abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118068885
quote:
7s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:21 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Naja misschien was alcohol wel een slecht voorbeeld, ben zelf erg tegen alcohol in het verkeer. Maar toch, ik vind bijvoorbeeld 2 jaar voor een overval te weinig, ik vind 700 euro voor iemand zwaar mishandelen met letsel en 140 uurtjes werken te weinig.

En verkeersboete boven de 200 euro vind ik dan weer te hoog.

Dat vind ik ervan.. so be it.

In china verongelukken trouwens elke dag 600 mensen in het verkeer :X
mooi land trouwens china

Verkeersboete van boven de 200 euro. Dat komt dus neer op door rood rijden, bellen tijdens het rijden, rijden met ingevorderd rijbewijs, rijden met drank op, 20-25 km te hard rijden, dat soort zaken. Vind je te hoog? :')
  woensdag 17 oktober 2012 @ 02:26:30 #152
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_118068906
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Verkeersboete van boven de 200 euro. Dat komt dus neer op door rood rijden, bellen tijdens het rijden, rijden met ingevorderd rijbewijs, rijden met drank op, 20-25 km te hard rijden, dat soort zaken. Vind je te hoog? :')
Jaa!

Door rood is gevaarlijk, drank op niet ok. Bellen vind ik al een twijfel geval, komop zeg.. dat is toch niet zo erg? en ik rijd zelf altijd te hard en daarbij is 50-70km te hard niet ongewoon.

Die boetes zijn alleen te hoog
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_118068919
quote:
7s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:26 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Jaa!

Door rood is gevaarlijk, drank op niet ok. Bellen vind ik al een twijfel geval, komop zeg.. dat is toch niet zo erg?
Per jaar vallen er tientallen doden en honderden gewonden door mensen die bellen achter het stuur. Het is debiel, onzinnig, het overgrote deel van de tijd totaal onnodig en levensgevaarlijk.
quote:
en ik rijd zelf altijd te hard en daarbij is 50-70km te hard niet ongewoon.

Die boetes zijn alleen te hoog
Laat maar. Ik ga hier gewoon niet meer op reageren, dat lijkt me beter :P
  woensdag 17 oktober 2012 @ 02:28:07 #154
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_118068921
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 02:30:20 #155
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_118068933
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Per jaar vallen er tientallen doden en honderden gewonden door mensen die bellen achter het stuur. Het is debiel, onzinnig, het overgrote deel van de tijd totaal onnodig en levensgevaarlijk.

[..]

Laat maar. Ik ga hier gewoon niet meer op reageren, dat lijkt me beter :P
Ok :)

Ik vind verkeersdoden noemen als tegen argument altijd beetje gek.. mensen vinden altijd wel een andere leuke manier om dood te gaan. Zeker met al die 16,5 jarige wegpiraten tegenwoordig. Bellen is helemaal niet zo gevaarlijk, dan zou handsfree belen namelijk nét zo gevaarlijk moeten zijn of op je tomtom kijken. :P

Sorry mensen dat ik te hard rij, het is wel m'n bedoeling :*
pi_118068958
quote:
7s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:30 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ok :)

Ik vind verkeersdoden noemen als tegen argument altijd beetje gek.. mensen vinden altijd wel een andere leuke manier om dood te gaan. Zeker met al die 16,5 jarige wegpiraten tegenwoordig. Bellen is helemaal niet zo gevaarlijk, dan zou handsfree belen namelijk nét zo gevaarlijk moeten zijn of op je tomtom kijken. :P

Sorry mensen dat ik te hard rij, het is wel m'n bedoeling :*
Handsfree bellen of op je Tomtom kijken is ook enorm gevaarlijk. Dat laatste is trouwens zelfs strafbaar. Het verschil met handsfree en handson bellen is dat je bij die laatste niet eens je handen beschikbaar hebt om te reageren.

Verder: je doet hele normale maatregelen af als onzin, omdat 'het echt niet zo erg is' of 'je het zelf ook doet'. Daarbij noem je straffen die helemaal nergens op gestoeld zijn als voorbeelden van mensen die 'zo weer buiten staan' ( :')). Je klinkt als een pagina uit de Telegraaf, en ik heb hier he-le-maal geen zin in. Dus fijne avond verder. :)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 02:40:48 #157
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_118069031
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Handsfree bellen of op je Tomtom kijken is ook enorm gevaarlijk. Dat laatste is trouwens zelfs strafbaar. Het verschil met handsfree en handson bellen is dat je bij die laatste niet eens je handen beschikbaar hebt om te reageren.

Verder: je doet hele normale maatregelen af als onzin, omdat 'het echt niet zo erg is' of 'je het zelf ook doet'. Daarbij noem je straffen die helemaal nergens op gestoeld zijn als voorbeelden van mensen die 'zo weer buiten staan' ( :')). Je klinkt als een pagina uit de Telegraaf, en ik heb hier he-le-maal geen zin in. Dus fijne avond verder. :)
Ik zat me net nog te verbazen over het niveau van de telegraaf waar applemaps grapjes op staan.

Maar mensen die zo weer buiten staan zijn net gevallen uit mijn omgeving; 1tje gewapende overval, pistool, 2 jaar cel verder niets en de andere heb ik ook al verteld. Als ik dat soort dingen zie denk ik; niet ok.

Maar volgens mij heb ik ook de verkeerde voor me als telefoneren en tomtom gebruiken al super gevaarlijk is.. helaas
  woensdag 17 oktober 2012 @ 07:14:45 #158
370039 Morera
more more more
pi_118069999
Dit is vroeg
pi_118070554
Zo. Rocky start van de morgen. Er werd net een kat voor onze ogen aangereden. Uitgestapt, dierenambulance gebeld, maar die kwamen helaas te laat ;(
pi_118072431
Zo maar weer eens de boeken in
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_118072456
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Zo. Rocky start van de morgen. Er werd net een kat voor onze ogen aangereden. Uitgestapt, dierenambulance gebeld, maar die kwamen helaas te laat ;(
-O-
pi_118072574
quote:

[..]

Alsof 20-25km te hard op de snelweg zo rete gevaarlijk is. Maar alsnog, die kan dan nog net.

6 km te hard op de snelweg, 54 euro :r :r :r
pi_118072593
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 02:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

heb jij wel je rijbewijs? :P
pi_118072727
quote:

[..]

oh, toeteren is tegenwoordig 360 :')
pi_118073130
ook een keer bijna 35 euro gekregen voor het hebben van 3 knipperlichten op mijn brommer |:(
pi_118074822
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:35 schreef Yreal het volgende:
ook een keer bijna 35 euro gekregen voor het hebben van 3 knipperlichten op mijn brommer |:(
Jij moet nog even kijken naar Dismember-Dreaming In Red :)
pi_118075082
Is een wet gemaakt door een degalans een organieke wet? Misschien een beetje knullige vraag maar wordt hier niet echt wijzer van.

De terminologie is wel duidelijk.. Als dit een huiswerkvraag is:
Ik heb weldegelijk in mijn boeken gekeken..
pi_118075207
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:40 schreef deman13 het volgende:
Is een wet gemaakt door een degalans een organieke wet? Misschien een beetje knullige vraag maar wordt hier niet echt wijzer van.

De terminologie is wel duidelijk.. Als dit een huiswerkvraag is:
Ik heb weldegelijk in mijn boeken gekeken..
Een organieke wet is bij mijn weten een wet die in opdracht van de grondwetgever gemaakt is. De grondwetgever kan de bevoegdheid tot het maken van zo'n wet attribueren aan de formele wetgever.

Ik heb mijn antwoord iets bijgesteld. Ik denk namelijk dat er geen sprake is van delegatie, maar van attributie.

[ Bericht 1% gewijzigd door SpotlessMind00 op 17-10-2012 11:49:20 ]
pi_118075443
Nee, dit wordt 'm niet vandaag. Concentratie is ver te zoeken ;(
pi_118075500
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Een organieke wet is bij mijn weten een wet die in opdracht van de grondwetgever gemaakt is. De grondwetgever kan de bevoegdheid tot het maken van zo'n wet attribueren aan de formele wetgever.

Ik heb mijn antwoord iets bijgesteld. Ik denk namelijk dat er geen sprake is van delegatie, maar van attributie.
Ik snap hem nu. Had eigenlijk niet eens bij attributie nagedacht. Top :)
pi_118075543
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:50 schreef deman13 het volgende:

[..]

Ik snap hem nu. Had eigenlijk niet eens bij attributie nagedacht. Top :)
Ik wacht nog even af of ik niet word afgeschoten door de ware helden uit deze reeks. Ik ben eerstejaars en ik zit midden in de tentamenvoorbereiding van Inleiding Staatsrecht.
pi_118075586
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik wacht nog even af of ik niet word afgeschoten door de ware helden uit deze reeks. Ik ben eerstejaars en ik zit midden in de tentamenvoorbereiding van Inleiding Staatsrecht.
Ik ga niets afschieten, daar het voor mij te lang geleden is dat ik staatsrecht heb gevolgd :P
pi_118075685
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 11:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ja, ik idem. :P
pi_118078456
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Alsof 20-25km te hard op de snelweg zo rete gevaarlijk is. Maar alsnog, die kan dan nog net.

6 km te hard op de snelweg, 54 euro :r :r :r
Oké, maar je begrijpt toch dat dit een onoplosbaar probleem is? Stel, we geven geen boetes voor zes kilometer te hard. Dan gaat iedereen zes kilometer te hard rijden en vervolgens en masse lopen kankeren op de boetes voor zeven kilometer te hard.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

oh, toeteren is tegenwoordig 360 :')
Dat is ingegeven door partijen om de ver-asocialing van Nederland aan te pakken, wat weer van de burgers moest.
pi_118079250
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oké, maar je begrijpt toch dat dit een onoplosbaar probleem is? Stel, we geven geen boetes voor zes kilometer te hard. Dan gaat iedereen zes kilometer te hard rijden en vervolgens en masse lopen kankeren op de boetes voor zeven kilometer te hard.

[..]

Dat is ingegeven door partijen om de ver-asocialing van Nederland aan te pakken, wat weer van de burgers moest.
Maar het voelt gewoon onrechtvaardig voor jezelf. Een kleine snelheidsovertreding is zo gemaakt,daar hoef je niet eens bewust mee bezig te zijn. En als je dan zo gruwelijk veel moet betalen voor zoiets kleins...tja dan word ik daar zelf af en toe ook chagerijnig van. Zeker als je bijvoorbeeld ziet dat het in een land als Duitsland veel minder lomp is en blijkbaar ook werkt. Je hoeft dus ook niet op te houden met beboeten, maar iets normalere tarieven mag ook wel.

Dus ik ben het niet met je eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')