperlicht naar rechts aan.

Ik wil ook wel eens weten hoe mensen richting aan geven op rotondes met 5 of 6 afslagen...
*zucht* Niet dit weer... :|W
pi_118072471
Realbiz heeft wel gelijk.
There are only 151 Pokémon.
pi_118072846
Je moet vóór je de rotonde oprijdt, indien mogelijk, aangeven welke kant je door wilt gaan. Links, rechts of rechtdoor (niet knipperen) dus. Als je de rotonde oprijdt moet je dat ding gewoon uitzetten tot je er weer af wilt. :|W
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 10:28:23 #19
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118072942
Dan even wat positiefs ipv negatiefs.
Afgelopen maandagavond gebeld over verdomd veel slib/modder op de weg (zie eerdere post)
Reed er gistermiddag langs, brandschoon de weg ^O^
pi_118074537
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 09:16 schreef Metalfreak het volgende:
Ja, heel irritant! Vooral als het iemand is die je liever niet voor je hebt (lees: slak). Denk je: Yes, hij gaat af! blijkt hij toch rechtdoor te gaan... Kut...
pi_118076970
Rotonde is een doorgaande weg, wanneer je eraf wil gaan zet je hem dus aan. :7
pi_118077020
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:24 schreef BlackLining het volgende:
Je moet vóór je de rotonde oprijdt, indien mogelijk, aangeven welke kant je door wilt gaan. Links, rechts of rechtdoor (niet knipperen) dus. Als je de rotonde oprijdt moet je dat ding gewoon uitzetten tot je er weer af wilt. :|W
Waarom zou je van te voren al naar links knipperen? Je moet namelijk rechtsaf om de rotonde op te rijden? Dat ding moet dus al uitstaan voordat je de rotonde oprijdt.

Er zijn maar 2 redenen wanneer je in de buurt van een rotonde het knipperlicht naar links moet aandoen.
1) Om de voorsorteerstrook voor de rotonde op te rijden (zodra je op de voorsoorteerstrook bent kan dat ding uit aangezien je dan sowieso niet meer mag wisselen)
2) Om aan te geven dat je naar de linker rijstrook wilt op de rotonde (in het geval van een dubbelbaans rotonde).

Bij alleen andere dingen die je kunt verzinnen is het gewoon de grootste onzin om het knipperlicht naar links aan te zetten.
pi_118077046
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:27 schreef muhahaha het volgende:
Rotonde is een doorgaande weg, wanneer je eraf wil gaan zet je hem dus aan. :7
En als je erop wil? Of het is invoegen, dan moet je naar links knipperen en anders is het afslaan naar rechts de doorgaande weg (rotonde) op en dan moet je naar rechts knipperen. En nog een keer naar rechts knipperen als je de doorgaande weg weer verlaat.
pi_118077089
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 12:29 schreef Casos het volgende:

[..]

En als je erop wil? Of het is invoegen, dan moet je naar links knipperen en anders is het afslaan naar rechts de doorgaande weg (rotonde) op en dan moet je naar rechts knipperen. En nog een keer naar rechts knipperen als je de doorgaande weg weer verlaat.
Dat is niet wat mijn instructeur me op dit moment aanleert (motor), alleen bij het verlaten van de rotonde geef je je richting aan. (het is nogal duidelijk dat je erop wil voor de mensen op de rotonde :) ).
  woensdag 17 oktober 2012 @ 12:48:01 #25
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_118077719
Denk dat veel mensen de knippers naar links op de rotonde gebruiken om te voorkomen dat men denkt van: Oh ja, die gaat vast af, maar da's vast weer zo'n aap die te lui is om zn knipper naar rechts aan te doen' en m er vervolgens tussengooien. :6
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')