quote:We gaan om 18:00 uur de lucht in!
Deze man lijkt het woord hoogtevrees noch angst te kennen: de skydiver Felix Baumgartner. Hij zal vandaag de hoogste sprong ooit maken, van 36 kilometer hoog.quote:AMSTERDAM - De Oostenrijkse stuntman Felix Baumgartner doet dinsdag een poging om het record parachutespringen van grote hoogte te breken.
Het oude record staat op naam van de Amerikaan Joe Kittinger, die op 16 augustus 1960 op een hoogte 31 kilometer uit zijn capsule sprong en in een ruim vier minuten durende val net niet door de geluidsbarrière ging.
De 43-jarige Baumgartner maakte al twee oefensprongen in het Amerikaanse Roswell, van 24 en 29 kilometer hoogte. In zijn werelrecordpoging is de voormalige militair-parachutist van plan om op 37 kilometer hoogte uit zijn capsule te springen. Hij kan de eerste 'skydiver' worden die door de geluidsbarrière gaat.
De capsule wordt hoog in de atmosfeer gebracht door een enorme heliumballon van 130 meter breed en 102 meter hoog.
Een speciaal pak moet Baumgarnter beschermen tegen de omstandigheden. Hij loopt bijvoorbeeld de kans dat er door het snel wisselende drukverschil luchtbelletjes in zijn bloed ontstaan, wat een dodelijke afloop kan hebben.
Tollen
Ook bestaat de mogelijkheid dat Baumgartner tijdens zijn val de controle verliest en razendsnel gaat tollen. Door de daarbij optredende middelpuntvliegende kracht kan hij buiten bewustzijn raken.
Baumgartner begint om 14.30 uur Nederlandse tijd aan zijn recordpoging, die live is te volgen op de website van zijn sponsor Red Bull.
Gelukkig valt het aantal tokkies deze keer mee.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:37 schreef Oerbeer het volgende:
Kijk die toestroom van users hier opeens
Komt door de cameraquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:38 schreef Darklight het volgende:
die ronding van de aarde is mooi om te zien
Hij gaat steeds trager.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:38 schreef Injetta het volgende:
Hij doet 5 min. over 3000 m. Dat betekent 50 min. voor 30.000 m. Dus dat gaat echt geen 3 uur duren.
Mijn ipad gaat sneller dan mijn laptop.... Grappig.
Alleen de onderste paar km gaan snel, daarna wordt de lucht steeds ijler waardoor hij langzamer stijgtquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:38 schreef Injetta het volgende:
Hij doet 5 min. over 3000 m. Dat betekent 50 min. voor 30.000 m. Dus dat gaat echt geen 3 uur duren.
Mijn ipad gaat sneller dan mijn laptop.... Grappig.
duidelijk ik dacht namelijk dat hij op 4,6 m/s begonquote:
Mooi om te zien inderdaadquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:39 schreef InTrePidIvity het volgende:
Prima camera's ook, op 4km afstand
Je gaat er van uit dat hij het niet overleeft ?quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:40 schreef Studiotje het volgende:
Toch wel tof dat dit niet alleen een wereldrecord stunt is maar ook meteen voor wetenschappelijke doeleinden, die man verdient een lintje als die dit overleeft
nee op 6. nogwatquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:40 schreef densmee het volgende:
[..]
duidelijk ik dacht namelijk dat hij op 4,6 m/s begon
Jawel.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:40 schreef Injetta het volgende:
OK... steeds langzamer dus.. Het kan dus ook nog dat hij die hoogte wellicht niet gaat halen....
Tja, er kan altijd iets mis gaan. Anders moet hij het wel halen.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:40 schreef Injetta het volgende:
OK... steeds langzamer dus.. Het kan dus ook nog dat hij die hoogte wellicht niet gaat halen....
Je weet 't maar nooitquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:41 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Je gaat er van uit dat hij het niet overleeft ?
Of hij praat gewoon kut.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:41 schreef Oerbeer het volgende:
Versta geen flikker van wat die Felix zegt. Anno 2012 kunnen ze nog steeds geen goede microfoon maken.
Sowieso ligt niet aan de snelheid, he.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:40 schreef Injetta het volgende:
Hoe oud ben jij?quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:42 schreef Injetta het volgende:
Wat een goede beelden......Hoe krijgen ze het voor elkaar.....
92....quote:
Er zit toch ook een Mission Control als er een spaceshuttle gelanceerd wordt? Die kunnen toch ook niets meer doen?quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:43 schreef kibo het volgende:
Waarom zit daar een hele afdeling "Misson Control" ?
Wat valt er nog te controllen nu hij is toch helemaal overgeleverd aan die ballon
quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:44 schreef Pupp3t het volgende:
en dan knalt er op 30.000 ft een 747 door de ballon !!
Die kunnen in noodgevallen de besturing vd shuttle overnemenquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:44 schreef Sautor het volgende:
[..]
Er zit toch ook een Mission Control als er een spaceshuttle gelanceerd wordt? Die kunnen toch ook niets meer doen?
Al Qaidaquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:44 schreef Pupp3t het volgende:
en dan knalt er op 30.000 ft een 747 door de ballon !!
Hier wel.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:47 schreef slangpie het volgende:
livestream doet het hier niet? aangevraagde video niet beschikbaar
Ze kunnen altijd aborten natuurlijk als de waardes de foute kant op gaan.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:43 schreef kibo het volgende:
Waarom zit daar een hele afdeling "Misson Control" ?
Wat valt er nog te controllen nu hij is toch helemaal overgeleverd aan die ballon
http://www.redbullstratos.com/livequote:Op zondag 14 oktober 2012 17:47 schreef slangpie het volgende:
livestream doet het hier niet? aangevraagde video niet beschikbaar
Nooit de beelden vanuit het ISS gezien? die zijn ook altijd coolquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:42 schreef Injetta het volgende:
Wat een goede beelden......Hoe krijgen ze het voor elkaar.....
Ik ben monster aan het drinken.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Jullie zijn wel een Red Bull aan het drinken toch?
quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Inderdaad jaquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:49 schreef Injetta het volgende:
Stel dat hij bijv. op een gegeven moment de hoogte niet haalt of er gaat iets anders niet helemaal volgens plan, dan moet hij als nog gewoon springen toch? Dat ding is toch niet bestuurbaar? Er is geen weg terug..
Er zit ook een parachute aan de capsule, hij kan dus blijven zitten.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:49 schreef Injetta het volgende:
Stel dat hij bijv. op een gegeven moment de hoogte niet haalt of er gaat iets anders niet helemaal volgens plan, dan moet hij als nog gewoon springen toch? Dat ding is toch niet bestuurbaar? Er is geen weg terug..
Bier. Veel beter.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Technisch gezien kan hij blijven zitten want er zit ook een parachute aan de capsule, maar er is geen reden om niet te springen. Ook al haalt hij de record hoogte niet.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:49 schreef Injetta het volgende:
Nee, joh. Hij blijft lekker in die capsule zitten terwijl ie naar de aarde stort.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:49 schreef Injetta het volgende:
OK.. Pfffff.. ik krijg het gewoon benauwd bij het idee dat je in zo'n hokje zit en zo ver boven/van de aarde.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:50 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Technisch gezien kan hij blijven zitten want er zit ook een parachute aan de capsule, maar er is geen reden om niet te springen. Ook al haalt hij de record hoogte niet.
100%quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:53 schreef Injetta het volgende:
De geluidsbarriere doorbreken..... wat is de overlevingskans?
0,01%quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:53 schreef Injetta het volgende:
Ik mag toch hopen dat dat zo'n 99% is.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:53 schreef Injetta het volgende:
Gadver wat een bocht is dat. Daarom alleen zou ik de sprong niet wagenquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dat weten ze niet, hij is de eerstequote:Op zondag 14 oktober 2012 17:53 schreef Injetta het volgende:
Jep, iPhone 4s en iPadquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand de stream op zijn iphone (4) aan de praat? Ik krijg het niet voor elkaar
Klimt sneller dan Armstrong hoorquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Koop een normale telefoon.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
De overlevingskans voor enkel het feit "door de geluidsbarriere gaan" is gewoon 100%quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:55 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Zelfs als jij nu op je plek springt, is je overlevingskans niet 100%
Die redbullstation stream werkt op mijn iphone 3 GS perfect. Dus dan zou hij het toch ook op de 4 moeten doen?quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Niet in op gaan héquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Vind het toch wel spannend allemaal
Livestream draait prima op iPad hier.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:55 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ja zo kan ik het ook, hij heeft geen stap gezet die lamzak!!quote:
Vroeger, in 1951 waren ze al sneller met schaatsen dan deze trage Red Bull capsule die je vleugels zou geven.quote:
Heel af en toe dan wel even pagina verversen, anders loop je op een gegeven moment minuten achter.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:58 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Meer mensen problemen met de stream? Buffert bij mij de hele tijd.
Na een bepaalde tijd verandert het rode stipje met "live" op de youtube player in een knop die je in kan drukken om verder te gaan naar waar die nu isquote:Op zondag 14 oktober 2012 17:59 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Heel af en toe dan wel even pagina verversen, anders loop je op een gegeven moment minuten achter.
iedere klimmer in de 2013 Tour de France dan maar aan de helium in plaats van epo .quote:
Oeh. Hendig.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:00 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Na een bepaalde delay verandert het rode stipje met "live" op de youtube player in een knop die je in kan drukken om verder te gaan naar waar die nu is
quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:00 schreef Alleskids het volgende:
[..]
iedere klimmer in de 2013 Tour de France dan maar aan de helium in plaats van epo .
Armstrong zit nu diep in de put, dus die klimt voorlopig niet veel
Ze denken dat hij mach 1,2 kan bereiken dus de kans is wel groot dat ie het voor elkaar krijgt.quote:Op zondag 14 oktober 2012 17:59 schreef Sautor het volgende:
Gaat hij echt door de geluidsbarriere, of gaat hij zo snel dat we op 0m niveau van geluidsbarriere zouden spreken?
wat heb je gemist? het is nu bezigquote:
Ik heb hem niet zien opstijgen bedoel ik natuurlijk.quote:Op zondag 14 oktober 2012 18:02 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
het is nog bezig.
Een vettevoor jou
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |