SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaaah.. Ik snak naar zoetigheid!!!!!!!!!!!!!! Maar moet afvallen! Heb geen enkel stuk chocola of whatever in huis..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:03 schreef pureheart1 het volgende:
Ik heb trek in die smaakloze Turkse thee in combinatie met die veel te zoete baklava
Ikquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:04 schreef pureheart1 het volgende:
Wie kan hier dromen interpreteren? (ja ik neem het met een korreltje zout)
Smaakloze? Pardon!?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:03 schreef pureheart1 het volgende:
Ik heb trek in die smaakloze Turkse thee in combinatie met die veel te zoete baklava
Ik ook!! LOLquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Aaaah.. Ik snak naar zoetigheid!!!!!!!!!!!!!! Maar moet afvallen! Heb geen enkel stuk chocola of whatever in huis..
Komt waarschijnlijk doordat ze jou zwak inschatten, alleen kinderen krijgen smaakloze/lichte thee!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:09 schreef pureheart1 het volgende:
[..]![]()
Ja wat nou bij alle turken bij wie ik het dronk smaakte het naar niks. hihi
Ben geen vetzak, maar voel me nu niet lekker zoquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:08 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ik ook!! LOL
Moet ook afvallen.Maar wat ik van jou op die foto zag (als je tenminste nog even zwaar bent als toen) was je best slank.
Ik ga straks voor het slapen een half uur springtouwen en probeer dat dan ieder avond te doen. Ik moet mijn figuur weer terugkrijgen!
-Hard...-quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:10 schreef xminator het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk doordat ze jou zwak inschatten, alleen kinderen krijgen smaakloze/lichte thee!
Ja dat heb ik dus ook.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:13 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ben geen vetzak, maar voel me nu niet lekker zoMoet dus wel even wat af.. Wil snel stoppen met roken en weer beginnen met die hard sporten
[..]
-Hard...-
Yeah you got mequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:11 schreef xminator het volgende:
Ik meen het ook niet slecht, maar zo is et meestal wel
Hmmm.. ook in een studentenhuis?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:15 schreef xminator het volgende:
Een meisje zit schuin iets voor mij, twijfel of het mijn huisgenoot is. Ze kijkt wel awkward steeds, heb er maar 1x gezien vandaar
Je moet je leven beteren en je verre houden van zondes, zuster.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:13 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ik droom best vaak dat ik verdrink.![]()
Wat wil dat zeggen?
En als zij dat wel is ik ben haar naam vergetenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:16 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Hmmm.. ook in een studentenhuis?
T kan een verlegen meisje zijn die zich altijd verbergt voor haar huisgenoten en nu ze jou ineens ziet schrikt ze en gedraagt ze zich dus vreemd. Waarom weet ik dit toch zo goed te beschrijven?
Dat je bang bent dat Nederland overstroomt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:13 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ik droom best vaak dat ik verdrink.![]()
Wat wil dat zeggen?
Liefst wel..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:14 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik dus ook.
Wat voor sport? Hardlopen?
Dromen zeggen veel.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je moet je leven beteren en je verre houden van zondes, zuster.Nee, geen idee, maar dromen moet je niet al te veel waarde aan hechten. Hoewel stress in je dagelijkse leven zich natuurlijk ook kan uiten in je dromen. Maar ik weet hier te weinig van om iets zinnigs te kunnen zeggen.
Oke.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je moet je leven beteren en je verre houden van zondes, zuster.Nee, geen idee, maar dromen moet je niet al te veel waarde aan hechten. Hoewel stress in je dagelijkse leven zich natuurlijk ook kan uiten in je dromen. Maar ik weet hier te weinig van om iets zinnigs te kunne zeggen.
Ik ben dat meisje.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:18 schreef xminator het volgende:
[..]
En als zij dat wel is ik ben haar naam vergeten![]()
![]()
Eerder een studentenflat, we hebben zelfs een eigen bar/cafe
Zijn er nog mensen die kijken naar dit elftal? Ik volg ze al jaren niet meer! Allemaal individualisten tegenwoordig, terwijl ze slecht zijn. In het verleden behaalde resultaten kwamen mede dankzij teamspel en motivatie.quote:
Dat deed ik vroeger ook heel vaak.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:19 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Liefst wel..Hou niet v samensporten.
Het water waarin jij verdrinkt, is dat zeg maar schoon of troebel water?
Ach ja, wat doe je dan? Hele dag in je kamer zitten, nooit sameneten, nooit uitgaan of iets leuks doen? Als jij er blij van wordt moet je gewoon zo doorgaan.quote:
Haha, dit klinkt niet echt gezond.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:21 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Oke.![]()
Ik heb altijd standaard een veiligheidshamertje in mijn tas voor het geval ik ooit bij iemand in de auto zit en terecht kom in een meertje ofzo. Maar gisteren had ik dat ding uit mijn tas gehaald omdat ik het extra gewicht even zat was. In mijn droom kwam ik er in de auto achter dat ik em niet bij me had en raakte in paniek, kon de raam ineens met mijn blote handen open trekken (raam was half open)en zwom zo naar boven.
Toen werd ik wakker.
schoon water is goed. Ik heb een boek met Islamitische dromenuitleg.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:23 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Dat deed ik vroeger ook heel vaak.
Maar nu sport ik liever thuis.
Verschillend. Meestal zeewater (vies water) maar soms ook gewoon een meer of rivier (schoon).
Het was een grapje.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:23 schreef xminator het volgende:
[..]
Ach ja, wat doe je dan? Hele dag in je kamer zitten, nooit sameneten, nooit uitgaan of iets leuks doen? Als jij er blij van wordt moet je gewoon zo doorgaan.
Je hebt gelijk. Maar ik kijk ook niet hoor. Hou alleen de score bij.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:22 schreef xminator het volgende:
[..]
Zijn er nog mensen die kijken naar dit elftal? Ik volg ze al jaren niet meer! Allemaal individualisten tegenwoordig, terwijl ze slecht zijn. In het verleden behaalde resultaten kwamen mede dankzij teamspel en motivatie.
Nee nee ik weet ook wel dat ik het niet letterlijk moet nemen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Haha, dit klinkt niet echt gezond.Een veiligheidshamertje in je tas? Serieus?
![]()
Ik denk dat je je dromen niet te letterlijk op moet vatten. Je bent tenslotte profeet Yusuf (a.s.) niet die in de toekomst koken kijken, bij de gratie van God. Ik denk dat je het meer symbolisch moet opvatten voor stress en zorgen die je in je dagelijkse leven hebt.
Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:30 schreef Ambipur het volgende:
Pureheart.. Guurrrlll, light the fuck up!!!!
Eens, ik heb niet eens een veiligheidshamertje in mn auto laat staan dat ik het meeneemquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:33 schreef Ambipur het volgende:
Ik heb altijd standaard een veiligheidshamertje in mijn tas voor het geval ik ooit bij iemand in de auto zit en terecht kom in een meertje ofzo
Hier doel ik op.. Ik zou er zelf niet eens op komen![]()
Ik denk dat je iets meer contact moet zoeken met je huisgenoten.
Ja misschien wel...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:33 schreef Ambipur het volgende:
Ik heb altijd standaard een veiligheidshamertje in mijn tas voor het geval ik ooit bij iemand in de auto zit en terecht kom in een meertje ofzo
Hier doel ik op.. Ik zou er zelf niet eens op komen![]()
Ik denk dat je iets meer contact moet zoeken met je huisgenoten.
Nou ja, de kans is vrij klein dat je met je auto in het water belandt. Je bent in ieder geval de eerste waarvan ik dit hoor.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:29 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Nee nee ik weet ook wel dat ik het niet letterlijk moet nemen.
Het zal wel een combinatie zijn van mijn belevenissen de dag ervoor en de dingen waar ik me zorgen om maak.
En hoezo niet gezond? Het is altijd goed om je voor rampen te voorbereiden.
Ik ken je niet, he. Ik oordeel puur op basis op hetgeen ik lees.quote:
Nou.. ik heb het gevoel dat ik de 1ste indruk al een beetje verpest heb. Want soms als ik de keuken binnenloop en ik zie een paar aan tafel eten. We groeten elkaar. Maar tijdens het groeten kijken ze mij net ietsje te lang aan waardoor ik denk dat ze over mij hebben zitten roddelen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ken je niet, he. Ik oordeel puur op basis op hetgeen ik lees.
Ga eens een x samen eten met ze
Moet dit?.....quote:
Eh.. sorry.. Maar als ik met mensen in 1 huis woon en de ene persoon die komt niet eens gezamenlijk eten, zou ik ook raar kijken en denken wtf is haar probleem. Het kan dus ook aan jouw manier van overkomen liggen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:44 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Nou.. ik heb het gevoel dat ik de 1ste indruk al een beetje verpest heb. Want soms als ik de keuken binnenloop en ik zie een paar aan tafel eten. We groeten elkaar. Maar tijdens het groeten kijken ze mij net ietsje te lang aan waardoor ik denk dat ze over mij hebben zitten roddelen.![]()
Zo'n blik alsof ze samen iets over mij verzwijgen.
Ik heb wel een meisje leren kennen die ik op school altijd spreek. Ik kan het goed met haar vinden. Misschien ga ik haar binnenkort een keer vragen om samen iets leuks te doen.
Bij ons is het ook wel redelijk rustig.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:45 schreef xminator het volgende:
Gewoon erbij zitten en kletsen, anders fuck hun. Mijn verdieping is echt rustig, wel handig maar ook minder leuk.
Wait, what?!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:21 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ik heb altijd standaard een veiligheidshamertje in mijn tas
degmezquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Toen ik de stand zag wilde ik vloeken.
Godverdomme zeg.
Ah wat zielig, maar goed je woont in belgie dan begrijp ik het wel. Belgiequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:47 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Bij ons is het ook wel redelijk rustig.
Zomaar bij mensen zitten kan ik niet. Ik ben vroeger als kind vaak buitengesloten door anderen.
Dat was vroeger.. je moet jezelf uit je schulp trekken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:47 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Zomaar bij mensen zitten kan ik niet. Ik ben vroeger als kind vaak buitengesloten door anderen.
In ieder verdieping wonen er 12 mensen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:46 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Moet dit?.....
[..]
Eh.. sorry.. Maar als ik met mensen in 1 huis woon en de ene persoon die komt niet eens gezamenlijk eten, zou ik ook raar kijken en denken wtf is haar probleem. Het kan dus ook aan jouw manier van overkomen liggen.
Eerste indrukken haal je weg met de volgende indrukken
Heb je altijd al in België gewoond of ben je daarheen gegaan om te studeren?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:47 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ik woon er ook niet zolang hoor. Ben gewoon in Nederland geboren.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:49 schreef xminator het volgende:
[..]
Ah wat zielig, maar goed je woont in belgie dan begrijp ik het wel. Belgie.
Ben zelf ook niet de drukste met allemaal rare verhalen enzo, maar meng mezelf er wel tussen.
Nee joh, wij wonen met zn 24 ongeveer. 12 daarvan, waaronder ik, zijn gezellig bezig enzo. Die andere 12 kennen wij niet eensquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:51 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
In ieder verdieping wonen er 12 mensen.
Er zijn er wel een paar die goed met elkaar kunnen opschieten. Maar het is ook weer niet zo dat ze met zn 11en aan tafel zitten. Tot nu toe heb ik bv. 3 jongens gezien en die zie ik ook nooit met anderen eten, chillen etc. Dus zo raar ben ik toch niet?
True. True.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:49 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dat was vroeger.. je moet jezelf uit je schulp trekken.
Ja voor studie.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:52 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Heb je altijd al in België gewoond of ben je daarheen gegaan om te studeren?
Dat kan best hoor.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:53 schreef Ambipur het volgende:
Ph.. Ik ben van mening dat je jezelf in een slachtofferrol hebt gezet.
Uit ervaring heb ik gemerkt dat mensen die socialer zijn ook bot uit de hoek kunnen komen en dat schrikt mensen met bv een sociale fobie af. Hiermee praat ik het niet goed wat ik en andere teruggetrokken personen doen. Maar geef gewoon een verklaring wat een obstakel kan vormen..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:53 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee joh, wij wonen met zn 24 ongeveer. 12 daarvan, waaronder ik, zijn gezellig bezig enzo. Die andere 12 kennen wij niet eens, bij hun is het meer hallo hallo thats it.
Wij vinden ze aso's omdat ze nooit praten of iets doen. Misschien vinden ze dat van jou ook? Gewoon wat meer praten enzo?
Ah ok. Nice!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:59 schreef TheMagnificent het volgende:
Arcadia, een praktiserende jongen die hier voor de vakantie nog actief meepostte, is dit jaar ook in België gaan studeren.
Hangt meer vanaf hoe ze zijn als persoon, ik ben ook heel direct. Als ik iets slecht vind dan zeg ik dat ook zonder eromheen te draaien. Volgens mij moet jij gewoon iets sterker in je vel gaan zitten, meer hier hangen en incasseren. Dan komt het vanzelf wel goed.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:59 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Uit ervaring heb ik gemerkt dat mensen die socialer zijn ook bot uit de hoek kunnen komen en dat schrikt mensen met bv een sociale fobie af. Hiermee praat ik het niet goed wat ik en andere teruggetrokken personen doen. Maar geef gewoon een verklaring wat een obstakel kan vormen..
En wat denk jij dat ik de afgelopen jaren heb meegemaakt? Heb ook laag gezeten hoor. Fuck that, dan ga ik juist iets van mijn leven maken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:56 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Dat kan best hoor.
Maar ik heb ook heel veel klote dingen meegemaakt in het verleden dus het is niet zo dat ik ervan hou om zielig te zijn.
Ja dat zou inderdaad goed zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:01 schreef xminator het volgende:
[..]
Hangt meer vanaf hoe ze zijn als persoon, ik ben ook heel direct. Als ik iets slecht vind dan zeg ik dat ook zonder eromheen te draaien. Volgens mij moet jij gewoon iets sterker in je vel gaan zitten, meer hier hangen en incasseren. Dan komt het vanzelf wel goed.
En ook niet waanideeën gaan produceren, zoals ''O, zij keek met een schuin oog naar mij, dus ze zal me wel een freak vinden'' ofzo.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:03 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ja dat zou inderdaad goed zijn.
Lijkt mij vermoeiend, behalve school, werk en je eigen sociale leven ook nog gezellig doen/omgaan met je huisgenoten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:53 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee joh, wij wonen met zn 24 ongeveer. 12 daarvan, waaronder ik, zijn gezellig bezig enzo. Die andere 12 kennen wij niet eens, bij hun is het meer hallo hallo thats it.
Wij vinden ze aso's omdat ze nooit praten of iets doen. Misschien vinden ze dat van jou ook? Gewoon wat meer praten enzo?
Ja we hebben allemaal ons verleden. Maar iedereen gaat daar ander mee om. Je zei laatst iets over mij wat echt klopt; dat ik opmerkingen snel op mezelf als persoon betrek. Dat doe jij dan waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:03 schreef Ambipur het volgende:
[..]
En wat denk jij dat ik de afgelopen jaren heb meegemaakt? Heb ook laag gezeten hoor. Fuck that, dan ga ik juist iets van mijn leven maken.
Fuck that..
Hahahaquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:07 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
En ook niet waanideeën gaan produceren, zoals ''O, zij keek met een schuin oog naar mij, dus ze zal me wel een freak vinden'' ofzo.
Zo extreem is het ook weer niet hoorquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Lijkt mij vermoeiend, behalve school, werk en je eigen sociale leven ook nog gezellig doen/omgaan met je huisgenoten.Ik denk dat ik ook bij de 'hoi hallo' groep zou horen.
Oh, maar dan. Eten enzo is anders, ik bedoel, dat moet je sowieso. Kun je net zo goed samen doen. Ik dacht echt dat je bedoelde dat je minstens een of twee dagen in de week samen uitging of in jullie bar ging hangen ofzo.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:09 schreef xminator het volgende:
[..]
Zo extreem is het ook weer niet hoor, alleen maar 1x per week sameneten en soms als je zin hebt gewoon in de gemeenschappelijke 'woon'kamer tv kijken ofzo. Voor de rest is het ook Hoi alles goed en dan niets.
Nee johquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh, maar dan. Eten enzo is anders, ik bedoel, dat moet je sowieso. Kun je net zo goed samen doen. Ik dacht echt dat je bedoelde dat je minstens een of twee dagen in de week samen uitging of in jullie bar ging hangen ofzo.
Ik ben harder geworden en kan dingen nu scheiden. Iemand die mij vertelt dat ik verkeerd doe, zal ik niet haten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:07 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ja we hebben allemaal ons verleden. Maar iedereen gaat daar ander mee om. Je zei laatst iets over mij wat echt klopt; dat ik opmerkingen snel op mezelf als persoon betrek. Dat doe jij dan waarschijnlijk niet.
Ja idd. Ach jaquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:17 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ben harder geworden en kan dingen nu scheiden. Iemand die mij vertelt dat ik verkeerd doe, zal ik niet haten.
Is zonde man. Je verneukt je hele studententijd zo
Jammer dat Che hier niet meer actief is. Of AryaMehr. Die konden jou wel goed opfokken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:20 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben de laatste paar jaar juist veel softer geworden. Ik moet weer harder worden. Iemand tips?
Egoist worden. Zoals ik. Fuck the rest, my myself and I. Jewait.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:20 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben de laatste paar jaar juist veel softer geworden. Ik moet weer harder worden. Iemand tips?
Plat op je bek gaan helpt wel.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:20 schreef Bortecinem het volgende:
Grappig, dat is precies hoe ik ben geworden. Door mijn fuck the rest, me and myself attitude word ik zelden zo kwaad en agressief als dat ik vroeger werd. Nu heb ik bij veel dingen 'meh, kafami bozmaya degmez'.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:23 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Egoist worden. Zoals ik. Fuck the rest, my myself and I. Jewait.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:24 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat doe je ook niet vrijwillig, lijkt mij zo.
AryaMehr niet meer, jammer genoeg. Zelfs toen hij nog actief was niet meer. Che ook niet echt. Zelfs Weissman niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:22 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Jammer dat Che hier niet meer actief is. Of AryaMehr. Die konden jou wel goed opfokken.
wat zei je daar in Turks?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Grappig, dat is precies hoe ik ben geworden. Door mijn fuck the rest, me and myself attitude word ik zelden zo kwaad en agressief als dat ik vroeger werd. Nu heb ik bij veel dingen 'meh, kafami bozmaya degmez'.
Oh wacht. Dat is juist positief. Ik ben niet soft geworden, maar laks - waardoor mensen denken dat ik soft ben geworden. Ah well, fuck them.
Ze bedoeld denk ik eerder dat haar laksheid bij anderen als soft kan overkomenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:28 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
wat zei je daar in Turks?![]()
maar dan ben je toch niet soft maar meer "whatever" ?
Sorry, was even vergeten dat je geen Turk was. Probeerde mijn post later te editten maar toen quotte ik mezelf.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:28 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
wat zei je daar in Turks?![]()
maar dan ben je toch niet soft maar meer "whatever" ?
[insert stukje leven van JFM]quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:30 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Sorry, was even vergeten dat je geen Turk was. Probeerde mijn post later te editten maar toen quotte ik mezelf.Kafami bozmaya degmez = het heeft geen zin om mezelf kwaad te maken om niks.
Ja klopt, maar ook wel soft ergens, toch wel.
Je bent oud aan het worden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
AryaMehr niet meer, jammer genoeg. Zelfs toen hij nog actief was niet meer. Che ook niet echt. Zelfs Weissman niet.
Gekwetst worden laat je juist voelen, dat je leeft. Je harder opstellen is goed, maar je hart sluiten om geen pijn te voelen kan niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:33 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
[insert stukje leven van JFM]
Vroeger was ik heel soft. Alles was goed en mocht,"laat maar gaan". Laatste jaren heb ik meer van, fuck it, geen aanpassingen meer. Doe wat jij wil, zeg wat je wil en vooral nooit ervoor zorgen dat mensen je kunnen kwetsen. Kan alleen jij weetje. Ben ik nu dramatisch ?
Weet ik.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:36 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Je bent oud aan het worden.
Misschien heeft dat wel een evolutionaire verklaring? Want tijdens de winter kun je minder voedsel vinden. Althans, dat was vroeger waarschijnlijk zo. Daarom moet je genoeg eten om de winter te kunnen doorstaan. Denk ik.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:39 schreef Bortecinem het volgende:
Trouwens, big girls, over dikker worden gesproken (even pagina 1 gelezen), hebben jullie ook dat jullie eetlust toeneemt in de winter?
Ik snap dat nooit. In de winter ben je minder actief, maar je eetlust neemt toe.
Ik krijg meer trek in koolhydraten... Dus meer zin in brood en rijst. En chocola. Ik snak naar chocola in de wintermaanden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:39 schreef Bortecinem het volgende:
Trouwens, big girls, over dikker worden gesproken (even pagina 1 gelezen), hebben jullie ook dat jullie eetlust toeneemt in de winter?
Ik snap dat nooit. In de winter ben je minder actief, maar je eetlust neemt toe.
Neejoh is ook weer niet zo overdreven.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:36 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Gekwetst worden laat je juist voelen, dat je leeft. Je harder opstellen is goed, maar je hart sluiten om geen pijn te voelen kan niet.
Nou mijn buik heeft genoeg voorraad opgeslagen voor de komende tien jaar. Daha ne oluyorsa.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:42 schreef Julis het volgende:
[..]
Misschien heeft dat wel een evolutionaire verklaring? Want tijdens de winter kun je minder voedsel vinden. Althans, dat was vroeger waarschijnlijk zo. Daarom moet je genoeg eten om de winter te kunnen doorstaan. Denk ik.
Ik heb sowieso altijd trek in koolhydraten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:42 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik krijg meer trek in koolhydraten... Dus meer zin in brood en rijst. En chocola. Ik snak naar chocola in de wintermaanden.
Ik ook..... WTF moet je eten als je geen pasta, rijst en brood mag eten?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb sowieso altijd trek in koolhydraten.
Volkoren is toch goed?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ook..... WTF moet je eten als je geen pasta, rijst en brood mag eten?
Een andere verklaring is verveling: "Als we nergens echt naartoe moeten, dan blijven we liever thuis. En dat betekent meestal dat we activiteiten doen die we associëren met eten, zoals televisie kijken in de zetel", zegt professor Jackson.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:42 schreef Julis het volgende:
[..]
Misschien heeft dat wel een evolutionaire verklaring? Want tijdens de winter kun je minder voedsel vinden. Althans, dat was vroeger waarschijnlijk zo. Daarom moet je genoeg eten om de winter te kunnen doorstaan. Denk ik.
Dit!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:48 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik ook..... WTF moet je eten als je geen pasta, rijst en brood mag eten?
Dus eigenlijk moet ik gewoon extra sporten in de winter?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:49 schreef Bilge het volgende:
[..]
Een andere verklaring is verveling: "Als we nergens echt naartoe moeten, dan blijven we liever thuis. En dat betekent meestal dat we activiteiten doen die we associëren met eten, zoals televisie kijken in de zetel", zegt professor Jackson.
Maar jouw verklaring wordt ook genoemd: "Bij onze voorvaderen werden de wintermaanden geassocieerd met honger. Eén theorie stelt dan ook dat we genetisch geprogrammeerd zijn om in de herfst meer vetten op te slaan, zodat we kunnen overleven. Maar aangezien de honger nooit komt, moeten we nooit gebruik maken van die vetten en verdikken we", aldus dr. Ahmed.
http://www.goedgevoel.be/(...)-eet-je-minder.dhtml
Ah, ja! Dat kan ook nog inderdaad. In de winter verveel je je inderdaad ook sneller (de hele tijd binnen zitten).quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:49 schreef Bilge het volgende:
[..]
Een andere verklaring is verveling: "Als we nergens echt naartoe moeten, dan blijven we liever thuis. En dat betekent meestal dat we activiteiten doen die we associëren met eten, zoals televisie kijken in de zetel", zegt professor Jackson.
Maar jouw verklaring wordt ook genoemd: "Bij onze voorvaderen werden de wintermaanden geassocieerd met honger. Eén theorie stelt dan ook dat we genetisch geprogrammeerd zijn om in de herfst meer vetten op te slaan, zodat we kunnen overleven. Maar aangezien de honger nooit komt, moeten we nooit gebruik maken van die vetten en verdikken we", aldus dr. Ahmed.
http://www.goedgevoel.be/(...)-eet-je-minder.dhtml
Of dit.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:42 schreef Julis het volgende:
[..]
Oh dit is ook weer zoiets. Ik ben de laatste paar jaar meer down in de winter, terwijl de winter vroeger een van mijn lievelings seizoenen was. Maar nu lijkt het wel, hoe donkerder, hoe soberder.quote:
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:41 schreef AlphaBravoCharlie het volgende:
Ik heb net "je zal het maar zijn" gekeken, daarin was het meisje lotte. Lotte heeft een aantal jaren geleden een auto ongeluk gehad met haar toenmalige vriend. Die vriend is er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, terwijl lotte zwaar gehandicapt is geworden, niet meer kan praten en een tijd in coma heeft gelegen. Lotte's vriend heeft haar een aantal dagen na het ongeluk verlaten.
Stel je voor dat dit jou overkomt, alleen ben jij degene die er zonder letsel vanaf komt, en je vriend/vriendin is eraan toe zoals Lotte. Wat zou jij doen?
Aflevering in kwestie:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1297008
Even kijken wat de feeder te zeggen heeft, naast het verhaal van Lotte.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:48 schreef zarGon het volgende:
Ik open de link en het begint al meteen met een verhaal over een feeder.
The fuck..
Vroeger was alles gewoon zoveel leuker, Sinterklaas, Kerst, Ramazan die er samen bij viel. Nu is het gewoon allemaal, eeuh, oke.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh dit is ook weer zoiets. Ik ben de laatste paar jaar meer down in de winter, terwijl de winter vroeger een van mijn lievelings seizoenen was. Maar nu lijkt het wel, hoe donkerder, hoe soberder.
Jij bent depri bij verveling?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:56 schreef Julis het volgende:
[..]
Heeft indirect ook te maken met verveling (wat Bilge dus zei) denk ik.
En meer vitamine D innemen. (Hoewel ik daar geen wonderen van zou verwachten...)quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:51 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet ik gewoon extra sporten in de winter?
Nee, niet per se. Maar ik denk dat het wel een beetje samenhangt, depressie en verveling. Geen idee of dat ook waar isquote:
Lijkt me sowieso wel idd, al dan wel bij langdurige verveling wellichtquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:59 schreef Julis het volgende:
[..]
Nee, niet per se. Maar ik denk dat het wel een beetje samenhangt, depressie en verveling. Geen idee of dat ook waar is. Moet ik even zoeken.
Heb ik ook.. Ik haat de winter, sluit me thuis op dan. Ergens in maart ontwaak ik dan om tot oktober niet meer thuis te zijn. En vanaf oktober tot maart zit ik weer binnen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:54 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh dit is ook weer zoiets. Ik ben de laatste paar jaar meer down in de winter, terwijl de winter vroeger een van mijn lievelings seizoenen was. Maar nu lijkt het wel, hoe donkerder, hoe soberder.
Ik zou mijn vriend(in) het niet kwalijk nemen als hij/zij dan weggaat.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:55 schreef zarGon het volgende:
De OP van Hoe zou jij ermee omgaan?
[..]
[..]
Even kijken wat de feeder te zeggen heeft, naast het verhaal van Lotte.
Ik ook niet. De mensheid daarentegen wel.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:01 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik zou mijn vriend(in) het niet kwalijk nemen als hij/zij dan weggaat.
Jij = cash?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:02 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik heb een adoratie topic.. Fck yea!
Agreed, maar sluit niets uit, meerdere wegen kunnen naar hetzelfde leiden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De soberheid in de winter heeft bij mij iig niks met verveling te maken.
Ja, waarschijnlijkquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lijkt me sowieso wel idd, al dan wel bij langdurige verveling wellicht
quote:Boredom and boredom proneness are both theoretically and empirically linked to depression and depressive symptoms. [9][10][11] Nonetheless, boredom proneness has been found to be as strongly correlated with attentional lapses as with depression. [9] Although boredom is often viewed as a trivial and mild irritant, proneness to boredom has been linked to a very diverse range of possible psychological, physical, educational, and social problems.
http://en.wikipedia.org/wiki/Boredom
Oh najah, zo erg is het ook weer niet. Maar ik voel me wel een stuk minder dan in de zomer, dat wel. Maar het zou mij niks verbazen als ik over een paar jaar ook zo ben. Zoals ik het al zei, een paar jaar terug behoorde de winter nog tot een van mijn lievelings seizoenen. Ik leefde op in de winter.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:00 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heb ik ook.. Ik haat de winter, sluit me thuis op dan. Ergens in maart ontwaak ik dan om tot oktober niet meer thuis te zijn. En vanaf oktober tot maart zit ik weer binnen.
Huh wat?quote:
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:04 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik vind het in de winter altijd wel lekker wanneer je natgeregend of ondergesneeuwd thuiskomt in een huis waar de verwarming lekker aanstaat. Even een warme douche nemen om op temperatuur te komen en daarna met een warme mok thee, soep of chocolademelk bij de verwarming voor het raam gaan zitten terwijl je ziet hoe de regen tegen het raam aankletst.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:02 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik heb een adoratie topic.. Fck yea!
In het Nederlands klinkt dat minder logisch dan in het Turks.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik ook niet. De mensheid daarentegen wel.
Ik dacht dat je op dit topic doelde. Linkje naar jouw adoratietopic?quote:
Ze haten mequote:
In KLBquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:06 schreef Bilge het volgende:
[..]
In het Nederlands klinkt dat minder logisch dan in het Turks.
Zou je zelf weggaan?
[..]
Ik dacht dat je op dit topic doelde. Linkje naar jouw adoratietopic?
Het lijkt mij sterk dat verveling de oorzaak is voor veel mensen die lijden aan een winterdepressie/dip - ik weet niet of zeg niet dat jij dat beweerd, hoor, maar toch. Ik verveel mij niet in de winter en weet genoeg dingen om mij te vermaken. Maar toch heb ik last van een soberheid.quote:
Nee, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. En je hoeft je niet per se te vervelen om depressief te worden. Dat beweer ik nietquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk dat verveling de oorzaak is voor veel mensen die lijden aan een winterdepressie/dip - ik weet niet of beweer niet dat jij dat beweerde, hoor, maar toch. Ik verveel mij niet in de winter en weet genoeg dingen om mij te vermaken. Maar toch heb ik last van een soberheid.
Ik heb ook gelezen dat een lichttherapie werkt bij mensen met een winterdip. Dus er zit er wel meer achter dan alleen verveling.
Ik weet het echt niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:06 schreef Bilge het volgende:
[..]
In het Nederlands klinkt dat minder logisch dan in het Turks.
Zou je zelf weggaan?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:04 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik vind het in de winter altijd wel lekker wanneer je natgeregend of ondergesneeuwd thuiskomt in een huis waar de verwarming lekker aanstaat. Even een warme douche nemen om op temperatuur te komen en daarna met een warme mok thee, soep of chocolademelk bij de verwarming voor het raam gaan zitten terwijl je ziet hoe de regen tegen het raam aankletst.
Bij de Etos hebben ze dit weekend een 1+1 gratis aanbieding op alle vitaminepillen, ik dacht er al over om een voorraad in te slaan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:10 schreef Julis het volgende:
[..]
Nee, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. En je hoeft je niet per se te vervelen om depressief te worden. Dat beweer ik niet.
Lichttherapie heeft dan weer te maken met vitamine D, toch? Je kunt trouwens ook wel vitamine D-tabletjes halen bij de Kruidvat als je niet naar de dokter wil. Proberen kan geen kwaad. Misschien helpt het wel.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Bij de Etos hebben ze dit weekend een 1+1 gratis aanbieding op alle vitaminepillen, ik dacht er al over om een voorraad in te slaan.
Was het echt fantastisch?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:15 schreef xminator het volgende:
Bij mij hebben de vitaminepillen wel geholpen, voel en ben energieker!
Jij bent al druk bezig met je studie te uitenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:14 schreef Julis het volgende:
[..]Misschien geeft het zelfs wel een placebo-effect. Haha, maar goed
. Je dacht er dus al aan.
Daar zit geen vitamine D in.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:16 schreef pureheart1 het volgende:
Ik geloof er niet in
Je kunt gewoon fruit en groente gaan eten, zitten genoeg vitamines in
Zonder die chemische troep erbij
Ziektes behandelen met chemisch 'troep' is een islamitisch uitvinding.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:16 schreef pureheart1 het volgende:
Ik geloof er niet in
Je kunt gewoon fruit en groente gaan eten, zitten genoeg vitamines in
Zonder die chemische troep erbij
Ik houd ervan. Grauwe weer, regendruppels, thuiszitten. Precies zoals TM het beschreef, maar zelfs zonder open haard maakt het donkere weer mij gelukkig. En dat gevoel heb ik nog steeds, maar dan met een soberheid. Heel vaag. Het is nu bitterzoet zeg maar.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:14 schreef xminator het volgende:
Ik word nu al depressief als ik dat lees, grauwe weer en dan regendruppels.
Misschien als er een open haard bij komt kijken dat het dan verschilt..
Wel in visquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Daar zit geen vitamine D in.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:17 schreef xminator het volgende:
[..]
Pas vanaf de 450 pilletjes begon het, echt fantastisch!
Neeh. Het gaat toevallig hierover.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij bent al druk bezig met je studie te uiten
Voor iets dat je gewoon net zo goed van de natuur zelf kan krijgen vind ik het onzin om het te vervangen met medicijnenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ziektes behandelen met chemisch 'troep' is een islamitisch uitvinding.
Afknapper.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:19 schreef Julis het volgende:
[..]![]()
.
[..]
Neeh. Het gaat toevallig hierover.
