quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Knipperlicht gebruik je alleen bij het verlaten van de rotonde.
quote:
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:58 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Knipperlicht hoor je te gebruiken bij het verlaten van een rotonde - weer een ergernis an sich
Bij voorkeur ook vóór het oprijden van de rotonde, als je meer dan 2/4e gaat.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Knipperlicht gebruik je alleen bij het verlaten van de rotonde.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:26 schreef D0808 het volgende:
Ik heb liever dat iedereen gewoon links knippert als ze 3/4 gaan, dat zijn tenminste mensen die hun lampjes gebruiken. Het is iig. een heel stuk beter dan die idioten die dat stokje helemaal niet gebruiken, waarvan er massa's rondrijden en die denken dat ze vlektyphus oplopen als ze dat stokje aanraken bij het verlaten van de rotonde.
Maar ja, het is net als bij jongeren die het niet "stoer" vinden om hun fietsverlichting aan te zetten, zelfde sukkels alleen wat ouder.
Ik denk, nee, ik weet zeker dat wanneer iedereen OP TIJD rechts knippert bij het verlaten van een rotonde, de gehele noodzaak voor links knipperen, afgezien van het fysiek onmogelijke om linksaf te gaan op een rotonde, verdwijnt. Dus stop eens met symptoombestrijding en start met het bestrijden van het echte probleem: Men knippert niet/te laat als men de rotonde verlaat.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:11 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Bij voorkeur ook vóór het oprijden van de rotonde, als je meer dan 2/4e gaat.
Helaas niet verplicht, echter wel praktisch voor met name zwaarder en aankomend verkeer van de tegenovergestelde richting.
Fysiek is het ook geen rechte weg maar een cirkel, fysiek rij je dus naar links, dus ga nou niet ouwenelen over "fysiek".quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
afgezien van het fysiek onmogelijke om linksaf te gaan op een rotonde, verdwijnt.
Die discussie heb ik al eens met hem gevoerd. Kan je vertellen dat het zinloos is. Hij is iemand die een vierkant blokje in een ronde gat krijgt met een hamer en dan hiermee wil bewijzen dat hij wel past.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 02:50 schreef D0808 het volgende:
[..]
Fysiek is het ook geen rechte weg maar een cirkel, fysiek rij je dus naar links, dus ga nou niet ouwenelen over "fysiek".
Voor fietsers op rotondes zonder fietsvoorrang is het wel erg handig om te weten waar een auto heengaat voor de laatste afslag, om de snelheid niet te verliezen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 01:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
[..]
Ik denk, nee, ik weet zeker dat wanneer iedereen OP TIJD rechts knippert bij het verlaten van een rotonde, de gehele noodzaak voor links knipperen, afgezien van het fysiek onmogelijke om linksaf te gaan op een rotonde, verdwijnt. Dus stop eens met symptoombestrijding en start met het bestrijden van het echte probleem: Men knippert niet/te laat als men de rotonde verlaat.
Succes met het zoeken naar "fysiek rechte" wegen. Een rotonde is een doorgaande weg.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 02:50 schreef D0808 het volgende:
[..]
Fysiek is het ook geen rechte weg maar een cirkel, fysiek rij je dus naar links, dus ga nou niet ouwenelen over "fysiek".
Dat klopt toch bij mensen die "op de rotonde" willen blijven. Dan zul je hem bij half ook moeten aanzetten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:16 schreef Metalfreak het volgende:
Ik zie overigens de laatste tijd een hoop mensen het knipperlicht naar links uitzetten als ze de rotonde maar half rond willen...
Neen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat klopt toch bij mensen die "op de rotonde" willen blijven. Dan zul je hem bij half ook moeten aanzetten.
Waarom moet het bij 3/4 dan wel volgens de meeste? Er is toch totaal geen verschil met 1/2 of 3/4. Bij beide blijf je voor een tijdje "op de rotonde".quote:
*zucht* Niet dit weer...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waarom moet het bij 3/4 dan wel volgens de meeste? Er is toch totaal geen verschil met 1/2 of 3/4. Bij beide blijf je voor een tijdje "op de rotonde".
Bij 1/4 ga je er meteen vanaf en blijf je niet "op de rotonde". Dan moet het knipperlicht naar rechts aan.
Ik wil ook wel eens weten hoe mensen richting aan geven op rotondes met 5 of 6 afslagen...
Ja, heel irritant! Vooral als het iemand is die je liever niet voor je hebt (lees: slak). Denk je: Yes, hij gaat af! blijkt hij toch rechtdoor te gaan... Kut...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 09:16 schreef Metalfreak het volgende:
Ik zie overigens de laatste tijd een hoop mensen het knipperlicht naar links uitzetten als ze de rotonde maar half rond willen...
Waarom zou je van te voren al naar links knipperen? Je moet namelijk rechtsaf om de rotonde op te rijden? Dat ding moet dus al uitstaan voordat je de rotonde oprijdt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:24 schreef BlackLining het volgende:
Je moet vóór je de rotonde oprijdt, indien mogelijk, aangeven welke kant je door wilt gaan. Links, rechts of rechtdoor (niet knipperen) dus. Als je de rotonde oprijdt moet je dat ding gewoon uitzetten tot je er weer af wilt.
En als je erop wil? Of het is invoegen, dan moet je naar links knipperen en anders is het afslaan naar rechts de doorgaande weg (rotonde) op en dan moet je naar rechts knipperen. En nog een keer naar rechts knipperen als je de doorgaande weg weer verlaat.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:27 schreef muhahaha het volgende:
Rotonde is een doorgaande weg, wanneer je eraf wil gaan zet je hem dus aan.
Dat is niet wat mijn instructeur me op dit moment aanleert (motor), alleen bij het verlaten van de rotonde geef je je richting aan. (het is nogal duidelijk dat je erop wil voor de mensen op de rotondequote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:29 schreef Casos het volgende:
[..]
En als je erop wil? Of het is invoegen, dan moet je naar links knipperen en anders is het afslaan naar rechts de doorgaande weg (rotonde) op en dan moet je naar rechts knipperen. En nog een keer naar rechts knipperen als je de doorgaande weg weer verlaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |