abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 15 oktober 2012 @ 12:19:01 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117992557
quote:
14s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:16 schreef Q. het volgende:
Het hedendaagse concertpubliek bestaat dan ook voor 80% uit vervelende hipsters die niets met de muziek hebben.
ja waarom moet iedereen eigenlijk de hele tijd met zn mobiel bezig zijn.. je staat bij een freaking concert ... :N dat snap ik echt niet hoor het hele concert door een mobiel volgen...

Ik vond het publiek ook nogal klap-happy kom op zeg meeklappen ik sta niet bij tros muziekfeest op het plein....

Dat was voor mij echt de grootste tegenvaller het publiek. er waren momenten dat me daar niet aan kon onttrekken en dat doet afbreuk aan de concertervaring.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:19:59 #202
212226 jrk1990
Il Dio non existe
pi_117992599
Het was voor mij het eerste Radioheadconcert dat ik bezocht. Ik ben niet echt een fan, maar je moet ooit in je leven bij een Radioheadconcert zijn geweest. Ik kan een aantal nummers bijzonder goed waarderen, maar dat zijn dan vooral de elektronisch nummers. Ik was daarom ook bijzonder tevreden over de tweede encore.Aangezien ik dus wat meer thuis ben in het elektronische genre kon ik Caribou dan ook waarderen, hoewel de zang daarvan te wensen over liet.

Ik stond denk ik zo'n 20 meter van het podium en vrij centraal. In eerste instantie was ik met 2 vrienden, waarvan één helemaal Radioheadgestoord is. Het hele concert heb ik echter in mijn eentje gevolgd omdat deze vrienden het verstandig vonden om 10 minuten voor het begin nog een biertje te halen en een snelle plas te doen :') Het was op mijn plek zo opgepropt en totaal niet chill. Bij tijd en wijlen zelfs benauwd, vandaar dat er ook een meisje vlak naast me was flauwgevallen.

Aangezien ik dus niet goed bekend ben met hun werk (afgezien van KoL, Kid A, en de 'bekendere nummers') overdrijf ik niet als ik zeg dat ik 60% vd nummers niet herkende. Daardoor kon ik de zang totaal niet volgen, terwijl iedereen om mij heen stond mee te blèren. Dat was op zich geen probleem, omdat deze gasten zo belachelijk muzikaal zijn, dat je alsnog verrast wordt met allerlei beats e.d. en je je dus prima kan vermaken met de muziek alleen.

Na de eerste encore heb ik mij een weg gebaand door de menigte om nog een biertje te scoren en heb het restant vanaf de zijkant gevolgd, waar het even goed vertoeven was en ik zelfs nog een paar pasjes kon doen op EIIRP. Hoogtepunten voor mij waren dus Bloom, Lotus Flower, EIIRP en Idioteque. Of ik de volgende weer zou gaan weet ik niet. Ik ging nu puur vanwege KoL, de niet-elektronisch nummers van Radiohead kunnen me weinig boeien.
  Moderator maandag 15 oktober 2012 @ 12:22:39 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117992704
quote:
7s.gif Op maandag 15 oktober 2012 09:52 schreef Norrage het volgende:

[..]

Omdat ik geen aso ben die midden in het concert nog door het publiek gaat zitten beuken. Normaalgesproken zou ik dat zo doen, maar niet in deze setting.

Dat hoeft normaal ook niet. Bij een gemiddeld concert kun je zonder duwen en trekken je redelijk over de zaal bewegen.. maar dit publiek leek niemand iets te gunnen. Ik werd zelfs boos aangekeken als ik mensen er netjes erlangs liet (zoals het hoort imo)

Ik denk echt dat ze de capaciteit een beetje hebben overschat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_117992832
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vond het concert tof, maar het publiek krijgt een dikke min, wat een opgefokte sfeer zeg. Geduw en getrek.... mensen die heel moeilijk mensen die met een biertje rondlopen proberen te blokkeren.
Dat slagveld bij de jassen was zo sneu dat het hilarisch werd. Dat opgefokte geduw en getrek was daar echt in het kwadraat tot de macht 7 plus 1000. Ik kreeg er de slappe lach van (incluis wat mensen om me heen die het ook wel amusant vonden), maar eigenlijk was het om te huilen: kerels die lomp met hun schouders je probeerden weg te duwen, als er iemand met zijn jas wegliep als een stel wolven op die ene vrije centimeter duiken. Stelletje randdebielen. :')
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:25:51 #205
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_117992836
Waar ik stond was het publiek gewoon normaal. Heb me er niet aan geërgerd. Vond het echt te gek.
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:25:52 #206
212226 jrk1990
Il Dio non existe
pi_117992838
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat hoeft normaal ook niet. Bij een gemiddeld concert kun je zonder duwen en trekken je redelijk over de zaal bewegen.. maar dit publiek leek niemand iets te gunnen. Ik werd zelfs boos aangekeken als ik mensen er netjes erlangs liet (zoals het hoort imo)

Ik denk echt dat ze de capaciteit een beetje hebben overschat.
Het was idd een beetje een opgefokt publiek, behoorlijk sfeerloos ook. Daarnaast zoals ik al opmerkt had je totaal geen bewegingsvrijheid, ik voelde me een sardientje in blik. Ik zou de volgende voor een zitplek gaan of een staplek ergens aan de zijkanten bij de deuren.
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:26:38 #207
212226 jrk1990
Il Dio non existe
pi_117992852
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:25 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Dat slagveld bij de jassen was zo sneu dat het hilarisch werd. Dat opgefokte geduw en getrek was daar echt in het kwadraat tot de macht 7 plus 1000. Ik kreeg er de slappe lach van (incluis wat mensen om me heen die het ook wel amusant vonden), maar eigenlijk was het om te huilen: kerels die lomp met hun schouders je probeerden weg te duwen, als er iemand met zijn jas wegliep als een stel wolven op die ene vrije centimeter duiken. Stelletje randdebielen. :')
Daarom kluisjes ^O^
pi_117992866
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:25 schreef jrk1990 het volgende:

[..]

Het was idd een beetje een opgefokt publiek, behoorlijk sfeerloos ook. Daarnaast zoals ik al opmerkt had je totaal geen bewegingsvrijheid, ik voelde me een sardientje in blik. Ik zou de volgende voor een zitplek gaan of een staplek ergens aan de zijkanten bij de deuren.
Je zou kunnen zeggen 'Packt Like Sardines In A Crushed Tin Box'.

*Padampamtsj
pi_117992899
Dat collectief meeklappen uit de maat ook :p
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:28:24 #210
212226 jrk1990
Il Dio non existe
pi_117992917
quote:
6s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:27 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Je zou kunnen zeggen 'Packt Like Sardines In A Crushed Tin Box'.

*Padampamtsj
Zoals ik al zei, ben ik totaal niet thuis in het werk van Radiohead :') :D
  Moderator maandag 15 oktober 2012 @ 12:30:40 #211
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117993000
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:25 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Dat slagveld bij de jassen was zo sneu dat het hilarisch werd. Dat opgefokte geduw en getrek was daar echt in het kwadraat tot de macht 7 plus 1000. Ik kreeg er de slappe lach van (incluis wat mensen om me heen die het ook wel amusant vonden), maar eigenlijk was het om te huilen: kerels die lomp met hun schouders je probeerden weg te duwen, als er iemand met zijn jas wegliep als een stel wolven op die ene vrije centimeter duiken. Stelletje randdebielen. :')
Ja idd belachelijk, blijkbaar stond ik aan de verkeerde kant van de gaderobe (mijn vriendin zei later dat het aan de ander kant sneller ging) maar ik heb daar een half uur in de rij gestaan... en idd mensen die eruit willen met hun jas niet doorlaten :N
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 15 oktober 2012 @ 12:30:55 #212
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_117993009
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

dat ligt meer aan het ziggodome barpersoneel dan aan de grote van de zaal... brr wat prut bar personeel... en aan de opgefokte houding van het publiek... ik kom wel vaker bij volle metal concerten daar laat iedereen je er gezellig langs en zegt men zelfs sorry als jij op hun tenen gaat staan... dit publiek was gewoon over het algemeen heeeeel vervelend (ik denk dat radiohead te hip is voor mij) (dit soort problemen had ik niet bij uitverkochte shows van depeche mode en the cure in ahoy... maar ahoy is ook nog weer een tikkie groter geloof ik)
In Ahoy passen twee keer zo weinig mensen heur. ;)
Op mijn tribune was de sfeer prima. De mensen die in mijn buurt zaten, kwamen allemaal om te kijken en luisteren. Als je vlak naast zo'n groepje staat dat een concert vooral beschouwt als een gezellig uitje met nog wat muziek erbij, dan is dat wel balen ja. Wel bij een band als Radiohead.
Het is ook wel herkenbaar, dat groepsgedrag. Dan heb je al acht bier op als het concert begint,en zit iedereen tegen elkaar aan te kwaken. Ik was gisteren alleen, en dat beviel eigenlijk veel beter dan ik had verwacht. Voor herhaling vatbaar.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator maandag 15 oktober 2012 @ 12:33:54 #213
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117993115
Ik heb niet heel erg last van het publiek gehad. Naast me stond wel een stel wat volgens mij aan de drugs was want ze stonden af en toe iets te enthousiast te springen en te fistpumpen :') Maar ach, ik heb liever een stel dat uit hun dak gaat dan van die zure mensen die je inderdaad er niet langs willen laten ofzo :X

Overigens heb ik alleen maar goede ervaringen met het publiek. Ik was vlak voor het begon naar de WC geweest en toen ik terugkwam kon ik mijn groepje niet meer vinden ;( Diverse mensen gingen me helpen met zoeken ("hoe zien ze eruit dan? Wat hebben ze aan? O+ ) en ik mocht zelfs de telefoon van een meisje lenen om even mijn vriendje te bellen. Geen problemen gehad dus met het publiek, ik vond iedereen liev O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 15 oktober 2012 @ 12:34:11 #214
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_117993128
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:25 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Dat slagveld bij de jassen was zo sneu dat het hilarisch werd. Dat opgefokte geduw en getrek was daar echt in het kwadraat tot de macht 7 plus 1000. Ik kreeg er de slappe lach van (incluis wat mensen om me heen die het ook wel amusant vonden), maar eigenlijk was het om te huilen: kerels die lomp met hun schouders je probeerden weg te duwen, als er iemand met zijn jas wegliep als een stel wolven op die ene vrije centimeter duiken. Stelletje randdebielen. :')
Toch echt een hele andere ervaring gehad op de eerste ring. Het is er misschien ietsje saaier, maar dat sneue lompe asovolk zie je er nauwelijks. Bij bar, jassen en toiletten werd normaal gedaan.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_117993256
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:34 schreef Gert het volgende:

[..]

Toch echt een hele andere ervaring gehad op de eerste ring. Het is er misschien ietsje saaier, maar dat sneue lompe asovolk zie je er nauwelijks. Bij bar, jassen en toiletten werd normaal gedaan.
Kan ik me wel voorstellen. Heb ook een paar keer gezeten bij concerten en over het algemeen zijn de mensen daar een stuk rustiger en komen ook om daadwerkelijk te luisteren. Misschien dat het ietwat passieve van zitten eraan bijdraagt, ik weet het niet.
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:38:17 #216
141482 Q.
JurassiQ
pi_117993290
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:34 schreef Gert het volgende:

[..]

Toch echt een hele andere ervaring gehad op de eerste ring. Het is er misschien ietsje saaier, maar dat sneue lompe asovolk zie je er nauwelijks. Bij bar, jassen en toiletten werd normaal gedaan.
Als je zit kan je gewoon op je jas gaan zitten, scheelt weer vervelende garderobes. Toch een voordeel tov staanplaatsen. :7
For great justice!
  Moderator maandag 15 oktober 2012 @ 12:39:47 #217
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117993346
Ik heb laatst bij dead can dance gezeten maar dan krijg je echt een houten kont... ik sta liever... en het kan best bij de meeste concerten heb ik geen problemen...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:40:05 #218
141482 Q.
JurassiQ
pi_117993362
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:30 schreef Gert het volgende:

[..]

In Ahoy passen twee keer zo weinig mensen heur. ;)

De capaciteit van de Ziggo Dome is ongeveer hetzelfde als die van (de grote zaal van) Ahoy hoor.
For great justice!
  Moderator maandag 15 oktober 2012 @ 12:40:26 #219
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117993377
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:30 schreef Gert het volgende:

[..]

In Ahoy passen twee keer zo weinig mensen heur. ;)

Oh het oogt een stuk kleiner eigenlijk :D

quote:
3s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:40 schreef Q. het volgende:

[..]

De capaciteit van de Ziggo Dome is ongeveer hetzelfde als die van (de grote zaal van) Ahoy hoor.
en het oogt een stuk kleiner ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 15 oktober 2012 @ 12:45:00 #220
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_117993569
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 23:21 schreef thettes het volgende:
Geluid was matig, de band niet volgens mij. Setlist was ook wel okee.
Geluid vond ik erg goed. Zat 2e ring maar voor zo'n grote zaal vind ik het meer dan uitstekend geluid. Was wel wat aan de harde kant, maar daarom gelukkig doppen mee genomen. :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Slobeend op 15-10-2012 12:53:02 ]
pi_117993714
Maar wat kwam Ful Stop hard zeg 8-)

(niet mijn filmpje)
  Moderator maandag 15 oktober 2012 @ 12:50:14 #222
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_117993780
quote:
3s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:40 schreef Q. het volgende:

[..]

De capaciteit van de Ziggo Dome is ongeveer hetzelfde als die van (de grote zaal van) Ahoy hoor.
Ik loop achter inderdaad. Het sportpaleis is in 2010 verbouwd en kan nu 15:000 man kwijt, lees ik.
Waarschijnlijk zal dat met concerten wel nog wat minder zijn (de ringgedeelten achter het podium vallen af)

quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb laatst bij dead can dance gezeten maar dan krijg je echt een houten kont... ik sta liever... en het kan best bij de meeste concerten heb ik geen problemen...
De Ziggo stoeltjes hebben een zacht zitvlak. c_/ ;)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator maandag 15 oktober 2012 @ 13:00:42 #223
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_117994141
Wel grappig hoe dat werkt: ik vond King of Limbs niet zoveel aan behalve Bloom en Lotus Flower maar nu ik hem weer hoor na het concert vind ik hem een stuk beter :D O+ Zo werkt dat vaak wel bij mij met platen die ik minder vind, dan komt het live pas echt aan ofzo :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 15 oktober 2012 @ 13:01:18 #224
52513 whosvegas
The Trickster
pi_117994158
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 12:26 schreef jrk1990 het volgende:

[..]

Daarom kluisjes ^O^
Kluisjes, inderdaad ^O^
Bij Pearl Jam had ik mijn jas ook in een kluisje, daar is het na afloop gewoon rustig en je kan gewoon je jas ophalen.
Are you nuts??
pi_117994251
Pfff, wat een wisselende reacties zeg. Maar ik ben wel blij dat ik naar Antwerpen ga donderdag. Amsterdam is een leuke stad, maar voor grotere concerten moet je er niet zijn, Arena en HMH zijn ruk en nu Ziggo dus blijkbaar ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')