Hoezo, jij kookt toch ook je eten om het te verfijnen en naar wens te eten?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:19 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Voor iets dat je gewoon net zo goed van de natuur zelf kan krijgen vind ik het onzin om het te vervangen met medicijnen
Inderdaad.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:19 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Voor iets dat je gewoon net zo goed van de natuur zelf kan krijgen vind ik het onzin om het te vervangen met medicijnen
Op de helft zag ik de 'grap' al aankomen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:21 schreef xminator het volgende:
De Marokkaanse gemeenschap in Nederland heeft geklaagd
dat er te weinig Marokkanen op TV te zien zijn! Maar daar heeft de AVRO een oplossing voor bedacht, Vanaf volgende week wordt "opsporing verzocht" 2x per week uitgezonden.
Ik probeer bewerkt voedsel te zoveel mogelijk te voorkomenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoezo, jij kookt toch ook je eten om het te verfijnen en naar wens te eten?
Medicijnen worden gemaakt uit natuurlijke elementen.
Alsof de zon verdwijnt in de winterquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Inderdaad.
Dus jongens, de volgende keer dat jullie op vakantie gaan, genoeg zonlicht opslaan in jampotjes!
Ja, van vitaminepillen krijg je kanker, ja. Heb ik ook gehoord.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:22 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ik probeer bewerkt voedsel te zoveel mogelijk te voorkomen
Heb je trouwens gezien hoeveel kankerverwekkende stoffen er in medicijnen en voedsel zitten
Maar als jij die pillen wil slikken, ga je gang hoor
Nu eet ik zo goed als nooit vis en neem dus van die visoliepillen met omega-3 en voel mij zoveel beter, ook geen ontstoken tandvlees etc meer!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:15 schreef xminator het volgende:
Bij mij hebben de vitaminepillen wel geholpen, voel en ben energieker!
Maar sporten doet het ook goed.
Je gaat dan ook niet even voor je lolletje pillen slikken natuurlijk he, er zijn bijvoorbeeld medicijnen die een dagelijks noodzaak zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:22 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ik probeer bewerkt voedsel te zoveel mogelijk te voorkomen
Heb je trouwens gezien hoeveel kankerverwekkende stoffen er in medicijnen en voedsel zitten
Maar als jij die pillen wil slikken, ga je gang hoor
Yepquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:22 schreef Ambipur het volgende:
PH, ben jij wel eens echt depressief geweest? Ik vind het een belediging dat je spreekt over placebo effect.
Heb hier een nieuw pakje met omega 3 pilletjes. Helpt dat echt zo goed?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:24 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nu eet ik zo goed als nooit vis en neem dus van die visoliepillen met omega-3 en voel mij zoveel beter, ook geen ontstoken tandvlees etc meer!
Doe eens af en toe een raampje open.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:25 schreef Bortecinem het volgende:
Eten jullie geen vis? Ik houd van vis. Maar de bereiding ervan is zo'n gedoe en je huis stinkt er na een week nog naar.
Visquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:25 schreef Bortecinem het volgende:
Eten jullie geen vis? Ik houd van vis. Maar de bereiding ervan is zo'n gedoe en je huis stinkt er na een week nog naar.
Daar had ik het ook niet overquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je gaat dan ook niet even voor je lolletje pillen slikken natuurlijk he, er zijn bijvoorbeeld medicijnen die een dagelijks noodzaak zijn.
Hoe kleiner de vis, hoe harder het gaat meuren, is mijn ervaring. Als je niet tegen de stank kunt, moet je dus geen hamsi gaan maken. Of buiten, in de schuur bereiden, zoals sommige Turken doen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:25 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben gek op visquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:25 schreef Bortecinem het volgende:
Zonnestralen.. kankerverwekkend...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:27 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Daar had ik het ook niet over
Eerder over dit soort kleine dingen (in mijn ogen) als een vitamine D tekort, terwijl je gewoon op de balkon, tuin met een half ontbloot lichaam kan liggen
In mijn tuin ik halfnaakt liggen wat ik wil.. Er is geen zon hoor hier!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:27 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Eerder over dit soort kleine dingen (in mijn ogen) als een vitamine D tekort, terwijl je gewoon op de balkon, tuin met een half ontbloot lichaam kan liggen
Ontbloot lichaam... Daar begint 't mee.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:27 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Als je uren gaat zonnen jaquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zonnestralen.. kankerverwekkend...
Hoe deden onze voorouders het dan? Toen waren er geen vitaminepillenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]
In mijn tuin ik halfnaakt liggen wat ik wil.. Er is geen zon hoor hier!
Als de natuur haar werk deed kwam jij geen vitaminen tekort.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:29 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Als je uren gaat zonnen ja
Ik heb gewoon meer vertrouwen in de natuur
Daar gaat het juist om; in de winter doe je dat niet even met een temperatuur van -10 graden of terwijl het aan het regenen is.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:27 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Shutt upquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als de natuur haar werk deed kwam jij geen vitaminen tekort.
Toen had je een Elixer.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:30 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Hoe deden onze voorouders het dan? Toen waren er geen vitaminepillen
Ik ken niemand die overleden is aan een vitamine D tekortquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:30 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Daar gaat het juist om; in de winter doe je dat niet even met een temperatuur van -10 graden of terwijl het aan het regenen is.
Bij mij welquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:25 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heb hier een nieuw pakje met omega 3 pilletjes. Helpt dat echt zo goed?
Vitamine D-tekort -> osteoporose -> heupfractuur -> doodquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:32 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ik ken niemand die overleden is aan een vitamine D tekort
Maar als ik van de reacties hier moet afgaan moet ik ze zo snel mogelijk aanschaffen
quote:
quote:Vaak was een elixer een mengsel van een aftreksel van kruiden of andere planten met bijvoorbeeld water, menselijke of dierlijke lichaamssappen (zoals bloed, urine, speeksel) of alcohol.
Wij bakken het sowieso buiten in de garage, maar eten doe je binnen en dan stinkt je huis alsnog. In de zomer is het geen probleem omdat je dan gewoon in de tuin kan eten of alle ramen en deuren kunt openzetten. Maar in de winter gaat dat niet zo makkelijk.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hoe kleiner de vis, hoe harder het gaat meuren, is mijn ervaring. Als je niet tegen de stank kunt, moet je dus geen hamsi gaan maken. Of buiten, in de schuur bereiden, zoals sommige Turken doen.
Ik hou meer van goudbrasem, zalm en kibbeling.
De hele dag op het land werken in een zonnig land?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:30 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Mensen gingen vroeger niet verhuizen? Dat concept bestond toen niet nee.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:31 schreef xminator het volgende:
Ja maar onze voorouders leefden in het midden-oosten, daar was het iets zonniger. Ook de reden van onze kleurtje en de reden waardoor wij minder vitamine d innemen.
Zo voelde ik me daarnet ook welquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:33 schreef Triggershot het volgende:
Dit doet me een beetje denken aan Tom Cruise btw
Die werkten als coban/boer in in een regio waar altijd de zon schijnt en warm is.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:30 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Wie gelijk, Tom?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:35 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Zo voelde ik me daarnet ook wel![]()
Maar hij heeft wel gelijk
Ik heb er nog nooit eentje genomen en ik weet wel zeker dat ik vitamine D tekort kom (altijd thuis, afkomstig uit een warm zonnig land) And I'm still alivequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:33 schreef Levolution het volgende:
[..]
Vitamine D-tekort -> osteoporose -> heupfractuur -> dood
Datte dusquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:34 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
De hele dag op het land werken in een zonnig land?
Je snapt dat deze redenatie belachelijk is?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:36 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit eentje genomen en ik weet wel zeker dat ik vitamine D tekort kom (altijd thuis, afkomstig uit een warm zonnig land) And I'm still alive
Hoe weet je dat precies zeker? Hoe kan je zelf die analyse stellen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:36 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit eentje genomen en ik weet wel zeker dat ik vitamine D tekort kom (altijd thuis, afkomstig uit een warm zonnig land) And I'm still alive
Ben jij er zo eentje die zijn kind geen medicijnen enzo geeft wanneer ze lijden aan kanker oid? Die gekkies uit de USA bijv?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:36 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Nope. D komt van de ZON.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:37 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ga even een blikje tonijn opentrekken. Lev, zit daar ook vitamine D in? Aangezien Tonijn geen vette vis is.
Daar heb ik weleens iets over gelezen. Maar mag ik dan niet ranzig vinden?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kameel-urine als medicijn is gewoon soennah hoor
En we weten allemaal natuurlijk dat deze jij beter is dan de vitamineslikkende jij.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:36 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_D#Voedingquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:37 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ga even een blikje tonijn opentrekken. Lev, zit daar ook vitamine D in? Aangezien Tonijn geen vette vis is.
Hoe moet ik dat wetenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:38 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Daar heb ik weleens iets over gelezen. Maar mag ik dan niet ranzig vinden?
Weet je wat ik trouwens laatst ontdekte hijama.![]()
Naar schijnt is het dus soennah en kent bij ieder moslim deze traditie. Waarom heb ik er nooit eerder van gehoord?
Je snapt dat het een reactie is op jouw belachelijke stuk?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:37 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je snapt dat deze redenatie belachelijk is?
Tom zet zich heel erg voor schut daar.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:39 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ja
Ook al brengt hij het heel grof/dwingend over
D komt ook uit vis.quote:
Goede vraag. Als ik mijn voedselinname invoer op bepaalde sites, wordt aangegeven dat ik met een blik tonijn vitamine D binnenkrijg. Maar vitamine D is vetoplosbaar en zit dus in de vetten. Ik denk dan ook dat tonijn uit blik geen vitamine D bevat.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:37 schreef Bortecinem het volgende:
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:39 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Je snapt dat het een reactie is op jouw belachelijke stuk?
quote:
quote:De beste bron van vitamine D zijn vette vissoorten, zoals: haring, meerval, zalm (wilde zalm 25 µg per portie, kweekzalm 10 µg per portie), makreel, sardines (15 µg per portie), tonijn, paling.
Waarom is mijn stuk belachelijk? Dat is gewoon allemaal uit studies gebleken hoor. Maar wacht, gezien je denkt dat iedereen die een vitamine D-tekort heeft al dood had moeten zijn, snap je waarschijnlijk niets van odds ratios.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:39 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Je snapt dat het een reactie is op jouw belachelijke stuk?
Ik weet het natuurlijk niet zeker. Maar ik heb wel sterke vermoedens omdat een vitamine D tekort vaker bij niet-westerse allochtonen (wat ik ben) voorkomt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoe weet je dat precies zeker? Hoe kan je zelf die analyse stellen?
Het was ook te mooi om waar te zijn. Iets dat zo makkelijk en lekker is kan nooit zo gezond zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:39 schreef Levolution het volgende:
[..]
D komt ook uit vis.
[..]
Goede vraag. Als ik mijn voedselinname invoer op bepaalde sites, wordt aangegeven dat ik met een blik tonijn vitamine D binnenkrijg. Maar vitamine D is vetoplosbaar en zit dus in de vetten. Ik denk dan ook dat tonijn uit blik geen vitamine D bevat.
Ze hebben het hier over tonijn in zijn geheel, wat vette vis is, maar tonijn uit een blikje bevat nagenoeg geen vet meer. Ik weet het ook niet zeker.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:39 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_D#Voeding
Nee dat ook weer nietquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:37 schreef xminator het volgende:
[..]
Ben jij er zo eentje die zijn kind geen medicijnen enzo geeft wanneer ze lijden aan kanker oid? Die gekkies uit de USA bijv?
Uitgaan van wat jou eventueel mogelijk lijkt zonder enig vorm van medisch expertise? Heel slim.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:41 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ik weet het natuurlijk niet zeker. Maar ik heb wel sterke vermoedens omdat een vitamine D tekort vaker bij niet-westerse allochtonen (wat ik ben) voorkomt.
Ik kon zo'n reactie natuurlijk verwachtenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
En we weten allemaal natuurlijk dat deze jij beter is dan de vitamineslikkende jij.
Nope.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:43 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Heb jij het weleens laten doen?
Jouw meningquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tom zet zich heel erg voor schut daar.
Ablaligini gostert oncequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Is dat hoe je hoort te praten tegen je abla?
Voor minder dan 50 eypo doe ik het niet hoorquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:44 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Op elimi bakem. Krijg je harclik.
Omdat hij het net zo overbrengt alsof alle mensen met een vitamine D tekort die er niets mee doen uiteindelijk aan een heup fractuur overlijdenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:40 schreef Julis het volgende:
[..]. Wat? Waarom is zijn stuk belachelijk?
Teveel tonijn uit blik is sowieso niet goed vanwege te veel kwik en selenium. Het is alleen een hele goede eiwitbron. Voor andere zaken zul je je tot andere vis moeten wenden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:41 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het was ook te mooi om waar te zijn. Iets dat zo makkelijk en lekker is kan nooit zo gezond zijn.
Ik zeg toch vermoedens.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uitgaan van wat jou eventueel mogelijk lijkt zonder enig vorm van medisch expertise? Heel slim.
quote:Op zondag 14 oktober 2012 03:11 schreef zarGon het volgende:
En plotseling zijn we allemaal Doctor Love..
Ik lees dat anders.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:46 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Omdat hij het net zo overbrengt alsof alle mensen met een vitamine D tekort die er niets mee doen uiteindelijk aan een heup fractuur overlijden
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:32 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ik ken niemand die overleden is aan een vitamine D tekort
Maar als ik van de reacties hier moet afgaan moet ik ze zo snel mogelijk aanschaffen
Hij zegt niet dat iedereen door vitame D-tekort sterft, maar dat vitamine D wel voor sterfte kan zorgen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:33 schreef Levolution het volgende:
[..]
Vitamine D-tekort -> osteoporose -> heupfractuur -> dood
Dit.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik lees dat anders.
[..]
[..]
Hij zegt niet dat iedereen door vitame D-tekort sterft, maar dat vitamine D wel voor sterfte kan zorgen.
Kan jaquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik lees dat anders.
[..]
[..]
Hij zegt niet dat iedereen door vitame D-tekort sterft, maar dat vitamine D wel voor sterfte kan zorgen.
Lieve schat, mensen met een vitamine D-tekort zijn vaker geassocieerd met sterfte door de gevolgen van osteoporose (vitamine D is van belang voor de opname van calcium). Dat betekent dat je een grotere kans hebt om te sterven aan deze gevolgen als je vitamine D-tekort hebt. Het eerder genoemde voorbeeld is slechts het mechanisme kort toegelicht.quote:
Ja welquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dus, zijn stuk is niet belachelijk?
Ehm, nee. Hij reageerde op jou, niet op de noodzakelijkheid van vitaminepillen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:53 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ja wel
Want hij kwam ermee om te motiveren dat vitamine pillen noodzakelijk zijn
Terwijl ze goed door zonnestralen en vis opname vervangen kunnen worden
Nee, ik kwam uit het niets binnenvallen om te reageren op jouw belachelijke opmerking dat niemand kan sterven aan een vitamine D-tekort omdat jij dat nog nooit hebt gezien. Mijn mening over supplementatie heb ik hier nog niet verkondigd.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:53 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Ja wel
Want hij kwam ermee om te motiveren dat vitamine pillen noodzakelijk zijn
Terwijl ze goed door zonnestralen en vis opname vervangen kunnen worden
En ook hier zegt hij niets over pillen, en reageert hij slechts op wat jij zei.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:53 schreef Levolution het volgende:
[..]
Lieve schat, mensen met een vitamine D-tekort zijn vaker geassocieerd met sterfte door de gevolgen van osteoporose (vitamine D is van belang voor de opname van calcium). Dat betekent dat je een grotere kans hebt om te sterven aan deze gevolgen als je vitamine D-tekort hebt. Het eerder genoemde voorbeeld is slechts het mechanisme kort toegelicht.
Ik eet het misschien twee keer per maand ofzo. Dat is niet te veel neem ik aan?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:46 schreef Levolution het volgende:
[..]
Teveel tonijn uit blik is sowieso niet goed vanwege te veel kwik en selenium. Het is alleen een hele goede eiwitbron. Voor andere zaken zul je je tot andere vis moeten wenden.
Thanks voor het opzoeken.quote:
Oke.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ehm, nee. Hij reageerde op jou, niet op de noodzakelijkheid van vitaminepillen.
Nee, met die hoeveelheden zou ik me absoluut niet zorgen maken. Zelfs elke dag een blik zorgt niet voor selenium-overdosis. Maar het is relatief veel vergeleken met andere bronnen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik eet het misschien twee keer per maand ofzo. Dat is niet te veel neem ik aan?
[..]
Thanks voor het opzoeken.
Zijn timing was precies goed, daar hij (kordaat) reageerde op jouw uitspraak. Slechte timing zou zijn als hij pas in een ander topic op jou zou reageren.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:55 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Oke.
Dan was zijn timing slecht en had ik niet goed opgelet.
Sorry men, ik kon geen goede tegenreactie verzinnen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:53 schreef xminator het volgende:
Ze zag 50 euro staan en meteen was ze weg, biraz kayserilik var bij Borte.
Timing was slecht omdat meerdere mensen het niet met mij eens waren om een andere reden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zijn timing was precies goed, daar hij (kordaat) reageerde op jouw uitspraak. Slechte timing zou zijn als hij pas in een ander topic op jou zou reageren.
Het ligt dus niet aan hem dat jij hem niet kan onderscheiden van anderen, maar aan jou.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:58 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Timing was slecht omdat meerdere mensen het niet met mij eens waren om een andere reden.
Gek genoeg zie ik hier nooit Turken hengelen, kijken liever TV ofzoquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:43 schreef zarGon het volgende:
Vissen op de Noordzee!.
Moest er even aan denken. Is echt leuk. Lang niet gedaan.
Dorade op de BBQ.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:00 schreef TheMagnificent het volgende:
Morgen maar weer eens vis eten dan.
Waarom precies denk je dat de arts vitamine D-supplementen voorschrijft bij een patiënt met osteoporose en geen vette vis? Supplementatie heeft verscheidene voordelen: goedkoper, handiger (therapietrouw), dosis is te bepalen en te controleren.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:58 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Timing was slecht omdat meerdere mensen het niet met mij eens waren om een andere reden.
Nee, misverstand van beide kantenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het ligt dus niet aan hem dat jij hem niet kan onderscheiden van anderen, maar aan jou.
Elke dag, nee, daar kom ik ecccccccht niet aan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:57 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nee, met die hoeveelheden zou ik me absoluut niet zorgen maken. Zelfs elke dag een blik zorgt niet voor selenium-overdosis. Maar het is relatief veel vergeleken met andere bronnen.
Oh? Van welke misverstand is er dan aan de zijde van Levolution?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:01 schreef pureheart1 het volgende:
[..]
Nee, misverstand van beide kanten
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Sorry men, ik kon geen goede tegenreactie verzinnen.![]()
Ik maak je kebab, kee?
Ik heb een aantal jaar geleden meegemaakt dat vissen opeens populair was bij jonge Turken. Gewoon pubers die met een paar vrienden gingen vissen aan een meertje. Die hype is nu voorbij denk ik.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:00 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Gek genoeg zie ik hier nooit Turken hengelen, kijken liever TV ofzo
Surinamers en veel Polen vissen hier naast de autochtonen dat wel.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:01 schreef Levolution het volgende:
[..]
Waarom precies denk je dat de arts vitamine D-supplementen voorschrijft bij een patiënt met osteoporose en geen vette vis? Supplementatie heeft verscheidene voordelen: goedkoper, handiger (therapietrouw), dosis is te bepalen en te controleren.
Jij noemt geen enkel argument om het niet te gebruiken, behalve dat het ook uit voeding te behalen valt. Daar heb je wel gelijk in, maar dat is niet voor iedereen te praktiseren.
Dat is dus die goudbrasem waar ik het over had.quote:
Thanks, ga ik binnenkort eens proberen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:02 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Vis die naar kip smaakt.
[ afbeelding ]
Die hype is nog steeds in en niet alleen bij karadenizliler!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:02 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik heb een aantal jaar geleden meegemaakt dat vissen opeens populair was bij jonge Turken. Gewoon pubers die met een paar vrienden gingen vissen aan een meertje. Die hype is nu voorbij denk ik.
Maar verder is het vooral iets voor Karadenizliler denk ik.
Is goed.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:02 schreef xminator het volgende:
[..]![]()
Wanneer? Volgende meet, bbq-meet?
Jij zegt nooit 'behalve' of 'op één na' of 'één na laatste'? Uitzonderingen weergeven middels een hyperbool is je vreemd?quote:
Onze Adanali komsu vist altijd voor de hele Turkse gemeenschap hier.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:03 schreef xminator het volgende:
[..]
Die hype is nog steeds in en niet alleen bij karadenizliler!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |