abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118081190
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:04 schreef Klopkoek het volgende:
Bjarne Riis was een vrij middelmatige coureur tot de herfst van zijn loopbaan
Maar die zocht ook wel de limieten op van wat nog verantwoord was. Dat was flirten met de dood.
pi_118081229
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:12 schreef baggerbaas het volgende:
AP twitterde op woensdag 17-10-2012 om 13:59:19 BREAKING: Lance Armstrong stepping down as chairman of his Livestrong cancer-fighting charity. reageer retweet
Armstrong weg als voorzitter Livestrong
HOOFDDORP - Lance Armstrong heeft woensdag bekendgemaakt terug te treden als voorzitter van zijn liefdadigheidsorganisatie Livestrong. Dat meldt AP. Hij blijft wel in het bestuur zitten.

© ANP
De Amerikaanse ex-wielrenner is sinds het door het Amerikaanse dopingagentschap USADA gepubliceerde rapport flink in opspraak geraakt.
De Texaan, die zijn zeven Tourzeges geschrapt zag worden, zou de hoofdrolspeler zijn in het meest omvangrijke dopingnetwerk ooit in de sport.
Livestrong heeft als doel geld in te zamelen voor de strijd tegen kanker. Armstrong werd eind 1996 behandeld voor teelbalkanker.
Jeff Garvey, voormalige vice-preses, neemt de taken van Armstrong als voorzitter over.
Gala
Algemeen directeur Doug Ulman van Livestrong zei vorige week nog dat het openbaar maken van het USADA-rapport niets zou veranderen aan de leidersrol van Armstrong.
Vrijdag is er in Austin een gala waar het vijftienjarig bestaan van Livestrong wordt gevierd. Het is de verwachting dat Armstrong dan een toespraak houdt.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:24:33 #203
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118081257
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:22 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar die zocht ook wel de limieten op van wat nog verantwoord was. Dat was flirten met de dood.
Een echte professional :P
pi_118081278
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:24 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Een echte professional :P
Als dat jouw definitie is van professional. ;)
pi_118081340
Hoeveel courreurs zijn er nu (eerder) dood gegaan aan doping?

Zo'n Fignon bijvoorbeeld zou die nog leven zonder dopinggebruik?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:28:56 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118081398
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:21 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hematocrietwaarden in het bloed zorgen er bijvoorbeeld al voor dat iedereen anders reageert op doping en dat bepaalde renners meer zullen profiteren van dezelfde hoeveelheid bloeddoping, of waarom sprinters meer zullen profiteren van EPO dan echte klimgeiten. Want er zit natuurlijk enorm veel verschil tussen welke doping je gebruikt, want doping betekent niet standaard dat je een langere adem hebt bijvoorbeeld.

Daarnaast zijn er nog talloze andere factoren die meespelen.
Dank je, ik ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat de toppers wel zo'n beetje dezelfde spullen ter beschikking hadden en het dus een "gelijke monniken gelijke kappen" strijd was, dat blijkt dus niet te kloppen.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:31:54 #207
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118081495
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dank je, ik ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan dat de toppers wel zo'n beetje dezelfde spullen ter beschikking hadden en het dus een "gelijke monniken gelijke kappen" strijd was, dat blijkt dus niet te kloppen.
Dat is eerder een filosofisch vraagstuk, puur natuur zijn we ook niet gelijk.
pi_118081557
quote:
17s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:27 schreef debeterebob het volgende:
Hoeveel courreurs zijn er nu (eerder) dood gegaan aan doping?

Zo'n Fignon bijvoorbeeld zou die nog leven zonder dopinggebruik?
Fignon rookte als een ketter. Lijkt me eerder dat je zijn dood in die hoek moet plaatsen dan in de dopinghoek.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:34:55 #209
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118081630
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hier heb ik altijd wel aan getwijfeld aan dat sprookje. Sinds de geruchten er kwamen over omkoping en verhalen over lichamelijke afwijkingen weet ik wel beter.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_118081711
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hier heb ik altijd wel aan getwijfeld aan dat sprookje. Sinds de geruchten er kwamen over omkoping en verhalen over lichamelijke afwijkingen weet ik wel beter.
Nou ja, sport is in die zin eigenlijk al een oneerlijke strijd dat wanneer je uit een minder welvarend land komt, je in je jeugd al op achterstand staat omdat er minder geld is voor talentontwikkeling.
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 14:41:56 #211
8781 crew  Frutsel
pi_118081905
En NIKE kapt er ook mee

quote:
Due to the seemingly insurmountable evidence that Lance Armstrong participated in doping and misled Nike for more than a decade, it is with great sadness that we have terminated our contract with him. Nike does not condone the use of illegal performance enhancing drugs in any manner.

Nike plans to continue support of the Livestrong initiatives created to unite, inspire and empower people affected by cancer.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:45:11 #213
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_118082049
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:37 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nou ja, sport is in die zin eigenlijk al een oneerlijke strijd dat wanneer je uit een minder welvarend land komt, je in je jeugd al op achterstand staat omdat er minder geld is voor talentontwikkeling.
Je kunt natuurlijk een discussie starten over wat doping is en wat niet. Misschien hebben vitaminepilletjes op het ene lichaam ook wel veel meer effect dan op het andere, vast wel.

Maar praktijken zoals omkoping of onder het tapijt vegen is hetzelfde als dat je de doelen aan één kant het het voetbalveld vergroot en aan de andere kant niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:45:50 #214
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118082071
quote:
Hij houdt steeds minder vrienden over
pi_118082107
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk een discussie starten over wat doping is en wat niet. Misschien hebben vitaminepilletjes op het ene lichaam ook wel veel meer effect dan op het andere, vast wel.

Maar praktijken zoals omkoping of onder het tapijt vegen is hetzelfde als dat je de doelen aan één kant het het voetbalveld vergroot en aan de andere kant niet.
Ja, omkoping, dat is gewoon een crimineel kartel he? Daar kun je als buitenstaander buiten dat netwerk nooit tegenop.
pi_118082125
Zijn er nog financiele claims te verwachten voor Armstrong? Of blijft het bij drooglegging nu?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 14:54:47 #217
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118082458
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:47 schreef TheVulture het volgende:
Zijn er nog financiele claims te verwachten voor Armstrong? Of blijft het bij drooglegging nu?
Er is misschien die ene (al bekende) van SCA Promotions dacht ik, dat was een gevalletje van +/- 6,5 miljoen dollar aan prijzengeld bij het winnen van enkele tours de France. Ik had wel ergens gelezen dat er bij een onderzoek in 2005, 2006, ... (althans in die periode te situeren) Lance vrij was gepleit want geen hard bewijs van doping en de zaak daarna niet meer heropend mocht worden.
pi_118082461
The Sunday Times hebben hem aangeklaagd, die willen een miljoen euro terug.

En dat van Nike krijgt misschien ook een staartje.. Schijnt dat zij dat TdS goedmakertje naar de UCI hebben betaald. Al denk ik dat dat pure onzin is, zo dom zou Nike toch niet zijn.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_118082498
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
The Sunday Times hebben hem aangeklaagd, die willen een miljoen euro terug.

En dat van Nike krijgt misschien ook een staartje.. Schijnt dat zij dat TdS goedmakertje naar de UCI hebben betaald. Al denk ik dat dat pure onzin is, zo dom zou Nike toch niet zijn.
Is wel onder ede verklaard. Doe je ook niet zomaar lijkt me. Lance zelf wel natuurlijk :')
pi_118082612
O echt? Ik dacht dat dat helemaal niet vermeld stond in het rapport maar ergens anders vandaan kwam.
pi_118082678
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
O echt? Ik dacht dat dat helemaal niet vermeld stond in het rapport maar ergens anders vandaan kwam.
Klopt volgens mij hoor, dat dit weer iets anders is. Dit komt uit kamp LeMond.
pi_118082702
Dus niet onder ede verklaard? :+
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 oktober 2012 @ 15:01:16 #223
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_118082720
quote:
Nog geen week nadat ze hebben verklaard hem te blijven steunen :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:01:49 #224
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118082745
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 14:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar zo sterk vind ik haar uitleg ook niet, ze heeft een Belgische mecanicien of verzorger dit horen zeggen. Het is mogelijk, maar dit vind ik nu ook niet echt sluitend bewijs tot nu toe. Dan moet die mecanicien ondervraagd worden. Of ze moeten een verdachte financiële transactie opsporen natuurlijk.
pi_118082818
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dus niet onder ede verklaard? :+
Wel onder ede, niet in het laatste USADA-onderzoek naar boven gekomen, maar een eerder (ander) onderzoek. Het nieuwsbericht staat een paar pagina's terug...
Jack does it in real time...
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:07:07 #226
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118082919
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nog geen week nadat ze hebben verklaard hem te blijven steunen :')
Gvd, die vuile multinationals die almaar draaien met de wind richting het geld :r

[ Bericht 0% gewijzigd door kl1172 op 17-10-2012 15:29:10 ]
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:07:48 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118082941
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:07 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Gdv, die vuile multinationals die almaar draaien met de wind richting het geld :r
Had je wat anders verwacht? :)
  woensdag 17 oktober 2012 @ 15:12:14 #228
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118083106
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

Had je wat anders verwacht? :)
Spijtig genoeg niet, nee. :@
pi_118083478
Vraag me toch altijd af wat er voor figuren werken bij die sponsoren, soort van Mart Smeets-klonen die willens en wetens hun ogen sluiten en pas als het bedrog echt aan het licht komt over gaan tot handelen? Logica lijkt ze vreemd, zo moeilijk is het toch niet om met een sporter te breken als deze in opspraak is geraakt en je eigenlijk zelf ook wel weet dat er een kern van waarheid zit in de geruchten. Maar alles voor het geld natuurlijk, zolang het duurt. Als het misgaat kan je altijd wel weer een nieuw icoon vinden die waarschijnlijk net zo hard de boel belazert.
pi_118086348
Gaat lekker allemaal maar is het nou 100% zeker? Hij is toch altijd door de dopingcontrole gekomen.
pi_118086557
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:20 schreef Ericr het volgende:
Vraag me toch altijd af wat er voor figuren werken bij die sponsoren, soort van Mart Smeets-klonen die willens en wetens hun ogen sluiten en pas als het bedrog echt aan het licht komt over gaan tot handelen? Logica lijkt ze vreemd, zo moeilijk is het toch niet om met een sporter te breken als deze in opspraak is geraakt en je eigenlijk zelf ook wel weet dat er een kern van waarheid zit in de geruchten. Maar alles voor het geld natuurlijk, zolang het duurt. Als het misgaat kan je altijd wel weer een nieuw icoon vinden die waarschijnlijk net zo hard de boel belazert.
Dat wordt gewoon beslist door mensen die niets met wielrennen hebben maar gewoon realiseren: Lance is kassa.

En als het dan commercieel beter is om hem te laten vallen doen ze dat ook gewoon.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:29 schreef stoeltafel het volgende:
Gaat lekker allemaal maar is het nou 100% zeker? Hij is toch altijd door de dopingcontrole gekomen.
99,99%, die dopingcontrole op heterdaad zou het 100% maken. Maar eigenlijk bestaat er voor niemand nog enige twijfel.
pi_118086773
quote:
In het rapport komt ook naar voren hoe hij altijd door die dopingcontrole kwam (en dat dit eigenlijk niet is gebeurd, maar positieve tests zijn verdwenen).

Dus ik zou van die 99,99 gewoon 100% maken.
pi_118088058
quote:
100,00000000%
  woensdag 17 oktober 2012 @ 17:23:59 #234
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118088571
quote:
Oost-Duitsland, enough said.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 18:40:33 #235
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_118091585
Tygart haalt uit naar Omega Pharma

quote:
USADA CEO Travis Tygart sees the firing of Leiphiemer as “punishment,” pure and simple, for Leiphiemer’s admission to using performance enhancing drugs during his career. The code of silence Tygart spent years trying to lift has claimed one of his own.

Omega Pharma announced the termination of Leiphiemer’s contract on Tuesday. Team manager Patrick Lefevere said the team was alerted just one hour before Leipheimer admitted to doping last week. In the same statement, the team also said it “commended” Leipheimer for his “open cooperation” in the investigation but ultimately fired him.

“The classic omerta move right? Actions speak louder than words,” Tygart told VeloNews on Tuesday. “On the one hand, they say the congratulate him on coming forward, [but] their action terminating him for being truthful speaks a lot louder than their words.”

Tygart said the Belgian team’s statement that it had only recently learned of Leipheimer’s past doping as part of his testimony to USADA was “absolutely not true,” adding that Leipheimer and a USADA attorney told the team months ago of the investigation, and of Leipheimer’s role.

“To say they were unaware is inaccurate,” Tygart said.

...
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_118093453

Vanaf 4:40. Dat vind ik echt typerend voor de opvattingen van topsporters over doping. Niet positief is geen doping.
pi_118099369
Dat is nou niet echt de mening van topsporters hoor, meer de mening van Nelli Cooman...

Want bv in het wielrennen zijn er ook maar enkele renners die het opnemen voor Lance onder het motto 'nooit positief getest', en dat zijn namen als Schleck of Ricco.. :+

Sowieso vind ik die Nelli Cooman maar een raar mens, die dacht 'heel zeker te weten en te voelen' dat Bolt geen 1e ging worden maar 2e, maar wie er dan eerste moest worden had ze geen idee van. Niet serieus te nemen.
pi_118099721
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat is nou niet echt de mening van topsporters hoor, meer de mening van Nelli Cooman...

Want bv in het wielrennen zijn er ook maar enkele renners die het opnemen voor Lance onder het motto 'nooit positief getest', en dat zijn namen als Schleck of Ricco.. :+

Sowieso vind ik die Nelli Cooman maar een raar mens, die dacht 'heel zeker te weten en te voelen' dat Bolt geen 1e ging worden maar 2e, maar wie er dan eerste moest worden had ze geen idee van. Niet serieus te nemen.
Ik neem niemand aan die tafel serieus.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:25:51 #239
14505 OProg
A Life in Music
pi_118100030
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 19:23 schreef Stansfield het volgende:

Vanaf 4:40. Dat vind ik echt typerend voor de opvattingen van topsporters over doping. Niet positief is geen doping.
Ze hebben ook samen gebeden dus dan kan je echt geen doping gebruiken. :(

:')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_118100273
Zij gelooft ook nog in de onschuld van Lewis.
pi_118100466
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 13:46 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb een vraagje: een aantal (Leatherface, wombcat) zeiden hier dat het beeld over Armstrong in 2003 begon te kantelen en ze toen wel begonnen te vermoeden of overtuigd waren dat hij vals speelde. Waarom precies in 2003? Wat gebeurde er in 2003?
Volgens mij zei ik rond 2003. Het precieze jaar heb ik niet zo in beeld, kan een jaartje eerder of later zijn. Rondom Armstrong waren er al langer dopinggeruchten. Bovendien had ik daarvoor al twijfels hoe hij na zijn kanker opeens zo'n goede klassementsrenner was.

Wat je ook zag gebeuren dat renners die bij US Postal vertrokken opeens minder goed reden of gepakt werden op doping.
pi_118101754
quote:
Dokter Ferrari onvermurwbaar: 'Valse getuigenissen, geen bewijs'

Dokter Michele Ferrari, door het USADA levenslang geschorst voor zijn aandeel in de dopingzaak rond Lance Armstrong en zijn team US Postal, houdt zijn onschuld staande. 'Het rapport van het Amerikaans Antidopingagentschap is opgebouwd rond valse getuigenissen, er is geen objectief bewijs', zegt de omstreden dokter.

Ferrari reageerde voor het eerst op de aantijgingen. Hij doet dat in een artikel onder de titel 'USADA samenzwering' op de website van zijn zoon Stefano, www.53x12.com, gewijd aan de fysieke voorbereiding van wielrenners.

'Hincapie versus Landis'

'Dat ik zelf doping toegediend zou hebben, is alleen gebaseerd op valse getuigenissen van zes renners: Floyd Landis, Tyler Hamilton, Christian Vande Velde, George Hincapie, Levi Leipheimer en Tom Danielson', beweert Ferrari. 'Kennelijk was er nooit iemand anders bij aanwezig, en kon dus niemand iets bevestigen. Er is één uitzondering. Landis zegt dat hij er bij was toen ik bloed van Hincapie aftapte. Toch wel jammer dat Hincapie zelf zich daar niets van lijkt te herinneren.'

'Geen professionele relatie'

Ferrari weerlegt ook dat hij in 2005 een professionele relatie met Armstrong had. 'Betalingen die ik in 2005 en 2006 ontving, waren achterstallige betalingen voor raadplegingen tijdens de voorgaande jaren. Ik heb in de lente van 2005 in Girona geen testen afgenomen van Armstrong, wel van Danielson. Misschien dat Armstrong wel als trainingsmaatje voor Danielson aanwezig was, dat herinner me ik niet eens meer. Datzelfde jaar heb ik Armstrong ook niet begeleid tijdens een stage op Tenerife. Ik zat daar met enkele renners op grote hoogte, op de vulkaan Teide. Armtrong verbleef met zijn team aan de zee. Ik sluit niet uit dat onze groepen elkaar wel eens gekruist hebben op de wegen van het eiland, maar een professionele relatie was er zeker niet.'

'Zoon gaf enkel trainingsadvies'

'Het USADA verwijst ook naar de samenwerking tussen Armstrong en mijn zoon Stefano. Hij geeft atleten trainingsadvies en ik bied daarbij supervisie, bij al zijn klanten. Al wat mijn zoon Armstrong gegeven heeft, is trainingsadvies, tips over de hoogte van zijn zadel en zijn aërodynamische positie, trainingslocaties en dergelijke... Nooit had het iets met doping te maken.'

'Blijkbaar hadden de Amerikaanse renners die in Girona woonden een eigen dopingsysteem opgebouwd. Dat blijkt uit hun eigen verklaringen. Zelf heb ik daar nooit iets van afgeweten. Er is dan ook geen enkel bewijs van mijn betrokkenheid.'
pi_118103596
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

_O-
  Moderator woensdag 17 oktober 2012 @ 22:42:15 #244
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_118104434
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nog erger dan deze man.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 23:16:46 #245
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_118106210
Ferrari :') de man die in 1994 al riep dat EPO even gevaarlijk was als een glas appelsap nadat zijn Gewiss ploeg de hele Waalse Pijl aan gort had gereden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_118106940
Zolang de wielersport dat soort dubieuze figuren blijft omarmen komt het nooit goed...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 23:44:38 #247
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118107557
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens mij zei ik rond 2003. Het precieze jaar heb ik niet zo in beeld, kan een jaartje eerder of later zijn. Rondom Armstrong waren er al langer dopinggeruchten. Bovendien had ik daarvoor al twijfels hoe hij na zijn kanker opeens zo'n goede klassementsrenner was.

Zo werd ik jarenlang weggehoond of uitgelachen wanneer ik beweerde dat het vóór z'n ziekte een redelijke krabbelaar was met één uitschieter in pleurisweer in Oslo, en na zijn comeback rondreed met een pak dokters attesten dikker dan een bloknote met recepten briefjes.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 17 oktober 2012 @ 23:48:41 #248
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_118107751
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:16 schreef Mani89 het volgende:
Ferrari :') de man die in 1994 al riep dat EPO even gevaarlijk was als een glas appelsap nadat zijn Gewiss ploeg de hele Waalse Pijl aan gort had gereden.
Tsja, Waalse Pijl 1994. Ik was er bij, boven op de Muur van Huy en verbaasde me toen al hoogst hoe het mogelijk was dat die Furlan ineens zo hard reed. Argentin kon ik nog billeken maar Furlan.........
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 18 oktober 2012 @ 00:09:19 #249
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_118108822
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:31 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat je ook zag gebeuren dat renners die bij US Postal vertrokken opeens minder goed reden of gepakt werden op doping.
Willy Voet beweerde ooit dat Festina destijds een 'overeenkomst' had met een zekere H. Verbrugghen dat renners die de ploeg (en het dopingsysteem) zouden verlaten naar een andere ploeg die géén 'overeenkomst' had met de UCI , dat zij meteen betrapt zouden worden als ze verder deden waar ze bij Festina mee bezig waren. (staat in z'n 2de boek)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 00:15:31 #250
pi_118109085
quote:
Antidopingdocument bij Sky: "Tekenen of eruit"

Team Sky spreekt zich nog eens ferm uit tegen doping. De komende weken moeten alle ploegleden een document ondertekenen waarin staat dat ze zich nooit met dopingpraktijken beziggehouden hebben.

"Van meet af aan hebben we ons duidelijk afgezet tegen doping. We zijn zuiver op de graat en hebben bewezen dat je zo succes kunt boeken. We willen een team zijn waarin iedereen zonder aarzelen kan geloven", laat Sky weten.

"Bij ons is geen plaats voor doping en dat geldt zowel voor renners, ploegleiders als iedereen errond. Ook voor dingen die in het verleden gebeurd zijn. Daarom zal iedereen van onze ploeg een document tegen doping moeten tekenen."

Sky houdt het niet bij holle frasen. "We zullen nog eens met iedereen persoonlijk praten. Als iemand het document weigert te ondertekenen, zal hij de ploeg stante pede moeten verlaten. En dat geldt ook voor wie achteraf boter op het hoofd blijkt te hebben."

Team Sky is de ploeg van onder anderen ex-wereldkampioen Mark Cavendish, Edvald Boasson Hagen, Chris Froome en Tour-winnaar Bradley Wiggins.
Benieuwd wat sommige renners van hen (met een T-mobile verleden bv) gaan doen ...
pi_118109104
Gaat Yates die ook ondertekenen?

[ Bericht 66% gewijzigd door ThePlaneteer op 18-10-2012 00:21:15 ]
pi_118109249
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Benieuwd wat sommige renners van hen (met een T-mobile verleden bv) gaan doen ...
ik geloof geen hol van sky, ze rijden niet clean, alleen komt dit weer na 5 jaar pas uit ofzo!
pi_118109292
Ze moeten gewoon eisen stellen aan dat contract. Als je tekent en je wordt later gepakt, gewoon een half miljoen dollar overmaken naar een sportbond. Ik wilde UCI neerzetten maar die zijn nog iets te corrupt.

Het zou ook wel een stunt zijn als maar 3 renners het nu tekenen en de rest vertrekt _O-
pi_118109392
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ze moeten gewoon eisen stellen aan dat contract. Als je tekent en je wordt later gepakt, gewoon een half miljoen dollar overmaken naar een sportbond. Ik wilde UCI neerzetten maar die zijn nog iets te corrupt.

Het zou ook wel een stunt zijn als maar 3 renners het nu tekenen en de rest vertrekt _O-
is gewoon media geblaat/imagobeheersing, geen enkele journalist gaat dit contract ooit zien!
  donderdag 18 oktober 2012 @ 00:23:39 #255
pi_118109455
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:20 schreef ThePlaneteer het volgende:

Er zullen meteen tientallen advocaten op springen , maar ze moeten gewoon iedereen die een profwielrenlicentie aanvraagt , waar ook ter wereld , een document laten tekenen dat ze 25.000.000 $ moeten betalen als ze ooit op een of andere manier op doping betrapt worden. Zelfs al kun je't niet waarmaken , doe't gewoon uit principe ...
pi_118109583
Lijkt mij ook.

Naast de connectie Phillip Maire, is er nog de kwestie Leinders, evenals 'Teide'. Dat zijn al 3 zaken die ook in het USADA rapport staan. Word je toch niet vrolijk van mag ik hopen.
Daarnaast natuurlijk het seizoen van Froome en Wiggins en het doping gebruik van Yates zelf.

Tja...
pi_118109625
Hoe harder dat soort dingen geroepen worden, hoe ongeloofwaardiger ik het vind.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 07:50:42 #258
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_118114045
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:44 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zo werd ik jarenlang weggehoond of uitgelachen wanneer ik beweerde dat het vóór z'n ziekte een redelijke krabbelaar was met één uitschieter in pleurisweer in Oslo, en na zijn comeback rondreed met een pak dokters attesten dikker dan een bloknote met recepten briefjes.
WK, San Sebastian, Waalse Pijl en 2 tourritten, daarmee zou hij meteen de beste Nederlandse renner van de laatste 20 jaar zijn. Hij was toen ook gewoon al een van de beteren, al was 't uiteraard helemaal geen ronderenner.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_118114192
Na Ricco neemt nu ook Hein zelf het op voor Lance... 'Er is geen bewijs'.

Valt je mond toch van open.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 08:47:38 #260
14505 OProg
A Life in Music
pi_118114697
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 23:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tsja, Waalse Pijl 1994. Ik was er bij, boven op de Muur van Huy en verbaasde me toen al hoogst hoe het mogelijk was dat die Furlan ineens zo hard reed. Argentin kon ik nog billeken maar Furlan.........
Dan te bedenken dat die Furlan de Waalse Pijl twee jaar eerder al had gewonnen...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_118114739
Dus exit Rogers lijkt me. Ben benieuwd.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 08:58:37 #262
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_118114854
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 08:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dus exit Rogers lijkt me. Ben benieuwd.
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_118114905
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 08:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
Na Ricco neemt nu ook Hein zelf het op voor Lance... 'Er is geen bewijs'.

Valt je mond toch van open.
Tsja, ik denk dat ik dat ook zou doen als ik zoveel geld van Lance had gekregen om positieve tests te laten verdwijnen. Verbruggen is zelf geen haar beter, dus het enige wat hij kan is achter Lance staan.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_118115249
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Sky wil er blijkbaar alles aan doen om de Omerta in stand te houden.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 09:20:18 #265
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118115272
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Er zullen meteen tientallen advocaten op springen , maar ze moeten gewoon iedereen die een profwielrenlicentie aanvraagt , waar ook ter wereld , een document laten tekenen dat ze 25.000.000 $ moeten betalen als ze ooit op een of andere manier op doping betrapt worden. Zelfs al kun je't niet waarmaken , doe't gewoon uit principe ...
En dan 'vergiftigd' worden ala Frank Schleck ;) O-)
pi_118115403
Sky is natuurlijk ook dik aan de dope. Hoe kan je er anders als ploeg zo dik bovenuit steken. Zij hebben echt niet opeens een trainingsleer ontwikkeld waardoor je alle andere renners stil laat staan.

Beetje onwaarschijnlijk dat al die verzorgers die destijds betrokken waren bij Armstrong en nu bij Sky zitten, opeens bij een nieuwe ploeg niks meer met doping doen, terwijl de beerput toen nog niet eens geopend was.
pi_118115456
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:26 schreef Patroon het volgende:
Sky is natuurlijk ook dik aan de dope. Hoe kan je er anders als ploeg zo dik bovenuit steken. Zij hebben echt niet opeens een trainingsleer ontwikkeld waardoor je alle andere renners stil laat staan.

Beetje onwaarschijnlijk dat al die verzorgers die destijds betrokken waren bij Armstrong Rabo en nu bij Sky zitten, opeens bij een nieuwe ploeg niks meer met doping doen, terwijl de beerput toen nog niet eens geopend was.
:P

Voor de rest eens maar dan vooral ook nog m.b.t. Froome.
pi_118115533
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:26 schreef Patroon het volgende:

Beetje onwaarschijnlijk dat al die verzorgers die destijds betrokken waren bij Armstrong en nu bij Sky zitten, opeens bij een nieuwe ploeg niks meer met doping doen, terwijl de beerput toen nog niet eens geopend was.
Wattagemeters!

Het is heel simpel, gewoon een bepaald Wattage rijden en dan kan niemand wegrijden! Dat niemand dat eerder bedacht had zeg: je wint als je harder rijdt dan de rest met je hele team, geniaal! _O_

Die gasten zijn zo full of shit inderdaad... En mannen als Rogers kunnen dat toch niet serieus gaan tekenen inderdaad?! :D
pi_118115555
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:P

Voor de rest eens maar dan vooral ook nog m.b.t. Froome.
Ja ik bedoelde genoemd werden in het onderzoek naar Lance :P

Het is makkelijk om een renner die slecht traint beter te maken. Maar renners die al jaren op top niveau presteren, kan je niet zomaar ontzettend hard laten fietsen, de rek is er dan wel uit.
Ik weet niet precies hoe Froome hiervoor presteerde maar ik vind het wel opvallend hoe zo'n jonge er opeens staat. Net of doen Gesink en co niet echt hun best om door te breken.
pi_118115596
quote:
9s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:32 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Wattagemeters!

Het is heel simpel, gewoon een bepaald Wattage rijden en dan kan niemand wegrijden! Dat niemand dat eerder bedacht had zeg: je wint als je harder rijdt dan de rest met je hele team, geniaal! _O_

Die gasten zijn zo full of shit inderdaad... En mannen als Rogers kunnen dat toch niet serieus gaan tekenen inderdaad?! :D
Haha ja, net of je zonder dope constant al die bergetappes als ploeg een bepaalde wattage kan rijden. Dat zou je moeten opbreken tegen de renners die lekker chillen en ontsnappen in de bergen, maar nee...de trein van Sky rolde mooi door.
pi_118115618
quote:

[..]

Wattagemeters!

Zou dat document de reden van het vertrek van Flecha zijn? Flecha reed bij Rabobank.
pi_118115715
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Zou dat document de reden van het vertrek van Flecha zijn? Flecha reed bij Rabobank.
Waarom? Het enige wat (voor zover we weten) in het document staat is dat als je ooit doping gebruikt hebt, dat je wordt ontslagen.....precies zoals nu ook al het geval is. Als Rogers, Yates, Knaven en De Jongh straks lachend dat document ondertekenen (zoals Ricco in het verleden deed), dan is het toch voor elke goed geïnformeerde wielervolger duidelijk hoeveel waarde dit heeft. Ik kan me echt niet voorstellen dat Flecha van ploeg wisselt om zo'n onbenullig documentje.
pi_118115812
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 09:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Denk dat het net iets te vroeg speelde die transfer. Want dat is al eventjes bekend en dan moet hij daarvoor al onderhandeld hebben en dat valt dan bijna in die periode dat er nog getuigenissen werden afgenomen door USADA.

Maar het kan zijn dat Sky het toen intern al heeft laten doorschemeren dat ze zoiets gingen doen, maar het is gewoon een wassen neus natuurlijk. Want als sommige ploegleiders dat gaan tekenen dan is het al niets meer waard en in het verleden hebben gekende zondaars dat soort documenten inderdaad ook lachend ondertekend, dus tsja... :)
pi_118116548
quote:

[..]

Ik zie een mogelijkheid voor Cavendish om zonder afkoopsom weg te komen...
pi_118116586
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:07 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik zie een mogelijkheid voor Cavendish om zonder afkoopsom weg te komen...
Door te zeggen dat hij dat document niet wil ondertekenen :? Dat lijkt me nou ook weer niet echt handig :P
pi_118116618
http://bit.ly/R5Px2x

Ben benieuwd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_118116681
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:10 schreef marcodej het volgende:
http://bit.ly/R5Px2x

Ben benieuwd.
Is denk ik dat statement in de telegraaf dat Lance onschuldig is?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 10:14:23 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118116721
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is denk ik dat statement in de telegraaf dat Lance onschuldig is?
Waarom reageert Verbrugge voor het UCI reageert?
pi_118116770
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

Waarom reageert Verbrugge voor het UCI reageert?
Denk omdat hij ook persoonlijk beschuldigt wordt.
pi_118117099
Mijn god wat laten sommige personen en ploegen zich nu opeens kennen haha.
Die Verbruggen en die Sky ploeg, het is toch om te brullen.

Denkt Sky dat ze boven de wet staan ofzo? Dat renners wel bereid zijn om al die jaren de wereldwijde doping regels te schenden (en dus 2 jaar schorsing riskeren), maar zodra ze ook straf kunnen krijgen van de eigen ploeg, dan opeens wel bekennen en de ploeg verlaten? Zijn ze zo naïef? En dan is dit nog een situatieschets op basis van individueel gebruik, maar wie weet wat daar allemaal nog gebeurd bij Sky.

En dan onze Hein. Ik realiseer me nu dat hij zich niet alleen achter Lance schaart, maar zelfs als enige op de aardbol verklaard in zijn onschuld te geloven. Dat is dus nog een stapje verder dan de rest, die meer beweren 'ja hij heeft gebruikt, maar dat deed iedereen en hij is nog steeds een geweldige renner'. Nee, Hein zegt zelfs niet te geloven dat hij doping uberhaupt gebruikt. Man man wat een bord voor je kop moet je dan hebben. Nog nooit iemand zo zielig zien doen om zijn eigen hachje te redden.

Sowieso, zijn verklaring 'er is geen positieve test dus geen bewijs' druist zo keihard in tegen het beleid wat de UCI de laatste jaren (decennia) is gevoerd. Want heeft Basso wel positief getest? Festina? Die heeft UCI toch ook allemaal schuldig verklaard?

Volgens mij moeten de weinige eerlijke mensen bij UCI ook een beetje huilen als ze Verbruggen zulke onzin zien uitkramen.
pi_118117235
Volgende beerput gaat deze maand open (Padova-zaak). La Gazzetta heeft beslag gelegd op dopingschema's van Ferrari, bankafschriften en bewijzen van geldtrafieken via Zwitserland en Monaco. Renners die genoemd worden, zijn o.a. Scarponi, Pellezotti, Menchov, Kolobnev en Gusev en verder worden de ploegen Astana en RadioShack in verband gebracht. Het zou gaan over de periode 2008-2011.

Gazzetta zegt dat het rapport eind deze maand uitkomt en een slagveld gaat aanrichten.
pi_118117383
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:32 schreef TheArt het volgende:
Volgende beerput gaat deze maand open (Padova-zaak). La Gazzetta heeft beslag gelegd op dopingschema's van Ferrari, bankafschriften en bewijzen van geldtrafieken via Zwitserland en Monaco. Renners die genoemd worden, zijn o.a. Scarponi, Pellezotti, Menchov, Kolobnev en Gusev en verder worden de ploegen Astana en RadioShack in verband gebracht. Het zou gaan over de periode 2008-2011.

Gazzetta zegt dat het rapport eind deze maand uitkomt en een slagveld gaat aanrichten.
Goede kans dat dit bij Rabo was dus. Nog een grote Nederlandse naam erbij en dit zou wel eens het einde van Rabo als sponsor kunnen betekenen...
pi_118117403
quote:
In het huidige wielerpeloton heerst nog steeds een pillencultuur. Dat zegt Taylor Phinney in een interview op de Amerikaanse website Velonation. De Amerikaanse renner van BMC werd onlangs tweede bij het WK tijdrijden in Valkenburg.

Phinney is bezorgd over de mate waarin renners producten gebruiken die hen in staat stellen de intensiteit van de zware sport het hoofd te bieden. Het gebruik van die medicijnen is niet strafbaar, maar gaan volgens de 22-jarige renner in tegen geest van de competitie. Zelf zegt hij tegenwoordig vooral op zijn eigen lichaam te vertrouwen.

'Sommige mensen vinden het misschien verrassend dat renners pijnstillers nemen of cafeïnepillen, maar het is in werkelijkheid schering en inslag. In mijn eerste jaar heb ik in sommige wedstrijden pijnstillers gebruikt, dingen als Tylenol, maar het sloeg niet echt aan. Maar er zijn heel veel renners die het regelmatig slikken', zegt Phinney op de Amerikaanse website Velonation.

Afgelopen zaterdag twitterde hij na de overwinning van Steven Cummings in de slotetappe van de Ronde van Peking: 'I love to see @StevoCummings win. He, like me, follows his own personal policy of no caffeine pills en no painkillers. Purest of the pure!'

Tylenol en Tramadol zijn populair in het peloton. Zo ook producten die wel op de verboden lijst staan. Phinney wijdt gekke valpartijen in de slotfase van sommige koersen aan het gebruik van pijnstillers. 'Ze worden veel gebruikt in bidons die in de laatste kilometers worden aangereikt, ze zitten vol cafeïnepillen en pijnstillers.'
http://www.volkskrant.nl/(...)eader&utm_medium=RSS
pi_118117687
quote:

[..]

Wattagemeters!

Wattegemeters zijn in het amateurpeloton ook al jaren redelijk ingeburgerd :')

Rabo traint ook al lang met SRM. Alsof Sky de enige is :')

Zo'n kutverhaal he. Ik vertrouw die Froome ook voor geen meter.
pi_118117688
Ik wil nog wel eens een kopje koffie drinken voordat ik de Cauberg op fiets. Mag dat ook niet Taylor?
pi_118117744
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Goede kans dat dit bij Rabo was dus. Nog een grote Nederlandse naam erbij en dit zou wel eens het einde van Rabo als sponsor kunnen betekenen...
Ik hoop het niet. Ze sponsoren mijn club ook.
pi_118117828
quote:
9s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:45 schreef Leatherface het volgende:
Ik wil nog wel eens een kopje koffie drinken voordat ik de Cauberg op fiets. Mag dat ook niet Taylor?
Mja, een bidon vol caffeine poeder en pijnstillers vind ik toch al wel weer twijfelachtig hoor :{
pi_118117949
Klinkt niet echt als een gezonde cocktail nee.

De verklaring van Verbruggen:

http://www.nu.nl/sport/29(...)eving-telegraaf.html

Oftewel nu ontkent hij dat hij het gezegd heeft.
pi_118118067
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:47 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik hoop het niet. Ze sponsoren mijn club ook.
Als Rabobank zich terugtrekt als hoofdsponsor van de profploeg vrees ik het ergste voor de relatie wielrennen op club/amateurniveau en Rabobank. Zoals je zegt, doet Rabobank niet alleen de profploeg maar steken ze jaarlijks veel geld in de KNWU. Dit wordt voor het gemak vergeten door zo'n sport(riool)journalist van de Telegraaf.

Die Raymond Kerckhoffs is een journalist van het laagste soort, die alleen maar vooraan staat te schreeuwen als er sprake is van een schandaal.
pi_118118355
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als Rabobank zich terugtrekt als hoofdsponsor van de profploeg vrees ik het ergste voor de relatie wielrennen op club/amateurniveau en Rabobank. Zoals je zegt, doet Rabobank niet alleen de profploeg maar steken ze jaarlijks veel geld in de KNWU. Dit wordt voor het gemak vergeten door zo'n sport(riool)journalist van de Telegraaf.

Die Raymond Kerckhoffs is een journalist van het laagste soort, die alleen maar vooraan staat te schreeuwen als er sprake is van een schandaal.
Gisteren bij nieuwsuur drongen ze er ook weer flink op aan. Ik snap die drang tot vernietiging niet zo :N
pi_118118785
Zelfs in het geval dat Menchov ook tijdens zijn Rabo-periode actief was bij Ferrari of zo, dan nog zijn er geen bewijzen voor georganiseerde doping tot en met het talentenprogramma aan toe of zo...

Het enige wat sowieso vanuit de ploeg uit kwam is dat de arts toentertijd met de injecties geholpen heeft of ervan wist (volgens de verklaring van Leipheimer). Maar dat wil nog niet zeggen dat er een georganiseerd programma was, al is de reputatie van Leinders twijfelachtig natuurlijk... Maar een Celaya stond ook op een andere manier in het begeleiden dan Del Moral zoals je in het USADA-rapport kan lezen; er is een verschil of een dokter ervoor zorgt dat een renner 'medisch verstandig' injecteert etc. of zelf aanzet tot gebruik en de producten levert (zoals een Del Moral wel deed). Dat laatste is voorlopig 0 bewijs voor, ook niet vanuit de verklaring van Leipheimer...

Er wordt nu gedaan alsof er vanuit de junioren af een programma vol met doping klaar staat, gestimuleerd vanuit de wielerploeg en dat is zo'n onzin. :') Rabobank mag ook wel wat erkenning krijgen voor het neerzetten van het wielrennen in Nederland en vooral hun inzet om de breedtesport ook te ontwikkelen... En het lijkt mij sowieso onmogelijk om een ploeg te vinden die de afgelopen 10 jaar niet 2 / 3 verdachte renners onder contract heeft gehad op een bepaald moment... Maar zoals al eerder gezegd, de focus op de Rabo-ploeg in de Nederlandse media is te bizar voor woorden en het gegeil op een schandaal een beetje misselijkmakend eerlijk gezegd. :{

Tuurlijk zat ook Rabo fout, maar volgens sommige berichten lijkt het alsof ze ongeveer een zelfde programma als US Postal hadden... _O-
pi_118119026
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:20 schreef DeeBee het volgende:
Zelfs in het geval dat Menchov ook tijdens zijn Rabo-periode actief was bij Ferrari of zo, dan nog zijn er geen bewijzen voor georganiseerde doping tot en met het talentenprogramma aan toe of zo...

Het enige wat sowieso vanuit de ploeg uit kwam is dat de arts toentertijd met de injecties geholpen heeft of ervan wist (volgens de verklaring van Leipheimer). Maar dat wil nog niet zeggen dat er een georganiseerd programma was, al is de reputatie van Leinders twijfelachtig natuurlijk... Maar een Celaya stond ook op een andere manier in het begeleiden dan Del Moral zoals je in het USADA-rapport kan lezen; er is een verschil of een dokter ervoor zorgt dat een renner 'medisch verstandig' injecteert etc. of zelf aanzet tot gebruik en de producten levert (zoals een Del Moral wel deed). Dat laatste is voorlopig 0 bewijs voor, ook niet vanuit de verklaring van Leipheimer...

Er wordt nu gedaan alsof er vanuit de junioren af een programma vol met doping klaar staat, gestimuleerd vanuit de wielerploeg en dat is zo'n onzin. :') Rabobank mag ook wel wat erkenning krijgen voor het neerzetten van het wielrennen in Nederland en vooral hun inzet om de breedtesport ook te ontwikkelen... En het lijkt mij sowieso onmogelijk om een ploeg te vinden die de afgelopen 10 jaar niet 2 / 3 verdachte renners onder contract heeft gehad op een bepaald moment... Maar zoals al eerder gezegd, de focus op de Rabo-ploeg in de Nederlandse media is te bizar voor woorden en het gegeil op een schandaal een beetje misselijkmakend eerlijk gezegd. :{

Tuurlijk zat ook Rabo fout, maar volgens sommige berichten lijkt het alsof ze ongeveer een zelfde programma als US Postal hadden... _O-
Door alles wat er nu naar buiten komt heb ik zelfs een positiever beeld over de Rabo als ploeg, dan daarvoor.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_118119235
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:20 schreef DeeBee het volgende:

Zo kijkt de echte wielerfan ertegen aan ja. Maar dat is maar een heel klein aandeel van de doelgroep die Rabo hoopt te bereiken door de wielerploeg te sponsoren. Alle casual (lees TDF) wielerfans die ik spreek op het werk, op de voetbal, in de famillie zijn weer helemaal doping dit, doping dat, kutsport, iedereen gebruikt, waar kijk je naar etc etc. Nog een paar druppels in de overvolle emmer en Rabo trekt de stekker eruit.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 11:39:39 #294
14505 OProg
A Life in Music
pi_118119456
quote:
Ik moet hier wel van zeggen dat je je soms ook af kan vragen hoe ver je wil gaan.
Het is echt niet anders dan met andere sporten dan.

http://www.nu.nl/sport/2271729/sneijder-nooit-pijnvrij.html

quote:
''In mijn eerste jaar Real Madrid heb ik zelfs elke wedstrijd met een spuit gespeeld. Ik had last van mijn heup."
"Op de wedstrijddag kreeg ik een inspuiting, daarna kon ik twee dagen niet lopen".
Het getuigt ook weer van weinig realisme om als sport te proberen roomser dan de paus te zijn.
pi_118119764
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:39 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik moet hier wel van zeggen dat je je soms ook af kan vragen hoe ver je wil gaan.
Het is echt niet anders dan met andere sporten dan.

http://www.nu.nl/sport/2271729/sneijder-nooit-pijnvrij.html

[..]

Het getuigt ook weer van weinig realisme om als sport te proberen roomser dan de paus te zijn.
Natuurlijk is het logisch dat er pijnstillers worden gebruikt. Wielrennen is een zware sport en na een valpartij gaat men vaak 'gewoon' verder. Het uitdelen van pijnstiller/caffeïne-cockctails in de slotfase van een etappe echter is volgens mij gewoon het opzoeken van de grenzen van wat legaal is, net zoals men vroeger net onder de 50% hematocrietwaarde ging zitten.

Ook vind ik het knap dat zo'n jonge renner zoiets durft te zeggen, het zal hem niet door iedereen in dank worden afgenomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2012 11:49:07 ]
pi_118119788
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 10:32 schreef TheArt het volgende:

Zou mooi zijn. Laat alles maar naar buiten komen nu.
Er mogen in wel wat meer landen grote onderzoeken met verklaringen onder ede komen nu.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 18 oktober 2012 @ 11:53:09 #297
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118119898
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:48 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Natuurlijk is het logisch dat er pijnstillers worden gebruikt. Wielrennen is een zware sport en na een valpartij gaat men vaak 'gewoon' verder. Het uitdelen van pijnstiller/caffeïne-cockctails in de slotfase van een etappe echter is volgens mij gewoon het opzoeken van de grenzen van wat legaal is, net zoals men vroeger net onder de 50% hematocrietwaarde ging zitten.

Ook vind ik het knap dat zo'n jonge renner zoiets durft te zeggen, het zal hem niet door iedereen in dank worden afgenomen.
Die caffeïne/pijnstiller/... cocktails gaan al 50 jaar mee hoor. Dat ze nog altijd gebruikt worden, is geen verrassing.
pi_118119943
Wie zegt dat het een verrassing is?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 11:57:09 #299
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_118120049
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:54 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Wie zegt dat het een verrassing is?
Zoals jij het schrijft, lijkt het me dat je aanneemt dat die cocktails na het vaststellen van die 50% hematocriet regel ineens werden gebruikt. Je zegt de grenzen opzoeken zoals vroeger toen die 50% hematocriet werd vastgelegd.
pi_118120159
Nee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')