Ik heb dat soort dingen in het verleden wel gehad... Het duurt lang voor je een leuk bedragje hebt, en tegen die tijd verlagen ze gewoon de reten.quote:Op zondag 9 december 2012 20:29 schreef _Rooos_ het volgende:
Is er hier ook iemand die ervaring heeft met SNS maxisparen? Ik vind het er opzich wel goed uitzien...
2.65% rente, je bent alleen wel verplicht maandelijks in te leggen (50-500 euro dmv automatische incasso) maar het geld van je rekening is wel vrij opneembaar. Je mag alleen maar max 500 euro per maand inleggen, dus je kan niet gelijk al je spaargeld er heen schuiven...
Zie ik nog addertjes over het hoofd?
En op een gewone spaarrekening daar krijg je 2,5% dus kun je beter dat doe.quote:Op zondag 9 december 2012 20:29 schreef _Rooos_ het volgende:
Is er hier ook iemand die ervaring heeft met SNS maxisparen? Ik vind het er opzich wel goed uitzien...
2.65% rente, je bent alleen wel verplicht maandelijks in te leggen (50-500 euro dmv automatische incasso) maar het geld van je rekening is wel vrij opneembaar. Je mag alleen maar max 500 euro per maand inleggen, dus je kan niet gelijk al je spaargeld er heen schuiven...
Zie ik nog addertjes over het hoofd?
Tot je gaat rekenen: 0,15% extra over gemiddeld maximaal 3000 euro het eerste jaar: da's 4,50 euro maximaal, tenzij ze de rente alweer verlagen...quote:Op zondag 9 december 2012 20:45 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
En op een gewone spaarrekening daar krijg je 2,5% dus kun je beter dat doe.
Maar zo lang het er op staat heb je natuurlijk geen nadeel, maar wel voordeel.quote:Op zondag 9 december 2012 21:06 schreef _Rooos_ het volgende:
Dat voordeel is inderdaad wel heel erg klein als je er zo over nadenkt, zeker omdat je het nadeel hebt dat je niet je geld heen en weer kan schuiven als bijv ING een +1% rente actie heeft. Nouja, heen kan wel, alleen terug dan niet meer.
Misschien is Argenta een optie die zitten nu ook wel op 2,5 maar vaak zitten ze wel boven aan.quote:Op zondag 9 december 2012 21:06 schreef _Rooos_ het volgende:
Dat voordeel is inderdaad wel heel erg klein als je er zo over nadenkt, zeker omdat je het nadeel hebt dat je niet je geld heen en weer kan schuiven als bijv ING een +1% rente actie heeft. Nouja, heen kan wel, alleen terug dan niet meer.
Dan inderdaad maar een gewone spaarrekening bij SNS openen. Begin dit jaar nog een spaarrekening bij Centraal Beheer geopend omdat dat 1 van hoogsten was met 3%, maar die is inmiddels flink gezakt (0.7% in 8 maanden)en staat niet eens meer in de top10, dus toch maar weer een betere spaarrekening openen.
Klopt.quote:Op zondag 9 december 2012 21:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar zo lang het er op staat heb je natuurlijk geen nadeel, maar wel voordeel.
Dankje.quote:Op zondag 9 december 2012 21:20 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Misschien is Argenta een optie die zitten nu ook wel op 2,5 maar vaak zitten ze wel boven aan.
Westland Utrecht Bank staat ook stabiel in de top-3 al een aantal maanden.quote:Op zondag 9 december 2012 21:26 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Klopt.Maar aan de andere kant, als je je geld 3 maanden bij ING hebt staan voor 2,9% en de rest van het jaar bij sns voor 2.5% kom je gemiddeld op 2.6% uit. Dan heb je 0.05% minder rente maar geen gehannes met automatische incasso's en maximale bedragen. Dan is het toch makkelijker om een gewone spaarrekening te openen denk ik. Maar bedankt voor het meedenken.
[..]
Dankje.ik zoek inderdaad een bank die altijd een beetje bovenaan blijft hangen, anders blijf je bezig met het openen van nieuwe rekeningen, zit je ook niet echt op te wachten.
Ah mooi, dan is dat dus ook nog een optie.quote:Op zondag 9 december 2012 21:33 schreef µ het volgende:
[..]
Westland Utrecht Bank staat ook stabiel in de top-3 al een aantal maanden.
Ik ken Argenta niet. Heb een rekening bij WUB en dat bevalt wel prima. Overmaken naar een algemeen nummer is voor mij geen probleem. Meestal is het binnen een werkdag overgemaaktquote:Op zondag 9 december 2012 21:40 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Ah mooi, dan is dat dus ook nog een optie.
Als ik moet kiezen tussen Argenta en Westland Utrecht Bank, welke zouden jullie me dan aanraden (qua snelheid van overboekingen bijv.) Of maakt het allemaal niet zo heel veel uit?
Je zet je rekeningnummer in het omschrijvingveld. Voor mij maakt dat niet uit, heb 'm gewoon in m'n passwordsafe staan.quote:Op zondag 9 december 2012 22:41 schreef _Rooos_ het volgende:
Het lijkt me wel minder handig dat je het naar een algemeen nummer moet overmaken onder vermelding van een code, dan moet je dus altijd die code bij de hand hebben, het is makkelijker als je gewoon een rekeningnummer in je adresboek kan zetten.
quote:Geachte heer µ,
In uw e-mail vraagt u ons of het juist is dat de 1% extra rente nog niet in het “opgebouwde rente overzicht” staat. Dat is juist en graag leggen wij uit waarom dit zo is.
Op 5 oktober 2012 stelt de ING uw spaarsaldo vast (het peilsaldo).Van 8 oktober tot en met 8 januari 2013 ontvangt u 1% extra rente op jaarbasis over het bedrag dat u extra spaart bovenop dit peilsaldo. De tijdelijk 1 % extra rente geldt vanaf het moment dat u het geld op uw spaarrekening stort en wordt na 8 januari 2013 vastgesteld. Enkele dagen daarna wordt het bedrag op de spaarrekening bijgeschreven.
quote:De volgende spaarrentes worden per 21 december aanstaande verlaagd:
•De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verlaagd van 2,45% naar 2,35%*.
•De rente van de MoneYou Kwartaal Spaarrekening wordt verlaagd van 2,45% naar 2,35%*.
De basisrente wordt 1,85% en de bonusrente blijft ongewijzigd 0,50%.
* Variabele rente, effectief op jaarbasis
quote:Renteverlaging MoneYou Deposito Sparen:
De volgende spaarrentes worden per 24 december aanstaande verlaagd:
•De rente van MoneYou Sparen 6 maanden Vast wordt verlaagd van 2,55% naar 2,45%**.
** Vaste rente, nominaal op jaarbasis
•De rente van MoneYou Sparen 1 Jaar Vast wordt verlaagd van 2,60% naar 2,50%***.
*** Vaste rente, effectief op jaarbasis
Weer voor 1 jaar vastzetten bij MY?quote:Op woensdag 19 december 2012 15:55 schreef blomke het volgende:
Had een deposito bij MoneYou, dat liep 30 nov. af. Staat nu op de spaarrekening, net 0,1% eraf. Iemand alternatieven?
Waarom? Denk je dat de hypotheekrentes ook gaan/blijven dalen?quote:Op woensdag 19 december 2012 10:58 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat het dit komend jaar nog veel slechter gaat worden.
Maar doe het dan wel vandaag of morgen, want daarna gaat daar dus ook 0,1 procentpunt af.quote:Op woensdag 19 december 2012 16:04 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Weer voor 1 jaar vastzetten bij MY?
Ik ook niet. Alles wat vrijkomt en 'over is' beleg ik nu.quote:Op woensdag 19 december 2012 16:55 schreef Spezza19 het volgende:
Met de huidige rentes ga ik niet eens meer de moeite nemen om dingen over te boeken naar spaarbanken....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |