abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117955821
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:34 schreef cempexo het volgende:

[..]

Bomen hebben CO nodig om te kunnen groeien. Dat CO zit in het CO2...juist ja die auto op de snelwegen.
Wát? :') Heb jij wel iets begrepen van überhaupt wat dan ook? :D
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2012 @ 14:36:14 #27
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_117955839
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
[ afbeelding ]

De aarde is al een heel eind opgewarmd. Probleem is dat we niet weten of dat gewoon onderdeel is van de normale fluctuatie in temperatuur. Of dat dat komt door een hogere zonneactiviteit. Of wellicht door CO2 en andere broeikasgassen.

De computermodellen die we hebben tonen in ieder geval aan dat de stoffen die we de lucht ingooien bijdragen aan het broeikaseffect. Of dat nou terugkomt in de gemeten temperatuur op de korte termijn is voor dat principe niet relevant.
Wat ze je niet vertellen is dat de laatste 60 jaar ong. de invloed van grote steden met stedelijke verwarming grote invloed hebben op de metingen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_117955940
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:33 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Jij wantrouwt de kennis over evolutie ook? Immers, aangezien we dat onderwerp eigenlijk nog maar in een achterlijk kort tijdbestek bestuderen is ongetwijfeld ook allemaal onzin??
Ik meen dat de evolutietheorie op elk beschikbaar bewijs is getest, inclusief sporen van mensachtigen honderdduizenden jaren oud. Dat is niet kort.

Wat betreft de aarde kunnen we bijvoorbeeld naar het holoceen kijken, maar uiteraard ook veel verder terug. Dan blijft vijftien jaar een onzinnige periode aangezien daaruit weinig conclusies te trekken zijn, voor dit doeleinde.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_117956033
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:30 schreef Momo... het volgende:
Alhoewel de trend wereldwijd van de laatste paar decennia niet echt significant is, warmen de polen wel heel snel op. Dit heeft ook grote gevolgen voor de oceanen en zo ook weerpatronen.
Maar als je daar geen flikker aan kunt doen als mensheid..
Rustig aan.
pi_117956036
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wát? :') Heb jij wel iets begrepen van überhaupt wat dan ook? :D
Laten we uitgaan van een beuk van een eeuw oud, want geen boom is hetzelfde. Deze beuk heeft een kroondoorsnede van circa twaalf meter en heeft 600.000 bladeren

Door de ruimte tussen de bladeren ontstaat een gebied voor de zuivering van lucht van circa 15.000 vierkante meter. Op een zonnige dag maakt zo’n beuk 9.400 liter (of achttien kilo) koolstofdioxide onschadelijk. Per jaar is dat 6.570 kilo CO2.

Als men deze boom zou kappen, moeten minstens tweeduizend jonge bomen worden aangeplant ter zuivering van eenzelfde hoeveelheid verontreinigde lucht.

http://weblogs.nrc.nl/kli(...)n-de-klimaatredders/
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_117956093
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:41 schreef cempexo het volgende:

[..]

Laten we uitgaan van een beuk van een eeuw oud, want geen boom is hetzelfde. Deze beuk heeft een kroondoorsnede van circa twaalf meter en heeft 600.000 bladeren

Door de ruimte tussen de bladeren ontstaat een gebied voor de zuivering van lucht van circa 15.000 vierkante meter. Op een zonnige dag maakt zo’n beuk 9.400 liter (of achttien kilo) koolstofdioxide onschadelijk. Per jaar is dat 6.570 kilo CO2.

Als men deze boom zou kappen, moeten minstens tweeduizend jonge bomen worden aangeplant ter zuivering van eenzelfde hoeveelheid verontreinigde lucht.

Nou dat lijkt me erg sterk 1 tegen 2000 :)
Rustig aan.
pi_117956133
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:34 schreef cempexo het volgende:

[..]

Bomen hebben CO nodig om te kunnen groeien. Dat CO zit in het CO2...juist ja die auto op de snelwegen.
....
Nee, bomen zetten CO2 om in O2
Dmv wat reacties maakt de plant daar peptiden en koolhydraden van etc.
Rustig aan.
pi_117956141
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Wat ze je niet vertellen is dat de laatste 60 jaar ong. de invloed van grote steden met stedelijke verwarming grote invloed hebben op de metingen.
Dat is ook allang bewezen onwaar te zijn. Zelfs door onderzoek gefinancierd door skeptici:

http://en.wikipedia.org/wiki/Berkeley_Earth_Surface_Temperature
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_117956170
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:43 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nou dat lijkt me erg sterk 1 tegen 2000 :)
Misschien in het eerste jaar. Maar ik kan mij voorstellen dat de capaciteit van 2.000 bomen veel sneller toeneemt dan van die ene oude boom.
pi_117956210
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:46 schreef Taperol het volgende:

[..]

Misschien in het eerste jaar. Maar ik kan mij voorstellen dat de capaciteit van 2.000 bomen veel sneller toeneemt dan van die ene oude boom.
Ja daarom.
Overigens schijnt het zo te zijn dat bomen sneller groeien met meer CO2 in de atmosfeer...
Rustig aan.
pi_117956213
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:41 schreef cempexo het volgende:

[..]

Wat is dan je punt? Dat we meer bomen moeten planten in plaats van ze massaal weg te kappen?

En wat met alle CO2 die door de oceanen wordt opgenomen? Die worden daar zuurder van.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_117956242
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:47 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Wat is dan je punt? Dat we meer bomen moeten planten in plaats van ze massaal weg te kappen?

En wat met alle CO2 die door de oceanen wordt opgenomen? Die worden daar zuurder van.
Dat is gewoon een natuurlijk proces...
Rustig aan.
pi_117956296
Klopt sinds juli/augstus wordt het hier ook al kouder.
pi_117956326
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:36 schreef 3-voud het volgende:

[..]

En wat ze jou vervolgens wel vertellen is dat de metingen daarom worden aangepast en tegenwoordig op verantwoorde wijze worden uitgevoerd zodat die invloed nogal beperkt wordt.
pi_117956328
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:48 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat is gewoon een natuurlijk proces...
misbruik de term "natuurlijk proces" a.u.b. niet zo. wij hebben ook water nodig. dat is zo natuurlijk als maar mogelijk is. maar jij wil ook niet dat ze jou hoofd tien minuten onder water duwen....
pi_117956354
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:50 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

misbruik de term "natuurlijk proces" a.u.b. niet zo. wij hebben ook water nodig. maar jij wilt look niet dat ze jou hoofd tien minuten onder water duwen....
:?
Rustig aan.
pi_117956395
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:46 schreef Taperol het volgende:

[..]

Die grote beuk zit inderdaad bijna op een evenwicht (z'n biomassa neemt amper nog toe).
pi_117956451
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:51 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:?
dat teveel CO2 in het zeewater schadelijk is voor het functioneren van de ecosystemen. dit ondanks het feit dat opname van CO2 door de zee een natuurlijk proces is . dat iets een natuurlijk proces is wil niet zeggen dat het tot in oneindige kan doorwerken...

[ Bericht 1% gewijzigd door attila_de_hun op 14-10-2012 15:00:43 ]
pi_117956486
Oh jee, dit soort dingen zijn gevloek in de kerk natuurlijk.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_117956654
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Oh jee, dit soort dingen zijn gevloek in de kerk natuurlijk.
Gevloek in de moskee.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_117956660
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is qua tijd eerder omgekeerd. Er zijn steeds meer meetstations en die werken onder beter gestandaardiseerde omstandigheden dan pakweg 50 jaar geleden.
Nope, het aantal meetpunten is sinds de jaren 70 drastisch afgenomen.
http://www.uoguelph.ca/~rmckitri/research/nvst.html

You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_117956788
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:53 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

dat teveel CO2 in het zeewater schadelijk is voor het functioneren van de ecosystemen. ondanks dat opname van CO2 van door de zee een natuurlijk proces is . dat iets een natuurlijk proces is wil niet zeggen dat het tot in oneindige kan doorwerken
Dat was niet mijn ''argument''
Overigens stel jij nu dat CO2 wordt opgenomen door zeewater doordat de concentratie CO2 in de atmosfeer hoger wordt...
Dat zou mij inderdaad niet verbazen, maar het zou ook simpelweg verwaarloosbaar weinig effect kunnen hebben op de CO2 capaciteit van de oceanen, de atmosfeer bevat immers al super weinig CO2.
quote:
In 2009, the CO2 global average concentration in Earth's atmosphere was about 0.0387% by volume
Nu heb ik weleens gehoord dat water minder CO2 opneemt als het zeewater warmer wordt.
Wellicht heeft dat eventjes iets meer effect dan de concentratie CO2 in de atmosfeer.
Rustig aan.
pi_117956856
quote:
2s.gif Op zondag 14 oktober 2012 14:59 schreef waht het volgende:

[..]

Gevloek in de moskee.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_117956947
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:03 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat was niet mijn ''argument''
Overigens stel jij nu dat CO2 wordt opgenomen door zeewater doordat de concentratie CO2 in de atmosfeer hoger wordt...
Dat zou mij inderdaad niet verbazen, maar het zou ook simpelweg verwaarloosbaar weinig effect kunnen hebben op de CO2 capaciteit van de oceanen, de atmosfeer bevat immers al super weinig CO2.

[..]

Nu heb ik weleens gehoord dat water minder CO2 opneemt als het zeewater warmer wordt.
Wellicht heeft dat eventjes iets meer effect dan de concentratie CO2 in de atmosfeer.
Goh, wat een wetenschap wordt hier bedreven! Dat al die échte wetenschappers daar nooit aan gedacht hebben!

Het gaat er niet om hoe laag het percentage CO2 in de atmosfeer is, maar dat de concentratie (parts per million) al met zo'n 35% is gestegen in een eeuw tijd.
pi_117956994
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:08 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Goh, wat een wetenschap wordt hier bedreven! Dat al die échte wetenschappers daar nooit aan gedacht hebben!

Het gaat er niet om hoe laag het percentage CO2 in de atmosfeer is, maar dat de concentratie (parts per million) al met zo'n 35% is gestegen in een eeuw tijd.
_O-

Dude, het verschil tussen ppm en percentage is een factor 10^4 niks meer niks minder.
Dus die 35% stijging geld ook als je het hebt over percentage CO2.

Dus hou jezelf svp een spiegel voor. ;)

Echte wetenschappers zijn het overigens ook niet met elkaar eens. Ik herhaal enkelt de woorden die ik ergens vernomen heb en van toepassing acht.
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')