Ik was er eerlijk gezegd al bang voor...quote:Op zondag 25 november 2012 23:39 schreef zwammetje het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels een paar weken verder en naar het zich nu laat aanzien, moet toch de hele vloer en een deel van de wanden verwijderd worden. Ik denk dat ik voor het afbreken en opbouwen een aannemer inschakel, iets dat een van de bestrijdingsbedrijven ook aanraadde. Weet iemand hoe het zit met garantieduur?
Luchtvochtigheid verlagen en daarmee de vochtigheid van het hout verlagen. Denk daarbij bij isolatie op de grond en ventilatie. Ook wel handig is het om met meters te controleren, een houtvochtmeter en een hygrometer.quote:Op zondag 2 december 2012 11:59 schreef Wandtegeltje het volgende:
Maar kan je ook maatregelen nemen om te voorkomen dat de zwam weer terug komt (zoals bijvoorbeeld bij Kluskonijn, die een extra drempel en ventilatie moest aanleggen) of dat die kans kleiner wordt?
Dit is dus VRAAG EEN.quote:Op zondag 2 december 2012 11:59 schreef Wandtegeltje het volgende:
Is het eigenlijk al bekend waarom bij jou de omstandigheden zo gunstig zijn voor de zwam dat hij zich kon ontwikkelen?
Uh... heb jij die dan??? Ik mag hopen van niet....quote:Op maandag 3 december 2012 19:13 schreef blomke het volgende:
Is iemand bekend met de huiszwam (ja, die zwam ja) ,in/op het dak en de dakspanten en -gordingen?
Plaats eens een fototje, ik weet 'm wel te herkennen.quote:Op maandag 3 december 2012 19:13 schreef blomke het volgende:
Is iemand bekend met de huiszwam (ja, die zwam ja) ,in/op het dak en de dakspanten en -gordingen?
Dan denk ik niet direct aan huiszwam, eerlijk gezegd, maar je weet maar nooit.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:47 schreef blomke het volgende:
Zal eens kijken. Het lijkt meer op witte uitslag tegen het dakbeschot aan.
Blurp.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Dan denk ik niet direct aan huiszwam, eerlijk gezegd, maar je weet maar nooit.
Kun je ook strengen ontdekken van die zwam? Die van de huiszwam zijn zeer karakteristiek, als het beest een beetje groot gegroeid is, dan lijken het wel lianen uit het oerwoud.
Zoiets hadden wij vroeger in een vooroorlogs huis ook tegen het dakbeschot. Een soort schimmel. Breidde zich niet verder uit, maar verscheen hier en daar en verdween soms ook weer. Zijn het een soort pluizige/watterige bolletjes, ongeveer de grootte van een kopje van het vroegere ministek of iets groter? Lekt je dak soms op bepaalde plaatsen een klein beetje bij bepaalde weersomstandigheden of heeft het gelekt?quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:47 schreef blomke het volgende:
Zal eens kijken. Het lijkt meer op witte uitslag tegen het dakbeschot aan.
Ja klopt. Het dakbeschot is ter plekke vochtig en verrot.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:38 schreef Wandtegeltje het volgende:
Zoiets hadden wij vroeger in een vooroorlogs huis ook tegen het dakbeschot. Een soort schimmel. Breidde zich niet verder uit, maar verscheen hier en daar en verdween soms ook weer. Zijn het een soort pluizige/watterige bolletjes, ongeveer de grootte van een kopje van het vroegere ministek of iets groter? Lekt je dak soms op bepaalde plaatsen een klein beetje bij bepaalde weersomstandigheden of heeft het gelekt?
Als het inderdaad om kleine pluizige bolletjes gaat dan denk ik dat je met een wat onschuldiger schimmel te maken hebt. Klinkt niet als huiszwam. Nogmaals, dan moet je dus die vieze vette strengen zien zitten en dat lijkt hier niet het geval, want die zie je dus echt niet over het hoofd.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja klopt. Het dakbeschot is ter plekke vochtig en verrot.
Prijs?quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:47 schreef zwammetje het volgende:
Het is al weer even geleden dat ik mijn laatste berichtje plaatste. Eindelijk is het dan zover, na ruim 2 maanden constatering huiszwam wordt a.s. maandag de vloer en deel van de wanden verwijderd. Ik vind het vreselijk spannend, omdat ik dan pas weet hoe ver de zwam mijn woning heeft aangetast.
Na 4 offertes te hebben gevraagd, heb ik uiteindelijk gekozen voor Lamon. (5 jaar garantie)
Dank voor jullie tips.
Nou succes dan maar. Lijkt me een verschrikkelijke gewaarwording als je merkt dat je dat in je huis hebt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:59 schreef zwammetje het volgende:
1500 Euro eksklusief BTW en uitgaand van het verwijderen van 10 m2 vloer.
Veel sterkte toegewenst, ik hoop dat ze inderdaad de klus kunnen klaren voor dat bedrag.quote:Op dinsdag 11 december 2012 23:59 schreef zwammetje het volgende:
1500 Euro eksklusief BTW en uitgaand van het verwijderen van 10 m2 vloer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |