Net als bij geiten,. moet je fokkenquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:07 schreef E.T. het volgende:
maar hoe kom je aan paardenbloemmelk in de winter????
en dan drie rondjes in je blote kont er omheen dansen?quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:08 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Net als bij geiten,. moet je fokken
En dan al die paardenbloemvrouwen aan de domperidon om de productie op te krikken
Uiteraard. Maar dat moet gewoon altijdquote:Op maandag 15 oktober 2012 22:09 schreef E.T. het volgende:
[..]
en dan drie rondjes in je blote kont er omheen dansen?
maar formule W is toch pas vanaf een jaar of zes?quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:08 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Hier hielp formule w gelukkig. Mika had een grote waarbij ik de formule w behandeling 3x herhaald heb en toen viel hij er ook af.
Ik had de formule w wrattenpen, die kan je gebruiken vanaf 4 jaar.quote:Op maandag 15 oktober 2012 22:21 schreef Troel het volgende:
[..]
maar formule W is toch pas vanaf een jaar of zes?
Dan trek je het over je de rest van je kleding aanquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:18 schreef Spuuglokje het volgende:
En ik zal ook lief doen.
Ik heb er ziiiiin iiiin!Moet je trouwens verplicht iets roods aan? Ik heb helemaal niks roods! Ja, rood ondergoed, maar het is een beetje frisjes om alleen dát aan te doen.
't Is wel handiger, je herkent het publiek direct. Iedereen weet direct waar je naartoe moetquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 11:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh leuk Spuug! of je doet het heel Madonnesk óver je kleedje aan.ik heb een rooie Bolero, die doe ik aan. samen met een jurk wel hoor, anders is het zo tochtig. En we willen Swets ook niet in de war maken natuurlijk.
Oh, en rooie nagellak.maar verplicht is het niet. geloof ik. Wel jammer, ik zou toch graag weer aan de suppoost vragen of ie die mevrouw in het rode jasje ook heeft gezien.
Gratis?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:05 schreef Lois het volgende:
Is er nog iemand die morgen met oa ET, Swets, Buuf en Spuuglokje naar Doe Maar wil?
Ik heb nog een kaartje over, ik kan helaas zelf niet qua conditie.
Is dat inclusief de geile orgie na afloop of zonder?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 10:05 schreef Lois het volgende:
Is er nog iemand die morgen met oa ET, Swets, Buuf en Spuuglokje naar Doe Maar wil?
Ik heb nog een kaartje over, ik kan helaas zelf niet qua conditie.
Ik wil je best vol op je bek pakken J...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Is dat inclusief de geile orgie na afloop of zonder?
Ik dacht dat dat een eenmalig experiment was?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wil je best vol op je bek pakken J...
Ja maar dit isquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:47 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat een eenmalig experiment was?.
Jammer.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:49 schreef Luigi het volgende:
[..]
Oh ik ben nog geen 40.. Dus ik sla over!
Nou het liefst heb ik mijn geld eruit eigenlijkquote:
Ja, natuurlijk!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:52 schreef Lois het volgende:
[..]
Nou het liefst heb ik mijn geld eruit eigenlijk
Nou nee want ik ben er niet bij?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Is dat inclusief de geile orgie na afloop of zonder?
Snap ik, maar ik vraag maarquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:52 schreef Lois het volgende:
[..]
Nou het liefst heb ik mijn geld eruit eigenlijk
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:49 schreef Luigi het volgende:
[..]
Oh ik ben nog geen 40.. Dus ik sla over!
je gaat ook naar Doe Maar?quote:
Retorische vraag.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:58 schreef Armageddon het volgende:
Zijn die buurvrouw en Spuuglokje een beetje lekkere wijven dan?
ik las net dat Lois het niet trekt qua conditie, dus ik verwacht dan toch een stevige afterparty.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 13:59 schreef Luigi het volgende:
[..]
Anders zou je zoiets hebben van ach, doe maar?
Lois is kroonluchtergeweld gewend, dus als die afhaakt moet het wel een héle geile bedoening zijn ja!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik las net dat Lois het niet trekt qua conditie, dus ik verwacht dan toch een stevige afterparty.
How do you know?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:00 schreef Tally het volgende:
In de wc's is daar geen ruimte voor hoor
Kan toch gewoon op de motorkap op de parkeerplaats?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:00 schreef Tally het volgende:
In de wc's is daar geen ruimte voor hoor
Wat ruiuiuiuiuiuiuist er door het struiuiuiuuiuiuikgewasquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:01 schreef Lois het volgende:
[..]
Kan toch gewoon op de motorkap op de parkeerplaats?
quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:01 schreef Luigi het volgende:
[..]
Lois is kroonluchtergeweld gewend, dus als die afhaakt moet het wel een héle geile bedoening zijn ja!
Als je graag wil worden bekeken kan dat zeer zeker!quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:01 schreef Lois het volgende:
[..]
Kan toch gewoon op de motorkap op de parkeerplaats?
Je zei trekt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik las net dat Lois het niet trekt qua conditie, dus ik verwacht dan toch een stevige afterparty.
én stevig!quote:
J/L! Maar neuken mocht ook las ik net.quote:
Niets mis met bekeken worden?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Als je graag wil worden bekeken kan dat zeer zeker!
Ik ben echt heul zo lastig niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:04 schreef Tally het volgende:
[..]
J/L! Maar neuken mocht ook las ik net.
Bloeddruk?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:04 schreef Tally het volgende:
[..]
Nee idd maar wel door mensen die ik zelf uit kiestquote:
Neuken trek ik niet, maar de restquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:04 schreef Tally het volgende:
[..]
Als je je makita maar thuis laat.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:05 schreef Lois het volgende:
[..]
Neuken trek ik niet, maar de restAltijd al eens willen doen met J/L
Je bent eigenlijk gewoon een sl@?quote:
jij weet niet wat lekker is?quote:
Je wilt niet eens een lekkere drilboor in je reet?quote:
Zo 1 op netstroom?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:06 schreef Tally het volgende:
[..]
Je wilt niet eens een lekkere drilboor in je reet?
Makita kan ook op accu!quote:
Gaan die wel wat langer mee dat je iphone accu?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:08 schreef Tally het volgende:
[..]
Makita kan ook op accu!
Vaak krijg je er nog eentje extra bij.
Je krijgt de vrouwtjes niet meer nat Swets?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Pendelbus, motorkap, kroonluchter... boeien, ik jank 'm overal droog naar binnen.
You make it sound like a bad thing?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je bent eigenlijk gewoon een sl@?
Ja die gaan langer mee dan je iPhonequote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gaan die wel wat langer mee dat je iphone accu?
Helemaal niet? Niets mis met een sletterige periode...quote:
Lekker belangrijk of zij er van genietenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je krijgt de vrouwtjes niet meer nat Swets?
zolang we dat stukje terug naar de auto maar gewoon kunnen lopen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Pendelbus, motorkap, kroonluchter... boeien, ik jank 'm overal droog naar binnen.
True true...quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Lekker belangrijk of zij er van genieten
Ach, wat voor schade kan het aanrichten??quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
zolang we dat stukje terug naar de auto maar gewoon kunnen lopen.
ja, echt vlamvatten zal t wel niet meer hè.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach, wat voor schade kan het aanrichten??
Ik heb nooit durven kijken?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:14 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, echt vlamvatten zal t wel niet meer hè.
Nou alstie hem er droog in jankt, wedden dat je vlam vatquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:14 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, echt vlamvatten zal t wel niet meer hè.
Niets mis met bekeken worden.quote:
oh, ik dacht dat we weer richting komkommer-gang gingen.quote:
Dan moet het wel geil zijn om naar te kijken.quote:
ik ook.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh, ik dacht dat we weer richting komkommer-gang gingen.
Zo een stoeltje waarvan die kinderen tot hun 20ste rugproblemen van overhouden... ik heb er 2quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:33 schreef Luigi het volgende:
Ik weet nu al gewoon niet meer wat de neuk een trip trap is,
Oh die van 300 euro? Die?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo een stoeltje waarvan die kinderen tot hun 20ste rugproblemen van overhouden... ik heb er 2
Voor 15 op marktplaats ja.quote:
Dat scheelt in prijs ja?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb ze gelukkig gekocht toen ik nog scheefhuurder was J in plaats van werkloze.
Daar hou ik sowieso niet van...quote:
Nee dat is echt te kinky voor mij.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee? Je vind het niet van als je portemonneetje zo een beetje gekastijd wordt?
Je riep?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 14:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh, ik dacht dat we weer richting komkommer-gang gingen.
Gang-naam stylequote:
Jezus! En nu? Ik heb namelijk weerstandsissues door mijn medicijnen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:40 schreef Spuuglokje het volgende:
Over kinky gesproken... ik werd net teruggebeld door de huisartsassistente dat ik kinkhoest heb!
Nietquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:40 schreef Spuuglokje het volgende:
Over kinky gesproken... ik werd net teruggebeld door de huisartsassistente dat ik kinkhoest heb!
Jullie hebben dingen gedaan?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:41 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Jezus! En nu? Ik heb namelijk weerstandsissues door mijn medicijnen.
nog niet, maar morgen is wel het idee ja.quote:
nietusquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Hallo trui, wat doe je bij buuf?
Ik zou een mondkapje opdoenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:43 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nog niet, maar morgen is wel het idee ja.
Ik ben fier op uquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:43 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nietusda's mijn eigenste grapje
oooh, maar dan heb ik het allang van je.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:44 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik hoest al weken en weken en weken (maanden dus). En soms moest ik zo erg hoesten dat ik ervan ging overgeven.Dus kreeg ik een antibioticakuur maar die hielp niet. En toen moest ik vorige week bloed prikken. En ja hoor, ik heb kinkhoest. Gelukkig geen andere enge ziekte en de besmettingsfase is ook eigenlijk allang voorbij. Gelukkig maar buuf, maar we mogen morgen dus niet tongzoenen.
Maar dan weet ik gelukkig nu dat het ooit ophoudt, dat hoesten.
Nou eigenlijk ben ik wel blij! Ik dacht weer allerlei rampscenario's als keelkanker en zo. Hypochonder he.quote:
kan je wel autorijden dan, met zo'n hoestbui?quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:02 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Nou eigenlijk ben ik wel blij! Ik dacht weer allerlei rampscenario's als keelkanker en zo. Hypochonder he.Maar dit gaat dus vanzelf over!
Oiquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 16:40 schreef Spuuglokje het volgende:
Jup.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:06 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
kan je wel autorijden dan, met zo'n hoestbui?
*mondkapje in tas doet* *quarentainelint in tas doet*quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 17:12 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Jup.Ik ben erg goed in multitasken.
bahquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:12 schreef Keshet het volgende:
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb 't ook.
gezien het idee dat het hier al een tijdje heerst (zelfs met waarschuwing van school laatst) en jullie in het westen zitten, durf ik wel te zeggen dat het heerst jaquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 20:23 schreef Ticootje het volgende:
Heerst er kinkhoest? Dit is echt al de 3e die ik erover hoor in een maand.
Ik kan daar echt niet naar kijken. Dwangsom met monopolygeld willen betalenquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:10 schreef Ticootje het volgende:
Oh barbies babyhoe simpel is dat volk zeg!
Jaquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:23 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ik kan daar echt niet naar kijken. Dwangsom met monopolygeld willen betalen
ik ook niet..quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 21:23 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ik kan daar echt niet naar kijken. Dwangsom met monopolygeld willen betalen
ja, klopt. en die werkt aardig bij kinderen maar bij volwassenen dus niet.quote:
Het schijnt nog wel aardig uit te maken in de heftigheid of je ingeent bent of niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2012 22:05 schreef PM-girl het volgende:
Hier hebben ook veel mensen kinkhoest. De inentingen zijn kennelijk niet bestand tegen de huidige ziektevariant.
Ik begreep dat de bof ook zo'n ziekte is waarvoor vaccinatie misschien niet 100% beschermt, maar wel veel uitmaakt qua zwaarte.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:16 schreef freecell het volgende:
En ik heb toen ik 24 was wel de bof gehad en daartegen was ik wel volledig gevaccineerd. Dus blijf uit mijn buurt
De hele BMR is het maar zeer de vraag of je antistoffen vormt... Het doormaken van de ziekte geeft je nog de beste bescherming.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:25 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik begreep dat de bof ook zo'n ziekte is waarvoor vaccinatie misschien niet 100% beschermt, maar wel veel uitmaakt qua zwaarte.
Alleen is het voor jongens verstandiger om de ziekte niet door te maken, of minder heftig door vaccinatie omdat ze steriel kunnen worden van de Bofquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De hele BMR is het maar zeer de vraag of je antistoffen vormt... Het doormaken van de ziekte geeft je nog de beste bescherming.
Ook als ze de ziekte erg jong doormaken? Ik meen dat als ze het voor de pubertijd gewoon krijgen het geen kwaad kan..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:32 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Alleen is het voor jongens verstandiger om de ziekte niet door te maken, of minder heftig door vaccinatie omdat ze steriel kunnen worden van de Bof
Nah... Dat vind ik gewoon heel raar.. Die van 11 maanden is DKTP en die van 14 is BMR... Lijkt me niet dat het ene het andere vervangt.. Ik had dan zeker voor de DKTP gekozen, dat zijn ziekten die je gewoon beter niet kunt doormaken. BMR komt toch zo zelden nog voor, dat je er gewoon veilig voor kunt kiezen om te wachten... Tenzij biblebelt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:39 schreef MeNicole2 het volgende:
Matthias loopt helemaal gigantisch achter met de vaccinaties. Ze wilden vorige maand nog die van 11 maand overslaan en meteen overgaan na die van 14 maand. Nu krijg ik net een oproep om toch die van 11 maand nog te halen ivm kinkhoest die heerst!!
Nee wat ik ervan begreep was het ook niet vervangen maar omdat ie van de DKTP al 3 had gehad was dat wel voldoende. En dan met 14 maand gewoon de BMR. anders bleven ze steeds schuiven met de inentingen en dit was makkelijker. Ik had toen ook gebeld dat ik die DKTP iets later wilde omdat die precies viel in de periode dat ie gips had. Cb zei toen dat ze de gewoon met 14 maand deden maar later toen ik er met Leander was bleek dat ze die laten vallen en met 14 maand dus de BMR doen. Maar nu niet meer dus. Nu krijgt ie over 2 weken de verlaatte 11 maand en dan de BMR over 3.5 maand!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nah... Dat vind ik gewoon heel raar.. Die van 11 maanden is DKTP en die van 14 is BMR... Lijkt me niet dat het ene het andere vervangt.. Ik had dan zeker voor de DKTP gekozen, dat zijn ziekten die je gewoon beter niet kunt doormaken. BMR komt toch zo zelden nog voor, dat je er gewoon veilig voor kunt kiezen om te wachten... Tenzij biblebelt.
Die laatste is juist een booster... Naar mijn weten maakt het niet erg uit als die wat later wordt gegeven.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:47 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Nee wat ik ervan begreep was het ook niet vervangen maar omdat ie van de DKTP al 3 had gehad was dat wel voldoende. En dan met 14 maand gewoon de BMR. anders bleven ze steeds schuiven met de inentingen en dit was makkelijker. Ik had toen ook gebeld dat ik die DKTP iets later wilde omdat die precies viel in de periode dat ie gips had. Cb zei toen dat ze de gewoon met 14 maand deden maar later toen ik er met Leander was bleek dat ze die laten vallen en met 14 maand dus de BMR doen. Maar nu niet meer dus. Nu krijgt ie over 2 weken de verlaatte 11 maand en dan de BMR over 3.5 maand!
Oh dat ken ik....quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:53 schreef MeNicole2 het volgende:
Ja hij heeft als laatste de 2 prikken gehad die normaal met 4 maand gegeven worden. Die heeft ie met 6 maand gehad.
Maar denk wel dat het met de leeftijd te maken heeft. Misschien omdat het iedere keer over maanden gaat. Want de laatste DKTP en Pneu die hij moet moeten we halen bij de ha en niet bij het cb omdat we nu afwijken vat het vaccinatieschema!
Over de BMR zou ik niet treuren als je die later geeft hoor. Het blijft een levend vaccin, mijn mening is dat je een levend vaccin pas gaat geven als het immuunsysteem wat sterker is. Zo bij een jaar of 3 dus..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:58 schreef MeNicole2 het volgende:
Nou ja vind het niet erg dat het bij de ha moet. Ben allang blij dat ie hem toch nog krijgt. En als die van 14 maand dan ook weer uitgesteld moet worden dan moet dat dan maar. Snap alleen niet waarom die niet gewoon op tijd gegeven kan worden.
Met vaccinatie is het ook niet tofquote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:25 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik begreep dat de bof ook zo'n ziekte is waarvoor vaccinatie misschien niet 100% beschermt, maar wel veel uitmaakt qua zwaarte.
Waterpokken doormaken als volwassene is ook geen pretje heb ik me laten vertellen... Kinderziektes moeten vooral niet door volwassenen worden doorgemaakt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:05 schreef freecell het volgende:
[..]
Met vaccinatie is het ook niet tof
Man, wat was ik toen ziek!
Je bent niets verplicht... Eigen keus enzo..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:03 schreef Cyntiaa het volgende:
BMR.. Wij hebben vrijdag een afspraak bij het CB
Checkquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waterpokken doormaken als volwassene is ook geen pretje heb ik me laten vertellen... Kinderziektes moeten vooral niet door volwassenen worden doorgemaakt.
Hier enten ze sowieso niet bij kinderen die niet lekker zijn. Dan maar 2 weken later!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:11 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik vind het zo'n lastige keuze, wel of niet nu in laten enten. Kijk het sowieso even aan aangezien hij verkouden is, maar eens wat artikelen opsnorren.
http://www.nvkp.nlquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:11 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik vind het zo'n lastige keuze, wel of niet nu in laten enten. Kijk het sowieso even aan aangezien hij verkouden is, maar eens wat artikelen opsnorren.
o het verbaast me dat jij voor inenten bentquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Het schijnt nog wel aardig uit te maken in de heftigheid of je ingeent bent of niet.
Ik ben niet ingeent tegen kinkhoest, reageerde nogal allergisch op het vaccin (lees 2 dagen k.o.) dus heb alleen de eerste injectie van de reeks gehad.
En ik heb toen ik 24 was wel de bof gehad en daartegen was ik wel volledig gevaccineerd. Dus blijf uit mijn buurt
En hier in de buurt vaccineren ze de baby's nu jonger tegen kinkhoest, omdat het inderdaad heerst.
Waarom?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:27 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o het verbaast me dat jij voor inenten bent
da's niet correct. ik ga geen bijzonderheden geven, maar voor een neef van me wiens moeder ook wat laks was mbt de bof heeft dat niet echt leuk uitgepakt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ook als ze de ziekte erg jong doormaken? Ik meen dat als ze het voor de pubertijd gewoon krijgen het geen kwaad kan..
BMR na de pubertijd kun je goed ziek van zijn. Voor kinderen is het eigenlijk gewoon een kinderziekte, net als waterpokken.
Complicaties kun je bij elke ziekte krijgen, ook bij een griepje..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:36 schreef simmu het volgende:
[..]
da's niet correct. ik ga geen bijzonderheden geven, maar voor een neef van me wiens moeder ook wat laks was mbt de bof heeft dat niet echt leuk uitgepakt.
Is dit op kinkhoest verhaal of bmr?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:42 schreef debuurvrouw het volgende:
nou ja, omdat een besmetting gewoon minder heftig verloopt met een enting. En omdat de schade die je van de bijwerkingen kan krijgen (hersenbeschadigingen in het ergste geval, door zuurstofgebrek) maar ook longontsteking ed. gewoon niet onderschat moeten worden. Het is niet zo dat de vaccinatie niet werkt ofzo.
dus ik zie wel degelijk een meerwaarde in jong enten.
het ging over steriliteitquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Complicaties kun je bij elke ziekte krijgen, ook bij een griepje..
http://www.nvkp.nl/nederl(...)ekte-en-vaccins/bof/
Nou ja, RIVM zou het beter moeten weten, maar oa sinds de mexicaanse griep bheb ik daar minder vertrouwen in.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:43 schreef -Spring het volgende:
Waarom denk jij het beter te weten dan het RIVM?
Ja, het is een complicatie die kan optreden... Maar ook met enting kun je de ziekte gewoon krijgen..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:44 schreef simmu het volgende:
[..]
het ging over steriliteit![]()
je kan aan alles doodgaan. dus?
Dat, en die haat met vaccineren van 12 jarigen, zonder goed onderzoek naar lange termijn gevolgen... We kennen allemaal DES nog wel...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, RIVM zou het beter moeten weten, maar oa sinds de mexicaanse griep bheb ik daar minder vertrouwen in.
kinkhoest. Ik vind het wegwuiven van de gevolgen van het doormaken van een besmetting echt heel erg.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is dit op kinkhoest verhaal of bmr?
Ow ja, dat baarmoederhalskankervaccin, toch?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat, en die haat met vaccineren van 12 jarigen, zonder goed onderzoek naar lange termijn gevolgen... We kennen allemaal DES nog wel...
dat zal allemaal best. ik wilde alleen maar zeggen dat "te verwaarlozen" gesteld door een vereniging of instelling of arts of wat dan, nog niet betekent "gebeurt nooit". je zal maar net die pechvogel zijn bij wie het wel fout gaat.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, het is een complicatie die kan optreden... Maar ook met enting kun je de ziekte gewoon krijgen..
ik heb een topic in myt van iemand die zich kapot hoest en weigert naar een arts te gaan onder het motto "oooh, tis vast kinkhoest. daar kan je niks tegen doen, dus is een arts ook niet nodig". lekker dan voor je omgevingquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
kinkhoest. Ik vind het wegwuiven van de gevolgen van het doormaken van een besmetting echt heel erg.
nou, dat is de voorkomen door je kind goed te leren veilig te vrijen. Als je áltijd een condoom gebruikt tot je beide getest bent is de kans op besmetting met human pappiloma virus vrij gering. dus die zou ik dan overslaan. Maar de kinderziektes, en vooral die nu ineens weer meer gaan heersen zou ik niet willen missen qua entingquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat, en die haat met vaccineren van 12 jarigen, zonder goed onderzoek naar lange termijn gevolgen... We kennen allemaal DES nog wel...
Oh ja, dat is wel waar je rekening mee moet houden... Bedenk je goed wat de risico's zijn van niet enten, en vindt je dat risico acceptabel...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:47 schreef simmu het volgende:
[..]
dat zal allemaal best. ik wilde alleen maar zeggen dat "te verwaarlozen" gesteld door een vereniging of instelling of arts of wat dan, nog niet betekent "gebeurt nooit". je zal maar net die pechvogel zijn bij wie het wel fout gaat.
overigens ben ik het helemaal met je eens over kritisch zijn tav de prikken hoor. ivm biblebelt doen wij het hier trouwens allemaal braaf wel
Ik heb mijn kind 2 keer meegemaakt heel ziek en in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:43 schreef -Spring het volgende:
Waarom denk jij het beter te weten dan het RIVM?
Eens maar in de praktijk en door de drukte van vele CB's krijgt een kindje soms met 2a3 weken al een inenting voor zijn kiezen. Dat vind ik wel erg vroeg voor een baby zeker omdat niet alle kinderen er zo goed op reageren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
kinkhoest. Ik vind het wegwuiven van de gevolgen van het doormaken van een besmetting echt heel erg.
Steeds meer onderzoeken laten zien, dat de huidige entingen nog maar weinig bescherming bieden, omdat de virussen gemuteerd zijn... (BMR)quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:49 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, dat is de voorkomen door je kind goed te leren veilig te vrijen. Als je áltijd een condoom gebruikt tot je beide getest bent is de kans op besmetting met human pappiloma virus vrij gering. dus die zou ik dan overslaan. Maar de kinderziektes, en vooral die nu ineens weer meer gaan heersen zou ik niet willen missen qua enting
Antibiotica? Het is een bacterie...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:51 schreef Armageddon het volgende:
Ik ben ook al 6 ! weken als een debiel aan het hoesten. Heb zelfs een rib gekneusd.Vrijdagochtend maar eens even langs de huisarts. Kan die er nog iets aan doen als het kinkhoest is?
ja, maar weinig bescherming is tóch bescherming.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Steeds meer onderzoeken laten zien, dat de huidige entingen nog maar weinig bescherming bieden, omdat de virussen gemuteerd zijn... (BMR)
Ik lees alleen op wikipedia dat antibiotica geen zin meer heeft. Na 6 weken is het op z'n retour ofzo.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Antibiotica? Het is een bacterie...
Medicijnenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:53 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik lees alleen op wikipedia dat antibiotica geen zin meer heeft. Na 6 weken is het op z'n retour ofzo.
antibiotica. Daarna ben je ook niet meer besmettelijk. Alhoewel je na 6 weken ook wel door de besmettelijke fase bent.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:51 schreef Armageddon het volgende:
Ik ben ook al 6 ! weken als een debiel aan het hoesten. Heb zelfs een rib gekneusd.Vrijdagochtend maar eens even langs de huisarts. Kan die er nog iets aan doen als het kinkhoest is?
Het is valse veiligheid... Je kan namelijk ook helemaal geen antistoffen vormen, dan denk je wel beschermt te zijn... En dus zul je de eerste tekenen ook helemaal niet aan 1 van de 3 denken...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:52 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, maar weinig bescherming is tóch bescherming.
oh, en mijn jongens zijn hebben wratjes gehad, dus zijn denk ik drager van het virus van die baarmoederdinges. Dus benadruk ik bij hen nog meer het belang van veilig vrijen. (sowieso, maar nu nog extra)
Het gaat erom dat dat ook een aanbeveling van het RIVM is, en dat is er toch een waar ik zeer zeker niet achtersta. Vrij veilig vind ik een veel betere in dit geval, en zeker gezien hoe weinig er nog maar bekend is over het vaccin en de gevolgen op langere termijn.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:49 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, dat is de voorkomen door je kind goed te leren veilig te vrijen. Als je áltijd een condoom gebruikt tot je beide getest bent is de kans op besmetting met human pappiloma virus vrij gering. dus die zou ik dan overslaan. Maar de kinderziektes, en vooral die nu ineens weer meer gaan heersen zou ik niet willen missen qua enting
De eerste resultaten van het grootschalig inenten zullen er op zn vroegste over 10 jaar zijn... Of het bijvoorbeeld van invloed is op de vruchtbaarheid van al die meisjes...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat erom dat dat ook een aanbeveling van het RIVM is, en dat is er toch een waar ik zeer zeker niet achtersta. Vrij veilig vind ik een veel betere in dit geval, en zeker gezien hoe weinig er nog maar bekend is over het vaccin en de gevolgen op langere termijn.
Syl is natuurlijk zwanger. Dan maar even met z'n drie'en naar de HA.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Medicijnen
Antibiotica hebben over het algemeen geen zin. De hoestbuien worden er niet minder door en de kinkhoestperiode duurt even lang. Alleen als er in het gezin een zwangere vrouw of een baby (onder één jaar) is, wordt overwogen het hele gezin antibiotica (azitromycine of erytromycine) te geven om besmetting van de baby te voorkomen. Dit soort maatregelen wordt ook genomen in gezinnen met een kind dat bijvoorbeeld een hartkwaal of een longziekte heeft.
we zijn het eensquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat erom dat dat ook een aanbeveling van het RIVM is, en dat is er toch een waar ik zeer zeker niet achtersta. Vrij veilig vind ik een veel betere in dit geval, en zeker gezien hoe weinig er nog maar bekend is over het vaccin en de gevolgen op langere termijn.
volgens ongefundeerde geruchten alleen als je er dan heel snel bijbent. als je er al weken mee loopt niet. maar pin me er niet op vastquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Antibiotica? Het is een bacterie...
ik zou daar echt geen risico mee willen nemen. dus die enting niet geven. het is redelijk simpel te voorkomen. Adviseren niet te jong te gaan sexen, en altijd veilig.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De eerste resultaten van het grootschalig inenten zullen er op zn vroegste over 10 jaar zijn... Of het bijvoorbeeld van invloed is op de vruchtbaarheid van al die meisjes...
De eerste resultaten...en dan zijn onze dochters zover om ingeent te worden...wat mij betreft gaat dat niet gebeuren.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De eerste resultaten van het grootschalig inenten zullen er op zn vroegste over 10 jaar zijn... Of het bijvoorbeeld van invloed is op de vruchtbaarheid van al die meisjes...
Uitroken lijkt me ook een goede ja.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:59 schreef Armageddon het volgende:
M'n longen komen er nog een keer uit denk ik als dit niet snel gaat stoppen.
*draait zware van Nelle*
kan je ze wel hendig even door een sopje slaan!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:59 schreef Armageddon het volgende:
M'n longen komen er nog een keer uit denk ik als dit niet snel gaat stoppen.
*draait zware van Nelle*
Tja, enige punt is dat je dat wel heel erg kunt adviseren, maar je bent er niet bij om dat verdomde condoom om te doenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:59 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik zou daar echt geen risico mee willen nemen. dus die enting niet geven. het is redelijk simpel te voorkomen. Adviseren niet te jong te gaan sexen, en altijd veilig.
Ik ben heel benieuwd wat die resultaten zijn... Vanaf daar ga ik verder denken idd...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De eerste resultaten...en dan zijn onze dochters zover om ingeent te worden...wat mij betreft gaat dat niet gebeuren.
ja, maar dan nog is de kans dat ze het krijgen zéér gering. Plus zijn er nog 30 andere soorten bmh kanker die ze wel nog "gewoon" kunnen krijgen. vind het een vals soort zekerheid.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, enige punt is dat je dat wel heel erg kunt adviseren, maar je bent er niet bij om dat verdomde condoom om te doen
Maar ja, dat wordt ook ons advies, zeker wel.
Dat gevoel heb ik dus precies bij de BMR enting...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, maar dan nog is de kans dat ze het krijgen zéér gering. Plus zijn er nog 30 andere soorten bmh kanker die ze wel nog "gewoon" kunnen krijgen. vind het een vals soort zekerheid.
vanwege je anti-anticonceptiebeleid.quote:
Jij zou je dus niet laten enten tegen hepatitus als je naar zo'n risico land gaat?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:04 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
vanwege je anti-anticonceptiebeleid.
ik dacht misschien vanwege je geloof.
(ikzelf ben wel tegen vaccinaties. kind is overigens wel overal voor ingeënt, ik heb het over mezelf)
Ja, dat vond ik dus ook eigenlijk valse voorlichting: HET vaccin tegen baarmoederhalskanker...nou ja, toch in ieder geval tegen 1 of 2 soorten, de rest van het scala kun je allemaal nog krijgen. En dan de onduidleijkheid over de gevolgen, nee, ik zou op dat moment mijn dochter geadviseerd hebben om het neit te doen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:03 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, maar dan nog is de kans dat ze het krijgen zéér gering. Plus zijn er nog 30 andere soorten bmh kanker die ze wel nog "gewoon" kunnen krijgen. vind het een vals soort zekerheid.
Ze mag gerust op de stoep staan, of de deur open gaat is een tweedequote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:10 schreef Ticootje het volgende:
Maar nu is het zo, je kindje wordt geboren en hoppa de wijkverpleegkundige staat binnen een maand bij je op de stoep... Zonder maar de vragen of je uberhaupt interesse hebt om naar het CB te komen.
inderdaad ja.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij zou je dus niet laten enten tegen hepatitus als je naar zo'n risico land gaat?
Oh ik vind het helemaal prima als ze met me meedenken... Iets botweg adviseren of vertellen hoe ik iets aan moet pakken met mijn kinderen, dan ga ik behoorlijk met de hakken in het zand...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ze mag gerust op de stoep staan, of de deur open gaat is een tweedeCB is hier zo dichtbij dat ik er met liefde ga wegen, in hun opvoedadviezen geloof ik niet zo.
Ja, dat vond ik ook achteraf wel.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:10 schreef Ticootje het volgende:
Maar zo werkt CB en RIVM gewoon...
Hoeveel ouders weten nu helemaal dat het helemaal niet verplicht is om een CB te bezoeken en dat het helemaal niet verplicht is om het vaccinatieprogramma te volgen zoals opgesteld... Maar het meeste is gewoon kudde gedrag, het hoort erbij... Daarmee ondermijt je naar mijn mening gewoon de ouders mee, die kunnen best ook voor zichzelf uitmaken of ze iets nodig achten...
Maar nu is het zo, je kindje wordt geboren en hoppa de wijkverpleegkundige staat binnen een maand bij je op de stoep... Zonder maar de vragen of je uberhaupt interesse hebt om naar het CB te komen.
Want? Wat heeft dat ermee te maken?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:11 schreef simmu het volgende:
mja, tico. ik denk dat je nu een flinke hoeveelheid ouders overschat. remember de verkiezingsuitlag?
Niets mis met de uitslag... Die was te voorspellen...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:11 schreef simmu het volgende:
mja, tico. ik denk dat je nu een flinke hoeveelheid ouders overschat. remember de verkiezingsuitlag?
SCHAPENquote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want? Wat heeft dat ermee te maken?
Eigenlijk verwacht ik bij voorbaat dat tweede.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ik vind het helemaal prima als ze met me meedenken... Iets botweg adviseren of vertellen hoe ik iets aan moet pakken met mijn kinderen, dan ga ik behoorlijk met de hakken in het zand...
Dat ligt ook erg aan het consultatiebureau. Ik ben op zich over het mijne erg tevreden. Ze geven inderdaad adviezen, maar eigenlijk pas als je aangeeft dat je graag een advies wil.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Eigenlijk verwacht ik bij voorbaat dat tweede.
Er zit er 1 bij mij om de hoek... Ik loop nu bij de verloskundigen die erbij zijn aangesloten... Maar het is wel behoorlijk zweverig soms hoor.. We moeten vaak erg lachen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik ook achteraf wel.
Ik hoorde van een vriendin (heeft een half jaar later een kindje gekregen) dat ze een bepaald antroposofisch consultatiebureau had gevonden en daarheen ging. Ik wist niet eens dat dat bestond, maar anders had ik dat ook graag gedaan. De informatievoorziening daarover is echt slecht, vind ik.
Zeg! Ik ging eens googelen op gekneusde rib en dat moet dan zijn wat ik ook heb van die kinkhoest!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 12:51 schreef Armageddon het volgende:
ik ben bepaald niet tegen anti conceptiequote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:04 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
vanwege je anti-anticonceptiebeleid.
ik dacht misschien vanwege je geloof.
(ikzelf ben wel tegen vaccinaties. kind is overigens wel overal voor ingeënt, ik heb het over mezelf)
Dat dus.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ligt ook erg aan het consultatiebureau. Ik ben op zich over het mijne erg tevreden. Ze geven inderdaad adviezen, maar eigenlijk pas als je aangeeft dat je graag een advies wil.
Niet normaal joh. Ik ook rechtsbovenin. Ik kan niet eens op m'n rug liggen in bed. Alleen op de zijkant.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:17 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Zeg! Ik ging eens googelen op gekneusde rib en dat moet dan zijn wat ik ook heb van die kinkhoest!Ik heb aan m'n rechterkant die pijn! En als ik goed rechtop zit voel ik het wat minder.
Zweverig mag, als ik maar niet mee hoef te zwweven als ik niet wilquote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er zit er 1 bij mij om de hoek... Ik loop nu bij de verloskundigen die erbij zijn aangesloten... Maar het is wel behoorlijk zweverig soms hoor.. We moeten vaak erg lachen.
Ik heb de mexicaanse griep niet geprikt. S was al aangestoken door haar neefje voor we gingen prikken en was alweer aan het opknappen. Ik zag er de meerwaarde niet meer van, aangezien zij al zo ziek was geweest, arm hummeltje van 3-4 maandenquote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:17 schreef freecell het volgende:
[..]
ik ben bepaald niet tegen anti conceptieik reageer zelf alleen beroerd op hormonen en wil geen abortieve ac. Blijft weinig over
Ik heb de mexicaanse griep injectie toen wel na lang nadenken overgeslagen (ik was zwanger en L nog klein) dus ik prik wel kritisch.
Hpv zou ik ook niet snel doen, maar dat is hypothetisch met alleen mannen
Ik heb een antroposofische huisarts, hij geeft me altijd de keuze tussen reguliere zorg of de antroposofische insteek. Ik vind het ideaal.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zweverig mag, als ik maar niet mee hoef te zwweven als ik niet wil
zou je dan niet gewoon opzoek gaan naar een ander CB?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:27 schreef Pvoesss het volgende:
Hier ook niet gedaan, ik niet en X. ook niet.
Wij hebben hem waarschijnlijk ook wel gehad, toen wij de verschijnselen hadden deden ze al niet meer testen of het echt zo was. En gingen ze er bij dat soort klachten direct al vanuit.
Mocht er hier een 3e komen dan kan het cb het echt vergeten ik ben er zo klaar mee
Das heel niet raar... Ik meld dat ook altijd.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:42 schreef Armageddon het volgende:
Celine: "Ik ga me zo verkleden maar ik moet nu eerst even poepen."
Bedankt voor de mededeling.
Lijkt er vrij zeker op dat die 3e er binnen afzienbare tijd komt, zoals je erover praat..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:40 schreef Pvoesss het volgende:
Dan wonen we sowieso aan de andere kant van Nederland.
Maar ik heb geen zin meer in weer dezelfde gesprekken en dezelfde tips
Mocht er een antroposofisch cb zijn wil ik dat wel een kans geven.
En anders weeg ik er en misschien inentingen maar dan is dat het.
Dan staat J. te zwaaien natuurlijk!?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Das heel niet raar... Ik meld dat ook altijd.
En vraag na afloop of er nog iemand afscheid wilt nemen.
Die bedankt altijd... Daar doe ik al die moeite voor..quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:44 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dan staat J. te zwaaien natuurlijk!?
Is gewoon afgunst.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die bedankt altijd... Daar doe ik al die moeite voor..
Dat.quote:
Precies! Alleen zijligging is mogelijk en op mijn andere zij draaien gaat alleen als een kermend oud wijf.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:20 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Niet normaal joh. Ik ook rechtsbovenin. Ik kan niet eens op m'n rug liggen in bed. Alleen op de zijkant.
dat niet iedereen weloverwogen beslissingen maakt. zou je barbie adviseren om maar niet naar het cb te gaan omdat ze zelf wel uit kan maken wat goed is voor haar kindje en wat niet?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want? Wat heeft dat ermee te maken?
Dat hoef ik bij m'n vriendin niet te proberen. Die kan niet slapen als ik tegen haar aan lig.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:51 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Precies! Alleen zijligging is mogelijk en op mijn andere zij draaien gaat alleen als een kermend oud wijf.Maar ik kan niet meer de rechterarm boven mijn hoofd leggen met kommetje kommetje (zo noemen wij dat, ik lig met mijn linkerarm om mijn man heen geslagen achter tegen hem aan en vouw mijn rechterarm dan onder mijn hoofd).
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Lijkt er vrij zeker op dat die 3e er binnen afzienbare tijd komt, zoals je erover praat..
Slapen doe je verdomme maar op je eigen helft ja... Opbokken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:53 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dat hoef ik bij m'n vriendin niet te proberen. Die kan niet slapen als ik tegen haar aan lig.
quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Slapen doe je verdomme maar op je eigen helft ja... Opbokken.
Je mocht toch niet meer zwanger worden? Of het werd je afgeraden?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:54 schreef Pvoesss het volgende:
[..]Het zal niet binnen nu en een maand zijn maar we hopen wel dat het er ooit van gaat komen.
Dit , je ligt al in die greppel das al dichtbij zat.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Slapen doe je verdomme maar op je eigen helft ja... Opbokken.
Verder ben ik heel lief en romantisch, maar niet als ik wil slapen.quote:
Dat heeft dus geen hol met de verkiezingen te maken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:53 schreef simmu het volgende:
[..]
dat niet iedereen weloverwogen beslissingen maakt. zou je barbie adviseren om maar niet naar het cb te gaan omdat ze zelf wel uit kan maken wat goed is voor haar kindje en wat niet?
Dat laatste eigenlijk meer, Maar dat moet wel te doen zijn als we bepaalde dingen zo kunnen regelen dat het op een andere manier kan. Mijn lichaam / mijn bekken is niet heel erg in orde.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je mocht toch niet meer zwanger worden? Of het werd je afgeraden?
ik doel op het idee dat *het volk* dat mag kiezen niet altijd zo snugger kiest, zo ook met het cb. da's denk ik toch echt meer bedoeld voor barbie en co. *het volk* als geheel bestaat nu eenmaal voor het merendeel niet welopgeleidde weldenkende mensen. henk en ingrid (zoals we dat soms noemen) zitten daar ook in. da's de analogie die ik trek. dus ja. dan staan ze dus bij iedereen aan de deur, kan ik me iets bij voorstellen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat heeft dus geen hol met de verkiezingen te maken.
Ik denk dat veel mensen best wat begeleiding en advies kunnen gebruiken als het om het opvoeden van kinderen gaat. Ook mensen die denken dat ze dat niet nodig hebben of waarbij dat niet zo duidleijk is als bij een barbie.
Dat is moeilijk te zeggen, bij mijn oudste kon ik amper lopen in de zwangerschap.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:01 schreef Vicky het volgende:
maar wat is een eventuele consequentie?? in een rolstoel terecht komen?
Edit: zo, ik ga dit topic eens om zeep helpen:quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:06 schreef simmu het volgende:
[..]
ik doel op het idee dat *het volk* dat mag kiezen niet altijd zo snugger kiest, zo ook met het cb. da's denk ik toch echt meer bedoeld voor barbie en co. *het volk* als geheel bestaat nu eenmaal voor het merendeel niet welopgeleidde weldenkende mensen. henk en ingrid (zoals we dat soms noemen) zitten daar ook in. da's de analogie die ik trek. dus ja. dan staan ze dus bij iedereen aan de deur, kan ik me iets bij voorstellen.
Prima ontwikkeling...quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:32 schreef -Spring het volgende:
[..]
Edit: zo, ik ga dit topic eens om zeep helpen:![]()
Precies om de reden die jij noemt en te voorkomen dat ze bij iedereen (op dezelfde manier) aan deur staan, is de jeugdgezondheidszorg nu aan het veranderen: ze willen júist meer zorg op maat kunnen bieden. Dus ipv vaste contactmomenten (bij de cb's bijv.) is het plan om flexibeler en meer risicogericht te gaan werken.
Nu wordt er in de jeugdgezondheidszorg gewerkt met het Basistakenpakket Jeugdgezondheidszorg 0-19 jaar. Dit takenpakket is verankerd in de Wet Publieke Gezondheid en kent een uniform deel en een maatwerkdeel. Het uniforme deel biedt alle kinderen (en ouders) in Nederland hetzelfde preventiepakket (20 contactmomenten inclusief vaccinaties) en het maatwerkdeel kan verschillen per gemeente. In het hele land is men nu bezig met het ‘re-designen’ van het maatwerkdeel van het basistakenpakket. Dus: flexibilisering van de contactmomenten om zo meer risicogericht te kunnen gaan werken. Hiernaast kan dan de expertise gericht(er) worden ingezet; passend bij de specifieke behoeften van de klant/client (weet niet hoe ze het noemen).
Hier kun je er meer over vinden: http://www.rijksoverheid.(...)n-jgz-0-19-jaar.html
Zou dus kunnen betekenen dat er door een verpleegkundige (tijdens een huisbezoek) een soort risicoinventarisatie wordt gemaakt waardoor probleemgevallen vervolgens vaker worden geconsulteerd en gezinnen waarbij het goed gaat op een andere manier. Bijvoorbeeld via een e-consult.
Zo hebben ze toch zicht op de gehele bevolking, worden de probleemgezinnen eruit gefilterd en hebben de gezinnen waarbij alles prima gaat 'minder'/andere contactmomenten. Kortom, de hele bubs wordt dan niet meer over één kam geschoren.
Goeie ontwikkeling wmb.![]()
Dat ligt aan jou, truiquote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:58 schreef trui het volgende:
ik blijf deze topictitel maar als 'met grootmoeders bips' lezen.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 06:22 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Goedemorgen! Ik trakteer op ontbijt... Mijn dochter is 7 geworden!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:00 schreef lady-wrb het volgende:
het is een goede dag om jarig te zijngefeliciteerd met je grote meid vicky
gefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 11:00 schreef lady-wrb het volgende:
het is een goede dag om jarig te zijngefeliciteerd met je grote meid vicky
Ik zei het toch! Eitje joh..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Iets niet weten is helemaal niet erg... Behalve als je helemaal niets weet te vertellen... Maar als je gewoon eerlijk en open bent over het feit dat je iets niet weet, komt dat helemaal niet raar over. Het is in elk geval beter dan bluffen en de plank volledig misslaan.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:04 schreef lady-wrb het volgende:
dank jullie wel allemaal
natuurlijk wist ik dat het goed zat, maar toch verwacht ik dan nog dat ze met vragen komen waar ik geen antwoord op heb. daar maak ik me dan nog het meeste druk over.
maar ik schijn heel goed te kunnen reflecteren.dat is dus nu duidelijk benoemd.
(en daar zijn de praktijkopleiders gek op)
had ik dat al niet onlangs ergens gezegd? dat dat zo'n obsessie is geworden, dat ik echt alles in het leven aan het reflecteren ben
Ja dat mag.. Ook als je ziet dat je er niet langs kan, dan sta je gewoon in je volste recht om die deur eruit te rijden...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |