natuurlijk kan datquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:48 schreef opgebaarde het volgende:
Die moeder zei toch iets van, na 1 dag kwam hij (dat was in huis, en revalidatie etc dan?) hier langs en nooit meer gezien. En dat terwijl Lotte 8 maanden in coma (kan dat uberhaupt) heeft gelegen... Volgens mij klopte er het een en ander niet en was er enorm veel rancune, hoewel wel begrijpelijk als je ziet hoe Lotte er aan toe is
Tuurlijk, alleen kans van herstel gaat met de tijd omlaag. Er zijn mensen die na 19jaar nog uit een komen zijn gekomen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:48 schreef opgebaarde het volgende:
Die moeder zei toch iets van, na 1 dag kwam hij (dat was in huis, en revalidatie etc dan?) hier langs en nooit meer gezien. En dat terwijl Lotte 8 maanden in coma (kan dat uberhaupt) heeft gelegen... Volgens mij klopte er het een en ander niet en was er enorm veel rancune, hoewel wel begrijpelijk als je ziet hoe Lotte er aan toe is
Dat zijn populaire fabeltjes.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:58 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Tuurlijk, alleen kans van herstel gaat met de tijd omlaag. Er zijn mensen die na 19jaar nog uit een komen zijn gekomen.
En dat is dus een fabeltje.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zijn populaire fabeltjes.
Maar het kan wel inderdaad, kunstmatige coma
http://en.wikipedia.org/wiki/Terry_Wallisquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zijn populaire fabeltjes.
Maar het kan wel inderdaad, kunstmatige coma
Nog even ballen in haar coma, ik zou het wel weten.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:34 schreef sinepedraap het volgende:
Mijn grootvader zei altijd maar: gooi geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt
waar haal je dat vandaan?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:26 schreef practics het volgende:
Heb hem net ook even gekeken. Maar zeer lastig hoor. Die familie beschuldigt hem wel degelijk en nemen het hem ook kwalijk. Terwijl er over de schuldvraag niks duidelijk is. Dus die ex van haar, word door het hele gezin als zwarte piet gezien, maar ze verwachten wel dat die daarbij blijft.
Meneer heeft tot ruim 8 maand na het ongeluk nog contact gehad, waarschijnlijk heeft die dus 8 maand tegen een muur aangelopen van die familie. Dan kan ik me ook ergens bedenken dat als de schuld vraag voor eeuwig in het midden blijft, en jezelf geen duidelijke fout hebt gemaakt (zoals met drank op achter het stuur/veel te hard rijden), maar wel telkens tegen de veroordeling van de familie oploopt dat je goede bedoelingen daar ook een keer ophouden.
Als je het mij vraagt dan als outsider, denk ik zelfs dat dit beste manier is. Nu hij weg is kan de familie het verwerken en over tig jaar koelt die woede naar hem ook wel. Terwijl als die er was gebleven die woede wel in leven was gebleven.
ONZ is een paar deuren verderopquote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:55 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Nog even ballen in haar coma, ik zou het wel weten.
Ik ben serieus.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:03 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ONZ is een paar deuren verderop
Dat. Het is verdomme je vriendin. Als het je het zo makkelijk wilt opgeven heb je of geen gevoel in je donder, of het was uberhaupt al een kutrelatie waarbij je jezelf voor de gek hield.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:45 schreef knoffel het volgende:
nou ik was na deze aflevering eigenlijk sprakeloos.... hoe kan die jonge met zich zelf leven? ik weet niet precies hoe ik zou reageren maar ik zou wel voor haar klaarstaan als ze dat nodig heeft. Voor de jonge in kwestie heb ik geen goed woord over ...
Link is doodquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:41 schreef AlphaBravoCharlie het volgende:
Aflevering in kwestie:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1297008
Dat was het toch ook, als je het hele stukje had gezien, dan had je ook gezien dat die zus er bijvoorbeeld al tegen hun relatie was.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:05 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dat. Het is verdomme je vriendin. Als het je het zo makkelijk wilt opgeven heb je of geen gevoel in je donder, of het was uberhaupt al een kutrelatie waarbij je jezelf voor de gek hield.
Er worden wel meer feiten door elkaar gehaald in dat progamma, wat ik er van begrepen heb is hij er wel vaker geweest. Zo zegt dat meisje waar het om gaat hem ook nog gesproken te hebben na de coma.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:56 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
waar haal je dat vandaan?
er is expliciet gezegd dat hij maar 1 keer is geweest in het begin
En jij zou je relatie ook laten beinvloeden door haar zus?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:01 schreef practics het volgende:
10596
5781
[..]
Dat was het toch ook, als je het hele stukje had gezien, dan had je ook gezien dat die zus er bijvoorbeeld al tegen hun relatie was.
kanquote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:01 schreef practics het volgende:
10596
5781
[..]
Dat was het toch ook, als je het hele stukje had gezien, dan had je ook gezien dat die zus er bijvoorbeeld al tegen hun relatie was.
[..]
Er worden wel meer feiten door elkaar gehaald in dat progamma, wat ik er van begrepen heb is hij er wel vaker geweest. Zo zegt dat meisje waar het om gaat hem ook nog gesproken te hebben na de coma.
Als je het mij vraagt zit het zo in elkaar: Kerel is nadat het meisje uit coma kwam 8maand later, nog 1x langs geweest en daarna niet meer.
Ga eerst eens kijken, ze geeft zelf ook toe dat het vrij oppervlakkige relatie was, ze liep alleen met hem omdat die knap was. Ze dacht dat haar zus jaloers was op dr en schoof daarmee alle kritiek weg.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:16 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
En jij zou je relatie ook laten beinvloeden door haar zus?
Nou nee lijkt me wel dat die gewoon de eerste 8 maand is langs geweest. Ten slotte vertellen ze ook aan het einde van het verhaal, dat ze er meest mee zitten dat hij nu niet meer mee helpt om hun dochter nog een leven te bieden.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:16 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
kan
maar het lijkt me duidelijk dat ie geen 8 maanden lang langs is geweest hoor
nou dat is echt niet wat ik uit die aflevering heb gehaald hoorquote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:24 schreef practics het volgende:
[..]
Ga eerst eens kijken, ze geeft zelf ook toe dat het vrij oppervlakkige relatie was, ze liep alleen met hem omdat die knap was. Ze dacht dat haar zus jaloers was op dr en schoof daarmee alle kritiek weg.
[..]
Nou nee lijkt me wel dat die gewoon de eerste 8 maand is langs geweest. Ten slotte vertellen ze ook aan het einde van het verhaal, dat ze er meest mee zitten dat hij nu niet meer mee helpt om hun dochter nog een leven te bieden.
Maar goed snap sowieso niet waarom, die ouders de stekker er toen niet uit gehaald hebben. Nu heeft het hele gezin geen leven meer. Ik zou het persoonlijk als dat meisje niet op mijn geweten willen hebben, dat rest van de familie zoveel moet op offeren om mij nog maar minimaal te kunnen laten leven. Dat meisje wil door, dus ze vind haar leven belangrijker dan de rest.
Naja die stekker hoeft geen letterlijk een stekker te zijn. Euthanasie lijkt me hier prima op zijn plaats, dat mens is een fucking kasplantje verneukt meer levens dan nodig is, en kan me nooit voorstellen dat ze er zelf gelukkig mee is. (Daarbij, blijf ik het egoïstisch vinden als je in dit soort situatie door wilt, ten kosten van anderen.)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:32 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou dat is echt niet wat ik uit die aflevering heb gehaald hoor
en het is niet altijd een stekker kwestie natuurlijk
een mens kan prima in coma liggen zonder dat hij/zij in leven word gehouden door machines (en dus betekend ergens een stekker uit halen niet dat die persoon overlijd)
euthanasie is ook niet altijd een optie omdat het gebonden is aan strenge regelsquote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:37 schreef practics het volgende:
[..]
Naja die stekker hoeft geen letterlijk een stekker te zijn. Euthanasie lijkt me hier prima op zijn plaats, dat mens is een fucking kasplantje verneukt meer levens dan nodig is, en kan me nooit voorstellen dat ze er zelf gelukkig mee is. (Daarbij, blijf ik het egoïstisch vinden als je in dit soort situatie door wilt, ten kosten van anderen.)
Had volgens mij in deze zaak meer als prima gekund.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:41 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
euthanasie is ook niet altijd een optie omdat het gebonden is aan strenge regels
als zij in een coma raakte zonder verklaring is het bijvoorbeeld al onmogelijk om euthanasie te plegen
Niet alleen zwak dat je wegloopt, maar je geliefde kun je toch niet zomaar ineens na een paar dagen in de steek laten. Dan moet je volgens mij toch wel enigszins gevoelloos zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:48 schreef JamFlava het volgende:
Als er een paar maanden verstreken zijn en het is uitzichtloos, misschien.. niet na een paar dagen, dan ben je zwak.
leg maar eens uit hoe danquote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:42 schreef practics het volgende:
[..]
Had volgens mij in deze zaak meer als prima gekund.
Ja die wetgeving is vrij streng inderdaad, echter "mijn" praktijk ervaring ligt wel wat anders. Dat als het uitzichtloos is dat ze toch redelijk makkelijk er een einde aan willen maken. Dan wel met of zonder verklaring van het slachtoffer.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:43 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
leg maar eens uit hoe dan
als in de wet staat dat het alleen mag met een verklaring van de persoon in kwestie toen die persoon nog geestelijk helemaal bij was
dat is voor alsnog gewoon moordquote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:50 schreef practics het volgende:
[..]
Ja die wetgeving is vrij streng inderdaad, echter "mijn" praktijk ervaring ligt wel wat anders. Dat als het uitzichtloos is dat ze toch redelijk makkelijk er een einde aan willen maken. Dan wel met of zonder verklaring van het slachtoffer.
Gewoon moord? Kind kind kind, mag hopen dat je nooit in zo'n situatie terecht komt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is voor alsnog gewoon moord
en de meeste mensen deinzen daar gelukkig voor terug
Naja, in dit geval begrijp ik het, kerel is niet als schuldige te bestempelen. Dan continu door die familie veroordeelt te worden voor iets waar je naar je eigen weten niks aan kunt doen, zou mij ook te vergaan ja. Echter vind ik wel dat je wel deel verantwoordelijkheid op je mag nemen, dus hij had wel iets anders mogen doen. (meer open kaart met de ouders kunnen spelen)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:55 schreef HostiMeister het volgende:
Als er iemand door mijn schuld in een coma terecht zou komen zou ik het denk ik niet kunnen handelen, zelfde als die kerel in de OP. Gewoon afnokken en het proberen dood te negeren. Wat kún je anders doen??
dat is gewoon de wetquote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:21 schreef practics het volgende:
[..]
Gewoon moord? Kind kind kind, mag hopen dat je nooit in zo'n situatie terecht komt.
[..]
Naja, in dit geval begrijp ik het, kerel is niet als schuldige te bestempelen. Dan continu door die familie veroordeelt te worden voor iets waar je naar je eigen weten niks aan kunt doen, zou mij ook te vergaan ja. Echter vind ik wel dat je wel deel verantwoordelijkheid op je mag nemen, dus hij had wel iets anders mogen doen. (meer open kaart met de ouders kunnen spelen)
Zwart op wit is het moord. Dat is onze wet. Maar onze wet schiet wel vaker te kort. Dat heeft niks met praktijk te maken. Ja als je in zo'n situatie terecht komt verandert je mening daar wel degelijk van, en zie je de valkuilen van de wet, dan ben je blij dat er artsen zijn die iets creatiever met de wetgeving omgaan omdat het een stuk menswaardiger is.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is gewoon de wet
dus of ik ooit in zo'n situatie terecht kom en wat mijn wensen zouden zijn staat daar los van...
ja maar er is een reden waarom dit soort dingen vast liggen bij wetquote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:25 schreef practics het volgende:
[..]
Zwart op wit is het moord. Dat is onze wet. Maar onze wet schiet wel vaker te kort. Dat heeft niks met praktijk te maken. Ja als je in zo'n situatie terecht komt verandert je mening daar wel degelijk van, en zie je de valkuilen van de wet, dan ben je blij dat er artsen zijn die iets creatiever met de wetgeving omgaan omdat het een stuk menswaardiger is.
Dus jij vind dat de familie nog mens waardig bestaan heeft? Jij vind dus dat het meisje zelf nog mens waardig bestaan heeft?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:28 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja maar er is een reden waarom dit soort dingen vast liggen bij wet
en jij bent sowieso geen arts dus om te zeggen: het lijkt me dat ze er hier wel een eind aan hadden kunnen maken
is gewoon een nogal domme uitspraak als je de wet in acht neemt en het feit dat iedereen involved er echt wel beter over na heeft gedacht dan jij na een half uur uitzending
dat is toch niet relevant?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:34 schreef practics het volgende:
[..]
Dus jij vind dat de familie nog mens waardig bestaan heeft? Jij vind dus dat het meisje zelf nog mens waardig bestaan heeft?
Zeker wel want de oplossing vind jij moord. Nu pleeg je eigenlijk nog een veel grotere misdaad. Maar volgens mij snap jij niet wat de gevolgen zijn van dit soort dingen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |