abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118034241
Nadat Huizenmarkttopic #208: De subsidie op geldlenen is niet van deze tijd op mysterieuze wijze is gesloten ontstond er in [FB] Waar alles zo nu en dan om moderatie smeekt enige discussie over. Daar kwam deze suggestie in langs:

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:

Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!
Als TS stel ik hierbij de HUISREGELS op:
• Post alleen nieuws, in de vorm van een link naar de bron en een samenvatting in 1 of 2 regels. Pleeg geen copyrightschendingen door een heel artikel te kopieren.
• Houd de samenvatting objectief.
• Reageer in dit topic niet op nieuwsberichten, dan wordt het een slowchat, discussie, moddergooien en uiteindelijk gewoon een slotje!
• "Ouder" nieuws bij voorkeur achterwege laten. En mocht je het nodig achten om oudere berichten hier samen te vatten: zet er dan zeer duidelijk een datum bij, dat voorkomt misverstanden, gevolgd door discussie, slowchat, moddergooien en uiteindelijk gewoon weer een slotje...
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  Moderator dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:03:47 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_118034500
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 12:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Met fiscaal voordeel hè... de werkelijke kosten zijn hoger.
Als je 880 euro met gemak kunt betalen kun je die 300 (grofweg) euro extra ook met gemak betalen, en als je dat niet kunt heb je een te duur huis gekocht voor je salaris.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:33:29 #3
386608 Broodje_Kroket
Lekker met mosterd
pi_118035692
Het zijn aftrekposten op een bedrag wat je anders aan belasting moet betalen. (loonheffing bijv.)
Dus het is in principe je eigen geld dat je terug krijgt, of ben ik te kort door de bocht..
  Moderator dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:39:48 #4
16180 crew  CoolGuy
pi_118035943
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:33 schreef Broodje_Kroket het volgende:
Het zijn aftrekposten op een bedrag wat je anders aan belasting moet betalen. (loonheffing bijv.)
Dus het is in principe je eigen geld dat je terug krijgt, of ben ik te kort door de bocht..
Je hebt gelijk. Maar, dit topic loopt al iet van 200 delen ofzo, en die hele HRA is een van de stokpaardjes van de Zuurders, ondanks dat wat jij zegt waar is.

Dus, je gaat op jouw post een hele hoop commentaar krijgen.
pi_118036525
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je 880 euro met gemak kunt betalen kun je die 300 (grofweg) euro extra ook met gemak betalen, en als je dat niet kunt heb je een te duur huis gekocht voor je salaris.
Sure... als dat zo is dan zouden ze ook met gemak allemaal kunnen aflossen :')
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  Moderator dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:57:30 #6
16180 crew  CoolGuy
pi_118036622
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 13:55 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Sure... als dat zo is dan zouden ze ook met gemak allemaal kunnen aflossen :')
Ja exact, maar dat kunnen ze niet dus hadden ze nooit moeten kopen he.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:50:16 #7
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118038918
De woningmarkt zit vast en hoe komt dat ::

Omdat Banken bonusgeil en overleveraged, geschrokken en gedwongen overgestapt zijn op riscomijdend gedrag en door de overheid aan het deleveragen zijn

Wat willen / kunnen de banken/??
Hypotheken verstrekken aan mensen met een vast dienstverband met als het kan NHG garantie en een bedrag eigen geld minimaal gelijk aan de aankoopkosten.
Daarnaast gaat de overheid starters dwingen om af te lossen middels annuiteit hypotheek vanaf 1/1/2013
De bouw zit vast en honderdduizenden werknemers zitten thuis, niets te doen uitkeringen op te strijken, metselaars, bouwers , architecten, hoveniers, interieur en exterieur mensen

Ambtenaren doen niets, in de hoop dat dan hun eigen huisje weer in waarde gaat stijgen, en gemeentes zitten met honderden miljoenen aan verlies op van speculanten gekochte gronden

Om nu de trein weer in beweging te krijgen, moet er GEBOUWD gaan worden, en als het geen koopwoningen zijn dan maar huurwoningen, maar we moeten weer aan het werk, en snel een beetje
De grond is er, de arbeiders zijn er, het geld is er, bij corporaties en gemeentes, alleen de wil is er nog niet , want eerst ging de bubble steeds groter worden en nu moeten we weer zelf aan het werk.

Want als we niet aan het werk gaan dan zal er niets verdiend worden
Bezuinigen helpt niet, werken wel

[ Bericht 0% gewijzigd door HD9 op 16-10-2012 15:22:59 ]
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_118039058
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 14:50 schreef HD9 het volgende:
De woningmarkt zit vast en hoe komt dat ::

Omdat Banken bonusgeil en overleveraged, geschrokken en gedwongen overgestapt zijn op riscomijdend gedrag en door de overheid aan het deleveragen zijn

Wat willen nu de banken/??
Hypotheken verstrekken aan mensen met een vast dienstverband met als het kan NHG garantie en een bedrag eigen geld minimaal gelijk aan de aankoopkosten.
Daarnaast gaat de overheid starters dwingen om af te lossen middels annuiteit hypotheek vanaf 1/1/2013
De bouw zit vast en honderdduizenden werknemers zitten thuis, niets te doen uitkeringen op te strijken, metselaars, bouwers , architecten, hoveniers, interieur en exterieur mensen

Ambetnaren doen niets, in de hoop dat met de huizenbubble, ook hun eigen huisje weer in waarde gaat stijgen, en gemeentes zitten met 100 miljoenen aan verlies op van speculanten gekochte gronden

Om nu de trein weer in beweging te krijgen, moet er GEBOUWD gaan worden, en als het geen koopwoningen zijn dan maar huurwoningen, maar we moeten weer aan het werk, en snel een beetje
Grote delen van werkzaam NL zitten in het piramidespel.... als je een probleem maar groot genoeg maakt wil niemand op zoek gaan naar een oplossing :|W

Vandaar dat onze economie ook naar de klote gaat want niemand wil/kan zijn schulden afbetalen.
pi_118039235
quote:
het geld is er, bij corporaties en gemeentes,
Welk geld? De meeste gemeenten moeten zelf behoorlijk de broeksriem aantrekken en corporaties hebben wel vermogen (immers een heleboel huizen) maar nauwelijks geld.
pi_118039774
quote:

Bezuinigen helpt niet, werken wel
Lees je mee ComplexC? :P
  Moderator dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:22:33 #11
16180 crew  CoolGuy
pi_118040052
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 14:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Grote delen van werkzaam NL zitten in het piramidespel.... als je een probleem maar groot genoeg maakt wil niemand op zoek gaan naar een oplossing :|W

Vandaar dat onze economie ook naar de klote gaat want niemand wil/kan zijn schulden afbetalen.
Nou ja, niemand -1 minimaal dan he :')
pi_118040100
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:15 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Lees je mee ComplexC? :P
Werken heeft geen zin zolang je werkt voor de banksters -O-
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:26:40 #13
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118040193
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 14:59 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Welk geld? De meeste gemeenten moeten zelf behoorlijk de broeksriem aantrekken en corporaties hebben wel vermogen (immers een heleboel huizen) maar nauwelijks geld.
nee, de wil is er (nog) niet
  Moderator dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:26:47 #14
16180 crew  CoolGuy
pi_118040196
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Werken heeft geen zin zolang je werkt voor de banksters -O-
Je bedoeld je wil gewoon niet, lekker afschuiven die handel. Eens even zien, jij leeft van een uitkering (zeg je) en ik betaal 52% belasting...mwah...als ik wat ik overhoudt leg naast wat jij overhoudt dan vermoed ik zomaar dat werken heel erg zinnig is :')
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:27:58 #15
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_118040228
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je bedoeld je wil gewoon niet, lekker afschuiven die handel. Eens even zien, jij leeft van een uitkering (zeg je) en ik betaal 52% belasting...mwah...als ik wat ik overhoudt leg naast wat jij overhoudt dan vermoed ik zomaar dat werken heel erg zinnig is :')
Ik meende gelezen te hebben dat CC wacht tot het hele systeem instort ofzo, principe kwestie.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  Moderator dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:29:12 #16
16180 crew  CoolGuy
pi_118040257
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:27 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Ik meende gelezen te hebben dat CC wacht tot het hele systeem instort ofzo, principe kwestie.
ja zogenaamd een principekwestie ja. Daar verschuil je je achter als je gewoon te lui bent om te werken. Immers, als ie uberhaupt fatsoenlijk had gewerkt (op school al), dan had ie nu hoe dan ook al niet in die situatie gezeten.
pi_118040740
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:27 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Welk systeem? Die Schultenbrau piramide? Goedkoper bouwen = huis bouwen van Schultenbrau trays. Hey, heb ik zojuist het hele probleem opgelost. Is vast nog milieuvriendelijk ook. Zeg jij 'm even dat ie door moet drinken, of anders moet ie het doen met een paar muren minder?
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:10:58 #18
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_118041784
http://www.telegraaf.nl/o(...)oningverkopen__.html
quote:
di 16 okt 2012, 15:35 | 0 reacties
Dramatische daling woningverkopen
HYPOTHEKEN Het aantal verkochte woningen is in de maand september uitgekomen op 7143, een daling van bijna 31 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Dat blijkt uit dinsdag gepubliceerde cijfers van het Kadaster.

Grootste afname in Utrecht Alle provincies vertoonden een daling. In de provincie Utrecht nam het aantal geregistreerde woningen het meest af, met 39,5 procent. De daling was het geringst in Overijssel, met een min van 15,8 procent.

pi_118043011
quote:
quote:
Over de eerste drie kwartalen registreerde het Kadaster 8 procent minder woningen.
speciaal voor jou er wat streepjes onder gezet, als dat niet indrukwekkend is.
pi_118043889
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 15:43 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Welk systeem? Die Schultenbrau piramide? Goedkoper bouwen = huis bouwen van Schultenbrau trays. Hey, heb ik zojuist het hele probleem opgelost. Is vast nog milieuvriendelijk ook. Zeg jij 'm even dat ie door moet drinken, of anders moet ie het doen met een paar muren minder?
Ik denk dat er dan wel wettelijke regels over de isolatiewaarde van schultenbrau traytjes ingevoerd wordt waardoor die een flink stuk duurder worden. Mischien wel aftrekbaar als je er een huis van bouwt.
  Moderator dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:59:09 #21
16180 crew  CoolGuy
pi_118043996
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 16:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik denk dat er dan wel wettelijke regels over de isolatiewaarde van schultenbrau traytjes ingevoerd wordt waardoor die een flink stuk duurder worden. Mischien wel aftrekbaar als je er een huis van bouwt.
Nee, dat mag niet, subsidies zijn een no no he :') overigens, als de huursubsidie wordt ingetrokken heeft Xeno niet genoeg centjes voor Schultenbrau dus houdt ie ook geen traytjes over dus kan ie er ook geen huis van bouwen.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:01:26 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_118048646
In de USA is er weer vertrouwen in de bouw
http://www.telegraaf.nl/d(...)op_hoogtepunt__.html
quote:
di 16 okt 2012, 18:40
Vertrouwen huizenbouwer VS op hoogtepunt
NEW YORK (AFN) - Het vertrouwen onder Amerikaanse huizenbouwers is in september voor de zesde achtereenvolgende keer gestegen en staat nu op het hoogste niveau in zes jaar. Dat meldde dindsdag de National Association of Home Builders (NAHB).
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_118051510
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:01 schreef michaelmoore het volgende:
Niet echt:

quote:
De index die de organisatie gebruikt ging naar een stand van 41, van 40 in augustus. De was in lijn met de verwachtingen van economen. Overigens betekent een stand van onder de 50 dat de meerderheid van de huizenbouwers de situatie op de huizenmarkt als slecht betitelt.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_118051712
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:01 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)op_hoogtepunt__.html

[..]

Crisis voorbij! *O*

:')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:10:05 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_118051791
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 20:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Crisis voorbij! *O*

:')
hier niet -O-
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')